چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۶ - Aug 23, 2006
فولادي ها پيشگام ورود به بورس هستند
۹۰ شركت دولتي در فهرست انتظار ورود به بورس
كميته مشتركي بين سازمان بورس و سازمان خصوصي سازي تشكيل شده كه با برگزاري جلسات هفتگي وضعيت ديگر شركت هاي دولتي و راهكارهاي ورود آنها به بورس بررسي مي شود
012753.jpg
گروه بورس- مدير اداره پذيرش بورس اوراق بهادار اعلام كرد: از شركت هاي دولتي مشمول صدر اصل ،۴۴ شركت هاي فولادي براي ورود به بورس پيشگام هستند.
بهروز زارع در گفت و گو با اطلاع رساني بورس گفت: چهار شركت فولادمباركه، ذوب آهن، فولاد خوزستان و فولاد آذربايجان در سال هاي گذشته درخواست ورود به بورس را ارايه كرده اند و با توجه به پذيرش مشروط در هيأت پذيرش از بقيه شركت ها جلوترند و با احراز شرايط تكميلي و اجراي شرايطي كه از آنها خواسته شده ، مي توانند وارد بورس شوند.
وي علت عرضه نشدن سهام اين شركت ها را نداشتن مجوز قانوني اعلام كرد و افزود: خوشبختانه با ابلاغيه مقام معظم رهبري مجوز قانوني براي واگذاري سهام اين شركت ها صادر شده است و با اخذ و بررسي مدارك و مستندات آنها براي ورود به بورس آماده مي شوند.
زارع خاطرنشان كرد: برخي شركت ها مانند بانك ها، بيمه ها و شركت هاي كشتيراني و هواپيمايي شرايط واگذاري را دارند و به طور مستقيم در فرمان مقام معظم رهبري آمده است كه كدام بانك ها بايد واگذار شوند اما تعدادي از شركت هاي توليدي هم هستند كه گنجانده شدن آنها در شركت هاي مشمول اصل ۴۴ قانون اساسي نياز به بحث كارشناسي دارد و هيأت عالي واگذاري براي تعيين تكليف آنها مشغول بررسي است كه نياز به زمان دارد.
وي با اعلام اين كه هم اكنون پرونده ۹۰ شركت و از جمله شركت هاي دولتي براي ورود به بورس مفتوح است و در مراحل مختلف پذيرش قرار دارند،تصريح كرد: بيمه ها به جز بيمه ايران، بقيه بيمه ها مانند بيمه دانا، بيمه آسيا، بيمه البرز بايد به بخش خصوصي واگذار شود و نيازي به بررسي اين موضوع كه مشمول اصل ۴۴ مي شود يا خيروجود ندارد ندارند و به احتمال زياد در نيمه دوم امسال شاهد حضور شركت هاي بزرگ دولتي و به خصوص شركت هاي فولاد كه شركت هاي بسيار بزرگي هستند، در بورس خواهيم بود.
زارع يادآور شد: كميته مشتركي بين سازمان بورس و سازمان خصوصي سازي تشكيل شده است كه با برگزاري جلسات هفتگي وضعيت ديگر شركت هاي دولتي و راهكارهاي ورود آنها به بورس را بررسي مي كند.
مدير پذيرش اوراق بهادار با بيان اين كه از آغاز به كار بورس در سال ۱۳۴۷ تاكنون ۴۳۲ شركت روي تابلو آمده اند، سال هاي ۸۲ و ۸۳ را سال هاي رونق پذيرش شركت ها در بورس توصيف كرد و گفت: در اين دو سال ۸۸ شركت به شركت هاي بورسي افزوده شد كه علت هاي مختلفي مانند رونق گرفتن معاملات در بورس، افول بخش هاي ديگر سرمايه گذاري كشور و در نتيجه ورود حجم نقدينگي بسيار بالا به بورس را به همراه داشت و با توجه به پيش بيني رشد سريع اقتصادي، توسعه صنايع و سياست گذاري حركت به سمت اقتصاد خصوصي باعث شد كه تعداد شركت هاي متمايل به سرمايه گذاري، در اين بازار افزايش يابد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه ورود تعداد زياد شركت ها به بورس چه نتيجه اي داشته است، پديده هاي اقتصادي را پديده هايي با جنبه هاي مختلف توصيف كرد كه كشف آثار برخي از جنبه ها با گذشت زمان ممكن است، وي گفت: براي اين كه بخش ثانويه يك بازار سرمايه كاركرد و نقش اساسي و اصلي خودش را ايفا كند بايد اين بازار گسترش پيدا كند و يك بازار كوچك، بسته و كم عمق نمي تواند وظايف و كاركردهاي تعريف شده را انجام دهد و براي اين منظور بايد محصولات متنوعي براي سرمايه گذاران ارايه كرد يا تعداد شركت هايي را كه سهامشان قابل خريد و فروش است افزايش داد كه در نتيجه با بزرگترشدن اين بازار بخش بزرگتري از اقتصاد و توليد ناخالص ملي وارد بورس خواهد شد.
زارع خاطرنشان كرد: كندي و تنبلي شركت ها در حركت براي ورود به بورس و شرايط بازار دست به دست هم دادند و باعث شدند كه در سال ۸۴ فقط شش شركت را روي تابلو ببريم و در سال ۸۵ تاكنون شركتي به عنوان شركت پذيرفته شده در بورس نداشته باشيم كه هم اكنون با شرايط جديد و به ويژه ابلاغيه مقام معظم رهبري درباره بند «ج» سياست هاي كلي اصل ۴۴ شرايط قانوني لازم براي حضور شركت هاي دولتي و وابسته به دولت در بورس و فروش سهام آنها به بخش خصوصي فراهم شده است همچنين با كاهش آن نگراني هايي كه در سال ۸۴ وجود داشت و روشنترشدن سياست هاي اقتصادي دولت در نيمه دوم سال ۸۵ با شرايطي متفاوت نسبت به يك سال و نيم گذشته روبه رو شده و شركتهاي جديدي به مجموعه بورس افزود مي شوند و در حقيقت سهامداران جديدي به اين بازار جذب خواهند شد.
مدير پذيرش اوراق بهادار با بيان اين كه در سال ۸۳ و بنابر دلايل مختلف ۱۸ مورد حذف شركت داشته ايم در ۱۸ مورد درباره تغيير شرايط پذيرش در بورس با توجه به قانون جديد، گفت: هم اكنون همان شرايط قبلي حاكم است ولي از يك سال و نيم پيش تصميم گرفته شد بنا به ضروريات تغييراتي در اين شرايط ايجاد شود و پيش نويسي هم نوشته شده ولي هنوز تصويب نشده است همچنين توجه به اين كه گروهي با يك ديدگاه اين پيش نويس را تهيه كرده اند و افراد ديگري بايد آن را تصويب كنند، ممكن است اين پيش نويس دچار تغييراتي شود.
وي تصريح كرد: وظايف اين مديريت با اجراي قانون جديد به دو بخش تقسيم مي شود كه بخش پذيرش سهام به شركت بورس منتقل مي شود و بخش صدور مجوز افزايش سرمايه و صدور مجوز انتشار اوراق مشاركت در اختيار سازمان است.

سهام عدالت خود را نفروشيد
012744.jpg
گروه بورس- وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اين كه در واگذاري سهام هاي عدالت به مشمولين مبلغي از آنها دريافت نمي شود و بلكه سالانه به آنها سود تعلق مي گيرد، از مردم خواست كه سهام خود را نگاه داشته و از فروش آن خودداري كنند .
به گزارش همشهري، در دومين همايش سراسري مسئولان اجرايي سهام عدالت در استان ها كه روز دوشنبه با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي، مسئولان استاني سهام عدالت و همچنين مقامات سازمان خصوصي سازي برگزار شد، داوود دانش جعفري با اشاره به ناآماده بودن و مقاومت برخي بخش هاي دولتي براي ورود بخش خصوصي، اعلام كرد كه اين مقاومت ها به مرور از بين خواهد رفت. وزير امور اقتصادي و دارايي يكي از مشكلات ديگر بر سر راه واگذاري شركت هاي دولتي را سودده نبودن و ساختار نامناسب آنها اعلام كرد و با اشاره به اينكه  برخي واحد هاي واگذارشده در سال هاي قبل براي ادامه فعاليت همچنان به كمك سيستم بانكي و وام دهي نياز دارند، بر اقتصادي كردن واحدهاي قابل واگذاري مشمول اصل ۴۴ تأكيد كرد. وي افزود: محصولات و خدمات بسياري از شركت هاي دولتي بر اساس مكانيزم قيمت گذاري دولتي است و اگر قرار است كه سهام اين شركت ها واگذار شود بايد اين واحدها اقتصادي شده و شيوه قيمت گذاري آنها تغيير يابد.
وي با اشاره به ضرورت جلوگيري از انحصار دولتي و خصوصي در اقتصاد كشور افزود: نكته مهم در ابلاغ سياست هاي اصل ۴۴ قانون اساسي تغيير جايگاه بخش هاست و اينگونه واگذاري ها نيازمند نظام جامع است.
دانش جعفري همچنين با اشاره به مشكلاتي كه در ارتباط با رساندن سهم دولت در اقتصاد به ۲۰ درصد وجود دارد، گفت: مقاومت هايي كه در خود مجموعه ها وجود دارد از جمله اين مشكلات است، زيرا در اين واگذاري ها برخي از افراد جايگاه خود را در تناقص با سياست هاي سياست گذاران مي بينند و يا منافع خود را در خطر مي دانند.

ايجاد بورس واحد كالا در دستور كار شوراي بورس
گروه بورس - ايجاد يك بورس واحد كالا در دستور كار شوراي بورس قرار گرفته و اين موضوع به زودي مطرح مي شود.
خبرگزاري هاي ايسنا و مهر به نقل از علي صالح آبادي ضمن اعلام اين خبر نوشتند: وجود بورس هاي مستقل براي هر كالا منطقي نيست در بيشتر كشورهاي جهان نيز بورس هاي كالا يكپارچه هستند.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تاكيد كرد: با ادغام بورس هاي كالا در قالب يك بورس واحد، انواع كالاها و ابزار معاملاتي در آن معامله مي شود. به گفته او، ايجاد و تاسيس بورس نفت وظيفه سازمان بورس نيست، بلكه وزارت نفت بايد اين بورس را راه اندازي كند.

وضعيت عرضه و تقاضا در روز دوشنبه
012747.jpg
گروه بورس- حجم تقاضا براي خريد سهام «باما» روز دوشنبه بازهم افزايش يافت و به ۷۹۷ هزار برگه سهم به ارزش ۴/۳۰ ميليارد ريال بالغ شد.
به گزارش «همشهري» در اين روز ۳۴۵ نفر براي ۳ ميليون سهم پتروشيمي اصفهان به ارزش ۲۲ ميليارد ريال اقدام كردند و ۲۲۵ نفر براي دو ميليون سهم چادرملو به ارزش ۵/۱۷ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند. روز دوشنبه ۱۸۲ دستور خريد براي ۵/۱ ميليون سهم پتروشيمي اراك به ارزش ۱۷ ميليارد ريال صادر شد و ۵۶۲ دستور خريد نيز براي ۵ ميليون سهم ايران خودرو به ارزش ۴/۱۴ ميليارد ريال در سيستم هاي معاملاتي كارگزاري ها به ثبت رسيد. طي داد و ستدهاي اين روز حجم تقاضا براي بانك پارسيان به ۴/۶ ميليون سهم به ارزش ۶/۵ ميليارد ريال افزايش يافت.
اين گزارش حاكي است: معدني املاح، سرمايه گذاري البرز، دامداران و نوسازي و ساختمان از جمله شركت هاي حاضر در جدول تقاضاي روز دوشنبه بودند. در سوي ديگر بازار يك هزار و ۶۹۷ نفر در صف فروش ۵ ميليون سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۲۰ ميليارد ريال ايستادند. يك هزار ۸۷۳ نفر هم روز دوشنبه براي فروش ۱۱ ميليون سهم سرمايه گذاري بهمن به ارزش ۱۲ ميليارد ريال اقدام كردند.
همچنين در اين روز ۵۵۳ نفر ۹/۳ ميليون سهم سرمايه گذاري بانك ملي به ارزش ۴/۹ ميليارد ريال را به فروش گذاشتند.
در اين روز كاري پس از شركت هاي يادشده حجم عرضه سيمان سپاهان، سامان گستر اصفهان، نفت بهران، ليزينگ صنعت و معدن، سيمان دورود و رايان سايپا بيش از ساير شركت هاي بورسي بود.

ورود مس سرچشمه شركت ملي مس و كشتيراني
تا ۶ ماه آينده به بورس
فارس: معاون حقوقي سازمان خصوصي سازي اعلام كرد: شرايط پذيرش شركت هاي مس سرچشمه، مس ايران و كشتيراني در بورس تا ۶ ماه ديگر فراهم مي شود.
سيد مهدي عقداري تصريح كرد:قرار شده است دولت كمك كند شركت هاي سرمايه گذاري سهام عدالت حداقل با ۱۰ ميليارد ريال افزايش سرمايه پس از گذشت ۲ سال سريعا وارد بورس شوند. وي با بيان اينكه شركت هاي فولاد مباركه، فولاد خوزستان و سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران هم اكنون امكان پذيرش سهام را دارند، افزود: كشتيراني، مس سرچشمه و مس ايران تقاضاي پذيرش را داده اند و براي پذيرش در بورس مراحل نهايي را طي مي كنند.
پيش بيني مي شود: طي ۵ الي ۶ ماه آينده شرايط پذيرش اين شركت ها در بورس فراهم شود. وي اظهار داشت: با بورس هماهنگ كرده ايم براي بدست آوردن قيمت، سهام را به طور تدريجي عرضه كنيم. براي تسهيل در واگذاري در حال تغيير مقررات عرضه هستيم.

تدوين اساسنامه شركت بورس كالاي كشاورزي
ايلنا: چندي پيش اساس نامه شركت سهامي بورس كالاي كشاورزي طي چندين مرحله كار كارشناسي توسط سازمان كارگزاران بورس كالاي كشاورزي تهيه و براي تصويب در اختيار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.
دكتر اميرحسين چيذري، معاون برنامه ريزي و توسعه بورس كالاي كشاورزي، در خصوص اساس نامه تنظيمي گفت: اساسنامه تنظيمي همانند اساس نامه هاي شركت سهامي عام و طبق قانون تجارت تنظيم شده كه در آن هدف اصلي ايجاد شركت سهامي بورس كالاي كشاورزي، كمك به توسعه و رشد بخش كشاورزي عنوان شده است كه اين امر از طريق دو راهبرد انجام خواهد شد كه يكي از اين راهبردها، تسهيل ورود نهادهاي فعال در بخش كشاورزي به بازار سرمايه و استفاده از بازار سرمايه براي رشد و تامين سرمايه مورد نياز بخش كشاورزي و همچنين كاهش ريسك معاملات و دومين راهبرد، كمك به اصلاح ساختار بازار محصولات كشاورزي است.
وي، درخصوص موضوع فعاليت شركت سهامي بورس كالاي كشاورزي، گفت: در اين اساس نامه قيد شده است كه اين شركت در بازارهاي اوليه و ثانويه، ايجاد تالارهاي منطقه اي در برخي از استان ها و بازارهاي فرا بورسي و همچنين رفتن به سمت ابزارهاي مشتقه مبتني بر كالا، فرهنگ سازي و رشد، تحقيق و توسعه در زمينه بورس كالاي كشاورزي فعاليت خواهد داشت.
معاون برنامه ريزي و توسعه بازار بورس كالاي كشاورزي، درمورد نحوه ورود شركت هاي سرمايه گذاري جديد به بورس كالاي كشاورزي افزود: در اين اساس نامه، فرآيندي تعريف شده است كه طي اين فرآيند، در ابتدا از شركت هاي درخواست كننده فعاليت در شركت سهامي بورس كالاي كشاورزي مصاحبه گرفته خواهد شد و اين شركت ها در رابطه با فعاليت هايشان در زمينه بخش كشاورزي توضيحاتي ارايه كرده و چنانچه اين شركت ها بعد از مصاحبه مورد تأييد بورس قرار گيرند، به آنها به صورت مكتوب اعلام شده و از آنها خواسته مي شود كه شركت هاي كارگزاري، اعضاي شركت ها و همچنين مديرعامل، كارگزار و نماينده كارگزار معرفي كنند؛ البته اين افراد بايد در آزمون مديرعاملي، نمايندگي يك و دو كه برگزار خواهد شد، شركت كنند و پس از قبولي در آن آزمون شركت هاي جديد درخواست كننده مي توانند مديرعامل، كارگزار و نماينده كارگزار را به بورس كالاي كشاورزي معرفي كنند.

سهام پست در آينده  نزديك در بورس عرضه مي شود
خبرگزاري فارس: مدير عامل شركت پست گفت: سهام شركت پست در آينده  نزديك در تالار بورس عرضه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي شركت پست، محمد حسن محبيان در نوزدهمين نشست سراسري مديران ستادي و اجرايي اين شركت با بيان اين نكته افزود: براي اينكه بتوانيم سهام خود را در بورس عرضه كنيم ابتدا بايد به نقطه سربه سر يا همان تعادل هزينه و درآمد برسيم و از سوي ديگر با بالا بردن كيفيت خدمات خود و مشاركت دادن بخش خصوصي در عرضه خدمات، شركت را به سمت سوددهي هدايت كنيم.
وي اظهار داشت: شركت پست با رويكرد جديد اقتصادي و با بهره گيري از اساتيد فن و مشاوران نخبه سعي دارد بستر مناسبي براي رسيدن به بهره وري بالا را فراهم كند.

سهام عدالت براي واگذاري به ۵/۲ ميليون نفر
آماده شده است
012741.jpg
گروه بورس- غلامرضا حيدري كرد زنگنه مديرعامل سازمان خصوصي سازي ضمن تشريح واگذاري سهام عدالت در سطح استان ها گفت: سهام عدالت ۵۰ درصد كل مشمولان مرحله اول يعني ۲. ۵ ميليون نفر از ۳۳۶ شهر كشور آماده شده است.
مديرعامل سازمان خصوصي سازي با بيان اين كه با واگذاري سهام به ۲ ميليون و ۵۳۰ هزار نفر، معادل كل سهامداران در ۱۵ تا ۱۶ سال گذشته تعداد سهامداران كشور افزايش خواهند يافت، گفت: اساسنامه شركت سرمايه گذاري آماده شده و پيش نويس آن به زودي ارائه مي شود كه در نهايت ستاد مركزي سهام عدالت بايد آن را به تصويب برساند.
وي همچنين افزود: ظرف ۲ سال نخست واگذاري سهام عدالت، شركت ها مراحل گذار دارند تا واگذاري كل سهام عدالت به ۲ دهك در پايين انجام شود پس از اين پروسه شركت هاي سهامي خاص به شركت هاي سهامي عام تبديل خواهند شد تا بتوانند وارد بورس شوند. كردزنگنه با اشاره به اين كه در حال حاضر كميسيون ويژه اي در مجلس براي رفع مشكلات و ابهامات تعاوني  ها تشكيل شده است، گفت: قرار شد كه از اصل ۸۵ قانون اساسي استفاده شده و در تمام قوانين مربوط به اصل ۴۴ كه نيازبه فوريت است در كميسيون خاص به تصويب برسد. مديرعامل سازمان خصوصي سازي همچنين از شناسايي و بررسي صورت هاي مالي ۷۲ شركت مادر تخصصي دولتي و ۱۱۴۲ شركت زيرمجموعه آنها خبر داد و با اشاره به باز شدن نماد چند شركت و صنايع بزرگ همچون فولاد مباركه، فولاد خوزستان و سازمان گسترش گفت: با اجرايي شدن تمام كارها، واگذاري ۴۰ درصد سهام به عموم، ۴۰ درصد در قالب واگذاري سهام عدالت به دو دهك پايين به صورت اقساطي صورت خواهد گرفت.
مدير عامل سازمان خصوصي سازي افزود: اگر دبيرخانه هاي ستادهاي واگذاري سهام عدالت در استان ها به درستي به وظايف خود عمل نكنند، ممكن است علاوه بر مسائل اقتصادي، تنش هاي سياسي را نيز به دنبال داشته باشد، زيرا ممكن است در جريانات واگذاري ها برخي افراد موفق به دريافت سهم شوند و برخي ديگر سهام دريافت نكنند.
مديرعامل سازمان خصوصي سازي از تشكيل جلسات هفتگي سازمان خصوصي سازي و وزارت تعاون خبرداد و گفت: دو اساسنامه براي شركت هاي تعاوني شهرستاني و شركت هاي سرمايه گذاري نيز در ارتباط با اصل ۴۴ در حال تدوين است.

شاخص بازهم افزايش يافت
012750.jpg
گروه بورس- معاملات دو شركت سرمايه گذاري مسكن و پتروشيمي خارك عامل مؤثري براي ادامه رشد شاخص كل قيمت سهام طي داد و ستدهاي روز دوشنبه شد.
به گزارش «همشهري» در اين روز شاخص با رشد ۴/۸ واحد افزايش يافت و به ۹ هزار و ۲۲۶ واحد نزديك شد، شاخص عملكرد تالار اصلي نيز در اين روز با ۱۰ واحد رشد به ۹ هزار و ۱۱ واحد افزايش يافت و شاخص عملكرد تالار فرعي هم در مسير صعود قرار گرفت و با ۵/۱ واحد افزايش به ۹ هزار ۲۷۸ واحد نزديك شد.
براساس اين گزارش، عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري و صنعتي حاضر در بورس در جريان معاملات دوشنبه موجبات رشد ۱۱ واحد شاخص مالي و افزايش ۷ واحدي شاخص صنعت شد.
در اين روز شاخص صنعت به ۷ هزار و ۳۵۹ واحد رسيد و شاخص مالي به رقم ۱۷ هزار و ۶۰۷ واحد نزديك شد.
در جريان معاملات روز دوشنبه شاخص سهام وسايل نقليه ۷ واحد و شاخص سهام كاني هاي فلزي ۵/۳ واحد افزايش را تجربه كردند. اما در مقابل شاخص سهام فلزات اساسي ۷ واحد و شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۱۶ واحد افت كرد.

اعلام آمادگي بانك سامان براي ورود به بورس تهران
مدير عامل بانك سامان گفت: اين بانك براي ورود به بورس آمادگي كامل دارد، اما انجام اين امر منوط به برقراري تعادل نسبي در وضعيت بازار سهام است.
الله وردي رجايي سلماسي افزود: ورود شركتهاي جديد به بورس در شرايط فعلي سبب آسيب پذير شدن آنها مي شود.
او سپس اصلاح ساختار را از جمله اقدامات ضروري براي حمايت از بورس دانست و گفت: اصلاح ساختار براي شركتهاي تازه وارد به بورس (پذيرش شركتهاي سودده در بازار سهام)، مي تواند زمينه تعادل اين بازار را برقرار كند.
دبيركل اسبق بورس اوراق بهادار به اهميت اجراي بند ج اصل ۴۴قانون اساسي اشاره كرد و گفت: با ورود شركتهاي سودآور به بورس، ضمن دستيابي به اهداف خصوصي سازي در كشور، اقتصاد ايران نيز شكوفا خواهد شد.
رجايي سلماسي به افت شاخص هاي بورس در دو سال اخير اشاره كر د و گفت: با توجه به تصويب قانون جديد بازار سرمايه، سازمان بورس بايد در زمينه تشويق سرمايه گذاران داخلي و خارجي تلاش كند.

برنامه اي براي واگذاري سهام ايران ايرتور تهيه نشده است
موج - رئيس هيأت مديره شركت هواپيمايي ايران اير تور اعلام كرد: با توجه به بند «ج» تبصره اصل ۴۴ قانون اساسي شركت ايران اير تور تا كنون هيچ برنامه اي براي نحوه واگذاري سهام خود به بخش خصوصي در دستور كار ندارد.
عباس پور محمدي در خصوص واگذاري سهام اين شركت به بخش خصوصي طبق ابلاغيه مقام معظم رهبري در رابطه با واگذاري سهام شركت هاي دولتي به بخش خصوصي گفت: با توجه به اينكه مالكيت اين شركت دولتي و به بخش غير خصوصي تعلق دارد بنابراين همچنان از نحوه واگذاري سهام اين شركت به بخش خصوصي بي اطلاع هستيم. وي افزود: در نهايت سازمان خصوصي سازي و ساير بخش هاي دولتي براي واگذاري سهام اين شركت تصميم گيري مي كنند و شركت ايران اير تور تنها وظيفه اداره اين شركت را دارند.
رئيس هيأت مديره شركت هواپيمايي ايران اير تور اظهار داشت: هم اكنون هيچ ابلاغيه اي در خصوص نحوه واگذاري و زمان آن به بخش خصوصي به اين شركت اعلام نشده است.

تغييرات قيمت سهام
درصد
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۴۹
۴۵
۹,۱۹۷
آذريت
۰.۲۱-
۱۷-
۸,۱۹۶
آلومتك
۰.۱۴
۳
۲,۱۸۸
آلومينيم پارس
۱.۵
۵۶
۳,۷۹۹
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰.۱۲
۹
۷,۳۰۱
افست
۰.۰۴-
۱-
۲,۴۵۸
الكتريك خودرو شرق
۱.۵-
۷۸-
۵,۱۲۱
ايران ارقام
۰.۰۱-
۱-
۸,۰۳۰
ايران ترانسفو
۰.۱۸
۵
۲,۷۸۲
ايران خودرو
۰
۰
۸,۹۹۸
ايران دارو
۰.۰۴
۱
۲,۴۹۸
ايران ياساتايرورابر
۱.۴۹
۱۱۹
۸,۰۹۱
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۲
۷۴۸
۳۸,۱۵۱
باما
۰
۰
۱,۳۷۳
بانك اقتصادنوين
۰.۱۷
۲
۱,۲۰۳
بانك پارسيان
۰.۲
۴
۱,۹۶۰
بانك كارآفرين
۰.۰۳
۳
۱۱,۷۵۵
بهنوش ايران
۰.۱۱-
۲-
۱,۸۲۰
پارس خودرو
۰.۰۹-
۸-
۹,۲۲۶
پارس دارو
۱.۹۹
۵۱
۲,۶۱۷
پاكسان
۰.۱۹-
۲۴-
۱۲,۳۶۲
پتروشيمي آبادان
۰.۰۱
۱
۱۰,۶۰۹
پتروشيمي اراك
۰.۰۳
۲
۶,۹۸۵
پتروشيمي اصفهان
۰.۳
۳۸
۱۲,۷۳۵
پتروشيمي خارك
۰
۰
۹۱۴
پتروشيمي شيراز
۱.۹۵
۱۳۳
۶,۹۶۵
پتروشيمي فارابي
۰.۳۵-
۵-
۱,۴۳۸
پلي اكريل
۱.۳۲-
۱۶۰-
۱۱,۹۲۰
تامين ماسه ريخته گري
۱.۹۵
۱۱۴
۵,۹۷۱
تراكتورسازي ايران
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۱۶
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۱.۸۲
۲۷
۱,۵۱۳
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۰.۴۱-
۴۲-
۱۰,۱۸۶
توليد سموم علف كش
۰
۰
۹۴۳
توليد محور خودرو
۰.۵۲-
۱۳۹-
۲۶,۶۹۸
توليدمواداوليه داروپخش
۰.۲۱
۳
۱,۴۴۳
جوش و اكسيژن ايران
۱.۹۶
۱۱۴
۵,۹۳۰
چرخشگر
۳.۳۶
۱۰
۳۰۸
حق تقدم بانك اقتصادنوين
۳.۳۳-
۴-
۱۱۶
حق تقدم توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۳.۹۷
۱۰۸
۲,۸۲۷
حق تقدم سيمان شرق
۳.۹۹
۱۵
۳۹۱
حق تقدم كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱.۶۶
۱۷۴
۱۰,۶۵۴
حمل و نقل پتروشيمي
۰.۴۴
۱۰
۲,۲۶۷
حمل و نقل توكا
۰.۱-
۱۰-
۹,۸۶۰
خدمات انفورماتيك
۰.۸۳
۵۰
۶,۰۸۶
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۱.۱۴-
۶۸-
۵,۸۹۶
خوراك دام پارس
۰.۱۳
۱۳
۱۰,۲۸۶
داروسازي اسوه
۰.۷۶
۹۷
۱۲,۹۳۳
داروسازي جابرابن حيان
۰.۵۶-
۱۹-
۳,۳۶۷
داروسازي سبحان
۰.۲۸
۳۴
۱۲,۲۴۹
دارويي رازك
۰.۷۹
۳۳
۴,۱۸۶
دارويي لقمان
۰
۰
۱,۴۹۲
روغن نباتي ناب
۱.۵۴
۲۲
۱,۴۴۹
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۵۶
۶
۱,۰۶۹
رينگ سازي مشهد
۱.۳۱
۴۹
۳,۸۰۲
زامياد
۱.۹۹
۳۹
۲,۰۰۱
ساختمان اصفهان
۰
۰
۱۵,۲۴۰
سازه پويش
۰
۰
۱,۳۴۸
سايپا شيشه
۰.۸۶-
۱۴-
۱,۶۰۷
سايپاآذين
۰.۴-
۵-
۱,۲۳۷
سخت آژند
۰.۰۶-
۱-
۱,۵۶۸
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۳
۵
۱,۶۵۳
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰
۰
۲,۴۶۵
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰.۱۱-
۱-
۹۱۱
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۴۲-
۶-
۱,۴۳۵
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۲۶
۸
۳,۱۱۳
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۲۸
۲
۷۱۷
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۰۶
۲
۳,۲۷۲
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۰.۸۷-
۴۵-
۵,۱۴۳
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۸۵
۱۸
۲,۱۲۶
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱.۴۱
۲۹
۲,۰۸۲
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۰۰۰
سرمايه گذاري سپه
۰.۱۷-
۳-
۱,۷۴۵
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري (هلدينگ )
۰.۰۹-
۱-
۱,۰۹۷
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۱۴-
۲-
۱,۴۵۲
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰
۰
۱,۰۰۷
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۱.۹
۵۲
۲,۷۸۴
سرمايه گذاري مسكن
۰
۰
۱,۰۰۳
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۱۱-
۱-
۹۳۲
سرمايه گذاري نيرو
۰.۲۱
۴۱
۱۹,۴۶۱
سنگ آهن گل گهر
۰.۰۳-
۶-
۲۱,۰۳۳
سيمان اصفهان
۱.۴۴-
۹۵-
۶,۴۹۷
سيمان بجنورد
۰.۳
۳۳
۱۱,۱۸۶
سيمان بهبهان
۰.۱۲-
۸-
۶,۶۱۰
سيمان تهران
۰.۰۳
۱
۳,۴۷۰
سيمان داراب
۱.۵۱-
۱۲۰-
۷,۸۲۲
سيمان شاهرود
۰.۱۳-
۵-
۳,۹۰۹
سيمان شرق
۰.۰۶-
۴-
۶,۹۶۱
سيمان صوفيان
۰
۰
۳,۳۴۳
سيمان فارس و خوزستان
۰.۰۳
۱
۳,۵۶۳
شاهد
۰.۳۱-
۱۸-
۵,۷۹۱
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰
۰
۱,۵۲۹
شيشه قزوين
۰.۲۳
۸
۳,۵۴۷
شيمي داروئي داروپخش
۰.۴۸
۶
۱,۲۶۹
صنايع آذرآب
۱.۶۴-
۱۵۵-
۹,۲۸۴
صنايع جوشكاب يزد
۱.۵۸-
۵۷-
۳,۵۴۸
صنايع كاغذسازي كاوه
۰.۱۸-
۲-
۱,۰۹۹
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۰.۰۷-
۱-
۱,۴۶۵
صنايع لاستيكي سهند
۰.۱۳-
۱-
۷۶۵
صنايع مخابراتي راه دورايران
۰
۰
۲,۶۵۸
صنعتي بهشهر
۰.۰۴-
۱-
۲,۵۱۹
عمران و توسعه فارس
۰.۸۸
۳۷
۴,۲۳۲
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۰.۵
۱۶
۳,۱۹۱
فرآورده هاي تزريقي ايران
۱.۹۶
۳۵
۱,۸۲۵
فرآورده هاي نسوز آذر
۱.۶۹-
۸۲۲-
۴۷,۹۵۶
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۰۴-
۱-
۲,۲۹۲
فولاد كاويان
۰.۴۲-
۲۱-
۴,۹۹۰
فيروزا
۰.۰۳
۱
۲,۹۴۴
قند ثابت خراسان
۰.۱۳-
۵-
۳,۷۴۰
قند هكمتان
۱.۹۸
۶۴
۳,۳۰۳
قندنقش جهان
۰.۱۱-
۲-
۱,۸۶۳
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۲۲
۱۴
۶,۳۰۲
كارخانجات داروپخش
۰.۱-
۸-
۷,۷۳۱
كارخانجات مخابراتي ايران
۱.۹۹
۲۴
۱,۲۳۱
كارخانه فارسيت درود
۱.۰۷-
۱۴-
۱,۲۹۹
كاشي پارس
۰.۳۹
۷
۱,۸۱۴
كربن ايران
۱.۷۶
۷۳
۴,۲۲۳
كمباين سازي ايران
۱.۹۶
۴۸
۲,۵۰۰
كمك فنر ايندامين
۰
۰
۴,۴۱۲
كيميدارو
۰.۱۱-
۲-
۱,۸۴۸
گازلوله
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۷۶
گروه بهمن
۰.۲۶-
۲-
۷۶۱
گروه صنعتي بوتان
۰.۲۵-
۷-
۲,۷۷۸
گروه صنعتي سپاهان
۰.۳۴-
۱۰-
۲,۹۶۹
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۲۷
۸
۲,۹۳۳
گلتاش
۱.۹۵
۷۴
۳,۸۶۳
گلوكوزان
۰.۰۲-
۱-
۴,۲۲۳
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰.۰۴-
۱-
۲,۵۵۸
لاستيك دنا
۲-
۲۷۱-
۱۳,۲۸۶
لوله وتجهيزات سديد
۰.۳۵-
۵-
۱,۴۱۸
لوله وماشين سازي ايران
۱.۷۳
۱۷
۱,۰۰۱
ليزينگ خودروغدير
۰.۰۵-
۱-
۱,۸۳۵
مارگارين
۲-
۷۹-
۳,۸۷۷
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱.۸۹
۳۳
۱,۷۷۹
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۸۴-
۴۹-
۵,۷۹۵
معادن منگنز ايران
۱.۹۹
۱۵۷
۸,۰۲۷
معدني املاح ايران
۰.۱۷
۱۶
۹,۳۸۲
معدني و صنعتي چادرملو
۰.۰۵-
۳-
۶,۰۹۴
ملي سرب و روي ايران
۱.۶
۲۱
۱,۳۳۷
مهركام پارس
۰.۳۶-
۱۱-
۳,۰۲۵
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۴۵
۲۰
۱,۳۹۵
موتوژن
۰.۰۷-
۹-
۱۳,۷۳۰
نفت بهران
۰.۰۳-
۴-
۱۳,۲۱۸
نفت پارس
۰
۰
۴,۱۴۸
نورد آلومينيوم
۰.۷۳
۱۱
۱,۵۲۴
نورد قطعات فولادي
۰.۵۷
۱۲
۲,۱۲۴
نوسازي وساختمان تهران
۱.۹۹
۳۲
۱,۶۴۲
نيرو محركه
۰.۸-
۱۴-
۱,۷۳۸
نيروترانس

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |