چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۷ - Oct 11, 2006
فعاليت دندانپزشكان تجربي ممنوع شد
گروه اجتماعي: با وجود افزايش شمار دندانپزشكان متخصص و دانشگاهي، دندانپزشكان تجربي هنوز در برخي مناطق محروم و نيز روستاهاي كشور فعاليت مي كنند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به دليل احتمال افزايش خطر ابتلا به هپاتيت و بيماريهاي واگيردار از طريق دندانپزشكان و دندانسازان تجربي ديروز با صدور بخشنامه اي فعاليت اين قبيل افراد و مراكز را ممنوع كرد. وزارت بهداشت در بخشنامه خود مراكز بهداشتي سراسر كشور و نيز دانشگاه هاي علوم پزشكي را ملزم كرده است ضمن نظارت بر مراكز دندانپزشكي از نظر رعايت اصول بهداشتي و ايمني با افراد و مراكز غيرمجاز به شدت برخورد كنند.
مسئولين بهداشتي كشور مي گويند بيش از 2 ميليون نفر در ايران مبتلا به هپاتيت هستند كه اكثراً ناشناخته باقي مانده اند و مراجعه اين قبيل افراد به دندانپزشكان و دندانسازان تجربي و مراكزي از اين قبيل امكان شيوع هپاتيت را در بين شهرندان افزايش مي دهد. مشروح اين خبر را در صفحه 6 بخوانيد.

به منظور جلوگيري از افزايش بيماري هپاتيت در كشور اعلام شد
ممنوعيت خدمات دندانپزشكي دندان سازان تجربي و لابراتوارهاي فاقد مجوز
002820.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: با توجه به بيمارهاي واگير و سريع الانتقال از سوي دندان سازي هاي تجربي و لابراتوارهاي فاقد مجوز، دندان سازان تجربي وغيردانشگاهي مجاز به پذيرش بيمار نبوده و وجود هرگونه وسيله دندانپزشكي در لابراتوار ممنوع است.
معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي طي بخشنامه اي به رؤساي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور آنها را ملزم كرد نسبت به تعطيلي مكان هاي غيرمجاز و الزام مراكز دندانپزشكي و دندانپزشكان به رعايت كامل اصول استريليزاسيون و همكاري با لابراتوارهاي داراي پروانه تأسيس و كد اختصاصي دفتر سلامت دهان و دندان اقدام قاطع به عمل آورند.رعايت اصول ايمني و بهداشتي براي كليه بيماران مراجعه كننده به مراكز دندانپزشكي به منظور پيشگيري از سرايت بيماري هاي عفوني ضروري است. همچنين به روز كردن تكنيك هاي كنترل عفونت در مراكز دندانپزشكي در جهت پيشگيري از انتقال بيماري ها مهم ترين اصل ارتقاي كيفيت كار در اين مراكز محسوب مي شود.
بسياري از مراجعين با بيماري هايي از قبيل ايدز و هپاتيت نوعB و C به مراكز دندانپزشكي مراجعه مي كنند. اين در حالي است كه حدود 3 درصد از مردم ناقل هپاتيت B هستند. استفاده از لوازم دندانپزشكي يك بار مصرف براي بيمار يكي از راه هاي اساسي در پيشگيري از انتقال بيماري هاست. آشنايي كاركنان درماني با روش هاي نوين كنترل عفونت درماني با روش هاي نوين كنترل عفونت، معرفي ابزارهاي مدرن و شاخص هاي كنترلي استريليزاسيون، استفاده صحيح و كاهش مصرف گندزداها و مواد ضدعفوني كننده و دفع بهداشتي زباله ها و آلاينده هاي زيست محيطي، از عمده ترين راه هاي رسيدن به اين اهداف است.
اجراي اصولي و نظام مند روش هاي كنترل عفونت، پيشگيري از انتقال عفونت هاي متقابل بيماران و دندانپزشكان، ايجاد انگيزه و ارائه راهكار جهت متصديان اجرايي و درماني و بحث پيرامون تأثير متقابل اقتصاد و بهداشت از ديگر برنامه هاي پيشگيري از عفونت در مراكز دندانپزشكي است.گفتني است رعايت نكات بهداشتي و كاربرد وسايل يك بار مصرف در دندانپزشكي و سلماني ها و استفاده از دستگاه اتوكلاو براي ضدعفوني كردن وسايل دندانپزشكي، انتقال ويروس ايدز از طريق خون و فرآورده هاي آن را در كشور به مراتب كاهش مي دهد.
2 ميليون ايراني مبتلا به هپاتيت
سيد مؤيديان علويان، معاون سلامت وزارت بهداشت ضمن تأكيد بر رعايت موازين بهداشتي توسط دندانپزشكان و با اشاره به اينكه در حال حاضر بيش از 350 ميليون نفر در دنيا مبتلا به هپاتيت وجود دارد گفت: از اين تعداد سهم ايران بيش از 2ميليون نفر است كه شامل 3درصد جمعيت كشور مي شود و سير صعودي دارد.وي افزود: طي 10 سال گذشته حداقل۵۰ تا۶۰ درصد، از تعداد مبتلايان B كاسته شده اما تعداد مبتلايان به هپاتيتC همچنان سير صعودي خود را طي مي كند. علويان گفت: اكثر كساني كه مبتلا به هپاتيت هستند از هيچ علامتي برخوردار نيستند و از 2 ميليون بيمار هپاتيت در ايران فقط 200 هزار نفر شناخته شده و ما بقي ناشناخته اند.

فراخوان مشمولان متولد سال هاي 55 تا 66
گروه اجتماعي - كليه مشمولان داراي تحصيلات زير ديپلم و ديپلم متولد سال هاي 55 تا پايان سال 66 به خدمت فراخوانده  شدند.
سازمان وظيفه عمومي ناجا طي اطلاعيه اي اعلام كرد: كليه مشمولان داراي تحصيلات زيرديپلم و ديپلم متولدين سال 1355 تا پايان سال 1366 جهت اعزام به خدمت مقدس سربازي با در دست داشتن برگه اعزام به خدمت به مراكز تعيين شده مراجعه كنند. بر اساس اين اطلاعيه كليه مشمولان ديپلمه غايب و غيرغايب ساكن تهران بزرگ كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان وظيفه عمومي ناجا شهريور ماه سال۸۵ قيد شده است در ساعت 7 صبح روز شنبه۲۰ آبان ماه سال جاري و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غيرغايب مزبور در ساعت 7 صبح روز يكشنبه مورخه 21 آبان سال جاري به سازمان وظيفه عمومي ناجا (معاونت وظيفه عمومي تهران بزرگ) واقع در ميدان سپاه مراجعه كرده تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

تصويب دو ماده از طرح ساماندهي مد و لباس در مجلس
گروه اجتماعي نمايندگان مجلس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را مكلف كردند كميته اي متشكل از يك نفر نماينده تام الاختيار از هر كدام از وزارتخانه هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش؛ بازرگاني و صنايع و معادن و سازمانهاي صدا و سيما و مديريت و برنامه ريزي و سه نفر از نمايندگان صنوف طراحان و توليد كنندگان لباس و يك نفر از كميسيون فرهنگي مجلس جهت پي ريزي ساختار مديريتي ساماندهي مد و لباس تشكيل دهد.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري، مجلس روز گذشته به مواد اول و دوم طرح ساماندهي مد و لباس كه كليات آن قبلاً به تصويب رسيده بود رأي داد. مخبر كميسيون فرهنگي در توجيه اين طرح گفت: واقعيت امروز جامعه ما اين است كه لباس هاي موجود ويژگي ايراني اسلامي بودن را ندارند و لذا اين طرح به دنبال حفظ و تقويت فرهنگ و هويت ايراني- اسلامي، ارج نهادن، تبيين، تثبيت و ترويج الگوهاي بومي و ملي، هدايت بازار توليد و عرضه البسه و پوشاك براساس طرح ها و الگوهاي داخلي و نيز در جهت ترغيب عموم مردم به پرهيز از انتخاب و مصرف الگوهاي بيگانه و غير مأنوس با فرهنگ و هويت ايراني است. در ماده دوم اين طرح وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان صدا و سيما مكلف شده اند در جهت ترويج نمادها و الگوهاي پارچه و لباس ايراني و بومي مناطق مختلف ايران اهتمام جدي بورزند.

روابط عمومي خوب تأييديه و تكذيبيه ندارد
گروه اجتماعي- ليلا خاكسار: روابط عمومي به دليل ارتباط مستقيم و غيرمستقيم با رسانه ها و صدا و سيما مي تواند نقش مؤثري در ارتباطات داشته باشد و نگرش و تخصص مدير يك سازمان مي تواند نقش مهمي در نوع ارتباط داشته باشد.
مهدي باقريان در نشست مطبوعاتي سومين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با اعلام اين مطلب افزود: روابط عمومي خوب روابط عمومي است كه تأييديه و تكذيبيه نداشته باشد و به دنبال به روز در آوردن اطلاعات باشد. آنچه مسلم است روابط عمومي در سازمان هاي جهاني از جايگاه خوبي برخوردار است، اما در كشور ما هنوز شكلي واقعي پيدا نكرده است.دبير كنفرانس بين المللي روابط عمومي ضمن اشاره به برگزاري اين كنفرانس در تاريخ 25 و 26 آبان ماه گفت: اميدواريم تا يك سال آينده بتوانيم شبكه روابط عمومي را راه اندازي كنيم و در اين كنفرانس موضوعات روابط عمومي داخلي، ارتباطات و مديريت بحران، مديريت اعتبار مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
همچنين در تاريخ 21 تا 23 آبان ماه كارگاه هايي در ارتباط با روابط عمومي برگزار خواهد شد كه موضوعات آن عبارتند از:
- آشنايي با روش هاي پيشرفته تحقيق (دكتر محسنيان راد)- اقدامات عملي در جهت ايجاد روابط عمومي الكترونيك (علي اكبر جلالي)- مديريت ارتباطات انساني در روابط عمومي (دكتر علي اكبر فرهنگي)- برنامه ريزي و چگونگي تهيه يك برنامه روابط عمومي (دكتر حسينعلي افخمي)- روابط عمومي و تصويرسازي- چالش هاي متغير امروز در مديريت اعتبار (دكتر علي محمدي)- مديريت و ارتباطات بحران (دكتر حسام الدين بيان).

با استعفاي سردار طلايي موافقت نشده است
گروه اجتماعي - فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين كه خبر پذيرش استعفاي سردار طلايي در سايت ها شايعه است ، اعلام كرد: در صورت مشخص نشدن جايگزين مناسب براي رئيس پليس تهران بزرگ كه از پس مشكلات شهر تهران بر بيايد ، با استعفاي وي موافقت نمي كنم .
سردار احمدي مقدم درجمع خبرنگاران اظهار داشت : ما با استعفاي وي موافقت نكرده و در حال حاضر چنين خبري را تاييد نمي كنيم.فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه سردار طلايي قصد رفتن به شوراي شهر را دارد ، اظهارداشت : اگر قرار است وي به شوراي شهر رود بايد ثبت نام كرده و پس از آن راي بياورد.
رئيس پليس كشور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه احتمال استعفاي سردار طلايي چقدر است ، گفت: اين سؤال بايد از خود سردار طلايي پرسيده شود كه آيا احتمال استعفاي وي وجود دارد يا خير؟ همچنين در صورت ارائه استعفا از سوي طلايي بايد بدانم كه آيا مي توانم با استعفاي وي موافقت كنم يا خير؟
وي تاكيد كرد: مدت درخواست استعفاي طلايي ربطي به انتخابات شوراي شهر ندارد. سردار طلايي بيش از يكسال درخواست استعفا از اين سمت را داده اند تا از اين طريق فشار كار كمتري را متحمل شوند كه تاكنون درخواست وي اجابت نشده است. فرمانده نيروي انتظامي تعيين جايگزين براي سردار طلايي را مشكل دانست و افزود: معتقد هستيم جايگزين ايشان بايد شخصي باشد كه پاسخگوي اين سمت بوده و از پس مشكلات تهران بر بيايد.
فرمانده ناجا در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تجمع اخير مقابل منزل فردي كه گفته مي شودژ يكي از نوادگان مرحوم آيت الله بروجردي بوده است با تاكيد بر اين كه اين شخص تحت عنوان كاظميني بروجردي خود را به طور جعلي نوه آيت الله بروجردي مشهور معرفي مي كند، گفت: اين فرد روحاني با استفاده از عوام گرايي هايي كه جديداً به آن دامن زده شده، با ادعاي ارتباط با غيب توانسته بود، مريدان فراواني در اطراف خود جمع كند و اين در حاليست كه با استفاده از تكنولوژي روز نيز سايتي راه اندازي و اقدام به فراخواني كرده است. وي اضافه كرد: در مرحله اول پس از اطلاع از اين قضيه، دادگاه ويژه روحانيت، يك ماه گذشته پس از تشكيل جلسه، حكم دستگيري اين شخص را صادر كرد كه بدليل تاخير در دستگيري، طرفداران وي تجمع كرده و درگيري به وجود آوردند، به طوري كه رييس پليس پايتخت در محل درگيري حضور يافته و جهت جلوگيري از يك مساله اجتماعي با اقداماتي به موضوع فيصله داد.

جانبازان خواستار لغو مصوبه مجلس شدند
گروه اجتماعي- گروهي از جانبازان با تجمع مقابل مجلس شوراي اسلامي خواستار لغو مصوبه مجلس شدند.
اين جانبازان و ايثارگران ديروز براي چهارمين بار متوالي در اعتراض به تصويب لايحه خدمات به ايثارگران مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كرده اند.به گزارش خبرگزاري ايرنا از اين تجمع گروه 30 نفره جانبازان و ايثارگران با حمل پلاكارد، از دولت خواستند تا لايحه ياد شده را براي جلوگيري از تضييع حقوقشان مسترد كند.بيشترين اعتراض جانبازان جمع شده به ماده 39 اين لايحه است كه براساس آن اگر جانبازان در جايي اشتغال داشته باشند، حقوقي كه بابت هزينه پزشكي و درمان دريافت مي كنند، قطع خواهد شد.
اين گروه ايثارگران طي درخواستي خطاب به مقام معظم رهبري خواستار عنايت و توجه معظم له نسبت به اعتراض شان شدند.به گزارش خبرگزاري مهر، در بخشي از اين بيانيه آمده است: در حالي كه بيش از 2سال است كه اميدهاي فراواني نسبت به تصويب قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران در بين آحاد ايثارگران و جانبازان ايجاد گرديده و همه اخبار نويد بخش نهادينه شدن حقوق ايثارگران و حمايت منطقي و گسترده نظام مقدس جمهوري اسلامي از قشر رنج ديده و دل سوخته انقلاب و دفاع مقدس بود با تقديم لايحه از طرف دولت و انتشار متن آن مشخص گرديد سطح خدمات رساني در لايحه فوق نازل تر از قوانين قبلي بوده و داراي نواقص و ضعف هاي بسياري است كه نه تنها جامعه ايثارگران را به حقوق حقه خود نمي رساند بلكه آنان را از بسياري حقوق شناخته شده قبلي نيز محروم سازد.

با مردم
زمين را تحويل نمي دهند
بازنشسته بيمارستان شهدا هستم، 5 سال پيش قطعه زميني را از طريق سازمان بازنشستگي در مهرشهر كرج خريداري كرده ام، اما تاكنون و علي رغم مراجعه مكرر به سازمان بازنشستگان موفق به تحويل گرفتن زمين نشده ام.
سيدعلي عرب زاده- تهران

ناهمواري بزرگراه تهران- ساوه
بزرگراه تهران- ساوه (آيت الله سعيدي) پر از دست  انداز است و آسفالت مناسبي ندارد كه اين موجب ترافيك سنگين و خرابي خودروهاي عبوري مي شود. لازم است نسبت به ترميم اين جاده اقدام شود.
آقاي عرفاني- تهران

براي كاهش بار ترافيك
از مسئولان و دولت محترم تقاضا دارم براي از بين بردن ترافيك سنگين ميان تهران- اسلامشهر نسبت به ادامه خط مترو به اسلامشهر اقدام كنند.
آقاي احمدي- تهران

آلودگي صوتي
با توجه به آلودگي صوتي كلان شهرها، بويژه تهران بزرگ، متأسفانه شب ها ديروقت و صبحهاي زود كه مردم در حال استراحت هستند خودروهاي مسافركش خطي بويژه در منطقه نظام آباد با بوق زدن هاي متوالي مانع آسايش و استراحت مردم مي شوند. اين مسئله بايد به گونه اي ساماندهي شود.
آقاي حيدري تهران

آسفالت و روشنايي نامناسب
در شهرك قدس (غرب) بلوار فرحزادي كوچه احسان شرقي آسفالت و روشنايي مناسبي ندارد و با توجه به اينكه مسجد معروفي به نام حضرت ابوالفضل(ع) در ابتداي اين كوچه قرار دارد و مراجعات مردم به اين مسجد زياد است، كمبودهاي اين كوچه موجب ناراحتي مراجعه كنندگان و اهالي كوچه مي شود، از مسئولان خواهشمند است جهت ترميم آسفالت و روشنايي اين كوچه اقدام نمايند.
بهنام عسگري تهران

ضرورت تعادل در ساخت و ساز
@ در خيابان الوند تهران، ساخت و ساز واحدهاي تجاري بدون عقب نشيني لازم انجام مي شود و عرصه را بر عابران پياده تنگ تر مي كند. اميد است، با كنترل و نظارت دقيق، ساخت و ساز واحدهاي تجاري در اين خيابان با توجه به ساخت مسكوني آن از تعادل لازم برخوردار گردد.
خانم دوستي تهران

هزينه سنگين بابت انتقال سوابق بيمه
@ سازمان تأمين اجتماعي بابت هزينه انتقال حق بيمه از ديگر سازمان ها به اين سازمان، مبلغ سنگيني را مطالبه مي كند كه زمان بازپرداخت آن نيز بسيار كوتاه است. لازم است در اين مورد تجديدنظر به عمل آيد.
احمدرضا ق تهران

كودكان، قربانيان سرعت غيرمجاز
طبق اعلام رسمي 25 درصد از قربانيان حوادث رانندگي در تهران را كودكان تشكيل مي دهند آيا زمان آن فرا نرسيده كه رانندگان خطاكار بخصوص كساني كه با سرعت غيرمجاز مي رانند و مسبب اين قبيل حوادث فجيع و نگران كننده مي باشند، از حق رانندگي محروم شوند؟
زري سهيلي وند كرج

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |