چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۶ - Jul 5, 2006
بسته پيشنهادي امروز در بروكسل بررسي مي شود
لاريجاني و سولانا پشت ميز مذاكره
گروه سياسي - دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران و هيات همراه امروز در بروكسل با مسئول كميته سياست خارجي و نمايندگان سياسي وزارت خارجه سه كشور اروپايي انگليس، فرانسه و آلمان و نيز نماينده سياسي وزارت خارجه روسيه ديدار مي كنند. علي لاريجاني كه با مشاوران خود و نمايندگان سازمان انرژي اتمي و وزارت خارجه راهي اين سفر شده با جان ساورز، نماينده وزارت خارجه انگليس، دولابولا نماينده وزارت خارجه فرانسه و شيفر نماينده وزارت خارجه آلمان و البته خاوير سولانا ديدار مي كند و نماينده سياسي وزارت خارجه روسيه نيز در اين ديدار حاضر خواهد بود. آمريكا در اين نشست نماينده اي ندارد و سخنگوي كاخ سفيد هم گفته كه ما پس از اين ديدار، نظرات لازم را از سولانا مي پرسيم. به گزارش خبرنگار همشهري، دو طرف در جريان اين مذاكرات قصد واردشدن به بحث هاي قطعي را ندارند و ايران نظرات خود تا اين لحظه از كارشناسي بسته را مطرح كرده و ابهامات آن را به بحث مي گذارد تا طرفهاي مقابل نيز به نوبه خود بتوانند ديدگاه هاي خود را مطرح كرده و براي بررسي بيشتر موارد بسته خود را آماده كنند. هر چند سخنگوي وزارت خارجه ايران خبر داده بود كه سولانا و لاريجاني تماس مستمر با هم دارند، اما اين ديدار نخستين ديدار پس از تسليم بسته پيشنهادي ۱+۵ از سوي ايران است. اين ديدار همچنين به معناي اعلام پاسخ از سوي ايران تلقي نمي شود چرا كه ايران پيشتر تصريح كرده كه اواخر مردادماه سال جاري پاسخ قطعي خود را اعلام مي كند.
آمريكا اين روزها درگيري زيادي روي تاريخ قطعي اعلام نظر از سوي ايران دارد و نيكلاس برنز، معاون سياسي وزير خارجه آمريكا هم مدعي شد كه آمريكا تاريخ ۲۱ تيرماه سال جاري را به عنوان اولتيماتوم زماني براي ايران در نظر گرفته است. اصرار آمريكا براي تاريخ ۱۲ جولاي از اين روست كه قصد دارد پيش از اجلاس سران جي هشت پاسخ را از ايران گرفته و در نشست مطرح كند اما ايران كه ارائه پيشنهاد را گام مثبت تلقي كرده، فارغ از جنجال رسانه اي به دنبال كسب نتيجه است. طرف هاي اروپايي نيز منطقي تر از آمريكا، منتظر پاسخ ايران هستند.
فشار مهلت زماني از سوي آمريكا در حالي كه ايران مذاكره مستمر با سولانا را در دستور كار قرار داده، كاري بيهوده است كه فقط كاربرد رسانه اي براي رسانه هاي محافظه كار و تندروي آمريكايي دارد. اما اين مسئله گويا فقط در آمريكا تاثير نداشته و رئيس جمهور روسيه نيز روز گذشته در مسكو خواسته كه ايران پيش از اجلاس هشت كشور بزرگ صنعتي در سن پترزبورگ پاسخي را به طرفهاي مقابل اعلام كند. البته پوتين با ترفندي ديپلماتيك در خبري كه خبرگزاري فرانسه آن را منتشر كرده، گفته كه ما مي خواهيم پيش از اجلاس، پاسخ ايران را بشنويم، اما ممكن است اين اتفاق نيفتد و از همين رو از ايران مي خواهيم كه تاريخي را براي ارائه پاسخ اعلام كند.

روز جمعه برگزار مي شود
تظاهرات سراسري عليه جنايات رژيم صهيونيستي
004764.jpg
گروه سياسي - روز جمعه تظاهرات سراسري مردم ايران عليه جنايات رژيم صهيونيستي برگزار خواهد شد.
در فراخوان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي كه ديروز منتشر شده از ملت شريف ايران درخواست شده تا جمعه ۱۶ تيرماه پس از اقامه نماز جمعه در اين تظاهرات سراسري شركت جويند.
صهيونيست ها از هفته گذشته با حمله به نوار غزه، تهاجم كم سابقه اي را عليه مردم فلسطين آغاز كرده اند.
تعدادي از گروههاي سياسي و مردمي ديروز با انتشار بيانيه هايي اعلام كرده اند كه در تظاهرات جمعه شركت خواهند كرد.
طي روزهاي گذشته كشورهاي مختلف اسلامي شاهد برپايي تجمعات و تظاهرات اعتراض آميز گسترده اي عليه اشغالگران صهيونيست بوده است.

' ايران مهلت اعلام شده را تغيير نمي دهد
قطر: يك ماه تأخير در پاسخ از سوي ايران مشكل ندارد
004773.jpg
گروه سياسي - روز گذشته وزير خارجه قطر در سفري يك روزه به تهران آمد و با همتاي ايراني خود ديدار داشت. دو طرف پس از پايان مذاكرات در گفت و گوي خبري حاضر شدند و منوچهر متكي تأكيد كرد كه ايران مهلت اعلام شده را تغيير نمي دهد. وزير خارجه ايران مهلت اعلام شده از سوي بيانيه وزراي خارجه هشت كشور صنعتي در مسكو را رد كرد.
شيخ حمدبن جاسم آل ثاني نيز در اين ديدار تصريح كرد كه قطر در پي آرام كردن اوضاع منطقه است و از ايران و آمريكا نمي خواهد كه اختلاف بر سر زمان پاسخگويي را دنبال كنند.
به گزارش ايسنا طرف قطري كه كشورش در حال حاضر عضو غيردائم شوراي امنيت است، اعلام كرد كه اگر ايران يك ماه ديرتر به اين بسته پاسخ دهد، مشكل خاصي به وجود نمي آيد. آل ثاني گفت كه بايد پاسخي پيدا شود كه حق همه را تأمين كرده و آرامش را بر منطقه حاكم كند.
پاسخ قاطع متكي به زمان پاسخگويي ايران در حالي اعلام شد كه آسوشيتدپرس خبر داد توني بلر نيز به حاميان پاسخ سريع از سوي ايران پيوسته است. نخست وزير انگليس در ادامه گفت كه جواب را سريع مي خواهد اما اولتيماتوم زماني نيز در نظر نگرفته است. وزير خارجه قطر پس از ديدار با متكي به دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي رفت و با علي لاريجاني نيز ديدار كرد.

سفير فلسطين در تهران:
حقمان را از دنيا مي خواهيم
004770.jpg
ايسنا: سفير فلسطين در تهران شرايط كنوني سرزمين فلسطين را بسيار حساس خواند و تأكيد كرد كه ملت فلسطين همچنان به مقاومت خود عليه اشغالگري نظاميان صهيونيست ادامه خواهد داد.
صلاح زواوي، روز گذشته در كنفرانسي مطبوعاتي در محل سفارت فلسطين عمليات اخير گروه هاي مقاومت فلسطيني كه به اسارت يك سرباز صهيونيسم منجر شد را عملياتي قهرمانانه خواند و ضمن انتقاد از واكنش جورج بوش نسبت به اين ماجرا گفت: ما گفته ايم كه حاضريم اين سرباز را با ۴۵۰ نوجوان و ۱۰۰ زن مبادله كنيم؛ ولي آنها قبول نكردند.
سفير فلسطين در تهران خطاب به كوفي عنان، دبيركل سازمان ملل متحد، گفت:  لااقل يك كلمه  حق بگوييد و توجه داشته باشيد كه اين فلسطيني ها نيستند كه ۲۰۰ كلاهك هسته اي دارند و ما تنها حقمان را از اين دنيا مي خواهيم.
همچنين در كنفرانس خبري مشترك شوراي مركزي جنبش جوانان جهان اسلام با نماينده حماس در تهران، وحيد خاوه اي عضو اين شورا اعلام كرد كه كمك يك دلار در ماه به عنوان كمك اقتصادي به ملت فلسطين از سوي شورا دنبال مي شود.
وحيد خاوه اي عضو شوراي مركزي جنبش جوانان جهان اسلام در كنفرانس خبري مشترك با نماينده حماس در تهران كه در واكنش به حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه در دفتر اين گروه فلسطيني برگزار شد، گفت: هنگامي كه حماس در انتخابات پيروز شد نشان دهنده موج اسلام خواهي در جهان اسلامي بود و اين پيام را براي جهان استكبار دربرداشت و آن اينكه مبارزه با استكبار فقط خواسته هاي كوچك گروه هاي متفاوت كه تعداد اندكي هستند نيست بلكه يك خواست ملي در ملتهاست.
وحيد خاوه اي تأكيد كرد: محدوديتهايي براي ملت فلسطين ايجاد شده و دولتهاي غربي كمكهاي خود را كه مطابق توافقنامه هايي بود كه خود به مردم فلسطين تحميل مي كردند، قطع كردند و ما اين را اعلام مي كنيم در كمكهاي اقتصادي خود با برنامه اي تحت عنوان هر ماه يك دلار براي مردم فلسطين پيگيري خواهيم كرد.

رئيس مجلس ملي عراق :
عراق، عمق استراتژيك ايران است
004767.jpg
گروه سياسي - محمود المشهداني، رئيس مجلس ملي عراق كه هم اكنون به همراه هيأت ۳۰ نفره متشكل از رؤساي كميسيونها و چند تن از نمايندگان مجلس عراق در تهران به سر مي برد، ديدارهايي را با چند تن از مقامات ايراني انجام داد. رئيس مجلس عراق همچنين با حضور در مرقد امام خميني(ره) به مقام شامخ حضرت امام(ره) اداي احترام كرد.
ديدار رؤساي پارلمان دو كشور
محمود المشهداني رئيس مجلس ملي عراق با دكتر غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت وگو كرد.حداد عادل در اين ديدار كه در محل مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، حضور مردم عراق در انتخاباتي آزاد و برگزيدن دولت و مجلس ملي و مردمي را داراي پيامي بزرگ براي جهان اسلام، دنياي عرب و اشغالگران دانسته و ضمن ابراز اميدواري نسبت به تحكيم پيوندهاي دوستي و برادري ميان شيعه و سني، بر هوشياري ملت و دولت عراق در برابر توطئه هاي دشمنان جهان اسلام كه به دنبال ايجاد تفرقه و ناامني در عراق هستند، تاكيد كرد.المشهداني رئيس مجلس ملي عراق نيز ضمن ابراز خرسندي از حضور در كشورمان اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه توانسته است هويت اسلامي خود را در دنياي امروز حفظ كرده و با تحكيم و نهادينه كردن مباني ديني خود به عنوان كشوري متحد و پيشرو در جهان امروز ظاهر شود.
ديدار با لاريجاني
محمود المشهداني رئيس مجلس ملي عراق گفت كه بدون پشتوانه كمكهاي اقتصادي از كشورهاي همسايه، به خصوص جمهوري اسلامي ايران، عراق نمي تواند ساختار قدرت امنيتي خود را شكل دهد.وي پس از ديدار با علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي در تهران در گفت وگوي مشترك مطبوعاتي به خبرنگاران گفت: امنيت مستقل و نافذ، از طريق پشتوانه هاي اقتصادي و سياسي مستحكم مي شود.وي تصريح كرد: عمق استراتژيك ايران، در مرزهاي عراق وجود دارد و حضور قدرتمند ايران در مرزهاي خود با عراق، مانع ورود اخلالگران به عراق خواهد شد و بغداد به اين اهتمام تهران ارج مي نهد.
المشهداني همچنين هدف از سفر خود به تهران را اطلاع از تجربه پارلماني ايران دانست و گفت: ايران در ۲۵ سال گذشته تجربه ارزشمندي در جهت احيا و اجراي شريعت اسلامي و حدود و مقررات و مصوبات در چارچوب مباني اسلام دارد و ما آمده ايم تا درس ها و عبرت هاي پارلماني را از ايران كسب كنيم و روابط گذشته را بيش از پيش گسترش و مستحكم تر كنيم.
علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در اين گفت وگو گفت: حضور اشغالگران در عراق باعث شد كه تروريست ها به بهانه اشغالگران ناامني در عراق ايجاد كنند و تهران با اين حركتهاي تروريستي كه طايفه گري را در عراق دامن مي زند، مخالف است.وي تصريح كرد: سياست جمهوري اسلامي ايران، حفظ تماميت ارضي عراق، وحدت ملي اين كشور و ايجاد امنيت پايدار در عراق است و تهران از كابينه وحدت ملي در اين كشور حمايت مي كند.
رايزني با وزير خارجه ايران
محمود مشهداني رئيس پارلمان عراق و منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران روز سه شنبه در تهران، آخرين تحولات و راههاي تحكيم مناسبات دو كشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.متكي در اين ديدار با اشاره به نتايج سفر اخير خود به عراق اظهار داشت: نتايج سفر به عراق، دستاوردهاي فراواني براي دو كشور به همراه داشت. ما از فرآيند دولت سازي عراق حمايت كرده ايم و اميدواريم از طريق رايزنيهاي مستمر ميان مسئولان دو كشور، زمينه هاي تعميق هر چه بيشتر مناسبات دو جانبه را فراهم آوريم.
محمود مشهداني با تبيين احساسات خويش نسبت به جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: من احساس خرسندي زيادي از حضور در كشور دوم خود دارم.وي افزود: اولين سفر رئيس پارلمان دائم عراق به خارج از كشور از جمهوري اسلامي ايران آغاز شده است. شكل گيري پارلمان نشانگر اراده قوي مردم عراق در حاكميت است و ما اميدواريم با شكل گيري موسسات قانوني، مردم عراق هر چه بيشتر بر مقدرات خويش حاكم شوند.

هفته آينده مطرح مي شود
كليات طرح جرايم امنيتي در مجلس
فارس: عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس خبر داد: كليات طرح مربوط به جرائم امنيتي و جاسوسي هفته آينده در كميسيون حقوقي و قضايي بررسي مي شود.
محمدحسين فرهنگي اعلام كرد: طرح مربوط به مسائل امنيتي و جاسوسي در قالب طرح اصلاح و الحاق موادي به فصل اول قانون مجازات اسلامي از سوي نمايندگان مطرح شده و در جلسات اين هفته كميسيون حقوقي و قضايي كليات آن بررسي خواهد شد.
فرهنگي اظهار داشت: بر اساس اين طرح هر كس اسرار، اسناد و اطلاعات طبقه بندي شده نظامي، امنيتي، اقتصادي، علمي و فني را عاملاً و عاقلاً در اختيار دول خارجي، بيگانگان يا عوامل آنان قرار دهد و يا از مفاد آن مطلع نمايد، جاسوس شناخته مي شود و نظر به كيفيات و مراتب جرم به پنج تا پانزده سال حبس و يا اعدام محكوم مي شود.
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: با توجه به اين كه تعاريف روشني از جرم جاسوسي در قوانين كشور ما وجود ندارد و برخي ابعاد اين موضوع مشخص نيست و مجازات ها نيز در اين زمينه به طور مشخصي تعيين نشده است؛ لذا طراحان با تهيه اين طرح سعي كردند اين ابعاد را روشن و يك تعريف مشخصي از جرم جاسوسي ارائه دهند.
وي همچنين از بررسي كليات طرح مربوط به «اهانت اقوام» در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس خبر داد و گفت: اين طرح نيز در قالب الحاق موادي به قانون مجازات اسلامي  مطرح شده كه در آن اهانت به اقوام مانند اهانت به اشخاص و شخصيت ها جرم انگاري شده است و براي اشكال مختلف آنها مجازات هايي پيش بيني شده است.

لايحه تمديد قانون فعاليت هيأت منصفه
مطبوعات تقديم مجلس شد
فارس: رئيس جمهور لايحه تمديد قانون فعاليت هيأت منصفه مطبوعات براي مدت دو سال را تقديم مجلس شوراي اسلامي كرد.محمود احمدي نژاد، در نامه اي به حداد عادل، لايحه تمديد قانون فعال نمودن هيئت منصفه مطبوعات براي جلوگيري از تعطيلي اصل يكصد و شصت و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را براي طي تشريفات قانوني تقديم مجلس كرد.همچنين مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي، ضمن بررسي طرح تأسيس خبرگزاريهاي غيردولتي، نظركارشناسي خود را در مورد اين طرح اعلام كرد. دفتر مطالعات فرهنگي اين مركز در اظهارنظر كارشناسي خود پيرامون طرح تأسيس خبرگزاريهاي غيردولتي اعلام كرد: ساماندهي و قانونمندسازي فعاليت خبرگزاريهاي غيردولتي - كه در سالهاي اخير رشد صعودي داشته اند - و نيز منع دولت از ورود به اين بخش از جمله مهمترين اهداف اين طرح به شمار مي روند زيرا در حال حاضر حدود ۱۰ خبرگزاري وابسته به دولت در كشور فعاليت دارند.

رئيس جمهور ارمنستان درتهران
ايسنا: رابرت كوچاريان، رئيس جمهور ارمنستان امروز در رأس هيأتي بلند پايه وارد تهران شد. در اين سفر كه به دعوت همتاي ايراني صورت گرفته، رئيس جمهور ارمنستان ضمن ملاقات با مقامات عالي رتبه ايراني مهمترين مسائل دوجانبه و منطقه اي را با دكتر محمد احمدي نژاد، خواهد داشت.

در گفتگوي همشهري با صاحب نظران بررسي شد:
دلايل تجميع انتخابات خبرگان و شوراها
گروه سياسي - با آنكه وزارت كشور رسماً تاريخ برگزاري انتخابات مجلس خبرگان رهبري و شوراهاي سوم را در آبان و اسفند ماه سال جاري اعلام كرده است اما ظاهراً مجلس بر تجميع انتخابات اصرار دارد زيرا پس از بررسي موادي از لايحه اصلاح قانون انتخابات شوراها، پيشنهاد تجميع انتخابات خبرگان و شوراها بار ديگر مورد توجه قرار گرفت. از آنجا كه انتخابات، موضوعي مورد توجه فعالين سياسي و احزاب و گروههاست بار ديگر محافل سياسي به ابراز نظر در اين خصوص پرداختند.
لطمه مي زند
جواد آرين منش نماينده مشهد در مجلس و عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي با همزماني دو انتخابات خبرگان و شوراها مخالفت كرد و گفت: تجميع انتخابات، به ماهيت خبرگان و شوراها لطمه مي زند و بعيد است در صحن علني مجلس رأي آورد.
آرين منش ماهيت خبرگان را سياسي و فقهي و شورا را محلي و شهري دانست و گفت: علاوه بر ماهيت، ناظران مجلس خبرگان و شوراها متفاوتند.
عضو فراكسيون اكثريت اصول گرايان مجلس استدلال اقتصادي براي تجميع انتخابات و صرفه جويي در هزينه ها را منطقي ندانست.
نياز به كارشناسي
علي شكوري راد عضو شوراي مركزي حزب مشاركت نيز در گفتگو با خبرنگار ما مخالفت اين حزب با تجميع انتخابات را اعلام كرد و در مورد دلايل اين مخالفت گفت: مجلس در حال اصلاح قانوني است كه حتي يك بار نيز اجرايي نشده است. علي شكوري راد در مورد اهداف موافقين تجميع انتخابات گفت: دو هدف اجرايي و صرفه جويي در هزينه ها و سياسي مي تواند بر اين موافقت مترتب باشد. وي گفت اگر اهداف سياسي يك جناح علت اصلي تجميع انتخابات باشد اين هدف نادرست بوده و بر مشكلات كلان كشور مي افزايد. شكوري راد هدف صرفه جويي را نيز نيازمند كار كارشناسي و ارائه توجيهات اقتصادي روشن عنوان كرد. عضو شوراي مركزي حزب مشاركت هدف سياسي احتمالي در تجميع انتخابات را برگزاري انتخابات غيردمكراتيك خبرگان در سايه انتخابات پرشور شوراها دانست.
مصوبه خبرگان
سيداحمد خاتمي عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان نيز در مورد تجميع انتخابات خبرگان و شوراها در ۲۶ آبان ماه گفت: چون انتخابات خبرگان به تعويق نمي افتد، نيازي به مصوبه مجلس خبرگان نيست ولي اگر اين همزماني قرار باشد در آينده ادامه پيدا كند به مصوبه مجلس خبرگان نياز است.
عدم برنامه ريزي
محمد عظيمي سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي نيز در مورد برگزاري همزمان انتخابات خبرگان و شوراها گفت: تجميع انتخابات باعث محدود شدن احزاب و عدم برنامه ريزي دقيق و منسجم آنها مي شود. وي حسن تجميع انتخابات را مشاركت فعالتر مردم در آن ذكر كرد.
بررسي پيشنهاد ها
سبحاني نيا عضو هيأت رئيسه مجلس، تصويب تجميع انتخابات توسط مجلس را باعث موافقت وزارت كشور خواند و گفت: پيشنهادات نمايندگان براي همزماني انتخابات در حال بررسي است تا با رأي قاطع كميسيون به صحن علني مجلس برود.
زمان كوتاه
حسين نجابت سخنگوي فراكسيون اصول گرايان با توجه به زمان كوتاه تا برگزاري انتخابات خبرگان گفت: اگر همزماني انتخابات تصويب هم بشود براي اين دوره عملي نخواهد شد.
صرفه اقتصادي
حسين موسوي تبريزي رئيس خانه احزاب ايران نيز در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تجميع انتخابات گفت: اگر چه همزمان كردن انتخابات از نظر اقتصادي صرفه جويي دارد اما نمي توان با عجله اين كار را انجام داد.
وي در خصوص دلايل سياسي همزماني انتخابات گفت: تحليلگران سياسي احتمال مي دهند در انتخابات خبرگان مردم كمتر شركت مي كنند در حالي كه در انتخابات شوراها افراد زيادي حضور مي يابند، لذا قصد اين است كه حاضران در انتخابات خبرگان نيز بيشتر شود.

باشگاه احزاب
پيش بيني هايي درباره نامزدهاي خبرگان
سايت «بازتاب» در گزارشي، اسامي برخي از نامزدهاي انتخابات خبرگان در شش استان آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، زنجان، قزوين و همدان را اعلام كرد.
در استان آذربايجان غربي، آقايان ميرعلي اكبر قريشي و ميراكبر قره باغي در ليست جامعتين مطرح هستند و احتمالا سيدمحسن موسوي تبريزي، از اعضاي كنوني خبرگان از سوي طيف روحانيون مبارز معرفي خواهد شد. اين استان، سه نماينده در مجلس خبرگان خواهد داشت. بنا بر گزارش بازتاب، آقايان مصطفي نوراني و سيدحسن عاملي (امام جمعه فعلي) نيز نامزدهاي احتمالي مورد تأييد جامعه مدرسين و روحانيت مبارز در استان اردبيل خواهند بود. در استان زنجان نيز كه تنها يك نماينده در خبرگان دارد، آقاي محمدتقي واعظي، امام جمعه كنوني از سوي اين دو گروه معرفي خواهد شد.
در استان قزوين هم آقايان هادي باريك بين، امام جمعه كنوني و سيدمحمدحسن ابوترابي، نايب رئيس مجلس، اعضاي احتمالي ليست جامعه مدرسين در خبرگان خواهند بود. آقاي علي محمدي تاكندي نيز احتمالا از سوي طيف روحانيون مبارز نامزد خواهد شد. همچنين در استان همدان به رغم داشتن تنها دو نماينده، احتمالا روحانيون متعددي كانديدا خواهند شد. نام آيت الله احمد صابري همداني در ليست دو گروه جامعه مدرسين و روحانيت مبارز ديده مي شود و علاوه بر وي، آقايان رازيني، سليمي، حميدي، محمدي و موسوي هوايي، نامزدهاي احتمالي خواهند بود.
سخنگوي دولت در شوراي مركزي جمعيت ايثارگران
قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي از حضور غلامحسين الهام سخنگوي دولت و رئيس دفتر رئيس جمهور در جلسه شوراي مركزي تشكل متبوعش و تشريح فعاليت هاي دولت از سوي وي خبر داد.
لطف الله فروزنده در گفت وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار داشت: استراتژي ما تعامل قوي با دولت و وزراست و در اين راستا از وزرا و اعضاي دولت دعوت مي كنيم تا در جلسات شوراي مركزي اين جمعيت حضور داشته باشند و درمورد فعاليت هاي خود توضيح دهند و اعضاي شوراي مركزي ايثارگران نيز نظرات و پيشنهادات خود را مطرح مي كنند.
هفته گذشته دانش جعفري وزير اقتصاد و دارايي نيز در جلسه شوراي مركزي جمعيت ايثارگران حضور پيدا كرده بود.

تأييد خبر تغيير معاون سياسي وزير كشور
ايرنا: يك منبع آگاه در وزارت كشور، اخبار منتشر شده مبني بر تعيين «علي جنتي» معاون سياسي وزير كشور به عنوان سفير آينده ايران در كويت را تأييد كرد.اين منبع آگاه كه خواست نامش ذكر نشود افزود: انتخاب جنتي به عنوان سفير ايران در كويت با توجه به سابقه وي به عنوان سفير در اين كشور بوده است و مي تواند در تقويت هر چه بيشتر روابط ايران و كويت موثر باشد.
اين منبع آگاه در پاسخ به اين سئوال كه آيا معاون سياسي جديد وزارت كشور تعيين شده است؟ گفت: هنوز فردي براي اين سمت انتخاب نشده است.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |