چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۶ - Jul 5, 2006
فرانسه و پرتغال در آليانس
جنگ ميانه ميدان غولان پرتغال با پاريسي ها
004785.jpg
جهانگير كوثري - امشب ورزشگاه آليانس در شهر مونيخ ۶۶ هزار تماشاگر در خود جاي مي دهد تا يكي ديگر از فيناليست هاي جام هجدهم را معرفي كند. معماران سوئيسي، هرزوگ و دي مايرون از همشهري هاي سپ  بلاتر اين ورزشگاه را طراحي كردند و باور نداشتند، كه فينال در شهر برلين برگزار شود.
ورزشگاه آليانس براي هر دو تيم فرانسه و پرتغال ناآشناست. از پنج بازي كه هر يك از اين تيم در دور اول، دوم و سوم انجام دادند شانس با آنها يار نبود تا در اين ورزشگاه بازي كنند. ايالت بايرن كه ورزشگاه آليانس در آن بنا گشته ۴۹۰ متر از سطح دريا ارتفاع دارد. در حالي كه آخرين بازي فرانسه در فرانكفورت در مقابل برزيل در ارتفاع ۹۸ متري از سطح دريا انجام شد البته پرتغال نيز در گلزن كرشن در ارتفاع ۱۱۰ متري بر انگليس پيروز شد. پس شرايط تنفسي براي هر دو تيم برابر است اما فرانسوي ها بدليل شرايط سني بالاي بازيكنان كليدي خود مشكل بيشتري دارند. ريموند دومنش مربي فرانسه براي اين مشكل هم شرايط تمريني خاصي در نظر گرفته بود. ويلي سانيول مونيخ را خوب مي شناسد. او در بايرن چند سالي است زندگي كرده است. پرتغالي ها آرماندو پتيت هافبك دفاعي خود را به دليل دو اخطاره بودن نخواهد داشت، اما بقيه نفرات در شرايط آرماني اند. ريكاردو دروازه باني كه پنالتي گير بزرگي است درون دروازه خواهد بود. ميگل يكي از بهترين هاي پرتغال با شماره ۱۳ در دفاع راست، نونو والنته در دفاع چپ، ريكاردو كارواليو، فرناندو مه يرا در دفاع مياني بازي مي كنند. لوئيز فيگو در هافبك راست، مانيش در چپ، دكو در وسط نزديك به خط حمله، كوستينيا با شماره ۶ به عنوان هافبك دفاعي و در يك خط جلوتر از اينها رونالدو و پائولتا هم در خط حمله بازي مي كنند. اسكولاري تيمش را با آرايش (۱-۵-۴) به ميدان مي فرستد اما با شرح وظايف متفاوتي كه هر كدام يك تعريف دارد. فيگو، رونالدو و مانيش مي توانند پست هاي خود را بر اساس
نياز تيمي تغيير دهند.
فيگو با ۱۲۴ بازي ملي باسابقه ترين و رونالدو با هوش سرشارش اميدآورترين بازيكن پرتغال به حساب مي آيند. جنگ كوستينيا با زيدان و جدال دكو با ويرا ديدني خواهد بود. در آنسو فرانسه با تركيب آشناي خود بازي خواهد كرد. بارتز درون دروازه، سانيول در دفاع راست، آبيدال در دفاع چپ، گالاس و تورام در دفاع مياني بازي خواهند كرد. پنج مرد مياني فرانسه (مالودا، زيدان، ويرا، ريبري و ماكلله) خواهند بود و تيري آنري به تنهايي در خط حمله بازي مي كند.
او براي چهار مدافع پرتغال كافي است. اين بازي نيز نتيجه اش در جنگ ميانه است و هر تيمي اين خط را به دست آورد، مي تواند بازي را ببرد.
رقصي چنين ميانه ميدانم آرزوست
شباهت هاي بازي اين دو تيم مقابله را سخت مي كند اما نوع فوتبال پرتغال در برايند كلي تيمي به خلاقيت هاي چند بازيكن بزرگ وابسته است. فيگو، رونالدو، دكو و مانيش كه حركات فردي آنها به يك تاكتيك گروهي منجر مي شود و اين فاكتور در نظر فرانسوي ها تنها به زيدان و ويرا مي رسد. دو تيم وجوه تشابه دفاعي و سيستم نزديك به هم دارند. اتفاقا فرانسه هم (۱-۵-۴) بازي مي كند، با علم به اينكه زيدان نقش تعيين كننده اي در تيم فرانسه دارد و آنري به مراتب در زدن ضربه آخر از پائولتا سرآمدتر است.
قضاوت اين بازي دشوار به عهده يك داور ۳۸ ساله از اروگوئه است. او در ۴ قاره جهان سوت زده است و يكي از سخت گيرترين داوران اين دوره از جام جهاني است.
بازيكنان پرتغال: ريكاردو، ميگل، مه يرا، كارواليو، والنته، مانيش، فيگو، دكو، كوستينيا، رونالدو و پائولتا
بازيكنان فرانسه: بارتز، سانيول، گالاس، تورام، آبيدال، مالودا، زيدان، ماكلله، ريبري، ويرا و آنري
داور: خورخه لايوندا از اروگوئه

ورزش به ۳۵۰ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني در جمع دانشگاهيان شهر بيرجند با اشاره به اينكه ورزش در سال به ۳۵۰ميليارد تومان اعتبار نياز دارد، گفت: در حال حاضر اعتبار ورزش ۱۵۰ميليارد تومان است.
به گزارش سايت خبري سازمان تربيت بدني، علي آبادي كه در  خراسان جنوبي به سر مي برد، افزود: درآمد كم ورزش باعث مي شود كه بخش خصوصي تمايل چنداني براي سرمايه گذاري در ورزش نداشته باشد و تنها سرمايه گذاري اش را معطوف به رشته هاي سود آوري چون شنا كند.
بنابراين بار بخش ها و رشته هاي ديگر بر دوش دولت است و اين در شرايطي است كه اگر بخواهيم به هر هيات در سطح كشور به طور ميانگين ۷ميليون تومان اختصاص دهيم، با سرجمع پولي كه توسط تيم ها و باشگاهها هزينه مي شود، به ۳۵۰ميليارد تومان اعتبار در سال نياز داريم كه از اين مبلغ سازمان تربيت بدني تنها ۱۵۰ميليارد را در اختيار دارد. ضمن آنكه از اين مبلغ ۹۰ميليارد تومان در فوتبال هزينه شده و تنها ۶۰ ميليارد آن براي ديگر رشته ها باقي مي ماند.

ايران با ۲۰۰ ورزشكار و ۱۰۰ همراه در بازيهاي آسيايي
004788.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: در كمتر از چهار ماه به آغاز چهاردهمين دوره بازيهاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه دبيركل كميته ملي المپيك در نشست با نمايندگان رسانه  هاي گروهي به تشريح موقعيت ورزش ايران در آستانه اين بازيها پرداخت. علي كفاشيان هزينه آماده سازي تيم هاي ملي رشته هاي مختلف را ۱۶ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان اعلام كرد و گفت: قصد داريم در بازيهاي دوحه با يك گروه سيصد نفره متشكل از ۲۰۰ ورزشكار و ۱۰۰ همراه شركت كنيم. وي رشد جمعيتي گروه اعزامي را نسبت به دوره پيش ۶۰ درصد و رشد مدالي را براي كاروان اعزامي ۲۰ درصد پيش بيني كرد.
كفاشيان در مورد وضعيت تيم هاي اعزامي به بازيهاي آسيايي قطر گفت: در ورزش هاي گروهي رشته هاي هندبال، بسكتبال و كبدي هم به واليبال، فوتبال و واترپلو اضافه شدند و در دووميداني با توجه به حضور دوندگان خوب تعداد بيشتري نسبت به دوره پيش اعزام خواهيم كرد. در كسب مدال هم همچنان چشم به ورزش هاي انفرادي دوخته ايم و متاسفانه در ورزش هاي پايه و مادر حرف آخر را خواهيم زد. هر چند كه اين بار در تيراندازي، ژيمناستيك، قايقراني و شنا هم نمايندگاني خواهيم داشت.
دبيركل كميته ملي المپيك حضور در پنج رويداد (بازيهاي آسيايي دوحه، بازيهاي آسيايي ناشنوايان، بازيهاي سالني آسيا، بازيهاي زمستاني و مسابقات پارالمپيك جانبازان و معلولين آسيا) را از جمله برنامه هاي سال جاري اين كميته خواند.

ديدار سيموئز با سرپرست فدراسيون فوتبال
ايرنا: «رنه سيموئز» سرمربي تيم فوتبال اميد كشورمان با «كيومرث هاشمي» سرپرست فدراسيون فوتبال ديدار و پيرامون مسائل اين تيم به گفت وگو پرداخت.در اين ديدار هاشمي پس از ارائه گزارش سيموئز، از او خواست تا برنامه هاي پيش بيني شده را براي تيم اميد بر اساس زمان بندي مشخص با قدرت تمام ادامه دهد.بر اساس اين گزارش و در ابتداي اين ديدار، سرمربي تيم اميد كشورمان گزارش كاملي از نحوه فعاليت تيم و همچنين برنامه هاي به اجرا در آمده و برنامه هاي آينده به سرپرست فدراسيون ارائه كرد.برنامه سفر و اردوي آماده سازي تيم اميد ايران به كشور برزيل با به وجود آمدن مشكلاتي از قبيل مشكل سربازي برخي بازيكنان ، آماده نشدن ويزا و در اختيار نداشتن ۸بازيكن اين تيم در هفته گذشته لغو شد.

قرعه كشي ليگ هاي تكواندو
گروه ورزشي - قرعه كشي ليگ هاي تكواندو ايران روز پنج شنبه هفته جاري برگزار مي شود. روابط عمومي فدراسيون تكواندو، از تمامي نمايندگان تيم هاي اعلام آمادگي كرده خواست تا در اين مراسم حضور پيدا كنند. اين روابط عمومي همچنين از مربيان و سرپرستان تيمهاي شركت كننده در ليگ هاي سال ۸۵ درخواست نمود تا در سمينار علمي تخصصي حاضر شوند. براساس اين گزارش، عدم حضور موجب صادرنشدن كارت حضور در پيكارهاي امسال خواهد شد.

نظري جويباري:
بدهي بازيكنان استقلال امروز پرداخت مي شود
004794.jpg
قائم  مقام  باشگاه  فرهنگي ، ورزشي  استقلال  تهران  اعلام  كرد كه  بدهي بازيكنان  و كادر فني  تيم  فوتبال  اين  باشگاه،  عصر امروز پرداخت  خواهد شد.
علي  نظري  جويباري  با بيان  اين  مطلب  افزود: خوشبختانه  وزارت  رفاه  مبلغ  قابل  توجهي  را به  حساب  باشگاه  واريز كرده  است  كه  با هزينه  كردن  آن بسياري  از مشكلات  مالي  باشگاه  در مقطع كنوني  برطرف  مي شود. وي  ادامه  داد: مديران  باشگاه  معتقدند كه  اولين  اقدام  بايد تسويه  حساب  با بازيكنان  و مربياني  كه  فصل  قبل  براي  قهرماني  تيم  استقلال  زحمت  كشيده اند، باشد.به  همين  دليل،  امروز عصر تمامي  بدهي هاي  بازيكنان  پرداخت  مي شود.اين  مقام  مسئول  در باشگاه  استقلال  ادامه  داد: مديريت  باشگاه  از وزارت  رفاه  به  علت  حمايت هايي  كه  از باشگاه  كرده  است ، تقدير مي كند و اميدواريم  با ادامه  اين  روند، استقلال  فصل  آينده  بدون  حاشيه  و مشكل  گام  به  رقابت هاي  ليگ  برتر بگذارد.
جويباري  در قسمت  ديگري  از سخنان  خود اظهارداشت : با پرداخت  بدهي  بازيكنان ، تمرينات  اين  تيم  براي  حضور شايسته  در فصل  آينده  ليگ  برتر از روز شنبه  آينده  آغاز مي شود.

امروز آخرين مهلت براي حضور در ليگ برتر واليبال
گروه ورزشي- فرصت باشگاه ها براي اعلام آمادگي جهت حضور در ليگ برتر واليبال ايران امروز خاتمه مي پذيرد.
تا ديروز حضور تيمهاي پيكان، سايپا و اتكا از تهران، استقلال گنبد، گل گهر سيرجان، پتروشيمي ماهشهر، پگاه اروميه، آيدانه چالدران قطعي شده بود. پيش بيني مي شود رقابت هاي اين فصل ليگ برتر با حضور ده تيم برگزار شود. با توجه به درگيري تيم ملي واليبال ايران با دو ديدار جهاني و بازيهاي آسيايي مسابقات فصل جاري از هفته اول ديماه آغاز خواهد شد.
تقاضاي قم
در پي اعلام آمادگي مسئولان باشگاه اتكاء قم مبني بر شركت اين تيم از تهران، سيدجواد حسيني - رئيس هيات استان قم خواهان انجام بازيهاي اين تيم و عدم تغيير نام آن شد. وي به همشهري گفت: با چقدر تلاش توانستيم جوانان و نوجوانان اين شهر را به واليبال علاقمند كنيم و حالا با اين حركت همه زحمات ما به هدر خواهد رفت.
شريعتي مصدوم شد
محمد شريعتي - پاسور توانمند تيم ملي هم به جمع مصدومان پيوست. پس از محمد سليماني و محمد منصوري، شريعتي سومين بازيكني است كه به دليل آسيب ديدگي از ناحيه زانو با گواهي پزشك از اردوي تيم ملي خارج شد. با توجه به استراحت دوهفته اي اين بازيساز قديمي، بخت حضور امير حسيني و عليرضا بهبودي به تورنمنت چهارجانبه ايتاليا افزايش پيدا كرده است.

اولتيماتوم به تيم هاي ليگ برتر بسكتبال
گروه ورزشي - فدراسيون بسكتبال در اولتيماتومي تازه تا تاريخ ۱۷ تير ماه به تيم هاي شركت كننده در ليگ برتر ايران فرصت اعلام آمادگي داد.
آن طور كه از شواهد و قرائن پيداست مسئولان برگزاري مسابقات بسكتبال باتوجه به انحلال دو تيم پيكان و صنام منتظرند تا با مشخص شدن تيم هاي حاضر وضعيت تيم هاي صعودكننده به ليگ برتر و سقوط كننده به دسته يك را روشن سازند.
فدراسيون بسكتبال با وجود حضور تيم ملي در بازي هاي آسيايي دوحه تصميم گرفته است تا مسابقات ليگ برتر را از روز دهم مرداد ماه شروع كند.

يك مربي ديگر براي تيم كشتي آزاد جوانان
گروه ورزشي- مصطفي ميرعماديان از مربيان سازنده كشتي ايران و استان مازندران به عنوان يكي ديگر از مربيان تيم كشتي آزاد جوانان كشور انتخاب شد. پيش از وي علي اكبر دود انگه نيز به اين سمت برگزيده شده بود.
قرار است، اين دو مربي در كنار سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان محمود معزي پور اين تيم را براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا آماده نمايند.
پيكارهاي كشتي آزاد جوانان زير ۲۰ سال آسيا قرار است، طي روزهاي ۲۶ تيرماه تا اول مردادماه سال جاري در شهر ابوظبي در امارات متحده عربي برگزار شود.

رئال مادريد از جذب كاكا، فابرگاس و روبن مطمئن است
تيم  فوتبال  باشگاه  رئال  مادريد اسپانيا اطمينان  دارد كه  به رغم  بي ميلـي  باشگاه هاي  آث  ميلان ، آرسنال  و چلسي ، قادر به  جذب  كاكا برزيلي ، فابرگاس اسپانيايي  و آرين  روبن  هلندي  است .
پريراگ  مايتوويچ  مدير ورزش  رئال  مادريد روز سه شنبه  اعلام  كرد: مهم ترين  چيز در اين باره ، تمايل بازيكنان  است .
ما در اين  زمينه  هيچ  ترديدي  نداريم  و آنها مايل  به  بازي در رئال  هستند.
رامون  كالدرون  رئيس  تازه  انتخاب  شده  باشگاه  رئال  مادريد اعلام  كرده است  كه  سه  بازيكن  ياد شده  را به  رئال  خواهد آورد اما باشگاه هاي  هيچ يك  از اين  بازيكنان  تاكنون  براي  مذاكره  اعلام  آمادگي  نكرده اند.
مدير ورزشي  رئال  مادريد همچنين  گفت : باشگاه  مجبور است  درباره  بازيكناني كه  نياز ندارد و يا آنها كه  بازنشسته  مي شوند، برخي  تصميم هاي  دشوار را اتخاذ كند.
وي  در پاسخ  به  نحوه  اتخاذ اين  تصميم ها درمورد بازيكنان  فعلي  تأكيد كرد: نمي توان  روابط دوستانه  را در كار دخالت  داد و گاهي  مجبوريم  حتي چيزهايي  كه  ممكن  است  براي  آنان  ناراحت كننده  باشد، به  آنان  بگوييم .

ميلان، يوونتوس، لاتزيو و فيورنتينا در دسته دوم!
گروه ورزشي-  به دنبال رسوايي بزرگ در فوتبال ايتاليا «استفانو پالاتزي» مامور رسيدگي به اين پرونده درخواست سقوط باشگاه هاي آث ميلان، يوونتوس، لاتزيو و فيورنتينا را به دسته پايين تر ارائه داد. وي همچنين خواسته است دو قهرماني اخير يوونتوس در رقابت هاي كالچو ايتاليا محاسبه نشود.
به دنبال اين تصميم، ارزش سهام باشگاه يوونتوس در بازار ميلان ۵۹/۷ درصد كاهش يافت. اوضاع تيم يوونتوس در اين شرايط بسيار بحراني است و روز گذشته فابيو كاپلو سرمربي اين تيم نيز استعفا داد تا اوضاع وخيم تر شود.

اينسو و آنسوي جام جهاني۲۰۰۶
004830.jpg
فرانسه در آستانه فينالي ديگر؟
004782.jpg
گروه ورزشي- تيم ملي فرانسه در مرحله نيمه نهايي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان امروز به مصاف پرتغال مي رود. اين تيم براي پنجمين بار است كه تا اين مرحله جام جهاني صعود مي كند. فرانسه در سال ۱۹۵۸ در صورت پيروزي مقابل برزيل مي توانست به فينال برسد كه با شكست پنج بر دو در نيمه نهايي از راهيابي به فينال بازماند.در سال هاي ۸۲ و ۸۶ نيز فرانسوي ها باز هم تا نيمه نهايي پيش رفتند اما در هر دو دوره با شكست مقابل آلمانها باز هم در حسرت حضور در ديدار فينال باقي ماندند. اين تيم در جام جهاني ۱۹۹۸ كه ميزباني آن هم بر عهده خودشان بود با پيروزي دو بر صفر برابر كرواسي به ديدار نهايي راه يافتند و در نهايت با پيروزي مقابل برزيل با اقتدار قهرمان شدند.در هجدهمين دوره نيز فرانسه بعد از يك شروع نااميدكننده با دو پيروزي درخشان برابر اسپانيا و برزيل به مرحله نيمه نهايي رسيد.در صورت موفقيت تيم دومنش در اين بازي فرانسوي ها براي دومين بار به فينال خواهند رسيد.فرانسه و پرتغال در رقابت هاي جام ملتهاي ۲۰۰۰ در ديدار نيمه نهايي با يكديگر رو به رو شدند كه در آن بازي فرانسه با پيروزي دو بر صفر به فينال رسيد.
روني، رونالدو را تهديد كرد
004791.jpg
كريستيانو رونالدو مهاجم پرتغالي تيم منچستر يونايتد از سوي وين روني هم تيمي اش در باشگاه شياطين سرخ تهديد شد.روني معتقد است كه رونالدو روي اخراج او در ديدار تيم هاي پرتغال و انگليس نقش اصلي را ايفا كرده است و از داور مسابقه درخواست نموده تا او را اخراج كند.از سوي ديگر رونالدو پرتغالي با رد تمام اين اتهامات روني را يكي از صميمي ترين دوستان خود قلمداد كرد.
مجسمه رونالدينيو را در برزيل آتش زدند
004779.jpg
برزيلي هاي خشمگين در شهر چاپه لو در جنوب برزيل پس از شكست تيم برزيل از فرانسه مجسمه هفت متري رونالدينيو را كه در يكي از ميدانهاي شهر قرار داشت به آتش كشيدند.به گفته سخنگوي شهرداري اين مجسمه كه از فايبرگلاس بود كاملا سوخته است. آنها معتقدند كه رونالدينيو هرگز چون بازيهايي كه براي بارسلون انجام داده است در جام جهاني ظاهر نشده است.
سه كارت زرد و محروميت
004776.jpg
فيفا بعد از پايان رقابت هاي جام جهاني ۲۰۰۶ قانون محروميت بازيكنان را بعد از دريافت ۳ كارت زرد بررسي خواهد كرد.
در حال حاضر، در يك تورنمنت بين المللي هر بازيكن بعد از دريافت ۲ كارت زرد از حضور در مسابقه بعدي محروم مي شود.سپ بلاتر با مثبت ارزيابي كردن اين پيشنهاد گفت: در مسابقات مهمي مثل جام جهاني به نظر مي رسد بازيكنان بعد از دريافت سه كارت زرد در دور اول و سه كارت زرد در دور دوم بايد محروم شوند. وي در ادامه افزود: در حال حاضر، تغيير ديگري در قوانين رخ نخواهد داد و اين قانون نيز بعد از بررسي دقيق اجرا مي شود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |