دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۴ - Aug 7, 2006
تيم ملي در بازي امارات به تركيب اصلي مي رسد
ذهنيت ملي نه ذهنيت باشگاهي
نگاهمان به تيم ملي بايد در شعاعي دورتر و گسترده تر باشد، نگاهي به وسعت خاك ايران
عكس : مجتبي جانبخش
010344.jpg
گروه ورزشي - فردا تيم ملي فوتبال جديد ايران در يك بازي تداركاتي اما جدي و واقعي به ديدار تيم ملي امارات همسايه نزديكمان مي رود. شرايط تيم ملي كه تا ديدار با سوريه ۹ روز زمان دارد چندان مساعد نيست.
در اين فاصله اندك، اگر بتوانيم از تنش هاي تحميل شده كمي بكاهيم، هنر كرده ايم. تنش هايي كه خود نيز در به وجود آوردنش كم نقش نداشته ايم و بي دليل بر خواسته اي پافشاري كرديم كه نتيجه اش كاملاً روشن بود، يعني كوتاه  آمدن و پذيرفتن بازيكنان پرسپوليس به اردو. نبايد در اولين حركت سنگ بزرگ برداشت و بلافاصله آن را زمين گذاشت و واقعيت را پذيرفت. نوشتيم كه مربيگري تنها كار فني و تاكتيكي نيست، مديريت بر يك گروه، درايت، تدبير، سياست و جامعه شناسي لازم ندارد، حتماً بايد مصطفوي و هاشمي دخالت كنند تا اشتباهي رخ ندهد؟ بگذريم.
اين تيم با فاصله گذاري اشتباهي كه در آن اتفاق افتاد بايد با امارات بازي كند. حال، مرتكب اشتباه دوم نشويم و حب و بغض را به گونه اي ديگر بر سر نفرات تيم مقابل خالي نكنيم كه عواقب بدتري دارد. اوضاع تيم ملي بدجوري درهم پيچيده است و اين تنيدگي بافت اصلي را دچار سستي مي كند.
در اين مرحله نيز تدبير و درايت كادر فني مي تواند مؤثر واقع شود و با سياستي سنجيده اشتباه اول را نيز پاك و راه را هموار كنند. زماني كه اصرار داشتند، مربي تيم ملي را از يك باشگاه انتخاب نكنيد، دليلش مثل آفتاب امروز مشخص شده است.
حالا فصل ساختن و تفاهم و هماهنگي است، چاره اي باقي نمانده است و بايد به آن گردن نهاد، آقاي هاشمي تيم ملي را به اندازه و وسعت واقعي اش نديد و شير(تيم ملي) را در قفس كوچك قرار داد و بي تابي آغاز شد.
امارات تيم شناخته شده اي است، اصول و سيستم كلي فوتبال امارات براي ما كه بازيكنانمان دائم در رفت و آمد هستند، كاملاًً رو است و حال با اين تيم مي توانيم تركيب اصلي خود را به ميدان بفرستيم و با كمي تغيير اسكلت آن را حفظ و به ديدار سوريه برويم. با علم به اينكه سوريه هم چيزي فراتر از امارات نيست و بازي هم در خانه خودمان است، با اسكلتي تهاجمي و رعايت اصول عدالت بهترين ها را به ميدان بفرستيم. در اين بازي، جدا از شناخت نفرات بايد شيوه بازي خود را نيز بشناسيم تا جدا از به  دست  آوردن نتيجه معقول تيم اصلي خود را براي ديدار با كره كاملاً شناخته باشيم. از امروز به مصالح تيم ملي فكر كنيم و ذهنيت باشگاهي كه متأسفانه اتمسفر آن در تيم ملي پخش شده است را كنار بگذاريم. بزرگان تيم ملي (ابراهيمي، مناجاتي و ابراهيم زاده) هم كمك كنند تا اين اتفاق مبارك در بازي با امارات به وجود آيد.

گلايه سرپرست تيم ملي تنيس
گروه ورزشي- تيم ملي تنيس پس از صعود از دسته سوم جام ديويس آسيا و اقيانوسيه به دسته دوم، بسيار اميدوار بود كه در زمره تيم هاي اعزامي به بازي هاي آسيايي دوحه قرار گيرد. در آخرين جلسه مشترك مسئولان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك تنيس، تيم ملي تنيس به آرزويش پس از چندين دوره غيبت در اين بازي ها نرسيد.
فرشاد صفتي سرپرست تيم ملي تنيس در اين رابطه گفت: ما بسيار اميدوارانه به اين موضوع فكر مي كرديم، چرا كه با كمك ۵۰ درصدي كميته ملي المپيك توانسته بوديم با دادن انگيزه به بازيكنان در فيليپين تيم ايران را دوباره به دسته دوم بازگردانيم. حالا مانده ايم كه به بازيكنان چه جوابي بدهيم و از اين بابت از مسئولان تصميم گيرنده گلايه دارم كه بد نبود تنيس را هم براي رسيدن به سال هاي خوب گذشته ياري مي دادند.

حضور ۲۳ رشته در بازي هاي آسيايي نهايي شد
بانوان با ۶ رشته ورزشي در دوحه
گروه ورزشي - مريم رضايي: با نهايي شدن تيم هاي اعزامي به دوحه بانوان ورزشكار ايران در شش رشته ورزشي شامل شطرنج، تيراندازي، كاراته، ووشو، تكواندو و دووميداني به اين مسابقات اعزام خواهند شد.
همچنين پس از انتخاب قبلي رشته هاي فوتبال، جودو، پرورش اندام، كشتي، دووميداني، تكواندو، واليبال، ووشو، كاراته، وزنه برداري و دوچرخه سواري به عنوان رشته هاي مدال آور، رشته هاي بسكتبال، هندبال، شمشيربازي، كبدي، بوكس، شطرنج و واترپلو به عنوان رشته هاي داراي شانس مدال نيز انتخاب شدند.
در رشته  هاي ورزشي گروه سوم و پايه نيز شنا و قايق راني، تيراندازي و ژيمناستيك هم در زمره تيم هاي اعزامي قرار گرفتند.
رفيعي نماينده داور ان ايران در دوحه
گروه ورزشي - كنفدراسيون فوتبال آسيا روز گذشته اسامي داوران و كمك داوران منتخب در بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه قطر را اعلام كرد.در بين اين نفرات، محمود رفيعي داور بين المللي كشورمان نيز حضور دارد كه قرار است اين بازي ها را به عنوان داور وسط قضاوت كند.بازي هاي آسيايي دوحه از ۷ تا ۲۴ آذر در قطر برگزار مي شود.

دووميداني همچون گذشته پاك مي شود
ايرنا: عيدي عليجاني پس از شايعه مثبت شدن آزمايش كنترل دوپينگ چند ورزشكار دووميداني گفت:  سعي مي كنيم با آموزش هاي لازم، جامعه دووميداني از خطر استفاده مواد غيرمجاز مصون بماند. نايب رئيس و مدير تيم هاي ملي دووميداني اظهار كرد:  ما از ابتداي ورود به فدراسيون دووميداني با دو مقوله به صورت جدي برخورد كرده ايم؛ اول موضوع صغر سن كه باعث شد از اعزام چند ورزشكار به مسابقات آسيايي جلوگيري كنيم و دومين مورد مساله دوپينگ كه سعي كرديم در چند ماه گذشته به صورت گسترده نمونه گيري انجام دهيم. موضوع مبارزه با دوپينگ براي فدراسيون دووميداني بسيار مهم است، چون از يك طرف شاهد اثرات جانبي و مخرب استفاده از مواد غيرمجاز در ميان برخي ورزشكاران بوده ايم و از طرفي ديگر مي خواهيم فضاي جامعه دووميداني همچون گذشته پاك بماند. اولين برخورد فدراسيون نيز با تيم هاي جوانان و بزرگسالان است.

رئيس فدراسيون تيراندازي:
شانس تيراندازان بانوان ايراني بيشتر است
010332.jpg
گروه ورزشي- تيم ملي تيراندازي ايران از مسابقات جهاني كرواسي به كشور بازگشت.
اسدالله حيدري رئيس فدراسيون تيراندازي حضور در اين رويداد مهم را مثبت ارزيابي كرد، اما از نتايج تيراندازان كشورمان چندان راضي نبود. وي به همشهري گفت: حضور ۹۸ كشور در اين رقابت ها نشانه توجه جدي آنها به اين ورزش پرمدال در بازيهاي المپيك بود ولي من از جمع نفرات اعزامي از سپيده شيراني، نسيم حسن پور، الهه احمدي و صابر پرستي راضي ام كه توانستند حداقل ركوردهاي خود را تكرار كنند.در اين ميان شيراني در رشته تراپ در حالي كه مي توانست در رده چهارم جوانان جهان بايستد به مقام هشتمي رسيد.
رئيس فدراسيون تيراندازي شانس تيراندازان بانوان ايراني را در بازيهاي آسيايي دوحه بيشتر از آقايان دانست.

شاهين نصيري نيا:
آمادگي حضور در هر دو ميدان جهاني و آسيايي را دارم
محمدرضا منصوريان - علي پاكيزه جم دستيار ايراني يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري ايران ديروز گفت: روز چهارشنبه هفته جاري در اردوي اردبيل از وزنه برداران حاضر در اردوي تيم ملي ركوردگيري به عمل مي آيد تا از جايگاه و آخرين وضعيت آنها در رنكينگ جهاني باخبر شويم. وي با اشاره به اين كه در حال حاضر ۱۲ وزنه بردار در اردو حضور دارند، اظهار داشت: در پايان اردوي اردبيل ۳ وزنه بردار از ليست نفرات اعزامي به مسابقات جهاني حذف مي شوند.
پاكيزه جم علت دور بودن اصغر ابراهيمي از تمرينات را تشديد مصدوميت كمر وي عنوان كرد و در رابطه با حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان نيز گفت: رضازاده فقط به حفظ عنوانش در مسابقات جهاني دومنيكن مي انديشد.
مربي تيم ملي وزنه برداري كشورمان ديروز هم از آمادگي بالاي شاهين نصيري نيا و محمدحسين برخواه خبر داده و گفته بود كه نصيري نيا در آخرين تمرينات خود موفق به مهار وزنه ۱۶۵ كيلوگرم در حركت يك ضرب شده است كه ركورد قابل توجهي براي اين وزنه بردار با توجه به بازگشت دوباره وي به دنياي قهرماني است.
در اين حال، نصيري نيا كه اين روزها انگيزه زيادي براي كسب موفقيت در مسابقه هاي جهاني دارد ،مي گويد: تمام سعي و تلاشم را به كار مي بندم تا با نهايت آمادگي در مسابقات جهاني حضور يابم. شاهين اين را هم گفته است كه من در صورتي  كه كادر فني صلاح بداند در هر دو ميدان جهاني دومنيكن و آسيايي دوحه به روي تخته خواهم رفت.

رفت و  آمد در تيم بزرگسالان ادامه دارد
اردوي هفتم تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران در راه است. با وجود گذشت بيش از چهارماه از تشكيل اردو هنوز رفت و آمد بازيكنان به تيم ملي ادامه دارد و «ميلوراد كياچ» در حال سبك و سنگين كردن بازيكنان و شناخت تركيب اصلي است. در پايان اردوي ششم عليرضا بهبودي، حمزه زريني و فرهاد نظري افشار از جمع اردونشينان خارج و اميرحسين منظمي، فيروز تابش نژاد و محمد سليماني به اردونشينان اضافه شدند. از اين جمع، سليماني در اردوهاي پيشين حاضر بود، تابش نژاد براي حل مشكل دريافت پس از سالها به تيم ملي دعوت شد و اميرحسين منظمي با زدن قيد خداحافظي دوباره هواي حضور در تيم ملي به سرش زده است.
اردوي هفتم براي بازي تداركاتي با تيم «نوواي» روسيه و اعزام به قزاقستان از روز چهارشنبه تشكيل مي شود.

افتخارات ورزش و واليبال را كمرنگ نكنيم
گروه ورزشي - علي شاكري: افتخارات حاصله در ورزش را كه با زحمت و مرارت به دست مي آيد، نبايد كمرنگ جلوه داد. غبارآلود نشان دادن افتخارات ملي رسم معرفت نيست و مشكلي را نيز حل نخواهد كرد. افتخارات واليبال ايران در آسيا هرگز كاذب نبوده و نيست؛ چرا كه براي جهاني فكر كردن و جهاني مطرح شدن اتفاقاَ بايد ابتدا از كنار تيم هاي آسيايي عبور كرد. آسيايي هايي كه هنوز هم در بسياري از زمينه هاي ورزش ما جلوتر حركت مي كنند. آنهايي كه تا ديروز در حسرت گرفتن يك «ست» از همين تيم هاي آسيايي بوده اند، حالا افتخارات واليبال را نشانه رفته اند. به جاي اين حرف ها كه قبلاً بايد گفته مي شد، بهتر است به فكر نشان دادن راهكار براي موفقيت هاي بزرگتر براي آينده باشيم.

خبرهاي فوتبال جهان
وردربرمن، قهرمان جام اتحاديه آلمان
010341.jpg
مريم دري منش - تيم فوتبال وردربرمن با دو گل ايوان كلاسينچ توانست براي اولين بار قهرماني جام اتحاديه آلمان را از آن خود كند. در ديدار فينال، اين جام كه روز شنبه در شهر لايپزيك انجام شد، برمن توانست با دو گل از سد بايرن مونيخ بگذرد. حدود يك هفته پيش از شروع بوند سليگا و در مقابل ۳۰۰ ۴۱ تماشاگر، وردربرمن موفق شد در اين جام كه شش تيم در آن حضور داشتند به قهرماني برسد. در اين ديدار ، برمن با وجود در اختيار نداشتن تيم بوروفسكي و فرانك باومان برتري محسوسي نسبت به بايرني داشت كه تاكنون در فينال اين مسابقات شكست نخورده بود.
مارتين اونيل مربي جديد استون ويلا
010338.jpg
دو هفته قبل از شروع ليگ برتر انگليس مارتين اونيل ۵۴ ساله جانشين ديويد اولري شده و مربيگري باشگاه استون ويلا از شهر بيرمنگام را به عهده گرفت. وي تا ماه مه ۲۰۰۵ سرمربي سلتيك گلاسكو اسكاتلند بود و با اين تيم عناوين زيادي را تصاحب كرد. قبل از انتخاب استيو مك لارن نيز از وي به عنوان يكي از نامزدهاي احراز پست مربيگري تيم ملي ياد مي شد. اونيل ۶۲ بار پيراهن تيم ملي ايرلند شمالي را به تن كرده است.
ويه را، كاپيتان تيم ملي فرانسه
010335.jpg
پاتريك ويه را هافبك تيم ملي فوتبال فرانسه اعلام كرد كه مايل است بازوبند كاپيتاني تيم ملي كشورش را به بازو ببندد. ريموند دومنش در اين باره گفت: ويه را مي خواهد كاپيتان تيم باشد و اين كاملاً منطقي است. هافبك سابق آرسنال كه سال گذشته به يوونتوس تورين پيوسته بود، فصل آينده در اينتر ميلان بازي خواهد كرد.
وي ۹۴ بازي ملي و ۶ گل زده در كارنامه خود دارد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |