چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۹ - May 31, 2006
در جلسه محاكمه عاملان قتل دو زن در كرج
زن و شوهر ، جنايت را به گردن هم انداختند
متهم در كنار وكيلش
005805.jpg
معلم بيگناهي كه قرباني سرقت شد

005799.jpg
گروه حوادث _ مهديه مصطفايي: مرد جواني كه در جنايتهاي وحشتناك، دو زن را در كرج به انگيزه سرقت به قتل رسانده بود، روز گذشته در جلسه محاكمه در دادگاه كيفري استان تهران ارتكاب قتلها را به گردن همسرش انداخت.
به گزارش همشهري، راز جنايتهاي اين مرد جوان هنگامي فاش شد كه شهريورماه سال ۸۳ زن جواني به نام الهه كه شوهرش به اتهام سرقت مسلحانه در زندان رجايي شهر به سر مي برد، با مراجعه به دادسراي كرج مدعي شد شوهرش به نام بهزاد حدود يك سال قبل زني را در سه راهي نظرآباد به قتل رسانده و صبح روز بعد از حادثه او را كه ماجرا را باور نمي كرده به قتلگاه برده و جسد را به او نشان داده است.
دو روز بعد از اعترافات اين زن، سارق مسلح به دادگاه احضار شده و در خصوص موضوع قتل اعلام كرد، قتل زن جوان را كه يك معلم مدرسه بود قبول دارد.
وي درباره انگيزه خود از اين جنايت گفت: شب جنايت به قصد سرقت در حال پرسه زدن در اطراف سه راهي نظرآباد بودم كه در تاريكي متوجه زني شدم كه كيفش را محكم گرفته بود، به قصد گرفتن كيفش به وي حمله كردم، اما او مقاومت كرد بنابراين او را به سمت گودالي كشاندم و به قتل رساندم. اما وقتي كه كيف او را باز كردم متوجه شدم كه فقط ۲۵۰۰ تومان پول در آن وجود داشت، با توجه به اعتمادي كه به همسرم داشتم قضيه را با وي در ميان گذاشتم.
در بازجويي هاي بعدي، سارق جوان به قتل زن ديگري به نام فريده در باغهاي اطراف نظر آباد كرج اعتراف كرده و در مورد اين جنايت مدعي شد: روز حادثه با اين زن آشنا شدم و به باغي در اطراف كرج رفتيم كه وقتي احساس كردم او با خود پول زيادي دارد او را خفه كردم.
با اين اعترافات، پرونده اين متهم براي صدور رأي نهايي به دادگاه كيفري استان تهران ارجاع شد و روز گذشته قضات اين شعبه پرونده دو جنايت وي را بررسي كردند.
من نكشتم، همسرم قاتل است
در جلسه روز گذشته پس از بيان كيفرخواست توسط نماينده دادستان و تقاضاي قصاص از سوي اولياي دم، متهم رديف اول در جايگاه قرار گرفته و به دفاع از خود پرداخت، اما وي به رغم اعترافات اوليه خود درباره ارتكاب دو جنايت گفت: من تنها قتل زن ميانسال را قبول دارم و معلم جوان را همسرم به قتل رسانده است.
وي درباره قتل زهرا (معلم جوان) گفت: آن شب قرار بود به همراه همسرم به شهرك آزادگان برويم، اما وقتي در راه بوديم همسرم زهرا را ديد و به من گفت: من اين دختر را مي شناسم او خانواده بسيار ثروتمندي دارد و مي توانيم با دزديدن كيفش پول خوبي به جيب بزنيم، وقتي كه به طرفش رفتيم دختر جوان ترسيده بود و قصد فرار داشت اما من او را به طرف خاكريز كنار جاده كشاندم كه در آنجا همسرم با اسلحه دست ساز او را تهديد كرده و سپس با ضربات سنگ او را به قتل رساند.
وي گفت: فكر مي كنم همسرم مي خواست به دليل نامشخصي از اين دختر انتقام بگيرد، اما دومين قتل(فريبا) را قبول دارم.
وي در پاسخ قاضي عزيزمحمدي درباره اينكه چرا در بازجويي ها اين ادعا را بيان نكرده اي گفت: اولش مي خواستم هر دو قتل را به گردن بگيرم اما وقتي كه همسرم مرا لو داد تصميم گرفتم واقعيت را بگويم.
در اين جلسه همچنين همسر متهم نيز به عنوان مطلع در جايگاه قرار گرفته و با انكار اظهارات شوهرش گفت: (او دروغ مي گويد من در هيچكدام از قتلها همراه او نبودم، من فقط درسه فقره زورگيري در پارك چيتگر همراهش بودم).
وي در ادامه با بيان اينكه تمام زندگيش اشتباه بوده است گفت:۹ سال پيش هنگامي كه ۱۳ سال بيشتر نداشتم به خاطر اين مرد جنايتكار از خانه فرار كردم و به رغم مخالفت خانواده ام به عنوان همسر دوم اين مرد با او ازدواج كردم، پدرم به خاطر اين ازدواج خودكشي كرد و مرد، اما تنها دلخوشي ام در اين سالها اين بود كه همسرم خيلي به من اعتماد داشت و همه كارهايش و حتي جرايمي را كه مرتكب شده بود برايم تعريف مي كرد، اما حالا مي فهمم كه تمام بدبختي هايي كه به خاطر اين مرد كشيده ام بيهوده بوده است.
با دفاعيات متهم و اظهارات همسرش، قضات دادگاه به زودي رأي نهايي خود را در اين باره صادر خواهند كرد.

پرونده شليك  هاي مرگبار به افسر پليس روي ميز قضات
005802.jpg
گروه حوادث- پرونده عامل جنايت اتوبان تهران _ كرج كه درپي آن يك مامور نيروي انتظامي به شهادت رسيده بود به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش همشهري شامگاه بيست و نهم ارديبهشت سال گذشته، صداي شليك يك گلوله در فضاي اتوبان تهران _ كرج پيچيد. چند ثانيه بعد بدن نيمه جان گروهبان حسين علي ترقي بر روي آسفالت خيابان افتاد. پيش از آنكه حاضران در صحنه قادر به انجام عكس  العملي براي دستگيري عامل اين حادثه تلخ باشند، جواني كه اقدام به شليك گلوله كرده بود سوار بر خودرو پرايد مشكي رنگي از محل گريخت. بدن غرق در خون درجه دار را به درمانگاه انتقال دادند ولي شدت جراحت آن قدر زياد بود كه پزشكان نتوانستند كمكي به مرد مجروح بكنند و وي شهيد شد.
كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بعد از اطلاع از موضوع همراه بازپرس حسين اصغرزاده به صحنه حادثه مراجعه كردند. تحقيقات براي شناسايي عامل اين جنايت دو ماه تمام به طور پيگير ادامه يافت تا اينكه پليس جنايي و بازپرس پرونده با تلاش بسياري كه در اين خصوص انجام دادند عامل جنايت را كه همراه نامزدش از تهران گريخته بود به دادسراي امور جنايي تهران كشانده و متهم به شليك هاي مرگبار اعتراف كرد.
بازپرس حسين اصغرزاده بعد از پايان بازجويي هاي پليسي از اين متهم در اداره آگاهي تهران و خاتمه بررسي هاي قضايي قرار مجرميت آرش را صادر كرد. كيفرخواست اين پرونده از سوي دلداري نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي تهران صادر شد. با صدور كيفرخواست، روز گذشته پرونده عامل شليك هاي مرگبار به افسر پليس، براي صدور رأي نهايي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شده و به زودي قضات اين شعبه به بررسي اين پرونده مي پردازند.

تصادف راز مرد دوچهره را فاش كرد
خبرگزاري فارس : مرد جواني كه با تغيير چهره خود به صورت يك زن، خانه فسادي در غرب تهران راه اندازي كرده بود در جريان يك تصادف دستگير شد.
روز يكشنبه هفته جاري ماموران پليس در جريان تصادف دو خودروي پژو و پيكان در غرب تهران قرار گرفتند.
ماموران پس از حضور در محل تصادف متوجه درگيري راننده پژو كه زن جواني بود با راننده پيكان شدند. زن جوان با مشاهده خودروي پليس از محل فرار كرد ماموران كه به موضوع مشكوك شده بودند به تعقيب متهم پرداخته و او را دستگير كردند.
در تحقيقات ماموران مشخص شد متهم مرد ۲۲ ساله اي به نام محمود است كه با تغيير چهره خود را به صورت زن در آورده بود.
در بررسي هاي بعدي مشخص شد كه محمود با معرفي خود به نام ملودي با كمك دو دختر ديگر و يك جوان افغاني خانه فسادي در غرب تهران راه اندازي كرده بود. متهم همچنين هفته گذشته خودروي پژويي را با تهديد راننده سرقت كرده بود. با اعترافات محمود،مأموران همدستان او را دستگير كردند. متهمان صبح ديروز پس از بازجويي در شعبه اول دادياري دادسراي جنايي تهران با قرار تأمين روانه زندان شدند.

سرقت از خانه زن   تنها به شيوه عاملان قتل هاي سريالي
گروه حوادث- مردي كه به شيوه عاملان قتل هاي سريالي زنان پايتخت از خانه زني در جنوب تهران سرقت كرده بود پس از هفت ماه دستگير شد.
۱۳ آبان سال گذشته زني به نام سارا با مراجعه به پليس آگاهي تهران ماموران را در جريان سرقت مسلحانه مردي از خانه اش قرار داد.
اين زن در شكايت خود گفت: هفته گذشته تصميم گرفتم خانه ام در جنوب تهران را به فروش برسانم به همين خاطر براي فروش خانه در روزنامه آگهي دادم.
روز گذشته مردي به عنوان خريدار به خانه ام آمد.
او پس از ديدن خانه در يك لحظه چاقويي را از زير لباسش در آورد و با آن مرا تهديد كرد كه سر و صدا نكنم وگرنه مرا به قتل مي رساند، او سپس دست و پاي مرا بست و با ربودن نزديك به يك ميليون تومان پول و طلا متواري شد.
با رفتن سارق مسلح شروع به سر و صدا كردم. همسايه ها كه متوجه داد و فريادهاي من شده بودند به خانه ام آمدند و مرا نجات دادند.
با شكايت اين زن ماموران دايره ششم پليس آگاهي تحقيقات خود را آغاز كردند. كارآگاهان در بررسي هاي خود متوجه شدند، چند روز قبل از سرقت تماس هاي مشكوكي با خانه اين زن گرفته شده بود.
با بدست آمدن اين سرنخ ماموران به رديابي تلفن  پرداخته و توانستند مرد جواني به نام غلام را شناسايي كنند.
غلام پس از انتقال به اداره آگاهي منكر سرقت شد اما پس از مواجهه حضوري با شاكي لب به اعتراف گشود و به سرقت اقرار كرد.
غلام صبح ديروز در شعبه پنجم بازپرسي دادسراي جنايي تهران مورد بازجويي قرار گرفت، سارق جوان در خصوص اين سرقت گفت: پس از شناسايي خانه از طريق آگهي روزنامه آن را زير نظر گرفته و متوجه شدم حوالي ظهر زن صاحبخانه تنهاست. به همين خاطر روز حادثه به عنوان خريدار وارد خانه اش شدم. سپس به بهانه ديدن خانه تمام اتاقها را بازرسي كردم تا از تنها بودن اين زن مطمئن شوم. زماني كه از تنها بودن زن صاحبخانه مطمئن شدم با تهديد چاقو اقدام به سرقت كردم.
بازپرس توكلي پس از بازجويي از غلام او را با قرار براي تحقيقات بيشتر تحويل ماموران پليس آگاهي داد.

با بررسي پرونده از سوي قضات ديوانعالي كشور
حكم قصاص دختر جوان نقض شد
005808.jpg
گروه حوادث- با نقض حكم قصاص دختر جواني كه در يك درگيري مرگبار، جواني را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، به پرداخت ديه محكوم خواهد شد.
به گزارش همشهري، نهم اسفند ماه ،۸۳ ماموران پليس كلانتري اكبرآباد كرج هنگام گشتزني در باغهاي اطراف، متوجه دو دختر نوجوان شدند كه هراسان به سمت آنها آمده و از مجروح شدن پسر جواني در باغي در همان نزديكي خبر دادند، ماموران پليس هنگامي كه به محلي كه دو دختر نشان مي دادند رفتند با جسد غرق خون پسر جواني روبرو شدند كه با دو ضربه چاقو به قتل رسيده بود.
با گزارش موضوع به محسن علي اشرف، بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي وي با حضور در محل جنايت به بازجويي از دو دختر جوان پرداخت كه يكي از دختران به نام مهاباد معروف به نازنين به وارد آوردن ضربات مرگبار اعتراف كرده و گفت براي دفاع از خودم مرتكب جنايت شدم.
با اعترافات اين دختر جوان پرونده جهت صدور راي نهايي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد و قاضي عزيز محمدي و ۴ قاضي مستشار دادگاه به بررسي پرونده پرداختند.
در جلسه محاكمه، نازنين با اعتراف به قتل پسر جوان در توضيح ماجرا گفت: روز حادثه براي خريد عيد به همراه خواهرزاده ام از خانه بيرون آمديم. پس از خريد لباس، دو پسر جوان به نامهاي روزبه و حميد را كه در همسايگي مان زندگي مي كردند ديديم، مدتي سوار بر موتور سيكلت در سطح شهر كرج گشتيم تا اينكه به سمت جاده اكبر آباد رفتيم و در آن جا هنگامي كه روزبه مي خواست سيگار بكشد، موتورش را كنار خيابان نگه داشت و من و او كنار جاده نشستيم. در همان لحظه يك جوان دوچرخه سوار به سمت ما آمد و در حاليكه دو پسرجوان همراهمان به شدت ترسيده بودند او با تهديد قصد داشت من و برادر زاده ام را به باغي در همان نزديكي بكشاند كه من نيز با چاقويي كه همراه داشتم يك ضربه به دست او زدم.
اما وقتي كه قصد دور شدن از آنجا را داشتم بار ديگر جوان دوچرخه سوار به طرفمان آمد كه من ضربه ديگري به او زدم كه باعث مرگش شد.
در اين جلسه دادگاه دختر جوان مدعي شد كه تنها براي دفاع از شرافتش اقدام به قتل كرده است
پس از اخذ آخرين دفاع، قضات شعبه ۷۱ دادگاه كيفري دختر جوان را به قصاص نفس محكوم كردند اما قضات ديوان عالي كشور حكم صادره را به دليل شبهه در تناسب دفاع، نقض كردند.

بازداشت يك زن در پرونده مرگ هاي مشكوك با قرص برنج
گروه حوادث- روز گذشته كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران در بررسي پرونده مرگ چهار دختر نوجوان كه در اثر مصرف قرص برنج جان سپرده بودند بازجويي از يك زن را آغاز كردند.
به گزارش همشهري، با بازداشت يك زن ۴۰ ساله توسط كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ تحقيقات پليسي بر روي پرونده مرگ مشكوك چند دانش آموز دختر در جنوب پايتخت وارد مرحله جديدي شد.
برپايه اين گزارش، اين زن در جريان تحقيقات روز گذشته منكر هرگونه ارتباطي با دانش آموزان فوت كرده شد و تنها درمورد مرگ يكي از آنان به پليس جنايي گفت: «يكي از قربانيان قبل از مرگ به دليل مشكلات خانوادگي كه داشت به من گفته بود كه قصد خودكشي دارد و من تمام سعي خود را انجام دادم تا از اين عمل منصرف شود، ولي بعد از چند روز از مرگ وي مطلع شده و بسيار متأثر شدم.»
اين گزارش حاكي است، چهار دختر نوجوان كه سه نفر از آنان دانش آموزان يكي از دبيرستان هاي معتبر جنوب پايتخت بودند در مدت كمتر از يك ماه با خوردن قرص برنج اقدام به خودكشي كردند. با مرگ چهارمين دختر دانش آموز كه بررسي ها نشان مي داد وي نيز با مصرف قرص برنج جان باخته است، پليس جنايي تهران به دستور بازپرس ولي الله حسيني مسئوليت بررسي دقيق را درخصوص چگونگي وقوع اين حوادث تلخ برعهده گرفت. در تحقيقات اوليه پليسي و برپايه اظهارات دوستان قربانيان كه مدعي بودند يك زن قبل از خودكشي دختران نوجوان با آنها به گفت وگو پرداخته و والدين يكي از قربانيان از حضور آن زن در مراسم ختم دخترش نيز خبر داده بود جست وجو براي يافتن آن زن ناشناس آغاز شد.
روز گذشته پليس جنايي به دستور بازپرس هفتم دادسراي امور جنايي تهران تحقيقات از يك زن را كه احتمال مي رود همان زن ذكر شده است آغاز كرد و اميد مي رود با بازجويي از اين مظنون اطلاعاتي درباره مرگ هاي مشكوك دختر نوجوان در اختيار پليس جنايي تهران قرار  گيرد.

بيمار هندي با ۱۳ گلوله از پزشك انتقام گرفت
سايت نيوكلارا: يك بيمار رنجور هندي در محوطه خارجي بيمارستاني در دهلي نو پزشك معالجش را با ۱۳ ضربه گلوله از پاي درآورد.
اين گزارش حاكي است، «جوادعلي» بيمار ناتواني كه پزشكان بيمارستان «كالواتي ساران» از معالجه او نااميد شده و او را به بيمارستان ديگري انتقال داده بودند، هنگامي كه مشاهده كرد وضعيت جسماني اش نه تنها بهتر نمي شود بلكه ضعف و ناتواني بيش از پيش بر او چيره مي شود، پزشك ۲۸ ساله خود به نام «راجش» را در محوطه خارجي بيمارستان هدف گلوله قرار داد تا شايد انتقام ناتواني خود را از او بگيرد چرا كه فكر مي كرد پزشك در انجام وظيفه خود سهل انگاري و كوتاهي كرده است.
به گفته پزشكان بيمارستان براي آنها بسيار تعجب آور بود كه «جواد علي» اسلحه بدست بگيرد و مرتكب قتل شود چون وي به حدي ناتوان بود كه تاب ايستادن هم نداشت.

دو سال حبس براي سرقت طلاجات دختربچه ها
005796.jpg
گروه حوادث- مردي كه در سطح شهر تهران اقدام به سرقت طلاجات چندين دختربچه كرده بود از سوي شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران به دو سال حبس محكوم شد.
به گزارش همشهري اين مرد ۵۲ ساله به نام كرمعلي چند ماه قبل در حالي كه قصد ربودن طلاجات يك دختربچه را داشت توسط پليس بازداشت شد. در بازرسي بدني از اين متهم كه معتاد به مواد مخدر بود يك جعبه بيسكويت كه حاوي ۱۴ حلقه النگو و يك گوشواره متعلق به كودكان بود كشف شد.
بعد از انتقال كرمعلي به اداره آگاهي،وي به چندين فقره سرقت از دختران خردسال در سطح تهران اعتراف كرد. وي درخصوص انگيزه ارتكاب سرقتهاي خود گفت: تنها براي تهيه مخارج اعتيادم مرتكب سرقت از دختربچه ها مي شدم، از زماني كه دچار اعتياد شدم اختيار رفتار خودم را از دست دادم و بدون اراده مرتكب چنين اعمالي مي شوم.پرونده اين متهم براي رسيدگي قضايي به دادسراي امور جنايي تهران ارجاع شد و قاضي محمدرضا زماني علويجه رئيس شعبه ۱۱۵۷ بعد از بررسي پرونده متهم، وي را به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محكوم كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |