دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۲ - Jul 24, 2006
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا:
۳۳ درصد رانندگان مقصر در تصادفات،
داراي مدرك سيكل هستند
گروه اجتماعي- رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا، با اشاره به ميزان تحصيلات در وقوع تصادفات گفت: ۳۳ درصد از رانندگاني كه در تصادفات مقصر شناخته شده اند، داراي مدرك سيكل و تنها ۹درصد از آنان، داراي مدرك ليسانس به بالا مي باشند.
سردار «محمد رويانيان»، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با موثر دانستن ميزان تحصيلات رانندگان در وقوع تصادفات، گفت: براساس تحقيقات انجام شده۳۳، درصد از رانندگاني كه در تصادفات فوتي، جرحي و خسارتي، مقصر شناخته شده اند، داراي تحصيلات سيكل ۳۱، درصد رانندگان مقصر داراي مدرك ديپلم، ۲۷ درصد از رانندگان داراي تحصيلات ابتدايي، ۷درصد داراي تحصيلات ليسانس و ۲درصد نيز داراي تحصيلات فوق ليسانس مي باشند.
«رويانيان» با اشاره به جغرافياي تصادفات، اظهار داشت: ۴/۶۸ درصد از تصادفات در جاده ها به وقوع مي پيوندد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا بعد از جاده ها، آزاد راهها را پرخطرترين محل هاي وقوع تصادفات دانست و گفت: ۸/۱۲ درصد از تصادفات در آزاد راههاي كشور رخ مي دهند.
وي در خصوص بالابودن آمار تصادفات در جاده هاي كشور گفت: جاده هاي كشور، ۱۰ برابر ظرفيت خود مسافرپذير مي باشند و اين درحالي است كه اكثر راهها قديمي و احتمال ريزش كوه و سنگ در آن نيز بالا است.
به گفته سردار «رويانيان»، تونل ها با ۷/۰ درصد، گردنه ها با ۵/۶ درصد و تقاطع ها با ۶/۱۱ درصد، به ترتيب كمترين محل هاي وقوع تصادفات مي باشند.

استانداري از طرح هاي پوشش اسلامي حمايت مي كند
007851.jpg
گروه اجتماعي- دبيرخانه جشنواره پوشش اسلامي با هدف حمايت از طراحان و ادامه فعاليت آنها در بخش توليد، فعاليت دائمي خواهد داشت.
به گزارش  همشهري،استاندار تهران ضمن اعلام اين مطلب گفت: اين طرح در ادامه فعاليت بنگاه هاي اقتصادي زودبازده است و ۲ هزار ميليارد تومان اعتبار براي اجراي آن در نظر گرفته شده است و هدف آن حمايت از طراحان لباس اسلامي از مرحله توليد تا عرضه و ورود به بازار است.
استاندار تهران در ارتباط با تنوع سلايق گفت: بدون شك طرح هاي ارائه شده نمي تواند تمامي سلايق را پوشش دهد به دليل اينكه تفاوت خواسته ها بسيار زياد است. اما تمام تلاش  ما بر اين است كه در الگوهاي ارائه شده از رنگ هاي شاد با حفظ حدود شرعي استفاده شود و پيش بيني ما هم اين است كه با استقبال خوبي مواجه شود.
دانشجو در ادامه افزود: نمي توانيم زمان مشخصي را براي ارائه به جشنواره مشخص كنيم اما تلاش ما اين است كه هر چه زودتر اين طرح ها و توليدات وارد بازار شود.
فرحناز قندفروش دبير همايش و مشاور استاندار تهران در امور بانوان نيز ضمن اشاره به موفقيت جشنواره هفت روزه «زنان سرزمين من» كه در مركز آفرينش هاي هنري كانون فكري كودكان و نوجوانان برپا شد، گفت: اين جشنواره اولين حركت و آغازي براي نمايش ظريف ترين موضوع اجتماعي يعني حجاب است و مي تواند مرزهاي تكرار را درنورديده و به افق تازه انديشه هاي نو مبتني بر ارزش هاي اسلامي و باور ملي دست يابد، چرا كه حجاب در طول تاريخ هزار ساله ايران برترين پوشش زنان سرزمين من بوده است.گفتني است جشنواره «زنان سرزمين من» شنبه به كار خود پايان داد و به برگزيده جشنواره جوايزي اهدا شد.

مشمولان متولد ۵۵ تا ۶۶ به خدمت فراخوانده شدند
گروه اجتماعي- سازمان وظيفه عمومي ناجا مشمولان زير ديپلم و ديپلم متولد۵۵ تا ۶۶ را به خدمت فراخواند. مشمولان مي بايستي حداقل ۱۵ روز قبل از اعزام واكسن مننژيت تزريق كنند.
كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايبي كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان وظيفه عمومي ناجا مرداد سال جاري قيد گرديده است در ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۱۸ ماه جاري و كليه مشمولان عادي زير ديپلم غايب و غير غايب مزبور در ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه ۱۹مرداد به سازمان وظيفه عمومي ناجا (مركز وظيفه عمومي تهران بزرگ)در ميدان سپاه مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايبي كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان وظيفه عمومي ناجا مرداد سال جاري قيد گرديده است در ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۱۸ ماه جاري و كليه مشمولان عادي زير ديپلم غايب و غير غايب مزبور در ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه ۱۹مرداد به سازمان وظيفه عمومي استان مربوطه (در مركز استان)مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام گردند.

با مردم
دريغ از بناي تاريخي و زيباي مسجد كبود
مسجد كبود تبريز از بناهاي ارزشمند تاريخي و مذهبي و مورد علاقه همه مردم ايران است و هر سال پذيراي شمار قابل توجهي از توريست ها مي باشد، اما متاسفانه سرويس هاي بهداشتي و دستشويي آن بسيار وضع اسفباري دارد به خصوص كه گردشگران خارجي مجبور به استفاده از اين سرويس ها هستند. اين همه درباره صنعت توريسم گفته و يا نوشته مي شود، بايد به چنين نكات حساس و ظريفي نيز عنايت گردد.
مهدي ياقوت- تهران
روش محاسبه را اعلام كنند
طبق نامه اي كه از سوي شركت فاضلاب تهران براي واحد مسكوني ما آمده است، مبلغ سنگيني بايد بابت حق انشعاب بپردازيم، البته پرداخت انشعاب آب و فاضلاب يك وظيفه قانوني براي شهروندان مي باشد، اما متقابلاً بايد روش محاسبه و رسيدن به چنين مبلغي براي مشتركين روشن باشد. اما تاكنون اين روش محاسبه به اطلاع مردم رسانده نشده است.
آقاي شمس- تهران- منطقه ۱۰
مشكلات يك واحد توليدي
روزگاري كارخانه ها خارج از تهران ساخته شدند. از جمله قديمي  ترين كارخانه  پارافين نيز در خارج از محدوده تهران احداث شد. اما حالا، يك شهرك مسكوني، در جوار اين كارخانه قديمي، مشكلات جدي ايجاد كرده است.
قرار نيست، گسترش شهر با تعطيلي و يا نابودي واحدهاي توليدي عملي گردد و بايد جابه جايي ها با تأ مين حقوق حقه واحدهاي توليدي صورت گيرد.
آقاي اخلاجي- تهران
خدمات بعد از فروش
يك دستگاه خودروي پژو پارس را به خدمات بعد از فروش اين شركت به نمايندگي ۱۲۲۸ رودهن برده ام اما به علت نبود كفي صندوق عقب، موفق به خارج ساختن خودرو ام نشده ام بهتر است، تبليغات مربوط به خدمات بعد از فروش با واقعيت همخواني داشته باشد.
آقاي خوش منش- تهران
ضرورت نصب پل عابر پياده
كاركنان شركت ايران خودرو كه بيشتر از ۲ هزار نفر مي باشند، هنگام ورود به محل كار در صبح و يا خروج از محل كار در بعدازظهر در جريان عبور از عرض خيابان با خطر تصادف خودروها روبه رو مي شوند، همچنان كه پيش از اين نيز نظير آن رخ داده است. لازم است بين جاده مخصوص كرج و جاده قديم، پل ويژه عابر پياده براي پيشگيري از خطر نصب شود.
نوربخش- تهران
براي كاهش بار ترافيك
در خروجي بزرگراه همت به خيابان شريعتي، هر روز ترافيك سنگين تر مي شود. براي كاهش بار ترافيك در اين گذرگاه پيشنهاد مي كنم، خروجي اول مسدود و خروجي دوم روي خودروها گشوده شود. احتمالاً با اين كار از حجم ترافيك اين نقطه كاسته خواهد شد.
خانم منظمي - تهران
تعيين مسير خط اتوبوسراني
پيشنهاد مي كنم در صورت امكان، مسير خط اتوبوسراني دهكده المپيك، شهر زيبا، شهران و جنت آباد از طريق بزرگراه شهيد همت و مدرس به ميدان هفت تير و بالعكس انجام شود.
سعيدي- تهران
اين ساعت كار نمي كند
ساعت نصب شده در ميدان پيروز واقع در بزرگراه صدر، كار نمي كند. هدف از نصب اين ساعت ها، اطلاع رساني به شهروندان در مورد زمان بود و با توجه به هزينه صرف شده، مراقبت از اين ساعت ها و تعمير و نگهداري آنها ضروري است.
اصلان مرشدي- تهران

حقوق پرستاران ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان افزايش مي يابد
فارس: رئيس كل سازمان نظام پرستاري گفت: با اجراي كامل قانون سختي كار براي پرستاران و اصلاح مزاياي شبكاري و شيفت در گردش پرستاران و تقليل ساعت كاري، حقوق پرستاران بين ۷۰ تا ۱۲۰هزار تومان افزايش مي يابد.
غضنفر ميرزابيگي افزود: با موافقت رئيس جمهوري در جلسه مشتركي كه با ايشان داشتيم قرار شد مسئله كاهش ساعت كاري پرستاران، برداشتن سقف ۶۵ درصد از مسير ارتقاي شغلي پرستاران، اصلاح مزاياي شبكاري و شيفت در گردش پرستاران در دولت انجام شود كه با اصلاح اين مسائل، حقوق پرستاران بين ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان افزايش مي يابد.
ميرزابيگي گفت: علاوه بر مسئله اجراي كامل طرح مسير ارتقاي شغلي پرستاران، اصلاح آيين نامه قانون فعلي سختي كار و وضعيت شبكاري و شيفت در گردش پرستاران كه در دولت پيگيري مي شود، طرحهاي تعرفه گذاري خدمات پرستاري و اصلاح قانون سختي و صعوبت كاري پرستاران در مجلس در حال پيگيري است كه كارهاي كارشناسي آن انجام شده است و اميدواريم هر چه زودتر شاهد تصويب اين قوانين نيز باشيم.
رئيس كل سازمان نظام پرستاري كشور افزود:  يكي از اقدامات خوبي كه در يكسال اخير براي حل مشكلات پرستاران انجام شد تصويب قانون استخدام سالانه ۱۴ هزار نيروي جديد در وزارت بهداشت بود كه حدود ۵۰ درصد آن به پرستاران اختصاص مي يابد و اين امر كمك بزرگي به حل معضل كمبود نيروي كاري پرستار در مراكز بهداشتي درماني است.

بيستمين همايش مددكاران اجتماعي برگزار مي شود
گروه اجـــتمـــاعي- انجمن مددكاري اجتماعي ايران، بيستمين همايش سراسري مددكاران اجتماعي كشور را، ۱۶ مرداد ماه جاري در مجتمع دانشگاهي ولي عصر(عج) تهران برگزار مي كند.
اين همايش همزمان با فرا رسيدن ولادت مولود كعبه و روز مددكاري و با شعار «مددكاري اجتماعي و اخلاق حرفه اي» با همكاري سازمان بهزيستي كشور، اداره كل مشاوره و مددكاري معاونت اجتماعي و ارشاد نيروي انتظامي، دانشگاه علامه طباطبايي، دانشگاه آزاد اسلامي تهران مركزي، دانشگاه شاهد و موسسه خيريه رفاه كودك برگزار مي شود.
گفتني است، بيستمين همايش سراسري مددكاران اجتماعي كشور ۱۶ مرداد ماه جاري از ساعت ۳۰/۸ دقيقه تا ساعت ۳۰/۱۶ در مجتمع دانشگاهي ولي عصر(عج) واقع در ميدان امام حسين(ع)، ابتداي خيابان دماوند، نرسيده به بيمارستان بوعلي برگزار مي شود.

مجمع عمومي انجمن صنفي روزنامه نگاران
امروز برگزار مي شود
گروه اجتماعي- مجمع عمومي و فوق العاده انجمن صنفي روزنامه نگاران نوبت دوم به منظور انتخاب هيات مديره، بازرسان و اصلاح اساسنامه امروز برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، همچنين در اين جلسه گزارش هيات مديره و بازرسان ارائه و تراز مالي انجمن نيز براي تصويب اعلام مي شود.
اين جلسه ساعت ۱۳ در سالن اجتماعات انجمن صنفي واقع در بلوار كشاورز، خيابان كبكانيان، كوچه هفتم، پلاك ۸۷ برگزار مي شود و در صورتي كه به حدنصاب لازم نرسد دو هفته ديگر جلسه بعدي با هر تعداد رسميت مي يابد.جلسه نوبت اول نيز به دليل به حدنصاب نرسيدن رسميت نيافت.گفتني است براي هيات مديره ۴۵ نفر و براي بازرسي ۲۳ نفر نامزد شده اند.

اجراي طرح پاكسازي محلات آلوده جنوب شرق تهران
گروه اجتماعي - معاون دادستان تهران از آغاز طرح عملياتي پاكسازي محيط هاي آلوده محلات جنوب شرق تهران خبر داد.
عبدالهاشم يعقوبي معاون دادستان تهران ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت : از مدتي پيش پس از برگزاري جلساتي براي پيشگيري از وقوع پاره اي جرائم از جمله توزيع مواد مخدر بين جوانان مقرر شد سپاه ناحيه مالك اشتر جنوب شرق تهران محلات آلوده و اماكني را كه محل جرم مي باشد، صاحبان آن را شناسايي نمايد تا با انجام عمليات به طور ضربتي متهمان اصلي دستگير و محيط براي جرايم ساير افراد ناامن شود.
يعقوبي افزود : پس از انجام شناسايي توسط بسيجيان ناحيه مالك اشتر سپاه نيروهاي بسيجي به استعداد يك گروهان و در قالب ۱۵ تيم عملياتي هماهنگ به اماكني كه از قبل شناسايي شده بودند، وارد شده و موفق شدند تعدادي از عوامل اصلي را بازداشت كنند كه با صدور قرارهاي قانوني بازداشت شده و مقادير زيادي مواد مخدر كشف و ضبط كردند.معاون دادستان تهران از آزادي تعدادي از افراد فريب خورده خبر داد و تاكيد كرد: عمليات پاكسازي اماكن آلوده ادامه خواهد يافت.
خانوارهاي ايراني صاحب شناسنامه مي شوند
ايسنا: معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور گفت: طرح صدور شناسنامه خانوار در حال مطالعه است و در صورت نهايي شدن و حل مسائل حقوقي آن، براي هر خانواده يك شناسنامه صادر خواهد شد.
سعيد عبودي با اشاره به اين كه شناسنامه خانوار نوعي مدرك است كه فقط به اسم سرپرست خانواده صادر شده و اسامي و مشخصات مابقي خانواده نيز در آن درج مي شود، تصريح كرد: اين نوع شناسنامه در برخي كشورهاي دنيا پس از تشكيل هر خانواده توسط ثبت احوال صادر مي شود و سرپرست خانواده صاحب آن شناسنامه خواهد بود. وي افزود: صدور شناسنامه خانوار در برخي كشورها به عنوان سند شناسايي خانوار رايج است. به گفته عبودي در صورتيكه در كشور امكان بومي كردن اين نوع مدرك باشد، برخي از نيازهاي شناسنامه را نيز برطرف خواهد كرد.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |