سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۸ - Sep 19, 2006
نكاتي كه والدين  بايد بدانند
كلاس  اولي ها در روز اول مدرسه
عكس: شهيد محمد كربلايي احمد
006468.jpg
ويزيت رايگان نوآموزان به مدت 4 ماه
ايسنا: رييس اداره نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت از ويزيت رايگان نوآموزان مدارس روستايي در قالب طرح پزشك خانواده خبر داد و گفت:  طرح هاي بهداشتي مدارس با مشاركت دفتر سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش انجام مي شود.
گلايول اردلان با اشاره به اين كه هر ساله خدمات پزشك عمومي و غربالگري در قالب طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه در قبال پرداخت وجه صورت مي گرفت، اظهار كرد: طرح ويزيت رايگان نوآموزان از 16 مرداد آغاز و تا دي ماه ادامه دارد.
وي در ادامه توضيح داد: امسال با پوشش صد درصدي پزشك خانواده و تيم سلامت در مناطق روستايي اين طرح براي نوآموزان به طور رايگان انجام مي شود و كلاس  اولي ها از نظر وزن، قد، بينايي، شنوايي و از نظر وجود بيماري بدون دريافت هيچ گونه وجهي معاينه مي شوند.
وي با بيان اين كه اين طرح در شهرها در قالب پزشك مراكز بهداشتي - درماني به دانش آموزان ارايه مي شود، گفت:  در جايي كه نيروي پزشك شهري در مركز بهداشت و درمان براي نيازهاي شهري كافي نباشد از طريق بخش خصوصي و انعقاد قرارداد با پزشكان اين بخش اين كار انجام مي شود.
وي با اشاره به وجود دستورالعمل مشترك في ما بين وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در خصوص پيشگيري از شپش سر (پويكولوزيس) ادامه داد:  اين دستورالعمل كليه سطوح اجرايي از ستاد وزارتخانه هاي مذكور تا استانها و شهرستانها را در بر مي گيرد.
وي ادامه داد: بر اساس اين دستورالعمل دانش آموزان ابتدايي از نظر شپش سر غربالگري و موارد شناسايي شده جهت دريافت خدمات درماني به مراكز ارجاع داده مي شوند.
گروه اجتماعي ليلا خاكسار: از آنجا كه  اول  مهرماه  هر سال،  اولين  تجربه  كلاس اولي هاست ، از اين  رو از جايگاه  ويژه اي  در موفقيت  يا عدم  موفقيت  كودكان  برخوردار است، اما متاسفانه گاهي  اين  نكات  به  خوبي  رعايت نمي شود و حتي  گاهي  اوقات  شاهد هستيم  كه خانواده ها نيز از ضرورت  ايجاد آرامش  و محيطي مناسب  با روحيه  فرزندانشان ، آگاهي  كامل  و لازم را ندارند كه  مي تواند اين  غفلت ها، زيان هاي  جبران  ناپذيري  به  بار بياورد. نكته اي  كه  دانستن آن  براي  والدين  مهم  است ، آماده سازي  فرزندان  براي  پذيرش  روزهاي  اول  مدرسه است .
بهروز جليلي- روانپزشك كودكان- مي گويد: دانش آموزان كلاس اول به دو گروه تقسيم مي شوند؛ گروه اول، آنهايي هستند كه تجربه مهدكودك را داشته اند و تحمل دوري از والدين را تجربه كرده اند و به دوربودن از خانه تا حدودي عادت كرده اند و گروه دوم، آنهايي هستند كه براي اولين بار دوري از خانواده را تجربه مي كنند كه به طور طبيعي، در گروه دوم، كار معلم و والدين قدري مشكل تر خواهد بود. به همين دليل لازم است كه در چند روز پاياني تابستان به نكاتي توجه شود تا زمينه حضور بدون مشكل كودكان در مدرسه فراهم گردد.
جليلي همچنين مي افزايد: والدين در اين روزها آموزش هايي را براي فرزندان خود داشته باشند؛ آموزش هايي كه در آن، نحوه برخورد با اطرافيان، چگونگي آماده شدن سريع براي رفتن به مدرسه، نحوه پوشيدن لباس كودكان به وسيله خود آنها در آن لحاظ شود.
وي همچنين مي افزايد: پدر و مادرها بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه آموزش كلاس اول سخت ترين كار آموزشي است و در واقع، پايه و اساس تعليم و تربيت به شمار مي رود و دقيقا به همين دليل است كه بايد والدين به كليه نكاتي كه معلم توصيه مي كند دقت لازم را داشته باشند تا به نتيجه مطلوب برسند . متاسفانه برخي از والدين با مداخله در امر آموزش، اختلالاتي را به وجود مي آورند كه جبران آن مشكلات زيادي براي كودك و آموزگار به وجود مي آورد. به همين دليل به همه والدين توصيه مي كنيم كه بخش آموزش را به آموزگار بسپارند و تنها در اموري كه به والدين ارتباط دارد سهيم باشند.
جليلي در ادامه گفت: نكته ديگري كه پدر و مادرها بايد به فرزند خود بياموزند اين است كه كودك بايد بداند كه هميشه تشويق نمي شود و هميشه پاداش نمي گيرد بلكه ممكن است زماني هم به دليل كار نامربوط و اشتباهي كه انجام مي دهد، سرزنش شده و مدرسه جايي نيست كه هميشه كودكان را ناز و نوازش كنند و به اين وسيله به فرزند خود بياموزند واقعيات زندگي چيست و به خاطر خوب جلوه دادن مدرسه و معلم، او را از واقعيات دور نكنند.
از ديگر نكاتي كه كارشناسان براي كلاس اولي ها توصيه مي كنند، اين است كه تا آخرين  روز تعطيلات در مسافرت  نباشند زيرا بچه ها، روز بعد بايد با آمادگي  سر كلاس  حاضر شوند. بنابراين  والدين بايد بكوشند كه  حداقل  يك  روز قبل  از مدرسه ، در منزل  خود باشند و وسايل  بچه ها از پاك كن  گرفته تا غذاي  مدرسه  را براي  رفتن  به  مدرسه  آماده كنند.
- پدر و مادر در روز اول  مدرسه ، فرزندشان را تا مدرسه  همراهي  كنند. اين  مساله  براي  تقويت روحيه  او بسيار اهميت  دارد.
- برخي  از بچه ها از مدرسه  مي ترسند تا حدي  كه  در روز اول  مدرسه،  گريه  مي كنند. به  اين حالت   ترس از  مدرسه  مي گويند كه  ناگهاني  بروز مي كند و دوران  آن  هم  متغير است  و ممكن  است  حتي  تا يك  ماه  به  طول  بينجامد. بنابراين  وظيفه  والدين  است  كه  با صحبت هاي شان  به  بچه ها آرامش  بدهند تا زماني كه  ترس  آنها از بين  برود و مدرسه رفتن  براي  آنها امري  عادي  تلقي  شود. ايجاد آرامش  در بچه ها امري  ضروري  است . براي  اين  كار والدين  بايد سعي  كنند كه  زودتر فرزند خود را به  مدرسه برسانند و بعدازظهرها هم  به  موقع  دم  در مدرسه منتظر آنها باشند.
- بچه ها بايد شب  قبل  از مدرسه ، شام  سبكي بخورند و به موقع  بخوابند. در ضمن ، اولين  روز مدرسه  به  بچه ها به  اندازه  كافي  آب  داده  شود زيرا به  خاطر اضطرابي  كه  دارند، خيلي  زود تشنه مي شوند.
- لباس  بچه ها بايد راحت  باشد؛ از كفش گرفته  تا روپوش  و شلوار و... .
- والدين  بايد اسم  فرزندشان  و شماره  منزل  و نشاني  را برچسب  زنند و به  لباس  فرزندشان  سنجاق  كنند يا در داخل  كيف  مدرسه  آنها قراردهند چرا كه  آنها به  اين  طريق ، احساس  امنيت  و آرامش  پيدا مي كنند و از اضطراب  آنها كاسته مي شود.
- راننده  سرويس  بچه ها هم  مي تواند به عنوان  الگويي  براي  آنها قرار گيرد؛ به  همين  خاطر والدين  بايد در انتخاب  راننده  سرويس  دقت  كنند و حتي  معلم ها يا مدير مدرسه  نيز بايد با راننده سرويس  صحبت  كنند كه  بچه ها را به  موقع  به  مدرسه  برسانند و در ضمن ، ساعت  حركتشان  را طوري  تنظيم  كنند كه  با ترافيك  مواجه  نشوند.
- مربي ها بايد از لحاظ روحي ، آمادگي  لازم  را براي  پذيرش  دانش آموزان  داشته  باشند و با روحيه اي  شاداب  به  مدرسه  بروند تا بچه ها با ديدن  آنها هر چه  بيشتر براي  رفتن  به  مدرسه تشويق  شوند.
- پليس  بايد حضوري  فعال  داشته  باشد و راه ها را باز نگه  دارد، به  گونه اي  كه  در سطح  شهر، ترافيك  ايجاد نشود و با راننده هاي  متخلف،  برخورد قاطعانه اي  داشته  باشد؛ حتي  اگر اين متخلفان ، راننده هاي  سرويس  بچه ها باشند.
- والدين  بايد محيطي  امن  و با آرامش براي  فرزندان  خود ايجاد كنند و از مشاجره  بپرهيزند.
- والدين  توجه  داشته  باشند كه  مسائل  منفي را براي  فرزند خود زياد تكرار نكنند. به  عنوان مثال،  مرتب  نگويند اگر گم  شدي ، شماره  در كيفت است و... زيرا خود اين  تكرار، موجب  اضطراب در آنها مي شود.

نخستين جشنواره ماه تابان در كشور برگزار مي شود
گروه اجتماعي- مريم غفاري: نخستين جشنواره ماه تابان از سوي سازمان جوانان جمعيت هلال احمر به منظور تجليل از فعالان حوزه اوقات فراغت جوانان، فردا برگزار مي شود.
اين گزارش حاكي است سازمان جوانان جمعيت هلال احمر، در طول تابستان جاري اقدام به اجراي هشت برنامه براي اوقات فراغت جوانان با بهره مندي بيش از يك ميليون نفر- روز نموده است كه شامل اردوهاي جهادي با اهداف آموزش امداد و كمك هاي اوليه به روستاييان و ارائه خدمات بهداشتي- حمايتي به روستاييان، مسابقات رقابت مهر با هدف افزايش آمادگي امدادي جوانان و ارتقاي توانمندي هاي علمي و تعاليم قرآني، نهضت انس با كتاب، مسابقات ورزشي، اردوهاي تفريحي و آموزشي، فعاليت هاي بشردوستانه شامل پاكسازي محيط زيست، مبارزه با مواد مخدر و اعتياد، كمك به بيماران(اهداي خون) وجشنواره پيام آور رحمت بود.
با پايان تابستان، سازمان جوانان هلال احمر، از خدمات ارزشمند 320 نفر از برگزيدگان فعال در اين برنامه ها در جشنواره اي تحت عنوان ماه تابان كه در محل سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود، تجليل مي نمايد.

هشدار سازمان جهاني بهداشت :
رژيم هاي لاغري در دوران بلوغ،
منجر به سوء تغذيه هاي مزمن مي شود
006465.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: تبليغات گسترده غيرعلمي براي كاهش وزن و لاغري دختران سراسر جهان را به سوءتغذيه هاي مزمن و مفرط دچار كرده و سازمان بهداشت جهاني را نيز به واكنش واداشته است. سازمان بهداشت جهاني در جديدترين گزارش خود، نگراني خود را از كم وزني بيش از اندازه دختران جوان در نتيجه گرسنگي كشيدن براي تقليد از مدل ها اعلام كرد و افزود: شمار زيادي از دختران جوان در سراسر جهان سعي مي كنند وزن خود را بيش از اندازه پايين بياورند كه اين امر منجر به سوءتغذيه و كم وزني بيمارگونه مي شود. پزشكان سازمان بهداشت جهاني همچنين با بررسي وزن شمار زيادي از مدل هاي لباس، دريافته اند كه وزن آنها حداقل 10 كيلوگرم كمتر از استاندارد شاخص سلامتي است.
براساس اين گزارش، رژيم هاي لاغري در دوران بلوغ بيشتر موجب كاهش توده عضلاني به جاي توده هاي چربي مي شود و كاهش سريع وزن در اين دوران موجب اختلالات قاعدگي، ضعف، خستگي، گيجي، بيماري هاي گوارشي، عدم تمركز حواس و ابتلا به سنگ صفرا مي شود.
رييس انجمن تغذيه ايران در اين خصوص گفت: نقش تغذيه در دوران پيش از بلوغ و بلوغ از اهميت ويژه اي برخوردار است، چون دوران بلوغ آخرين فرصت جهش رشد، تقسيم سلول، افزايش تعداد سلول ها و حجم سلول هست و به همين دليل نياز دختران جوان در اين دوران به مواد مغذي بيشتر مي شود.
در مرحله بلوغ، دختران دچار تحول خاصي مي شوند و بيشتر به مسأله ظاهري خود اهميت مي دهند و دوست دارند مورد توجه و ستايش قرار بگيرند كه باعث مي شود به سمت رژيم هايي روي آورند كه اجازه ندهند وزنشان افزايش يابد.
مظهري افزود: آهن يكي از مهمترين مواد معدني در خون سازي است، چون خون يك بافت مايعي است كه تغذيه تمام سلول ها را برعهده دارد و افرادي كه دچار كم خوني هستند توانايي تغذيه كامل مغز و ارگان ها را ندارند.
وي خاطرنشان كرد: بي ميلي دختران در سن بلوغ به مصرف گوشت و تمايل به خوردن ساندويچ ها و مواد غذايي بي ارزش يك پيش زمينه كم خوني در آنها به وجود مي آورد كه منجر به كم خوني ناشي از فقر آهن مي شود.

اردوهاي هجرت نيازمند تشكيل ستاد سازماندهي است
گروه اجتماعي عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس، خواستار تشكيل ستاد ويژه سازماندهي اردوهاي هجرت در كشور شد.
حسن سيدآبادي گفت: با مشخص شدن نتايج نهايي اردوهاي هجرت، كميسيون برنامه و بودجه مجلس بودجه ساماندهي اوقات فراغت جوانان و سازندگي مناطق محروم را افزايش مي دهد.
وي افزود: بنابر گزارشات و اطلاعات ارائه شده در كميسيون برنامه و بودجه مجلس، هم اكنون دريافت خدمات بهداشتي مناسب، ضروري ترين نياز مردم است كه فعاليت جوانان در اردوهاي هجرت اين نياز را تا حد بالايي در مناطق محروم مرتفع مي كند.
وي با مثبت ارزيابي كردن فعاليت جوانان در اردوهاي هجرت در عرصه هاي مختلف سازندگي مناطق محروم از جمله بهداشت و درمان، كشاورزي و بازسازي مدارس به عدم هماهنگي دستگاه هاي ذي ربط در برنامه ريزي براي اين فعاليت ها اشاره و تصريح كرد: بايد ستاد ويژه اي متشكل از نمايندگان دستگاه هاي ذي ربط از جمله وزارتخانه هاي بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش و جهاد كشاورزي براي برنامه ريزي و سازماندهي تلاش هاي نوجوانان در عرصه سازندگي در اردوهاي هجرت تشكيل شود.

مجهزشدن مرزهاي كشور به تجهيزات الكترونيك
سايت پليس: فرمانده مرزباني ناجا، از تكميل ناوگان شناوري يگان هاي انتظامي سواحل جنوبي كشور خبر داد. وي با اشاره به ارتقاء امنيت در شرق كشور يادآور شد: حفر كانال در معابر ورودي اشرار در استان سيستان وبلوچستان، با قدرت و سرعت ادامه دارد .
سردار بهنام شريعتي فر گفت: حدود سه سال پيش قراردادي را با وزارت دفاع در خصوص دريافت تعدادي شناور به امضاء رسانديم.
وي با اشاره به اينكه اين قرارداد به منظور تكميل ناوگان شناوري واحدهاي درياباني نيروي انتظامي بسته شده است، تصريح كرد: انشاءالله با دريافت و به كارگيري اين تجهيزات، سواحل جنوبي كشور براي قاچاقچيان، بيش از اين ناامن خواهد شد .
فرمانده مرزباني ناجا در خصوص مجهزكردن مرزهاي كشور به تجهيزات الكترونيك  گفت: در سال هاي گذشته تعداد محدودي از سيستم هاي كنترل الكتريكي را در اختيار داشتيم و تعدادي از آن را نيز در مرزهاي خراسان جنوبي و رضوي استفاده كرديم كه نتايج مثبتي را در پي داشت .
وي استفاده قابل توجه از تجهيزات الكترونيك در مرزهاي جنوب شرقي و هنگ هاي سيستان وبلوچستان و خراسان جنوبي در سال جديد را يادآور شد و اظهار داشت: استفاده از اين تجهيزات جهت صرفه جويي در نيروي انساني، سلامت كار و صيانت از پرسنل، تاثير به سزايي خواهد داشت .
سردار شريعتي فر با اشاره به خريداري سيستم هاي اپتيك و در اختيار قرار دادن آن در واحدهاي مرزباني، اظهار داشت: اين سيستم جهت كنترل مناسب معابر مرزي در شب و روز به مرزبانان ما كمك مي كند .

افزايش 2 برابري آثار ارسالي به دبيرخانه
سيزدهمين جشنواره مطبوعات
گروه اجتماعي- آثار ارسالي به دبيرخانه سيزدهمين جشنواره مطبوعات نسبت به سال گذشته افزايش 2 برابري داشته است.
به گزارش روابط عمومي دبيرخانه سيزدهمين جشنواره مطبوعات تا 27 شهريور ماه 3هزار و 500 اثر به اين دبيرخانه ارسال شده است كه با توجه به تمديد مهلت ارسال آثار به سيزدهمين جشنواره مطبوعات تا پايان شهريور ماه اين آمار افزايش چشمگيري خواهد داشت. بر اساس اعلام دبيرخانه سيزدهمين جشنواره مطبوعات امسال علاوه بر مطبوعات، خبرگزاريها نيز مي توانند آثار خود را به دبيرخانه جشنواره واقع در خيابان مطهري- خيابان جم- روبه روي بيمارستان جم- كوچه مدائن- پلاك 59 طبقه دوم ارسال نمايند.
اجازه تحصيل دانشجويان انصرافي صادر شد
گروه اجـتماعي- رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از صدور مجوز تحصيل دانشجويان انصرافي خبر داد.
سردار بهمن كارگر گفت: به موجب مقررات خدمت وظيفه عمومي، دانشجويان شاغل به تحصيل به محض انصراف از تحصيل بايستي براي انجام خدمت سربازي اعزام شوند.وي افزود: در سال جاري به كليه دانشجويان انصرافي كه قبل از تاريخ 23/4/85 در آزمون ورودي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي شركت كرده و در مقطع بالاتر و دانشگاه و يا رشته بهتر پذيرفته شده اند، ولي نتايج آزمون آنان بعد از تاريخ فوق اعلام شده است، اجازه ادامه تحصيل داده خواهد شد.
رئيس سازمان وظيفه عمومي يادآور شد: اين قبيل دانشجويان نيز مي توانند تقاضاي معافيت تحصيلي كرده و در دانشگاهها ثبت نام كنند. از سوي ديگر سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي با صدور اطلاعيه اي كليه مشمولان ديپلم و زير ديپلم متولد سال 1355 تا پايان سال 1366 را به خدمت فراخواند.
تشكيل كانون هاي علمي جوانان در استان ها
گروه اجتماعي- مدير دفتر توسعه مشاركت و سازماندهي سازمان ملي جوانان از تأسيس كانون هاي علمي در هر استان خبر داد.
جعفرباي افزود: كانون هاي علمي با هدف بررسي و شناخت استعدادهاي جوانان در سطح استان، تلاش جهت بالفعل كردن اين استعدادها و برقراري ارتباط ميان دانش پژوهان استان ها تشكيل مي شوند.
باي گفت: آشنايي با فنون و تكنيك هاي تدريس و استانداردبودن نرخ تراكم كلاس هاي آموزشي، از ديگر ويژگي هاي اعضاي شوراي مركزي كانون هاي علمي است و در پي تأسيس كانون هاي علمي، كلاس هايي در جهت توانمند سازي اعضاي آنها تشكيل خواهد شد.

همه پرستاران پروانه كار مي گيرند
ايرنا: مديركل دفتر پرستاري وزارت بهداشت، از صدور پروانه كار براي پرستاران كشور خبر داد.
اعظم گيوري، ادامه داد: پروانه كار به ترتيب براي مقاطع دكتراي پرستاري، كارشناسي ارشد و كارشناسي صادر خواهد شد. وي، همچنين از استخدام پرستاران در نيمه دوم امسال خبر داد و گفت: از مهرماه طي دو نوبت 6 هزار نفر در كادر بهداشتي كشور استخدام مي شوند كه قرار شده از اين تعداد، 50درصد پرستاران باشند.

با مردم
رشد ناگهاني هزينه آب
پس از ماهها كه حداكثر فيش آب مصرفي ما 3الي 4هزار تومان بود، ناگهان فيشي به مبلغ 79 هزار تومان دريافت كرديم. وقتي براي رسيدگي مراجعه كرديم، آب و فاضلاب اسلامشهر، هرگونه بررسي را منوط به پرداخت مبلغ فيش نمود. آيا اين روال قانوني است؟
آقاي اختياري- اسلامشهر

ترميم جاده طالقان
ظاهراً عمليات جاده سازي در حوزه سد طالقان از عمليات احداث سد، به مراتب عقب تر مانده است؛ به همين دليل پس از گشايش سد، ساكنان روستاهاي اطراف و محدوده پايين طالقان براي رفت و آمد با مشكل روبه رو هستند. شايسته است اين نياز حياتي مردم برطرف شود.
سوهاني- طالقان

متشكريم، برقرار شد
با تشكر از روزنامه همشهري به خاطر درج پيام ما و با سپاس از مسئولان آب و برق، نوسانات و قطع مكرر آب و برق فعلاً در شهر مارليك برطرف شده است.
خانم اسماعيلي- شهرك مارليك

مراقب جان دانش آموزان باشيم
در آستانه فعاليت مدارس، علاوه بر آمادگي هرچه بيشتر راهنمايي و رانندگي و شهرداري تهران و آموزش و پرورش براي آمد و شد بهتر دانش آموزان، لازم است به عموم رانندگان اعم از شخصي و عمومي، توصيه شود كه با احتياط بيشتري برانند و مراقب جان كودكان و نوجوانان باشند.
خانم اعظمي تهران

ساختمان قديمي و...
ساختمان قديمي آموزش زبان هاي خارجي دانشگاه تهران قديمي و فرسوده است. اكنون دانشجويان اين رشته به يك ساختمان نوبنياد منتقل شده اند، اما كلاسهاي آزاد همچنان در ساختمان قديمي برگزار مي شود. بررسي ساختمان قديمي به لحاظ ايمني و مرمت احتمالي آن ضروري است.
عليرضا- دانشجوي آزاد رشته زبان

مكان يابي براي ايستگاه تاكسي
ايستگاه تاكسي هاي بلوار فردوس در انتهاي كوچه تقديري قرار گرفته است، در حالي كه در ابتداي خيابان فردوسي- از سمت صادقيه- فضاي مناسب براي چنين ايستگاهي وجود دارد، بنابراين بهتر است در صورت امكان ايستگاه به همان محل انتقال يابد.
آقاي اشكان- تهران

بيمه خدمات درماني براي فرزندان
در آغاز سال 85 ، طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي، مقرر شد در كليه وزارتخانه  ها، شركتهاي وابسته به دولت و بانكها، فرزندان ذكور بالاي 25 سال عضو بيمه خدمات درماني همان سازمانها شوند. تحقق اين مصوبه نيازمند بخشنامه است كه اميدواريم هرچه زودتر صادر شود.
آقاي ثابتي- تهران

ترميم اتوبان تهران- ساوه
بزرگراه تهران- ساوه به ويژه از آزادگان تا رباط كريم نياز مبرم به روشنايي و ترميم آسفالت اساسي دارد.
آقاي لطفي- تهران

كاربري خلاف مقررات
يك پاركينگ مسكوني واقع در خيابان انقلاب- خيابان ابوريحان- را تبديل به آشپزخانه صنعتي كرده اند، بارها با 137 و 1888 بازرسي شهرداري تماس گرفتيم، اما نتيجه اي عايد ما نشده است. اگر اين عمل خلاف مقررات است بايد اقدام شود.
آقاي ابراهيم زاده- تهران

مشكلات انتقال مسافران از قطار به اتوبوس
از كارشناسان سازمان مديريت و برنامه ريزي هستم. رانندگان اتوبوس هاي صدتوماني متروي دردشت با رسيدن هر قطار، مسافرهاي آن را سوار كرده و منتظر رسيدن قطار بعدي مي مانند،  با اين روش مسافران ناچارند مدت زيادي را براي رسيدن قطار بعدي در انتظار بمانند كه اين مسئله موجب هدر رفتن وقت آنها و نرسيدن به موقع به محل كارشان مي شود.
از مسئولان شركت واحد درخواست مي كنيم با توجه به گرماي طاقت فرساي هوا و براي جلوگيري از اتلاف وقت به اين مسئله رسيدگي كنند.
علي پژهان- تهران

قطع تلفن و عدم پاسخگويي
بيش از دو هفته است كه تلفن هاي سازمان خدمات درماني استان كل تهران قطع شده و هيچ گونه امكان دسترسي به اين سازمان از طريق تلفن وجود ندارد و متاسفانه با پيگيري هاي مكرري كه انجام داديم، كسي پاسخ درستي به ما نداده است. تقاضاي رسيدگي عاجل داريم.
آقاي تربتي- تهران

پاسخ مسئولان
در دست اقدام است
در خصوص مطلب مندرج در ستون با مردم همشهري مورخ۵‎/۶‎/۸۵ تحت عنوان مطالبات معوقه پزشكان به استحضار مي رساند: حسب گزارش اداره كل درمان غيرمستقيم سازمان تأمين اجتماعي، مطالبات پزشكان طرف قرارداد با اين سازمان تا خردادماه سال جاري در اكثر استان هاي كشور پرداخت گرديده يا در دست اقدام مي باشد.
اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان تأمين اجتماعي

حل كمبود آب، جزو طرح هاي آينده است
در خصوص پيام درج شده در ستون با مردم همشهري مورخ چهارشنبه 15/6/85 با عنوان كمبود آب لازم مي داند موارد زير را به استحضار برساند: محدوده صنعتي محله 17شهريور در حاشيه جنوب غربي منطقه تحت پوشش آب و فاضلاب منطقه۵ تهران قرار دارد كه به دليل محدوديت هايي، فاقد شبكه توزيع آب شرب است كه اجراي آن در پوشش طرح احداث شبكه توزيع آب شرب مهرآباد صنعتي، جزو طرح هاي آتي اين منطقه است.
لازم به يادآوري است اجراي اين طرح نيز منوط به خريد و انعقاد قرارداد اشتراك آب دست كم 60درصد ساكنان محدوده هاي يادشده و راه اندازي تلمبه خانه جديد مخزن۷۳ (تلمبه خانه يافت آباد) خواهد بود.
روابط عمومي و آموزش همگاني شركت آب و فاضلاب شهر تهران

كنترل مي شود
در پاسخ به پيام درج شده در ستون با مردم مورخ 13/6/85 تحت عنوان پارك يا پيست موتورسواري، به استحضار شهروند محترم منطقه۱۹ مي رساند، پيمانكار فضاي سبز در بوستان 22بهمن طرحي در دست دارد تا رفت وآمد موتورسواران را كنترل و قطع نمايد.
روابط عمومي شهرداري منطقه 19

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |