چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۷ - Oct 11, 2006
انتقاد از عدم تخصيص اعتبار مصوب توسط دولت
قاليباف: نمي گذاريم توسعه مترو متوقف شود
بهره برداري رسمي از دو ايستگاه گلبرگ و نظام آباد آغاز شد
002901.jpg
گروه شهري - شهردار تهران در مراسم بهره برداري رسمي از دو ايستگاه جديد مترو در شرق تهران، از عدم تخصيص اعتبار تبصره 13 انتقاد كرد.
دو ايستگاه نظام آباد و گلبرگ از نيمه شرقي خط دو متروي تهران با هزينه اي حدود 50 ميليارد تومان صبح ديروز با حضور محمد باقر قاليباف شهردار تهران رسماً مورد بهر ه برداري قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما با افتتاح اين دو ايستگاه كه در نزديكي ميدان رسالت و منطقه نارمك به عنوان پرترددترين ميدانهاي شرق تهران واقع شده اند حدود 80 هزار سفر در روز به ظرفيت خطوط مترو اضافه مي شود. تنها ايستگاه باقي مانده اين خط، ايستگاه امام حسين(ع) نيز دي ماه آينده افتتاح مي شود. شركت راه آهن شهري تهران و حومه طي اطلاعيه اي به شهروندان تهراني اعلام كرد از صبح چهارشنبه 19 مهرماه با افزايش تعداد حركتهاي قطار در خطوط مختلف ظرفيت مسافربري از 5 تا 15 درصد افزايش مي يابد.
اهم تغييرات بدين شرح اعلام شده است:
- كاهش فاصله زماني قطارها در ساعات بسيار شلوغ خطوط 2 و 1
- افزايش تعداد حركت قطارها در خطوط 2 و 1
- كاهش فاصله زماني حركت قطارها در خط 5 (تهران گلشهر)
- افزايش تعداد حركتهاي قطارها در خط 5 (تهران گلشهر)
- افزايش تعداد واگنهاي قطارهاي خط 5
خبرنگار ما گزارش مي دهد: تا پايان امسال با افتتاح ايستگاههاي امام حسين(ع) از خط 2 و اتمسفر، اكباتان و مسير گلشهر تا پايانه مهرشهر از ادامه خط 5 تعداد ايستگاههاي مترو به 46 ايستگاه افزايش خواهد يافت و متعاقب آن فاز اول متروي تهران كامل خواهد شد.
قاليباف شهردار تهران در مراسمي كه به مناسبت بهره برداري از دو ايستگاه متروي گلبرگ و نظام آباد برگزار شده بود طي سخناني تأكيد كرد: به رغم همه بي مهري ها و فراز و نشيبها و شرايط سخت، شهر تهران بدون هيچ خدشه اي اداره خواهد شد.
قاليباف ارائه خدمات به طور عادلانه و بالا بردن كيفيت زندگي مردم، توجه به اقتصاد شهري با تأكيد بر اشتغال زايي و كارآفريني به عنوان مهمترين ركن مديريت شهري و تربيت و آموزش شهروندان را اصل مهم و اساسي خود در اداره شهر تهران دانست.
قاليباف يكي از برنامه ريزيهاي مهم خود براي بهبود سطح زندگي شهروندان را رفع معضل ترافيك اعلام كرد به طوري كه شهرداري تهران همه توان خود را براي تقويت زيرساختها و توسعه حمل ونقل عمومي به كار گرفته است. وي گفت: شهرداري تهران در حوزه زيرساختها با محوريت حل معضل ترافيك به گونه اي عمل كرده است كه با وجود همه مشكلات مربوط به تأمين مصالح ساختمان، كمبود بودجه و اعتبارات و... نه تنها هيچ پروژه عمراني متوقف نشده كه حتي به صورت دو شيفته فعال هستند. اين در حالي است كه به اعتقاد قاليباف رفع معضل ترافيك بنابه ماهيت چند وجهي خود از سيستم بازي برخوردار است كه احتياج به تصميمات و برنامه ريزي در سطوح كلان مملكت دارد كه متأسفانه به فراموشي سپرده شده است.
شهردار تهران از تصميم دولت و مجلس در تصويب تبصره 13 قانون بودجه كشور به عنوان حركت بسيار مهم و ويژگي برجسته لايحه بودجه سال 85 نام برد اما متذكر شد به رغم اينكه 40 درصد از هزار ميليارد تومان اعتبار ريالي و 4 ميليارد دلار اعتبار ارزي براي توسعه حمل و نقل عمومي شهر تهران اختصاص يافته متأسفانه تا اين لحظه كه 7 ماه از سال مي گذرد هنوز يك ريال از اين مبلغ در اختيار شهرداري تهران قرار نگرفته است در عوض هر روز شاهد استفاده از منابع صندوق ذخيره ارزي براي واردات بنزين هستيم.
قاليباف زياني كه از اين ناحيه سد راه توسعه حمل و نقل عمومي از جمله متروي شهر تهران و از دست رفتن سرمايه هاي ملي كشور شده است را جبران ناپذير اعلام كرد و  گفت: در صورت تأمين اعتبارات مورد نياز ما امكان آن را داريم تا سالانه 20 كيلومتر و در عرض 5 سال 100 كيلومتر خطوط جديد مترو در شهر راه اندازي كنيم. محسن هاشمي مدير عامل شركت مترو نيز ديروز در مراسم بهره برداري از دو ايستگاه گلبرگ و نظام آباد به طرح گلايه هاي خود از دولت به دليل عدم تخصيص اعتبارات مصوب در تبصره 13 قانون بودجه به مترو پرداخت و گفت: براي ساماندهي مصرف سوخت استفاده از ظرفيت مترو و توسعه آن بايد از اولويتهاي اصلي دولت باشد كه متأسفانه نيست. وي ادامه داد: سال از نيمه گذشته و متروي تهران عليرغم تلاش و پيگيريهاي فراوان هنوز نتوانسته حتي يك ريال از 200 ميليارد تومان سهم متروي تهران را كه مصوب مجلس و دولت است دريافت كند.
محسن هاشمي اظهار اميدواري كرد دولت احمدي نژاد كه شعار مهرورزي را سرلوحه اعمال خود قرار داده است نسبت به مترو هم مهرورزي داشته باشد تا خداي ناكرده اين شائبه به وجود نيايد كه دولت به دلايلي... به مترو اهميت نمي دهد.
وي اظهار داشت: تصميم هيأت ويژه نمايندگان رئيس جمهور مبني بر جدا ساختن شركتها و سازمانهاي قطار شهري از شهرداريها و تمركز آن از دولت به زمين گير شدن ساخت قطار شهري مي انجامد چرا كه كار مترو در بستر شهرهاست و شهر در اختيار شهرداري است.مدير عامل شركت مترو ادامه داد: اقدامات و تصميمات اخير دولت در مورد مترو با اهداف و برنامه چهارم توسعه و چشم انداز 20 ساله در مورد كاهش تصدي گري دولت و لزوم واگذاري وظايف به شهرداريها مغايرت دارد.
به گفته محسن هاشمي اگر اعتبار متروي تهران از محل تبصره 13 پرداخت نشود سال آينده شاهد افت شديدي در فعاليت هاي مترو خواهيم بود.
وي اظهار نگراني كرد با افزايش تقاضاي سفر از شهروندان و هجوم مردم به مترو با كمبود امكانات براي پاسخگويي مواجه شويم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود تصويب طرح جامع حمل و نقل را گام بزرگي در روشن شدن نقشه راه و دستيابي به اهداف توسعه مترو در 25 سال آينده دانست به گونه اي كه با تصويب اين طرح هرگز توسعه مترو دستخوش تصميمات سليقه اي و تغييرات مكرر نخواهد شد ضمن اينكه به دليل برخورداري از برنامه ريزي مدون و مصوب از حوزه تصميم گيريهاي فردي خارج خواهد شد و تا افق 1409 مطابق با طرح جامع شهر تهران بدون تغيير عملياتي خواهد شد.

شوراي شهر تصويب كرد
ضرورت رعايت مقررات ملي ساختمان در تهران
عكس :عليرضا بني علي
002898.jpg
گروه شهري- در جلسه ديروز شوراي اسلامي شهر تهران، بخش هاي ديگري از لايحه بهينه سازي مصرف سوخت و استفاده از مصالح مناسب در نماهاي ساختمان و سطوح شيشه اي به تصويب رسيد.
براساس ماده هفت اين لايحه، ساختمان هايي كه داراي سطوح شيشه اي حداكثر تا 40 درصد هستند وطبق مقررات ملي ساختمان شيشه خود را مطابق استانداردهاي ايمني و اجراي ضوابط مبحث 19 مقررات ملي ساختمان اجرا كنند پس از تاييد مهندس ناظر و واحد كنترل فني منطقه مربوط 95درصد عوارض ساختماني را هنگام پايان كار و تاييد نهايي مي پردازند.
در بخش ديگري از مصوبه شوراي شهر در اين باره آمده است كه: در بناهايي كه پنجره هاي مجاز آن براساس ضوابط و مقررات جاري طراحي و تعبيه شده و از طريق حياط خلوت يا نورگيرهاي مشرف به حياط منزل همسايگان باشند، استفاده از پنجره بازشو تا ارتفاع 170 سانتي متر مجاز نبوده و مالكين ملزم به استفاده از شيشه هاي مشجر تا ارتفاع 170 سانتي متر هستند.
در جلسه ديروز شوراي شهر طرح 2فوريتي اصلاح و تكميل تبصره 25 مصوبه بودجه سال 85 شهرداري تهران درباره التزام انعقاد قراردادهاي مربوط به توسعه نظام هاي اطلاعاتي رايانه اي و آماري و تصويب هزينه اعتبارات مربوطه توسط شوراي عالي انفورماتيك مطرح و پس از سخنان موافق و مخالف يك فوريت آن به تصويب رسيد و براي بررسي بيشتر به كميسيون هاي مربوطه ارجاع شد.
در اين جلسه برخي اعضاي شوراي شهر به فعاليت شوراي عالي انفورماتيك شهرداري انتقاد كردند.
نسرين سلطانخواه عضو هيات رئيسه شوراي شهر گفت:  انعقاد هر قرارداد در امور رايانه اي و اطلاعات، منوط به تصويب در شوراي عالي انفورماتيك است.
به گفته وي اين شورا هفت ماه است كه تشكيل نشده است.
حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر نيز گفت: اين شورا شوراي سياست گذاري است و شوراي سياست گذاري هيچ وقت بي خاصيت نيست. از اين رو اگر اعتراضي به شهرداري است بايد در صحن علني شورا يا جلسات روز يكشنبه بيان شود.
حبيب كاشاني ديگر عضو شورا نيز گفت: اصل تشكيل شوراي سياست گذاري بسيار مهم است ولي بايد نوع نگاه شهرداري به اين شورا تغيير يابد و نگاه به اين موضوع نگاه تخصصي باشد تا كارها پيش برود.
از سوي ديگر، كلخوراني رئيس شوراي عالي انفورماتيك گفت: سياست گذاري شوراي عالي انفورماتيك داخل خود شهرداري است و به اين ترتيب اين شورا با 7 نفر كه 5 نفر آن اعضاي خود شهرداري هستند تشكيل شده است.
وي افزود: براساس تبصره 25، 2 كارشناس از افراد واجدصلاحيت به پيشنهاد كميته فناوري و اطلاعات و معرفي شوراي اسلامي شهر تهران بايد عضو اين كميته شوند كه تاكنون اين 2 نفر معرفي نشده اند.
كلخوراني با اشاره به اينكه تاكنون 7 يا 8 جلسه اين شورا تشكيل شده گفت: كار سياست گذاري در اين حوزه به طور كامل انجام شده است.
ورود 600 دستگاه اتوبوس جديد
از سوي ديگر رئيس شوراي شهر تهران گفت: ترافيك روان اول مهرماه به علت ورود بيش از 600 دستگاه اتوبوس جديد و بازگشت 400 دستگاه اتوبوس تعميري به ناوگان اتوبوسراني بوده است.
مهدي چمران افزود: با اضافه شدن اين تعداد اتوبوس، تعداد اتوبوس ها در اول مهرماه به 5 هزار و 779 دستگاه رسيد كه باعث شد ترافيك روز اول مهر تا حدي روان شود.
وي گفت: البته براي دريافت اين تعداد اتوبوس ازجمله در رابطه با خودروسازان به دليل بحث هاي مالي با مشكلات فراواني روبه رو بوديم كه بالاخره با كمك هيأت دولت و معاون اول رئيس جمهوري اين امر ميسر شد.
از سوي ديگر اميررضا واعظي آشتياني عضو هيات رئيسه و خزانه دار شوراي شهر گفت: اعضاي شورا براساس رسالتي كه دارند از حقوق مردم دفاع مي كنند.وي افزود: مدتهاست از بنده به عنوان نماينده شورا در تخصيص وام ازدواج دعوتي به عمل نيامده است.وي در تذكر ديگري به شهرداري گفت: قرار بوده كميته خاصي در راستاي جذب سرمايه براي پروژه پاركينگ سازي تشكيل شود ولي علي رغم مكاتبات فراوان اين كميته هنوز تشكيل نشده است.
از سوي ديگر مسعود زريبافان نيز گفت: سال گذشته عوارض شهرداري را با يك قيام و قعود تصويب كرديم و افزايشي كه در اين عوارض اعمال شد گراني مسكن را درپي داشت.وي افزود: كساني كه از سال ها قبل حتي از سال 77 پروانه گرفته اند، براي گرفتن پايان كار از آنان عوارض سال 85 دريافت مي شود.
از سوي ديگر رسول خادم نيز با اشاره به گزارش رئيس جمهوري درباره كارنامه يكساله دولت گفت: از آقاي احمدي نژاد رئيس جمهوري تشكر مي كنيم كه اشتباه وزارت مسكن را در تبليغ وام هاي اجاره مسكن اعلام كردند و اين باعث مي شود تا نقدهاي داخلي در دولت فضايي را براي اصلاح امور فراهم سازد.
پاركي به نام شهداي خبرنگار
در جلسه ديروز شورا نامگذاري برخي معابر شهري انجام و پاركي در منطقه 21 شهرداري تهران به نام شهداي خبرنگار حادثه سقوط هواپيماي سي يكصد و سي نامگذاري شد.

بازار قديم حرم حضرت عبدالعظيم (ع) بهسازي مي شود
فارس: به منظور رفاه حال زائرين و كسبه، عمليات بهسازي كفپوش بازار قديمي و سرپوشيده حرم حضرت عبدالعظيم (ع) آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي  شهرداري منطقه 20، عباس فرشاديان معاون فني و عمراني اين منطقه با اعلام اين خبر گفت: عمليات اجرايي اين طرح در مساحت 2 هزار مترمربع، از نيمه شهريورماه سال جاري با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون ريال آغاز شده و تاكنون حدود 60 درصد پيشرفت داشته است.
فرشاديان در ادامه گفت: كف بازار حرم به دليل نداشتن زيرسازي مناسب و حصاري هاي مختلف به كلي از بين رفته و موجب بروز مشكل در تردد زائران شده بود. از سوي ديگر به علت نبود شبكه آبهاي سطحي و زيرسازي هاي مناسب در قسمت ورودي شمالي زايران به حرم مشكلات فراواني را براي زائران ايجاد مي كرد كه انشاءالله با بازسازي شبكه آبهاي سطحي اين محدوده و اتمام عمليات كف سازي اين مشكل طي ماه آينده مرتفع مي شود.

پيمانكاران شهرداري تا پايان آذرماه كارگران
اتباع بيگانه را اخراج كنند
گروه شهري- در 2 سال گذشته، استفاده از نيروهاي انساني خارجي در شهرداري تهران، كاهش چشمگيري داشته و بر اساس دستور شهردار تهران تمامي پيمانكاران تا پايان آذرماه مهلت دارند تا كارگران اتباع بيگانه كه بسيار محدود هستند را اخراج كنند.
به گزارش سما، محسن صادقيان- مديركل خدمات شهري شهرداري تهران- با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر 25 هزار نفر نيروي انساني در بخش هاي خدماتي به فعاليت هايي مانند پاكيزه  سازي، بازيافت و نگهداري فضاي سبز در مناطق 22گانه شهرداري مي پردازند.
وي تصريح كرد: آماري كه در برخي جرايد آمده، كه 100 هزار نفر نيروي افغاني در شهرداري تهران مشغول به كار هستند كاملاً بي اساس است.
صادقيان در ادامه با اشاره به قرارداد با پيمانكاران در مورد استفاده نكردن از كارگران افغاني گفت: طي قراردادي كه با پيمانكاران بخش خدمات شهري منعقد مي شود، هيچ كدام از آنها حق استفاده از نيروهاي افغاني غيرمجاز را ندارند و در صورت به كارگيري طبق مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

توليد زباله در تهران سالانه 10درصد افزايش مي يابد
گروه شهري- مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران با اشاره افزايش سالانه 10 تا 12 درصدي توليد زباله در تهران گفت: واحدهاي تجاري ، اداري و صنفي به دليل نوع فعاليت شان بيشترين توليدكننده زباله حجيم در پايتخت هستند.
به گزارش سما مصطفي سليمي - مدير عامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران - با اشاره به كاهش توليد و جمع آوري زباله هاي روز در تهران با اجراي روش مكانيزه جمع آوري زباله ها تصريح كرد: در روش سنتي كار جمع آوري زباله ها از شب آغاز و تا ساعاتي از روز ادامه مي يافت، ضمن اينكه در طول روز نيز حداقل 3 بار كار جمع آوري زباله ها انجام مي شد ، در حالي كه با اجراي روش مكانيزه علاوه بر اينكه به تدريج جمع آوري زباله ها در روز كاهش و يا حذف خواهد شد، صرفه جويي حداقل 40 درصدي در زمان را نيز در پي خواهد داشت.

عضو شوراي شهر تهران:
اصلاح ساختار تنها راه حذف شركتهاي
زيان ده شهرداري است
002907.jpg
فارس: عضو كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران ارائه لايحه اصلاح ساختار را تنها راه پايان دوران فعاليت شركت هاي زيان ده شهرداري تهران عنوان كرد.
خسرو دانشجو در پاسخ سؤالي در خصوص دلايل تداوم فعاليت شركت هاي زيان ده شهرداري تهران با وجود اصرار شوراي شهر طي 3 سال گذشته براي حذف اين شركت ها، گفت: شوراي شهر از ابتداي كار خود به دنبال تعيين وضعيت فعاليت شركت ها و موسسات زيرمجموعه شهرداري بوده است.
وي افزود: به نتيجه رسيدن اين پيگيري ها منوط به اصلاح كلي ساختار شهرداري است كه مدتهاست منتظر دريافت لايحه آن از سوي شهرداري هستيم.
وي تشكيل حوزه معاونت امور مناطق و برخي ادارات كل و معاونت ها بدون مصوبه شورا را از جمله موارد رشد بدون ضابطه  بدنه شهرداري عنوان كرد و در پاسخ به اين سؤال كه چرا در خصوص فعاليت بدون مصوبه معاونت امور مناطق در دوره هاي قبل معترض نبوديد، گفت: وظيفه ما نظارت بر نوع عملكرد بخش هاي مختلف شهرداري است. نمي توان گفت كه چون اين مشكل در زمان شهرداري آقاي احمدي نژاد وجود داشته پس در اين دوره نبايد به آن رسيدگي شود.
دانشجو در پاسخ به سؤالي ديگر مبني بر اين كه مگر افزايش چند اداره كل تا چه اندازه مي تواند در كاهش كارايي شهرداري تاثير داشته باشد، اظهار داشت: من چنين استدلالي را قبول ندارم. در هر صورت شهرداري براي تشكيل واحدهاي جديد بايد روند قانوني را طي كند و اگر استدلالي براي تشكيل حوزه اي وجود دارد بايد به شوراي شهر اعلام شود.

معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي خبر داد:
آغاز برخورد جدي با مسافركش هاي غيرمجاز در جاده و شهر
002904.jpg
فارس: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: از امروز كار برخورد با سواري هاي مسافركش غيرمجاز در شهرها و جاده هاي كشور توسط نيروهاي پليس آغاز مي شود.
سردار محمد رويانيان افزود: مطابق قانون حمل مسافر توسط سواري هاي غير مجاز و شخصي در جاده هاي كشور ممنوع است و بنابراين از امروز تمامي ماموران پليس راه و راهنمايي و رانندگي با رانندگاني كه با خودروي سواري شخصي اقدام به مسافركشي در سطح جاده ها مي كنند برخورد قاطع خواهند كرد و بنابراين به تمامي اين رانندگان توصيه مي كنيم كه از مسافركشي در سطح جاده ها جداً خودداري كنند.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با تاكيد بر ساماندهي خودروهاي غيرمجاز مسافركش كه در شهرهاي كشور و خارج از سيستم تاكسيراني فعاليت مي كنند گفت: در تهران حدود صد هزار خودروي شخصي كه خارج از كنترل سازمان تاكسيراني هستند به صورت غيرمجاز اقدام به مسافركشي مي كنند كه در گذشته با اقدامات انجام شده تنها در تهران 15 هزار خودرو شخصي مسافركش ساماندهي شده كه 5 هزار نفر آنها زير نظر تاكسيراني مشغول هستند و 10 هزار نفر هم فقط تشكيل پرونده داده اند و ديگر هيچ ارتباطي با آنها نداريم.
وي با بيان اينكه بسياري از جرايم و ناامني ها در حوزه مسافركش هاي شخصي غيرمجاز انجام مي شود گفت: بيشتر جرايم شامل تجاوز به عنف ، سرقت و زورگيري در قالب مسافركش انجام مي شود و بنابراين نيروي انتظامي تصميم دارد تا با ساماندهي مسافركش هاي غيرمجاز از وقوع چنين جرائمي جلوگيري كند.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در خصوص چگونگي ساماندهي مسافركش هاي شخصي گفت: در اين خصوص 3 راه حل را ارائه داده ايم كه ايجاد تاكسي هاي خصوصي تحت نظارت شهرداري يكي از پيشنهادات راهور جهت ساماندهي خودروهاي مسافركش است.
وي ادامه داد: بايد خودروهاي مسافركش شخصي شناسايي شده و تحت يك شركت خصوصي ساماندهي شده و زير نظر شهرداري هر كلان شهر مشغول فعاليت شوند.
رويانيان گفت: پيشنهاد بعدي راهنمايي و رانندگي در اين خصوص شناسايي خودروهاي مسافركش شخصي از طريق تاكسيراني و راهنمايي و رانندگي و مديريت بر آنها است.
وي گفت: در اين طرح راهنمايي و رانندگي و يا سازمان تاكسيراني بر مسافركش هاي شخصي نظارت خواهند داشت.

شهردار تهران:
عزت امروز اسلام در جهان مديون خون شهداست
گروه شهري- شهردار تهران شب گذشته در مراسم بزرگداشتي كه براي۰۰۷ شهيد شهرك فجر تهران برگزار شده بود حضور يافت.
به گزارش سما محمدباقر قاليباف در اين مراسم كه از ساعت 20/30 شب گذشته در مسجد شهيد نواب صفوي واقع در شهرك فجر تهران آغاز شد، در جمع خانواده 700 شهيد گفت: هر فردي كه مقداري انصاف، مروت و منطق داشته باشد مي داند كه عزت، آبرو، امنيت، ماديات و معنوياتي كه امروز دارد در گرو خون شهيدان است.وي افزود: امروزه اسلام عزت بسياري در دنيا پيدا كرده اما ترديد نكنيد اگر خون شهيدان نبود امروز اسلام چنين شرايطي نداشت.
به گفته شهردار تهران بدون شك شهداي ما در عرصه نبرد و هر صحنه اي كه اسلام نياز داشت وارد ميدان خطر شده اند و جان خود را فدا كردند و با صاحب خودشان معامله انجام دادند، آن ها در اوج تزكيه و معرفت بودند كه توانستند به اوج معنويت برسند و از همه چيز خود در راه اسلام و خدا بگذرند.
وي در ادامه گفت: اگر امروز جبهه و جنگ نيست عرصه هاي ديگر وجود دارد هر فردي كه از دو اصل تزكيه و معرفت فاصله بگيرد از محبت اهل بيت هم فاصله مي گيرد.
قاليباف با بيان اينكه ما بازماندگان شهدا هستيم و بايد در راه اهداف امام و شهدا گام برداريم گفت: امام عزيز و شهدايي كه در راه اسلام و انقلاب جان خود را فدا كردند بر اين باور بوده اند كه دين بايد در عرصه هاي اجتماعي باشد و همه نيازهاي مردم را تامين كند و اين در حالي است كه مخالفان امام معتقد بودند دين نبايد در سياست بيايد و حاكميت نبايد اسلامي شود، آنها مي گفتند دين پاسخگوي نيازهاي مردم نيست.
شهردار تهران در پايان خاطرنشان كرد: مشكلات و مسائلي در شهرك فجر وجود دارد كه شهرداري تهران در كمتر از يك ماه اين مشكلات را برطرف خواهد كرد.

نگاه
002895.jpg
بهمن عبدي

معاون سازمان محيط زيست:
وزارت كشور گزارش عملكرد خروج
خودروهاي فرسوده را ارائه مي كند
فارس: معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: سازمان محيط زيست از وزارت كشور خواسته است كه به زودي گزارشي از عملكرد خود در طرح خروج خودروهاي فرسوده ارائه كنند.
حسن اصيليان افزود: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي خروج خودروهاي فرسوده امسال بايد 250 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج مي شد كه اين طرح متاسفانه اجرايي نشد. اميدواريم وزارت كشور در نيمه باقيمانده از سال اين تعداد را از رده خارج كند.
وي در ادامه گفت: طي سال گذشته سازمان محيط زيست به عنوان مجري اين طرح بود اما امسال با تصميم گيري دولت وزارت كشور مجري و سازمان محيط زيست ناظر اين طرح شد و تمام كارگروه ها و تصميم گيري ها توسط وزارت كشور صورت مي گيرد.معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست اظهار داشت: درحالي كه دارندگان خودروهاي فرسوده بايد مشكلاتشان را در اجرا به وزارت كشور منتقل كنند هنوز هم تماس ها و مراجعاتي به سازمان محيط زيست دارند و سازمان نيز كاري براي رفع مشكل آنها نمي تواند انجام دهد.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |