دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۲ - Jul 24, 2006
آتش ادامه جنگ، دامان شما را مي گيرد
هشدار احمدي نژاد به آمريكا و انگليس
گروه سياسي - رئيس جمهوري در اجلاس رؤساي آموزش و پرورش سراسر كشور با هشدار به رژيم صهيونيستي كه با حمله به لبنان كليد نابودي خود را زد تأكيد كرد: امروز رژيم اشغالگر قدس همان امانيسمي است كه مي خواهد خود را به كشورهاي ديگر از جمله فلسطين و لبنان تحميل كند و براي رسيدن به اهداف شوم خود از همه چيز از جمله حقوق بشر مي گذرد.
احمدي نژاد اسراييل را رژيمي نيم بند و ساخته آمريكا و انگليس خواند و افزود: كشورهاي غربي از جمله آمريكا و انگليس بايد بدانند اگر به اين جنگ پايان ندهند و اسراييل را از منطقه جمع نكنند، بدانند كه اين آتش دامن آنان را نيز خواهد گرفت.وي ادامه داد: جز عجايب روزگار است كه در شوراي امنيت با آتش بس مخالفت مي كنند!
احمدي نژاد تأكيد كرد: همه كشورهاي مسلمان بايد از حق مردم مظلوم فلسطين و لبنان حمايت و در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي موضع گيري كنند.
رئيس جمهوري در ادامه اين نشست معلمان را پايه آموزش و پرورش دانسته و افزود: مديران آموزش و پرورش بايد تلاش كنند فضايي را در اين نهاد به وجود آورند كه دانش آموزان انتقادهاي سازنده خود را از وضع موجود مطرح كنند.

دستگيري فرمانده لشكر طيبه در كشمير هند
ايسنا: پليس هند اعلام كرد يك فرمانده ارشد شبه نظامي كشميري كه متهم به طراحي چندين حمله و كشتن توريست ها ست، در بخش هندي ايالت پر تنش كشمير دستگير شد.
گفته مي شود اين دستگيري مشكل بزرگي را براي شورشيان جدايي طلب بوجود مي آورد.
به گزارش آسوشيتدپرس، موداسير كه فقط با يك نام شناخته شده، فرد دستگير شده است و گمان مي رود كه طراح ارشد لشكر طيبه - گروه شبه نظامي مستقر در پاكستان- است.او طراح و مهره اصلي لشكر طيبه در دره كشمير است.
مقامات هند معتقدند موداسير طراح حملات سريالي ۱۱ جولاي است كه باعث كشته شدن ۹ توريست در سرينگر، پايتخت كشمير شد.
رئيس پليس كشمير هند هم چنين در ادامه گفت اين دستگيري مشكل بزرگي را براي شبه نظاميان بوجود آورده است، اما وقتي بخشي از يك اقدام تروريستي پايان مي پذيرد، يكي ديگر بوجود مي آيد.
گمان مي رود هم چنين موداسير طراح سه حمله ديگر در سرينگر باشدكه اين حملات باعث كشته شدن يك تن و زخمي شدن ۲۹ تن ديگر شد.

حداد عادل :
حزب الله خواب ۶۰ ساله اسراييل را آشفته كرد
گروه سياسي- رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در آغاز جلسه علني روز گذشته تأكيد كرد: حزب الله يك گروه منزوي در لبنان نيست. كار اين حزب در لبنان اين بود كه بدون داشتن ارتش سازمان يافته با تكيه برايمان، خواب ۶۰ ساله اسراييل را آشفته كرده است و اسطوره شكست ناپذيري اسراييل را باطل كرده است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اظهار تأسف از عملكرد سازمان ملل در بحران اخير گفت: هيچ كس در دنيا اميد ندارد كه سازمان ملل بتواند حق مظلوم را از ظالمي بگيرد و اگر هر دولتي اقدامي كند سازمان ملل هيچ كاري از دستش ساخته نيست مگر آن كه اراده قدرت هاي حاكم بر سازمان ملل موافق آن باشد و اين يعني مرگ سازمان ملل.
همچنين دبير شوراي نگهبان در همايش سراسري فرمانداران سراسر كشور در دولت نهم از سكوت دولت هاي عربي و اسلامي انتقاد كرد و خطاب به آنان گفت: حداقل مي توانيد سفارتخانه هاي اينها را ببنديد.
جنبش عدالتخواه دانشجويي نيز با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: اولين كاروان دانشجويي اعزام به فلسطين و لبنان همزمان با نماز ظهر چهارشنبه چهارم مرداد ماه، قطعه شهداي نهضت جهاني اسلام بهشت زهرا را به قصد مرز بازرگان ترك خواهند كرد.
مردم شهر قم هم در تجمع اعتراض آميزي خواستار برخورد جامعه جهاني با اسراييل و توقف جنايات رژيم اشغالگر قدس در فلسطين و لبنان شدند.

به منظور همكاري بين دولت و مجلس
كميسيون ويژه بررسي سياست هاي
اصل ۴۴ در مجلس تشكيل شد
007914.jpg
كوتاه از خانه ملت
سفير انگليس در مجلس
در حاشيه جلسه روز گذشته مجلس، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با سفير انگليس در تهران ديدار و در خصوص راهكارهاي گسترش روابط دوجانبه و مهمترين مسائل سياسي و بين المللي گفتگو كرد.
بركناري يك وزير
وزير يكي از وزارتخانه هاي اجتماعي به زودي بركنار خواهد شد. يك منبع آگاه پارلماني با اعلام اين خبر گفت كميته اي از سوي رئيس جمهوري براي بررسي عملكرد وزير مذكور تعيين شده كه اين كميته انتصاب ها و مشكلات مالي در يكي از زيرمجموعه هاي اين وزارتخانه را از جمله دلايل لزوم بركناري اين وزير عنوان كرده اند.
تشنج در صحن علني
روز گذشته دو درگيري لفظي در ابتداي جلسه مجلس موجب به هم خوردن نظم جلسه شد.در ابتداي جلسه هنگامي كه قرآن قرائت مي شد، ارتباط تصويري صدا و سيما و سر و صدايي كه خبرنگاران آن ايجاد كرده بود موجب شد احمد ناطق نوري به عنوان عضو هيأت رئيسه به خبرنگار مذكور تذكر دهد كه احترام قرآن و جلسه مجلس را حفظ كند.
از سوي ديگر علي مراد جعفري نماينده گچساران نيز قصد داشت سؤال خود از يكي از وزرا را به هيأت رئيسه تقديم كند اما محبي نيا از وي خواست جزئيات بيشتري را در سؤال خود مطرح كند كه اين مسئله با دلخوري و عصبانيت جعفري همراه شد و او با صداي بلند اعتراض كرد كه موجب ايجاد تشنج در مجلس شد.
گروه سياسي - ياسر مرادي: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز گذشته براي سومين بار در طول تاريخ مجالس پس از انقلاب به تشكيل كميسيون ويژه و اين بار براي بررسي الزامات اجراي سياست هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي، ابلاغ شده از سوي مقام معظم رهبري راي دادند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري كميسيون ويژه تابه حال يك مرتبه به منظور تعيين تكليف گروگان هاي لانه جاسوسي در مجلس اول و يك مرتبه نيز به منظور رسيدگي به قضاياي افغانستان پس از اشغال آن كشور در مجلس ششم تشكيل شده است و اين براي سومين بار است كه اين كميسيون در مجلس شوراي اسلامي در هفت دوره پس از انقلاب تشكيل مي شود.
اين كميسيون ويژه ۱۵ نفره كه اعضاي آن روز چهارشنبه و با راي مستقيم نمايندگان انتخاب خواهند شد، بررسي نيازهاي قانوني و نظارتي اجراي سياست هاي كلي اصل ،۴۴ نحوه مساعدت به قوه مجريه در اين زمينه، ايجاد هماهنگي لازم و تهيه گزارش هاي دوره اي از نحوه اجراي اين سياست ها را عهده دار خواهد بود.
محمدرضا باهنر نايب رييس مجلس كه رياست جلسه روز گذشته را برعهده داشت، ابراز اميدواري كرد، فراكسيون هاي مختلف مجلس كه نماد گرايش هاي مختلف نظام هستند در اين كميسيون حضور داشته باشند.
نامه ۲۰۰ نماينده
۲۰۰ تن از نمايندگان مجلس با امضاي نامه اي به كليه روساي پارلمان هاي كشورهاي جهان جنايات اخير رژيم صهيونيستي را محكوم كردند. در اين نامه آمده است: رژيم صهيونيستي روي نازي  ها را در جنگ جهاني سفيد كرده اند و از سوي ديگر پشتيباني بي چون و چراي آمريكا از متجاوزان، خاورميانه را در آستانه شعله ور شدن در جنگ قرار داده است.
اين نمايندگان همچنين خواستار تحريم كالاهاي آمريكا و اسراييل در سراسر جهان شدند.از سوي ديگر ۲۵ نماينده مجلس در تذكري به وزير خارجه، رايزني جهت تشكيل فوري جلسه سازمان كنفرانس اسلامي براي بررسي بحران خاورميانه و حمايت از لبنان را خواستار شدند.
۵ ماه بدون حقوق
تعداد زيادي از كارگران كارخانه ريسندگي و بافندگي سيمين نو اصفهان روز گذشته در مقابل مجلس تجمع كردند و نسبت به پرداخت نشدن ۵ ماه از حقوق خود اعتراض كردند. حسن كامران نماينده اصفهان گفت: رييس مجلس دستور داده كميسيون هاي صنايع و معادن و اجتماعي مشكل اين كارگران را حل و فصل كنند.
شبهه در تعيين رايزنان فرهنگي
رييس كميته هنري كميسيون فرهنگي مجلس از درخواست تحقيق و تفحص از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خبر داد.سعيد ابوطالب با انتقاد از نحوه انتخاب رايزنان فرهنگي گفت: بايد مدارك تحصيلي، محل اخذ مدرك، ميزان آشنايي آنان با زبان خارجي به طور شفاف اعلام شود.
ساماندهي تذكرات شفاهي
نمايندگان روز گذشته در خصوص نحوه ساماندهي ارائه تذكرات شفاهي نمايندگان جلسه غيرعلني غيررسمي داشتند. اين جلسه ۴۵ دقيقه اي درپي اعتراض تعدادي از نمايندگان مبني بر خارج از چارچوب بودن تذكرات شفاهي و عدم رعايت آيين نامه داخلي مجلس تشكيل شد. پس از اين جلسه كسي اجازه تذكر شفاهي در صحن علني را پيدا نكرد و قرار شد از اين به بعد ساز و كار جديدي براي تذكرات شفاهي درنظر گرفته شود.

در گفتگوي همشهري با سفير ايران در بغداد بررسي شد:
جزئيات تصميم عراق براي اخراج منافقين
007917.jpg
گروه سياسي- كامبيز توانا: سفير ايران در عراق در گفتگو با همشهري خبر از جزئيات تصميم هيأت دولت عراق براي اخراج منافقين داد. حسن كاظمي قمي همچنين از ديدار روز گذشته خود با وزير كشور و وزير دفاع عراق خبر داد و گفت كه احزاب سياسي و گروههاي مذهبي و دولت عراق حامي ملت مظلوم لبنان هستند و دولت عراق با وجود تمامي مشكلات مبلغ ۳۰ ميليون دلار براي كمك به لبنان اختصاص داده است.
پرسش از كاظمي قمي درباره ديدار روز گذشته وي با وزير دفاع عراق به اين جواب منتهي شد كه در اين ديدار در مواردي چون مسائل امنيت مرزها و تشكيل كميته مرزي و نيز آمادگي ايران براي كمك به سازماندهي، آموزش و تجهيز ارتش جديد عراق بحث شده است.
سفير ايران در عراق خبر داد كه در جلسه هيأت دولت عراق كه پنج روز پيش تشكيل شده، مساله منافقين مورد بحث قرار گرفته و از آن جايي كه اين گروهك تروريستي است و از سوي مجامع بين المللي نيز به عنوان عامل ترور معرفي شده و نه تنها عليه دولت و ملت ايران كه در جريان حكومت رژيم بعثي عليه ملت عراق و به ويژه كردها اقدام كرده، از اين رو دولت عراق نيز آنها را عامل ترور و دست نشانده رژيم صدام مي داند. هيأت دولت عراق مصوب كرده كه با توجه به فعاليت هاي غيرمجاز اين گروه، افراد آن حق خروج از اردوگاه خود را ندارند و نيز حق ارتباط گيري با دستگاه هاي دولتي نداشته و در ظرف زماني حداكثر شش ماه بايد خاك عراق را ترك كنند.
كاظمي قمي تصريح كرد از طرف دولت ايران همواره اعلام شده كه اعضاي فريب خورده و نادم اين گروه مي توانند به ايران اسلامي برگردند و از سال گذشته تا به حال ۴۰۰ نفر به ايران بازگردانده شده اند. سفير ايران اعلام كرد در ديدار با مقامات دولت عراق، جمهوري اسلامي قصد دارد تفاهم نامه هاي همكاري را مورد تاكيد قرار داده و روابط دوجانبه را افزايش دهد. وي در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت خاورميانه و تاثير آن در عراق گفت: گروه هاي سياسي و ديني و دولت عراق واكنش منسجم در محكوم كردن تجاوز رژيم اشغالگر عليه لبنان داشتند و نخست وزير عراق خبر داد كه ۳۰ ميليون دلار براي كمك به لبنان اختصاص داده است و مردم عراق نيز در راهپيمايي هاي خود نسبت به تجاوز صهيونيست ها اعتراض و حمايت خود از ملت لبنان را اعلام كردند.

آصفي: قرار ما با اروپا اين نبود
ورود سوئيس به مذاكرات هسته اي
گروه سياسي - روز گذشته حميدرضا آصفي به رفتن خود اشاره اي نكرد و در جلسه هفتگي خود با خبرنگاران اين موضوع را خصوصي دانست و از كنار آن گذشت. سخنگوي وزارت خارجه در بخشي از سخنانش مسير اروپا را درست ندانست و با اظهار تعجب گفت اروپايي ها پيش از ورود به مذاكرات روشي ديگر را در دستور كار قرار دادند كه قرار ما اين نبود. ايران به قرار قبلي پايبند است. آصفي درباره عملكرد سه كشور اروپايي در شوراي امنيت سازمان ملل گفت: « ابتدا اجازه دهيم تا طرف مقابل كارهايش را بكند.»
طرف مقابل در شوراي امنيت مشغول تنظيم قطعنامه اي است كه ايران را وادار به تعليق كند و در آخرين مراحل رايزني، مخالفت روسيه اعلام شد اما خبر مهم اين است كه سوئيس خود را آماده ورود به مذاكرات هسته اي مي كند. آم سونتاگ، روزنامه سوئيسي روز گذشته خبر داد كه در جريان ديدار هفته گذشته يك مقام رسمي سوئيس در تهران، درخواست مزبور از سوي وزير خارجه ايران اعلام شده است. وزارت خارجه سوئيس نسبت به اين خبر موضع نگرفته و مقامات رسمي ايران نيز تا لحظه تنظيم گزارش، واكنشي به اين خبر نشان نداده اند.
منوچهر متكي طي خبري كه ايسنا روز گذشته از گفت وگوي وي با شبكه تلويزيوني (ان دي تي وي) منتشر كرده در حال حاضر به جاي سفر به هند كه به تعويق افتاده بود، خبر داده كه ايران به هند گاز نمي فروشد. هر چند وزير خارجه تصريح كرده كه اين تصميم ارتباطي به راي هند در شوراي حكام آژانس ندارد، اما به هرحال هند وارد همكاري هسته اي با آمريكا  مي شود كه دليلي ندارد از گاز ايران استفاده كند.
فرانسه نيز روزهاي بسيار شلوغي را پشت سر مي گذارد. غير از نماينده آنها در شوراي امنيت كه مشغول تصويب قطعنامه عليه ايران است، وزير خارجه فرانسه نيز گفته اگر ايران به پيشنهاد ما پاسخ مثبت ندهد، تحريم خواهد شد. فيليپ دوست بلازي كه عازم سرزمين هاي اشغالي شده بود به خبرگزاري فرانسه گفت: اگر ايران دست ما را نگيرد، تحريم مي شود.

درباره تجميع انتخابات
پورمحمدي: منتظر نظر مجلس هستيم
گروه سياسي- وزير كشور در بيان آخرين وضعيت انتخاباتي مجلس خبرگان و شوراي شهر كه عنوان شده بود به صورت همزمان در نيمه دوم سال جاري برگزار مي شود گفت: منتظر نظر مجلس در اين زمينه هستيم.
مصطفي پورمحمدي با بيان اينكه وزارت كشور لايحه نظام جامع انتخاباتي را به دولت ارائه كرده است افزود: دلايل زيادي براي برگزاري انتخابات به صورت همزمان وجود دارد كه بهترين حالت اين بود كه انتخابات رياست جمهوري و شوراها با يكديگر و انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي نيز با يكديگر برگزار شوند.
وزير كشور در پاسخ به سؤال خبرنگاران كه آيا در واكنش نسبت به فشارهاي سياسي تصميم گرفتيد معاون سياسي خود را تغيير دهيد؟ گفت: اگر قرار بود گرايش سياسي آقاي جنتي مشكل شود از اول او را انتخاب نمي كرديم. مگر نمي دانستيم تمايل انتخاباتي آقاي جنتي چه چيزي بوده است؟ اين را مي دانستيم اما ما او را فردي داراي سلامت نفساني و تعامل اجرايي مي دانستيم و امروز نيز اگر ايشان مورد تأييد نبودند به مقام سفارت انتخاب نمي شدند.
آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان هم در اين همايش درمورد احراز شرايط داوطلبان انتخابات گفت: قانون مراجعي را براي استعلام معرفي كرده، اما شوراي نگهبان در زمينه احراز شرايط با حفظ حرمت و آبروي اشخاص تحقيق مي كند. وي درمورد دقت در امور ناظرين افزود: البته برخي اوقات، ناظرين ما ناشيگري كردند كه توبيخ شدند و حتي به فعاليت برخي از آنها خاتمه داديم.
جنتي همچنين گفت: شرايطي كه قانون براي كانديداها گذاشته است، بايد احراز شود، نمي شود با ان شاءالله كار را درست كرد. وي افزود: گاهي گول توصيه ها را  خورديم و ضررش را هم ديديم. بعضي وقتها به برخي از دوستان اعتماد كرديم، بعد ديديم كه اشتباه كرديم.
علي جنتي معاون سياسي وزير كشور كه روزهاي پاياني معاونت خود را در اين وزارتخانه سپري مي كند نيز در اين همايش افزود: دولت نهم به عنوان يك دولت نوپا كه با حمايت گسترده مردم روي كار آمده، از پتانسيل بالاي يكپارچگي حاكميت و حمايت مردم از دولت مي تواند به بهترين وجه در جهت اجراي برنامه هاي خود استفاده كند. وي با اشاره به نقش فرمانداران در پاسخگويي به اين مطالبات جديد با بهره گيري بهينه از منابع انساني و اعتبارها و امكانات با توجه به شرايط خاص مناطق مختلف كشور تأكيد كرد.

يادداشت
قدرت حزب الله
حدود سه سال پيش به همراه گروهي از دست اندركاران رسانه اي كشور براي شركت در سميناري كه به دعوت شبكه المنار برگزار شد به كشور لبنان رفتم. در جريان اين سمينار سه روزه متوجه موقعيت فوق العاده سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان نزد افكار عمومي كشورهاي عربي شدم. نمايندگان رسانه هاي مختلفي كه از كشورهاي عربستان، مصر، سوريه، اردن وغيره آمده بودند همگي تجليل ويژه اي از شخصيت اين روحاني دورانديش لبناني داشتند و بعضاً با توجه به تفكراتي كه ريشه در ناسيوناليزم عربي هم داشت او را «فخر عرب» مي خواندند. برخي از دلايل محبوبيت زائدالوصف سيدحسن نصرالله را در موارد زير بايد جستجو كرد:
۱- در جريان رويارويي هاي اعراب با رژيم اشغالگر قدس به جز مختصري در جريان نبرد رمضان در اكتبر ۱۹۷۳ كه هيمنه صهيونيستها قدري آسيب ديد، براي اولين بار، حزب الله لبنان، ارتش مدرن اين رژيم اشغالگر را در ژوئن ۱۹۸۵ (۲۵/۳/۶۴) وادار به عقب نشيني كرد و سياستمداران و نظاميان برجسته اين رژيم مانند رابين رايت، آريل شارون و آباابان ناگزير به اعتراف درباره قدرت حزب الله شدند.
۲- سيدحسن نصرالله پس از شهادت سيدعباس موسوي در بهمن سال ۷۰ به دبيركلي اين حزب برگزيده شد و در طول دوران مسئوليت خود جايگاه حزب الله را در سطح لبنان و جهان اسلام ارتقا بخشيد. شايستگي هاي كم نظير اين روحاني جوان، كادرهاي حزب الله را بر آن داشت تا به تجديدنظر در مقررات حزب، محدوديت دبيركلي به دو دوره را حذف كنند و او اكنون پانزده سال است كه رهبري اين حزب را برعهده دارد. برخي از ويژگي هاي بارز سيدحسن نصرالله مانند هوشمندي، شجاعت، ايثار و دورانديشي در جريان وقايعي مانند عمليات هاي «تسويه حساب» در سال ۱۹۹۲ (۱۳۷۲) و «خوشه هاي خشم» در سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۵) به نمايش درآمد. اين عمليات ها كه از سوي رژيم اشغالگر قدس عليه نيروهاي حزب الله برنامه ريزي و اجرا شد پس از مدت كوتاهي با واكنش قاطع و حساب شده حزب الله نه تنها به اهداف خود نرسيد بلكه نتيجه معكوس داد و منجر به تقويت بيش از پيش موقعيت حزب الله در معادلات داخلي لبنان و همچنين جهان اسلام شد.
۳- شهادت سيدهادي نصرالله فرزند دبيركل حزب الله لبنان در جريان يك عمليات هجومي به اشغالگران اسرائيلي در سال ۱۹۹۷ (۱۳۷۶) از ديگر عوامل محبوبيت اين شخصيت برجسته لبنان است؛ چرا كه براي اولين بار بود كه رهبر يك حزب سياسي - نظامي در سطح سيدحسن نصرالله فرزندش در مبارزه با اسرائيل به شهادت مي رسيد و آن هم نه در جريان بمباران و يا عمليات تروريستي بلكه در جريان يك نبرد هجومي. اين موضوع موجب شد حتي مخالفان سرسخت حزب الله لبنان مانند «الياس حبيقه» يكي از رهبران شبه نظاميان مسيحي نسبت به سيدحسن نصرالله اداي احترام كنند و فراتر از اين براي اولين بار شخصيت هايي مانند «امير عبدالله» وليعهد وقت عربستان با ارسال پيام تسليت براي دبير كل حزب الله حمايت خود را از مقاومت اسلامي اعلام نمايند. واكنش بزرگوارانه سيدحسن در برابر موج همدردي ها در كنار صلابت او، وي را به شخصيتي كاريزماتيك در جامعه لبنان و كشورهاي عربي و اسلامي تبديل كرد.
۴- درايت و حسن تدبير اين روحاني برجسته كه از آغاز جزو كادر رهبري حزب الله لبنان بود، موجب شد از بين بيش از ۲۰۰ گروه كوچك و بزرگ كه در لبنان فعاليت داشته و غالباً شبه نظامي هم بودند به عنوان تنها گروه نظامي مورد اعتماد مردم و دولت لبنان در صحنه معادلات لبنان سرفراز باقي بماند. مشروعيت مقاومت اسلامي حتي از داخل لبنان نيز فراتر رفت و حسني مبارك رئيس جمهوري مصر طي سفري به لبنان در سال ۲۰۰۰ و ملك عبدالله وليعهد وقت عربستان در سفرهاي جداگانه از مقاومت اسلامي و حزب الله لبنان اعلام حمايت كردند.
۵- و سرانجام مقاومت حزب الله به رهبري سيدحسن نصرالله كابينه رژيم صهيونيستي را ناگزير به اجراي قطعنامه ۴۲۵ و عقب نشيني از جنوب لبنان در ۶ مارس ۲۰۰۰ (۱۵/۱۲/۷۸) نمود و بار ديگر شكست اشغالگري و پيروزي ايستادگي و مقاومت براساس ايمان به خداوند را به جهانيان اثبات كرد. و اينك حزب الله و رهبر مقتدر و مؤمن آن با چنين پيشينه اي بار ديگر در مقابل رژيم متجاوز اسرائيل راست قامت ايستاده است. فرصتي و امتحاني ديگر براي مدعيان حقوق بشر از سويي و مدعيان مبارزه با اسرائيل از سوي ديگر. سيد حسن نصرالله كه در واقع «فخر اسلام» است و نه تنها «فخر عرب» مظلومانه و با اتكال به خداوند و نيروهاي مؤمن و قهرمان حزب الله در برابر حملات جنون آميز اسرائيل ايستاده است. بدون شك در صورت تداوم اين نبرد، خروش انقلابي آحاد مسلمانان از كشورهاي عربي و غيرعربي به دفاع از اين مقاومت مظلومانه آغاز خواهد شد و بار ديگر سران دولتهاي عربي خجالت زده و شرمنده يا بايد در برابر خروش مردم خود بايستند و يا با آنها همراهي كنند و شرمنده تر هنگامي كه حزب الله بار ديگر پيشاني اسرائيل غاصب را به خاك ماليده باشد. و در پايان جمله اي از سيدحسن نصرالله پس از حادثه فتح  الله ايراد شد.
«اثبات مي كنيم كه ما از تمامي جراحتها، هرچند بزرگ باشد، بزرگتر هستيم و فقط در پرتو مصلحت اسلام و مسلمين كه ولايت فقيه آن را تعيين مي كند، عمل خواهيم كرد.»
* مديرعامل خبرگزاري فارس

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |