سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۵ - Jul 4, 2006
در بررسي هاي كارآگاهان پايگاه دوم آگاهي مشخص شد
زن فالگير ،گردنبند آهني را ۲ ميليون تومان فروخت
004563.jpg
صنم، فالگير
004569.jpg
ليموي ۱۵۰ هزار توماني
004572.jpg
گردنبند ۲ ميليون توماني
004575.jpg
گروه حوادث - آزاده مختاري: با بررسي هاي بازپرس دادسراي صادقيه و كارآگاهان پايگاه دوم آگاهي، زن فالگيري كه به بهانه مشكل گشايي به كلاهبرداري ميليوني از زنان و دختران جوان دست زده است، دستگير شد
خانه روياهاي دست نيافتني
جمعيت زيادي داخل اتاق كوچك انتظار نشسته اند، در چهره هاي همگي  شان اضطراب موج مي زند، هر يك با خود فكر مي كند تا دقايقي ديگر مهمترين خبر را درباره زندگي آينده اش خواهد شنيد، دلهره را مي شود در چشمان همه زناني كه در اين اطاق هستند به وضوح ديد.
هر روز عده زيادي از زنان جوان و دختران به اميد حل مشكلات خود و يا شنيدن خبرهاي مهمي درباره آينده مبهمي كه دلشوره و اضطراب را در وجودشان نشانده است به اين خانه مي آيند، و زن صاحبخانه به نام (صنم) كه يك فالگير كهنه كار است با چهره اي آرام سعي مي كند اطمينان اين زنان ساده لوح را جلب كند، آنها را تك تك به داخل اطاق مي خواند و وانمود مي كند كه از لابلاي ته مانده قهوه بر جاي مانده در فنجان آينده آنها را مي خواند.
(بزودي مردي با اسب سفيد به دنبالت خواهد آمد، در آينه ات زن ديگري را مي بينم، او هووي توست و...) با هر كلمه اي كه از دهان زن بيرون مي آيد، چهره زن روبرويش تغيير مي كند، لحظه اي از شوق مي خندد و لحظه اي ديگر اشك در جشمانش جمع مي شود و آن زمان است كه فالگير كلاهبردار نقشه شوم كلاهبرداري از اين زنان ساده لوح را آغاز مي كند.
به يكي از دختران جوان مي گويد: كمي خاك به تو مي دهم آن را در زمان كنكور زير پايت بگذار حتما در دانشگاه قبول خواهي شد، قيمتش نيم ميليون تومان مي شود، دختر فريب مي خورد و حاضر مي شود تا ۵۰۰ هزار تومان بپردازد. زن ديگري كه نسبت به رفتارهاي شوهرش مشكوك است به گونه اي ديگر فريب مي خورد و در قبال پرداخت ۲ ميليون تومان، صنم به وي گردنبندي آهني مي دهد تا شوهرش براي هميشه به او علاقه مند بماند و سرو كله زن ديگري در زندگيش پيدا نشود، زن جوان هم با سادگي مي پذيرد و به اين ترتيب ۲ ميليون تومان به حساب زن فالگير واريز مي شود.
هر روز خانه اين زن فريبكار مملو مي شود از زنهايي كه بخت خودشان را در اينجا جستجو مي كنند و هر روز مبالغ هنگفتي به حساب زن واريز مي شود اما هنگامي كه تمام زنان نااميد مي مانند شكايتها شروع مي شود، و سرانجام با افزايش شكايتها حسن جراحي رييس شعبه ۱۵ دستور بازداشت زن فالگير را صادر مي كند و اين زن سرانجام روز شنبه دستگير شد.
من صنم هستم، يك فالگير
روز گذشته بازپرس حسن جراحي رييس شعبه ۱۵ دادسراي صادقيه با بيان خبر دستگيري زن فالگير در خصوص دستگيري اين زن گفت: رسيدگي قضايي به اين پرونده هنگامي آغاز شد كه ۱۰ زن كه همگي فريب صنم را خورده بودند در فاصله كوتاهي به اين شعبه مراجعه كردند و از كلاهبرداري هاي ميليوني وي خبر دادند، با صدور دستور قضايي كارآگاهان پايگاه دوم اين زن را در مخفيگاه خود در غرب تهران دستگير كردند.
به گفته بازپرس پرونده، صنم كه متولد يكي از شهرهاي جنوب است خود را به مشتريانش هندي معرفي مي كرده و داراي واسطه هاي فراواني در سراسر كشور بوده است به طوري كه زنان و مردان ساده لوحي از سراسر كشور براي حل مشكلات خود فريب واسطه هاي اين زن را خورده و به خانه وي آمده اند و با دادن مبالغ هنگفت اغفال شده اند.
به گفته بازپرس پرونده، شگرد كار اعضاي باند به اين صورت بوده است كه در مراكزي مانند آرايشگاهها و خياط خانه ها، واسطه هاي اين زن، با زنان و دختراني كه مشكل داشته اند آشنا شده و آنها را به مراكزي براي گرفتن فال قهوه معرفي مي كرده اند، در اين مراكز با پرداختن مبالغ ۵ تا ۱۰ هزار تومان، اين زنان و دختران به اصطلاح از مشكل خود باخبر مي شده اند اما زنان فالگير كه از واسطه هاي صنم بود ند به آنها مي گفته اند چون حل مشكل آنها بسيار دشوار است بايد به فالگير ديگري كه تبحر بيشتري دارد مراجعه كنند و به اين ترتيب آنها را به صنم معرفي مي كرده اند و به اين ترتيب اين زن كه مدعي دعانويسي براي حل مشكلات مردم است با اغفال آنها مبالغ هنگفتي از آنها كلاهبرداري مي كرد كه در يك مورد براي دادن مقداري خاك ۵۰۰ هزارتومان از يكي از مشتريان گرفته است و در مقابل دادن يك ليمو نيز ۱۵۰ هزار تومان از يك مشتري گرفته است
وي افزود: اين زن براي جلوگيري از شناسايي خود توسط پليس مخفيگاه و منزل خود را تغيير مي داد و تنها واسطه هايش از مكان جديد وي خبر داشتند.
بازپرس شعبه ۱۵ صادقيه در ادامه افزود: در بازجويي هاي اوليه اي كه در دادسرا از صنم صورت گرفته است وي گفت: من واسطه اي بيشتر نيستم، سعي داشتم مشكلات مردم را حل كنم و هركسي از من شكايت دارد پولش را پرداخت مي كنم.
اين در حالي است كه زني كه صنم يك تكه آهن را به مبلغ دو ميليون تومان به وي داده است مدت يكسال است به دنبال پس گرفتن پول خودش بوده اما هنگامي كه موفق به پس گرفتن پول نشده است اقدام به شكايت كرده است. جراحي ادامه داد: در بررسي پرينت تلفن هاي اين زن مشخص شد كه وي با افرادي در پاكستان و هند در ارتباط بوده است.
بر پايه اين گزارش كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي روز گذشته با دستور قضايي بازپرس دادسراي صادقيه محلهاي قبلي سكونت اين زن كه در آن مكانها نيز اقدام به كلاهبرداري كرده است را نيز شناسايي كرده اند. بازپرس شعبه ۱۵ دادسراي صادقيه، با اعلام اين خبر از كساني كه توسط اين زن از آنها كلاهبرداري شده است خواست با مراجعه به دادسرا شكايت خود را مطرح كنند.

ادعاي زن جوان در دادگاه:
به خاطر همسر صيغه اي قتل را گردن گرفتم
004566.jpg
گروه حوادث - دختر جواني كه مدعي است به خاطر عشق به پسر مورد علاقه اش، قتل مردي را به گردن گرفته است، صبح ديروز در جلسه محاكمه با رد اتهام قتل عمد، همسر صيغه  ايش را عامل جنايت معرفي كرد.
به گزارش همشهري در اين پرونده دختر ۲۰ساله اي به نام الهه متهم است كه اوايل آبان سال ،۸۴ درپي درگيري كه در خانه شان در كرج به وقوع پيوست، مرد جواني به نام رحمان را به قتل رسانده است. صبح ديروز اين دختر ۲۰ ساله با كيفرخواستي كه از سوي نماينده دادستان كرج صادر شده بود، مقابل پنج قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت. در ابتداي جلسه محاكمه مادر و پدر رحمان (قرباني) با حضور در جايگاه ضمن درخواست قصاص نفس (اعدام) بيان داشتند چون مطمئن نيستيم قاتل فرزندمان چه كسي است از دادگاه درخواست داريم تا قاتل را شناسايي كند اما هم اكنون از متهم و دو جوان ديگر به نام هاي حامد و مهدي شكايت داريم.
سپس با دستور قاضي عزيز محمدي، مهدي كه راننده مسافركش است در جايگاه قرار گرفت و در تشريح شب حادثه گفت: من راننده خطي ورامين هستم. شب حادثه حامد پيش من آمد و گفت مي خواهد به خانه همسر صيغه ايش برود در همان لحظه رحمان از راه رسيد ووقتي متوجه شد قصد رفتن به كرج را داريم قول داد تا مرا همراهي كند. حدود ساعت ۷ شب بود كه راه افتاديم. وقتي به خانه الهه رسيديم، خانواده اش در خانه بودند من و رحمان به اصرار حامد به طبقه بالاي خانه رفتيم تا پس از استراحت دوباره به طرف ورامين حركت كنيم. نيم ساعتي آن جا نمانده بوديم كه الهه بالا آمد و به حامد گفت چون شوهرخواهرش قصد آمدن به خانه آنها را دارد، او سريع خانه را ترك كند. حامد سر همين موضوع ناراحت شد و درحالي كه مست بود شروع به عربده كشي كرد. در همان لحظات چاقويي را برداشت و شروع به خودزني كرد.
من جلو رفتم تا چاقو را از وي بگيرم اما به طرفم حمله ور شد و من فرار كردم. وقتي وارد ماشينم شدم هنوز صداي فرياد از داخل ساختمان مي آمد در همان لحظه بود كه رحمان درحالي كه چاقو خورده بود، سوار ماشينم شد. دقايقي بعد هم حامد سوار ماشين شد. مهدي در ادامه در پاسخ به سئوال قاضي مبني بر اين كه در آن شرايط الهه مي توانسته ضربه چاقو را وارد كند يا خير گفت: بعيد مي دانم چون حامد مست بود و نمي توانست در مقابل وي مقاومت كند. در ادامه دو تن ديگر از شاهدان حادثه با حضور در جايگاه مدعي شدند كه حامد ضربه چاقو را به رحمان وارد كرده است و آنها اين صحنه را ديده اند.
سپس الهه با حضور در جايگاه ضمن رد اتهام قتل عمدي گفت: فقط به خاطر حامد قتل را گردن گرفتم. او را بسيار دوست داشتم به خاطر او از خانواده ام گذشتم اما او در حقم نامردي كرد. ۱۷ ساله بودم كه با حامد آشنا شدم و بعد از مدتي به صيغه حامد درآمدم و يكسال به همراه او براي زندگي به خيرآباد ورامين رفتم. او مرا دائما كتك مي زد. اما چون به او علاقه مند بودم با تمام شرايط ساختم. شب حادثه قرار بود شوهرخواهرم به خانه ما بيايد. او اصلا از حامد خوشش نمي آمد. وقتي حامد آمد چند بار به او گفتم سريع تر از خانه بيرون برود. در همان لحظات بود كه او عصباني شد و درحالي كه مست بود شروع به فحاشي كرد. همين كه دنبالم كرد به طبقه پايين آمدم و در را بستم. اما او در را شكست و وارد خانه شد. چاقو برداشت و شروع به خودزني كرد. در همان لحظات بود كه رحمان جلو رفت تا چاقو را بگيرد كه حامد ضربه اي به او وارد كرد.
وقتي به كلانتري رفتم حامد به من التماس كرد تا قتل را گردن بگيرم من هم به خاطر علاقه به حامد اين كار را كردم. اما حالا كه او از اعتماد و علاقه من سوءاستفاده كرده است، حقيقت را مي گويم. برپايه اين گزارش، قضات دادگاه كيفري استان با شنيدن اظهارات شاهدان و متهم به قتل وارد شور شدند تا تصميم خود را درخصوص پرونده اتخاذ كنند.

دستگيري دو زن در پرونده قتل خيابان شريعتي
گروه حوادث- پليس جنايي تهران در ادامه تحقيقات خود بر روي پرونده جنايت خيابان شريعتي دو زن را به عنوان مظنون بازداشت كرد.
به گزارش همشهري، هشتم آذرماه كارآگاهان اداره دهم آگاهي پايتخت از وقوع قتلي در خيابان شريعتي مطلع شدند. قرباني اين جنايت علي اكبر نام داشت كه جسدش در راهرو منزل وي كشف شد. عامل يا عاملان اين جنايت بعد از كشتن علي اكبر اقدام به سرقت اجناس باارزش منزل وي و تعدادي تراول چك كرده بودند.
پليس جنايي رسيدگي بر روي اين پرونده  را ادامه داد تا اينكه اوايل هفته گذشته زن جواني كه براي نقدكردن يكي از تراول  چك هاي مسروقه به بانك مراجعه كرده بود از سوي مسئولين بانك شناسايي و با گزارش موضوع به پليس دستگير شد. اين زن بعد از يك هفته بازجويي به افسر پرونده گفت:  تراول چك را از زني ديگر گرفته است. بر پايه ادعاي اين زن جوان، زني كه از سوي وي به پليس معرفي شده بود، ۴۸ ساعت قبل بازداشت شد. اين زن نيز روز گذشته در دادسراي امور جنايي تهران توسط بازپرس ولي الله حسيني تحت بازجويي قرار گرفت و در پاسخ به سئوالات بازپرس جنايي گفت: دچار افسردگي روحي هستم و به همين دليل قرص آرام بخش مصرف مي كنم. چند ماه قبل با اين زن آشنا شدم. روزي كه او به بانك مراجعه كرده بود از وي خواستم برايم قرص آرام بخش تهيه كند، ولي نمي دانم تراول چك را از  كجا آورده است و حالا قصد دارد كه آنها را به گردن من بيندازد.
بازپرس حسيني بعد از شنيدن اظهارات اين دو زن اولين زن بازداشت شده را با قرار وثيقه آزاد كرد و تحقيقات پليسي از مظنون دوم در خصوص اينكه تراول چك مسروقه از منزل مقتول چگونه در اختيار وي قرار گرفته است ، آغاز شد.

كارشناسان خط جرايم كلاهبردار حرفه اي را بررسي مي كنند
گروه حوادث- نخستين جلسه محاكمه مردي كه متهم به كلاهبرداري، جعل و اغفال زنان و دختران جوان است صبح ديروز با حضور ۲۱ شاكي در حالي برگزار شد كه تيمي از كارشناسان خط قرار است نظريه خود را درباره جرايم ارتكابي اين مرد به زودي اعلام كنند.
به گزارش همشهري، تحقيقات براي دستگيري اين كلاهبردار در پي شكايت چند بيمار كه فريب متهم را خورده بودند، در دستور كار پليس قرار گرفت. ماموران در بررسي هاي خود متوجه شدند اين متهم به نام مجيد با تاسيس دفتر مشاوره اي در منطقه سعادت آباد تهران ادعا كرده است كه با دعا و داروهاي گياهي بيماران را درمان مي كند و به اين ترتيب از مشتريان خود كه اكثرا مبتلا به ام.اس بودند، مبالغ هنگفتي پول گرفت.
در حالي كه تعداد شاكيان به ۲۱ نفر رسيده بود،متهم بالاخره با شگرد خاص پليس به هتل لاله تهران كشانده شد و كارآگاهان او را دستگير كردند. مجيد كه با قرار بازداشت داديار شعبه اول جنايي تهران روانه زندان شده بود، صبح ديروز در حالي در شعبه ۱۱۴۳ مجتمع قضايي بعثت محاكمه شد كه تمامي شاكيان در دادگاه حضور داشتند.قبل از برگزاري جلسه محاكمه، يكي از شاكيان در خصوص نحوه كلاهبرداري متهم گفت: مجيد در ابتدا تحت اين عنوان كه قادر به درمان بيماري دشوار همسرم مي باشد وارد خانه ام شد. اين متهم با برگزاري جلسات خاص موفق شد اعتبار خاصي بين همسر و دو فرزندم پيدا كند. آنها را به رستوران هاي مختلف دعوت مي كرد و به بحث با آنها مي پرداخت و مدعي بود كه سعي دارد آنها را از گناه دور كند. وي در ادامه افزود: مجيد در يك مرحله گفته بود قادر به كنترل زلزله است و از اين طريق ميليون ها تومان از من كلاهبرداري كرده است.
مجيد كه متهم به كلاهبرداري، جعل و اغفال است، صبح ديروز تنها به طرح شكايت ۲۱ شاكي در شعبه ۱۱۴۳ گوش فرا داد. سپس قاضي جهاندار، از كارشناس خط خواست تا به دست نوشته هايي كه شاكيان مدعي هستند، مجيد آنها را نوشته را با دست خط او تطبيق دهند كه كارشناس دادگستري پس از ارائه مداركي بيان داشت، نظريه كارشناسان خط را در مورد پرونده ظرف يك هفته آينده اعلام خواهد كرد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |