شنبه ۳۱ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۰ - Jul 22, 2006
ديشب اعلام شد
اسامي بازيكنان تيم ملي فوتبال
گروه ورزشي- درپي نشست ديروز كادر جديد تيم ملي فوتبال ايران ۴۰ بازيكن به اردوي اين تيم در راه شركت در مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا فرا خوانده شدند. اسامي دعوت شدگان به شرح زير اعلام شد:۱- وحيد طالب لو ۲- مهدي رحمتي ۳- حسن رودباريان ۴- ابراهيم ميرزاپور ۵- رحمان رضايي ۶- اميرحسين صادقي ۷- سهراب بختياري زاده ۸- هادي عقيلي ۹- كريم باقري
۱۰- هادي شكوري ۱۱- محمود فكري ۱۲- پيروز قرباني ۱۳- مهرزاد معدنچي ۱۴- عليرضا نيكبخت واحدي ۱۵- هاشم بيك زاده
۱۶- ايمان مبعلي ۱۷- جواد شيرزاد ۱۸- جواد كاظميان ۱۹- مهدي مهدوي كيا ۲۰- مهدي اميرآبادي
۲۱- آندرانيك تيموريان ۲۲- حسين كاظمي ۲۳- ميثم منيعي ۲۴- سياوش اكبرپور ۲۵- رضا عنايتي ۲۶- وحيد هاشميان ۲۷- فرهاد مجيدي
۲۸- رسول خطيبي ۲۹- مسعود شجاعي ۳۰- حسين كعبي
۳۱- مرتضي خانزاده
۳۲- محمد نوري ۳۳- محرم نويدكيا ۳۴- حسين بادامكي ۳۵- جواد نكونام ۳۶- علي كريمي ۳۷- آرش برهاني
۳۸- غلامرضا رضايي ۳۹- مهدي رجب زاده ۴۰- عليرضا عباسفرد.
مهمترين نكته در اين ليست، حضور دوباره كريم باقري، محمود فكري و فرهاد مجيدي در اردوي تيم ملي فوتبال است.

مبارزات دو روزه انتخابي تيم ملي
برزگر چه گفت، حيدري چه كرد و داستان كشتي ما...
براي كشتي گيري كه بي صبرانه به دنبال مدال طلاي جهان است حضور در هر ميداني مي تواند تجربيات ويژه اي برايش به همراه داشته باشد. كشتي گيري نظير عليرضا حيدري كه اين گونه حريف سنگين وزن خود فردين معصومي را كه ۱۵كيلو از او سنگين تر است با زير يك خم و تبديل آن به دوخم به افت نزديك مي كند آيا استحقاق كسب مدال طلاي جهان در وزن واقعي اش يعني ۹۶ كيلوگرم را ندارد؟ ديدار با معصومي براي حيدري يك تمرين و آزمايش سخت اما مفيد بود.
007548.jpg
محمدرضا منصوريان: پيكارهاي دو روزه انتخابي تيم ملي كشتي آزاد در كرج در حقيقت اثبات گفته هاي مرد سرد و گرم چشيده كشتي ايران منصور برزگر بود كه دو هفته قبل گفت: متأسفانه در سال هاي اخير هيچ حركت و برنامه درستي براي ارتقاي سطح فني كشتي گيران ايراني ديده و انجام نشده و با وضعيت موجود و زمان كمي كه تا رقابت هاي جهاني چين و بازي هاي آسيايي دوحه باقي مانده، بايستي كه با فشار و جديت بيشتري به رفع كاستي ها پرداخت و راههاي صحيح تري را در برنامه هاي آموزشي به كار گرفت.
در فاصله دو ماهه تا رقابت هاي جهاني چين و با توجه به وضعيت و موقعيتي كه مدعيان حضور در تيم ملي دارند، به دشواري مي توان به دست آوردهاي حاصله از اين ميدان خوشبينانه نگاه انداخت، چرا كه از زمان برگزاري مسابقات سال گذشته در بوداپست مجارستان تا به امروز به دلايل مختلفي فرصت هاي مناسب براي خودسازي را از دست داده ايم و با توجه به ظرفيت كنوني و موقعيت حريفان در چين، تنها مي توان به يك حضور آبرومندانه در اين ميدان توجه نشان داد.در مبارزات كرج تزلزل و ناتواني كشتي گيراني نظير محمدرضايي، بابك نورزاد، مجيد خدايي، حميد محمدنژاد، سعيد واگذاري، مسعود واحدي، حسن طهماسبي و... كه تماماً مي توانند از جمله بهترين هاي كشتي حال حاضر ايران باشند نشان داد كه مشكلات بسيار بزرگي (از بعد فني) در كشتي ما بوجود آمده كه نيازمند عزمي عمومي براي رسيدگي به تمامي آن ها است. البته در همين مسابقه ها بودند كشتي گيراني كه خود را بهتر از گذشته نشان دادند كه از جمله شاخص ترين آن ها مسعود مصطفي جوكار نايب قهرمان المپيك آتن بود. جوكار نشان داد كه با آمدن به يك وزن بالاتر و با توجه به تجربه اي كه از آن برخوردار است مي تواند جانشين مناسبي براي عليرضا دبير در وزن ۶۶ كيلوگرم باشد.جوكار تقريباً تمامي مدعيان اين وزن را برد و نشان داد كه شايسته ترين نفر براي پوشيدن دو بنده تيم ملي در اين وزن است. پيروزي جوكار برابر كشتي گيراني همچون مسعود واحدي، عليرضا نوايي، محسن بابايي، حسن طهماسبي و سياوش گودرزي نشان از آمادگي بالاي اين كشتي گير دارد.
حيدري فرصتها را از دست نمي دهد
عليرضا حيدري پرافتخارترين كشتي گير حال حاضر كشورمان عزم خود را جزم كرده تا در مسابقه هاي جهاني چين مدال قشنگي را براي خود و كشتي ايران دشت كند. به همين دليل او هيچ فرصتي را از دست نمي دهد. حيدري بعد از حضور در مسابقه هاي جايزه بزرگ باكو در رقابت هاي انتخابي تيم ملي هم با دستور منصور برزگر مدير تيم هاي ملي در يك وزن بالاتر به ميدان آمد و با مدعيان ۱۲۰ كيلويي پنجه در پنجه انداخت. او در حساس ترين كشتي اين وزن روبروي فردين معصومي جدي ترين مدعي ۱۲۰ كيلوگرمي هاي ايران (عليرضا رضايي در مسابقات انتخابي تيم ملي غايب بود) ايستاد و عليرغم تلاش فراواني كه از خود نشان داد، نتيجه كشتي را واگذار كرد. معصومي هم در جدال با حيدري بسيار مردانه و پر قدرت ظاهر شد و نشان داد كه مي تواند استحقاق تصاحب پيراهن تيم ملي را داشته باشد.با توجه به فعل و انفعالات بوجود آمده در اوزان ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم يقيناً اگر عليرضا رضايي به هر دليلي شانس حضور در تيم ملي را نداشته باشد عليرضا حيدري و فردين معصومي بهترين گزينه هاي اين دو وزن هستند. البته كميته فني در اين ارتباط نسخه آخر را مي پيچد.
سعيد رياحي مرد اول انتخابي
به اعتقاد بسياري از كارشناسان و صاحب نظران كشتي مرد اول رقابت هاي انتخابي تيم ملي نمي تواند كسي جز سعيد رياحي جوان شايسته كشتي استان گلستان باشد.در شرايطي كه همگان با توجه به حضور بسياري از نامداران وزن ۷۴ كيلوگرم پيش بيني شان اين بود كه كشتي گيراني نظير مهدي حاجي زاده و هادي حبيبي شانس بسياري براي ربودن پيراهن تيم ملي را دارند، سعيد رياحي اين معادله را برهم زد و با فائق شدن بر اين دو چهره نامدار مرد اول اين وزن شد. زماني كه رياحي، حبيبي را از پيش روي برداشت و متعاقب آن هم شكست دوم حبيبي مقابل بذري او را از گردونه مسابقات حذف كرد، كمتر كسي مي توانست به اين باور برسد كه مهدي حاجي زاده هم در بند اين ستاره جوان گرفتار شده و نتيجه كشتي را به رياحي واگذار كند. اما اين اتفاق افتاد و كشتي ايران در وزن ۷۴ كيلوگرم صاحب ستاره جديدي شد كه بايد صبر كرد و منتظر ماند تا ببينيم كه آيا كميته فني فدراسيون كشتي مي تواند طبق وعده هاي قبلي خود، پيراهن تيم ملي را در اين وزن به اين جوان شايسته گلستاني تقديم كند؟
تقي داداشي، مراد محمدي، و رضا يزداني هم با قرار گرفتن در مقام اولي مسابقه هاي انتخابي تيم ملي دوباره موقعيت خود در اوزان ۵۵ ، ۶۰ و ۸۴ كيلوگرم را مستحكم كردند.بنظر هم نمي رسد كه ديگر مدعيان وزن هاي ياد شده شرايط بهتري نسبت به افراد ياد شده براي حضور در مسابقه هاي جهاني چين را داشته باشند.
جوانان ايران قهرمان آسيا شدند
در پايان مسابقه هاي كشتي آزاد جوانان آسيا كه در شهر ابوظبي امارات برگزار شد جوانان ايراني با كسب ۳ مدال طلا، يك نقره و دو برنز بار ديگر بر سكوي رفيع قهرماني ايستادند.
براي تيم ما عباس دباغي، مهدي تقوي و صادق گودرزي به ترتيب در اوزان ۵۰ ، ۶۰ و ۷۴ كيلوگرم صاحبان مدال طلا بودند. محمدرضا آذرشكيب در وزن ۱۲۰ كيلوگرم مدال نقره گرفت و ابراهيم رمضاني و بهنام تقي پور هم در وزن هاي ۶۶ و ۹۶ كيلوگرم مدال برنز گرفتند. بعد از تيم ايران تيم هاي قزاقستان و قرقيزستان در مكان هاي بعدي قرار گرفتند.

پايان مسابقات پينت بال انتخابي آسيا
گروه ورزشي - مسابقات انتخابي پينت بال جهت حضور در مسابقات قهرماني آسيا ديروز در باشگاه توچال انجام شد. در اين دوره از بازيها ده تيم شركت داشتند كه در پايان تيم دانيس عنوان قهرماني را از آن خود كرد. دومين دوره رقابت هاي پينت بال قهرماني آسيا سوم تا پنجم شهريور ماه در تايلند انجام خواهد شد. تيم ايران در دوره قبلي اين مسابقات در تايوان به مقام سوم رسيده بود.

اتفاق عجيب در تكواندو
غيبت ۵ تيم در هفته اول ليگ برتر
گروه ورزشي - شروع ليگ برتر تكواندوي ايران با اتفاق عجيبي همراه شد و آن هم غيبت ۵ تيم در هفته اول مسابقات بود .در هفته اول تنها دو ديدار انجام شد كه طي آن مس كرمان ۷ بر يك نماينده گيلان را شكست داد و كرمانشاه هم با حساب ۵ بر ۳ از سد شركت ملي حفاري ايران گذشت.
نكته مهم ديگر نام اكثر تيمهاي شركت كننده است كه بدون جذب اسپانسر با كمك هيأت ها و تحت اين نام در ليگ برتر ظاهر شده اند. چرا بايد در ورزشي چون تكواندو با اين موقعيت ممتاز در المپيك و جهان با اين همه هزينه اي كه صرف ورزش و به خصوص فوتبال مي شود مورد بي مهري معدود باشگاه هاي متمول واقع شوند؟!تكواندو كه ديگر مثل ورزشهايي چون تنيس، پينگ پنگ و بدمينتون نيست كه سرمايه گذاران و سياست گذاران در ورزش به بهانه موقعيت نازل بين المللي از كنار آن به آساني عبور كنند.

تساوي تيم هندبال ايران در مصاف با جوانان روسيه
گروه ورزشي- تيم ملي بزرگسالان هندبال ايران كه در اردوي آماده سازي روسيه بسر مي برد، در يك بازي تداركاتي با تيم جوانان روسيه (تيم سوم اروپا) به تساوي دست پيدا كرد. ديدار تيم چهارم آسيا و تيم سوم اروپا در پايان ۶۰ دقيقه بازي ۳۳ بر ۳۳ به اتمام رسيد. تيم ايران امروز به مصاف تيم ملي (ب) روسيه مي رود و پس از ديدار سوم با تيم ملي الف روسيه يكي از مدعيان قهرماني در هندبال اروپا و جهان سه شنبه آينده به تهران برمي گردد.

جام بين المللي شيخ راشد امارات
قهرماني جوانان ايران در ميان دو مدعي اروپايي
007539.jpg
علي شاكري: جام قهرماني نهمين دوره تورنمنت بين المللي واليبال امارات در حضور مدعيان اروپايي چون فرانسه و اسلووني و هند و پاكستان مدعيان قديمي اين بازي ها در دستان ملي پوشان جوان واليبال ايران به پرواز درآمد. هيچكس حتي ما هم فكر نمي كرديم كه در غياب تيم ملي بزرگسالان ايران (مدافع عنوان قهرماني) تيم جوانان ايران در ميانه راه اردوي آماده سازي خود در راه مسابقات آسيايي تهران بتواند از سكوي قهرماني بالا برود. ميزبان برگزاري مسابقات نيز كه تيرشان در جذب تيم بزرگسالان ايران به سنگ خورده بود و سرانجام با اكراه تن به پذيرش تيم جوانان داده بودند در پايان چاره اي جز تحسين تيم جوانان ايران نديدند. روزنامه هاي امارات روزپنج شنبه همگي قدرت واليبال ايران را ستودند و از تيم جوانان ايران به عنوان مدعي بزرگ در آسيا ياد كردند.
تيم ايران در بازي پاياني درست مشابه بازي مقدماتي تيم اسلووني را ناكام گذاشت. ايران تنها در گيم دوم با نتيجه ۲۵ بر ۱۷ مغلوب شد و گيم هاي اول، سوم و چهارم را با نتايج ۲۵ بر ۱۵ ، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۰ برد. فرانسه در بازي رده بندي با برتري ۳ بر يك مقابل پاكستان در جاي سوم ايستاد.
رحمان واحدي، پوريا فتح اللهي، صابر نريمان نژاد، ولي نورمحمدي، سيدمحمد موسوي بهترين هاي ايران در اين مسابقات بودند.

خبرهاي فوتبال جهان
زيدان سه - ماتراتزي دو
007536.jpg
007542.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: فدراسيون جهاني فوتبال فيفا رأي خود را در مورد درگيري زين الدين زيدان و ماركو ماتراتزي در فينال جام جهاني ۲۰۰۶ اعلام كرد و هر دو بازيكن را مقصر شناخت.در حكم صادره زيدان ۳ جلسه از همراهي تيمش محروم و مبلغ ۶ هزار دلار نيز جريمه نقدي شد، از سوي ديگر ماركو ماتراتزي نيز به دليل تحريك كاپيتان تيم ملي فرانسه ۲ جلسه از همراهي ايتاليا محروم و ۴ هزار دلار جريمه نقدي شد.زيدان در گفتگو با تلويزيون فرانسه علت واكنش نسبت به ماتراتزي را توهيني بسيار زشت نسبت به خانواده خود اعلام كرد. با توجه به خداحافظي زيدان در پايان رقابت هاي جام جهاني محروميت او جنبه تشريفاتي دارد و تنها بايد جريمه را پرداخت كند اما ماركو ماتراتزي دو بازي حساس تيمش را در مرحله مقدماتي يورو ۲۰۰۸ مقابل ليتواني و فرانسه از دست داد.تيم ملي ايتاليا در مرحله مقدماتي يورو ۲۰۰۸ با تيم هاي گرجستان، فرانسه، ليتواني، اسكاتلند، جزاير فارو و اوكراين همگروه است. ايتاليا در روز ۱۵ شهريور ماه در فرانسه به مصاف اين تيم مي رود.
اوسيم سرمربي ژاپن شد
007545.jpg
ايويكا اوسيم به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال ژاپن برگزيده شد.اوسيم درسال ۱۹۹۰ كه جام جهاني در ايتاليا برگزار مي شد رهبري تيم يوگسلاوي را برعهده داشت و از سال ۲۰۰۳ ميلادي نيز تيم فوتبال «جفت يونايتد چيبا» ژاپن را هدايت مي كرد.از جزئيات قرارداد اوسيم هنوز اطلاعي در دست نيست.بعد از ناكامي ژاپن در جام جهاني ۲۰۰۶ به رهبري زيكو اين مربي برزيلي استعفا داد. تيم ملي ژاپن در مرحله مقدماتي جام ملتهاي آسيا با تيم هاي عربستان، يمن و هند همگروه است. ژاپن روز ۲۵ مرداد ماه در دومين ديدارش در اين مرحله به مصاف يمن مي رود. اين تيم در نخستين بازي اش شش بر صفر هند را مغلوب كرد.

نايب رئيس و دبير فدراسيون بدمينتون انتخاب شدند
گروه ورزشي - مجمع عمومي فدراسيون بدمينتون صبح پنج شنبه به رياست كيومرث هاشمي رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني، مهدي كرباسيان رئيس فدراسيون و رؤساي هيأت هاي استان ها جهت انتخاب نايب رئيس و دبير جديد اين فدراسيون برگزار شد.در پايان اين مجمع محمدحسين عالمي و محمدرضا پوريا توانستند با آراي حاضرين به ترتيب به عنوان نايب رئيس و دبير فدراسيون انتخاب شوند. عالمي بيش از ده سال عهده دار سمت دبيري فدراسيون بدمينتون بود و پوريا نيز همانند وي در كميته هاي مختلف از جمله كميته مسابقات حضوري پررنگ داشت. در اين انتخابات همچنين مرتضي مداحي و غلامرضا پارسا به عنوان كارشناس خبره و بازرس جديد معرفي شدند.

صمد مرفاوي سرمربي جديد استقلال
گروه ورزشي - از سوي محمدحسين قريب رئيس باشگاه استقلال عبدالصمد مرفاوي به عنوان سرمربي  جديد اين تيم انتخاب شد.قريب در اين باره گفت: مرفاوي از مربيان خوب ماست و داراي پيشينه اي درخشان در زمان بازيگري بوده است. وي در ادامه افزود: ما قصد داشتيم يكي از همكاران قلعه نويي به عنوان سرمربي انتخاب شود و به همين دليل صمد مرفاوي را به عنوان بهترين گزينه برگزيديم.مديرعامل استقلال همچنين در حكم جداگانه اي جواد قراب را به عنوان رئيس كميته پيشكسوتان و سخنگوي باشگاه استقلال منصوب كرد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |