چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۷ - Oct 11, 2006
عريضه نويس هاي قلابي، ميليون ها تومان اخاذي كردند
مرد كلاهبردار با اين ادعا كه با قضات دادگاه آشنايي دارد درمقابل دريافت پول قول حل مشكلات قضايي را مي داد
002871.jpg
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: دو مرد عريضه نويس كه با ادعاي رابطه دوستي با قضات دادسرا و دادگاه  از طعمه هاي خود ميليون ها تومان كلاهبرداري كرده بودند،پس از دستگيري در شعبه 6 دادسراي شهرري بازجويي شدند.
وطن دوست- داديار شعبه 6 دادسراي شهرري- روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: راز فعاليتهاي مجرمانه اعضاي اين باند هنگامي فاش شد كه زني جوان با مراجعه به دادسرا با طرح شكايتي مدعي شد كه در حالي كه مراحل قانوني شكايت از همسرش را طي مي كرده است يك عريضه نويس شياد ، به كلاهبرداري دو ميليون توماني از وي دست زده است .
اين زن در طرح شكايت خود مدعي شد:از مدتي قبل براي شكايت از همسرم و گرفتن حضانت فرزندم چندين بار به دادسراي خانواده مراجعه كردم، در يكي از روزها كه براي پيگيري كارم به آنجا رفته بودم، مردي كه به ظاهر عريضه نويس بود به طرفم آمد و با اين ادعا كه با قضات دادگاه خانواده آشنايي دارد و مي تواند به راحتي حضانت فرزندم را بگيرد، درخواست دو ميليون تومان پول در مقابل انجام كار كرد.
زن شاكي در ادامه افزود : من كه از رفت و آمد و دوندگي هاي بسيار خسته شده بودم موافقت كردم تا با پرداختن 2 ميليون تومان مبلغ درخواستي ، كار به سرعت انجام گيرد،يك هفته بعد از اين آشنايي كليه مداركم را به مرد جوان كه خود را حسن معرفي مي كرد دادم و او قرار شد بعد از گرفتن حكم، تماس گرفته و مبلغ درخواستي را بگيرد.
پس از گذشت مدتي او تماس گرفت و گفت: حكم حضانت فرزندم را گرفته است.به اين ترتيب با وي در پارك مقابل دادسرا قرار ملاقات گذاشتم و به آنجا رفتم.حسن به محض ديدنم پاكتي را به دستم داد و پس از گرفتن پول به سرعت سوار موتورسيكلت شد و از محل دور شد.من با خوشحالي در پاكت را باز كردم اما در داخل آن تنها يك ورق سفيد ،وجود داشت.
داديار وطن دوست در ادامه افزود: با طرح شكايت اين زن با دستور قضايي تحقيقات براي شناسايي مرد عريضه نويس آغاز شد، اما همزمان شكايتهاي مشابه ديگري نيز به اداره آگاهي و دادسرا ارجاع شده بود.
در بررسي هاي تخصصي كارآگاهان پليس آگاهي شهرري مشخص شد كه مشخصاتي كه تمامي شاكيان مي دهند با مشخصات مردي به نام حسن كه داراي دو فقره سابقه كيفري در همين زمينه بوده و به تازگي از زندان آزاد شده است مشابهت دارد و به اين ترتيب ،پليس شهرري محل هايي را كه احتمال مي رفت كلاهبردار حرفه اي در آنجا فعاليت داشته باشد را تحت مراقبت ويژه قرار داد و سرانجام اين مرد را مقابل دادسراي شهرري دستگير كردند.
داديار شعبه 6 دادسراي شهرري بيان داشت: متهمان اين پرونده كه 3 نفر هستند صبح ديروز در بازجويي هاي خود به 5 فقره كلاهبرداري به همين روش با ارزش تقريبي 50 ميليون ريال اعتراف كردند. در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد دو متهم ديگر كه كامبيز و علي نام دارند با شناسايي طعمه هاي خود آنها را به حسن معرفي مي كردند. داديار دادسراي شهرري از كساني كه به اين روش مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند خواست تا در صورتي كه به اين طريق از آنها كلاهبرداري صورت گرفته است با مراجعه به دادسراي شهرري متهمان را شناسايي كنند.

اخاذي 2 دختر جوان از بازيكن سرشناس فوتبال
فارس: بازيكن سرشناس فوتبال با مراجعه به دادسراي جنايي تهران از دو دختر به اتهام اخاذي 400 هزار توماني شكايت كرد.
اين فوتباليست روز گذشته در شكايت خود به بازپرس دادسراي جنايي تهران گفت: سه سال قبل با دختري آشنا شدم و او را به مدت سه سال به عقد خودم درآوردم.
چند روز قبل مدت عقد به پايان رسيد و دختر جوان اصرار كرد كه دوباره او را به عقد خود درآورم ولي من حاضر به اين كار نشدم.
روز پنج شنبه دختر جوان مرا به خانه اي در باغ فيض دعوت كرد و در آنجا با همدستي يك دختر فراري به صورتم گاز اشك آور پاشيدند.
آنها سپس دست و پاي مرا بستند و 400 هزار تومان پول و دستبندم را سرقت كردند و به سرعت متواري شدند و من اكنون از آنها به اتهام اخاذي شكايت دارم.
با طرح اين شكايت بازپرس پرونده دو دختر جوان را به دادسرا احضار كرد تا در اين رابطه از آنها تحقيق شود، و در صورت اثبات جرم دستور لازم صادر شود.

تعقيب و گريز پليسي، مرگ نوجوان 12 ساله را رقم زد
شاهدان محل حادثه را نشان مي دهند
002880.jpg
گروه حوادث- شليك هاي مأمور پليس مستقر در دادگستري استان تهران در تعقيب دو زنداني فراري باعث مرگ نوجوان 12 ساله و مجروح شدن يك پسر 5 ساله شد.
به گزارش همشهري، ساعت 4 بعدازظهر ديروز زماني كه تعدادي از ساكنان خيابان اسكندري جنوبي براي خريد نان در صف نانوايي ايستاده بودند، ناگهان متوجه فرار دو متهم شدند كه چند تن از ماموران در حال تعقيب آنان بودند. مأموران با دستور ايست از دو متهم فراري خواستند بايستند اما آنها بدون توجه به فرمان پليس به فرار خود ادامه دادند، پليس بعد از چند دقيقه تعقيب و گريز موفق به دستگيري دو متهم شد ، ستوان دوم يوسف براي تهديد متهمان و جلوگيري از فرار دوباره آنها قصد داشت با ته اسلحه به گردن يكي از متهمان بكوبد كه دو تير شليك شد و گلوله ها به دو كودك كه در آن نزديكي در صف نانوايي ايستاده بودند برخورد كرد و بر اثر آن يكي از كودكان به نام سيد سجاد كه 12 سال داشت در دم جان سپرد و كودك 5 ساله به نام امير حسين كه گلوله به كتف او برخورد كرده بود بعد از انتقال به بيمارستان لقمان تحت مداوا قرار گرفت.
ماموران كلانتري جامي با اطلاع از اين حادثه، در محل حاضر شده و يوسف را بازداشت كردند. محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ ، ضمن ابراز تأسف از وقوع اين حادثه از آغاز بررسي دقيق اداره بازرسي ناجا درباره اين پرونده خبر داد. رسيدگي قضايي زير نظر حسين اصغرزاده بازپرس شعبه دوم جنايي تهران آغاز شده است.

اعتراف  نوه حريص به قتل پدربزرگ برج ساز
گروه حوادث - نوه جوان ، پدربزرگ ثروتمند را با انگيزه تصاحب اموال او، با همدستي يكي از دوستانش به قتل رساند.
يكم بهمن ماه 84 خانواده نگران برج ساز 74 ساله اي به نام علي - ز به اداره آگاهي مراجعه كردند و از ناپديدشدن وي خبر دادند. بررسي ها نشان مي داد برج ساز ثروتمند 17 آذرماه از منزلش در ستارخان خارج شده بود ولي از آن به بعد هيچ كس از سرنوشت نامعلوم او خبر نداشت.
كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران بزرگ تمام مناطقي كه احتمال مي رفت مرد برج ساز به آنجا رفته باشد را تحت بررسي قرار دادند ولي هيچ اثري از مرد ناپديد شده به دست نيامد. بررسي ها ادامه داشت جسد پيرمرد ثروتمند در خودروي پژوپرشياي او در پاركينگ طبقاتي خيابان آزادي پيدا شد. بررسي هاي متخصصان پزشكي قانوني نشان مي داد مقتول با ضربات شيئي برنده به قتل رسيده است، پرونده به دايره دهم آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد و اين بار پليس جنايي تحقيقات خود براي شناسايي عامل قتل را آغاز كرد.
تحقيقات پليسي مشخص ساخت آخرين فردي كه با علي ديدار داشته نوه 24 ساله او به نام علي رضا بوده است. از طرفي افسر پرونده با بررسي اظهارات خانواده مقتول به اين جوان مظنون شد. مرد جوان در بازجويي هاي اوليه مدعي شد كه فردي به نام حجت پدربزرگش را به قتل رسانده است، اما پليس جنايي در بررسي هاي علمي دريافت حجت در ارتكاب قتل هيچ نقشي نداشته است. سخنان ضد و نقيض علي رضا باعث شد بار ديگر پليس او را تحت بازجويي فني - تخصصي قرار دهد و اين بار نوه جوان لب به اعتراف تلخي گشود. عليرضا در بازجويي ها گفت: من تنها وارث پدربزرگم بودم، بنابراين با مرگ او اموالش به من مي رسيد به اين دليل از مدتي قبل وسوسه شدم براي آنكه زودتر اموال او را تصاحب كنم او را به قتل برسانم. هنگامي كه موضوع را با يكي از دوستانم به نام حسين درميان گذاشتم او موافقت كرد تا براي انجام جنايت مرا همراهي كند. بنابراين 17 آذر ماه سال 84 طبق نقشه اي كه از قبل طراحي كرده بوديم به خانه پيرمرد رفته و در آن جا مخفي شديم. به اين ترتيب به محض ورود پدربزرگ به خانه با ميله آهني به سر او زده و سپس در حالي كه نيمه جان بود با چندين ضربه چاقو او را به قتل رسانديم و جسدش را به داخل صندوق عقب خودرواش گذاشته و از خانه خارج كرديم.

نگهبان افغان راز قتل سه زن خياباني را فاش كرد
002874.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: جنايتكار افغاني كه تا كنون به قتل سه زن خياباني اعتراف كرده است، روز گذشته راز جنايتهاي سياه خود را براي بازپرس جنايي و كارآگاهان پليس بازگشايي كرد .
۲۶ مرداد كارآگاهان پليس جنايي پايتخت از كشف جسد يك زن جوان در داخل چاهي در يك ساختمان نيمه كاره در منطقه فرمانيه تهران مطلع شدند. پيدا شدن جسد كه مدتها ازمرگ وي مي گذشت توسط كارگران مقني ساختمان به پليس گزارش شده بود. با حضور بازپرس حسين اصغرزاده رئيس شعبه دوم دادسراي جنايي تهران وتيم پليسي در محل جنايت ،تحقيقات براي شناسايي هويت مقتول كه به نظر مي رسيد يك زن خياباني به نام مريم باشد آغاز شد. در حالي كه بررسي هاي متخصصان پزشكي قانوني نشان مي داد مقتول خفه شده و جسدش براي پنهان ماندن راز جنايت در چاه پنهان شده است، كارآگاهان جنايي پايتخت به سه برادر افغاني كه يكي از آنان به نام عزيز نگهبان ساختمان محل جنايت بود مظنون شده و آنها را دستگير كردند.
سه برادر افغان در تمامي مراحل منكر هرگونه اطلاع از جنايت بودند، اما ادامه تحقيقات، پليس را به يك افغاني ديگر به نام رسول رساند كه مدعي بود زنان خياباني را با اين سه برادر و يك افغاني ثروتمند به نام احمد كه مقني بود آشنا مي كرده و اين چهار نفر بعد از آزار زنان آنها را به قتل مي رسانده اند. وي در بازجويي ها گفت : احمد كه يك افغاني بي رحم و سنگدل است، 16 زن خياباني را به قتل رسانده است و به اين ترتيب جستجو ها براي يافتن احمد - متهم فراري - آغاز شد. اما در حالي كه تحقيقات پليسي براي يافتن ردپايي از احمد شروع شده بود يكي از سه برادر افغان - عزيز- در بازجويي هاي تخصصي كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ لب به اعتراف گشود و به ارتكاب سه جنايت اعتراف كرد.
بازپرس اصغرزاده روزگذشته در خصوص آخرين اعتراف عزيز به همشهري گفت: نگهبان افغاني ضمن اعتراف صريح به قتل مريم - قرباني جنايت فرمانيه- به دو جنايت ديگر كه قبل از آن مرتكب شده است اعتراف كرده است.
اصغرزاده افزود: عزيز چند ماه قبل از كشتن قرباني ساختمان نيمه كاره فرمانيه، مرتكب قتل زن ديگري در ساختمان نيمه كاره اي در منطقه پونك شده بود كه به گفته خودش دليل اين جنايت آن بوده است كه اين زن را در حال مصرف هروئين ديده است و از وي خواسته است تا خانه نيمه كاره را ترك كند اما زماني كه اين زن شروع به سرو صدا كرده است وي را به قتل رسانده است .
وي در جنايت بي رحمانه ديگري نيز يك زن كارتن خواب را به قتل رسانده كه درباره انگيزه خود از اين جنايت مدعي است كه بعد از آزار اين زن ، به دليل اينكه وي از ساختمان نيمه كاره بيرون نمي رفته او را به قتل رسانده است .
متهم در بازجويي ها گفته است: اجساد دو قرباني ديگر به اين دليل تا كنون كشف نشده كه بعد از كشتن اجساد آنها را مثله كرده و بعد از آنكه دور آنها را گچ گرفته ، با جا سازي در گوني زباله از خانه خارج كرده است.
بازپرس اصغر زاده گفت : احتمال اينكه متهم ديگر اين پرونده به نام رسول نيز مرتكب دو جنايت شده باشد تحت بررسي قرار دارد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |