سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۸ - Sep 19, 2006
با تلاش حراست شهرداري فاش شد
فروش تراكم با نامه هاي جعلي شهرداري
جاعل حرفه اي به ساختمان سازها قول مي داد پس از يك هفته مجوز ساخت دو طبقه اضافي را براي آنها بگيرد
عكس: آرشيو
006546.jpg
گروه حوادث- جواد عزيزي: كلاهبردار حرفه اي كه با جعل نامه و امضاي مسئولان شهرداري به افرادي كه قصد ساختمان سازي داشتند تراكم اضافي مي فروخت، ازسوي دادگاه به تحمل حبس و پرداخت جريمه نقدي محكوم شد.
به گزارش همشهري، مدتي پيش زماني كه مسئولان حراست شهرداري سرگرم بررسي مجوز هاي ساخت و ساز در يكي از مناطق تهران بودند، به موردي برخوردند كه مشكوك به نظرمي رسيد. ماجرا از اين قرار بود كه فردي كه مجوز ساخت ساختماني 5 طبقه را از شهرداري دريافت كرده بود،  نامه اي از دفتر شهردار تهران ارائه كرد كه بر اساس آن، مي توانست دو طبقه ديگر نيز به ساختمان خود اضافه كند. مسئولان حراست كه به اين نامه مشكوك شده بودند، به بررسي كارشناسانه آن پرداخته و متوجه شدند اين نامه جعلي بوده و امضاي مسئولان دفتر شهردار تهران به طرز ماهرانه اي در آن جعل شده بود. با به  دست آمدن اين اطلاعات ماجرا از سوي حراست شهرداري به دادسراي شميران گزارش و تحقيقات پليسي براي شناسايي و دستگيري جاعل نامه آغاز شد. ماموران در نخستين مرحله از تحقيقات خود به سراغ فردي رفتند كه اين نامه را به شهرداري ارائه داده و قصد ساختن ساختمان 7 طبقه را داشت.
اين مرد وقتي متوجه شد ماجراي نامه جعلي لو رفته است بلافاصله لب به اعتراف گشود و گفت جاعل نامه فرد ديگري است كه كاملاً اتفاقي با وي آشنا شده ام. اين مرد ادامه داد: مدتي پيش به بنگاهي رفته بودم كه يكي از آپارتمان هايم را با كمك مالك آن به فروش رسانده بودم. اين مرد كه مي دانست مجوز ساخت يك ساختمان 5 طبقه را از شهرداري دريافت و عمليات ساخت ساختمان را آغاز كرده ام، به من گفت، اگر بخواهم دو طبقه ديگر نيز به ساختمان اضافه كنم فردي را مي شناسد كه مي تواند در مدت يك هفته مجوز دو طبقه اضافي را دريافت كند.
به اين ترتيب، من كه وسوسه شده بودم با پيشنهاد او موافقت كردم و چند روز بعد با آن مرد كه ادعا مي كرد از مهندسين سرشناس شهرداري است ملاقات كردم. او پس از آن كه ماجراي دو طبقه اضافي را شنيد به من گفت كه ظرف مدت يك هفته مجوز مورد نياز را دريافت كرده و آن را در سيستم شهرسازي وارد خواهد كرد و من پس از اتمام عمليات ساخت ساختمان بايد حق الزحمه او را بپردازم. به اين ترتيب وي وارد عمل شد و طبق قولي كه داده بود توانست پس از يك هفته مجوز ساخت دو طبقه اضافي را دريافت كند.
پس از اظهارات اين مرد، ماموران عازم بنگاه شدند و در بازجويي از مالك بنگاه پي به هويت واقعي مهندس قلابي بردند و با شناسايي محل سكونتش، آنجا را به محاصره خود درآوردند. پليس پس از دستگيري اين مرد، وي را به دادسراي شميران منتقل كرد و او در آنجا به جعل نامه دفتر شهردار تهران اعتراف كرد. اين مرد گفت: من با معرفي خودم به عنوان مهندس سرشناس شهرداري، افرادي را كه قصد ساختمان سازي داشتند، فريب مي دادم و با اين ادعا كه مي توانم مجوز تراكم اضافي دريافت كنم با آنها وارد معامله مي شدم. به اين ترتيب پس از جعل نامه و ارايه آن به شهرداري از آنها مبلغي به عنوان حق الزحمه دريافت مي كردم كه از چندين دفعه اي كه تاكنون دست به جعل نامه زده ام تنها يك بار موفقيت آميز بوده است.
پس از اعترافات اين مرد رسيدگي به پرونده او در شعبه 1052 آغاز شد و قاضي شجاعي نوري پس از شنيدن آخرين اظهارات متهم او را به اتهام مباشرت در جعل و معاونت در استفاده از سند جعلي به تحمل 6 ماه حبس و ده ميليون ريال جريمه نقدي محكوم كرد. همچنين براي ديگر متهمان پرونده نيز مجازات هاي مختلفي در نظر گرفته شد.

شوخي تلخ پدر با پسر
گروه حوادث- شوخي پدر با فرزندش پايان دردناك مرگ را رقم زد.
مرد بعد از چند ساعت كار در شركت، دلش براي پسر 12 ساله خود كه در خانه تنها بود تنگ شد، بنابراين گوشي تلفن محل كار را برداشته و شماره منزل را گرفت. صداي بوق تلفن كه بلند شد پدر با خود فكر كرد با پسرش شوخي كند و كمي سربه سر او بگذارد، پسر وقتي صداي پدر را شنيد خوشحال از اينكه از تنهايي خانه رهايي يافته است، به گفتگو با پدر پرداخت. مرد براي اين كه شوخي با فرزندش كه هميشه نمرات خوبي از درسهاي خود مي گرفت كرده باشد به او گفت: صبح به آموزشگاه زبان تو رفتم ولي متوجه شدم با نمره بدي در اين ترم رد شده اي لحظاتي بعد مكالمه تلفني پايان يافت ولي پدر هرگز نمي توانست تصور كند كه تا چند ساعت ديگر با تصويري دردناك مواجه خواهد شد.
مرد خسته از كار روزانه ، كليد را در قفل چرخاند و وارد خانه شد. هنوز چند قدمي در محيط خانه برنداشته بود كه تلخترين تصوير زندگيش مقابل چشمان وي نمايان شد. پسر 12 ساله شوخي پدر را جدي گرفته بود و خود را حلق آويز كرده بود. محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران روز گذشته ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: پليس بعد از اطلاع از اين موضوع در صحنه مرگ دردناك اين پسر حاضر شد و بعد از اطمينان يافتن از اقدام به خودكشي اين پسر نوجوان، با دستور بازپرس كشيك، دستور دفن جسد صادر شد.

آنسوي آب
قاتل اجاره اي ، پليس مخفي بود
006543.jpg
زن حسود پس از آنكه عكس نامزدش را با يك زن جوان در قسمت عكسهاي يك سايت دوست يابي ديد، از شدت عصبانيت مردي را براي قتل اين زن استخدام كرد، اما اين مرد يك افسر پليس مخفي بود.
به گزارش آسوشيتدپرس هيتر ميچل كين 22 ساله، اهل آريزونا مدتي قبل هنگام كار با اينترنت در سايت ماي اسپيس عكس زن جواني را به همراه نامزدش ديد، او كه به شدت به موضوع حساس شده بود با اين تصور كه اين زن ، رقيب عشقي اوست جستجوي بسياري را براي ارتباط اينترنتي با وي و يافتن او آغاز كرد و سرانجام توانست آدرسي از وي پيدا كند.
او پس از پيدا كردن آدرس و مشخصاتي از اين دختر جوان، براي يافتن يك قاتل اجاره اي از طريق اينترنت دست به كار شد و سرانجام توانست با مردي ارتباط برقرار كند كه حاضر بود در مقابل گرفتن 1000 دلار ، اقدام به قتل كند. به اين ترتيب، ميچل كين با اين قاتل اجاره اي قرار ملاقات گذاشت . در محل قرار، او به اين مرد گفت كه 500 دلار از مبلغ قرار داد را قبل از انجام نقشه قتل پرداخت مي كند و بقيه را پس از آنكه وي عكسي از جسد رقيب برايش آورد پرداخت خواهد كرد، اما پس از آنكه زن جوان 500 دلار را پرداخت كرد ، پليس او را دستگير كرد. قضيه دستگيري وي هم از اين قرار بود كه خانم ميچل كين با يك افسر پليس مخفي وارد معامله شده و به وي پيشنهاد قتل دختر جوان را داده بود و اين پليس هم با ضبط حرفهاي وي و صحنه دادن پول، مدارك مهمي به دست آورد كه بازپرس با استفاده از آنها مي توانست وي را به اتهام تلاش براي ارتكاب قتل بازداشت كند.
جري گريسل بازپرس آريزونا گفت: مدارك معتبري در اختيار داريم كه نشان مي دهد كه اين زن براي قتل زن ديگري كه فكر مي كرده با نامزدش در ارتباط است نقشه اي را طراحي كرده و با اجير كردن يك مرد قصد عملي كردن آن را داشته است. او عكس اين زن را در اختيار قاتل اجاره اي كه از كارآگاهان پليس است گذاشته است ، اما نكته جالب اين است كه هيچ دليلي براي وجود ارتباط بين نامزد خود و اين زن جوان در اختيار نداشته است و تنها چون عكس وي را در سايت ديده است اين تصور برايش به وجود آمده است.

پايان كودك ربايي
20 ميليون توماني
گروه حوادث- با تلاش كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت، كودك 8 ساله از اسارت چندماهه آدم ربايان نجات يافت و به زودي تحويل خانواده اش مي شود.
با تلاش كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران بزرگ، پسر بچه 8 ساله  اي كه سه ماه قبل توسط چند كودك ربا از پايتخت ربوده شده و به يكي از شهرهاي غربي كشور انتقال يافته بود، نجات يافت.
بر پايه اين گزارش، آدم ربايان بعد از ربودن كودك 8 ساله و خروج وي از پايتخت از خانواده او 20 ميليون تومان درخواست كرده بودند كه با عمليات پيگيرانه پليس آگاهي تهران منجر به آزادي وي و بازداشت آدم ربايان شد.

سرقت 60 هزار دلاري از صراف تهراني
گروه حوادث- پليس آگاهي تهران، براي دستگيري سارقان مخوفي كه با طراحي نقشه اي عجيب، اقدام به سرقت 60 هزار از دو مرد صراف كرده اند، جستجوي گسترده اي را آغاز كرد.
بيست و ششم شهريورماه ،صاحب يك صرافي مشهور تهراني ، از دو كارگر خود به نامهاي محمد و حسن خواست به خانه يكي از مشتريان در بلوار ابوذر رفته و 60 هزار دلاري را كه اين مشتري درخواست كرده بود به وي تحويل بدهند و در مقابل آن چك دريافت كنند.
دو كارگر صرافي به اين خانه مسكوني رفتند و پس از آنكه صاحبخانه در را گشود و آنها را به خانه دعوت كرد با تصور اينكه مرد مشتري قصد فراهم كردن مبلغ را دارد، دعوت وي را پذيرفتند.
در حالي كه مدتي از انتظار آنها در داخل خانه مي گذشت، مرد خريدار به سراغ آنها آمده و بعد از عذر خواهي فراوان گفت يكي از آشنايانش به بانك رفته و قرار است به سرعت مبلغ را فراهم كرده و بازگردد و به اين ترتيب از آنها خواست كمي بيشتر منتظر بمانند، دو كارگر صرافي هم بدون اطلاع از خطري كه در كمين آنها بود به انتظار نشستند.
سرانجام بعد از گذشت نيم ساعت ، زنگ خانه به صدا در آمد و به دنبال آن چهار مرد به يك باره به داخل خانه يورش آورده و در حالي كه قمه و چاقو در دست داشتند، در يك حمله غافلگيرانه محمد و حسن را گرفته و با تهديد چاقو آنها را وادار به سكوت كردند ، سپس آنها را به دو اتاق جداگانه انتقال داده و دست و پا و دهان آنها را با سيم و چسب بستند .
مردان مهاجم كه طبق ادعاي دو كارگر صرافي از همدستان صاحبخانه بودند ، پس از آنكه
60 هزار همراه آنها را گرفتند ، آنها را در خانه رها كرده و به سرعت گريختند . با رفتن مردان مهاجم، دو مرد با هر زحمتي كه بود، دست و پاي خود را باز كرده و با پليس تماس گرفتند.
آغاز تحقيقات پليسي
با گزارش موضوع تيمي از كارآگاهان پليس ، تحقيق در اين باره را آغاز كرده ودر تحقيقات اوليه دريافتند كه خريدار و خواهر و برادرش كه در آن خانه زندگي مي كرده اند از هنگام سرقت ناپديد شده اند .
روز گذشته پرونده اين سرقت ميليوني به شعبه پنجم دادسراي جنايي تهران ارجاع شد و بازپرس توكلي بعد از بررسي شكايت و انجام تحقيقات از شاكيان، دستور بازداشت سارقان فراري را صادر كرد.

متهمان جنايت بومهن
در اداره دهم آگاهي تهران
گروه حوادث- عاملان جنايت طلافروشي بومهن بعد از تحقيقات در آگاهي كرج، تحويل پليس جنايي تهران شدند.
سه سارق مسلح كه در جريان سرقت مرگبار از طلافروشي بومهن يكي از فروشندگان مغازه را به ضرب گلوله از پاي درآورده بودند، روز گذشته براي ادامه تحقيقات و پس از چندين هفته بازجويي در آگاهي كرج به پليس جنايي تهران بزرگ انتقال يافتند.
بازپرس ولي الله حسيني روز گذشته ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: تاكنون 12 نفر در اين خصوص بازداشت شدند كه همگي اين متهمان روانه اداره دهم آگاهي تهران بزرگ شده و تحقيقات از آنان به طور دقيق ادامه خواهد يافت.

سارق فكر مي كرد دستگيره بانك
بوي پول مي دهد
گروه حوادث- مردي كه به خيال با ارزش بودن دستگيره در بانك ملت، آن را از جا درآورده بود لحظاتي پس از سرقت دستگير شد.
روز گذشته جوان 28 ساله اي به نام مجيد كه تصور مي كرد، دستگيره در بانك ملت شعبه چهارراه استانبول باارزش و قيمتي باشد، مدت 8 دقيقه وقت صرف كرد تا بدون آن كه كارمندان بانك متوجه شوند دستگيره را باز كند، اما پس از آن كه موفق به اجراي نقشه خود شد از سوي ماموران يگان امداد كه متوجه موضوع شده بودند، دستگير شد. بنا بر اين گزارش، ماموران كه به مجيد مظنون شده بودند بلافاصله وي را مورد بازجويي قرار دادند كه در بازجويي ها مشخص شد جوان سارق به اميد با ارزش بودن دستگيره، اقدام به سرقت آن كرده است در بررسي سوابق وي مشخص شد كه اين نخستين سابقه سرقت وي مي باشد.
محمد تورنگ، رئيس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، با بيان اين كه متهم 8 دقيقه در مقابل در بانك مشغول باز كردن دستگيره با پيچ گوشتي و ديگر ابزار بوده است، گفت: با اين وجود هيچ يك از كارمندان بانك به حركات وي مظنون نشده بودند؛ ضمن اين كه مجهز نبودن بانك به سيستم مانيتورينگ مانع نظارت داخل و خارج بانك شده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |