سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۸ - Sep 19, 2006
واليبال جوانان آسيا تهران عبور سخت از خوان سوم
قطر در جدال صدرنشيني مغلوب ايران شد
006540.jpg
گروه ورزشي علي شاكري: قطر هم با همه سخت كوشي در خوان سوم دور دوم رقابت هاي واليبال جوانان آسيا (انتخابي جهان) برابر تيم پراميد ايران تسليم شد، تا تيم كشورمان با كسب صدرنشيني به همراه هند جدي ترين رقيبش روانه مرحله نيمه پاياني شود. حريف ايران در نيمه نهايي يكي از دو تيم ژاپن و كره خواهند بود كه سوابق روشني در واليبال قاره دارند. تيم ايران با يك پيروزي ديگر در مرحله نيمه نهايي با مسجل كردن صعودش به عنوان يكي از دو تيم برتر بازيها به مسابقات جهاني مراكش خيالي آسوده مي  يابد.حيف است در تهران و در ميان تشويق هاي پرشور تماشاگراني كه با همه وجود پشتيبان تيم كشورشان هستند، تيم فعلي  ما با آن همه استعداد و ميانگين قدي مناسب نتواند حضورهاي متوالي قبلي اش را در مهم ترين رخداد جهاني تداوم بخشد.
كادر فني اين تيم بايد از لغزش كوتاه همانند بازي ديروز درس لازم را گرفته باشد و بي جهت استرس را به بدنه تيم تزريق نكند. به نظر مي رسد كه در آرايش مهره ها و قراردادن آنان در كنار هم بايد با وسواس و دقت بيشتري عمل كرد. بد نيست و در اين مورد سرگئي گريبوف سرمربي روسي تيم نيم نگاهي هم به تجارب بالاي برقي دستيار اول خود بياندازد كه با چندين بار حضور در مسابقات آسيايي و جهاني شناخت خوبي از حريفان و توانايي بازيكنان خودي دارد. ريسك نابجا مهم  ترين آفتي است كه مي تواند تيم شايسته ايران را از پيشروي در اين بازيها و كسب افتخار بازدارد. يك اشتباه در بازي مرحله نيمه پاياني كافي است تا همه زحمات يك گروه عظيم به آساني بر باد رود. تيم ايران به شكل طبيعي يك پاي قهرماني محسوب مي شود و بايد از فرصت ميزباني همانند هميشه نهايت سود را ببريم.
ايران 3- قطر 2
گيم ها (19-25، 25-20، 26-24، 18-25، 16-18)
داور اول: سوشونگ (كره جنوبي)
داور دوم: مولا الياس شميم (هند)
تركيب تيم ايران در آخرين بازي دور دوم همان آرايش روز بازي با چين بود و اين بار مصطفي شريفات به جاي
علي نجفي به تركيب اصلي برگشت. تيم ايران در ست اول در سايه سرويس و بازي سرعتي بدون دردسر به برتري رسيد.
قطر از ست دوم مبدل به تيمي ديگر شد، خويل اسكوويل مربي كوبايي قطر دست مربيان  ما را خواند و با يكي دو دنده تغيير و مهار مهر ه هاي كليدي ايران شرايط بازي را به كلي عوض كرد. در چنين وضعيتي كادر فني تيم ايران درمانده نشان دادند و نتوانستند با وجود داشتن نفراتي شايسته در روي نيمكت تغييري در بازي ايجاد كنند. قطر با سازماندهي دفاعي مناسب و تحرك چشمگير مدافعان وسط تورش عرصه را بر تيم ايران تنگ ساخت. با برتري 25 بر 20 قطر بازي برابر شد و تيم ايران به لحاظ روحي كاملا افتاد. ست سوم كاملا به دلخواه قطري ها پيش رفت، تيم  ايران بدون هيچ تغيير تاكتيكي با همان تيم قبلي تنها نظاره گر بازي حريف بود.
قطر به محوريت علي يعقوب و سعيد آل عبيدان كه دو بال قوي اين تيم را تشكيل مي دادند با طراحي ابوفتاح بازيساز چيره  دستشان با برتري 26 بر 24 سالن را در سكوت فرو بردند. مربيان ايران تنها هنرشان در اين ست جايگزيني رحمان داودي به جاي فتح اللهي بود كه باعث شد قطري ها با تأخير ست را به سود خود به پايان ببرند. با همين يك تغيير تيم ايران در ست چهارم در جلد اصلي خود فرو رفت.
حملات منصور زادون در جلو و پشت خط يك سوم و محمد موسوي در وسط تور موجب شد تا قطر دچار عقب نشيني آشكار شود.روي آوردن به سرويس هاي هدفدار و سازماندهي دفاعي تيم ايران در مناطق 2 و 4
ثمره اش رفتن سرنوشت بازي به ست پنجم بود. ايران ست چهارم را 25 بر 18 برد.در ست پنجم دو تيم با ارائه نمايشي جذاب پا به پاي هم امتياز مي گرفتند تا اينكه ايران با برتري 8 بر 5 زمين بازي را عوض كرد. اين پايان ماجرا نبود و قطري ها باز هم روي سماجت خودشان در امتياز ده بازي را برابر كردند. در اين لحظات علي يعقوب برترين بازيكن اين بازي نقشي مؤثر در جبران عقب ماندگي تيمش داشت.
بازي برابر دو تيم تا امتياز 12-12 هم پيش رفت و پس از آن قطر روي اشتباه فردي رحمان داودي 14 بر 12 در يكقدمي كسب پيروزي نهايي قرار گرفت.در شرايطي كه همه چيز براي برتري قطري ها آماده بود تيم ايران با اسپك هاي زادون و موسوي به بازي برگشت و در ميان ناباوري 15 بر 14 پيش افتاد و با درخشش سجادي 18 بر 16 اين بازي نفس گير را به سود خود به پايان برد.تيم هاي برتر راه يافته به مرحله پاياني (ايران، چين تايپه، هند و يكي از دو تيم ژاپن و كره جنوبي) امروز را استراحت مي كنند و فردا وارد بازيهاي دور آخر خواهند شد.

احسان حدادي :
اميدوارم ارزش واقعي مدال مرا درك كنند
ايسنا- احسان حدادي، ركورد دار پرتاب ديسك آسيا و عضو تيم اين قاره در دهمين دوره مسابقات جام جهاني دووميداني پس از كسب مدال نقره در اين مسابقات گفت: من كار بسيار با ارزشي را براي ورزش ايران انجام داده ام و اميدوارم مسئولان ارزش واقعي اين مدال را درك كنند.
وي در رقابتي نزديك با قهرمانان پنج قاره جهان و سه كشور برتر دووميداني دنيا، پرتاب اول خود را به ميزان 56 متر و 15سانتي متر آغاز كرد.
وي در پرتاب دوم ركورد 57 متر و 77 سانتي متر را براي خود ثبت كرد. سومين پرتاب او 60 متر و 32 سانتيمتر شد و در چهارمين پرتاب با ركورد 62 متر و 60 سانتي متر پس از ويرجيليوس الكنا قهرمان المپيك و جهان از ليتواني، در مكان دوم ايستاد.

خبرهاي ورزش جهان
مورينيو اخراج بالاك را صحيح دانست
006537.jpg
گروه ورزشي مريم دري منش: يكشنبه گذشته تيم فوتبال چلسي موفق شد با نتيجه يك بر صفر بر ليورپول غلبه كند. در اين ديدار ميشائيل بالاك به علت خطا روي بازيكن حريف از زمين مسابقه اخراج شد.خوزه مورينيو در مورد اقدام داور مبني بر اخراج بالاك گفت: حتي اگر خطاي بالاك عمدي نباشد به هر صورت خطا بوده و بايد از زمين اخراج مي شده است، چون قبل از آن نيز دو خطاي جدي را مرتكب شده بود. وي ادامه داد: داور هم دچار اشتباهاتي در قضاوت خود شد، اما در مجموع در سطح خوبي داوري كرد.
اعتراف ريو فرديناند
006531.jpg
ريو فرديناند مدافع باشگاه منچستر يونايتد اعتراف كرد كه حاضر نشدن وي جهت انجام آزمايش دوپينگ كار احمقانه اي بوده است. وي اظهارداشت: پس از دو روز آزمايش را انجام دادم و نتيجه منفي بود، با اتحاديه فوتبال انگليس هم تماس گرفتم تا مسأله را حل كنم اما موفق نشدم با كسي صحبت كنم. اين را مي گويم تا مردم حقيقت ماجرا را بدانند. لازم به ذكر است كه ريو فرديناند به دليل امتناع از انجام آزمايش دوپينگ در سال 2003، با هشت ماه دوري از مسابقات و نيز محروميت از شركت در مسابقات يورو 2004 مواجه شد.
رضايت گالاس از آرسنال
006528.jpg
ويليام گالاس مدافع فرانسوي آرسنال كه به تازگي از چلسي به اين باشگاه پيوسته، از بازي در اين تيم لندني اظهار رضايت كرد. وي گفت: هواداران آرسنال از همان ابتدا استقبال خوبي از من كردند و من هم در ورزشگاه امارات احساس خوشايندي دارم. فعلاً در پست دفاع چپ بازي مي كنم و گرچه علاقه زيادي به اين پست ندارم اما مشكل خاصي هم ندارم. مهم پيروزي تيم است.
تيمو بل قهرمان تنيس روي ميز جهاني
006525.jpg
در رقابت هاي تنيس روي ميز جهاني كه در چين برگزار شد، تيمو بل 25 ساله با نتيجه 4 بر 2 بر وانگ ليگين چيني پيروز شده و با كسب جايزه 17 هزار دلاري، قهرمان اين پيكارها شد. اين درحالي است كه در جدول رده بندي بهترين بازيكنان جهان، وانگ ليگين با 71 امتياز اختلاف نسبت به تيمو بل در صدر جاي دارد.در رقابت هاي دونفره نيز تيم مردان چين به قهرماني رسيد.

عليرضا حيدري:
هنوز آسيب ديده ام
گروه ورزشي- در حالي كه اعلام شده است تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي ايران براي حضور در مسابقه هاي قهرماني جهان در دو گروه مجزا طي روزهاي 29 و 31 شهريورماه جاري عازم كشور چين محل برگزاري اين رقابت ها مي شوند عليرضا حيدري كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد ايران مي گويد: هنوز از آسيب ديدگي كهنه اي كه دارم رنج مي برم، اما در هر ميداني كه حاضر شوم تنها در پي كسب مدال طلا هستم.وي افزود: در مسابقه هاي جهاني چين از حريفان خود شناخت كافي دارم و اميدوارم بتوانم در اين رقابت ها خوب ظاهر شده و روي سكو بروم.مسابقه هاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني جهان طي روزهاي سوم تا نهم مهرماه سال جاري در شهر كوانگ جوي چين برگزار مي شود.

مقام ششم براي شناگران ايران در مالزي
گروه ورزشي تيم ملي شناي ايران مقام ششم را در چهل و نهمين دوره مسابقات شناي بين المللي مالزي بدست آورد.
در اين مسابقات 117 شناگر از 14 تيم شركت كننده از 5 كشور مالزي، هنگ كنگ، سنگاپور، ازبكستان و ايران به رقابت پرداختند و تيم ايران با كسب 3 طلا، 7 نقره و يك برنز ششم شد.
تيم منتخب مالزي، تيم هنگ كنگ و تيم دوم مالزي به ترتيب اول تا سوم اين رقابتها شدند.

اميد كسب مدال براي ووشوكاران زن در دوحه
گروه ورزشي به گفته نايب رئيس فدراسيون ووشو در امور بانوان، سهميه ايران چهار ووشوكار زن به بازي هاي آسيايي دوحه است، اما فدراسيون تصميم گرفته سه ورزشكار را اعزام كند.
زهره مرزوقي در اين باره گفت: در صورتي كه ووشوكاران زن با مربي چيني كار كنند، اميد براي كسب مدال در دوحه وجود دارد. قرار است تا پايان شهريورماه يك مربي چيني براي اين منظور به ايران بيايد.

رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان
ملي پوشان ايران هفته آينده عازم دومنيكن مي شوند
گروه ورزشي محمدرضا منصوريان: با توجه به لغو اردوي كلمبيا ،فدراسيون وزنه برداري كشورمان براي آن كه وزنه برداران تيم ملي بتوانند با شرايط آب و هوايي و اختلاف زمان محل برگزاري مسابقه هاي وزنه برداري قهرماني جهان ، خود را هماهنگ سازند، برنامه سفر اين ورزشكاران به كشور دومنيكن را تغيير داد و مقرر شد اين عده 4 روز زودتر به اين كشور سفر كنند.
بنابراين باتوجه به برنامه جديد ملي پوشان تيم وزنه برداري ايران مركب از سجاد بهروزي در 62 كيلوگرم، رسول تقيان در 77 كيلوگرم، محمدحسين برخواه در 85 كيلوگرم، اميد نائيج در 94 كيلوگرم، شاهين نصيري نيا در 94 كيلوگرم، علي دهقانيان در 94 كيلوگرم، رضا تيموري در 105 كيلوگرم، محسن داوودي در 105 كيلوگرم، سعيد علي حسيني در 105+ كيلوگرم و حسين رضازاده در 105+ كيلوگرم همراه با مربيان و همراهان خود روز دوشنبه هفته آينده از طريق كشور فرانسه عازم دومنيكن مي شوند.

دهقانيان: بايد در دوضرب مدال بگيرم
006534.jpg
علي دهقانيان وزنه بردار دسته 94 كيلوگرم تيم ملي كشورمان مي گويد: امسال وضعيتم نسبت به سال گذشته بسيار بهتر شده و باتوجه به تمريناتي كه پشت  سر گذاشته ام بايد در مسابقات جهاني دومنيكن در حركت دوضرب يك مدال جهاني بگيرم. من در دوضرب 220 كيلوگرم را هم بالاي سر برده ام. وي افزود: تنها چيزي كه تا شروع مسابقه هاي جهاني مرا مي ترساند آسيب ديدگي است.

جام جهاني تكواندو بانكوك
پس ازكره نايب قهرمان شديم
گروه ورزشي سهم ايران از مسابقات جام جهاني تكواندو در بانكوك همانند مسابقات انفرادي نايب قهرماني بود. باز هم حريف اصلي تيم ما كره جنوبي قدرت اول اين رشته در آسيا و جهان بود كه در پيكارهاي مهيج تيم ايران را در پيكاري ميلي متري 3 بر 2 مغلوب كرد. براي تيم ايران در فينال تيمي عليرضا نصرآبادي در وزن سوم و مهدي احمدي پيروزي را به ارمغان آوردند. مهدي بي باك، مهدي نوايي و فيض الله نفجم با پذيرش شكست مقابل رقباي كره اي خود مانع از شكل گيري پيروزي تيم ايران شدند.در مسابقات تيمي پس از كره جنوبي و ايران، تيم هاي فرانسه و استراليا سوم و چهارم شدند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |