چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۶ - Aug 23, 2006
رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم افتتاح بزرگراه شهيد ياسيني:
شاخص مديريت در نظام نحوه اداره شهر تهران است
حداد عادل با ابراز خرسندي از مديريت شهر تهران از اين شهر به عنوان پيشاني نظام جمهوري اسلامي نام برد
عكس: عليرضا بني علي
012927.jpg
گروه شهري- در مراسم بهره برداري از فاز يك قطعه ۴ و ۳ بزرگراه سرلشكر ياسيني از تقاطع تهرانپارس تا سه راه آزمايش غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي، محمدباقر قاليباف شهردار تهران، مهندس نجابت به نمايندگي از جمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و تعدادي از مقامات لشكري و كشوري حضور داشتند.
به گزارش خبرنگار ما با بهره برداري اين بخش از بزرگراه به طول ۶/۵ كيلومتر شاهد سبك شدن ترافيك سنگين جاده دماوند از تيرانداز تا سه راه آزمايش و بزرگراههاي رسالت و همت خواهيم بود.
بنابراين گزارش كانال و بزرگراه و تقاطع هاي شبكه بزرگراهي شرق تهران بدين شرح است: كانال سرخه حصار حد فاصل ميدان شهيد كلاهدوز تا تقاطع سه راه آزمايش به طول ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر كه به صورت روباز و سرپوشيده كه مورد بهره برداري واقع شد.
همچنين بزرگراه شهيد سرلشكر ياسيني حد فاصل ميدان شهيد كلاهدوز تا بعد از تقاطع سه راه آزمايش به طول ۱۱ كيلومتر جهت اتصال به جاده تهران - آبعلي تقاطع مهربار به منظور ارتباط بافت مسكوني شرق به غرب آزادراه، تقاطع ۴۵ متري تهرانپارس (خاقاني) به صورت سه راهي غير هم سطح كه امكان دسترسي بزرگراه اسبدواني و سرلشكر ياسيني را به بزرگراه چمران ميسر مي كند، تقاطع تيرانداز كه نقش ارتباطي محورهاي شرياني دو طرف آزاد راه را بر عهده دارد، تقاطع رسالت كه با احداث دو پل بر روي جاده دماوند و بزرگراه شهيد ياسيني موجب اتصال بزرگراه رسالت به پارك سرخه حصار و شرق و غرب آزادراه و كمربندي شرق تهران مي شود.
به گزارش همشهري بزرگراه شهيد سرلشكر ياسيني جمعا ۳۲۰۰ متر كانال و ۵/۶ كيلومتر طول دارد كه برآورد هزينه آن ۱۳۰ ميليارد ريال است. حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي با حضور در مراسم افتتاحيه فاز يك بزرگراه شهيد ياسيني از تقاطع تهرانپارس تا سه راه آزمايش طي سخناني از تهران به عنوان پيشاني نظام نام برد و افزود: نحوه اداره شهر تهران شاخص سيستم مديريت ما در نظام جمهوري اسلامي است بنابراين نمي توان به بهانه اداره امور ديگر شهرها، تهران را به حال خود رها كرد.
حداد عادل با ابراز خرسندي از نحوه مديريت شهر تهران، وضعيت تهران را عليرغم وجود برخي مشكلات قابل قبول ارزيابي كرد و ادامه داد: تصوير تهران در ذهن و حافظه، حاكي از شهري كثيف نيست و اگر چنانچه به شهرهاي بزرگ دنيا سفر كرده باشيد به خوبي اين قضيه را لمس خواهيد كرد كه منظر عمومي شهر تهران حاكي از شهري پاكيزه است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي شهر تهران عمده ترين مشكل شهر تهران را ترافيك اعلام كرد و اظهار داشت: ما چه بايد بكنيم؟ اگر قرار باشد كارخانه هاي خودروسازي بي حساب توليد كنند و مردم به شكل بي رويه از خودروهاي شخصي و تك سرنشين استفاده نمايند؟ اگر بنزين با همين قيمت نازل عرضه شود، ناوگان اتوبوس راني و خطوط مترو توسعه نيابد، روند مهاجرت بي رويه به تهران ادامه يابد به شما اطمينان مي دهم حتي اگر تمام تهران تبديل به بزرگراه شود مشكل ترافيك مردم حل نخواهد شد.
حداد عادل اظهار داشت: اگر توسعه و احداث بزرگراهها براساس يك نقشه و سامانه جامعي از مسايل تهران به صورت همه جانبه حاصل نشود مشكل حل نخواهد شد.
وي گفت: دولت و مجلس با همين نگاه و رويكرد تبصره ۱۳ قانون بودجه و سهميه بندي بنزين را تدوين كردند و متعاقب آن يك بسته يا مجموعه از اقدامات و قوانين را در بودجه امسال كشور به تصويب رساندند كه مي بايست به طور همزمان با هم اجرا شود.
حداد عادل از حساسيت خود نسبت به اجراي تبصره ۱۳ قانون بودجه سخن گفت و افزود: در نخستين فرصت از مسئولان اجرايي تبصره ۱۳ دعوت به عمل خواهم آورد تا در مورد نحوه عملكرد و اقدامات آنان در اجراي مصوبات مربوط به اين تبصره از جمله نحوه تخصيص اعتبارات مربوط به شهرداريها و مترو سئوال خواهم كرد.
وي بر پيگيري جدي خود در اين باره اصرار كرد و آن را از وظايف جدي خود دانست.
سخنران بعدي اين مراسم محمد باقر قاليباف شهردار تهران بود. وي خطاب به شهروندان تهراني اطمينان داد كه نمايندگان آنها در شهرداري و شوراي شهر به خوبي بر اوضاع شهر مسلط بوده و بر اولويتهاي كاري و دغدغه هاي اصلي شهروندان اشراف دارند.
وي از ترافيك به عنوان مهمترين مشكل شهروندان نام برد و از تلاش شهرداري تهران براي حل اين معضل به شكل علمي و جهادي سخن گفت.
قاليباف اظهار داشت: به منظور سرعت بخشيدن به اجراي پروژه هاي ترافيكي در حوزه حمل و نقل در حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي هم از دولت و هم مجلس خواستار اجرايي شدن قانون و مصوبات تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۸۵ مي شوم تا بيش از اين وقت و انرژي و سرمايه هاي ملي از دست نرود و امكان فراهم شدن شرايط و بستر زندگي بهتر براي مردم ميسر شود.
احمد دنيامالي معاون فني عمراني شهرداري تهران نيز طي سخناني گفت: شهرداري تهران عليرغم مواجهه با مشكلات مالي و كمبود اعتبار امسال سهم بودجه پروژه هاي عمراني را تا ۵/۲ برابر افزايش داد كه ۲۰۰ ميليارد تومان آن تنها سهم توسعه شبكه هاي بزرگراهي بوده است.
وي خبر داد: امسال پروژه هاي بزرگراهي نظير آزادگان - كرج پل شيخ فضل الله به شهيد حكيم، پل هجرت در افسريه، پل نيايش - كردستان و بخشي از تقاطع همت با آزاد راه تهران شمال افتتاح خواهد شد.
دنيامالي از ميان پروژه هاي مهم عمراني شهر تهران به سيستم جمع آوري آبهاي سطحي در شهر تهران اشاره كرد و گفت: تهران به ۵۰۰ كيلومتر كانال براي جمع آوري آبهاي سطحي نياز دارد كه تاكنون موفق به احداث ۳۰۰ كيلومتر از آن شديم و تا پايان امسال نيز احداث ۵۰ كيلومتر ديگر انجام مي شود.

همزمان با عيد سعيد مبعث
دهكده فرهنگي تهران افتتاح شد
012933.jpg
گروه شهري - دهكده فرهنگي تهران در آستانه عيد سعيد مبعث با حضور شهردار تهران، رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري و جمع كثيري از شهروندان، در محل فرهنگسراي بهمن افتتاح  شد.
به گزارش سما( سامانه مديريت ارتباطات شهرداري تهران)، مراسم افتتاحيه اين دهكده دوشنبه شب گذشته با حضور محمدباقر قاليباف، شهردار تهران و جمعي از مديران شهرداري افتتاح شد و طي آن قاليباف از بخش هاي مختلف اين دهكده فرهنگي بازديد به عمل آورد.
بنابراين گزارش، برنامه دهكده فرهنگي در دو بخش ثابت و روزانه و مناسبتي و جشنواره اي برگزار مي شود كه از جمله برنامه هاي ثابت آن مي توان به برپايي بيش از ۳۰ كلبه فرهنگي هنري از قبيل عكاسي، هنر، كتاب، قرآن و عترت، سلامت، ورزش بانوان و...اشاره كرد.
همچنين، از برنامه هاي مناسبتي و جشنواره اي، مي توان به برگزاري جشنواره هاي موسيقي بانوان، جشنواره اسباب بازي، جشنواره فرهنگي هنري اقوام ايراني، نمايشگاه حجاب، جشنواره مفاخر مناطق ۱۶ و ،۱۹ مسابقه آشپزي مردان و پرواز با بالن نيز اشاره كرد.
علاقمندان مي توانند براي شركت در برنامه هاي متنوع و متعدد دهكده فرهنگي تهران به نشاني ميدان راه آهن - ميدان بهمن - فرهنگسراي بهمن، مراجعه يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي ۲-۵۵۳۱۲۳۰۰ تماس بگيرند.

نگاه
012924.jpg
بهمن عبدي

ستون نامه ها
بلاتشبيه
دكتر ناصر كرمي
از جمله عادات مارسل پروست يكي هم اين بود كه از مقدمات متفرق به نتايج معقول مي رسيد. براي مثال مي توان به اين سخن مشهور او اشاره كرد كه «نبايد هرگز از سفر به دور دست ها بهراسيم، همان طور كه در ماوراي هر دروغي حقيقتي نهفته است...»
بر همين منوال، اعلام خبر ساخت گوشي تلفن همراه در ايران انگيزه اشاره اي شده است به زمينه پنهان توليد انحصارخيز برخي مصنوعات در كشور. با اين وجود تأكيد مي شود كه اين فقط يك تداعي ناگزير است و موضوع توليد گوشي تلفن همراه لزوما مصداق آنچه كه گفته مي شود، نيست.
چند سال پيش يكي از دوستان در جايي شرح مي داد ماجراي ديدارش از يك كارخانه خودروسازي در منطقه اي كويري را. كوچه و خيابان تهران پر شده بود از توليدات آن كارخانه، كه انصافا نسبت به ديگر خودروهاي توليد داخل اتومبيل بدتري نبودند و به تبع ديدار از كارخانه آن مي توانست جذاب باشد. اما اين دوست ما سرخورده شده بود چونكه ديده بود به واقع كارخانه اي در كار نيست. سوله هايي بوده براي سرهم كردن برخي قطعات فرعي خودرو به بدنه اصلي، همين. جالب است كه حتي چرخ هاي خودرو در كشور كره باد شده بود يعني نه تنها هيچ كدام از قطعات، حتي باد چرخها هم متعلق به ايران نبود. تفحص هاي بعدي دوست ما اين نكته را براي او روشن كرده بود كه اساسا آن سوله ها دستاويزي بوده اند براي گريز از قانون منع واردات خودرو. يعني به واقع خودرو وارد مي شد، اما با مونتاژ كاري هاي سطحي وانمود مي شد كه خودرو محصول مشترك ايران و كشور مبدأست و به اين ترتيب خودروي عرضه شده در بازار نه تنها متحمل تعرفه هاي سنگين واردات خودرو نمي شد، بلكه از تسهيلات حمايتي صنايع توليدي كشور هم برخوردار مي شد.
ماجراي نحوه توليد آن خودرو، در توليد بسياري از مصنوعات ديگر،  به ويژه در حوزه  لوازم خانگي هم قابل مشاهده است. يعني وسايلي كه به ظاهر در ايران توليد مي شوند، اما كشور مطلقا زمينه تكنولوژيك توليد آنها را ندارد و موضوع بيشتر از اينكه در حوزه صنعت و فناوري قابل بررسي باشد، يك «اتفاق تجاري» است كه در بستري از انحصار و قانون گريزي شكل مي گيرد. واضعان اين وضعيت براي دفاع از آن احتمالا اشاره مي كنند به اندك فرصت هاي اشتغال كه به هر حال در پرتو موضوع شكل گرفته است، اما اشاره نمي كنند به تبعات اقتصادي و اجتماعي مسئله و ظلمي كه بر توده مردم روا داشته شده به واسطه انحصاري كه بستر كل ماجرا بوده است. بر اين مبنا شايد بتوان بخش مهمي از بدنه صنعت ايران را بر مبناي اين سناريو تحت تحليل قرار داد كه ابتدا انحصاري شكل مي گرفته تا انبوهي از رقبا بازار را ترك كنند، بعد با ايجاد يك سيستم شبه توليد بازار بي رقيب با شرايط رؤيايي تحت اشغال قرار مي گرفته است.
ديگر بار اشاره مي شود به آنچه كه مارسل پروست گفته بود و البته همچنان اين تأكيد لازم است كه توليد گوشي تلفن همراه در ايران لزوما مصداق آنچه كه گفته شده نيست. اميدواريم موفق باشند.

انتخاب شهردار با رأي مستقيم مردم درنگاه كارشناسان شهري
براي انتخاب مستقيم شهردار بايد بسترها آماده شود
در انتخاب مستيقيم شهردار سازوكارهايي را مي توان براي جلوگيري و كنترل افزايش قدرت شهردار در نظر گرفت كه اين سازوكارها، همان محفوظ ماندن حق طرح سؤال شورا از شهردار است
گروه شهري- در نشست كارشناسان شهري كه با عنوان «مديريت واحد شهري» در تالار حركت برگزار شد، چهره هايي چون پرويز پيران، علي نوذرپور، غلامرضا كاظميان، محمدحسين زارعي، ناصر برك پور و جعفر قادري، به اظهارنظر پيرامون انتخاب شهردار با رأي مستقيم مردم پرداختند.
در اين نشست مباحثي چون لزوم تعريف نحوه ارتباط بين شورا و شهرداري، اداره شفاف شهري، مصونيت سياسي شهرداران منتخب مردم، ثبات جايگاه شهرداران در صورت انتخاب از سوي مردم و تمايل شهرداري ها به رهايي از نظارت شوراها مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار همشهري، پرويز پيران، پژوهشگر مديريت شهري و استاد دانشگاه با اشاره به گوناگوني مدل هاي موجود براي اداره شهرها گفت: اگر در اداره شهرها بتوان شفافيت و پاسخگويي را همراه مديريت شهري دانست، بايد انتخابي شدن را نيز به عنوان اصلي از نمايندگي مردم پذيرفت.
اين پژوهشگر مديريت شهري افزود: متغير بودن قانون انتخاب شهردار، نشانه اي از نياز جامعه به تغيير است. از سويي جامعه ما يك جامعه مدني نيست و كار در دستگاه هاي مدني سازوكارهايي را طلب مي كند كه در ايران وجود ندارد.وي در خصوص انتخاب شهردار با رأي مستقيم مردم تصريح كرد: اين بحث اگر بدون ضابطه و تحقيق و پژوهش و بدون توجه به سازوكارها و بسترسازي به آزمون گذاشته شود، مي تواند به محلي براي جدال دائمي نهادهاي دولتي، مدني و نظاير آن تبديل شود.
پيران با اشاره به اين كه شوراهاي شهر بعضاً خود را نسبت به مردم پاسخگو نمي دانند، گفت: در شوراهاي شهر فقدان پاسخگويي و نبود احساس مسئوليت نسبت به مسائل و احساس نماينده بودن باعث شده تا در برخي موارد اعضاء شورا با به دست آوردن اكثريت آراي اعضاء ديگر، شهردار را استيضاح كنند كه اين امر به تزلزل مديريت شهري منجر مي شود.
در ادامه اين نشست، جعفر قادري، شهردار شيراز ضمن دفاع از انتخاب شهردار با رأي مستقيم مردم، به جايگاه سست شهرداران و كاهش عمر مديريت آنها به دليل ارتباطات تعريف نشده بين شوراها و شهرداران و نبود سازوكارهاي حل مشكلات بين اين دو نهاد اشاره كرد و افزود: مردم شوراها را انتخاب مي كنند و شوراها نيز شهرداران را. در حقيقت شوراها يك وظيفه دارند و آن هم انتخاب و نظارت بر شهرداري هاست. اما شهرداران به عنوان مديران شهري بايد بر تمامي مسائل شهر به اجماع برسند تا بتوانند آن مسائل را حل و فصل كنند. اين در حالي است كه حوزه وظايف شهرداري ها بسيار گسترده است، اما قدرت براي اجراي آنها بسيار محدود.
بر اساس اين گزارش، علي نوذرپور، مشاور رياست شوراي عالي استان ها نيز در اين نشست به سخنراني پرداخت.
وي با اشاره به برنامه سوم و چهارم توسعه كشور كه در آن به واگذاري امور شهري به مديريت هاي محلي و بر اساس انتخاب مردم تأكيد شده است، گفت: نظام شورايي در كشور هنوز كاملاً شكل منسجمي به خود نگرفته است؛ به نحوي  كه شوراهاي شهرهاي كوچك بر اساس ارتباط محلي و قومي بين مردم و شورا شكل مي گيرد و شوراهاي كلان شهرها رابطه شان با مردم پس از انتخابات به يك باره فرومي ريزد و قطع مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، ناصر برك پور، مدرس دانشگاه و پژوهشگر مديريت شهري نيز در اين نشست با اشاره به اظهارنظرهاي موجود مبني بر افزايش قدرت شهرداران در اداره بهتر شهر، با اجراي طرح انتخاب مستقيم شهردار توسط مردم گفت: در ايران به اين دليل كه مدل مديريت شهري تلفيقي از مدل شورا و شهرداري است نظام فعلي ساخته مي شود و هرچند انتخاب مستقيم شهردار توسط مردم منجر به افزايش قدرت شهردار خواهد شد، اما در عين حال، اين مدل به دنبال موازنه بين شورا و شهرداري است.
اين پژوهشگر مديريت شهري با اشاره به مهم ترين زمينه اي كه در دنيا منجر به انتخاب مستقيم شهردار توسط مردم مي شود، تفكيك قدرت سياسي و اجرايي در مديريت شهر است، افزود: در بسياري كشورها سيستم مديريت شهري از قدرت جدا مي شوند و كاملاً ساختاري اجرايي مي يابند كه در اين صورت قدرت اجرايي به صورت چرخشي و كاملاً دموكراتيك توسط مردم جابه جا مي شود.وي با توجه به معايب انتخاب مستقيم شهردار آن  را قابل كنترل دانست و گفت: انتخاب مستقيم شهردار توسط مردم سبب افزايش قدرت شهر و در نتيجه ايجاد پشتوانه براي وي مي شود. اما بايد توجه داشت كه سازوكارهايي را مي توان براي جلوگيري و كنترل اين پيامد در نظر گرفت كه اين سازوكارها، همان محفوظ ماندن حق طرح سؤال شورا از شهردار است. يعني قدرت به شهردار داده مي شود، اما نظارت عالي هم توسط كميته هايي خاص بر آن اعمال مي شود.
بر پايه اين گزارش، محمدحسين زارعي، استاد دانشگاه بحث انتخاب مستقيم شهردار را از نوع دموكراسي مشاركتي آن دانست و افزود: مشاركت مردم در ايران محدود به دوره هاي ۴ يا ۵ ساله اي است كه مردم به  پاي صندوق هاي رأي مي روند و سپس به همه امور بي تفاوت مي شوند كه اين بي تفاوتي از نقايص و آفت هاي دموكراسي است و اين با مباحث حكمراني خوب در حوزه هاي سياسي ناسازگار است كه بايد مشاركت ها را به صورت روزمره و جزء به جزء درآورد.
به گزارش خبرنگار ما، كاظميان در پايان نشست ضمن جمع بندي موضوعي اين نشست گفت:  فارغ از اين كه به مخالفت يا موافقت با طرح انتخاب مستقيم شهردار پرداخت، بايد به اين نكته اذعان داشت كه اين موضوع به تنهايي نكته كليدي براي حل مسائل مديريت شهري نيست، بلكه با اين بحث بايد مواجهه استراتژيك شود. يعني بايد دانست كه در چه شرايطي در تداوم مديريت شهري اين بحث قابل تحقق است.

عضو شوراي شهر مشهد:
هويت معماري ملي، اسلامي و سنتي در حال فراموشي است
012936.jpg
ايسنا: عضو شوراي اسلامي شهر مشهد با انتقاد از وضعيت طراحي شهري، گفت: با يك روند تدريجي هويت معماري ملي، اسلامي و سنتي كه مربوط به فرهنگ و آداب و سنن ماست، در ميان سازه هايي با نماهاي چيني، رومي، شيشه اي و فلزي به فراموشي سپرده مي شود.
جليل موفق، در جلسه شوراي اسلامي شهر مشهد و در نطق پيش از دستور خود، به صحبت هاي مقام معظم رهبري مبني بر اين كه شهرها بايد نمادي از فرهنگ اسلامي و هويت ايراني داشته باشند، اشاره كرد و افزود: مهندسان معماري و عمران و نظام هاي مهندسي و شهرسازي در جهت برطرف كردن آشفتگي هاي حاكم بر نماهاي ساختمان تاكنون چه اقدامي انجام داده اند؟
موفق، به آلودگي هاي تصويري در دومين كلانشهر كشور اشاره كرد و گفت: عدم هماهنگي و ساماندهي بيلبوردهاي تبليغاتي و نصب آنها در موقعيت هاي مكاني نامناسب، باعث نازيبايي و ناهنجاري در محيط هاي شهري شده است.
وي ادامه داد: آيا سزاوار است براي كسب درآمد، كالا و فرهنگ هاي كم ارزش و ضد ارزشي تبليغ شود؟ آيا بهتر نبود درآمدهاي حاصل از تبليغات شهري در حسابي خاص و فقط به منظور استفاده در زيباسازي شهري جمع مي شد؟ وي در اين خصوص به معمول شدن استفاده از پرده هاي آويز براي تبليغ همايش ها و سازمان ها اشاره كرد و گفت: اين كار جز هدر رفتن پول بيت المال چيزي به همراه ندارد.
وي نورپردازي و استفاده از نورهاي آرامش بخش را در ايجاد بهداشت رواني در جامعه مؤثر دانست و گفت: بعضي از نورپردازي ها مانند چراغ هاي گردان و منابع نوري با شدت بالا، باعث ايجاد استرس در جامعه مي شود.
وي سيما و منظر ورودي اكثر شهرها را نازيبا خواند و گفت: مديريت شهري براي ساماندهي مشاغل مزاحم و ناهنجاري هاي حاصل از آن چه اقدام مؤثري داشته است؟ سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري مشهد نه تنها در جهت ساماندهي اين موضوع گام هاي اساسي برنداشته، بلكه با ايجاد غرفه هاي مختلف در شريان هاي اصلي خود باعث ترويج ايجاد مزاحمت براي شهروندان شده است.
وي از شهرداري خواست تا با تشكيل يك كميته برنامه ريزي و هماهنگي و تعامل با ساير دستگاه ها وضعيت تبليغات محيطي شهرها، مبلمان شهري، نورپردازي و رنگ آميزي گرافيك محيطي را سامان ببخشد.

پياده رو ميرداماد هشتمين خيابان هنر پايتخت مي شود
گروه شهري- هشتمين خيابان هنر پايتخت با حضور هنرمندان شاخص در پياده رو خيابان بلوار ميرداماد، بين شريعتي و ميدان محسني برگزار مي شود.
به گزارش سما، مسئول جشنواره تابستاني تهران با اعلام فوق گفت: اين خيابان با هدف بومي سازي هنرها، هويت بخشي به شهر تهران، ايجاد ارتباط گرم اجتماعي و همچنين روي آوري شهروندان به فضاهاي شهر و استفاده بهينه از اين فضاها در راستاي گسترش و پركردن اوقات فراغت آنان، داير مي شود.
امين متوليان افزود: در نظر داريم با راه اندازي گروه تئاتر سايه ها براي نخستين بار و با افزايش تعداد گروه هاي تئاتر عروسكي، پانتوميم، كاريكاتور و طراحان چهره، پاسخگوي نياز مخاطبان مشتاق در اين زمينه باشيم.
به گفته متوليان، بيش از ۱۸ كارگاه مشتمل بر كارگاه نمايشهاي ميداني، خيمه شب بازي، تئاتر عروسكي، پانتوميم، شاهنامه خواني، پرده خواني، تئاتر سايه ها، كارگاه هاي هنرهاي سنتي و صنايع دستي نظير قالي بافي، تابلوبافي، گليم بافي، جاجيم بافي، پشم ريسي دستي، رنگرزي سنتي با رنگهاي گياهي، گبه بافي و دستگاه زميني بافت عشايري، طراحي نقشه قالي، فرش و گليم، مرمت و رفوگري فرش، پرداخت كاري سنتي و دستي و همچنين كارگاه منبت كاري، خط و نقاشي، مجسمه سازي و سفالگري جهت بازديد عموم شهروندان تهراني، اصناف و ساكنان منطقه مستقر و برپا خواهد بود.
وي با اشاره به استقبال شهروندان از هفت اجراي خيابان هنر طي هفت هفته گذشته، يادآور شد: هشتمين خيابان هنر، چهارشنبه اول شهريور از ساعت ۱۷ الي ،۲۲ پذيراي تمامي علاقه مندان به هنرهاي بومي و اصيل ايراني است.

از سوي مركز ۱۸۸۸ شهرداري تهران برگزار مي شود
همايش علمي - تخصصي و معرفي
مركز نظارت همگاني شهرداري تهران
گروه شهري - نخستين همايش علمي تخصصي و معرفي مركز نظارت همگان شهرداري تهران ۱۸۸۸ با هدف نهادينه ساختن نظارت همگاني، ۱۳ شهريورماه در محل تالار حركت برگزار خواهد شد.
به گزارش همشهري، مركز نظارت همگاني شهرداري تهران ۱۸۸۸ عليرضا محمودي مدير اين مركز با اعلام اين خبر گفت: نخستين همايش علمي - تخصصي با موضوع «نظارت كارآمد، مديريت شهري - روشها و راهكارها» با حضور محققان، اساتيد دانشگاه و كارشناسان حوزه مديريت شهري برگزار مي شود.
وي در خصوص محورهاي اين همايش اظهار كرد: در اين همايش يك روزه ابعاد مديريتي، درون شناختي، جامعه شناختي، روش ها و فنون نوين، موانع فرهنگي و اجتماعي نظارت كارآمد در مديريت شهري، فرآيند جلب مشاركت عمومي و سازوكارهاي بهبود و تعالي عملكرد نظارت همگاني و دورنماي نظارت همگاني در مديريت شهرها ازجمله مواردي هستند كه مورد بحث و بررسي قرار مي گيرند.
اين مقام مسئول همچنين خاطرنشان كرد: در حاشيه اين همايش نمايشگاهي از كاريكاتورهاي ارسالي به دبيرخانه اجرايي ،۱۸۸۸ با موضوعات رضايتمندي و عدم رضايت از عملكرد ،۱۳۷ تخلفات و جرايم كاركنان شهرداري، عدم پرداخت به موقع حقوق، آلودگي زيست محيطي، جمع آوري زباله ها، احداث بنا بدون مجوز، محدوديت هاي ترافيكي و... برپا خواهد شد.

افتتاح ۲ ايستگاه جديد آتش نشاني
طي يك ماه آينده در تهران
012930.jpg
مهر:مشاور مديرعامل سازمان آتش نشاني تهران از افتتاح ۲ ايستگاه جديد آتش نشاني تا پايان شهريور امسال خبر داد.
فتح الله تيموري افزود: مراحل ساخت ايستگاه هاي ورد آورد و دولت آباد رو به پايان است و براساس زمان بندي اين سازمان، اين ايستگاه ها شهريور امسال به بهره برداري خواهد رسيد.
وي گفت: با توجه به اينكه در بودجه امسال سازمان آتش نشاني تهران، اعتبار ساخت ۲۶ ايستگاه تخصيص داده شده است، از ابتداي سال جاري تاكنون ۱۰ قطعه زمين براي ساخت ۱۰ ايستگاه خريداري و پس از طي مراحل برگزاري مناقصه و انتخاب پيمانكاران ، در حال حاضر عمليات ساخت اين ايستگاه ها آغاز شده است.
بنابر پيش بيني مشاور مديرعامل سازمان آتش نشاني تهران ، ساخت اين ايستگاه ها به طور ميانگين يك سال به طول انجاميده و سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
تيموري در رابطه با زمان آغاز به كار ۱۶ ايستگاه ديگر كه در بودجه امسال اين سازمان پيش بيني شده است ، تصريح كرد:  ما هيچ گونه مشكلي در خصوص تامين بودجه و طراحي و ساخت ايستگاه ها نداريم ، بزرگترين و مهمترين مانع ما در كندي روند توسعه ايستگاه هاي آتش نشاني، تامين زمين است.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |