شنبه ۲۴ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۴ - Jul 15, 2006
در پيگيري پرونده عبدالمالك ريگي مشخص شد
قاچاقچيان مخدر آمپول هاي مرگبار قاچاق مي كردند
عكس: آرشيو
006411.jpg
گروه حوادث - مأموران اطلاعات پليس سيستان و بلوچستان هنگامي كه در تعقيب يكي از افراد مرتبط با عبدالمالك ريگي- عامل جنايت تروريستي تاسوكي - بودند، به محموله مرگباري از  آمپولهاي مخدر غيرمجاز دست پيدا كردند كه در صورت تزريق وريدي باعث مرگ افراد مي شد.
بنا به اين گزارش به دنبال اعلام گزارشهايي درباره اينكه فردي به نام نصرالدين كه از افراد مرتبط با «عبدالمالك ريگي» است در چند منزل در يكي از بلوارهاي اصلي زاهدان رفت و آمد مي كند، بلافاصله چهار تيم از ماموران اطلاعات سيستان و بلوچستان به همراه كارآگاهان پليس شهرستان و كلانتري ،۱۵ منطقه را تحت كنترلهاي نامحسوس پليسي قرار دادند.
هنگامي  كه بررسي هاي مقدماتي نشان داد كه گزارشهاي رسيده درباره رفت و آمدهاي مشكوك اين فرد صحت دارد، دوازدهم تيرماه ماموران اطلاعات پليس با گرفتن مجوز قضايي منازلي كه احتمال مي رفت نصرالدين در آنجا رفت و آمد داشته باشد را شناسايي و تحت بازرسي قرار دادند.
در حالي كه بازرسي هاي پليسي ادامه داشت كارآگاهان هنگام بازرسي از منزل يكي از دوستان نصرالدين به نام «عبدالرحيم» دريافتند كه وي مقادير بسيار زيادي آمپولهاي غيرمجاز مخدر در خانه خود مخفي كرده است.
بنا به اين گزارش آمپولهاي مكشوفه، از نوع آمپولهاي غير مجاز مخدر بودند كه بيش از ۷۷ هزار و ۲۰۰ عدد از آنها در خانه اين مرد كشف شد و به اين ترتيب متهم براي بررسي هاي پليسي و فني به نيروي انتظامي استان انتقال يافت.
داروهاي مخدر كشنده
با انتقال متهم، بررسي ها درباره نوع اين داروهاي مخدر آغاز شد و به دستور بازپرس پرونده تعدادي از داروهاي كشف شده جهت اعلام نظر كارشناسان و متخصصان در اختيار معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان قرار گرفت.
در حالي كه بررسي هاي تخصصي كارشناسان نشان مي داد كه نمونه مشابه اين آمپولها حاوي موادي از قبيل هروئين، هورمون، كورتن و... است، با ادامه بررسي ها مشخص شد كه داروهايي كه از اين خانه كشف شده اند همگي غيرمجاز و غير قابل مصرف بوده اند و در صورت تزريق وريدي به طور قطع منجر به مرگ مصرف كننده مي شوند.
بنا به اين گزارش، ارزش ريالي داروهاي مكشوفه يك ميليارد و ۷۶۲ ميليون ريال اعلام شده است.

بازگشت به زندان پس از ۴ روز
گروه حوادث - جوان ۱۸ساله، ۴روز پس از حبس سه ماهه ، بار ديگر به جرم زورگيري روانه زندان شد.
سرهنگ گودرزي، رئيس كلانتري ۱۴۷ گلبرگ در خصوص نحوه شناسايي اين متهم، گفت: بعد از ظهر سه شنبه گذشته، جوان ۲۱ساله اي با مراجعه به كلانتري اعلام كرد جواني در بوستان انديشه در خيابان گلبرگ قصد زورگيري از وي را داشته است.
وي در توضيح حادثه گفت: در حالي كه مشغول قدم زدن در پارك بودم و با واكمني كه همراهم بود موسيقي گوش مي كردم، فردي به من نزديك شد و سؤال كرد: چه چيزي گوش مي دهي؟ و پس از اين كه پاسخ او را دادم، درخواست كرد كه آن را به او بدهم ، اما وقتي كه امتناع كردم او در حالي كه او محكم لباس مرا گرفته بود قصد داشت دستگاه را به زور از من بگيرد، اما توانستم پس از درگيري با وي فرار كنم.
با اظهارات اين جوان، مأموران تجسس پليس به محل پارك انديشه اعزام شدند و در حالي كه متهم از بوستان دور شده بود، موفق به دستگيري وي در خيابان گلبرگ شدند. تحقيقات از متهم ۱۸ساله نشان داد كه وي چهار روز پيش از ارتكاب جرم، پس از تحمل سه ماه حبس به جرم سرقت از زندان آزاد شده است. با انتقال متهم به پايگاه چهارم پليس آگاهي، تحقيقات پليسي در اين باره ادامه دارد.

آزادي دو  گروگان حادثه تاسوكي
ايرنا: مديركل امنيتي وزارت كشور، از آزادي دو نفر از افرادي خبر داد كه چهار ماه قبل به دست يكي از گروههاي مسلح در جنوب شرق ايران به گروگان گرفته شدند.
مجيد رضوي، مديركل امنيتي وزارت كشور گفت : اين دو گروگان، مجيد نجار و خداداد باغباني نام دارند و با همكاري ريش سفيدان و طوايف منطقه آزاد شده اند.
به گفته وي،اين افراد جزو گروهي هستند كه ۲۵ اسفند گذشته در حمله افراد مسلح به خودروهاي حامل مسئولان محلي و اهالي در جاده زاهدان به زابل در منطقه تاسوكي استان سيستان و بلوچستان به گروگان گرفته شدند .

كشف سه جمجمه راز قبرستان صدساله را فاش كرد
گروه حوادث - تحقيقات پليسي درباره كشف سه جمجمه در يكي از بوستانهاي تهران، باعث شد تا قبرستاني با قدمت يكصد سال در قلهك كشف شود.
ماجراي يك قبر صدساله هنگامي فاش شد كه مدتي قبل ماموران شهرداري تهران هنگام خاكبرداري و كندن زمين در بوستان «داور» منطقه قلهك با سه جمجمه انسان مواجه شدند. كارگران شهرداري كه از پيداشدن همزمان سه جمجمه متعجب شده بودند موضوع را به سرعت به ماموران كلانتري ۱۲۴ قلهك اطلاع دادند . با گزارش موضوع، تيمي از كارآگاهان پليس بررسي هاي اوليه در خصوص اين جمجمه ها را آغاز كردند . در حالي كه با شروع تحقيقات در اين باره، شايعه پيداشدن سه جمجمه باعث ترس و وحشت مردم منطقه شده بود بررسي هاي پليسي درباره اين پرونده نيز بي نتيجه ماند و پليس نتوانست سرنخي دراين باره پيدا كند
قبرستاني در گذر زمان
در حاليكه بررسي ها ادامه داشت، با بررسي موقعيت جغرافيايي پارك «داور» مشخص شد كه اين مكان در گذشته قبرستان بوده و در جريان گذر زمان، نشانه هاي آن از بين رفته و تبديل به فضاي سبز شده است .به گفته تورنگ رئيس اطلاع رساني پليس پايتخت، تحقيقات تكميلي ماموران پليس و ارزيابي هاي صورت گرفته از سوي مراجع تخصصي حاكي از آن است كه سه جمجمه مكشوفه نيز از آثار باقيمانده اين قبرستان بوده و موضوع جنايي نمي باشد.

دو كيف قاپ در اصفهان محكوم شدند
حبس و تبعيد ، به اتهام ۴۱ فقره كيف قاپي
گروه حوادث- دو جوان سارق اصفهاني به اتهام ۴۱ فقره كيف قاپي از زنان،مجموعاً به ۴سال حبس و شش سال تبعيد محكوم شدند.
به گزارش همشهري، صبح چهارشنبه دو جوان سارق به  نام هاي ابوذر و حسين همراه با مأموران زندان وارد شعبه ۱۱ دادگاه عمومي جزايي اصفهان شدند. اين متهمان كه هر دو ۲۴ سال سن داشتند با چهره اي مضطرب و نگران درباره آينده اي مبهم كه خود آن  را رقم زده بودند مقابل قاضي كفاش رئيس شعبه ۱۱۰ قرار گرفتند.در رديف پشتي متهمان، شاكيان پرونده كه اغلب زنان ميانسال بودند حضور داشتند. آنها به اين خاطر در اين جلسه حاضر شده بودند تا ماجراي لحظات زجرآور و ترسناكي را كه مورد حمله دو جوان كيف قاپ قرار گرفته بودند بازگو كنند.
زن ۴۵ ساله اي كه يكي از شاكيان پرونده بود، در حالي  كه از يادآوري لحظات تلخ دچار وحشت شده بود هنگامي كه قاضي كفاش از وي خواست به توضيح حادثه ربوده شدن كيفش بپردازد گفت: «يكي از روزهاي پايان مرداد ماه ۸۴ بود كه تازه حقوقم را از بانك گرفته و به سمت خانه در حال حركت بودم. هنگامي كه به نزديكي خانه رسيدم، از تاكسي پياده شدم و به سمت كوچه اي رفتم كه مغازه ميوه فروشي داخل آن قرار داشت؛ در حالي كه كوچه بسيار خلوت بود. ناگهان از پشت سرم صداي يك موتورسيكلت را شنيدم. قبل از آن كه قادر باشم عكس العملي از خود نشان دهم،ترك نشين موتورسوار با يك حركت سريع و غافلگيرانه كيفم را از روي شانه ام كشيد. فريادهاي كمك طلبانه ام بي فايده بود و آنان حاصل يك ماه تلاش و زحمت مرا ربودند.
زن ۴۲ ساله اي نيز كه به عنوان دومين شاكي به توضيح شيوه سرقت پرداخت در توضيح ماجرا به قاضي شعبه ۱۱۰ دادگاه عمومي جزايي شهرستان اصفهان گفت: اواسط شهريور ماه ۸۴ هنگامي كه با فرزندانم در حال رفتن به شهربازي بوديم كيف من توسط دو جوان به سرقت رفت و از آن زمان فرزندانم از شنيدن اسم شهربازي دچار ترس و هراس مي شوند.پس از آن كه ساير متهمان نيز به طرح شكايت خود پرداختند، قاضي رو به متهمان كرده و از آنان خواست در مورد شكايت شكات از خود دفاع كنند.
هنگامي كه ابوذر متهم رديف اول پرونده در جايگاه قرار گرفت،گفت: با همدستي حسين مرتكب ۴۱ فقره كيف قاپي در شهرستان اصفهان شده ام. تمام سرقت ها را در ساعات خلوت روز و در كوچه هاي كم تردد شهر مرتكب مي شديم. طعمه هايمان زنان تنهايي بودند كه غافل از اتفاقاتي كه در كمينشان نشسته بود وارد كوچه هاي خلوت شده و مورد حمله ما قرار مي گرفتند. پس از سرقت وجوه نقدي، اشياي باارزش داخل كيف ها را با هم تقسيم كرده و مداركشان را در صندوق پست مي انداختيم و خود كيف را در باغهاي اطراف شهرستان اصفهان رها مي كرديم.
حسين،متهم ديگر پرونده نيز در دفاع از خود ضمن اعتراف به همدستي با ابوذر در ۴۱ فقره كيف قاپي از شاكيان درخواست بخشش كرد.در پايان جلسه ،قاضي كفاش،ابوذر را كه در همه سرقت ها نقش كيف قاپ اصلي را بر عهده داشت به سه سال حبس و چهار سال تبعيد به يكي از شهرهاي جنوبي محكوم كرد.
حسين،همدست متهم رديف اول نيز كه در سرقت ها به عنوان راننده موتورسيكلت بود از سوي قاضي كفاش به يك سال حبس و دو سال تبعيد به يك شهر گرمسير محكوم شد.

كاتريناي جنايتكار نيواورلئان به دام افتاد
گروه حوادث - با گذشت يك ماه از قتل ۵ جوان نيواورلئاني ، پليس آمريكا جوان ۱۹ ساله اي را كه گمان مي رود شليك هاي مرگبار او جنايت خونين را رقم زده باشد، دستگير كرد.
به گزارش آسوشيتدپرس از نيواورلئان ، پنجشنبه شب گذشته وارن ريلي- رئيس پليس نيواورلئان -در حالي كه به جاي اخم هميشگي لبخند زده بود، در مقابل خبرنگاران قرار گرفت تا خبر مهمي درباره يكي از جنجالي ترين پرونده هاي جنايي نيواورلئان بدهد ، خبري كه بعد از وقوع طوفان وحشتناك كاترينا از جالب توجه ترين اخبار مربوط به اين منطقه بود.
او در اين كنفرانس خبري از دستگيري جواني خبر داد كه مطبوعات آمريكا و اروپا جريان جنايت وحشيانه او را به دقت دنبال كرده و به او لقب (كاتريناي جنايتكار) داده بودند.وارن ريلي در اين جلسه متهم ۱۹ساله اي را در مقابل دوربين خبرنگاران قرار داد كه به گفته وي از نيمه شب جنايت وحشتناكي كه در جريان آن ۵ جوان نيواورلئاني در مقابل دهها شاهد به گلوله بسته شده و به قتل رسيدند.بررسي ها براي دستگيري وي آغاز شده بود و بعد از گذشت يك ماه تحقيقات نتيجه داده و اين جوان دستگير شد.
جواني با راز ۵ جنايت در نيمه شب
006408.jpg
به گزارش آسوشيتدپرس ، جنايتهاي خونبار اين جوان هنگامي رقم خورد كه نيمه شب ۱۷ ژوئن ، صداي شليكهاي پشت سر هم توجه مردمي را كه در مركز شهر نيواورلئان حضور داشتند به خود جلب كرد.
به گفته شاهدان ،سرنشين يك خودرو با نزديك شدن به يك خودروي اسپرت كه ۵ سرنشين داشت ناگهان شروع به تيراندازي به سمت آنها كرد و لحظاتي بعد خودروي اسپرت به جوي كنار خيابان برخورد كرده و متوقف شد، اما هنگامي كه دو نفر از سرنشينان آن به سرعت پياده شدند مرد تيرانداز به تعقيب آنها پرداخته و بدون توجه به مردمي كه هراسان،شاهد ا ين صحنه بودند آنها را با شليك گلوله به قتل رساند و سپس با خونسردي سوار خودروي خود شده و از صحنه جنايت دور شد.با گزارش موضوع به پليس مشخص شد كه هر ۵ سرنشين خودروي اسپرت جان باخته اند.
با انتشار خبر اين حادثه كه بعد از طوفان وحشتناك كاترينا، دومين خبري بود كه توجه خبرنگاران آمريكايي و اروپايي را به خود جلب مي كرد،تحقيقات پليسي براي دستگيري عامل جنايت آغاز شد تا اينكه سرانجام بعد از گذشت يك ماه از جنايت، جوان تيرانداز در تحقيقات مخفيانه پليسي در نيواورلئان دستگير شد.
كلكسيوني از سوابق مختلف
به گزار ش آسوشيتدپرس و به نقل از رئيس پليس نيواورلئان ، اين متهم جوان به رغم آنكه ۱۹ سال بيشتر ندارد اما حداقل ۹ سابقه جنايي و كيفري دارد و بارها به زندان جوانان فرستاده شده است. ( او به تنهايي دست به اين جنايت زده است و شخص ديگري به وي كمك نكرده است) ، اين را وارن ريلي رئيس پليس نيواورلئان مي گويد .
رئيس پليس در توضيح انگيزه قاتل از اين جنايتهاي خونبار مي گويد: با بررسي سوابق متهم و مقتولان حادثه اين احتمال وجود دارد كه آنها در جريان يك معامله قاچاق مواد مخدر و يا انتقامجويي اي مرتبط با آن به قتل رسيده باشند . وارن ريلي مي افزايد: اين جنايت بسيار وحشتناك است .ما شاهدان بسياري داريم كه از زمان حادثه دچار اضطراب و كابوسهاي شبانه شده اند . او در جلوي چشم مردم ۵ نفر را به قتل رساند.

زني كه در ۲ زايمان ۷ كودك به دنيا  آورد
006405.jpg
گروه حوادث- آنجلا مگ دانلو، زن ۴۰ ساله آمريكايي سه سال بعد از به دنيا آوردن سه قلو، اين بار چهارقلو زاييد و مردم لس آنجلس را شگفت زده كرد.
آنجلا كه تا سال ۲۰۰۱ فقط دو فرزند داشت، سه سال پيش سه قلو به دنيا آورد. وي كه علاقه فراواني به بچه دارد ۸ ماه پيش دوباره باردار شد و اين بار چهارقلو زاييد. وي وقتي شنيد چهارقلو باردار است نزديك بود از فرط تعجب شاخ در بياورد. چهارقلوي آنجلا، در سي و دومين هفته بارداري در كمال سلامت به دنيا آمدند. فرزندان جديد زن لس آنجلسي دو دختر و دو پسر هستند.
بنا به اين گزارش، كاترين شاو - پزشك آنجلا- مي گويد درصد به دنيا آوردن چهارقلو بدون مصرف داروهاي باروري مصنوعي، يك در ۸۰۰ هزار است. وي افزود: ۱۸ سال پيش يك زن آمريكايي بدون مصرف داروي باروري چهارقلو زاييد و من تا به امروز ديگر شاهد چنين مساله اي نبودم. اكنون آنجلا و همسر ۴۵ساله اش آفردو در آپارتمان يكخوابه خود سرگرم انتخاب نام براي چهار قلوها هستند.

انفجار گاز در شهرك مسعوديه ۵ مجروح بر جاي گذاشت
گروه حوادث- بر اثر انفجار گاز، پنج نفر در شهرك مسعوديه تهران دچار سوختگي شدند.
ساعت ۹ صبح ديروز، كارآگاهان كلانتري ۱۵۷مسعوديه، از انفجار شديدي در يك واحد مسكوني بر اثر نشت گاز از شيرهاي آشپزخانه اطلاع پيدا كردند. با حضور در محل مشخص شد كه به علت نشت و تراكم گاز در آشپزخانه، طبقه  همكف يك واحد مسكوني دو طبقه منفجر و نيمي  از آن تخريب شده است.
غلامرضا زارع كهن، مسئول روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران با بيان اين كه در اين حادثه ۵ نفر مجروح شده اند گفت: با حضور ماموران آتش نشاني، پنج نفر كه شامل دو پسر هشت و ۱۶ساله، يك دختر ۱۱ساله و دو زن ۳۷و ۴۰ساله كه زيرآوار مانده و دچار سوختگي شده  اند، به بيمارستان منتقل شدند، اما خوشبختانه يك مرد ۶۰ساله  در اين حادثه، سالم نجات يافت. وي علت بروز اين حادثه را تجمع گاز در طبقه اول اعلام كرد. وي افزود: ميزان خسارات وارده  به  اين واحد مسكوني از سوي كارشناسان در دست بررسي است.
مسئول روابط عمومي  اورژانس تهران نيز در اين باره گفت: سوختگي چهار نفر از مصدومان سطحي بوده اما يكي از مجروحان به دليل سوختگي شديد توسط اورژانس تهران به بيمارستان سوانح سوختگي شهيد مطهري منتقل شده كه حال وي وخيم گزارش شده است.

قرباني حادثه پاراگلايدر خود را براي
مسابقات كشوري آماده مي كرد
گروه حوادث- جوان ۲۱ ساله اي كه هنگام تمرين با چتر پاراگلايدر در سايت پروازي جنت آباد تهران سقوط كرد ، در حال آماده شدن براي مسابقات كشوري چتربازي بود.
در جريان حادثه دردناك سقوط پاراگلايدر كه در منطقه شهران رخ داد، جواني به نام محمدحسين كه در حال تمرين با چتر پاراگلايدر در سايت پروازي جنت آباد بود به داخل دره سقوط كرد و جان باخت.
دوستان محمدحسين گفتند كه وي خود را جهت مسابقات كشوري چتربازي آماده مي كرد كه با اين حادثه جان خود را از دست داد. به گفته سلمان اميري مربي محمد حسين ، وي حدود ۲ سال بود كه دوره پروازش تمام شده و به طور آزاد پرواز مي كرد كه در هنگام انجام حركت اسپيرال دايو سقوط كرد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |