دوشنبه ۵ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۹ - Jun 26, 2006
بازيهاي امشب
سوئيس با روياي مرحله نيمه نهايي از اوكراين مي گذرد
ايتاليا و استراليا، بازي دروازه بانان
003411.jpg
جهانگير كوثري _ ايتاليا تيم محبوب جام جهاني نيست، اما آنان كه با تيزبيني فوتبال حرفه اي را دنبال مي كنند، اين ايتالياي مرموز را يك پاي قهرماني مي دانند. مهره هايي كار كشته كه فوتبال گروهي را نيز در كنار خلاقيت هاي فردي عاقلانه بازي مي كنند. مارچلو ليپي براي آن كه به سلامت از تمام تهمت ها و بدبيني ها بگذرد، بايد ايتاليا را به سامان برساند. آنها به كمتر از مقام اولي يا دومي رضايت نمي دهند. پيروزي آنها در دور اول در مقابل غنا و چك و تساوي با آمريكا چهره دوگانه اي از تيم ليپي معرفي كرد. هرچند كه آنها دانيل دوروسي را تا پايان جام جهاني در اختيار ندارند، اما روي نيمكت مهره هاي ارزشمندي به چشم مي خورد كه داشتن هريك از آنها آرزوي هر تيمي است. دل پيرو، ياكوئينتا، اينزاگي و ... . ليپي براي ديدار با استراليا كه از خط مياني توانمندي برخوردار است تاكتيك فريبنده خود را كه با توتي انجام مي شود پياده مي كند. او جيلاردينو را به تنهايي در خط حمله قرار مي دهد و پنج هافبك را در مقابل پنج هافبك استراليا (گرلا، كولينا، كاهيل، استريوفسكي و كيول) قرار مي دهد. كيول صدمه خورده است اما مي رسد. اتفاقاً گاس هيدينگ نيز يك مهاجم به ميدان فرستاده است؛ مارك ويدوكا كه در اوج آمادگي است. بايد ديد درون دروازه مارك شوايزر استراليايي در مقابل ضربات توتي، جيلاردينو چگونه عمل مي كند و بوفون در مقابل هجوم هاي توفاني ويدوكا، كيول و كولينا. اگر شوايزر از آسيب ديدگي نجات پيدا كند، اين بازي را بازي دروازه بانان بشناسيد كه هركدام بهتر عمل كنند تيمشان پيروز مي شود. بوفون مرد صبور دروازه هاي چكمه اي است. خونسردي او به تيم آرامش مي دهد، هرچند در مقابلش كاناوارو، ماترازي، زامبروتا و گروسو قرار دارند. اين بازي را هر تيمي ببرد در مرحله بعد كار آن چنان دشواري براي رفتن به نيمه نهايي ندارد.سوئيس «بلاتر» امشب به ديدار اوكراين «بلوخين» مي رود. مي گويند صعود اوكراين كلي مشكلات سياسي اين كشور را حل كرده است و الك بلوخين مرد فوتبال اروپا در دهه هفتاد و دومين ستاره درخشان فوتبال شوروي سابق پس از ياشين به صعود تيمش به مرحله بعد اميدوار است. او شايد كم دانش ترين مربي جام باشد، در واقع شوچنكو تيم را رهبري مي كند. الك بلوخين كه حالا يك ثروتمند پرنفوذ در اوكراين است، خواسته هاي دروني خود را با فوتبال دوباره زنده مي كند. او كه در روز اول چهار گل از اسپانيا خورد، با پيروزي در مقابل عربستان و تونس به دور بعد رسيد حريف تيم سخت كوش سوئيس است كه فوتبالي چون اسلاوها بازي مي كند و روش اجراي تاكتيك هاي مدرن را نيز مي داند. مي گويند اين بازي براي سوئيس آسان است آيا مرد خسته كوبي كان از پس شوچنكو برمي آيد؟
اين تيم سوئيس پر از ستاره ناشناس است. طفلك سندروس به اين بازي و شايد هم تا  آخر جام به بازي ها نمي رسد. گل جاودانه او در خاطره ها خواهد ماند و كره اي ها بيشتر آن را به خاطر خواهند آورد. آلكساندر فري مرد اول سوئيس به قلب دفاع نامنظم اوكراين مي زند. تيموشوك مأمور مهار فري خواهد بود، اما آمادگي كاباناس نيز براي اوكراين دردسرزا خواهد بود. سوئيس شايد به راحتي به ديدار با برنده ايتاليا و استراليا برسد. جنس ايتاليا براي بازي با سوئيس مرغوب تر است.
تركيب تيم ايتاليا: بوفون، كاناوارو، ماترازي، گروسو، زامبروتا، توتي، پيرلو، گاتسو، پروتا، كامورانزي و جيلاردينو.
تركيب تيم استراليا: شوارزر (كوويچ)، برسكيانو، نيل، مور، چيپرفيلد، گره لا، كولينا، كاهيل، استريوفسكي، كيول (امرتون) ويدوكا.

اكوادور، سايه اي از فوتبال امريكاي جنوبي بود
انگليسي ها هم به يك چهارم نهايي رسيدند
003414.jpg
* انگليس يك - اكوادور صفر
گل: ديويد بكام دقيقه ۶۰
داور: فرانك دو بليكر از بلژيك
بازيكنان انگليس: تيم رابينسون، اشلي كول، فرديناند، جان تري، مايكل كاريك، اندي كول (كاراگر)، جرارد، لمپارد، بكام (لنون)، هارگريوز و وين روني.
گروه ورزشي _ انگليسي ها هم به دور يك چهارم رسيدند. يك نيمه بازي كسل كننده از تيم دفاعي انگليس و دو موقعيت گل براي اكوادور در نيمه اول و تعلل كارلوس تنريو باعث شد تا انگليس در نيمه دوم انگيزه بيشتري پيدا كند. گوران اريكسون كه با پنج هافبك قصد داشت تا اكوادور را خسته كند، در دقيقه ۶۰ روي يك ضربه ايستگاهي ديويد بكام و روي اشتباه كريستين مورا دروازه  اكوادور را باز كرد. هرچه بازي آرژانتين و مكزيك ديدني و جذاب بود، بازي انگليس و اكوادور در سطح جام جهاني نبود. انگليسي ها بسيار تنبل و كند بودند و اكوادور نيز بسيار با حوصله بازي مي كرد. بازي روي حركات فردي اكوادوري ها كمي بهتر شد، اريكسون براي حفظ نتيجه يك بر صفر بلافاصله كاراگر را به جاي اندي كول به بازي آورد تا خط دفاعي خود را به پنج بازيكن برساند. اكوادور كه از نفوذ به قلب دفاع انگليس نااميد شده بود، بازي را به كناره هاي خط طولي برد تا شايد دفاع قلدر و پنج نفره انگليس را باز كند، اما توان مردان خط مياني اكوادور (مندز، تنريو، اسپينوزا و آنتونيو) كم شده بود كه قادر نبودند به كمك خط حمله بيايند. دلگادو و كارلوس تنريو نيز با تمام تلاشي كه داشتند موفق نشدند به گل دست يابند و سرانجام انگليس با تك گل كاپيتان خود ديويد بكام به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرد تا حريف هلند يا پرتغال شود. انگليس گام به گام پيش مي رود تا شايد از درون اين تيم پرستاره، اما خسته نشانه هاي قهرماني بيرون بزند.

«محمد دادكان» خداحافظي كرد
003408.jpg
ايرنا: محمد دادكان رئيس بركنار شده فدراسيون فوتبال   روز يكشنبه در اطلاعيه اي خطاب به مردم ايران، دست اندركاران فوتبال و شخصيتهاي حقيقي و حقوقي اين فدراسيون، از آنها خداحافظي كرد.وي، فعاليت در جو حاكم بر فضاي ورزش و فوتبال كشور را در حال حاضر غيرممكن خواند و نتايج به دست آمده در جام جهاني را در حد بضاعت و توان بازيكنان و مسئولان فدراسيون دانست.در اين اطلاعيه آمده است فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي  ايران در دوره چهارساله مسئوليت خطير خود تلاش نموده است تا با برنامه ريزيهاي علمي  و حرفه اي و در چارجوب قوانين و مقررات فدراسيون جهاني فوتبال فيفا و رعايت موازين فرهنگي و اخلاقي نسبت به بسط و توسعه فوتبال در سطوح مختلف همت گمارده و پيوسته استقلال همه جانبه فدراسيون را حفظ و پاسداري نمايد كه گزارش مشروح آن طي مصاحبه اي در آينده به اطلاع هموطنان عزيز خواهد رسيد.اينك با عنايت به جو حاكم بر فضاي ورزش و فوتبال كشور در طول قريب به يك سال گذشته و تحمل شرايط دشوار كه بر همگان روشن است امكان استمرار خدمت و فعاليت مطلوب را غيرممكن ساخته است.برنامه ها و فعاليت هاي انجام شده به ويژه حضور تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان كه خود دستاوردي بزرگ براي هر كشور و ملتي محسوب مي شود،اگرچه نتوانستيم انتظارات ملت بزرگ ايران را برآورده نمائيم ليكن صادقانه اعلام مي نمائيم كه جوانان برومند كشور و همكاران در فدراسيون فوتبال در حد بضاعت و توان خود آن چه را كه مقدور شرايط بوده است انجام داده اند.

رده ۲۵ براي تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني
گروه ورزشي- با پايان گرفتن رقابت هاي مرحله اول مسابقات جام جهاني، رده بندي تيم هاي ۱۷ تا ۳۲ جام جهاني مشخص شد و ايران در رده ۲۵ جاي گرفت.
در اين رده بندي تيم ملي فوتبال ايران با كسب يك امتياز و تفاضل گل منهاي ۴ بالاتر از تيم هاي ترينيداد و توباگو، ژاپن، عربستان،  توگو، كاستاريكا و صربستان قرار گرفت و همراه با تيم ملي آمريكا در مقام ۲۵ رقابتها جاي گرفت.
به گزارش سايت جام جهاني تيم ايران در ميان آسيايي ها به رتبه دوم دست يافت. در ميان آسيايي ها كره با ۴ امتياز و تفاضل گل منهاي يك در رده هفدهم قرارگرفت.

پيكارهاي جايزه بزرگ «فيلا» - باكو
رضا يزداني چهره طلايي ايران
003399.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: اميدوار شده بوديم كه عليرضا حيدري چهره طلايي كشتي ايران در رقابت هاي جهاني ۹۸ مي تواند انتقام شكست برابر گئورگي گوتشليدزه گرجي در رقابت هاي جهاني ۲۰۰۱ صوفيه را در مسابقات جايزه بزرگ «فيلا» در باكو از اين كشتي گير قدرتمند بگيرد. اما اميدواري ما رنگ ديگري به خود گرفت و به دلايل مختلفي اين مهم اتفاق نيفتاد. حيدري و گوتشليدزه ديروز صبح در باكو به ديدار هم رفتند كه اين بار نيز پيروزي از آن كشتي گير گرجي شد و حيدري كه از آمادگي چنداني براي حضور در اين ميدان برخوردار نبود بار ديگر مقابل اين حريف خود ناكام ماند. حيدري اگرچه بعد از اين كشتي دو حريف آذربايجاني و نمايندگان قزاقستان و بيلوروسي را برد و مدال نقره وزن ۹۶ كيلوگرم را از آن خود كرد، اما ناكامي دوباره برابر حريف گرجي اش او را خيلي آزار داد.
مراد محمدي كشتي گير ۶۰ كيلويي تيم اعزامي ما هم سرنوشتي مشابه حيدري داشت. او ديروز بار ديگر به گربه سياه خود واسيلي فدروشين اوكرايني باخت تا دستش از كسب مدال طلاي اين رقابت ها كوتاه بماند. محمدي قبل از باخت به فدروشين كشتي گير ديگري از اوكراين ، حريف آذربايجاني خود را شكست داده بود و به همين دليل صاحب مدال برنز اين وزن شد.
رضا يزداني ديگر كشتي گير اعزامي ما به باكو با دو پيروزي خوب خود را به فينال وزن ۸۴ كيلوگرم رساند. او ابتدا محمد لاوال آمريكايي را مغلوب كرد و سپس به مصاف مراد گايداروف نايب قهرمان سال ۲۰۰۳ جهان از بيلوروسي رفت كه با پيروزي مقابل وي فيناليست شد. يزداني در فينال نيز بسيار قدرتمندانه كشتي گرفت و با پيروزي مقابل كشتي گير اوكراين صاحب گردن آويز طلا شد.
بازگشت دوباره عارف ربطي
عارف ربطي دوباره به فدراسيون كشتي بازگشت. حسن بهشتيان دبير فدراسيون كشتي كه از همان بدو ورود محمدرضا يزداني خرم سرپرست اين فدراسيون نشان داد كه نمي تواند با سياست هاي جديد در اين فدراسيون خود را هماهنگ سازد سرانجام عطاي كار را به لقايش بخشيد و از فدراسيون كشتي خداحافظي كرد و رفت. درپي اين كار يزداني خرم بلافاصله عارف ربطي را كه پيش از اين تجربه دبيري در فدراسيون كشتي را داشت به خدمت دوباره فراخواند و دوباره او را به اين سمت منصوب كرد.بهشتيان در رابطه با رفتنش از فدراسيون كشتي گفته است: من تمام مسائل در كشتي را دو ماه تحمل كردم، اما نتوانستم تغييراتي   ايجاد كنم. در نهايت زورم به خودم رسيد و كناره گيري كردم. بهشتيان هيچ اشاره اي به اين كه در محدوده اختيارات دبيري در فدراسيون كشتي چه تغييراتي بايد انجام مي داده است نكرد.

هندبال نوجوانان آسيا (انتخابي جهان)
گام بلند ايران در راه صعود
گروه ورزشي - علي شاكري: دومين دوره رقابت هاي هندبال نوجوانان آسيا (انتخابي جهان) ديروز با پيروزي بزرگ ايران بر ژاپن در تهران آغاز شد. پس از مراسم افتتاحيه اي ساده دو تيم ايران و ژاپن آغازگر بازيهاي اين دوره در تالار اختصاصي هندبال بودند. تيم نوجوانان ايران كه نايب قهرماني دوره پيش آسيا را در اختيار دارد، در مصاف با ژاپن خيلي زود بر بازي تسلط يافت و تا انتها نيز توانست حريف خود را به دنبال خود كشاند. تيم ايران به لحاظ فيزيكي كاملاً بر حريف روز اول خود مي چربيد و در سايه همين برتري قدي امتيازات خوبي از دفاع حريف گرفت.محور حركت تيم ايران كرم الله استكي بود، پديده اي كه مي تواند يك احسان كميلي ديگر باشد. اين بازيكن در كنار ياراني چون سجاد استكي، ميلاد مسائلي، محمد مهدي صدرايي، حسين رحمتي، مجتبي كريميان، با نمايشي قابل قبول توانستند ژاپن را ۳۷ بر ۳۰ مغلوب كنند و گام بلندي در راه صعود به مسابقات جهاني بحرين بردارند.بازي بعدي تيم ايران روز چهارشنبه هفته جاري با قطر خواهد بود. امروز در روز دوم كره با قطر ديدار مي كند.

توقف دوباره تيم واليبال نشسته ايران مقابل بوسني
گروه ورزشي- تيم ملي واليبال نشسته ايران با شكست از بوسني در فينال نهمين دوره مسابقات جهاني هلند به مقام نيابت قهرماني بسنده كرد. تيم ايران كه تا قبل از بازي نهايي همه رقباي خود را مغلوب ساخته بود در ديدار با حريف آشناي چند سال اخيرش به همان شكل و شيوه بازيهاي پارالمپيك آتن باخت.
هادي رضايي سرمربي تيم واليبال نشسته ايران بسيار اميدوار بود كه با ابداع تاكتيك هاي جديد و داشتن يك پاسور در تمام مدت در جلوي تور انتقام شكست آتن را از حريف قدرتمند اروپايي خود بگيرد وليكن دفاع بلند بوسني اجازه هرگونه خودنمايي را از اسپكر هاي ايران گرفته بود. بوسني از مسابقات جهاني مصر با قطع  كردن نوار قهرماني هاي پياپي ايران بدل به قدرت اول اين رشته شده است. ايران در بازي پاياني ۳ بر يك مغلوب بوسني شد.

از هادي ساعي در اتريش تقدير شد
ايسنا: مسابقات تكواندو جام آزاد اتريش با كسب دو مدال طلا و دو مدال برنز براي نمايندگان كشورمان به پايان رسيد.در اين رقابت ها كه با حضور تكواندوكاهايي از ۳۰ كشور جهان برگزار شد تيم منطقه آزاد چابهار نماينده كشورمان با كسب دو مدال طلا و دو مدال برنز ميان سه تيم برتر قرار گرفت. فيض الله نفجم، نايب قهرمان جهان در وزن اول و فرهاد پولادي در وزن ششم مدال هاي طلا، رضا سرگلزايي در وزن سوم و عباس صنايعان در وزن پنجم دو مدال برنز اين تيم را كسب كردند. احسان حجي زواره در وزن دوم و احسان قائمي در وزن چهارم نيز پس از دو پيروزي، با قبول شكست مقابل حريفان روماني و آلماني خود از دور رقابت ها حذف شدند.در حين برگزاري مسابقات، مسئولان برگزاري رقابت ها از هادي ساعي قهرمان المپيك آتن و جهان با اهداي جايزه ويژه اي تقدير كردند.

يك مربي ازبك براي جودو بانوان
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون جودو از قطعي شدن جذب يك مربي ازبك براي تيم ملي بانوان خبر داد.
محمد درخشان گفت: در آخرين جلسه اي كه داشتيم از ميان يك مربي ژاپني و يك مربي ازبكستاني به جمع بندي نهايي رسيده و مربي ازبك را به عنوان سرمربي آينده تيم ملي بانوان برگزيديم.

اينسو و آنسوي جام جهاني۲۰۰۶
003471.jpg
آرژانتين از جهنم مكزيك گريخت
003477.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم ملي آرژانتين موفق شد در مصاف با تيم سختكوش مكزيك در وقت اضافي اين تيم را دو بر يك شكست دهد.
در اين بازي بورگتي مهاجم مكزيك در دقيقه ۱۰ و مكسي رودريگرز در دقيقه ۹۸ براي آرژانتين گلزني كردند و تنها گل مكزيك توسط رافا ماركز در دقيقه ۶ به ثمر رسيد.اين تيم مكزيك همان تيمي بود كه در مقابل ايران به برتري سه بر يك رسيده بود و در ايران همه انتظار داشتند كه تيم ما مقابل آن به پيروزي برسد.
البته قطعاً اگر لطف داور شامل حال آرژانتين نمي شد و هاينتز روي يك خطاي آشكار از زمين اخراج مي گرديد مكزيك تيم پيروز ميدان نام مي گرفت.
بالاك مصدوم شد
003483.jpg
ميشائيل بالاك كاپيتان تيم ملي آلمان در تمرين صبح روز گذشته به دليل آسيب ديدگي نتوانست ساير نفرات تيم را همراهي كند.
او در ديدار با سوئد با مصدوميت جزئي مواجه شده بود و به همين دليل نتوانست در اين تمرين شركت كند.اليور بيرهوف مدير تيم ملي آلمان با اعلام اين خبر گفت: البته آسيب ديدگي بالاك جدي نيست و مي تواند روز جمعه در مقابل آرژانتين بازي كند.
بالاك درمورد اين بازي گفت: آلمان مقابل هر تيمي مانند ديدار با سوئد بازي مي كند تا بتواند به مراحل بعدي صعود كند.
آرژانتين تيم قدرتمند و قابل احترامي است. آنها نيز مثل ما در اين بازي ها پرقدرت ظاهر شده اند.
برزيل غيرقابل مهار است
003486.jpg
تيم ملي غنا فردا در ديداري حساس به مصاف برزيل قهرمان دوره قبل مي رود. اين تيم با پيروزي مقابل امريكا و جمهوري چك نشان داد تيم پرقدرتي است. راتومير دويكوويچ سرمربي كروات غنا درمورد اين بازي گفت: برزيل تيم بسيار خطرناكي است و متوقف كردن آنها كار بسيار دشواري مي باشد. اگر رونالدينيو را از كار بيندازيم رونالدو در داخل ميدان حضور دارد و اگر او را متوقف كنيم كارلوس وجود دارد و در مجموع آنها داراي ستارگان زيادي هستند كه مهار تمام آنها كار آساني نيست. وي در ادامه افزود: اگر چه برزيل از نظر نفرات بسيار از ما برتر هستند اما ازنظر كارگروهي نسبت به گذشته با كيفيت نيستند.
رائول غايب بزرگ
003480.jpg
تيم ملي اسپانيا در مرحله يك هشتم نهايي به مصاف فرانسه مي رود.
لوئيز آرگونس در اين بازي رائول را در تركيب اصلي قرار نخواهد داد.اسپانيا در اين بازي با ديويد ويلا، فرناندو تورس و لوئيز گارسيا با سه مهاجم به مصاف فرانسوي ها خواهد رفت. اگر رائول بتواند در اين بازي حضور پيدا كند در روز جشن تولد ۲۹ سالگي اش نود و نهمين بازي ملي اش را انجام خواهد داد.
برنامه بازي هاي امروز
* ساعت ۳۰/۱۸ ، ايتاليا _ استراليا داور لوئيز مدينا (اسپانيا) دركايزرسلاترن
* ساعت ۳۰/۲۲ ، سوئيس _ اوكراين داور: بنيتر آركوناديا (مكزيك) دركلن

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |