دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۷ - Jun 12, 2006
اي  او  ال وارد دنياي نرم افزارهاي امنيتي مي شود
001077.jpg
گروه علمي فرهنگي- اي او ال در حال آماده سازي يك مجموعه نرم افزاري امنيتي به نام توتال كر (Total Care) است كه علاوه بر ميليون ها مشترك خدمات اينترنتي اين شركت، براي عموم كاربران قابل خريداري و استفاده خواهد بود. به گزارش سي نت نيوز، مجموعه نرم افزاري جديد اي او ال كه در هفته هاي آينده به صورت آزمايشي منتشر خواهد شد به رقابت با نرم افزارهاي امنيتي شركت هايي نظير سيمانتك و مك آفي و همچنين نرم افزار امنيتي جديد مايكروسافت به نام وان كر خواهد پرداخت.
انتشار توتال كر، نخستين اقدام اي او ال در زمينه نرم افزارهاي امنيتي محسوب مي شود. علاوه بر اين محصول، اي او ال در حال آماده سازي نرم افزار ديگري به نام اكتيو سكيوريتي مانيتوري نيز هست كه وضعيت امنيتي رايانه كاربران را زير نظر گرفته و كاربران را در زمينه حفاظت هرچه بيشتر از رايانه، راهنمايي خواهد كرد. اين درحالي است كه مايكروسافت نيز هم اكنون با مجموعه وان كر خود براي نخستين بار به طور جدي وارد بازار نرم افزارهاي امنيتي شده است. مايكروسافت ادعا مي كند كه مجموعه وان كر با برخورداري از ضد ويروس، فايروال، ضد اسپاي ور و همچنين امكانات پشتيباني و نگهداري رايانه ، امنيت رايانه هاي كاربران را تضمين خواهد كرد.
اي او ال براي توليد نرم افزار امنيتي توتال كر خود از تجربه و فناوري هاي چند شركت امنيتي ديگر كه نام آنها منتشر نشده، بهره گرفته است. كارشناسان عقيده دارند با توجه به ميليون ها كاربر اشتراك هاي اينترنتي شركت اي او ال، احتمالاً خدمات امنيتي جديد توتال كر اين شركت نيز مورد استقبال گسترده قرار خواهد گرفت. به گفته كارشناسان، ورود شركت هايي نظير مايكروسافت و اي او ال به بازار نرم افزارهاي امنيتي سبب تغييرات گسترده در وضعيت اين محصولات و كاهش قابل توجه سهم بازار شركت هايي نظير سيمانتك و مك آفي مي شود كه هم اكنون بخش اعظم اين بازار را در اختيار خود دارند.
سيمانتك سال گذشته حدود ۷۰درصد از بازار ۲ميليارد دلاري نرم افزارهاي امنيتي مورد استفاده در رايانه هاي شخصي را به كمك نرم افزارهاي نورتون آنتي ويروس و نورتون سكيوريتي در اختيار خود گرفته بود.

ساماندهي شهريه مدارس غيرانتفاعي
001083.jpg
فارس: رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: در اصلاح قانون مدارس غيرانتفاعي در تلاش هستيم تا شهريه مدارس غيرانتفاعي را ساماندهي كنيم.
علي عباسپور تهراني فرد افزود: طرح اصلاح قانون مدارس غير انتفاعي نهايي شده است و به زودي به صحن مجلس ارائه مي شود.
وي اضافه كرد: تأمل ما مقداري در مورد دستور كار كارشناسي روي بعضي از مواد اين قانون است. به عنوان مثال بايد در مورد موادي كه به كاربرد آموزشي و مدت زمان مالكيت مدارس غير انتفاعي اشاره دارد، تأمل كرد.
عباسپور با بيان اينكه بحث نظارت آموزش و پرورش و شهريه اين مدارس نيز مورد توجه است، گفت: اميدواريم به يك جمع بندي نهايي از نظر تخصصي روي مواد قانون مدارس غيرانتفاعي برسيم و بتوانيم اصلاح اين قانون را زودتر به صحن مجلس ارائه كنيم تا اين قانون در اوايل تابستان به تصويب برسد.

دانشگاه تهران با بيش از ۱۰۰ دانشگاه
تفاهمنامه همكاري دارد
فارس: رئيس دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر دانشگاه تهران با بيش از ۱۰۰ دانشگاه معتبر دنيا تفاهمنامه همكاري دارد.
عباسعلي عميد زنجاني با اشاره به اينكه يكي از خط مشي هاي دانشگاه تهران حضور در عرصه هاي بين المللي است، افزود: دانشگاه تهران بايد روابط با دانشگاه هاي معتبر دنيا را خصوصاً دانشگاه هايي كه با آنها تفاهمنامه دارد بيشتر و فعالتر كند.
وي با بيان اينكه دانشگاه تهران با دانشگاه هاي اروپايي، آفريقايي، آمريكايي و آسيايي تفاهمنامه دارد، گفت: تفاهمنامه هاي فني مهندسي دانشگاه تهران بيشتر با كشورهاي غربي و تفاهمنامه هاي برخي از رشته هاي علوم انساني بيشتر با كشورهاي اسلامي است.
رئيس دانشگاه تهران با تاكيد بر اينكه دانشگاه تهران از حضور دانشجويان و اساتيد در مجامع و كنفرانس هاي بين المللي خصوصا در دوره هاي دكتري و ارايه مقاله حمايت مي كند، اظهار كرد: امكاناتي براي حضور استادان و دانشجويان در مجامع و كنفرانس هاي بين المللي فراهم شده  است.

آزمون تافل امسال به صورت الكترونيكي برگزار مي شود
001086.jpg
مهر: شيوه برگزاري آزمون به صورت الكترونيكي در سال جاري تنها در مورد آزمون تافل اجرا مي شود و سازمان سنجش به سرعت به دنبال فراهم آوردن شرايط لازم براي برگزاري ساير آزمون ها به صورت الكترونيكي است. دكتر عبدالرسول پورعباس افزود: برگزاري الكترونيكي آزمون سراسري و آزمون هاي چهارگانه اصلي در دستور كار فعلي سازمان سنجش قرار ندارد و برنامه ريزي آزمون بيشتر براي آزمون هاي كوچكي مانند تافل و توليمو است.
رئيس سازمان سنجش گفت: برگزاري آزمون هاي سراسري به صورت الكترونيكي با توجه به اينكه به امكانات ويژه اي نياز دارد و پيچيده تر است و تعداد داوطلبان بيشتري در آن شركت مي كنند در حال مطالعه است.
وي ادامه داد: بنابراين در حال حاضر تنها در حيطه آزمون هاي تافل اين اقدام صورت مي گيرد. با توجه به اينكه سازمان سنجش نمايندگي مجموعه ETS در برگزاري آزمون تافل در ايران است، در زمينه برگزاري اين آزمون به صورت الكترونيكي با اين مجموعه همكاري دارد.
پورعباس اظهار داشت: سازمان سنجش در نظر دارد در زمينه برگزاري آزمون هاي سراسري و اصلي نيز با مجموعه ETS تبادل نظر داشته باشد.

طراحي شهر الكترونيكي دانشجويان
مهر: معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي از راه اندازي شهر الكترونيكي دانشجويان توسط جهاد دانشگاهي در سال جاري خبر داد.
دكتر عبدالحميد احمدي با اعلام اين مطلب افزود: اين شهر مجازي به منظور پاسخگويي به تمامي نيازهاي اطلاعاتي دانشجويان از طريق اينترنت راه اندازي مي شود و به صورتي طراحي مي شود كه تمامي اطلاعات علمي و فرهنگي مورد نياز يك دانشجو را در اختيار داشته باشد.
وي اظهار داشت: بانك اطلاعات دانشجويان نخبه، مشاهير و فرهيختگان جهان نيز در اين پايگاه معرفي مي شود و همچنين امكان ارتباط اين افراد با يكديگر را فراهم مي سازد.
معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي اضافه كرد: فعاليت هاي دانشجويي در حوزه هاي كمك به محرومين و دسترسي دانشجويان به نشريات الكترونيكي علمي نيز از طريق اين شهر امكان پذير مي شود.
وي گفت: اطلاعات در زمينه شهداي دانشجو نيز در اين سايت قرار مي گيرد كه دانشجويان مي توانند از اين طريق به اطلاعات لازم دست يابند. احمدي اظهار داشت: شهر الكترونيكي دانشجويان يك پايگاه جامع است كه اطلاعات مورد نياز علمي و فرهنگي را در اختيار دانشجويان قرار مي دهد.
وي ادامه داد: اين شهر توسط سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي راه اندازي مي شود و هم اكنون در حال طراحي است.

كشف سنگ قبر جامانده از لشكركشي نادرشاه در مرند
ايسنا: سنگ قبري ۲۷۵ ساله مربوط به دوره  حكومت افشاريان در گورستان تاريخي روستاي اويندون از توابع بخش مركزي شهرستان مرند كشف شد.
اين سنگ قبر تاريخي در ابعاد ۲۵*۹۰ سانتي متر و به وزن حدود ۵۰ كيلوگرم است كه قسمت جلوي آن با خط نستعليق به يك آيه مباركه  قرآني منقوش و در دو طرف آن نيز به خط شكسته نستعليق درباره  زمان و نوع حوادث تاريخي آن مطالبي حكاكي شده است.
غلام باقر ساماني، كارشناس روابط عمومي فرمانداري مرند در اين باره گفت: با استناد به متن هاي منقوش و حكاكي شده روي پيكره  اين سنگ مزار تاريخي به اين نتيجه مي توان رسيد كه اين اثر تاريخي به سال ۱۱۵۲ هجري قمري و مقارن با لشكركشي بزرگ نادرشاه افشار از طريق راه ارتباطي روستاي اويندون به سرزمين هاي داغستان در شوروي سابق مربوط مي باشد.
وي افزود: براساس متون حكاكي شده روي سنگ، حضور هشت نفر از اهالي اين منطقه  روستايي به عنوان ملازم در ركاب سپاه نادرشاه افشار به صراحت كامل بيان و تشريح شده است.
براساس اظهار نظر كارشناسان ميراث فرهنگي اين متون منقوش و حكاكي شده به سنديت تاريخي اين سنگ مزار قديمي ارزش و اعتبار خاص و دو چنداني داده اند.

دانشگاهها در تب و تاب امتحانات
ايسنا: امتحانات پايان ترم دانشگاههاي كشور، به رغم برخي شايعات مبني بر تعويق برگزاري آنها به دليل برگزاري مسابقات جام جهاني، طبق تقويم آموزشي دانشگاهها برگزار مي شود.
معاون آموزشي وزارت علوم، با رد تغيير زمان برگزاري امتحانات پايان ترم دانشگاهها به دليل برگزاري مسابقات جام جهاني فوتبال، گفت: هيچ برنامه اي مبني بر تغيير زمان برگزاري امتحانات پايان ترم به دانشگاه ها ابلاغ نشده است.
دكتر حسن خالقي افزود: وزارت علوم هيچ اطلاعيه اي مبني بر تغيير زمانبندي امتحانات پايان ترم به مناسبت برگزاري مسابقات جام جهاني فوتبال به دانشگاه ها ابلاغ نكرده است.
اگر چه دانشگاه فردوسي مشهد تاريخ دو امتحان خود را به دليل همزماني با زمان بازي تيم ملي ايران در جام جهاني فوتبال تغيير داده است، اما در مجموع امتحانات پايان ترم اكثر دانشگاه هاي كشور از جمله دانشگاه هاي تهران، علامه طباطبايي، تربيت معلم و تربيت مدرس، بدون تغيير از هفته پاياني خرداد ماه آغاز مي شود و تا هفتم تير ماه ادامه دارد و تلاش دانشگاهها نيز بر اعلام نتايج امتحانات تا اواسط تير ماه است تا دانشجويان تعطيلات تابستاني خود را بدون دغدغه و استرس نتايج آغاز كنند.

نصب غيرقانوني نرم افزارهاي رايانه اي در فرانسه
ايرنا: استفاده و نصب غيرقانوني از نرم افزارهاي رايانه اي توسط مردم فرانسه بيشتر از حد متوسط آن در جهان و اروپا است.
موسسه دارندگان حق قانوني نرم افزار در فرانسه در گزارشي اعلام كرد كه ميزان نصب غيرقانوني اين نرم افزارها در فرانسه در سال۲۰۰۵ ميلادي به ۴۷درصد رسيد. اين ميزان نسبت به سال گذشته از ۲درصد رشد داشته است.
براساس اين گزارش، استفاده و نصب غيرقانوني از نرم افزارهاي رايانه اي در فرانسه نسبت به ساير كشورهاي اتحاديه اروپا۱۱درصد بيشتر است. ميزان نصب غيرقانوني نرم افزارهاي رايانه اي در سطح ۲۵ كشور عضو اتحاديه اروپا در سال گذشته ميلادي۳۶، درصد گزارش شده است.
همچنين  موسسه  بين المللي نظارت بر دارندگان و استفاده كنندگان نرم افزارهاي رايانه اي نيز اعلام كرد كه ميزان نصب غيرقانوني نرم افزارهاي رايانه اي در سال ۲۰۰۵ ميلادي در سراسر جهان به ۳۵درصد بالغ شده است. اين موسسه بين المللي، ضرر حاصل از عدم فروش نرم افزارهاي رايانه اي اصلي براي صاحبان آن در جهان در سال گذشته ميلادي را ۳۴ميليارد دلار عنوان كرده است.
سود بر باد رفته موسسات توليدكننده نرم افزارهاي رايانه اي در فرانسه در سال گذشته ميلادي به خاطر همين استفاده غيرقانوني مردم از نرم افزارها به سه ميليارد و۱۹ميليون دلار رسيد. آمريكا و چين به ترتيب اولين و دومين كشوري هستند كه بيشترين سود بر باد رفته در جهان را در سال گذشته ميلادي از رهگذر نصب و استفاده غيرقانوني شهروندان آن از نرم افزارها، استحصال كردند.
گزارش موسسه بين المللي نظارت بر دارندگان و استفاده كنندگان نرم افزارهاي جهاني حاكي است كه چين به دليل ويژگي اقتصادي اين كشور از حيث كسب سود حاصل از فروش نرم افزارهاي غيرقانوني در رتبه دوم جاي گرفته است. اين گزارش دسترسي سريع به اينترنت با سرعت بالا در چين را از ديگر مولفه هاي افزايش استفاده غيرقانوني از نصب نرم افزارهاي رايانه اي عنوان كرده است.

خدمات اجتماعي رد هت
001074.jpg
گروه علمي فرهنگي- رد هت، يكي از اصلي ترين توليدكنندگان سيستم عامل لينوكس، يك وب سايت ارائه دهنده خدمات اجتماعي نظير ماي اسپيس ارائه كرده است. به گزارش نيوزفكتور، وب سايت جديد با نام ماگ شاتي (www.MugShot.org?) هم اكنون تنها از طريق دريافت دعوتنامه اينترنتي از سوي اعضاي فعلي، براي كاربران عادي قابل دسترس خواهد بود.
كاربران اين سايت مي توانند با يكديگر گپ بزنند، به تبادل فايل و لينك هاي اينترنتي پرداخته، فهرست موسيقي هاي مورد علاقه خود را با ديگران به اشتراك گذارده و اطلاعات مربوط به برنامه هاي تلويزيوني را در اختيار يكديگر قرار بدهند.
مسئولان شركت رد هت اعلام كرده اند اين سايت قصد رقابت با خدمات مشهور ماي اسپيس را نداشته و امكاناتي كاملاً متفاوت با اين وب سايت ارائه كرده است، اما برخي كارشناسان ظهور سايت جديد ماگ شات را متاثر از موفقيت چشمگير ماي اسپيس مي دانند.
محبوبيت سايت خدمات اجتماعي ماي اسپيس كه پس از وب سايت اصلي ياهو، داراي بيشترين تعداد بازديدكنندگان در اينترنت است، شركت هاي بزرگ و كوچك اينترنتي را به فكر رقابت و معرفي خدمات مشابه انداخته است كه از ميان شركت هاي كوچكتر مي توان كلكتيواكس، يفمودل، يتگد يو ورسيتي ورلد يو از ميان شركت هاي بزرگتر خدمات اي آي ام پيجز شركت اي او ال و يا همين خدمات ماگ شات رد هت را نام برد.

اندازه گيري سن ارتفاعات ماه
گروه علمي فرهنگي- مدارگرد SMART -1 كه از سوي آژانس فضايي اروپا رهسپار ماه شده ، تصاوير دقيقي را از عوارض سطحي ماه به زمين ارسال كرده است.
اين تصاوير، جزئيات فراواني را در مناطق روشن و تيره ماه آشكار كرده است.
اگر از زمين به ماه نگاه كنيم، ارتفاعات ماه خود را به شكل مناطق روشن نشان مي دهند و درياهاي ماه كه چيزي جز مناطق پست تر نيستند، به رنگ تيره ديده مي شوند.
درياها زماني تشكيل شده اند كه شهاب هاي بزرگ، سطح ماه را بمباران كردند و بسترهاي وسيعي را براي تشكيل اين مناطق آماده كردند.
زماني كه آتشفشان هاي ماه هنوز فعال بودند، گدازه ها روي سطح ماه جاري شدند، اين بسترها را پر كردند و به سرعت سخت شدند؛ بدين ترتيب مناطق نسبتا هموار امروزي پديدار شدند.
سياره شناسان فهميده اند كه تشكيل درياها در همين اواخر انجام شده است (البته در مقياس هاي زماني زمين شناسي)، زيرا درياها نسبت به ارتفاعات ماه سطح صاف تري دارند و تعداد چاله هاي برخوردي در آنها بسيار كمتر است.اسمارت يك نخستين ماموريت آژانس فضايي اروپا به مقصد ماه است و از دسامبر ۲۰۰۴ مشغول تصويربرداري از سطح ماه است.اما هدف اصلي اين ماموريت نه بررسي سطح ماه، كه آزمايش موتور پيشران يوني آن است كه از آن به نسل جديد موتورهاي پيشران الكتريكي ياد مي شود.
در اين موتور، سلول هاي خورشيدي انرژي تابشي خورشيد را با استفاده از پديده فتوالكتريك به جريان الكتريكي تبديل مي كنند.
اين جريان، يك ميدان الكتريكي را در موتور فضاپيما ايجاد مي كند تا يون ها در اين ميدان شتاب گرفته و با سرعت از فضاپيما خارج شوند.
طبق قانون سوم نيوتن، ذرات به هنگام خروج، نيروي پيشران به فضاپيما وارد مي كنند و فضاپيما در جهت حركت خود شتاب مي گيرد.مزيت اين موتور نسبت به ديگر موتورهاي پيشران در سبكي و قابليت رسيدن به سرعت هاي بسيار بالا است، زيرا اين موتور مي تواند براي مدت زمان بسيار طولاني شتاب بگيرد.
قرار است ماموريت اين مدارگرد در اوايل سپتامبر ۲۰۰۶ ( شهريورماه امسال) با برخورد به سطح ماه پايان پذيرد.

گوگل همچنان در صدر
001080.jpg
گروه علمي فرهنگي- كام اسكور، آمار كاربرد موتور جست وجو را منتشر كرد. اين آمار نشان مي دهد كه موتور جست وجوي گوگل همچنان در صدر است.
گوگل ۱.۴۳ درصد جست وجوهاي هدايت شده را بر عهده داشته كه ۵.۳۶ درصد بيشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۰۵ است. ياهو با ۲۸ درصد جست وجو در مقام دوم قرار دارد كه كمتر از مقدار ۷.۳۰ درصد سال گذشته در همين ماه است. اين به معني ۹.۲ ميليارد جست وجو براي گوگل و ۹.۱ ميليارد براي ياهو در ماه آوريل است؛ اختلافي كه به طور مشخص در ۹ ماه گذشته زياد شده است. در رده سوم موتور جست وجوي ام اس ان با ۹.۱۲ درصد قرار دارد كه حدود ۳ درصد نسبت به سال قبل كاهش نشان داده. تايم وارنر با ۹.۶ درصد جست وجو كه كمتر از ۹ درصد سال قبل است، در رده بعدي قرار دارد. سپس سايت اسك با ۸.۵ درصد كه كمتر از ۱.۶ درصد سال قبل است، در رده هاي بعدي قرار دارد.

استفاده از نانوروكش ها در ساخت سمعك
يك شركت ساخت تجهيزات الكترونيكي براي اولين بار از فن آوري نانو در ساخت سمعك  استفاده كرد. اين شركت از پوشش هاي نانوساختاري بسيار نازك و با خاصيت ضد چسبندگي، در جديدترين سمعك ها براي جلوگيري از آلوده شدن آنها استفاده كرده است. اين محصول به علت آب گريز و چربي گريز بود ن در برابر آب و ديگر مايعات مانند روغن ها كاملاً مقاوم است و استفاده از آن براي كودكان و بزرگسالان مناسب است. خواص ضدآب اين محصول باعث كاهش زيان هاي وارده به آن و در نتيجه بهبود كيفيت و افزايش اعتماد عمومي نسبت به اين محصول مي شود.
«پاملا بورتن» مدير بخش توليد سمعك شركت زيمنس معتقد است: همچنان كه سمعك ها با ابزار الكترونيكي كوچك تجهيز مي شوند، بايد آنها را در برابر عوامل مشكل ساز مانند رطوبت، چرك گوش و تعرق محافظت كرد.
براي نيل به اين هدف از نانوروكشي كه كاربردهاي رايجي در صنايع ديگر مانند ابزار پزشكي، دندانپزشكي و الكترونيك دارد استفاده شده است. يكي از رايج ترين مشكلات موجود در ميان استفاده كنندگان سمعك هاي معمولي آسيب پذيري در برابر رطوبت بوده كه به عنوان معمول ترين راه  حل، استفاده از قاب هاي پلاستيكي يا كيت هاي خشك كن ويژه سمعك، مي باشد كه اين راه حل ها هم هزينه بر و هم بعضاً غيرمفيد بوده است. با قرار دادن نانوروكش ها روي سمعك ها، رطوبت و تعرق به جاي نفوذ به درون سمعك و آسيب  رساندن به باتري و ديگر ادوات آن، از سطح سمعك سر خورده و از آن جدا مي شود. از ديگر مزاياي اين دستگاه، سهولت تميز كردن آن است. شركت زيمنس اعلام كرده است كه قبل از اطمينان از افزايش طول عمر مفيد و كارآيي اين محصول از عرضه آن به بازار خودداري خواهد كرد.

استخراج فلزات نادر در كره ماه
گروه علمي فرهنگي- معاون رئيس آژانس فدرال فضايي روسيه(روس كاسموس) اعلام كرد كه در آينده اي نزديك، عمليات استخراج فلزات نادر خاكي در كره ماه آغاز خواهد شد. يوري نوسنكو افزود كه اين فلزات گرانبها پس از حمل به زمين، در تجهيزات الكترونيكي مدرن پزشكي مورد استفاده قرار خواهند گرفت. نوسنكو خاطر نشان كرد كه بدون دليل نيست كه من از ذغال سنگ، نفت يا گاز سخني به ميان نياوردم بلكه بحث فلزات نادر خاكي در ميان است، زيرا با توجه به شرايط حمل ونقل دشوار از كره ماه به زمين بايد از آنها شروع كرد كه كمبودشان در آينده ممكن است روي زمين مشهود شود.

بنياد ملي نخبگان وجود خارجي ندارد
مهر: بنياد ملي نخبگان شكل نگرفته است و در حال حاضر هيچ وجود خارجي ندارد و تاكنون براي اين بنياد سازو كار و آيين نامه اي تهيه نشده است.
واگذاري ماموريت هايي چون تسهيلات سربازي وِيژه نخبگان به بنياد شكل نگرفته ملي نخبگان تنها افزايش بوروكراسي هاي اداري است.
در شرايطي كه سرتيپ دوم پاسدار موسي كمالي - مدير امور مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح -هفته گذشته اعلام كرده است: نخبگان واجد شرايط برخورداري از تسهيلات و معافيت از خدمت سربازي بايد به بنياد ملي نخبگان مراجعه كرده و در اين مرحله از مراجعه مستقيم به نيروهاي مسلح يا معاونت وظيفه عمومي ناجا خودداري كنند، «محرمي» - دبير شوراي هماهنگي تشكل هاي علمي و نخبگان- افزود: تاكنون تنها يك جلسه معارفه بنياد ملي نخبگان برگزار شده است. پس از آن نيز به تازگي جلسه ديگري با حضور رياست جمهوري برگزار كه در آن كارگروه هايي جهت تهيه آئين نامه ها تعيين شد.
دبير شوراي هماهنگي تشكل هاي علمي و نخبگان تأكيد كرد: در شرايطي كه هنوز ساختاري براي اين بنياد تهيه نشده و ساز و كارها مشخص نيست، نبايد تسهيلاتي همچون سربازي و... به اين بنياد ارجاع داده شود.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر چنين مأموريت هايي به عهده وزارت علوم است و ارجاع آن به بنياد شكل نگرفته اي چون بنياد ملي نخبگان افزايش بوروكراسي هاي اداري است.
محرمي اضافه كرد: همچنين تاكنون تعريف درستي از پروژه هايي با اثر گذاري در توليد علم و پروژه هايي كه مي تواند به عنوان خدمت سربازي و خدمت نيروهاي مسلح به اجرا در آيد تعريف درستي نشده اند.

همايش آشنايي با نرم افزارهاي آزاد/ متن باز
001071.jpg
گروه علمي فرهنگي- همايش آشنايي با نرم افزارهاي آزاد/ متن باز با هدف فرهنگ سازي و ترويج استفاده از اين نرم افزار، توسط مركز تحقيقات فناوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفته دانشگاه صنعتي و با همكاري دانشگاه امام رضا(ع) مشهد و حمايت آستان قدس رضوي، طي روزهاي ۲۴ و ۲۵ خرداد ماه جاري در مشهد برگزار مي شود.
در اين همايش دو روزه علاوه بر برگزاري نشست هاي آشنايي با نرم افزارهاي آزاد/ متن باز و معرفي طرح ملي نرم افزارهاي آزاد/ متن باز، دانشجويان، استادان و كارشناسان فناوري اطلاعات با كاربرد اين گونه نرم افزارها در زمينه آموزش، آشنا مي شوند.
همچنين در اين همايش جلسه پرسش و پاسخ و سه كارگاه آموزشي تخصصي نيز برگزار خواهد شد كه از جمله اين كارگاه مي توان به برگزاري كارگاه آموزشي بررسي و نصب و راه اندازي لينوكس در سمت كارگزار (سرور)، بررسي و نصب فايل سيستم ها و پيكربندي كارگزار وب سامبا، اشاره كرد.
براساس برنامه ريزي هاي انجام شده، در اين همايش جلسه هم افزايي و بحث و تبادل نظر در مورد نرم افزارهاي آزاد/ متن باز با حضور جمعي از كارشناسان و صاحب نظران فناوري اطلاعات آستان قدس رضوي نيز برگزار خواهد شد.

اولين نرم افزار آموزش كارآفريني معرفي شد
گروه علمي فرهنگي- مركز كارآفريني دانشگاه تربيت مدرس، به دنبال نهادينه كردن علم كارآفريني براي دانشجويان و ساير جوانان علاقه مند، اقدام به تهيه و توليد اولين نرم افزار آموزش كارآفريني كرده است.
به گزارش روابط عمومي مركز كارآفريني دانشگاه تربيت مدرس اين نرم افزار كه به صورت سيستم صوت و تصوير (مولتي مديا) طراحي شده است، مجموعه اي جامع از آموزش كارآفريني صفات كارآفرين و سنجش ويژگي هاي كارآفريني است.
انتخاب دقيق مطالب و محتواي آن، طراحي و تركيب رنگ ها و تصاوير از جمله نكات برجسته و مهم اين نرم افزار است.
اين مجموعه شامل ۸ بخش، «آموزش كارآفريني» ، «معرفي كارآفرينان» ، «تست كارآفريني» ، «معرفي مركز كارآفريني» ، «معرفي سايت» ، «معرفي اساتيد» ، «معرفي كتاب» و «توسعه كارآفريني» است.
مركز كارآفريني دانشگاه تربيت مدرس پس از ۴ سال فعاليت در زمينه هاي مختلف آموزش و ترويج كارآفريني در دانشگاه ها و ساير نهادها به عنوان يكي از برترين حاميان كارآفريني در ايران شناخته مي شود.

دانش فناوري
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |