چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۱ - Aug 16, 2006
فوتبال مقدماتي جام ملت هاي آسيا
امروزروز ديگري براي فوتبال ملي ايران است
ايران - سوريه امروز ساعت ۱۸
با حضور چپ پاها در تركيب جديد تيم ملي همچون نيكبخت واحدي چرخ اين تيم روانتر از هميشه خواهد چرخيد
عكس : مجتبي جانبخش
011748.jpg
011760.jpg
گروه ورزشي - تيم ملي فوتبال ايران پس از جام جهاني با تركيبي جديد و با سرمربي ايراني امروز در ورزشگاه آزادي ميزبان تيم ملي سوريه است.
ايران براي رسيدن به مرحله نهايي جام ملت هاي آسيا نياز به پيروزي در بازي امروز دارد. تيمي كه به همراه عربستان، كره جنوبي و ژاپن در اين جام بيشترين عنوان قهرماني را به دست آورده است.
بازيكنان امروز تيم ملي انگيزه بسياري براي اثبات شايستگي هاي خود براي قرار گرفتن در تركيب اصلي دارند و ايران اين توانايي را دارد كه در سايه حمايت و اعتماد تماشاگران به آنچه كه مي خواهد در ميدان با سوريه دست پيدا كند.
پيروزي در بازي امروز روحيه اي مضاعف به قلعه نويي و شاگردانش مي بخشد تا با شرايط بهتري مهياي بازي سرنوشت ساز با كره در روز ۱۱ شهريور در شهر سئول شوند.
گروه ورزشي - با گذشت بيش از يك ماه از جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان، تيم ملي فوتبال ايران در ديداري حساس، اما نه چندان سخت به مصاف سوريه مي رود. اين بازي در چارچوب دور مقدماتي جام ملت هاي آسيا در تهران برگزار مي شود و تيم ايران با برد در اين ديدار آماده بازي سرگروهي با كره جنوبي در سئول خواهد شد.
امروز تيم ملي ايران پس از چندين سال، تركيب تازه و جوانتري را با تفكرات يك مربي وطني تجربه مي كند. اين اولين آزمايش جدي براي مربي جواني خواهد بود كه به لطف كارنامه درخشان در تيم باشگاهي پيراهن مربيگري تيم ملي را بر تن كرده است. بازي با سوريه فرصت مناسبي براي بازيكناني است كه در سال هاي اخير همواره در سايه بازيكنان باتجربه و اسمي پشت خط مانده اند. بازيكناني كه با انگيزه كافي بايد شايستگي هاي خود را در دور تازه اي از حيات تيم ملي اثبات كنند.
اشكال عمده سوري ها اين است كه آنها تا به امروز موفق نشده اند به جام جهاني راه پيدا كنند نيز همانا نداشتن فرهنگ بازي گروهي است. اما در ورزش هاي انفرادي براي خود تعريف هاي درستي دارند. تيمي كه امروز در چارچوب بازيهاي مقدماتي جام ملتهاي آسيا مقابل فوتبال ما قرار مي گيرد، جاي بحث و تحليل گسترده اي ندارد. آنها از همان روز قرعه كشي براي خود شانسي در مقابل ايران و كره جنوبي قائل نبودند. اين را مربي سابق صرب آنها،رادوينوويچ خوب فهميد و قبل از آن كه حادثه اخطار كند سوريه را ترك كرد. يك شكست در خانه و در مقابل كره جنوبي شرايط روحي آنها را به هم ريخت، اما پيروزي پرگل در مقابل تايوان كمي اميدوارشان كرد. سوريه از فوتبال ايران شناخت كافي دارد. آنها مي دانند سيستم كلي فوتبال ما انگليسي است و پايه هاي اوليه آن را انگليسي ها بنا نهادند. اما سوريه با اصل قرار دادن قدرت بدني بيشتر به سمت بازي فيزيكي رفته است. از كشف استعدادهاي خودجوش كه در فوتبال غليان دارد غافل مانده است. ما در مقابل سوريه به هر شيوه اي و با هر نفراتي بازي كنيم برتر هستيم. بازي انفرادي ما قابل مقايسه با بازيكنان سوريه نيست، توان بدني و تاكتيك گروهي ما بسيار جلوتر از سوريه است. آنها فوتبال روي زمين را خوب نمي شناسند و چون دهه هفتاد از همان شيوه ارسال هاي بلند و تحميل قدرت استفاده مي كنند.
در عوض تيم ما با تعداد زيادي از بهترين بازيكنان تكنيكي مي تواند در هر نقطه اي از زمين بر حريف غالب باشد. كعبي، مهدوي كيا، تيموريان، نكونام، نيك بخت، معدنچي، عنايتي و مجيدي يا اكبرپور و خطيبي داراي برتري هاي چشمگيري هستند.
عبور از سوريه اگرچه آسان است، اما نياز به تدبير خاص خود دارد. شكافتن عمق دفاع كند و درجاي سوريه كار سختي نيست. شايد امروز روز عنايتي باشد كه با حمايت تماشاگران به يك ركورد خوب برسد.

انصاري فر: درحال مذاكره با دنيزلي هستيم
011763.jpg
ايسنا: مديرعامل باشگاه پرسپوليس پس از انجام مذاكرات صبح ديروز خود با مصطفي دنيزلي به عنوان گزينه مربيگري اين تيم تأكيد كرد: هيچ مشكلي با دنيزلي نداريم، به توافقاتي با وي دست يافته ايم اما، براي اطمينان بيشتر مذاكرات را پيگيري خواهيم كرد.
محمد حسن انصاري فر اظهارداشت: توافقاتي را با مصطفي دنيزلي داشته ايم، تمام موارد كاري مورد نظر بحث و بررسي شده است و به نظر مي رسد براي همكاري مشكلي با يكديگر نداشته باشيم.وي تأكيد كرد: با توافق انجام شده دستيار دنيزلي كه با وي به تهران آمده است طي روزهاي آينده در تمرينات حضور خواهد داشت و دنيزلي به تركيه بازخواهد گشت و اوايل هفته آينده به تهران بازمي گردد تا فعاليت رسمي خود را آغاز كند.
دنيزلي: هنوز چيزي مشخص نيست
مصطفي دنيزلي پس از مذاكرات صبح ديروز خود با مديرعامل باشگاه پرسپوليس برخلاف تأكيد انصاري فر مبني بر انجام توافقات نهايي با اين مربي تركيه اي، حاضر نشد به حصول توافق و حضور در پرسپوليس اشاره كند.دنيزلي كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت اظهارداشت: هنوز شروع مذاكرات است و چيزي مشخص نيست.

صميمي و ارزنده در فينال دووميداني قهرماني جهان
ايسنا: يازدهمين دوره  مسابقات دووميداني جوانان جهان در پكن با شكسته شدن ركورد پرتاب ديسك جوانان جهان آغاز شد.
مسابقات مقدماتي رشته هاي مختلف دووميداني جوانان جهان از صبح ديروز در شهر پكن آغاز شد و طي آن صميمي و ارزنده به فينال و بوعذار به مرحله  نيمه نهايي رسيدند. اين در حالي است كه يكي ديگر از دوندگان كشورمان در دوي  ۴۰۰ متر از دور رقابت ها حذف شد. مهم ترين اتفاق روز نخست ركوردشكني پرتابگر استوني در گروه اول پرتاب ديسك بود.ماركوس هانت كه بهترين پرتابگر سال  ۲۰۰۶ است در گروه اول مرحله  مقدماتي پرتاب ديسك و در جايي كه محمد صميمي، قهرمان آسيا و نماينده  كشورمان نيز حضور داشت در پرتاب نخست خود به ركورد  ۳۵/۶۶ متر رسيد كه با همين پرتاب حدنصاب جهان را به ميزان ۴۷ سانتي متر بهبود بخشيد. در اين دسته پرتابگر روسيه با ركورد ۳۴/۶۰متر دوم شد و محمد صميمي با يك پرتاب به ركورد  ۹۱/۵۸ اكتفا كرد تا انرژي اش را براي فينال نگه دارد.فينال رقابت هاي پرتاب ديسك امروز با حضور  ۱۲ پرتابگر از كشورهاي ايران، استوني، ليتواني، آمريكا، روسيه، آلمان، كوبا، روماني، استراليا و كرواسي برگزار مي شود.

داورزني به FIVB معرفي شد
گروه ورزشي - سرپرست جديد فدراسيون واليبال طي نامه اي رسمي به فدراسيون بين المللي واليبال FIVB معرفي شد.
در همين رابطه محمدرضا يزداني خرم با ارسال نامه اي به «روبن اكوستا» ضمن اعلام رفتن خود از اين فدراسيون به فدراسيون كشتي با معرفي داورزني به عنوان مديري برجسته در ورزش از او خواست تا همانند دو دهه گذشته به حمايت هايش از واليبال ايران ادامه دهد.
۱۷ تيم آسيايي در راه تهران
با صدور مجوز براي حضور تيم عراق در مسابقات واليبال جوانان آسيا در تهران شمار تيم هاي آسيايي كه شهريور ماه به تهران سفر خواهند كرد به ۱۷ تيم رسيده است. در سيزدهمين دوره رقابت هاي جوانان آسيا ۱۸ تيم شركت دارند كه سه تيم برتر آن جواز صعود به مرحله نهايي چهاردهمين دوره مسابقات قهرماني جهان را دريافت خواهند داشت. تيم جوانان ايران تاكنون دوباره قهرمان و يكبار نايب قهرمان و يكبار نيز به مقام سوم آسيا رسيده است.طي ۱۳ دوره تهران با پنج ميزباني بالاتر از ساير پايتخت هاي كشورهاي آسيايي قرار دارد.

رئيس كميته ملي المپيك:
فدراسيون ها بايد داراي متولي علمي شوند
011757.jpg
گروه ورزشي- نشست مشترك رئيس كميته ملي المپيك با مسئولان كميته هاي علمي فدراسيون هاي ورزشي در محل ستاد تداركاتي بازيهاي آسيايي دوحه و المپيك پكن برگزار شد.
در اين نشست رضا قراخانلو از توجه به مسايل علمي به عنوان يك نياز در ورزش كشور ياد كرد و عنوان داشت: هر فدراسيون  حتماً بايد يك متولي در بخش علمي داشته باشد، همان گونه كه ما در بخش هاي فرهنگي و پزشكي نمايندگان فدراسيون ها را به اسم مي شناسيم.وي افزود: مبناي حركت فدراسيون ها در بخش علمي بايد عبور از تئوري ها و رسيدن به مرحله عملي باشد و در اين رابطه برخي از فدراسيون ها از ظرفيت هاي موجود در آكادمي ملي المپيك خود استفاده مي كنند و  آنهايي هم كه در اين زمينه كوتاهي دارند قطعاً ضرر خواهند كرد.

طاهري جانشين شادگان در فدراسيون كشتي
محمدرضا يزداني خرم، سرپرست فدراسيون كشتي طي حكمي  علي طاهري را به سمت رئيس كميته پزشكي فدراسيون كشتي منصوب كرد.در حكم انتصاب طاهري آمده است: «نظر به تخصص و تجربه ارزنده اي كه در امور پزشكي دارا هستيد، به سمت رئيس كميته پزشكي فدراسيون كشتي منصوب مي شويد. اميد است با اتكال به خداوند متعال نسبت به ساماندهي امور پزشكي و ارتقاي سطح سلامتي كشتي گيران كه يكي از مهم ترين اهداف فدراسيون كشتي است، موفق و مؤيد باشيد.»پيش از اين دكتر بابك شادگان عهده دار اين سمت بود.
اسامي نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي كشتي آزاد
اردوي آمادگي تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان از پنجم تا شانزدهم شهريور با نفرات زير در شهرستان اردبيل برگزار خواهد شد:
۵۵ كيلو: تقي داداشي، مهدي قرباني نژاد، علي اصغر سليماني (مازندران)، محمد سليماني (همدان)،  فريد دژم خو (آذربايجان شرقي)، مهرداد حدادي (تهران)
۶۰ كيلو: سيد مراد محمدي، عادل شاه پلنگ، مرتضي پاشا اميري (مازندران)، مصطفي آقاجاني (تهران)
۶۶ كيلو: مسعود مصطفي جوكار (همدان)، سياوش گودرزي (اصفهان)، پيمان محمدي (كردستان)، نصرالله فدايي (مركزي)، عليرضا نوايي (تهران)
۷۴ كيلو: علي اصغر بذري، مهدي حاجي زاده (مازندران)، سعيد رياحي (گلستان)، مهدي بهابسته (خراسان)،  هادي حبيبي (تهران)، ميثم مصطفي جوكار (همدان)
۸۴ كيلو: رضا يزداني، محمدباقر عالي (مازندران)، جمال ميرزايي (همدان)
۹۶ كيلو: عليرضا حيدري (كرج)، سعيد ابراهيمي (همدان)، جعفر دليري، سعيد اميري (كرمانشاه)، ياسر قرباني، عباس مرادي (مازندران)
۱۲۰ كيلوگرم: فردين معصومي (گيلان)، عليرضا رضايي (تهران)، رستم مرادي (كرمانشاه)

انتقاد سرمربي تيم ملي شطرنج از پريدر
گروه ورزشي - مريم رضايي: براي ملي پوشاني مثل پريدر زحمت زيادي كشيده شده است، اما درست نيست پس از يك شكست، ادعاهايي بي مورد و جنجالي مطرح كند.
خسرو هرندي سرمربي تيم ملي شطرنج ايران درباره شادي پريدر كه از ادامه رقابت با آتوسا پوركاشيان رقيب خود براي انتخاب تيم ملي جهت حضور در بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه انصراف داد، گفت: اين ملي پوش متأسفانه قدرناشناسي كرده است و ادعاهاي پريدر به دليل بي پايه و اساس بودن براي او گران تمام خواهد شد.وي گفت: اگر پريدر مي دانست كه مادر پوركاشيان در فدراسيون نفوذ دارد چرا او مسابقه داد؟ و چرا قبل از باخت اين ادعاي دروغ خود را مطرح نكرد.

قهرمانان چند رشته ورزش دانش آموزي شناخته شدند
گروه ورزشي - مسابقات ورزشي دانش آموزان در رشته هاي مختلف مراحل پاياني خود را مي گذراند.
در رقابت هاي بدمينتون اشكان فصاحتي از زنجان عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد. در مسابقات دونفره سيد رعوفي و عرفان شاه حسيني از تهران اول شدند. در دووميداني تيم تهران اول شد، گلستان و آذربايجان غربي درمجموع تيمي در مكان هاي دوم و سوم ايستادند. در شطرنج خراسان رضوي و تهران به ترتيب در جوانان و نوجوانان عنوان قهرماني را تصاحب كردند.

خبرهاي فوتبال جهان
رونالدينيو در ميلان
011766.jpg
مريم دري منش- تيم فوتبال آ.ث.ميلان كه در حال حاضر سرگرم مذاكره با سران رئال مادريد جهت به خدمت گيري رونالدو است، در نظر دارد سال آينده رونالدينيو را نيز به خدمت گيرد. برلوسكني درصدد است تا قبل از كناره گيري خوان لاپورتا از رياست باشگاه نظر مساعد وي را براي استخدام رونالدينيو به دست آورد. برلوسكني اطمينان دارد كه براي سال ۲۰۰۷ حتماً موفق به اين كار خواهد شد.
تمديد قرارداد ترزه گه با يوونتوس
011769.jpg
ديويد ترزه گه كه چندي است شايعه رفتن او از يوونتوس به گوش مي رسد اظهار آمادگي كرده كه فصل بعد نيزبا اين تيم به ميدان برود. به نظر مي رسد سران باشگاه موفق شده اند رضايت او را كه از باشگاه هاي ميلان، ليون و چند باشگاه ديگر پيشنهاداتي دارد جلب كرده و وي را در يووه نگه دارند.قرار است قرارداد وي تا سال ۲۰۱۰ تمديد شده و در هر فصل ۵/۵ ميليون يورو به عنوان دستمزد دريافت كند.
شوستر و دريافت نشان طلا
011772.jpg
برند شوستر بازيكن سابق تيم ملي فوتبال آلمان دو سال پس از ترك تيم شاختاردونتسك اوكراين از مقامات اين باشگاه نشان طلا دريافت كرد. او كه هم اكنون در ليگ اسپانيا به مربيگري مشغول است در فصل ۲۰۰۳- ۲۰۰۲ توانست شاختاردونتسك اوكراين را در بازيهاي باشگاهي اروپا مطرح كند. به همين دليل و در پاسخ به زحماتش براي اين باشگاه، نشاني طلا از سوي اين تيم به وي اعطا شد.
عذرخواهي شوچنكو از هواداران ميلان
آندري شوچنكو كه در شش سال گذشته در ميلان ايتاليا بازي مي كرد با پيوستن به تيم لندني چلسي، از هواداران دوآتشه ميلان عذرخواهي كرد.وي گفت: «بايد واقعيت را پذيرفت. از اين پس تنها پيراهني كه بايد برايش تلاش كنم پيراهن چلسي خواهد بود.»

نگاه
دور افتادن باشگاهها از اصل خود
علي شاكري
در خبرها آمده بود كه سرپرست جديد فدراسيون واليبال در گفت وگو و ملاقات با مديران باشگاهها سعي دارد دوباره پاي اين تيم ها را به فعاليت در اين رشته باز كند. وي ديروز در همين رابطه با سردار غياثي در باشگاه پاس به گفت وگو نشست و قرار است در روزهاي آينده به ديدار مديران صنام و ذوب  آهن برود. البته اين حركت را به فال نيك مي گيريم و اگرچه از اين دست اقدامات بي تأثير نيست وليكن مشكل اصلي را بايد در ساختار ناقص باشگاههاي فعلي ما جست وجو كرد كه با نگاه يك سويه و نگرش غلط از اصل خود دور افتاده اند. با وجود اتكاي باشگاههاي فعلي به بودجه تمام دولتي همه سرمايه ها فعلاً در مسير ورزش جذاب و پرطرفدار فوتبال روان است و ساير رشته هاي ورزشي نقش سياهي لشگر و در بيشتر موارد طفيلي را ايفا مي نمايند. جالب آن كه نه نهادهاي دولتي سرمايه گذار در ورزش اين دسته از مديران باشگاهها را به خاطر بي توجهي به رشته هاي ديگر بازخواست و ملامت مي كنند و نه سازمان تربيت بدني به عنوان متولي اصلي ورزش بر فعاليت باشگاها نظارتي كامل دارد كه تنها نام باشگاه را غصب كرده اند. با توجه به آن كه اكثريت قريب به اتفاق باشگاههاي كنوني در يك   و نهايت دو رشته سرمايه گذاري مي كنند بايد نام عاريه گرفته باشگاه را از آنان پس گرفت و بهتر است نام «تيم» را بر روي آنان گذاشت.

اعزام كوهنوردان دانشگاه آزاد به هيماليا
تيم ۳ نفره كوهنوردي دانشگاه آزاد اسلامي همزمان با فرا رسيدن سالروز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي جهت صعود به قله ۷۵۳۶ متري «موستاگ آتا» عصر ديروز از طريق قرقيزستان عازم چين شد.در اين اعزام كه در صورت مساعد بودن شرايط جوي ۲۹ روز به طول مي انجامد، نسرين نعمتي، عضو تيم ملي كوهنوردي و عضو اولين تيم بانوان مسلمان فاتح قله اورست، نسيم ويشلقي، عضو تيم كوهنوردي دانشگاه آزاد به همراه محمدرضا احساني، مدرس كوهنوردي دانشگاه آزاد نفرات اعزامي اين تيم را تشكيل مي دهند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |