سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۰ - Aug 15, 2006
در عمليات پليسي در ساوجبلاغ فاش شد
باغ ميوه ؛آزمايشگاه توليد«كراك» بود
كارآگاهان پليس موفق به كشف ۱۲۴ كيلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۴۹ كيلوگرم هروئين خالص، ۶۰ كيلوگرم مرفين و ۱۵ كيلوگرم هروئين در دست توليد شدند
011535.jpg
011538.jpg
گروه حوادث - كارآگاهان پليس استان تهران ،تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري دو تبعه تركيه اي كه يكي از بزرگترين لابراتوارهاي توليد مخدرهاي صنعتي هروئين و كراك را در ساوجبلاغ راه اندازي كرده بودند آغاز كرده اند.
ردگيري باند توليد مخدرهاي صنعتي هنگامي در دستور كار پليس ساوجبلاغ قرار گرفت كه از مدتي قبل اخباري درباره ترددهاي مشكوك به باغي در شهرك طاووسيه ساوجبلاغ، به ماموران عمليات ويژه اداره مبارزه با مواد مخدر استان تهران گزارش مي شد.
با بررسي اين گزارشها، ماموران، باغ مورد نظر را تحت نظر قرار داده و در جريان تعقيب و مراقبت هاي غيرمحسوس اطلاعاتي دريافتند كه اين باغ احتمالا سرپوشي براي لابراتوار مجهز و بسيار پيشرفته تهيه و تبديل مواد مخدر است و چندين متخصص ساخت داروهاي مخدر در آنجا فعاليت مي كنند.
با مشخص شدن اين موضوع ، ۱۷ مرداد كارآگاهان پليس، در عملياتي غافلگيرانه باغ را به محاصره درآورده و وارد لابراتوار شدند.
در بررسي هاي صورت گرفته از لابراتوار، كارآگاهان پليس موفق به كشف ۱۲۴ كيلوگرم انواع مواد مخدر شدند كه ۴۹ كيلوگرم آن هروئين خالص، ۶۰ كيلوگرم مرفين و ۱۵ كيلوگرم هروئين در دست توليد و مقاديري مواد مخدر ديگر بود، اين در حالي بود كه از محل لابراتوار دستگاههاي بسيار پيشرفته آزمايشگاهي نيز كشف شد،
با دستگيري مرد ۳۵ ساله اي به نام «مراد - ف» بازجويي هاي پليسي براي شناسايي ساير اعضاي باند آغاز شد، كه در جريان بازجويي ها مشخص شد گردانندگان اصلي باند دو تبعه تركيه اي هستند كه اقدام به تاسيس اين لابراتوار كرده اند.
پليس در تعقيب
گردانندگان آزمايشگاه
روز گذشته سردار رضا زارعي فرمانده انتظامي استان تهران با اعلام اين خبر و با بيان اينكه لابراتوار مكشوفه از بزرگترين لابراتوارهاي تبديل مواد مخدر است ، گفت: كشف اين لابراتوار در نوع خود در استان تهران بي سابقه بوده است، از اين رو نتايج حاصل از اين عمليات به صورت گسترده در سطح جامعه قابل مشاهده خواهد بود.

دختر فراري با كلت كمري دستگير شد
گروه حوادث- دختر نوجواني كه به قصد ارتكاب سرقت مسلحانه راهي تهران شده بود قبل از ارتكاب جرم بازداشت شد.
به گزارش همشهري، عصر روز يكشنبه مأموران يگان ويژه پليس تهران بزرگ در حال گشت زني در اطراف فرهنگسراي بهمن متوجه رفتارهاي مشكوك يك دختر ۱۶ ساله شدند. دختر نوجوان وقتي متوجه شد كه پليس به وي مظنون شده پا به فرار گذاشت و همين حركت  وي باعث شد پليس به تعقيب وي پرداخته و اقدام به بازداشت او كند. محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ روز گذشته در توضيح اين خبر گفت: «در بازرسي بدني از دختر نوجوان يك قبضه كلت كمري و شش فشنگ جنگي كشف شد.»
تورنگ در ادامه افزود: «دختر نوجوان در بازجويي هاي تكميلي در خصوص علت حمل سلاح به پليس گفت: «چندي پيش به بهانه اينكه قصد سفر با دوستانم را دارم از خانه پدر  ي ام در يكي از شهرهاي غربي كشور بيرون آمدم و بعد از خريد اسلحه به تهران آمدم. قصد داشتم با استفاده از اسلحه اقدام به سرقت مسلحانه كنم كه دستگير شدم.»

تصادف مرگبار در محور لارستان - شيراز
۲۰ مسافر اتوبوس، زنده در آتش سوختند
011541.jpg
گروه حوادث - يك دستگاه اتوبوس مسافربري كه در مسير لارستان به شيراز در حركت بود، به علت بي احتياطي راننده پس از برخورد با يك دستگاه كاميون منفجر شد و ۲۰ مسافر آن زنده در آتش سوختند.
به گزارش همشهري ساعت ۱۱ صبح يكشنبه ۲۲ مردادماه زماني كه مسافران يك دستگاه اتوبوس نارنجي رنگ در بخش گله دره از توابع شهرستان لارستان درحال سوارشدن به اتوبوس بودند تا عازم شيراز شوند، هيچ كس نمي دانست تا ساعتي بعد گرفتار حادثه اي مي شوند كه موجي از ماتم را به همراه خواهد داشت.
۴۰ مسافر در پناه نسيم خنك كولر اتوبوس نظاره گر مناظر اطراف بخش گله  دره بودند. ساعاتي بعد در حالي كه آفتاب به ميانه آسمان رسيده بود، ناگهان اتوبوس دچار نقص فني شد و كولر آن از كار افتاد.
راننده جوان بلافاصله، اتوبوس را به كنار جاده هدايت كرد و مشغول وارسي آن شد و لحظاتي بعد وقتي راننده جوان فهميد علت خرابي كولر پاره شدن تسمه آن است، با اتوبوسي كه جلوتر از او در حركت بود تماس گرفت تا از وي تسمه كمكي قرض بگيرد و به اين ترتيب سعي كرد با افزودن سرعت ،خود را به اتوبوس جلويي برساند و مشكل كولر را رفع كند. مسافران در جاي خود آرام گرفتند و راننده جوان با سرعت زياد به راه افتاد.
سرعت سرسام آور اتوبوس رفته رفته تبديل به هراسي شد كه در دل هركدام از مسافران سايه افكند و نگاه مضطرب آنها را به جاده دوخته بود.
ساعت حدود ۱۴ و ۳۰ دقيقه بعدازظهر بود كه اتوبوس پس از سبقت گرفتن از يك خودروي سواري مي رفت تا از كاميوني كه جلوي او در حركت بود نيز سبقت بگيرد. در همين هنگام به علت بي دقتي راننده، قسمت شاگرد اتوبوس با كاميون برخورد كرد و راننده كنترل اتوبوس را از دست داد. اتوبوس ناگهان از جاده خارج شد و پس از برخورد با ديواره پلي كه در آن حوالي بود به داخل يك گودال پرت شد. لحظاتي بعد صداي انفجاري شديد، منطقه را دربر گرفت و شعله هاي آتش از داخل اتوبوس زبانه  كشيد.
آتش سوزي آنقدر شديد بود كه نزديك شدن به اتوبوس كاري محال مي نمود. شاهدان حادثه بلافاصله ماجرا را به پاسگاه انتظامي و آتش نشاني اطلاع دادند ولي پيش از آنكه آنها در محل حادثه حاضر شوند ۱۹ نفر از مسافران در آتش سوخته بودند.
با حضور ماموران در محل، عمليات اطفاي حريق آغاز شد و مجروحان حادثه به بيمارستان شهرستان خنج منتقل شدند. بعدازظهر روز يكشنبه بي گمان يكي از پركارترين روزهاي كاركنان اين بيمارستان بود، چراكه ۲۳ نفر از مسافران اتوبوس كه پيش از انفجار به بيرون پرتاب شده بودند بايد مداوا مي شدند. مداواي مجروحان تا نيمه شب يكشنبه ادامه داشت و در اين ميان ۵ نفر از آنها كه حالشان وخيم بود به وسيله بالگرد به شيراز منتقل شدند ولي در ميانه راه يكي از آنان جان خود را از دست داد.
روز گذشته اجساد سوخته شدگان نيز به سردخانه بيمارستان خنج منتقل شد ولي به خاطر سوختگي زياد هيچ كدام از آنها قابل شناسايي نبودند و تلاش براي شناسايي هويت اجساد آغاز شد و يك تيم از سازمان پزشكي قانوني شيراز به بيمارستان خنج اعزام شد.
شرح حادثه از زبان يكي از مجروحان
يوسفي يكي از بازماندگان اين حادثه دلخراش كه همسر و دختر سه ماهه خود را در انفجار اتوبوس از دست داده است به خبرنگار همشهري گفت: زماني كه اتوبوس قصد داشت از كاميون سبقت بگيرد، ناگهان با قسمتي از آن برخورد كرد و به بيرون از جاده منحرف شد.
پس از سقوط اتوبوس به داخل گودال مسافراني كه در قسمت عقب آن نشسته بودند به جلو پرتاب شدند و من و تعدادي ديگر از مسافران به بيرون پرت شديم.
من كه همسر و دخترم در اتوبوس بودند بلافاصله از جايم بلند شدم و به دنبال اتوبوس شروع به دويدن كردم. اتوبوس در خارج از جاده همچنان در حركت بود و راننده نمي توانست آن را كنترل كند. من مي خواستم هرطوري شده زن و فرزندم را نجات دهم كه ناگهان اتوبوس در فاصله ۵۰۰ متري از جاده منفجر شد و همه مسافراني كه در آن بودند سوختند.
دكتر بهادر مقدس، رييس بيمارستان خنج نيز به همشهري گفت: پس از انتقال اجساد و مجروحان حادثه كار ما آغاز شد و ۲۳ مجروح در اين بيمارستان پذيرش شدند. اجساد سوخته ۱۹ نفر نيز به سردخانه منتقل شدند تا كار شناسايي هويت آنها آغاز شود.
دكتر مقدس با بيان اينكه هيچ كدام از اجساد قابل شناسايي نيستند افزود: هم اكنون دو فهرست از مسافران در اختيار ما قرار دارد كه تعدادي از آنها متعلق به پايانه مسافربري است كه تعداد مسافران را ۳۵ نفر نشان مي دهد و ديگري مجروحان و اجساد منتقل شده به بيمارستان هستند كه بيش از ۴۰ نفرند.وي تاكيد كرد: هم اكنون كارشناسان پزشكي قانوني استان فارس در بيمارستان خنج حضور يافته اند تا شايد بتوان از طريق برخي شواهد از قبيل جنسيت، هويت بعضي از اجساد را تعيين كرد.

عامل قتل خيابان مختاري به قصاص محكوم شد
011544.jpg
گروه حوادث - پيرمردي كه در پي درگيري خانوادگي همسرش را به قتل رسانده و جسدش را در داخل ديوار خانه اش پنهان كرده بود، صبح ديروز پس از محاكمه و اخذ آخرين دفاع از سوي قاضي شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت به قصاص محكوم شد .
به گزارش همشهري، ماجراي اين حادثه تلخ زماني آغاز شد كه دختر جواني از انگلستان براي ملاقات مادرش به نام صغري به ايران آمد ولي هنگاميكه به خانه مادري اش در خيابان مختاري رفت، دريافت مادر و ناپدري اش ديگر در آنجا ساكن نيستند و مدت طولاني است كه هيچ كس از بستگان از آنها خبري ندارد.
با اعلام شكايت دختر جوان، ماموران اداره ۱۱ آگاهي تهران در بررسي هاي مقدماتي خود دريافتند اواسط سال ۸۰ مادر دختر جوان در حالي كه مدتي بود از همسر اولش جدا شده بود ، با مردي به نام موسي كه ۱۵ سال از وي كوچكتر بود آشنا شده و سپس با وي ازدواج كرده است. پس از اين ازدواج ، دو دختر اين زن به كشور انگلستان رفتند و صغري همراه همسر جديد خود در خانه مسكوني خودشان ساكن شد. در حاليكه پليس در حال تحقيقات براي يافتن سرنخي از صغري و همسرش بود ، دختر جوان منزل مادر خود را به زوج جواني فروخت ، اما مدتي بعد زوج جوان پس از خريد خانه با صحنه وحشتناكي روبرو شدند كه آنها را به دادسراي جنايي تهران كشاند.
اين زن و شوهر به بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي گفتند :قبل از آنكه به خانه جديدمان اسباب كشي كنيم اقدام به بازسازي آنجا كرديم ،اما كارگران در هنگام كار متوجه يك ديوار كاذب در يكي از اتاقها شدند و بعد از فرو ريختن آن با جسد زني روبه رو شدند. ماموران با حضور در محل كشف جسد در يافتند كه جسد متعلق به صغري است. بدين ترتيب پرونده اين جنايت به اداره دهم آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد.
پليس جنايي تهران بعد از انجام تحقيقات اوليه، مظنون اصلي ارتكاب اين جنايت را همسر متواري صغري دانست و او را تحت شناسايي قرار داد. در نهايت مدتي قبل بعد از چهار سال جستجو اين مرد را در حاليكه در ميدان آزادي سوار خودرو پيكان خود در حال تردد بود، بازداشت كردند.
اين مرد بعد از انتقال به آگاهي در جريان بازجويي ها به ارتكاب قتل اعتراف كرد و پس از تكميل تحقيقات با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد تا اينكه صبح ديروز با حضور در شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت با توجه به درخواست اولياي دم به دفاع از خود پرداخت و تنها انگيزه خود را اختلافات خانوادگي بيان كرد.
اين مرد در اظهاراتش نزد قاضي الهي زاده گفت: قتل را قبول دارم. ولي عمدي نبود. روز حادثه صغري تازه از خارج برگشته بود و دائما بهانه جويي مي كرد. به من گفت: مي خواهد خانه را بفروشد من هم مخالفت كردم و از او خواستم تا طبقه دوم خانه را به نامم كند.اما او عصباني شد و چاقويي را كه در دست داشت به طرفم پرتا ب كرد.من هم با چكش به سرش كوبيدم.او در همان لحظه مرد و من در حالي كه نمي دانستم چه كار بايد بكنم جسدش را پس از دو روز داخل يك ديوار كاذب پنهان كردم. بر پايه اين گزارش، قاضي الهي زاده با شنيدن اظهارات متهم به قتل و درخواست اولياي دم موسي را به قصاص نفس محكوم كرد.

زن

بور گزيدگي جان كودك ۵ ساله را گرفت
سايت پليس: بر اثر زنبور گزيدگي دختر بچه ۵ ساله اي در اردبيل جان خود را از دست داد .
بنا بر بررسي هاي صورت گرفته اين دختر بچه ۵ ساله به نام« مريم» ساكن روستاي دره بيگلو از توابع شهر ارشق مشكين شهر بعلت زنبور گزيدگي از ناحيه دهان جان خود را از دست داده است

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |