دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۲ - Jul 24, 2006
طرح پرونده سوء استفاده مالي بورس در كميسيون اصل ۹۰
الياس نادران نماينده مردم تهران از مطرح شدن پرونده سوءاستفاده مالي در دوره مديريت سابق بورس در كميسيون اصل ۹۰ مجلس خبر داد.
او در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: افرادي كه نامشان در گزارش مربوط به اين موضوع آمده براي ارائه توضيحات به كميسيون اصل ۹۰ دعوت شده اند.
نادران افزود: هر چند حسين عبده تبريزي از دبيركلي بورس بركنار شده اما در زمان مديريتش همزمان با فروش سهام خود در بورس، شركت ديگري تأسيس كرده و سهامش را به آن منتقل كرده و ارزش سهام او در اين مدت به شدت افزايش يافته است.
او در پايان تأكيد كرد: سهامداران و خريداران سهام شركت ها مشخص هستند و با مراجعه به سيستم معاملات بورس، اطلاعات جديدي در اين باره به دست خواهيم آورد.
اما حسين عبده تبريزي دبيركل سابق بورس تهران در تماسي با خبر نگار همشهري سخنان آقاي نادران را دروغ محض خواند و گفت : جاي تعجب دارد كه يك نماينده مجلس اتهاماتي وارد  كند در حالي كه حتي اطلاعات درستي از بورس ندارد.
او در پايان اعلام كرد: تاكنون دعوت نامه اي براي حضور در مجلس به دست اين جانب نرسيده، ولي طبعاً حق مسلم نمايندگان است كه درباره هر موضوعي تحقيق كنند. بنابراين در صورت دعوت، براي پاسخ گويي در مجلس حاضر خواهم شد.

در ۱۵ هفته نخست سال
بازده بورس تهران از ۴ درصد فراتر رفت
007902.jpg
گروه بورس- تازه ترين آمار مركز تحقيقات بازار سرمايه نشان مي دهد كه سود سرمايه گذاران در بورس تهران ظرف ۱۵ هفته نخست سال به طور ميانگين از چهار درصد فراتر رفته است.
به گزارش همشهري، در اين مدت روند عمومي بازار سهام تهران رو به صعود بوده، به طوري كه شاخص كل قيمت سهام يك درصد افزايش يافته و ارزش جاري بورس تهران ۲/۱ درصد بالا رفته است.
آمار دريافتي نشان مي دهد: در اين مدت ۱۲ هزار ميليارد ريال نقدينگي به سوي بورس تهران روانه شده كه اين ميزان نقدينگي صرف خريد ۴/۳ ميليارد برگه سهم در بورس تهران شده است.
گزارش مركز تحقيقات بازار سرمايه حاكي است: ظرف ۱۵ هفته نخست سال در تالارهاي بورس اوراق بهادار طي ۷۰ روز به روي سهامداران گشوده بوده كه در اين ميان فقط در ۲۸ روز منحني شاخص عملكرد بورس رو به نزول ترسيم شده است.
در اين مدت در حالي كه روند صعودي شاخص سهام صنعتي بورس تهران با ۵/۱ درصد رشد ادامه داشت، شاخص سهام واسطه گري هاي مالي ۳/۴ درصد تنزل كرده، تا دوره جديد به نام سهام شركت هاي صنعتي در بورس تهران رقم بخورد. ظرف سال هاي گذشته همواره گروه واسطه گري مالي از اوضاعي مساعدتر نسبت به سهام صنعتي برخوردار بودند، اما آمار موجود نشان مي دهد ،اين روند معكوس شده است.
سهام پر سود
در شرايطي كه هنوز آمار رسمي عملكرد بورس تهران در يك ماه گذشته منتشر نشده، اطلاعات مقدماتي دريافتي نشان مي دهد: در تير ماه ارزش سهام ۱۱ شركت پذيرفته شده در بورس تهران بيش از ۳۰ درصد افزايش يافته است. ضمن اين كه سهامداران ۷ شركت ديگر نيز با سودهاي بالاتر از ۲۰ درصد به خانه برگشته اند.
در اين ميان داروسازي زهراوي با توجه به رشد ۷۶ درصدي قيمت سهام آن در نخستين ماه تابستان، سودآورترين سهام حاضر در بورس لقب گرفت. در پي آن، قند قزوين با توجه به رشد ۴۴ درصدي ارزش سهام و فرآورده هاي تزريقي ايران با در نظر گرفتن افزايش ۴۲درصد قيمت سهامش در رتبه هاي دوم و سوم جدول بورس تهران جاي گرفتند.
نكته جالب توجه آن كه قيمت سهام شركت هاي پرسود بورس تهران در تيرماه با حجم اندكي از تقاضا با رشدهاي سريع روبه رو شده ، به طوري كه در مجموع تعداد خريداران ۳ شركت اول بورس تهران از نظر رشد قيمت سهام حداكثر به ۱۰۰ نفر مي رسد. به باور كارشناسان ادامه اين روند مي تواند بار ديگر به تشكيل حباب هاي قيمت در بورس تهران منجر شود.
پرطرفدارهاي بورس
اما در جدول سهام پرطرفدار بورس در يك ماه گذشته، بيش از هر چيز نام شركت هاي خودروسازي و معدني به چشم مي خورد. در اين ميان تعداد خريداران سهام دو شركت ايران خودرو و سايپا از مرز چهارهزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته و اين دو شركت را در صدر جدول بورس از نظر تعداد خريدار جاي داده، پارس خودرو هم با توجه به دو هزار خريدار سهامش در رتبه پنجم اين جدول ايستاد.
تعداد خريداران سهام معادن و فلزات هم به ۳ هزار نفر رسيد و دو هزار و ۲۰۰ نفر در صف خريد سهام چادرملو ايستادند تا اين دو شركت معدني رتبه هاي سوم و چهارم جدول تقاضا را به خود اختصاص  دهند.

آخرين گزارش ها از نحوه عرضه سهام دولتي
چرخ خصوصي سازي به حركت افتاد
007905.jpg
گروه بورس- چرخ خصوصي سازي به حركت افتاده و دستگاه هاي قانونگذار و اجرايي در پي ابلاغ راهبردهاي اصل ،۴۴ سازوكارهاي عملياتي كردن اين دستورالعمل را طرح مي كنند.
در تازه ترين تحول نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس «كميته ويژه خصوصي سازي» را تشكيل خواهد داد.سيد محمود ابطحي به ايرنا افزود: اين كميته در اجرايي شدن ابلاغيه بند «ج» اصل ۴۴ قانون اساسي از سوي مقام معظم رهبري، راه اندازي و تشكيل خواهد شد.به گفته وي، اين كميته لوايحي را كه دولت در خصوص واگذاري سهام شركت ها و صنايع به مجلس شوراي اسلامي ارايه مي كند به صورت ويژه بررسي و به سرعت تصويب خواهد كرد.نمايند خميني شهر ادامه داد: اين كميته در جايي كه نياز باشد، به دولت در تصويب قوانين كمك شود، خود آن قانون را تصويب و به دولت ارايه خواهد داد.
ابطحي اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي معتقد است، بورس براي اين كار عظيم و بزرگ نيازمند ابزارهاي كمكي است و بازار بايد تعميم پيدا كند و حضور شركت هاي تعاوني استان ها براي ورود به بورس نيازمند اصلاحات كارشناسي شده است.
ظرفيت سازي
از طرف ديگر يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: ستاد واگذاري سهام دولتي اين ستاد پس از دريافت اطلاعات مربوط به بورس، فروش سهام دولتي را متناسب با ظرفيت بورس مديريت خواهد كرد.
حجت الاسلام مصباحي مقدم افزود: وظيفه اين ستاد دريافت اطلاعات مربوط به بورس و سياست سازي است. براساس رشد تقاضا در بورس، فروش سهام دولتي نيز ادامه خواهد يافت و هيچ گونه دغدغه اي براي مالكان سهام در بورس به وجود نخواهد آمد.او ادامه داد: با اجراي بند «ج» سياست هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي، بورس نيز گسترش و سودآوري در اين بازار نيز افزايش خواهد يافت.او گفت: با عرضه سرمايه هاي شركت هاي دولتي در بورس و تشكيل شركت هاي خصوصي و ايجاد رقابت، قيمت ها نيز براساس عرضه و تقاضا در بازار تعيين و واقعي مي شوند.
حجت الاسلام مصباحي مقدم نظام اصلاح قيمت ها را براساس برنامه جديد اقتصادي مهم خواند و افزود: زماني كه مجموعه سرمايه هاي شركت هاي دولتي ارزشيابي و در بورس عرضه مي شوند شركت هاي موازي و مشابهي به وجود مي آيند و رقابت ميان آنها درباره قيمت ها شكل مي گيرد و در نتيجه براساس عرضه و تقاضا اصلاح قيمت ها در اين بازار به خوبي اجرا خواهد شد.
عرضه سهام عدالت سازمان گسترش
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار هم اعلام كرد: سهام سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به عنوان نخستين شركت در راستاي اجراي بند ج سياست هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي در بورس توزيع مي شود.علي صالح آبادي گفت: همه مشكلات توزيع سهام سازمان گسترش و نوسازي در بورس حل شده است و اين سهام تا چند روز آينده در تابلو بورس درج مي شود.وي همچنين از توزيع سهام شركت هاي توليد كننده فولاد در بورس خبرداد و افزود: اين شركت ها با حجم بالاي خود وضع مناسبي را در بورس ايجاد مي كنند.
سهام عدالت وزارت نيرو در بورس
وزير نيرو هم از واگذاري همه بخش هاي اين وزارتخانه به جز خطوط انتقال برق به بخش خصوصي خبر داد.
پرويز فتاح با اشاره به اين كه بخش وسيعي از وزارت نيرو مشمول ابلاغيه رهبر معظم انقلاب مي شود، گفت: وزارت نيرو پيش از اين ابلاغيه نيز به واگذاري بخش هايي از اين وزارتخانه به بخش خصوصي اقدام كرده بود اما با اين ابلاغيه بيشتر بخش ها به صورت سهام عدالت در بورس و رقابتي توزيع مي شود.وي با بيان اين كه اكنون بيشتر سهام كارخانه هاي وابسته به وزارت نيرو در اختيار بخش خصوصي قرار دارد، افزود: در ابلاغيه اصل ۴۴ قانون اساسي، اين وزارتخانه مجاز است ساخت سدها، نيروگاه ها و خدمات آب و فاضلاب را به بخش خصوصي واگذار كند.
ستاد ويژه در وزارت راه
وزير راه و ترابري هم گفت: به منظور اجراي سياست هاي ابلاغي اصل ۴۴ قانون اساسي، ستاد ويژه خصوصي سازي در كميته اقتصادي شوراي فني اين وزارتخانه در حال شكل گيري است.
«محمد رحمتي» افزود: پيشتر در راستاي اجراي سياست هاي برنامه سوم توسعه، برخي از فعاليت هاي تصديگري در ستاد وزارت راه و ترابري به بخش خصوصي واگذار شده است.
وي در ادامه در مورد لزوم ايجاد هماهنگي هاي بيشتر با سياست هاي كلي دولت مبني بر واگذاري امور دولتي به بخش خصوصي، افزود: وزارت راه و ترابري براي واگذاري اموري كه از سوي ستاد مركزي اعلام مي شود، از آمادگي لازم و كافي برخوردار خواهد بود.
وزير راه و ترابري در پايان گفت: تاكنون شركت هاي توليدي تجهيزات ايمني راه ها، شركت هواپيمايي آسمان، شركت حمل و نقل يخچالدار جمهوري اسلامي، شركت حمل و نقل داخلي از زير مجموعه وزارت راه و ترابري واگذار شده اند و ساير فعاليت ها كه به لحاظ اقتصادي زيانده نيستند، در شرف آماده سازي براي واگذاري به بخش غيردولتي هستند.
عرضه سهام ذوب آهن
شركت سهامي ذوب آهن اصفهان هم آمادگي خود را براي ورود به بورس و اجراي دستور مقام معظم رهبري درباره اصل ۴۴ قانون اساسي اعلام كرد.
مجيد طلايي، معاون اقتصادي و مالي شركت ذوب آهن در بازديد كارگزاران سازمان بورس گفت: از خرداد سال ۸۰ تقاضاي پذيرش در بورس را ارايه كرديم و اقدامات لازم براي تعيين ارزش واقعي دارايي هاي شركت به قيمت روز، تغيير وضعيت حقوقي شركت از سهامي خاص به سهامي عام، تغيير اساسنامه ايجاد سيستم حسابداري و قيمت تمام شده مطلوب انجام شده است.وي افزود: هيأت پذيرش بورس ۱۹ آبان ۸۲ به طور رسمي موافقت خود را با پذيرش سهام و درج نام شركت در فهرست نرخ هاي بورس اعلام كرد.طلايي گفت: با توجه به ابلاغ رسمي مقام معظم رهبري كه كليات واگذاري شركت هاي دولتي مشمول صدر اصل ۴۴ مشخص شد ذوب آهن امكان عرضه ۸۰ درصد سهام خود را در بورس پيدا كرده است كه منتظر دستورالعمل چگونگي واگذاري و زمان اجرا و درصد سهام قابل عرضه هستيم و برخي مسائل بايد دوباره به روز شود.

نبض بازار
مواد اوليه داروپخش باز هم اول شد
گروه بورس- در جريان معاملات ديروز بورس تهران قيمت هر سهم داروسازي زهراوي، تايدواتر، گل گهر، جابرابن  حيان، فرآوري مواد معدني، مواد اوليه داروپخش و جوشكاب يزد با دو واحد رشد مواجه شد.
به گزارش «همشهري» در اين روز ۶۸ نفر براي خريد ۵۶۷ هزار سهم مواد اوليه داروپخش به ارزش ۱۶ ميليارد ريال به كارگزاري ها مراجعه كردند و ۱۳۸ نفر براي ۲/۱ ميليون سهم پتروشيمي اراك به ارزش ۱۲‎/۴ ميليارد ريال اقدام كردند.
جوشكاب يزد و سرمايه گذاري پتروشيمي نيز از جمله شركت هايي بودند كه سهام آنها روز گذشته با افزايش حجم تقاضا مواجه بود.
در اين روز ۷۰ دستور خريد براي حدود ۵۵۳ هزار سهم جوشكاب يزد به ارزش ۳/۴ ميليارد ريال صادر شد و ۳۲۶ نفر براي ۸/۲ ميليون سهم سرمايه گذاري پتروشيمي به ارزش ۳/۴ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
بنا بر اين گزارش، ديروز پتروشيمي اصفهان، چادرملو، تايدواتر، داروپخش، داروسازي اسوه و آذرآب هم در فهرست شركت هايي قرار گرفتند كه تقاضا براي خريد سهام آنها بيش از ساير شركت هاي بورسي بود.از سوي ديگر سرمايه گذاري غدير، رايان سايپا و سيمان دورود ديروز سه شركت نخست جدول عرضه بودند. در اين روز حجم عرضه سرمايه گذاري غدير به ۸/۴ ميليون سهم به ارزش ۳/۱۹ ميليارد ريال رسيد.
۳۸۴ سهامدار رايان سايپا نيز طي دادوستدهاي ديروز ۳ ميليون سهم اين شركت به ارزش ۷ ميليارد ريال را به فروش گذاشتند. همچنين در اين روز ۵۳ نفر ۲۲۰ هزار سهم سيمان دورود به ارزش ۳/۵ ريال را در بازار سهام عرضه كردند.
در اين روز كاري پس از شركت هاي ياد شده بيشترين دستور فروشها براي سهام سرمايه گذاري بهمن، سامان گستر اصفهان، سرمايه گذاري توسعه ملي، نفت بهران، سيمان سپاهان و سرمايه گذاري بهمن صادر شد.

پايان فصل مجامع با رشد ۵/۷ واحدي شاخص
007899.jpg
گروه بورس- شاخص كل قيمت سهام در پايان معاملات ديروز بورس تهران ۵/۷ واحد كاهش نشان داد و به ۹ هزار و ۵۳۹ واحد افزايش يافت.
به گزارش «همشهري»، معاملات چادرملو و سايپا روز گذشته مهمترين عامل صعود شاخص ها شناخته شد.
در اين روز شاخص عملكرد تالار اصلي با ۴/۷ واحد رشد به ۹ هزار و ۳۱۳ واحد رسيد و شاخص عملكرد تالار فرعي هم با ۶/۷ واحد رشد به ۹ هزار و ۶۰۶ واحد نزديك شد.
رشد ۵/۶ واحدي شاخص صنعت در جريان معاملات ديروز حكايت از عملكرد خوب شركت هاي صنعتي حاضر در بورس داشت. اين شاخص ديروز به ۷ هزار و ۵۳۵ واحد رسيد.
در اين روز كاري شاخص بازده نقدي دو واحد و شاخص بازده نقدي و قيمت ۶/۳۳ واحد افزايش پيدا كرد.

انتشار خلاصه اي از نتايج مجامع ۸ شركت
گروه بورس- فصل مجامع بالاخره به پايان رسيد و ۸ شركت بورسي با انتشار خلاصه اي از نتايج برگزاري مجامع خود ميزان سود نقدي تقسيم شده در اين مجامع را اعلام كردند.
داده پردازي
شركت داده پردازي در مجمع عمومي عادي سالانه خود براي سال مالي ۸۴ مبلغ ۱۷۰ريال سود نقدي بين سهامدارانش تقسيم كرد. اين شركت در سال ،۸۴ ۳۵۳ريال سود به ازاي هر سهم كنار گذاشته است. داده پردازي همچنين در مجمع عمومي عادي سالانه خود شركت هاي ملي انفورماتيك، سرمايه گذاري ايرانيان، سرمايه گذاري سامان ايرانيان، سرمايه گذاري تدبير ايرانيان و آقاي مسيح قائميان را به عنوان اعضاي هيأت مديره خود معرفي كرد.
آرتاويل تاير
در مجمع عمومي عادي سالانه، سهامداران آرتاويل تاير به ازاي هر سهم خود در سال ۸۴ مبلغ ۳۵ريال سود دريافت كردند. اين شركت پيش بيني سود هر سهم خود را براي سال مالي ياد شده مبلغ ۵۰۰ ريال اعلام كرده بود، اما در پايان دوره مبلغ ۳۲۵ريال محقق شد. آرتاويل هنوز دلايل مغايرت عملكرد واقعي نسبت به پيش بيني را اعلام نكرده است.
ايران ارقام
سهامداران ايران ارقام در مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت به ازاي هر سهم ۴۰۰ريال سود دريافت كردند. اين شركت در سال مالي ۸۴ به ازاي هر سهم مبلغ ۶۱۴ ريال سود خالص كنار گذاشت.
سرمايه گذاري مسكن
سرمايه گذاري مسكن اعضاي هيأت مديره خود را طي مجامع عمومي عادي و فوق العاده خود معرفي كرد. براين اساس بانك هاي مسكن و سپه و شركت هاي سرمايه گذاري توسعه ملي، باسايك و ناواكو به عنوان اعضاي هيأت مديره اين شركت انتخاب شدند. در اين مجامع سال مالي شركت از پايان اسفندماه به پايان آذرماه هر سال تغيير يافت.سهامداران سرمايه گذاري مسكن در مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت ۲۰۰ ريال سود به ازاي هر سهم دريافت كردند. درآمد خالص و سهم اين شركت در سال مالي ۸۴ مبلغ ۲۳۵ريال اعلام شد.
خدمات انفورماتيك
شركت خدمات انفورماتيك در مجمع عمومي عادي سالانه، به ازاي هر سهم يك هزار و ۶۰۰ريال سود بين سهامداران خود تقسيم كرد.اين شركت در سال مالي ۸۴ به ازاي هر سهم مبلغ يك هزار و ۹۹۱ريال سود خالص كنار گذاشته است.خدمات انفورماتيك در مجمع خود شركت هاي ملي انفورماتيك، سرمايه گذاري ايرانيان، سرمايه گذاري سامان ايرانيان، سرمايه گذاري تدبير ايرانيان و خدمات انفورماتيك كيش را به عنوان اعضاي هيأت مديره خود معرفي كرد.
سموم علف كش
شركت توليد سموم علف كش در مجمع عمومي عادي سالانه خود ۲هزار و ۵۰۰ ريال سود نقدي بين سهامدارانش تقسيم كرد.
اين شركت در سال ۸۴ به ازاي هر سهم خود يكهزار و ۸۴۳ ريال سود خالص كنار گذاشت.سموم علف كش در مجمع خود شركت هاي سرمايه گذاري توسعه و گسترش پارس، گسترش صنايع پارس، مهندسي بازرگاني پيام قشم، صنايع بسته بندي فلزي پارس و بسته بندي پارس را به عنوان اعضاي هيأت مديره معرفي كرد.
سيمان شرق
سيمان شرق در مجامع عمومي عادي سالانه و فوق العاده ضمن معرفي اعضاي هيأت  مديره ميزان سود نقدي قابل تقسيم بين سهامداران را يك هزار ريال اعلام كرد.
شركت هاي سرمايه گذاري غدير، توسعه سرمايه و صنعت غدير، سرمايه گذاري خوارزمي، صنعتي و بازرگاني غدير و آستان قدس رضوي اعضاي هيأت مديره سيمان شرق هستند كه در مجمع اين شركت معرفي شدند.سرمايه اين شركت نيز براساس تصميم مجمع عمومي فوق العاده از ۲۱۰ ميليارد ريال به ۴۲۰ ميليارد ريال افزايش يافت.
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات
هيأت مديره سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات در مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت معرفي شدند. براين اساس صندوق حمايت و بازنشستگي كاركنان فولاد، توسعه و تجارت بين المللي صبا، كارگزاري بورس فلزات، تأمين مواد اوليه فولاد صبانور و فولاد كاويان به عنوان اعضاي هيأت مديره اين شركت انتخاب شدند.در اين مجمع سهامداران شركت به ازاي هر سهم ۱۴۰ ريال سود نقدي دريافت كردند.

تغييرات قيمت سهام
درصد نوسان
تغيير قيمت
آخرين قيمت
نام شركت
۲.۰۰
۴۵۵
۲۳,۲۰۶
داروسازي زهراوي
۲.۰۰
۱۲۰
۶,۱۲۱
تايدواتر خاورميانه
۲.۰۰
۲۶۸
۱۳,۶۷۴
گل گهر
۲.۰۰
۲۳۹
۱۲,۱۹۶
داروسازي جابر ابن حيان
۲.۰۰
۷۳۵
۳۷,۵۱۵
فرآوري مواد معدني
۲.۰۰
۵۵۱
۲۸,۱۲۸
مواد اوليه داروپخش
۲.۰۰
۱۵۴
۷,۸۶۳
جوشكاب يزد
۲.۰۰
۳۱
۱,۵۸۳
آبادگران ايران
۲.۰۰
۷۵
۳,۸۳۰
آهنگري تراكتور سازي
۲.۰۰
۱۲۰
۶,۱۲۹
املاح معدني
۲.۰۰
۲۵۶
۱۳,۰۷۶
داروسازي اكسير
۲.۰۰
۵۰
۲,۵۵۴
گلتاش
۲.۰۰
۷۹
۴,۰۳۶
داروسازي دكتر عبيدي
۲.۰۰
۸۳
۴,۲۴۱
كيميدارو
۲.۰۰
۱۸۹
۹,۶۶۰
داروسازي اسوه
۲.۰۰
۲۰۱
۱۰,۲۷۳
پتروشيمي اراك
۲.۰۰
۱۵۵
۷,۹۲۳
داروسازي داملران
۱.۹۹
۱۲۲
۶,۲۳۸
كارخانجات داروپخش
۱.۹۹
۹۲
۴,۷۱۰
توكا فولاد
۱.۹۹
۱۴۱
۷,۲۲۲
چادر ملو
۱.۹۹
۱۶۱
۸,۲۵۲
تهران شيمي
۱.۹۹
۴۴
۲,۲۵۶
پاكسان
۱.۹۹
۱۲۹
۶,۶۱۹
پتروشيمي اصفهان
۱.۹۹
۳۰
۱,۵۴۱
سرمايه گذاري پتروشيمي
۱.۹۸
۸۵
۴,۳۷۳
ايران ارقام
۱.۹۸
۶۹
۳,۵۵۲
شيمي دارويي داروپخش
۱.۹۸
۱۹
۹۷۹
فنر سازي خاور
۱.۹۸
۲۶
۱,۳۴۰
ريخته گري تراكتور سازي
۱.۹۸
۲۸
۱,۴۴۴
جوش و اكسيژن
۱.۹۸
۶۷
۳,۴۵۶
داروسازي امين
۱.۹۸
۲۲
۱,۱۳۵
بسته بندي ايران
۱.۹۷
۲۷
۱,۳۹۵
چيني ايران
۱.۹۷
۲۳۸
۱۲,۲۹۸
پتروشيمي آبادان
۱.۹۷
۵۳
۲,۷۴۶
موتور سازان تراكتور
۱.۹۷
۳۹
۲,۰۲۲
نوسازي و ساختمان تهران
۱.۹۶
۲۸
۱,۴۵۵
لوله و ماشين سازي
۱.۹۶
۲۵
۱,۳۰۲
كاشي پارس
۱.۹۶
۲۸
۱,۴۶۰
قطعات فولادي
۱.۹۶
۳۵
۱,۸۲۵
سرمايه گذاري ساختمان
۱.۹۵
۳۸
۱,۹۸۴
قند شيرين
۱.۹۵
۳۷
۱,۹۳۶
گاز لوله
۱.۹۴
۲۱
۱,۱۰۲
آذر آب
۱.۹۰
۲۹
۱,۵۵۲
لاستيكي سهند
۱.۹۰
۱۰۸
۵,۷۹۲
چرخشگر
۱.۸۷
۱۳
۷۰۸
توسعه صنعتي
۱.۸۴
۱۰۹
۶,۰۲۰
خوراك دام پارس
۱.۳۸
۴۲
۳,۰۷۸
قطعات اتومبيل ايران
۱.۳۶
۴۲
۳,۱۲۲
سرمايه گذاري توس گستر
۱.۳۴
۲۹
۲,۱۹۹
سرمايه گذاري رنا
۱.۱۸
۱۴
۱,۲۰۰
فارسيت دورود
۰.۷۰
۲۵
۳,۵۸۵
سرمايه گذاري شاهد
۰.۶۳
۸
۱,۲۷۰
سخت آژند
۰.۶۲
۱۷۶
۲۸,۷۰۷
كالسيمين
۰.۵۹
۷
۱,۱۸۹
گالوانيزه سپاهان
۰.۳۷
۶
۱,۶۵۰
سايپا آذين
۰.۱۹
۳
۱,۵۸۰
شيشه قزوين
۰.۱۶
۷
۴,۲۹۹
سايپا
۰.۱۱
۲
۱,۸۹۰
پارس خودرو
۰.۰۰
۰
۱,۶۳۲
صنعتي نيرو محركه
۰.۰۰
۰
۱,۵۸۹
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۰۰
۰
۲,۸۹۹
صنعتي سپاهان
۰.۰۰
۰
۲,۵۸۳
لاستيك دنا
۰.۰۰
۰
۸,۳۳۰
تكين كو
۰.۰۶-
۴-
۷,۲۱۴
سينا دارو
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۴۰
مهركام
۰.۱۸-
۱۵-
۸,۳۳۱
سيمان شاهرود
۰.۵۴-
۴۹-
۸,۹۸۰
پارس دارو
۰.۵۷-
۶-
۱,۰۳۸
ليزينگ غدير
۰.۶۵-
۲۰-
۳,۰۴۵
كاغذ سازي كاوه
۱.۵۱-
۴۳-
۲,۸۰۰
قند نقش جهان
۱.۶۵-
۱۹-
۱,۱۳۰
درخشان تهران
۱.۷۷-
۳۲-
۱,۷۸۱
نيرو ترانس
۱.۸۳-
۱۹-
۱,۰۱۷
رينگ مشهد
۱.۸۵-
۱۷-
۹۰۳
محور خودرو
۱.۹۱-
۱۹-
۹۷۴
سرمايه گذاري نيرو
۱.۹۴-
۱۸-
۹۱۰
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۹۵-
۳۱-
۱,۵۶۲
صنعتي اردكان
۱.۹۵-
۳۶-
۱,۸۱۳
مس شهيد باهنر
۱.۹۵-
۲۱-
۱,۰۵۷
سرمايه گذاري بهمن
۱.۹۶-
۲۰-
۹۹۹
سرمايه گذاري ملي
۱.۹۷-
۱۶-
۷۹۷
مخابراتي راه دور
۱.۹۷-
۵۱-
۲,۵۳۸
توسعه فارس
۱.۹۷-
۴۱-
۲,۰۳۹
ساختمان اصفهان
۱.۹۸-
۳۸-
۱,۸۸۶
مارگارين
۱.۹۸-
۵۷-
۲,۸۲۷
قند پارس
۱.۹۸-
۷۶-
۳,۷۶۶
داروسازي كوثر
۱.۹۸-
۲۶-
۱,۲۸۸
آتيه دماوند
۱.۹۹-
۲۷-
۱,۳۳۰
موتوژن
۱.۹۹-
۶۸-
۳,۳۴۶
سيمان فارس و خوزستان
۱.۹۹-
۲۴۶-
۱۲,۰۹۴
سيمان بهبهان
۱.۹۹-
۵۰-
۲,۴۵۸
فولاد كاويان
۲.۰۰-
۱۱۹-
۵,۸۴۶
پگاه اصفهان
۲.۰۰-
۲۷۸-
۱۳,۶۵۵
لوله سديد
۲.۰۰-
۱۷۷-
۸,۶۸۳
پگاه آذربايجان غربي
۲.۰۰-
۲۸۲-
۱۳,۸۲۸
نفت بهران
۲.۰۰-
۱۷۷-
۸,۶۷۵
داروپخش
۵.۴۸-
۱۹۷-
۳,۴۰۱
داروسازي سبحان
۷.۳۴-
۹۹-
۱,۲۵۰
نوش مازندران
۱۰.۲۰-
۴۶۲-
۴,۰۶۸
نورد آلومينيوم

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |