سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۵ - Jul 4, 2006
سومين نگارش آزمايشي اينترنت اكسپلورر ۷
004473.jpg
گروه علمي فرهنگي- مايكروسافت سومين نگارش آزمايشي Beta ۳ از مرورگر اينترنت اكسپلورر ۷ را منتشر كرد.
به گزارش پي سي مگزين، اين نگارش اينترنت اكسپلورر ويژه ويندوز اكس پي و ويندوز سرور ۲۰۰۳ طراحي شده و هم اكنون از وب سايت اينترنت اكسپلورر مايكروسافت، به صورت رايگان قابل دانلود است. مايكروسافت اينترنت اكسپلورر ۷ را در اصل به عنوان بخشي از سيستم عامل آينده خود يعني ويندوز ويستا طراحي كرده است.
مايكروسافت در سومين نگارش آزمايشي اينترنت اكسپلورر ۷ تغييرات اندكي را بر پايه پيشنهادات استفاده كنندگان دو نگارش آزمايشي قبلي، يعني بتا ۱ و بتا ۲ ايجاد كرده  است.
افزودن يك آيكون ايميل در كنار نوارابزار مرورگر، قابليت مرتب كردن تب ها توسط ماوس، قابليت بزرگنمايي و حركت دادن افقي وب سايت، به روزنگاري خودكار آر اس اس ها، توانايي سازگاري بيشتر با برخي وب سايت ها و برنامه هاي كاربردي اينترنت و برطرف كردن آخرين ايرادهاي امنيتي شناسايي شده در اين مرورگر، از تغييرات اعمال شده در سومين نگارش آزمايشي اكسپلورر ۷ محسوب مي شوند.

مسابقات ملي ربات هاي شهري
004467.jpg
گروه علمي فرهنگي- سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اولين دوره مسابقات ملي ربات هاي شهري را برگزار مي كند. هدف از برگزاري اين مسابقات، بسترسازي جنبش نرم افزاري و توليد علم و فناوري بومي، ارتقاي سطح كيفي و كمي خدمات رساني به شهروندان و حمايت از فعاليت هاي پژوهشي داخلي عنوان شده است.
انجمن روبوكاپ ايران و برخي از دانشگاههاي كشور در اين مسابقات با سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران همكاري مي كنند.
به گزارش همشهري، اين مسابقات در آبان ماه امسال در ۳ بخش دانش آموزي، دانشجويي و ويژه برگزار مي شود. بخش ويژه اين مسابقات، كه با هدف شناسايي و معرفي طرح هاي عملي كه به نوعي در جهت خدمات رساني شهري و ارائه كمك به شهروندان در محيط هاي خانگي، اداري و شهري به اجرا در آمده اند، مهمترين بخش اين مسابقات است. شهرداري تهران مي تواند ضمن انتخاب و معرفي طرح هاي برتر در هر يك از زمينه ها، از طرح هاي عملي، حمايت نمايد.
علاقه مندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به پايگاه www.nurc.ir مراجعه كنند.

آزمون دكتراي تخصصي دانشگاه پيام نور
فارس: آزمون دوره دانش پذيري دكتراي تخصصي نوبت چهارم دانشگاه پيام نور، تيرماه سال جاري برگزار مي شود.
طبق اطلاع رساني قبلي دانشگاه پيام نور، آزمون دوره دانش پذيري با توجه به اعلام سازمان سنجش آموزش كشور در روز جمعه ۲۳تيرماه سال جاري برگزار مي شود.

ثبت نام آزمون  كارداني ويژه فرهنگيان
ديپلمه  رسمي ۱۵ تير آغاز مي شود
فارس: ثبت نام در آزمون كارداني ويژه فرهنگيان ديپلمه رسمي سال ۱۳۸۵ از روز پنج شنبه ۱۵ تيرماه ۸۵ شروع و تا روز شنبه ۲۴ تيرماه ۸۵ ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومي سازمان سنجش آموزش كشور، داوطلباني كه تمايل به ثبت نام و شركت در اين آزمون را دارند مي توانند در تاريخ ياد شده ضمن مراجعه به ادارات پست سراسر كشور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمايند.
اطلاعات كامل در اين خصوص در تاريخهاي ۱۲ و ۱۹ تيرماه در نشريه پيك سنجش منتشر خواهد شد.

مدير كل دفتر حقوقي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري:
تخريب مدرسه هاي تاريخي خوزستان
بايد با موافقت سازمان باشد
ايسنا: مدير كل دفتر حقوقي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: براي تخريب و نوسازي هر يك از مدرسه هاي تاريخي استان خوزستان، بايد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري موافق باشد.
اميد غنمي افزود: تمام اين آثار تحت حفاظت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان هستند و هرگونه دخل، تصرف، تخريب و فعاليت هاي عمراني و ساختماني در آثار تحت حفاظت بايد با گرفتن نظر از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري انجام شود.
وي ادامه داد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در سال ۱۳۶۸ تشكيل شده و ماموريت دارد تا هر جايي را كه تشخيص مي دهد ارزش تاريخي دارد، تحت حفاظت خود قرار دهد.
او اظهار كرد: قانون اعلام كرده است كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري حق دارد درباره  آثار تاريخي كه خود تشخيص مي دهد، نظر دهد و از آنها حفاظت كند؛ نه استانداري يا فرمانداري يا شهرداري يا هر ارگان و سازمان ديگري.
او در ادامه تصريح كرد: بايد گفت كه استانداري يا هيچ نهاد ديگري بدون اجازه  سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مربوطه نمي تواند به تخريب بناي تاريخي اقدام كند.
همچنين مدير فني اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس خوزستان نيز در اين باره گفت: مهم ترين دليل تصميم گيري مبني بر تخريب و نوسازي مدرسه هاي تاريخي استان اين بوده كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تاكنون هيچ فعاليتي براي مرمت آنها انجام نداده است.
بهمن صالحي در گفت وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي ايسنا در خوزستان اظهار كرد: ميراث فرهنگي در حالي اعلام مي كند كه مدرسه هاي تاريخي را تخريب نكنيد كه ما از آنها چندبار درخواست كرده ايم تا اين مدرسه ها را بازسازي و مرمت كنند يا اعتباري براي مرمت آنها اختصاص دهند تا دست كم ما اين كار را انجام دهيم. وي ادامه داد: بيشتر اين مدرسه ها از لحاظ امنيتي و ساختماني در وضعيت بحراني هستند و به شدت به رسيدگي نياز دارند.
او افزود: اگر قانون مي گويد كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فقط نام مدرسه ها و بناهاي تاريخي را اعلام كند و آنها را تحت حفاظت خود قرار ندهد، بايد گفت كه قانون اشتباه است.

آغاز مرمت يكي از باارزش ترين منبرهاي چوبي كشور
ايسنا: معاون حفظ و احياي اداره ميراث فرهنگي و گردشگري كاشان گفت: مرمت يكي از با ارزش ترين منبرهاي چوبي كشور در حسينيه خانقاه شهرستان آران و بيدگل آغاز شده است.
محمدرضا عطوف با اعلام اين خبر گفت: اين منبر چوبي با ۱۰ ميليون تومان اعتبار مرمت مي شود تا حكاكي ها و خطوط آن كه پوسيده اند، به وضعيت تثبيت شده اي برسند.
وي با اشاره به اين  كه بدنه هاي خارجي دو بخش از بازار كاشان با همكاري شهرداري در حال سامان دهي است، ادامه داد: راسته بازارهاي مختلف مجموعه بازار كاشان به صورت گسترده اي شامل سامان دهي بدنه ها، سطح ها و سيستم الكتريكي بازار اصلي در دست تعمير است و حدود نيمي از عمليات آن با اعتبار ۱۷۰ ميليون تومان انجام شده است. همچنين عمليات سردرسازي ورودي بازارهاي پانخل و گذر نو كه با ساخت خياباني از يكديگر جدا شده اند، براساس طرح مصوب در دست اجرا است.
او اظهار كرد: عمليات مطالعاتي بافت تاريخي كاشان شامل مستندنگاري ميزان لرزه خيزي و ارزيابي مقاومت مصالح بناهاي اين بافت انجام شده است. به علاوه، ساباط هاي مراكز محله هاي كاشان نيز با مشاركت شهرداري مرمت و بازسازي مي شوند.
عطوف افزود: دو مسجد مدرسه آقا بزرگ و امام خميني (ره) مرمت شده اند. از سوي ديگر، ۱۰ اثر تاريخي كه به مفاخر كاشان تعلق دارند نيز با ۱۵۰ ميليون تومان اعتبار سامان دهي شده اند.

ركورد سرعت ميكروچيپ ها شكسته شد
004470.jpg
گروه علمي فرهنگي- محمدتقي رسولي: شركت هاي آي بي ام و Georgia اعلام كردند كه در يك پروژه مشترك موفق به شكستن ركورد سرعت ميكروچيپ ها شده اند.
اين امر مي تواند كمك بسياري در بهبود صنعت تلفن همراه، رادار و فضاپيماها كند.البته اين پروژه احتياج به كار و تحقيقات بسياري دارد تا وارد بازار شده و مورد استفاده عموم قرار گيرد زيرا در حال حاضر اين سرعت بر روي چيپ هاي سيليكون در دماي ۴۵۱ درجه زير صفر تست شده است.
اين ميكروچيپ كه از نوع ابرهادي هاي فوق العاده گران قيمت است،سرعتي بيش از ۵۰۰ بيليون دور در ثانيه دارد. اما قسمت مهم اين پروژه اجراي آن بر روي سيليكون است. زيرا براي توليد حجيم ميكروچيپ ها بايد با استفاده از سيليكون آن را توليد نمود تا قيمت قابل عرضه در بازار را پيدا كند. سيليكون ارزان ترين ماده براي توليد چيپ ها و پردازنده ها است.
همواره بسياري از كارشناسان اعتقاد داشته اند كه زمان مصرف سيليكون به پايان رسيده و مي بايست از ماده ديگري در اين صنعت استفاده كرد ولي با اين كشف جديد مشخص شد هنوز راه زيادي را مي توان با سيليكون طي كرد.
تيم ۲۳ نفره اي متشكل از مهندسين و تعدادي دانشجو از دو شركت آي بي ام و Georgia با تلفيق سيليكون و اتم هاي رمانيوم موفق به اين كار شده اند. مراحل انجام اين كار به حدي حساس بوده كه انجام يك خطاي كوچك در محاسبات و امور مي توانست كل پروژه را از بين برده و ضرر مالي زيادي را به بار آورد.
اين تيم حدود نه ماه مشغول تزريق مايع هليوم و اندازه گيري آن بودند و سپس موفق به رسيدن به اين ركورد سرعت شدند.
انجام اين پروژه باعث شده كه كارشناسان به اين نقطه برسند كه نمي توان براي پيشرفت پردازنده ها و چيپ ها حد نهايي تعيين كرد و هر روزه مي توان منتظر شكستن ركورد سرعت ها شد.

سرويس تلفن همراه گوگل در اروپا
گروه علمي فرهنگي- سرويس تلفن همراه گوگل به اروپا رسيد و از اين پس كاربران تلفن همراه در انگلستان، آلمان، فرانسه و اسپانيا مي توانند با استفاده از تلفن همراه خود به صفحه اصلي سايت گوگل و گوگل نيوز وصل شده و پست هاي الكترونيك خود را در جي ميل چك كنند.
از ماه دسامبر سال گذشته، سرويس جي ميل در اختيار كاربران آمريكايي قرار داشت و اكنون هم در تمام اروپا قابل دسترس نبوده و تنها مشتركان چهار كشور مذكور مي توانند از  آن بهره مند شوند؛ همچنين كاربران مي توانند، هوم پيج مخصوص خود را در صفحه  گوشي پديد آورند و از آن استفاده كنند.
كاربران موبايل جي ميل مي توانند عكس هاي attach شده و document را از طريق تلفن همراه ملاحظه كنند.
عمده  گوشي هاي تلفن همراه امروزي به اين فناوري مجهز هستند و مي توانند از اين خدمات گوگل به صورت رايگان بهره مند شوند، اما كاربراني كه از طريق رايانه عضو سرويس جي ميل نشده باشند، نمي توانند از اين خدمات استفاده كنند.

ناتواني ايران سل از واگذاري ۲ ميليون
سيم كارت در سال جاري
گروه علمي فرهنگي- شركت مخابرات ايران، وضعيت مخابراتي كشور در هفته چهاردهم سال ۱۳۸۵ را اعلام كرد.
در اين گزارش آمده است كه اپراتور دوم شبكه تلفن همراه تا پايان سال جاري تنها مي تواند ۵۰۰ هزار سيم كارت را به مشتركان واگذار كند.
اين در حالي است كه براساس مجوزي كه سازمان تنظيم مقررات به ايران سل داده بود، اين شركت مي بايست تا پايان سال جاري ۲ ميليون سيم كارت واگذار مي كرد.

تهديد كاربران دايل آپ
گروه علمي فرهنگي- كارشناسان امنيتي در مورد شناسايي كد نرم افزاري مخربي خبر مي دهند كه كاربران سيستم عامل ويندوز را كه جديدترين وصله هاي اصلاحي را نصب نكرده اند، تهديد مي كند. به گزارش پي سي ورلد، اين كد مخرب از يك حفره امنيتي شناسايي شده در فناوري RASMAN كه ويندوز از آن براي ساختن ارتباطات اينترنتي از نوع دايل آپ استفاده مي كند، بهره گرفته و به رايانه كاربران نفوذ مي كند.
حفره امنيتي ياد شده هم اكنون توسط مايكروسافت اصلاح شده و وصله هاي اصلاحي آن نيز منتشر شده است، اما كاربران ويندوز ۲۰۰۰ و اكس پي كه سرويس پك ۲را نصب نكرده اند، همچنان در برابر آن آسيب پذيرند.

دوربين نقشه برداري هابل فعال شد
004464.jpg
گروه علمي فرهنگي- متخصصين ناسا اعلام كردند كه دوربين پيشرفته نقشه برداري تلسكوپ فضايي هابل دوباره راه اندازي شد.
به نوشته پارس اسكاي، اين دوربين كه در ۲۹ خرداد سال جاري به دليل وجود خللي در منبع توليد ولتاژ، از كار افتاده بود، براي انجام يك سري معاينات فني و تعميرات از تلسكوپ مادر جدا شد، اين در حالي بود كه ساير ابزارهاي اپتيكي هابل به فعاليت خود همچنان ادامه مي دادند.
اين عمليات دو روز پيش از زمان تعيين شده، با موفقيت به اتمام رسيد. اد رويتبرگ نماينده مدير بخش اخترفيزيك مركز پروازهاي فضايي ناسا كه با اين پروژه در ارتباط است، گفت: «اين موفقيت بهترين خبر ممكن است، ما كاملاً اطمينان داريم كه تمامي پژوهش هاي تحقيقاتي دوباره پيگيري خواهد شد و از اين پس مي توانيم شاهد در يافت داده هاي با ارزش بيشتري از اين دوربين نسبت به قبل باشيم.»
طي روزهاي گذشته ، مهندسين سازمان تلسكوپ فضايي هابل، مشغول ارسال فرمان هايي به اين دوربين بوده اند كه طي ارسال يكي از اين فرامين، وضعيت عملياتي آن مجدداً به حالت اوليه بازگردانده شد.
اين ابزار پيشرفته نقشه برداري كه سومين نسل از تجهيزات تلسكوپ فضايي هابل است، در مارس ۲۰۰۲ در سومين مأموريت تعميري هابل روي آن نصب شد. اين دوربين به سه دوربين الكترونيكي با وضوحي بسيار بالا مجهز است كه توان دريافت و بررسي پرتوهاي نور در طول موج فرابنفش تا نزديك به فروسرخ را دارد.

ملاك هاي  هدايت  تحصيلي  دانش آموزان اول متوسطه
ايرنا:  ملاك هاي  هدايت  تحصيلي  دانش آموزان  اول  دوره  متوسطه  به  ميزان  ۵۰امتياز نمرات  دوره  راهنمايي  تحصيلي  و پايه  اول  متوسطه  و ۵۰ امتياز بر اساس  بررسي هاي  مشاوره اي  مشاور خواهد بود.
معاون  دفتر شاخه  نظري  و دوره  پيش دانشگاهي  وزارت  آموزش  و پرورش  گفت : بررسي هاي  مشاوره اي ، شامل  نظر اولياي  دانش آموز، نظر دانش آموز، نظر معلم  درس هاي  مربوط  ، نتايج  آزمون  رغبت  و استعداد خواهد بود.
«عبدالرضا شمس  زهرايي » افزود: داشتن  علاقه  و استعداد در رشته  مورد نظر و امكانات  كشوري  از جمله  شرايطي   است  كه  در هدايت  تحصيلي  دانش آموزان  مورد توجه  قرار مي گيرد.فرم  هدايت  تحصيلي  در پايان  سال  اول  متوسطه  تنظيم  و در اختيار دانش آموز و اولياي  آنان  قرار مي گيرد.در اين  فرم ، رشته ها به  ترتيب  اولويت  مشخص  شده است  و توصيه  مي شود در زمينه  انتخاب  رشته  با مشاور مدرسه  مشورت  شود.
شمس  درباره  پيشنهاد انتخاب  رشته  تحصيلي  بعد از پايان  دوره  سوم  راهنمايي  گفت : در اين  زمينه  معايب  و محاسني  وجود دارد ضمن  اينكه  دانش  آموزان  سوم  راهنمايي  هنوز به  مراحل  برنامه ريزي  تحصيلي  و رشته هاي  مربوطه  آشنا نيستند.
وي  افزود: هم اكنون  دانش آموزان  اول  دوره  متوسطه  يك  برنامه  درسي  اختياري  با عنوان  «برنامه ريزي  تحصيلي  و شغلي» دارند كه  در آن  فراگيران  قبل  از انتخاب  رشته  تحصيلي  با انواع  رشته ها و شغل ها آشنا مي شوند.
معاون  دفتر شاخه  نظري  و دوره  پيش دانشگاهي  وزارت  آموزش  و پرورش  گفت : براي  پذيرش  دانش آموز در رشته  رياضي  فيزيك ، مجموع  سه  نمره  پذيرفته  شده  خرداد يا شهريور هر يك  از درس هاي  رياضي  و علوم  تجربي  در سه  پايه  اول  تا سوم  دوره  راهنمايي  تحصيلي  بدون  ضريب نبايد كمتر از ۳۰ باشد.
همچنين  بايد نمره  درس  رياضي  يك  پايه  اول  دوره  متوسطه  پذيرفته  شده  حداقل  ۱۲ باشد و درس  فيزيك  يك  و آزمايشگاه  را با موفقيت  (كسب  حداقل  نمره  ۱۰) گذرانده  باشد. مجموع  نمرات  درس هاي  مرتبط   با رشته  در دوره  راهنمايي  و پايه  اول  دوره  متوسطه  نيز بايد حداقل  ۹۶ باشد و يا به  عبارت  ديگر معدل  درس هاي  مرتبط   با رشته  از ۱۲ كمتر نباشد. نام نويسي  دانش آموز در رشته  علوم  تجربي  در صورتي  امكان پذير است  كه  مجموع  سه  نمره  خرداد يا شهريور پذيرفته شده  در هر يك  از درس هاي  رياضي  و علوم  تجربي ، در سه  پايه  دوره  راهنمايي  تحصيلي ، بدون  ضريب  كمتر از ۳۰ نباشد.
دانش آموزان  براي  ورود به  اين  رشته  بايد در دوره  متوسطه  درس هاي  رياضي  يك  و شيمي  يك ، آزمايشگاه  و علوم  زيستي  و بهداشت  (درس هاي  پايه  اول ) را با موفقيت  (كسب  نمره  حداقل ۱۰) گذرانده  باشد و حداقل  در يكي  از سه  درس  مذكور نمره  ۱۲ را كسب  كرده  باشد. مجموع  نمرات  درس هاي  مرتبط   با رشته  در دوره  راهنمايي  و پايه  اول  دوره  متوسطه  هم  بايد حداقل  ۱۰۸ باشد، يا به  عبارت  ديگر معدل  درس هاي  مرتبط   با رشته  از ۱۲ كمتر نباشد.
وي  گفت : براي  ورود به  رشته  ادبيات  و علوم انساني ، بايد مجموع  سه  نمره  پذيرفته شده  در خرداد يا شهريور هر يك  از درس هاي  ادبيات  فارسي  (معدل  درس هاي  فارسي ، دستور، املا و انشا) و عربي  در سه  پايه  در دوره  راهنمايي  تحصيلي ، بدون  ضريب  كمتر از ۳۰ نباشد.پذيرفته شده  بايد در درس هاي  ادبيات  فارسي  يك ، زبان  فارسي  يك ، عربي  يك  و مطالعات  اجتماعي  پايه  اول  متوسطه  نمره  حداقل  ۱۰ را كسب  كرده  باشد و نمره درس  ادبيات  (معدل  نمرات  درس هاي  ادبيات  فارسي  يك  و زبان  فارسي  يك ) حداقل  ۱۲ باشد.مجموع  نمرات  درس هاي  مرتبط   با رشته  يادشده  در دوره  راهنمايي  و پايه  اول  دوره  متوسطه  بايد حداقل  ۱۰۸ باشد و در درسهاي  مرتبط   با رشته  از ۱۲ كمتر نباشد.

مديركل  مدارس  غيرانتفاعي :
ظرفيت  ۳۰ درصد مدارس  غيرانتفاعي  خالي  است
ايرنا: مديركل  مدارس  غيرانتفاعي  وزارت  آموزش  و پرورش  اعلام  كرد: هم  اكنون  حدود۳۰ درصد ظرفيت  مدارس  غيرانتفاعي  سراسر كشور خالي  است .
«حسن  مسعودي » گفت : ظرفيت  مدارس  غيرانتفاعي  براي  جذب  دانش آموز در مناطق  بالاي  شهر و شهرستانهاي  بزرگ  كامل  است  در حالي  كه  اين  ظرفيت  در مدارس  غيرانتفاعي  منا طق  محروم  و پايين  شهر به  ندرت  كامل  مي شود. رغبت  دانش آموزان  نقاط  محروم  و پايين  شهر براي  تحصيل  در مدارس  غيرانتفاعي  اندك  است  و مسائل  اقتصادي  مي تواند يكي  از اين  دلايل  باشد.
مسعودي  اظهار داشت : هم اكنون  يك  ميليون  و ۱۵۰ هزار دانش آموز در ۱۵ هزار مدرسه  غيرانتفاعي  سراسر كشور به  تحصيل  اشتغال  دارند.۶۰ درصد ساختمان  مدارس  غيرانتفاعي  اجاره اي  است  و بقيه  اين  ساختمانها در تملك  مؤسسان  آن  قرار دارند.
مديركل  مدارس  غيرانتفاعي  درباره  لايحه  اصلاح  اساسنامه  اين  مدارس ، گفت : هم اكنون  اين  لايحه  در كميسيون  آموزش  مجلس  شوراي  اسلامي  نهايي  شده  و قرار است  تا پايان  شهريورماه  در صحن  مجلس  مطرح  و تصويب  شود.وي ، تغيير نام  اين  نوع  مدارس  از «غيرانتفاعي »به  «غيردولتي » را از جمله  اين  اصلاحات  برشمرد. در اصلاحيه  اساسنامه  مدارس  غيرانتفاعي ، سن  موسسان  از ۳۰ سال  به  ۲۵ سال  كاهش  خواهد يافت  و حقوق  و مزاياي  كاركنان  مدارس  غيرانتفاعي  نيز با هماهنگي  سازمان  تامين  اجتماعي ، سازمان  مديريت  و برنامه ريزي  كشور و تصويب  هيات  دولت  از ضابطه  مشخصي  پيروي  خواهد كرد.مسعودي  گفت : هم اكنون  پرداخت  حقوق  و مزاياي  معلمان  مدارس  غيرانتفاعي  داراي  ضابطه  مشخصي  نيست  و در برخي  مراكز ممكن  است  كه  حق  و حقوق  معلمان  ضايع  شود و در جايي  ديگر نيز دستگاههايي  به  موسسان  درباره  پرداخت  بيمه  و ماليات  فشار آورند.

دانش فناوري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |