دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۴ - Aug 7, 2006
از سوي مسئولان قضايي اصفهان فاش شد
كلاهبرداري ۸۰۰ ميليون توماني با «جمجمه بيني»
ارزش تقريبي كلاهبرداري هاي صورت گرفته ۸۰۰ ميليون تومان است كه تاكنون ۲۵ نفر از شاكيان پرونده شناسايي شده اند
010350.jpg
010347.jpg
بازپرس، پرونده قطور متهمان را نشان مي دهد
گروه حوادث - اعضاي يك شبكه كلاهبرداري كه با عناوين مختلفي از جمله ادعاي ارتباط با غيب و بزرگان ديني به كلاهبرداري ۸۰۰ ميليون توماني از افراد مختلف دست زده بودند، با تلاش هماهنگ مسئولان قضايي و ماموران اطلاعات اصفهان به دام افتادند.
در تاريك و روشن فضاي اتاق، همه در انتظار مردي بودند كه مدعي بود با عالم غيب و بزرگان ديني ارتباط دارد. مردان و زنان با چهره هايي هيجان زده در انتظار ورود اين مرد بودند، هر يك از آنها به اين فكر مي كرد كه تاكنون چه گناه بزرگي انجام داده است، ديگري از فكركردن به اين كه جمجمه اش به شكل چه حيواني است، وحشتزده شد.
ناگهان در اتاق باز شد. مردي با لباسي سفيد و چهره اي كه در زيرمواد آرايشي سفيد و نوراني به نظرمي رسيد وارد سالن شد. فضا طوري طراحي شده بود كه ناخودآگاه بر حاضران تاثير زيادي مي گذاشت، مرد قدم مي زد و از ارتباطاتش با بزرگان ديني مي گفت تا اينكه مقابل يكي از حاضران ايستاد و به او گفت: تو مرتكب گناهي شده اي و از زندگي خيري نخواهي ديد. مرد نگران از جايش بلند شد و با التماس از مرد خواست هر كاري از دستش بر مي آيد انجام دهد. مرد پير به او گفت: بايد ۳۰ ميليون تومان به من بدهي تا بتوانم وساطت تو را بكنم مرد پذيرفت، بعد از او چندين نفر ديگر نيز به همين ترتيب در حالي كه دچار اضطراب شده بودند پذيرفتند كه مبالغ هنگفتي براي گذشت از گناهشان بپردازند.
در ادامه جلسه كه به صورت مخفيانه در يكي از خانه هاي ويلايي در اصفهان برگزار شده بود،مرد شروع به جمجمه بيني كرد.وي مقابل هر يك از افراد قرار مي گرفت آنها را شبيه به يك حيوان مي ديد. مردم كه از شنيدن اينكه اين مرد تصاوير آنها را به شكل حيواناتي مثل گرگ و خوك مي بيند وحشتزده شده بودند و حاضر به پرداخت مبالغي هنگفت مي شدند حتي در مواردي نيز زنان و دختران جوان طلاجات خود را در اختيار اين مرد قرار مي دادند تا او وساطتشان را بكند تا بخشيده شوند.
با انتشار خبر جلسات مخفيانه مرد كلاهبردار،از آنجايي كه موضوع از حساسيت ويژه اي برخوردار بود، ماموران اطلاعات وارد عمل شدند. آنها در بررسي هاي مقدماتي خود دريافتند جلسات توسط مرد ۵۲ ساله اي كه مدعي ارتباط با بزرگان ديني است، تشكيل مي شود. ماموران با شناسايي محل فعاليت اين مرد در اصفهان در بررسي هاي نامحسوس پليسي متوجه شدند كه اين مرد و ۸ تن ديگر در شهرستانهاي خراسان، كرمان، تهران، اصفهان و شيراز به برگزاري جلسات مشابهي دست زده اند و با اغفال مردان و زنان تاكنون از آنها مبالغ هنگفتي دريافت كرده اند.
در بررسي هاي بعدي مشخص شد اعضاي باند مرد كلاهبردار ابتدا افراد ثروتمند را در مراسم هاي مختلف شناسايي كرده و به آنها مي گفتند به دليل گناهي كه مرتكب شده اند بايد مبالغ هنگفتي براي بخشيده شدن بدهند تا وي بتواند واسطه بخشش آنها شود، از آنجايي كه اين مرد نقشه خود را به طرز بسيار ماهرانه اجرا مي كرد، مي توانست طعمه هاي خود را فريب دهد و به اين ترتيب اين افراد با دادن خودرو و طلاجاتشان از مرد كلاهبردار و همدستانش مي خواستند آنها را وساطت كند.
با مشخص شدن موضوع، محمدرضا محمدي ، بازپرس شعبه ۵ دادسراي عمومي و انقلاب اصفهان با توجه به حساسيت موضوع، دستور شناسايي و دستگيري مرد كلاهبردار و همدستانش را صادر كرد و سرانجام وي در يك عمليات ضربتي دستگير شد. عامل اصلي اين شبكه در جريان بازجويي ها نزد بازپرس پرونده مدعي شد براي آنكه بتواند بر روي طعمه هاي خود تاثير گذارده و اعتماد آنها را جلب كند، جلسات مخفيانه اي ترتيب مي داد كه در آن با صورتي آرايش كرده و لباسي سفيد وارد جمعيتي كه در جلسه مخفي حضور داشتند  شده و وانمود مي كرد چهره هر يك از حاضران را به صورت جمجمه هاي حيوانات مختلف مي بيند و به آنها مي گفت براي بخشش گناهان خود بايد مبالغ هنگفتي پرداخت كنند.
به گفته بازپرس پرونده بررسي سوابق اين متهم نشان مي دهد كه وي فعاليت خود را از سال ۷۲ آغاز كرده است و ۶سال پيش به اتهامي مشابه دستگير و روانه زندان شده است اما پس از گذراندن دوران محكوميتش از زندان آزاد شده و مجددا كلاهبرداري بدين روش را آغاز كرده است. به گفته محمدرضا محمدي، بازپرس شعبه ۵ دادسراي عمومي و انقلاب اصفهان، با توجه به اعترافات متهم اصلي پرونده، بقيه اعضاي اين باند در شهرهاي مختلف دستگير شدند كه به كلاهبرداري، توهين به مقدسات ديني، استعمال مواد مخدر، فساد اخلاقي و رابطه نامشروع متهم هستند. ارزش تقريبي كلاهبرداري هاي صورت گرفته ۸۰۰ ميليون تومان است كه تاكنون ۲۵ نفر از شاكيان پرونده شناسايي شده اند و بررسي بر روي جرايم احتمالي ديگر اين متهم در حالي ادامه دارد كه مرد كلاهبردار و همدستانش هم اكنون در اداره آگاهي اصفهان با قرار قانوني در بازداشت به سر مي برند.

سارقان جوان ۴۷ بار سرقت كردند
گروه حوادث- اعضاي باند سارقان لوازم داخل خودرو و كيف قاپ كه با ترفندي خاص اقدام به سرقت مي كردند، نيم ساعت بعد از ارتكاب آخرين كيف قاپي به دام افتادند.
به گزارش همشهري، اوايل مردادماه ، زن جواني در حالي كه وحشتزده بود با مركز ۱۱۰ تماس گرفت و از سرقت كيف دستي اش كه حاوي مدارك و مبلغ يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان بودخبر داد.اين زن در اظهارات اوليه خود بيان داشت كه سرقت توسط دو سرنشين يك خودروي پيكان انجام گرفته است، بلافاصله شماره خودرو مورد نظر كه توسط مالباخته يادداشت شده بود، به كليه واحدهاي گشتي اعلام شد.
با اجراي طرح مهار در منطقه، ماموران گشت پليس اسلامشهر بعد از نيم ساعت تعقيب و مراقبت، خودرو پيكان را در خيابان امامزاده عقيل اسلامشهر مشاهده كرده و بلافاصله به راننده دستور ايست دادند، اما راننده پيكان توجهي به اخطار پليس نكرد و به فرار خود ادامه داد ولي بعد از مدتي تعقيب و گريز، خودروي سارقان متوقف و دو سرنشين آن بازداشت شدند و ماموران در بازرسي از خودروي پيكان، كيف زن مالباخته را كشف كردند.
سرهنگ زنده شو، فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر با اعلام اين خبر گفت: متهمان دستگيرشده به نامهاي محمد ۲۴ ساله و مهدي ۲۶ ساله در بازجويي هاي فني و علمي كارآگاهان اسلامشهر به ۲۷ فقره كيف قاپي و ۲۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو در مناطق مختلف شهرستان اسلامشهر، كرج، شهريار، رباط كريم، با خودروي پيكان اعتراف كردند.

دستگيري باند فروش سكه هاي طلاي تقلبي
010353.jpg
گروه حوادث- اعضاي يك باند كلاهبرداري كه با شگردي خاص طلاي تقلبي را به جاي طلاي عتيقه به فروش مي رساندند با تلاش ماموران اطلاعات استان تهران به دام افتادند.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده در پي شكايت يك مرد طلاساز در دستور كار پليس استان تهران قرار گرفت.زماني كه مرد طلاساز مقابل ماموران انتظامي قرار گرفت مدعي شد؛ چندي قبل از طريق يكي از دوستانم با فردي آشنا شدم كه قصد فروش سكه هاي طلاي تقلبي را داشت.از آن جايي كه قيمت پيشنهادي براي طلاها مناسب بود ترغيب شدم تا طلاهاي عتيقه او را ببينم. مرد فروشنده مدتي قبل به مغازه ام آمد و تعدادي از سكه ها را آورد. من با ديدن سكه ها و اطمينان از تقلبي نبودنشان حاضر به خريد شدم.
وقتي روز معامله فرارسيد، فروشنده به من تلفن كرد و گفت؛سكه هاي طلا در لرستان است و بايد به آنجا برويم .من قبول كردم و همگي به لرستان رفتيم .بعد از ديدن سكه ها و اطمينان از واقعي بودن آنها در قبال ۱۳ كيلو سكه ، ۷۶ ميليون تومان به مرد جوان دادم و به كرج بازگشتم.
شاكي پرونده در ادامه گفت:وقتي به كرج بازگشتم و بقيه سكه ها را ديدم متوجه تقلبي بودن سكه ها شدم.در همان روزها خيلي تلاش كردم تا فروشنده را پيدا كنم اما موفق نشدم
ماموران پليس پس از بررسي بر روي اظهارات فرد شاكي دريافتند كه از اين حادثه ۴ ماه مي گذرد.بنابراين از آنجايي كه احتمال مي رفت متهم همچنان به فعاليت خود ادامه داده باشد پرونده را در اختيار ماموران اطلاعات قرار دادند. ماموران در بررسي هاي نامحسوس اوليه با نفوذ در شبكه توزيع سكه هاي تقلبي توانستند مخفيگاه اين افراد را در منطقه حصارك كرج شناسايي و در پي يك عمليات تعقيب و مراقبت چند روزه آنها را دستگير كنند. متهمان پس از دستگيري به كلاهبرداري از شاكي پرونده اعتراف كردند.تحقيق در اين زمينه براي بررسي جرايم احتمالي ديگر ادامه دارد.
بنا بر اين گزارش،سردار زارعي- فرمانده نيروي انتظامي استان تهران- صبح ديروز در نشست خبري ضمن اعلام اين خبر ، در مراسمي با حضور خانواده هاي خبرنگاران شهيد سقوط هواپيماي سي-۱۳۰ به مناسبت روز خبرنگار از فعالان خبر در اين حوزه قدرداني كرد.

حمله غافلگيرانه سارقان به طلافروشان
سرقت ۸ كيلو طلا در ترمينال تهران
010356.jpg
010404.jpg
گروه حوادث- با دستور بازپرس شعبه پنجم دادسراي امور جنايي،تحقيقات پليس براي يافتن مخفيگاه دو سارق كه اقدام به سرقت چندين كيلو طلا از ۲ طلافروشي گرگاني در پايتخت كرده بودند تا دستگيري متهمان ادامه خواهديافت.
به گزارش همشهري، بيست و پنجم تيرماه يك طلافروش گرگاني به همراه داماد خود سوار بر يك اتوبوس بين شهري راهي تهران شدند. اتوبوس بعد از رسيدن به تهران در منطقه تهرانپارس دچار نقص فني شد. راننده براي تعمير اتوبوس اقدامات لازم را انجام داد ولي نقص اتوبوس برطرف نشد.
دو مرد طلافروش كه قصد داشتند، بعد از رسيدن به تهران سوار به اتوبوس ديگري راهي شهرستان اصفهان شوند با طولاني شدن زمان تعمير اتوبوس تصميم گرفتند سوار بر يك خودرو مسافركش خود را به ترمينال رسانده و به ادامه مسير خود بپردازند. بدين ترتيب هر دو اتوبوس را ترك كرده و بعد از تحويل بار سوار بر يك خودرو پرايد مسافركش به سمت ترمينالي در مركز شهر حركت كردند.
مسافران تازه از راه رسيده و خسته از جاده، بعد از رسيدن به ترمينال خودروي پرايد را ترك كرده و وارد محوطه ترمينال شدند تا هرچه زودتر خود را به اتوبوس مسير تهران - اصفهان برسانند ولي آنها هنوز ۱۰۰ متر بيشتر وارد ترمينال نشده بودند كه مردان ناشناس از پشت سر آنها را غافلگير كرده و با كوبيدن جسمي سخت بر سر آنان موجب برهم ريختن تعادل آنها شده و دو مرد طلافروش نقش بر زمين شدند.
سارقان كه از خلوتي محوطه ترمينال تهران در آن قسمت استفاده كرده بودند قبل از آنكه كسي متوجه حضور آنان شود كيف دستي مسافران را دزديده و متواري شدند.
آغاز تحقيقات پليس براي يافتن سارقان فراري
مردان طلافروش بعد از اينكه كمي وضعيت جسمي بهتري پيدا كردند خود را به اولين مركز انتظامي رساندند و پليس را در جريان حمله سارقان قرار دادند.
طلافروش گرگاني در توضيح شكايت خود به ماموران گفت:كيف دستي كه سارقان از ما ربودند حاوي ۸ كيلو طلا و ۲ ميليون تومان وجه نقد و تعدادي مدارك مختلف بود.وي در ادامه افزود: من و دامادم هردو در شهرستان گرگان به طور جداگانه مغازه هاي طلافروشي داريم. روز قبل ازحادثه با قرار قبلي راهي تهران شديم تا پس از آن به شهرستان اصفهان عزيمت كرده و ۸ كيلو طلا را در آن شهرستان ذوب كنيم و بعد از شكل دادن جديد به طلاجات آنها را به شهر خود براي فروش بازگردانيم،ولي متاسفانه سارقان ما را غافلگير كرده و تمام اموالمان را به يغما بردند.
با بيان اين شكايت از سوي شاكيان، ماموران پليس در مرحله اول تحقيقات عمليات چهره نگاري سارقان را انجام دادند و مردان طلافروش چهره هايي از سارقان را كه هنگام درگيري مشاهده كرده بودند به طور نسبي ترسيم كردند و روز گذشته بازپرس توكلي ضمن ارايه عكس چهره نگاري شده اين متهمان از شهروندان خواست تا درصورت شناسايي سارقان فراري، پليس را در جريان ماجرا قرار دهند.

با زيركي مسئولان دادسراي شميرانات فاش شد
نامه جعلي براي تصاحب خانه شوهر
گروه حوادث- زن جوان كه پس از طلاق غيابي از همسرش قصد داشت خانه  او را به عنوان مهريه تصاحب كند وقتي رأي دادگاه را عليه خود ديد مرد جاعلي را اجير كرد تا بتواند قضات دادگاه را فريب دهد.
به گزارش خبرنگار همشهري اين زن و مرد كه قصد داشتند با جعل نامه اي از يك مقام مسئول در قوه قضائيه حكم پرونده را به نفع خود تغيير دهند، با هوشياري مسئولان دادسراي شميرانات در اجراي نقشه خود ناكام ماندند.بنابراين گزارش اواخر خردادماه جاري مرد جواني با مراجعه به دادسراي شميرانات از همسر سابقش به اتهام كلاهبرداري اعلام شكايت كرد. اين مرد گفت: سال پيش همسرم به صورت غيابي از من جدا شد و پس از دريافت حكم طلاق، خانه ام را به عنوان مهريه از آن خود كرد.
اين مرد ادامه داد: در آن زمان من در مسافرت بسر مي بردم و همسرم با مراجعه به دادگاه ادعا كرده بود كه ناپديد شده ام. او پس از گذشت چند هفته توانسته بود با مدارك و ادعاهاي نادرست از من طلاق غيابي بگيرد و نقشه خود را براي به دست آوردن خانه ام عملي كند.اين مرد ادامه داد: وقتي از مسافرت برگشتم و متوجه  ماجرا شدم به سراغ همسرم رفتم ولي او حكم طلاق را نشانم داد و مرا از خانه ام بيرون كرد. هر چه كردم نتوانستم نظر همسرم را تغيير دهم و به همين خاطر تصميم گرفتم از او شكايت كنم. پس از اظهارات مرد جوان رسيدگي به موضوع در دادسراي شميرانات آغاز شد و بازپرس پرونده دستور آغاز تحقيقات پليسي در خصوص ادعاهاي مرد جوان را صادر كرد. ماموران در بررسي هاي خود دريافتند اين زن و شوهر از مدتها پيش با هم اختلاف داشتند و به همين خاطر بارها قصد داشتند از هم جدا شوند. اين تحقيقات نشان داد ادعاهاي مرد جوان در خصوص نقشه همسرش براي كلاهبرداري از او درست بوده و زن جوان با زيركي توانسته خانه همسرش را از آن خود كند.
پس از به دست آمدن اين اطلاعات، رسيدگي به پرونده آغاز شد و قضات دادسراي شميرانات زن جوان را متهم شناختند. آنان در پايان دستور واگذاري خانه به مالك اصلي اش را صادر كردند ولي زن جوان به اين حكم اعتراض كرد تا پرونده به شعبه تجديد نظر ارسال شود. قضات اين شعبه نيز راي صادره از سوي دادگاه را تاييد كردند ولي زن جوان كه ادعا مي كرد خانه به او تعلق دارد باز هم به اين تصميم اعتراض كرد.
مدتي پيش در حالي كه رسيدگي به اين پرونده در دادسراي شميرانات ادامه داشت، نامه اي از سوي زن جوان در اختيار شعبه رسيدگي كننده به پرونده قرار گرفت كه از سوي يكي از مقامات قضايي كشور نوشته شده بود. در اين نامه آمده بود كه زن جوان مالك اصلي خانه  است و هر چه زودتر بايد راي به نفع او صادر شود.مسئولان دادسرا كه به اين نامه مشكوك شده بودند، آن را مورد بررسي دقيق قرار داده و متوجه شدند مهر و امضاي نامه جعلي است.
زن جوان كه به جعل سند نيز متهم شده بود، بلافاصله به دادسرا احضار و مورد بازجويي قرار گرفت. او كه ادعا مي كرد به خاطر دريافت ۷۰۰ سكه طلا به عنوان مهريه خود دست به اين جعل زده است. گفت: پس از آنكه شوهرم از من شكايت كرد و دادگاه به نفع او رأي  داد با جواني آشنا شدم كه ادعا مي كرد به من علاقه دارد و مي خواهد با من ازدواج كند.من هم در مقابل قبول پيشنهاد از او خواستم كمكم كند تا بتوانم خانه را از شوهرم بگيرم و او نيز قبول كرد. به اين ترتيب پسر جوان نقشه جعل نامه و فريب دادگاه را طرح ريزي كرد ولي درست زماني كه احساس مي كردم همه چيز درست شده است، راز نامه جعل برملا شد. پس از اعترافات زن جوان همدست او نيز دستگير و به اتهام جعل سند دستور بازداشت وي صادر شد.

اورانگوتان ، مادرخوانده بچه گربه يتيم
ايسكانيوز : «توندايالو» اورانگوتان ۴۵ساله در باغ وحش پاناماسيتي آمريكا، مادرخوانده گربه يكساله شد. وقتي توندايالو در باغ وحش پاناماسيتي جفت خود را به خاطر كهولت سن و بيماري از دست داد به حيواني منزوي و افسرده تبديل شد، بنابراين استفاني ويلارد ـ مدير باغ وحش ـ تصميم گرفت اين حيوان را از پيله تنهايي خارج كند اما توندايالو به خاطر سن زياد نتوانست جفت مناسبي بيابد. اورانگوتان افسرده همچنان غصه مي خورد تا اينكه متوجه شد بچه گربه  اي، هر روز پشت ميله هاي قفس مي نشيند و برايش ميوميو سرمي دهد.استفاني با ديدن اين صحنه احساس كرد بچه گربه، كليد خوشبختي توندايالو است.بنابراين بچه گربه ملوس را، تي كي نام نهاد و به قفس اورانگوتان بيوه برد.
تي كي كوچولو هرروز كنار اورانگوتان ۴۵ساله مي نشيند و مادرخوانده آش را ليس
مي زند و عاشقانه ابراز علاقه مي كند.حالا توندايالو، غم از دست دادن شوهر را فراموش كرده و مشتريان باغ وحش پاناماسيتي براي ديدن زندگي شگفت انگيز اين حيوان با
بچه گربه، بي تابي مي كنند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |