شنبه ۲۴ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۴ - Jul 15, 2006
ورزشهاي رزمي در افق روشن آينده
دانشگاه آزاد روي سكوي قهرماني ايستاد
آزمون بزرگ براي كاراته ايران
006390.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: ورزش هاي رزمي در چند سال اخير از رشد و توسعه بسيار خوبي برخوردار بوده و توانسته اند جايگاهي بسيار معتبر براي خود در ميان ديگر رشته هاي ورزشي دست و پا كنند. ورزشهاي رزمي در افق روشن آينده بازهم به دنبال جايگاه ممتازتري در حركتند. كسب مدال هاي متعدد از ميدان جهاني و آسيايي باعث شده تا برنامه ريزان ورزش كشور حساب ويژه اي روي اين رشته هاي ورزشي باز كنند. حالا هم سازمان تربيت بدني و هم كميته ملي المپيك نگاهي متفاوت به دهه هاي قبل ورزش هاي رزمي دارند.
در ميان رشته هاي رزمي هم اكنون ايران در تكواندو، كاراته و ووشو در زمره قدرت هاي تراز اول جهان است و حتي در المپيك آتن تكواندو با كسب يك مدال طلا و يك مدال برنز با دو شركت كننده به لحاظ كمي و كيفي بالاتر از رشته هاي سنتي چون كشتي و وزنه برداري ايستاد.
طي دو روز گذشته هفتمين دوره رقابت هاي بين المللي كاراته جام وحدت و دوستي با حضور ۷ كشور خارجي و سه تيم داخلي پاي بسياري از قدرت هاي امروزي اين رشته را به تهران كشاند. اگر پنهان نگاه داشتن موقعيت فعلي كاراته كاهاي ايران براي رقباي مطرح آسيايي چون ژاپن، كره و تايوان در ميان نبود چه بسا با حضور اين تيم ها اين پيكارها نقطه عطفي براي كاراته قاره و جهان محسوب مي شد. به هر روي در پيكارهاي دوروزه تهران شرايط خوبي براي سرمايه هاي كاراته ايران مهيا شد تا بخت و آمادگي خود را در آستانه دو رويداد بزرگ جهاني فنلاند و آسيايي در ترازوي سنجش قرار دهد و مربيان تيم ملي ماحصل چندين مرحله از اردوي آماده سازي خود را از نزديك لمس كردند. پيكارهايي از اين دست بدون ترديد بهترين موقعيت براي جواناني بود كه تشنه رويارويي با حريفان نامدار خارجي و داخلي بودند و در سايه برپايي اين تورنمنت توانستند استعدادهاي خود را بروز دهند. در پايان پيكارهاي جام وحدت و دوستي تيم بزرگسالان دانشگاه آزاد در ميان تيم هايي چون كرواسي، تركيه، آذربايجان، تونس، پاكستان، كويت و ايتاليا در صدر ايستاد و در ميان تيم هاي خارجي تركيه به عنوان موفق ترين در سكوي نايب قهرماني ظاهر شد.
در كاتاي تيمي، دانشگاه آزاد با غلبه بر ايتاليا نايب قهرمان اميدهاي جهان اول شد، ايتاليا دوم و عنوان سوم مشترك هم به تيم هاي كرواسي و دانشگاه آزاد (ب) رسيد.
در كاتاي انفرادي محسن اشرفي نفر اول كاتاي ايران با پشت سر گذاشتن ۲۰ كاتاروي از كشورهاي شركت كننده در صدر قرار گرفت. عنوان دوم به «نواك» نايب قهرمان از كرواسي رسيد. نواك در مسابقات جهاني مكزيك اشرفي را شكست داده بود.
در كوميته تيمي تركيه و جمهوري آذربايجان با نمايشي دلپذير اول و دوم شدند. دو تيم تونس و دانشگاه آزاد الف به طور مشترك در جاي سوم قرار گرفتند.
در رقابت هاي ۶۰- كيلوگرم كوميته انفرادي كه با حضور ۱۹ ورزشكار انجام شد، فرشيد محمدي با شكست دادن حسين روحاني نايب قهرمان جهان در سكوي اول جاي گرفت.
در وزن ۶۵ كيلوگرم كاراته كاي تركيه كه نفر سوم اروپا بود در فينال اين وزن با عبور از سد محسن سليمي از ايران طلا گرفت.
در وزن ۸۰+ كيلوگرم كوميته انفرادي دولي خاني از ايران به مدال طلا رسيد و صنعان از جمهوري آذربايجان دوم شد.
در وزن ۸۰- كيلوگرم قهرمانان تركيه مدال طلا و نقره را ميان خود تقسيم كردند و سهم ايران مقامي بهتر از سومي نبود.
در وزن ۷۵- كيلوگرم، نادر جودت با برتري مقابل حريفان صاحب نامي چون عليرضا كتيرايي و مجيد عبدالحسيني پنجمين طلاي دانشگاه آزاد را به گردن آويخت و پس از او، مدال نقره به جوماس از تونس رسيد.
از حوادث اين مسابقات بايد به آسيب ديدگي حسن روحاني اشاره داشت كه بخت نخست طلا در وزن خود بود. مهدي عموزاده هم به دليل عدم بهبودي از آسيب ديدگي مسابقات بين المللي مراكش غايب بزرگ رقابت هاي دوره هفتم بود.

ايران نايب قهرمان واليبال چهارجانبه ايتاليا شد
گروه ورزشي - تيم ملي واليبال ايران با كسب نايب قهرماني تورنمنت چهارجانبه ايتاليا شب گذشته وارد تهران شد. اين تيم كه خود را آماده حضور در مسابقات جهاني ژاپن و بازي هاي آسيايي دوحه قطر مي كند، در ايتاليا تيم هاي تونس و كشور ميزبان را شكست داد و طي دو بازي هم در روز اول و هم روز پاياني مغلوب تيم لهستان شد. تيم ايران كه اميدوار بود در رويارويي مجدد با لهستان بتواند شكست نخست مقابل اين تيم را جبران كند، اين بار با نتيجه ۳ بر يك بازي را واگذار كرد. لهستان در روز نخست در يك بازي نزديك ۳ بر ۳ ايران را مغلوب كرده بود. در اين بازي ها كه با قهرماني لهستان خاتمه يافت،  دو تيم ايتاليا و تونس به دنبال ايران سوم و چهارم شدند.

برتري جوانان ايران مقابل اسلووني
تيم واليبال جوانان ايران در نخستين ديدار خود در چارچوب مسابقات بين المللي جام شيخ راشد امارات تيم اسلووني را شكست داد. تيم ايران ست هاي اول، دوم و چهارم را به ترتيب با نتايج ۲۵ بر ۱۹ ، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹ برد و در گيم سوم تيم اسلووني به برتري ۲۵ بر ۲۳ رسيد.منصور زادون و صابر نريمان نژاد بهترين هاي تيم ايران بودند. در اين مسابقات فرانسه در غياب تيم ملي واليبال ايران (قهرمان دوره پيش) بخت نخست قهرماني به شمار مي رود. فرانسوي ها در فينالي زودهنگام ۳ بر يك تيم ملي هندوستان را شكست دادند. تيم ملي پاكستان نيز در مصاف با تيم ملي امارات ۳ بر ۲ پيروز شد. تيم جوانان ايران امروز به مصاف تيم عمان مي رود.

داريوش مصطفوي:
طرحي براي ۱۸ تيمي شدن ليگ برتر نداريم
006402.jpg
مهر: داريوش مصطفوي دبير فدراسيون فوتبال گفت: بنده تا كنون درباره مربي خاصي با هيچ خبرگزاري مصاحبه نكردم و تنها گفته ام پس از دو جلسه نشست در هفته جاري با بهترين مربيان ليگ و پيشكسوتان فوتبال ايران و نظرات مهندس علي آبادي و كيومرث هاشمي در اين زمينه اقدام خواهيم كرد.
وي ضمن رد هرگونه تصميمي در خصوص ۱۸ تيمي شدن مسابقات ليگ برتر اظهار داشت: هيچگونه طرحي درمورد افزايش تعداد تيم هاي ليگ برتر نداشتيم و تنها قصد داريم براي بهتر برگزار شدن اين مسابقات و بالا بردن كيفيت بازيها جلساتي را براي شنيدن نظرات پيشكسوتان و اهالي فوتبال برگزار كنيم تا براساس تاكيد رئيس سازمان تربيت بدني در تصميم گيري ها اقدام كنيم.
دبير فدراسيون فوتبال درباره احتمال انتخاب محمد مايلي كهن به عنوان سرمربي آينده تيم ملي اظهار داشت: همانطور كه گفتم انتخاب سرمربي آينده تيم ملي پس از نشست با مربيان ليگ برتر انجام خواهد شد كه اين جلسه را طي هفته جاري برگزار خواهيم كرد. وي درخصوص احتمال كانديدا توري خود در انتخابات فدراسيون فوتبال گفت: تنها در صورتي كه مردم من را بخواهند كانديد خواهم شد؛ چرا كه پيش از اين سابقه حضور در تمامي پست هاي اصلي فدراسيون فوتبال را داشتم و انگيزه خدمت تنها عاملي است كه بخواهم دوباره براي اين مسئوليت سنگين خودم را نامزد كنم.

دو طلا براي بوكس ايران در جام گرين هيل
گروه ورزشي- تيم ملي بوكس ايران با رو به پايان يافتن مسابقات بين المللي بوكس لهستان (جام گرين هيل) در اوزان سنگين به دو مدال طلاي باارزش رسيد.
تيم ايران كه پيشتر در اوزان ۴۸ و ۶۹ كيلوگرم توسط صادق فرج زاده و محمد ستارپور دو مدال برنز گرفته بود، در شب ماقبل مسابقات پاياني با درخشش مهدي قرباني و علي مظاهري طلايي شد. قرباني در فينال وزن ۸۱ كيلوگرم حريف چيني خود را شكست داد و مظاهري نيز در وزن ۹۱ كيلوگرم با اختلافي چشمگير از سد رقيب سوري خود گذشت.
روح الله حسيني و جاسم دلاوري نيز دو نماينده باقي مانده ايران در وزن ۹۱+ كيلوگرم هستند كه از بخت  هاي مسلم كسب مدال به شمار مي روند.

سفر پرسپوليس به اتريش به تعويق افتاد
گروه ورزشي- سفر تيم فوتبال پرسپوليس به اتريش به دليل حاضرنشدن رواديد بازيكنان اين تيم به تعويق افتاد.
مدير روابط عمومي باشگاه پرسپوليس با اعلام اين مطلب گفت: با هماهنگي وزارت امور خارجه و سفارت اتريش در تهران اعضاي اين تيم و همراهان يكشنبه يا دوشنبه هفته جاري عازم وين خواهند شد. تيم فوتبال پرسپوليس كه خود را آماده حضور در ليگ برتر ايران و فينال جام حذفي مي سازد در مدت اقامت ده روزه اش در اتريش بازي هاي دوستانه را با تيم هاي براتيسلاوا اسلواكي، ريد لينگ اتريش و لاتزيو ايتاليا برگزار مي كند. درصورت نهايي شدن حضور اين تيم در انگليس، اين تيم با تيم ويگان آتلتيك هم بازي خواهد كرد.

آغاز مسابقات شمشيربازي جهاني تهران
ايرنا: مسابقات  شمشيربازي  جايزه  بزرگ  اسلحه  سابر تهران  با شركت  ۸۰ شمشيرباز در قالب  ۱۸ تيم  از بعد از ظهر ديروز (جمعه ) در محل  پنج  سالن  مجموعه  ورزشي آزادي  تهران ، آغاز شد.در اين  پيكارها كه  دور مقدماتي  اسلحه  سابر انفرادي  جايزه  بزرگ  است ، شمشيربازان  تيم هاي  بلاروس ، كويت ، چين ، اسپانيا، قزاقستان ، گرجستان ، اوكراين ، آلمان ، ژاپن ، ارمنستان ، ازبكستان ، كره  جنوبي ، قطر، روماني ، روسيه ، تركمنستان ، مجارستان  و ايران  به  مصاف  هم  مي روند.
شايان ذكر است  كه  رقابت هاي  شمشيربازي  جهاني  تهران  كه  از ۲۳ تا ۲۵ تيرماه  جاري  در سالن  شمشيربازي  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  برگزار مي شود.

خبرهايي از فوتبال جهان
زيدان از مردم عذرخواهي كرد
006396.jpg
زين الدين زيدان ستاره فوتبال فرانسه بابت اخراج خود در ديدار فينال جام جهاني مقابل ايتاليا عذرخواهي كرد.
وي در يك گفت وگوي تلويزيوني اظهار داشت: «از همه كودكاني كه آن صحنه را ديدند معذرت مي خواهم. ماتراتزي بدترين كلمات را بارها تكرار كرد. يكبار آن را مي شنوي و سعي مي كني از كنارش بگذري. بعد دوباره مي شنوي و براي بار سوم نيز همينطور. من بازهم از ميليون ها كودك و نيز انسان ها و معلماني كه سعي مي كنند به بچه ها ياد بدهند كه چه چيز خوب و چه چيز بد است، معذرت خواهي مي كنم. اما نمي توانم از بابت اين عمل اظهار تاسف كنم. نمي توانم، نمي توانم. اگر اين را بگويم معنايش اين است كه ماتراتزي حق داشته آن كلمات را بر زبان بياورد، اما او هيچ حقي نداشت. او بارها درمورد مادر و خواهر من كلمات ناشايست به كار برد.»
اعتراف ماتراتزي
006393.jpg
گروه ورزشي-«ماركو ماتراتزي» مدافع تيم ملي ايتاليا ديروز براي پاسخگويي مربوط به اتفاقي كه در جريان ديدار با فرانسه در فينال جام جهاني بين او و زين الدين زيدان روي داد، در برابر كميته انضباطي فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) حاضر شد.
به گزارش آسوشيتدپرس از زوريخ ماتراتزي با اعتراف توهين به زيدان، اهانت به مادر اين بازيكن را رد كرده است. زيدان قرار است پنج شنبه آينده در برابر كميته انضباطي فيفا حاضر شود و انتظار مي رود تصميم نهايي اواخر همان روز اعلام شود.
توافق شفاهي رئال مادريد با نيستلروي
006399.jpg
مطبوعات هلند نوشتند:«رود فان نيستلروي» مهاجم تيم منچستر يونايتد انگليس با امضاي قراردادي سه ساله با رئال مادريد اسپانيا به توافق رسيد.به گزارش خبرگزاري فرانسه از دهاگ د تلگراف پرتيراژترين روزنامه اين كشور نوشت: نيستلروي ۳۰ ساله به طور شفاهي با باشگاه رئال مادريد به توافق رسيده است.اين روزنامه افزود: بازيكن ملي پوش هلندي احتمالا قراردادي ۳ ساله با رئال امضاء خواهد كرد كه همه چيز بستگي به مذاكرات اين باشگاه و منچستريونايتد دارد.
يوونتوس در دسته دوم ليگ  ايتاليا
روزنامه ورزشي «گازتا دلو اسپورت» گزارش داد: باشگاههاي فوتبال يوونتوس، فيورنتينا و لاتزيو به ليگ دسته دوم ايتاليا سقوط خواهند كرد.به گزارش خبرگزاري فرانسه از رم، بر همين اساس باشگاه آث ميلان در سري «آ» باقي خواهد ماند، اما با كسر امتياز و محروميت از حضور در مسابقات فصل بعد جام قهرمانان باشگاههاي اروپا، مجازات خواهد شد.
اين روزنامه افزود: بر اساس حكم صادره باشگاههاي يوونتوس، فيورنتينا و لاتزيو به دسته دوم سقوط مي كنند.
دونادوني جانشين ليپي
006387.jpg
مارچلو ليپي ۳روز پس از قهرماني چهارم ايتاليا در جام جهاني آلمان از سمت خود در تيم ملي كناره گرفت.
فدراسيون فوتبال ايتاليا پس از كناره گيري ليپي «دونادوني»را جانشين او معرفي كرد. دونادوني ۴۳ساله بازيكن سال هاي پيش تيم ملي ايتاليا و ميلان در كارنامه خود ۶۳ بازي ملي و ۵ گل زده را دارد. «ليورنو»  معروف ترين تيمي است كه دونادوني هدايت آن را برعهده داشت.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |