چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۷ - Oct 11, 2006
فوتبال مقدماتي جام ملت هاي آسيا
امروز ساعت۱۳.30ايران با چين تايپه
تايپه، سكوي صدرنشيني ايران خواهد شد
در ديدار امروز گل محمدي و برهاني در تركيب تيم ملي اما جواد نكو نام به عنوان مركز ثقل تيم ملي راه هاي گل زدن به حريف نه چندان مطرح را به مهاجمان
عكس: مجتبي جانبخش
002940.jpg
002850.jpg
گروه ورزشي - تيم ملي فوتبال ايران امروز در پنجمين بازي خود از سري بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا به مصاف چين تايپه مي رود. تيم ملي فوتبال ايران در بازي رفت در تهران با چهار گل چين تايپه را شكست داد و براي افزايش گل هاي زده خود امروز به شيوه تهاجمي بازي خواهد كرد. امروز جدا از بازي ايران با چين تايپه 10 بازي ديگر از اين مسابقات در شهرهاي مختلف برگزار مي شود تا تيم هاي صعودكننده از شش گروه شناخته شوند. كره جنوبي رقيب اصلي ما نيز امروز با سوريه روبه رو مي شود تا تفاضل گل خود را بهتر كند.

گروه ورزشي جهانگير كوثري: تيم ملي فوتبال ايران امروز ساعت 30/13 به وقت تهران در پنجمين بازي خود از سري بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا در تايپه پايتخت چين تايپه و در ورزشگاه ماني سيپال به ميدان مي رود. در گروه دوم مسابقات مقدماتي، ايران با سوريه، كره جنوبي و چين تايپه به رقابت پرداخت و به جز بازي امروز بايد چهارشنبه 24 آبان ماه در ورزشگاه آزادي به مصاف كره جنوبي برود تا تيم اول، دوم صعودكننده از اين گروه شناخته شوند. 28 تيم داوطلب در مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا را كنفدراسيون فوتبال آسيا در شش گروه چهار تيمي تقسيم كرد. چهار تيم باقيمانده به دليل ميزباني بازي هاي نهايي در بازي هاي مقدماتي شركت نخواهند كرد. اندونزي، مالزي، ويتنام و تايلند ميزبان بازي هاي نهايي خواهند بود كه 16 تير تا 7 مرداد سال آينده بايد پذيراي 12 تيم صعودكننده از شش گروه باشند.
امروز با انجام يازده بازي تقريبا وضعيت صعود تيم ها روشن خواهد شد. در گروه اول صعود عربستان و ژاپن حتمي شده است و در بازي هاي امروز نيز عربستان با يمن در رياض بازي مي كند و ژاپن در بنگلور به مصاف هند مي رود. بازي آخر ژاپن با عربستان در توكيو تكليف تيم اول اين گروه را مشخص مي كند. هرچند عربستان با 4 پيروزي و 14 گل زده بهترين تيم تا اين تاريخ در بازي هاي مقدماتي است و ژاپن تنها 9 گل زده و يك گل خورده است. در گروه دوم باتوجه به توان چين تايپه بعيد به نظر مي رسد كه ايران نتواند يك امتياز از اين تيم بگيرد و صعود كره جنوبي نيز تثبيت شده است و جنگ براي تيم اول شدن در اين گروه است. در گروه سوم امارات را صعود كرده بايد تلقي كرد، شايد اردن بتواند بالاتر از عمان قرار گيرد كه اين خواسته مثل معجزه مي ماند. در گروه چهارم استراليا و كويت شانس هاي صعودند، اما بحرين نيز نااميد نيست. در گروه پنجم عراق و چين صعود خواهند كرد و در گروه ششم قطر صعودش حتمي است و ازبكستان و هنگ كنگ براي دوم شدن در اين گروه مي جنگند.
با صعود دوازده تيم و اضافه شدن چهار تيم ميزبان 16 تيم در چهار گروه چهار تيمي تقسيم مي شوند و هر گروه در يك كشور به مبارزه مي پردازند و تيم هاي اول و دوم هر گروه صعود مي كنند و سپس به طور ضربدري تيم هاي اول هر گروه با تيم هاي دوم گروه هاي تعيين شده بازي خواهند كرد تا چهار تيم مرحله نيمه نهايي شناخته شوند. اگردر بازي هاي حذفي بازي ها در وقت قانوني مساوي شوند، دو وقت 15 دقيقه در نظر گرفته شده و سپس ضربات پنالتي تيم برنده را مشخص خواهد كرد.
تيم ملي ايران در بازي رفت كه در ورزشگاه آزادي انجام شد با چهار گل به پيروزي رسيد. دايي، تيموريان و معدنچي (دو گل) براي ايران گل زدند. حال با در نظر گرفتن شرايط فوتبال ما با كمي دگرگوني به ديدار چين تايپه مي رويم. طالبلو اتفاقا در بازي رفت دروازه ثابت ما بود و در بازي امروز نيز او به ميدان مي رود. فكري، نصرتي، رضايي، كعبي، مهدوي كيا، نكونام، تيموريان، كريمي، عنايتي و مجيدي ديگر بازيكنان ما خواهند بود. ضمن اين كه ياران ذخيره ما نيز جمع كاملي را تشكيل مي دهند. انصاريان، عقيلي، شكوري، كاظمي، نوري، كاظميان و رجب زاده نيز بازيكنان قابل اعتمادي به حساب مي آيند. براي بازي امروز بايد به دنبال گل هاي بيشتري براي تفاضل گل بهتر باشيم.
توشياكي ايمايي مربي ژاپني تايپه، اولين مربي ژاپني است كه در خارج از ژاپن مربيگري مي كند. تايپه با 19 گل خورده طي چهار بازي شرايط مناسبي ندارد و امروز نيز با همان نفرات به ميدان مي آيد. كونچي او درون دروازه است، آن ستايي، چويي چنگ، كائو و فنگ چيان لي در خط دفاع بازي مي كنند. هيسنگ فنگ، فوهيسنگ چانگ، چين و ليي ليانگ و پوليانگ چن در خط مياني و مهاجم تايپه لون جوانگ يا پويون لين خواهند بود. بازي امروز براي ايران پرشي خواهد بود براي صدرنشيني در گروه دوم. تا اين مرحله از بازي ها يونگ جوگوك از كره جنوبي و احمد السوايه از عربستان با چهار گل جزو بهترين گلزنان به حساب مي آيند. امروز براي ما نيز مي تواند رقم گل هاي زده مهاجمان و خط مياني به عدد چهار برسد.

خروج رشته هاي ورزشي دوپينگي  از بازيهاي المپيك
گروه ورزشي كميته بين المللي المپيك IOC اعلام كرد ورزشهايي كه نمونه هاي مثبت دوپينگي بالايي دارند بايد از بازيهاي المپيك خارج شوند و شدت عمل در رابطه با مبارزه با دوپينگ بيشتر شود. دكتر اصغر شهابي عضو كميته پزشكي فدراسيون بين المللي وزنه برداري با بيان اين خبر گفت: متاسفانه از ابتداي سال 2006 تاكنون 56 نمونه وزنه برداران جهان مثبت اعلام شده كه بي سابقه است. وي گفت: برنامه فدراسيون جهاني وزنه برداري افزايش نمونه گيريها است و بعد 45 هزار دلار جريمه براي فدراسيون هايي كه تست آنها مثبت اعلام شده است. وي افزود: فدراسيون بين المللي وزنه برداري تلاش دارد به هر قيمتي كه شده است اين رشته در بازيهاي المپيك باقي بماند و اين رشته را پك نگه دارد.

محمدرضا يزداني خرم:
مشكل برطرف شد، محمد بنا مي ماند
002865.jpg
ايرنا: سرپرست  فدراسيون  كشتي  اعلام  كرد: مشكل  محمد بنا سرمربي  تيم هاي  ملي كشتي  فرنگي  جوانان  و بزرگسالان  ايران  برطرف  شد و او همچنان  اين  سمت  رابرعهده  خواهد داشت .محمدرضا يزداني  در اين  زمينه  تصريح  كرد: محمد بنا پس  از بازگشت  از پيكارهاي  كشتي  قهرماني بزرگسالان  سال  2006 جهان  در چين ، با استفاده  از فرصت  فراغتي  كه  بوجود آمد، به  كارهاي  شخصي  خود پرداخت .سرپرست  فدراسيون  كشتي  به  تشكيل  جلسه  كميته  فني اين  فدراسيون  اشاره  كرد و گفت : جلسه  كميته  فني  با حضور تمامي اعضاء از جمله  آقايان  منصور مهديزاده ، منصور برزگر و محمد بنا تشكيل  شد.يزداني  خرم  گفت : در اين  جلسه  براي  نحوه  و چگونگي  انتخاب  و گزينش  ملي پوشان  كشتي  آزاد و فرنگي  ايران  و همچنين  نحوه  تمرينات  آنان  به  منظور شركت در بازيهاي  آسيايي  2006 دوحه  قطر بحث  شد. در اين  جلسه  همچنين  اعضاي  كادر فني  دو تيم  ملي  كشتي  آزاد و فرنگي ايران  نيز حضور داشتند .يزداني  خرم  گفت : تا آغاز بازيهاي  آسيايي  دوحه  قطر، ملي  پوشان  كشتي آزاد و فرنگي  ايران ، چهار مرحله  اردوي  آماده سازي  خواهند داشت  كه  نخستين آن  از روز 24 مهر ماه  در خانه  كشتي  تشكيل  خواهد شد.

كيش ميزبان سواركاران ملي پوش
گروه ورزشي- از سوي فدراسيون سواركاري اسامي ملي پوشان اين رشته جهت اعزام به رقابت هاي بازي هاي آسيايي 2006 قطر اعلام شد.
مجيد شريفي، مسعود كاري نژاد، آرش غلامي و عليرضا خوشدل از تهران، هاله نيكويي از خراسان رضوي و عليرضا بختياري از همدان نفرات اصلي تيم ملي سواركاري ايران در اين رقابت ها خواهند بود. هاله نيكويي تنها سواركار زن ايران در بازي هاي آسيايي خواهد بود. تيم ملي سواركاري جهت حضوري پرقدرت در اين بازي ها اردوي 40 روزه اي را در كيش پشت سر خواهد گذاشت.

مقام قهرماني و نايب قهرماني جهان
براي پيشكسوتان پينگ پنگ ايران
گروه ورزشي مريم رضايي: يك مدال طلا و دو نقره عايد تيم پيشكسوتان پينگ پنگ باز ايران در مسابقات جهاني پينگ پنگ در تركيه شد. در اين مسابقات يازده كشور به مدت چهار روز به رقابت پرداختند.تيم پيشكسوتان رازي ماهشهر به نمايندگي از ايران در مسابقات جهاني تركيه شركت كردند و در رده سني 60 سال در بخش انفرادي به مدال طلا دست يافتند و در رده سني 40 سال دو نفر هم مدال نقره گرفتند.در رده سني زير 60 سال مسعود زنوزي با غلبه بر حريف انگليسي مقام قهرماني جهان را از آن خود كرد و در رده سني 40 سال هم داريوش ضرغام پور با باخت در مقابل رقيب روسي در مكان دوم جاي گرفت. در بخش دو نفره اين رقابت ها هم ضرغام پور و خاكسار با شكست مقابل حريف روسي مدال نقره گرفتند.

تيم هاي مطرح فوتبال جهان در جام گردشگري
و خليج فارس
گروه ورزشي اواخر بهمن ماه تا حداكثر فروردين ماه 1386 قرار است با دعوت از 15 تيم فوتبال قدرتمند و مطرح جهان جام گردشگري و خليج فارس در ايران برگزار شود. كميته گردشگري ورزش سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تاكنون از چهار كشور براي حضور تيمهاي فوتبال آنان جهت شركت در جام گردشگري و خليج فارس دعوت كرده و آنان موافقت خود را اعلام كرده اند. اين كميته هنوز نام اين كشورها را اعلام نكرده است اما قرار است با سفارتخانه هاي اين 15 كشور ارتباط و از آنان دعوت به عمل آيد و پس از عقد قرارداد با آنها نام آنان را اعلام كند. اين كميته قرار است در نشستي با حضور نمايندگان وزارتخانه ها، سازمانها و فدراسيون هاي ورزشي اين موضوع را مطرح و نتايج آن را مشخص كند.

حسين  عسگري  در   دوچرخه سواري  استراليا دوم  شد
حسين  عسگري  در سومين  مرحله  از رقابت هاي  بين المللي  دوچرخه سواري استراليا در بخش  كوهستان  دوم  شد.در سومين  مرحله  از تور بين المللي  استراليا كه  به  مسافت  158 كيلومتــر بين  دو شهر بندايگو و تاناگامباي  استراليا برگزار شد، 92دوچرخه  سوار با يكديگر به  رقابت  پرداختند و در پايان  حسين  عسگري  ملي پوش ايران  كه  براي  تيم  جايانت  تايوان  در اين  رقابتها ركاب  مي زند با زمان  4ساعت  و 14 دقيقه  و 28 ثانيه  به  مقام  چهارم  رسيد و در مجموع  امتيازكوهستان  در رده  دوم  ايستاد.در مسابقه  ديروز ترنت  ويلسون  دوچرخه  سوار استراليايي  با زمان  4 ساعت  و۱۴ دقيقه  و 5 ثانيه  بر سكوي  نخست  ايستاد و پس  از او دو دوچرخه  سوار ديگراين  كشور به  مقامهاي  دوم  و سوم  دست  يافتند.در اين  رقابتها كه  در 8 مرحله  برگزار خواهد شد دو دوچرخه  سوار ملي  پوش كشورمان  ركاب  مي زنند و در اين  مرحله  قادر ميزباني  به  دليل  رفتن  به ايتاليا به  جهت  شركت  در مراسم  تجليل  از برترين  دوچرخه سواران  قاره هاي  مختلف  شركت  نكرد.

تيم ملي اميد اولين كاروان اعزامي به دوحه
002868.jpg
گروه ورزشي تيم فوتبال اميد روز چهارم آذرماه سال جاري براي حضور در بازي هاي آسيايي دوحه عازم قطر مي شود.
نصرالله سجادي سرپرست كاروان ورزشي ايران در بازي هاي آسيايي 2006 با اعلام اين خبر گفت: تيم فوتبال ايران اولين گروه از دوازده گروه كاروان ورزشي ايران است.
وي در ادامه افزود: به درخواست ميزبان بازي ها ورزشكاران رشته هاي مختلف ما سه روز پيش از آغاز رقابت هاي آن رشته به دوحه اعزام مي شوند.
وي تصريح كرد: كميته ملي المپيك براي ايجاد بستر مناسب براي حضور كاروان ورزشي ايران در دهكده بازي ها روز سي ام آبان يك گروه متشكل از سه و يا چهار نفر از اعضاي كادر اجرايي را به دوحه اعزام خواهد كرد.
سجادي در پايان گفت: درباره فعاليت هاي صورت گرفته براي حضور قدرتمندانه ورزشكاران ايران در هفته هاي اخير جلساتي را با حضور روساي فدراسيون ها و مربيان تيم هاي ملي تشكيل داده ايم و درخصوص مسائل مختلف بحث و تبادل نظر به عمل آورده ايم و از آنان خواسته ايم كه درخواست هاي خود را ارايه دهند تا بتوانيم به بهترين نحو كاروان ايران را روانه بازي ها كنيم.

برنامه رقابت هاي جام ملت هاي اروپا
002853.jpg
گروه ورزشي- رقابت هاي جام ملت هاي اروپا در گروه هاي مختلف بار ديگر امشب دنبال مي شود و طي آن در حساس ترين بازي كرواسي در زاگرب ميزبان انگليس است.
انگليسي ها بعد از توقف روز شنبه در اولدترافورد مقابل مقدونيه قصد دارند تا با پيروزي در اين ديدار موقعيت خود را در جدول بهبود بخشند.
برنامه كامل بازي هاي امشب به شرح ذيل است:
گروه A
قزاقستان فنلاند
صربستان ارمنستان
لهستان پرتغال
بلژيك آذربايجان
گروه B
اوكراين اسكاتلند
گرجستان ايتاليا
فرانسه جزاير فارو
گروه C
مالت مجارستان
تركيه مولداوي
بوسني يونان
گروه D
ايرلند جمهوري چك
اسلواكي آلمان
ولز قبرس
گروه E
آندورا مقدونيه
روسيه استوني
كرواسي انگليس
گروه F
ايسلند سوئد
ليختن اشتاين دانمارك
ايرلند شمالي لتوني
گروه G
بلاروس اسلووني
لوكزامبورگ بلغارستان
هلند آلباني

رؤساي كميته هاي جوانان
و آموزش فدراسيون فوتبال معرفي شدند
طي احكامي از سوي كيومرث هاشمي سرپرست فدراسيون فوتبال فريدون معيني و مرتضي محصص به سمت رؤساي كميته هاي توسعه و جوانان و آموزش فدراسيون فوتبال منصوب شدند.
سرپرست فدراسيون فوتبال در بخشي از حكم خود نسبت به مرتضي محصص آورده است: انتظار دارم با بررسي وضعيت موجود نسبت به برنامه ريزي دقيق در جهت ارتقاي سطح كيفي آموزشهاي ارائه شده منطبق بر استانداردهاي علمي مورد قبول فدراسيون بين المللي، توسعه آموزش در استانها ، برگزاري كلاسها با درجات بين المللي و حضور گسترده مربيان كشور در مجامع علمي و مربيگري در سطح جهان اهتمام ورزند

بوكس جوانان آسيا
اكبري اولين پيروزي تيم ايران را به دست آورد
تيم بوكس جوانان ايران كه در رقابت هاي آسيايي اين رشته در هندوستان شركت كرده است، در نخستين روز اين مسابقات توسط عمران اكبري به يك پيروزي دست يافت.
در اين مسابقات كه در هندوستان برگزار مي شود 64 بوكسور از كشورهاي هندوستان، ايران، ژاپن، مالزي، مغولستان، سريلانكا، بوتان، تركمنستان، چين تايپه، ويتنام، سنگاپور، مائو و قزاقستان از ديروز به روي رينگ رفتند،عمران اكبري بوكسور وزن 51 كيلوگرم كشورمان ديروز در مقابل حريف مالزيايي خود به برتري رسيد.
اسامي تيم بوكس جوانان ايران اعزامي به هندوستان به شرح زيراست:
51 كيلوگرم : عمران اكبري
64 كيلوگرم: سعيد حشمتيان فر
69 كيلوگرم: محمد ستارپور
75 كيلوگرم: حسن كاركردي
81 كيلوگرم: احسان روزبهاني
مربيان: غلامرضا كريمي، اصغر اشرفي، ابراهيم عبادي و عبد الرضا انصاري.

دو جلسه محروميت براي پودولسكي
002856.jpg
گروه ورزشي - مريم  دري منش: لوكاس پودولسكي مهاجم تيم ملي فوتبال آلمان كه در ديدار دوستانه مقابل گرجستان از زمين اخراج شده بود از سوي فدراسيون فوتبال آلمان از حضور در دو ديدار دوستانه آينده تيم ملي كشورش نيز محروم شد. قرار است تيم ملي آلمان در تاريخ هفت فوريه و بيست و هشتم مارس 2007 دو ديدار تداركاتي داشته باشد كه البته هنوز حريف اين تيم مشخص نشده است.

اصرار آراگونس بر ماندن در تيم ملي اسپانيا
لوئيز آراگونس سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا عليرغم انتقادات هواداران و مطبوعات اعلام كرد در ديدار بعدي اين تيم مقابل آرژانتين، صرف نظر از هر نتيجه اي كه كسب شود در اين تيم مي ماند. پس از جدايي ستاره هاي اسپانيا از جمله مورينتس، خواكين رائول و ويسنته از تيم ملي، مربي اين تيم هدف انتقادات شديدي قرار گرفت. وي گفت: شرايط تيم ملي در آينده و با پيروزي در چند ديدار آينده تغيير خواهد كرد. من با وجود خواسته هواداران كناره گيري نخواهم كرد.

تمديد قرارداد سانيول با بايرن
002859.jpg
ويلي سانيول ملي پوش فرانسوي بايرن مونيخ قصد دارد قراردادش را تا سال 2010 تمديد نمايد. وي در اين خصوص گفت: بايرن را دوست دارم و اگرچه دو سال ديگر از قراردادم باقي مانده است مي خواهم آن را تا سال 2010 تمديد كنم. وي ادامه داد: احتمال دارد فوتبالم را در بايرن مونيخ پايان دهم. اما اين احتمال هم وجود دارد كه چهارسال ديگر به تيم سن اتين بروم كه فوتبالم را از آنجا آغاز كردم و همانجا هم به فوتبال حرفه اي ام خاتمه دهم.
رده بندي جهاني تنيس زنان و مردان
002862.jpg
فدراسيون جهاني تنيس، اسامي برترين تنيسورهاي زن و مرد دنيا را به شرح زير اعلام كرد:
در بخش زنان
-1 آملي مارسمو از فرانسه
-2 ژوستين هنين هاردنه از بلژيك
-3 ماريا شاراپووا از روسيه
-4 اسوتلانا كوزنتسوا از روسيه
-5 ناديا پترووا از روسيه
در بخش مردان
-1 راجر فدرر از سوئيس
-2 رافائل نادال از اسپانيا
-3 ايوان ليوبيچيچ از كرواسي
-4 ديويد نعلبديان از آرژانتين
-5 نيكولاي دايدنكو از روسيه

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |