چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۷ - Oct 11, 2006
واكنش ايران به آزمايش هسته اي كره شمالي
سخنگوي دولت: ايران مخالف استفاده از هرگونه سلاح هسته اي است
گروه سياسي- غلامحسين الهام تاكيد كرد : موضع ايران مخالفت با هر گونه سلاح هاي كشتار جمعي است و جمهوري اسلامي به دنبال خلع و نابودي اين گونه سلاح هاست و اين موضع خود را بارها اعلام كرده است.
آزمايش موشكي كره شمالي و بازتاب هاي گسترده آن، بر رئيس جمهوري آمريكا نيز تأثير داشت و بوش در پيامي ضمن محكوم كردن آزمايش  هسته اي كره شمالي مدعي شد اين كشور از فناوري هسته اي سوءاستفاده كرده و آن را در اختيار ايران و سوريه نيز مي گذارد. سخنگوي دولت هم روز گذشته در جلسه خود با خبرنگاران با رد اين ادعا بر موضع ايران تأكيد كرد و خواهان خلع سلاح قدرت هاي بزرگ شد. بوش در بيانيه خود كه مركز اطلاعاتي كاخ سفيد منتشر كرده بر عملكرد آمريكا در ديپلماسي اشاره كرد و گفت: هنوز آمريكا قصدي براي توسل به عمليات نظامي ندارد و مسئله هسته اي كره شمالي و ايران از راه شوراي امنيت دنبال مي شود. منابع صهيونيستي نيز روز گذشته با اشاره به سخنان بوش مدعي شدند با تكميل آزمايش هسته اي كره شمالي، ممكن است با توجه به مواضع ضد آمريكايي اين كشور و ايران، همكاري هاي هسته اي ايران و كره شمالي وارد فاز تازه اي شود. سفير رژيم صهيونيستي در آمريكا نيز در گفت وگويي راديويي اذعان كرد، كه فشار بين المللي بر ايران را نمي توان مديريت كرد و حتي براي اعمال تحريم مشكلات زيادي وجود دارد.
سخنگوي دولت اما فقط به رد كردن صحبت هاي بوش اكتفا نكرد و به گروه 1+5 توصيه كرد به عدالت و ذات حقوقي معاهدات بين المللي توجه كنند. به گزارش ايرنا، الهام بار ديگر بر حق مسلم ايران در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي اشاره كرد و ارتقا و پيشرفت را حق همه كشورها دانست. وي در موضع گيري صريح ديگري اعلام كرد كشورهايي كه عضو ان پي تي نيستند، بهتر است عضو آن شده سپس داعيه دار نظارت و انحراف در جامعه جهاني باشند. اين موضع سخنگوي دولت هر چند مستقيم به اسرائيل باز مي گردد، اما هند و پاكستان را هم دربر مي گيرد كه عضو ان پي تي نيستند، بمب اتمي نيز دارند و درباره حقوق بين المللي هسته اي اظهار نظر هم مي كنند.
روسيه اما بار ديگر بر حل ديپلماتيك پرونده هسته اي ايران تأكيد كرده است. ايرنا به خبري از ريانووستي اشاره كرد كه گويا سرگئي لاوروف در مقاله اي براي روزنامه آلماني فرانكفورتر الگماينه نوشته است. وزير خارجه روسيه گفته ايران حق دارد طبق پيمان منع اشاعه سلاح هاي كشتار جمعي و مقررات آژانس به توسعه انرژي صلح آميز هسته اي بپردازد و ما اين اصل را تعريف كرده و تصريح كرده ايم هرگونه راه حل اين مسئله بايد براساس ديپلماسي و مسالمت آميز باشد.
روسيه اما قصد نزديكي بيشتر به ايران را دارد و هنوز به آن خط سنتي خود نرسيده كه ناگهان خط خود را عوض كند. ايسنا خبري را روز گذشته منتشر كرد و در آن خبر داد روسيه متعهد به تحويل پدافند هوايي تورام يك به ايران است. قرار است تا پايان سال 2006، 29 مجموعه از اين پدافند تحويل ايران شود.
روز دهم دي ماه مي توان اين خبر را نهايي دانست و يا اين كه سرنوشت آن را مشابه نيروگاه اتمي بوشهر متصور شد.
گويا ديپلماسي غيررسمي ايران نيز فعال شده و چند نماينده مجلس براي رايزني با پارلمان اروپا راهي بروكسل شده اند. الهام امين زاده، علي احمدي و موريس معتمد در خبري كه ايرنا منتشر كرده به اين سفر رفته و قرار است ظرف دو روز اقامت خود در بروكسل و لوگزامبورگ با نمايندگان پارلمان اروپا و پارلمان لوگزامبورگ ديدار و گفت و گو كنند. اين هيأت برنامه مشخصي را براي ديدارهاي خود اعلام نكرده و در پارلمان اروپا نيز برنامه ويژه اي براي آنها تدارك ديده نشده است. اما در هر حال نوعي ديپلماسي است كه مي تواند مفيد هم باشد.

واكنش رئيس سازمان صدا و سيما به سخنان احمدي نژاد
ضرغامي: بايد يك تيم منسجم رسانه اي
به رئيس جمهور مشاوره دهد
002949.jpg
گروه سياسي- رئيس سازمان صدا و سيما در واكنش به انتقاد رئيس جمهور درباره نقش صدا و سيما در افزايش گراني ها گفت: بعد از سخنان ديروز رئيس جمهور، با بعضي از مسئولان رياست جمهوري تماس گرفتم اما موفق نشدم. مسئولان دفتر ايشان نيز پاسخگو نبودند و دوستان مسئول رسانه اي در دسترس نبودند و اين گله  ما از دولت است.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري عزت الله ضرغامي كه پس از حضور در جلسه ي غيرعلني مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران سخن مي گفت تأكيد كرد: به نظر مي رسد يك تيم رسانه اي بايد به رئيس جمهور مشاوره دهد و ما خودمان حاضريم بر حسب وظيفه ذاتي مان اين كار را انجام دهيم تا خداي نكرده بعضي گله ها كه خيلي جايي ندارد در سطح ملي مطرح نشود.وي ادامه داد: رسانه ملي به حسب وظيفه  ذاتي اش، تقويت قواي كشور را وظيفه  اصلي خود مي داند و در هر دوره سعي كرده به نحو مطلوب اين كار را انجام دهد و نسبت به دولت نهم هم همين وظيفه را برعهده دارد و در همه  بخش هايي كه دولت نياز به همفكري و همكاري دارد اين كار صورت مي گيرد.
ضرغامي در ادامه و در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد با توجه به سخنان رئيس جمهور مبني بر گزارشهاي غير واقعي از قيمت سكه در صداوسيما و اعلام قيمت 210 هزار توماني سكه در حالي از سوي بانك مركزي 165 هزار تومان عرضه مي شد، نظر شما چيست؟ گفت: مدتي پيش به دلايل مختلفي قيمت سكه به وضع غير عادي رشد پيدا كرد و صدا و سيما يكي از بهترين عملكردهاي اقتصادي خود را در آن مقطع با يك برنامه ريزي وسيع و با تهيه گزارشهاي مناسب ارائه كرد.
رئيس سازمان صدا و سيما گفت: به نظر من در صحبت  آقاي رئيس جمهور بر اين نكته تأكيد شد كه قيمت سكه بايد براساس قيمت بانك مركزي به صرافها داده مي شد، كه ما حتماً اين كار را نمي كنيم چرا كه از نظر ما قيمت سكه و ارزاق مردم آن چيزي است كه در خيابان و يا ارتباطي كه مردم دارند، روشن مي شود.
وي افزود: در آن مقطع مصاحبه هايي با صرافان صورت گرفت كه صرافان به مردم توصيه مي كردند، سكه نخرند و خوشبختانه با برنامه ريزي دقيق قيمت مجازي سكه كنترل شد و به حالت عادي برگشت. ضرغامي با تأكيد بر اينكه درخصوص قيمت ميوه نيز در نوروز سال 85 اقدام مشابهي صورت گرفت، گفت: با يك برنامه ريزي خوب وآمادگي دولت، قيمت ميوه كنترل و از پيدايش قيمت هاي كاذبي كه در سال هاي گذشته وجود داشت جلوگيري شد.
رئيس سازمان صدا و سيما ادامه داد: درباره طرح ضيافت نيز اين روال شايد گسترده تر و با تعهد و برنامه ريزي بيشتر ادامه يافت ولي به دلايل مختلف اين طرح در خصوص برخي اقلام موفق نبود. هنگامي كه اعلام مي شود نرخ گوشت 3 هزار و 900 تومان است، اما در بازار با نرخ 6 هزار تومان عرضه مي شود ما وظيفه داريم اطلاع رساني كنيم.
وي با بيان اين كه واقعاً گزارشهاي مفصل و ميزگردهاي مفصلي كه بخواهيم پديده گراني را بررسي كنيم در صداوسيما وجود نداشت، تصريح كرد: فضا يك فضاي همكاري بود.
رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص گراني و تأكيد ايشان بر حل اين مشكل تصريح كرد: با توجه به اين فرمايشات رهبري، فكر مي كنم ابعاد قضيه كاملاً روشن است،شايد آقاي رئيس جمهور به خاطر گرفتاريهايي كه دارد فرصت نمي كند كه همه برنامه هاي تلويزيوني را ببيند.
ضرغامي افزود: ما 250 بخش خبري داريم كه مسير آنها كاملاً همگام با سياستهاي دولت است.
وي درباره جلسه  غيرعلني با نمايندگان، گفت: در اين جلسه تشويق فضاي رسانه اي جهاني، تهديدات امروز براي كشور و رسانه ي ملي، فرصت هايي كه براي كشور وجود دارد به خصوص عوامل برجسته  توليد، آسيب شناسي رسانه  ملي و نقاط قوت صداوسيما و بعضي از پروژه ها براي نمايندگان تصريح شد.
رئيس سازمان صدا و سيما، در پاسخ به اين كه در جلسه  با نمايندگان نسبت به ترويج خرافه پرستي در يكي از سريال هاي در حال پخش بحث شد، گفت: اين بحث موضوع جلسه  نبود. وي در خصوص استفاده  مديريت شده از ماهواره، گفت: اين بحثي است كه در مجلس مطرح است و هر تصميمي كه مجلس بگيرد صدا و سيما موظف است آن را انجام دهد. به گزارش ايسنا، رئيس سازمان صدا و سيما، در خصوص پوشش اخبار سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور سابق، گفت: اخبار ايشان پوشش داده مي شود. ممكن است بعضي ها ناراضي باشند، ولي ما كارمان را انجام مي دهيم.
ضرغامي در خصوص انتقاد برخي از نمايندگان در مورد تعادل انجام گفت وگوهاي صدا و سيما در ميان نمايندگان، گفت: ممكن است نمايندگان مقايسه كنند كه چنين تعادلي وجود ندارد و اين به مسائل سياسي مربوط نيست. بايد بعضي جاها نمايندگان حق داشته باشند، بايد با برنامه ريزي جامع در شبكه هاي استاني و سراسري از نظرات همه  نمايندگان استفاده كنيم. وي در خصوص اظهارات فاطمه رجبي همسر الهام سخنگوي دولت در مورد عملكرد صدا و سيما، گفت: خيلي ها فكر مي كنند ايشان با ما هماهنگ است، چون وقتي ايشان حرف مي زنند براي ما فضاهايي ايجاد مي شود، ولي ايشان با ما هماهنگ نيست.

ثبت نام از نامزدهاي خبرگان امروز پايان مي يابد
گروه سياسي - در حالي كه ساعت 14 چهارشنبه 19 مهر ماه مهلت نام نويسي از داوطلبان نمايندگي مجلس خبرگان در سراسر كشور پايان مي يابد، تا پايان وقت اداري ديروز  303 نفر براي شركت در اين انتخابات با مراجعه به ستادهاي انتخابات در سراسر كشور نام نويسي كرده اند .
در ششمين روز از نام نويسي داوطلبان عضويت در انتخابات مجلس خبرگان، پيش بيني مي شود با توجه به سير صعودي ثبت نام طي روزهاي اخير، روز چهارشنبه شاهد بالاترين ميزان مراجعه و ثبت نام را براي داوطلبي انتخابات چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري باشيم. همچنين 30 نفر ديگر روز گذشته در حوزه هاي انتخابيه تهران، شميرانات، شهر ري و اسلامشهر، اهواز و بم داوطلب انتخابات ميان دوره اي مجلس هفتم شده اند كه به گزارش فارس در مجموع تعداد داوطلبان اين دوره از انتخابات به 53 نفر رسيد.
تاكنون علي مشكيني ،محمود هاشمي شاهرودي ، صادق لاريجاني ، محمد مقتدايي، قربانعلي دري نجف آبادي ، ابراهيم رئيسي ، محمد تقي مصباح يزدي ،علي فلاحيان ، علي يونسي ، علي رازيني ، غلامرضا مصباحي مقدم ، سيد احمد خاتمي ،  محسن قمي، احمد جنتي و سيد رضا تقوي از جمله چهره هاي شناخته شده اي هستند كه با حضور در ستاد انتخابات وزارت كشور و فرمانداري هاي مراكز استانها داوطلب نمايندگي مجلس چهارم خبرگان رهبري شده اند.
در عين حال سخنگوي جامعه روحانيت مبارز تهران از موافقت هاشمي رفسنجاني براي ثبت نام در مجلس خبرگان خبر داد و زمان آن را چهارشنبه آخرين روز مهلت نام نويسي اعلام كرد،ولي مهدي هاشمي فرزند اكبر هاشمي رفسنجاني گفت:آقاي هاشمي رفسنجاني هنوز تصميم خود را نگرفته و سه شنبه شب تصميم نهايي خود را خواهد گرفت.
وزير كشور هم طي بخشنامه اي به استانداران سراسر كشور ،روند اجرايي برگزاي انتخابات سومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا را ابلاغ كرد .

الهام: تورم كاهش يافته است
002946.jpg
گروه سياسي - سخنگوي دولت در نشست خبري خود با خبرنگاران با بيان اين نكته كه تورم به رقم 10.5درصد كاهش يافته است ، تصريح كرد: كاهش تورم كاهش قيمت ها نيست، بلكه كاهش سير افزايش قيمتهاست.
وي كاهش تورم را يك موفقيت براي دولت توصيف كرد و گفت: دولت تلاش مي كند با بهره گيري از همه امكانات ، تورم را به تدريج يك رقمي كند. الهام با بيان اينكه در هفته گذشته بحثي مبني بر نقش رسانه ها در گراني ها نداشته است، گفت: من فقط از برخي رسانه ها كه تلاش مي كنند رابطه دولت و اصناف را مخدوش كنند، گلايه كردم.
سخنگوي دولت در عين حال با اشاره به اينكه بر اساس نظر اقتصاددانان و كارشناسان بحث تورم رواني، با ايجاد التهاب خبري ، شكل مي گيرد گفت: موج رواني توام با اطلاعات غير دقيق مي تواند به افزايش قيمتها كمك كند.
الهام در پاسخ به سئوالي در مورد منع خبرنگاران از حضور در ستاد انتخابات كشور به هنگام ثبت نام نامزدهاي انتخابات مجلس خبرگان به دليل وجود برخي شائبه ها براي وزارت كشور ، گفت: اين شائبه در راستاي سلامت انتخابات مطرح شده و در راستاي محدوديت رسانه ها نيست.
الهام همچنين تعامل وزير جهاد كشاورزي با خبرنگاران و رسانه ها را خوب و صريح دانست و نقل برخي مطالب از طرف اسكندري درباره رسانه ها را ، سوءتفاهم توصيف كرد. الهام همچنين در پاسخ به سئوالي در مورد دو شغله بودن برخي افراد در دولت گفت: طبق اصل۱۴۱ قانون اساسي ، هيچ دوشغله اي در دولت وجود ندارد. وي تاكيد كرد : دو شغله بودن با برنامه هاي دولت كه در پي كيفيت و سرعت كار است ، نمي خواند بنابراين هيچ دوشغله اي در دولت وجود ندارد.
خبرنگاري از غلامحسين الهام پرسيد، دولت در يك سال اخير چه كارهايي را براي مبارزه با مفاسد اقتصادي انجام داده است؟ كه وي در پاسخ گفت: اراده دولت در مبارزه با فساد جدي و عملي است. سخنگوي دولت با اشاره به باطل شدن يك معامله در بورس در هفته گذشته گفت: يك فساد بزرگ براي تاراج اموال مردم در حال رخ دادن بود كه قبل از انعقاد معامله دولت وارد شد و معامله اي انجام نشد. وي گفت: رئيس جمهوري نسبت به بدهكاران بانكي هيچ اخطاري نداده است، بدهكاران سررسيدهايي دارند و بدهي آنها محقق نشده است، به تدريج كار و فعاليت اقتصادي مي كنند و بدهي هاي خود را به موقع برمي گردانند، سيستم بانكي اينطور هست و هيچ نگراني براي اين مساله وجود ندارد.
سخنگوي دولت درباره طرح استيضاح جمعي از وزراء در مجلس گفت: استيضاح ، سئوال و راي اعتماد از اختيارات و حقوق مجلس است و مجلس هم طبق قانون اعمال مي كند.
الهام گفت: آنچه كه گفته مي شود بحث هايي است كه در گفت وگوهاي برخي از نمايندگان مجلس مطرح شده و به رسانه ها كشيده شده و گويي به يك تصميم مجلس تبديل شده است . وي بابيان اينكه فكر نمي كنم بحث هاي جدي براي استيضاح وزرا از طرف مجلس وجود داشته باشد، گفت: وزرايي كه مطرح مي شوند پرتلاش هستند و برآيند كار وزارتخانه ها مثبت است .

كوتاه از خانه ملت
گزارش رئيس جلسه
ديروز برخلاف روال معمول از ابتداي جلسه به علت عدم حضور حداد عادل و محمدرضا باهنر، نائب رئيس دوم مجلس يعني حجت الاسلام ابوترابي رياست جلسه علني را برعهده داشت.رئيس جلسه در نطق پيش از دستور خود با ارائه گزارشي درخصوص اجلاس انجمن مجالس آسيايي براي صلح كه 21 آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد خواستار مشاركت پررنگ نمايندگان در اين اجلاس شد. وي تأكيد كرد اميدوارم كه با برگزاري اجلاس تهران گام بلندي در جهت ارتقاي اين سازمان آسيايي برداشته شود تا آسيا بتواند نقش خود را بيش از گذشته در معادلات جهاني ايفا كند.
وزير جهاد كشاورزي 30 مهر استيضاح مي شود
عضو هيات رئيسه مجلس خبر داد، محمدرضا اسكندري وزير
جهاد   كشاورزي در سي ام مهرماه استيضاح خواهد شد.حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه جلسه علني مجلس با اشاره به دريافت طرح استيضاح محمدرضا اسكندري وزير جهاد كشاورزي از سوي هيات رئيسه مجلس، گفت: اين طرح در جلسه علني فرداي مجلس اعلام وصول خواهد شد و طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته، طرح مذكور در جلسه علني سي ام مهرماه در مجلس شوراي اسلامي مطرح خواهد شد. استيضاح وزير جهاد كشاورزي با 51 امضاء تقديم هيات رئيسه مجلس شده است.
تذكر 15 نماينده به رئيس جمهوري
002952.jpg
گزارش اخير رئيس جمهوري درخصوص عملكرد يك ساله دولت موجب شد تا 15 نفر از نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس در تذكري به رئيس جمهور خواستار لزوم چاره جويي اساسي و اتخاذ تدابير داهيانه براي اجرايي كردن وعده هاي خود و خصوصاً مهار گراني ها بدون توسل به تخريب و فرافكني و متوجه كردن مشكلات به سوي ديگران شدند.در شرح اين تذكر از صدا و سيما به عنوان تريبون اختصاصي دولت ياد و انتقاد شده است. لزوم دريافت غرامت جنگي ايران از عراق و تسريع در گسترش فرهنگ عفاف در جامعه، دو مورد ديگر از مهم ترين تذكرات روز گذشته در مجلس بود. 150 نماينده هم درخصوص حل مشكل چايكاران نامه اي را خطاب به رئيس جمهور نوشتند.
دو ساعت بحث بدون نتيجه
نمايندگان روز گذشته پس از دو ساعت بحث و بررسي درخصوص لايحه استفساريه تبصره 4 ماده واحده قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل به نتيجه اي نرسيدند و اين استفساريه مجدداً به كميسيون اجتماعي ارجاع شد. نظر كميسيون اجتماعي بر اين بود كه شركت هاي تعاوني توليدي و يا توزيعي كه به منظور بهبود وضعيت شغلي، اقتصادي اعضا با مجوز وزارت تعاون به ثبت رسيده اند، از مصاديق شركت هاي تعاوني ادارات و موسسات مذكور در تبصره 4 ماده واحده قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل محسوب مي شوند.
استعفا از كميسيون لايحه خدمات كشوري
سيدمحمد ميرمحمدي نماينده كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در كميسيون بررسي لايحه مديريت خدمات كشوري، از عضويت در اين كميسيون استعفا كرد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ما، ميرمحمدي نماينده قم در نامه اي به غلامعلي حداد عادل با بيان اين كه مجلس شوراي اسلامي در سال 83 طي ماده واحده اي دولت را ملزم به اقدامات قانوني جهت ايجاد نظام هماهنگ پرداخت كاركنان شاغل و بازنشسته نمود، نوشت: دولت اجراي اين خواسته شفاف و مشخص را به تصويب لايحه مديريت خدمات كشوري احاله نمود. در حالي  كه انتظار بحق اين بود كه دولت اين لايحه را پس گرفته و با رعايت سياست هاي كلي نظام آن  را مورد تجديدنظر اساسي قرار دهد، كه با تأسف اين چنين نشد.
ميرمحمدي در ادامه نامه خود آورده است: در مجلس اصولگراي هفتم لايحه مزبور به اين اميد كه در فرايند تصويب نهايي، اصلاحات و تغييرات لازم در اين به عمل خواهد آمد، مطرح و كليات آن به تصويب رسيد، كه اين هم توفيق چنداني نيافت.
ميرمحمدي ادامه داد: اصولاً واگذاري تصويب لايحه به اين اهميت و گستردگي شمول به كميسيون مشترك 23 نفره (كه اكثر اوقات در مرز رسميت است)، اقدامي مناسب و قابل دفاع نمي باشد. گرچه كميسيون با تلاش و دلسوزي برخي تغييرات و اصلاحات جزيي و بعضاً مثبت در آن به عمل آورده، ليكن اخيراً براي اتمام آن تا قبل از رسيدگي به بودجه سال 86 ، روند شتاب زده اي را در پيش گرفته كه به ناچار از امكان بهره گيري از نظرات و پيشنهادهاي كارشناسي محروم شده، لذا بدين ترتيب آثار زيانبار و غيرقابل جبران بعدي را مضاعف خواهد نمود.

رئيس جمهوري:
تنها راه نجات بشر تمسك به قرآن و عترت است
002943.jpg
گروه سياسي- محمود احمدي نژاد با تاكيد براين كه تنها راه نجات بشر تمسك به قرآن و عترت است، تصريح كرد: خداوند انسان را آفريد تا به سعادت برسد و اين كار تنها با پيروي از راه قرآن ميسر است و ورود به اين مسير، نيازمند امام و انسان كامل است. رئيس جمهوري در مراسم قدرداني از خادمان و فعالان قرآني از كشورهاي مختلف جهان، در چهاردهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم در مصلاي تهران، كه با حضور محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مسوولان كشور برگزار شد، ضمن قدرداني از فعالان قرآني، افزود: برگزاري نمايشگاه قرآن كريم، يك گام ارزشمند در راه ترويج فهم، ادبيات، زندگي، قوانين و معارف قرآن است.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه در سالهاي اخير از بهترين كارهاي انجام شده، برگزاري نمايشگاه قرآن كريم در كشور است ، افزود: گرچه در مسير فهم قرآن، ما در ابتداي راه قرار داريم، اما كارهاي بسيار ارزشمندي در كشور صورت گرفته است.

سيد محمد خاتمي:
با هيچ مقام دولتي آمريكايي ملاقات نداشتم
ايرنا: سيد محمد خاتمي- رئيس مؤسسه بين المللي گفتگوي فرهنگها و تمدنها، هرگونه ملاقات خود با مقامات دولتي آمريكا را تكذيب كرد.
خاتمي در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه برخي رسانه هاي خارجي اعلام كرده اند كه اخيراً دولت آمريكا واسطه هايي را فرستاده است كه به صورت غيررسمي با شما كانال بزنند؟ تصريح كرد: اين مطلب كاملاً عاري از صحت است، نه ملاقاتي در كار بوده و نه كانالي.وي افزود: نمي دانم اين خبر از چه منبعي گفته شده است. ديدارهاي من در سفر آمريكا آشكار و معلوم بود، جلسه اي با سياستمداران نداشتم، تنها تقاضاي آقاي كارتر بود كه چون من مجال آن را نداشتم، عذرخواهي كردم و اين موضوع كاملاً تكذيب مي شود.

اعتراض رسمي ايران به دانمارك و اتحاديه اروپا
گروه سياسي- منوچهر متكي در تماس تلفني با همتاي دانماركي خود مراتب اعتراض جمهوري اسلامي به اهانت به پيامبر اكرم(ص) را اعلام و اين گونه حركات توهين آميز را محكوم كرد.
به گزارش ايسنا، وزير خارجه دوشنبه گذشته در ديدار با همتاي دانماركي خود، پراستيگ مولر، مراتب اعتراض خود را اعلام كرد و مولر نيز در پاسخ خبر داد نخست وزير دانمارك در بيانيه اي به شدت به رفتار برخي اعضاي شاخه جوانان حزب راستگراي مردم اين كشور اعتراض و اين حركت را محكوم كرده است.
درخواست قطع روابط با دانمارك
۲۳۲ نماينده نيز در نامه اي به رئيس جمهوري خواستار قطع روابط اقتصادي با دانمارك شدند. در نامه نمايندگان آمده است دانمارك اقدام زشت خود مبني بر توهين به پيامبر اسلام(ص) را يك بار ديگر از طريق رسانه تصويري تكرار كرد و در صورت ادامه اين روند روابط سياسي با دانمارك نيز قطع خواهد شد.

حسيني: غيرقانوني به عراق نرويد
ايسنا: سيدمحمد علي حسيني در ارتباط با خطراتي كه زائران غيرقانوني عتبات عاليات را تهديد مي نمايد، گفت: نظر به شرايط خاص حاكم بر كشور عراق و مشكلات امنيتي موجود به كليه  شهروندان توصيه مي شود از انجام سفر غيرقانوني به عراق جداً اجتناب كرده و به اطلاعيه هاي مراجع رسمي  كشور در خصوص نحوه عزيمت به عراق توجه كنند.
سيدمحمد علي حسيني، سخنگوي وزارت خارجه افزود: زائران غيرقانوني به عراق با خطرات عديده اي مواجه هستند. همچنين به استناد قوانين جاري در آن كشور افرادي كه غيرقانوني وارد عراق شوند دستگير و محاكمه و ممكن است تا شش سال محكوم به حبس شوند.

وزير كشور فلسطين به تهران آمد
ايرنا: سعيد صيام وزير كشور فلسطين روز گذشته براي ديدار و گفت و گو با مقامات جمهوري اسلامي ايران وارد تهران شد. صيام در جمع خبرنگاران در فرودگاه امام خميني(ره) هدف از سفر خود را تحكيم و تقويت روابط ميان دو ملت و دولت ايران و فلسطين و گفت و گو با مقامات ايراني پيرامون تحولات منطقه اي و جهاني بيان كرد.

باشگاه احزاب
تصميم گيري همگاني
نماينده  حزب كارگزاران سازندگي در ستاد انتخاباتي ائتلاف اصلاح طلبان، گفت: طبق برنامه  زمان بندي حداكثر تا بيست روز آينده بايد فهرست انتخابات شوراهاي اين ائتلاف تكميل شود. هدايت آقايي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اعلام موجوديت ستاد ائتلاف اصلاح طلبان و انتخاب رئيس و سخنگوي اين ستاد، گفت: از اين پس همه  احزاب و گروه هاي عضو اين ستاد درباره  انتخابات با هم تصميم مي گيرند و همه سعي مي كنند كه موضع جداگانه اي نداشته باشند.
حمايت از خبرنگاران
دبيركل حزب مؤتلفه  اسلامي حضور خبرنگاران را در ستاد انتخابات وزارت كشور بلامانع و بي اشكال دانست و گفت: البته حضور خبرنگاران قطعاً اثر تبليغاتي خواهد داشت و ممكن است فرصت براي مصاحبه از همه  ثبت نام كنندگان نباشد. وي افزود: جزو ضروريات است كه مردم بدانند چه كساني تاييد شده اند اما در قبل و زمان ثبت نام نياز نيست كه از اسامي افراد مطلع باشند.
پالايش كانديداها
يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ممانعت از حضور خبرنگاران در ستاد انتخابات وزارت كشور با هدف پالايش كانديداها و رد صلاحيت عده اي از افراد بدون پوشش رسانه اي است. محمد هاشمي با اشاره به اين بخش از اطلاعيه  وزارت كشور كه تبليغ داوطلبان عضويت در مجلس خبرگان را تا قبل از انتشار اسامي تاييد صلاحيت شدگان غيرقانوني دانسته است، گفت: به نظر مي رسد قصد دارند كه عده اي از كانديداها را ردصلاحيت كنند و به همين دليل، همچنين بندي را در اين اطلاعيه آورده اند، به ويژه آن كه برخي از روزنامه هاي وابسته به جناح راست در برخي نوشته هاي خود تلويحاً اين قضيه را عنوان كرده اند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |