پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۳ - Oct 19, 2006
معاونت آگاهي تهران خبر داد:
اعتراف باند سارقان به 550 فقره زاپاس دزدي
شش عضو حرفه اي اين باند به 550 فقره لاستيك دزدي اعتراف كرده اند، كه اموال مسروقه از مالخران دستگير شده كشف و ضبط شده است
004053.jpg
گروه حوادث - مظنون شدن پليس به دو سرنشين يك خودرو سواري در غرب تهران راز يك باند حرفه اي سرقت زاپاس خودرو در پايتخت را گشود.
روزهاي پاياني شهريور ماه پليس گشت كلانتري 148 گلبرگ به دو مرد كه سرنشين يك خودرو پرايد سفيد رنگ بودند مظنون شده و آنها را جهت بازجويي هاي مقدماتي به كلانتري انتقال دادند. در بررسي هاي ابتدايي مأموران پليس با بررسي سوابق دو سرنشين خودرو دريافتند كه هر دو، از متهمان سابقه  دارد در زمينه سرقت لوازم خودرو بوده و از مدتي قبل نيز تحت تعقيب مأموران پليس قرار دارند.
سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ روز گذشته ضمن اعلام اين خبر گفت: «دو متهم به نامهاي مرتضي و مهدي براي انجام تحقيقات تخصصي به اداره 20 آگاهي تهران بزرگ انتقال يافتند. بازجويي كارآگاهان اين اداره از متهمان راز يك باند بزرگ سرقت لاستيك از خودروهاي پيكان، پژو 405 و پروژ 206 را فاش كرد. پليس در ادامه تحقيقات خود از مرتضي و مهدي هويت چهار عضو ديگر اين باند را شناسايي كرد كه با دستور قضايي، دستگيري اين چهار عضو فراري در دستور كار قرار گرفت. كارآگاهان اداره 20 طي يك عمليات هماهنگ مخفيگاه چهار عضو ديگر باند را تحت محاصره قرار داده و آنها را بازداشت كردند. بررسي هايي تكميلي معلوم كرد كه آنها نيز از متهمان سابقه دار بوده و فعاليت خود را با سركردگي فردي به نام حسن در غرب و شمال غرب پايتخت انجام داده و اموال مسروقه را نيز به دو مالخر مي فروختند. بدين ترتيب دستگيري دو مالخر نيز در دستور كار پليس قرار گرفت. سرهنگ سلطاني در ادامه افزود: شش عضو حرفه اي اين باند به 550 فقره لاستيك دزدي اعتراف كرده اند، كه اموال مسروقه از مالخران دستگير شده كشف و ضبط شده است.
وي گفت: اين متهمان سوار بر دو خودرو پرايد و آردي در غرب و شمال غرب پايتخت باشناسايي خودروهاي مورد نظر خود اقدام به گشودن در صندوق عقب خودروها كرده و در مدت زمان كوتاهي لاستيك يدك خودرو را ربوده و متواري مي شدند. معاونت اداره آگاهي از شهرونداني كه به اين طريق لاستيك خودروهايشان از صندوق عقب خودرو در غرب و شمال غرب تهران مورد دستبرد قرار گرفته است خواست تا با مراجعه به اداره 20 آگاهي و يا تماس با شماره 2185520 اقدام به شكايت كنند.

برق ساعت طلا چشم مال باختگان را كور مي كرد
004056.jpg
گروه حوادث - دوبدل انداز حرفه اي كه ساعت هاي قلابي را به جاي ساعت هاي طلا به مردم مي فروشند تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.
به گزارش همشهري، جست و جوي پليس براي دستگيري اين دو جوان كلاهبردار زماني آغاز شد كه تعدادي از فريب خوردگان با مراجعه به شعبه 15 دادسراي ناحيه 5 از متهمان اعلام شكايت كردند. يكي از اين افراد به بازپرس حسن جراحي گفت: مدتي پيش در ميدان انقلاب منتظر تاكسي بودم تا به كرج بروم. در همين هنگام دو مرد جوان از من آدرس يك پاساژ طلافروشي را پرسيدند و وقتي به آنها گفتم كه تا رسيدن به آنجا بايد مسافت زيادي را طي كنند يك ساعت طلايي رنگ نشانم دادند و گفتند كه قصد فروش آن را دارند.
آنها ادعا مي كردند كه به خاطر عجله زياد حاضرند اين ساعت را زير قيمت بفروشند و من كه وسوسه شده بودم تصميم گرفتم آن را بخرم. وقتي دو جوان فروشنده پول را گرفتند سوار تاكسي شدم و در بين راه از اينكه معامله بسيار خوبي كرده بودم خوشحال بودم. اما فرداي آن روز وقتي به طلافروشي رفتم تا ساعت را بفروشم، مرد طلافروش گفت كه اين ساعت بدلي است و هيچ ارزشي ندارد. آنجا بود كه فهميدم فريب حرف هاي فروشندگان ساعت را خورده ام و تصميم گرفتم از آنها شكايت كنم. پس از اظهارات اين مرد در حالي كه تعداد ديگري از مالباختگان نيز با مراجعه به كلانتري 148 انقلاب از فروشندگان ساعت طلا اعلام شكايت كرده بودند، بازپرس جراحي دستور چهره نگاري از متهمان را صادر كرد تا با چاپ چهره هاي فرضي آنها مردم بتوانند اين دو كلاهبردار حرفه اي را شناسايي كنند.

صاحبخانه، براي سارق ترسو آب قند آورد
گروه حوادث- جستجوي هاي پليسي براي دستگيري دو سارق مسلح كه با جعل عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر وارد منزلي در غرب تهران شده واقدام به سرقت چندين ميليوني از صاحب خانه كرده اند توسط كاراگاهان اداره يكم آگاهي تهران بزرگ آغاز شد.
سارق ترسو
ساعت 22و 30دقيقه روز سه شنبه هنگاميكه مرد صاحبخانه در حال ديدن مسابقه فوتبال بود زنگ در منزل به صدا در آمد. همسر مرد به سوي در ورودي رفت ، با گشوده شدن در زن صاحبخانه دو مرد ناشناس را در مقابل خود ديد، مردان غريبه خود را مامور مبارزه با مواد مخدر معرفي كردند وبا اعلام اين مطلب كه بايد منزل را به طور كامل بازرسي كنند پا به داخل آپارتمان گذاشتند.
مردصاحبخانه با ورود مردان غريبه به خانه اش به سوي آنان رفت، يكي از دو مامور با ديدن مرد صاحب خانه غافلگير شده وبعد از پريدگي رنگش به سوي دستشويي منزل حركت كرد. در اين زمان مرد غريبه دچار حالت تهوع شده به صورتي كه صاحب خانه كه تا آن لحظه از نقشه شوم آنان مطلع نبود براي بهبود وضعيت جسمي مرد ناشناس برايش آب قند آورد.
وضعيت غيرعادي ماموران شك صاحبخانه را برانگيخت ولي قبل از آنكه بتواند اعتراض خود را اعلام كند مامور ديگر كه در وضعيت جسمي بهتري قرار داشت از او خواست تا در كمد ديواري خانه را بگشايد. در داخل كمد گاوصندوق قرار داشت مامور از صاحب خانه خواست تا در صندوق را باز كند. در صندوق كه گشوده شد ماموران بامقدار زيادي وجه نقد و طلاجات قيمتي مواجه شدند وآن زمان بود كه هويت اصلي مردان غريبه برملاشد.آنان سارقان مسلحي بودند كه با جعل عنوان ماموران مبارزه با موادمخدر وارد منزل شده بودند وباديدن محتويات گاوصندوق مرد صاحب خانه را تهديد كردند كه اگر پول ها وطلاجات را در اختيار آنها قرار ندهد اورا خواهند كشت،صاحبخانه كه جان خانواده  اش وخود را در خطر مي ديد بدون درگيري اجازه دادسارقان مسلح با برداشتن اموال با ارزش متواري شوند.
توصيه پليسي
محمدتورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران بزرگ ضمن تاييد اين خبر به همشهري گفت: دقايقي بعد از فرار سارقان، صاحب خانه با مركز فوريتهاي پليسي 110تماس گرفته و موضوع را به اطلاع پليس رساند.اكيپ پليسي خود را به محل رسانده وتحقيقات مقدماتي از صحنه جرم را آغاز كردند.
محمدتورنگ متذكر شد ماموران پليس براي ورود به منزل بايد حتما حكم ورود به منزل داشته ويا كارت شناسايي معتبر ارائه كنند. وي از هموطنان خواست اگر افرادي شبانه تحت عنوان مامور پليس به منازل آنان مراجعه كردند،هويت آنان را از طريق مركز فوريتهاي پليسي 110 استعلام كنند تا از وقوع چنين حوادثي جلوگيري شود.

با پذيرش استعفاي سردار طلايي
سردار رادان فرمانده پليس تهران بزرگ شد
گروه حوادث - رئيس مركز اطلاع رساني ناجا با اعلام خبر بازنشستگي سردار طلايي از سپاه پاسداران گفت: طي حكمي از سوي فرمانده نيروي انتظامي، سردار رادان به سمت فرمانده جديد انتظامي تهران بزرگ منصوب گرديد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ قدرت آبادي رئيس مركز اطلاع رساني ناجا با اعلام اين خبر گفت: سردار طلايي سال گذشته به خاطر مشغله زياد و سختي كار از فرماندهي پليس تهران استعفا كرد، اما به جهت لزوم ادامه خدمت وي در تهران بزرگ، فرماندهي نيروي انتظامي با اين درخواست موافقت نكرد.
رئيس مركز اطلاع رساني ناجا افزود: سردار طلايي كه منشاء خدمات ارزشمندي در فرماندهي انتظامي تهران بزرگ بود، چند بار ديگر در ماههاي اخير از سمت خود استعفا كرد كه با آن نيز موافقت نشد واز آنجا كه وي از سپاه پاسداران در نيروي انتظامي مامور بود، از سپاه درخواست بازنشستگي كرد كه مورد موافقت فرماندهي سپاه قرار گرفته است.
سرهنگ قدرت آبادي گفت: فرماندهي ناجا پس از آگاهي از بازنشسته شدن سردار طلايي، با اين كه مخالف جدا شدن وي از نيروي انتظامي بود، انتخاب فرمانده جديد پليس تهران را در دستور كار قرار داد و سردار رادان براي اين سمت انتخاب شدند. وي در مورد مراسم توديع سردار طلايي و معارفه سردار رادان گفت: مراسم توديع و معارفه در روز يكشنبه سي ام مهرماه جاري برگزار خواهد شد.
رئيس مركز اطلاع رساني ناجا درمورد سوابق فرمانده جديد انتظامي تهران بزرگ اظهارداشت: فرمانده جديد پليس تهران، فرماندهي انتظامي استان هاي سيستان و بلوچستان و خراسان را نيز در كارنامه كاري خود داشته و پيش از اين در سمت فرماندهي انتظامي خراسان رضوي مشغول به خدمت بوده است.
وي همچنين در ارزيابي فرماندهان انتظامي استان ها در سال 84 رتبه اول را كسب نموده است.

كلاهبردار بدشانس در بانك به دام افتاد
گروه حوادث- مردي كه براي استفاده از دسته چك با هويت جعلي اقدام به افتتاح حساب كرده بود، با هوشياري كارمند بانك به دام افتاد.
به گزارش همشهري، فرخي- داديار شعبه دوم دادياري شهرري- با اعلام اين خبر گفت: چندي قبل كارمند بانكي در تماس با ماموران كلانتري 131 شهرري به آنها اطلاع داد كه مردي كه با هويت جعلي اقدام به افتتاح حساب كرده هم اكنون در حال برداشت پول از حسابش است. ماموران با كسب اين اطلاعات بلافاصله به محل اعزام شدند و با بازداشت مرد جوان به بررسي موضوع پرداختند. كارمند بانك كه موضوع را به پليس گزارش كرده بود در جريان بازجويي  هاي پليسي گفت: حدود 9 ماه قبل در بانك ديگري كار مي كردم ، در آن زمان اين مرد به خاطر اينكه چك برگشتي داشت از داشتن دسته چك محروم شد. از آن زمان به بعد از وي خبري نبود تا اينكه مدتي قبل من به اين شعبه انتقال يافتم ، دقايقي قبل پس از اينكه اين مرد براي برداشت از حسابش به بانك آمد، او را شناختم و در بررسي مداركش دريافتم كه او با شناسنامه جعلي اقدام به افتتاح حساب و گرفتن دسته چك كرده است. ماموران با شنيدن اظهارات كارمند بانك متهم را تحت بازجويي قرار دادند كه وي در جريان بازجويي ها به جعلي بودن شناسنامه  اش اعتراف كرد و گفت: بعد از آنكه از داشتن دسته چك محروم شدم براي آنكه بتوانم دسته چك جديدي بگيرم، تصميم به جعل شناسنامه گرفتم. به همين منظور شناسنامه جعلي را از جاعلي به نام سياه به مبلع 100 هزار تومان خريداري كردم و با استفاده از آن دست به افتتاح حساب زدم.

آنسوي آب
يك كشته و 110 مجروح
برخورد دو قطار زيرزميني در ايتاليا
004059.jpg
گروه حوادث - بر اثر برخورد شديد دو دستگاه قطار زيرزميني در ايتاليا حداقل يك تن كشته و بيش از 100 تن مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس حادثه زماني رخ داد كه يك دستگاه قطار زيرزميني در حال حركت با قطار ديگري كه در ايستگاه متروي مركزي رم متوقف بود، برخورد كرد و به دنبال آن، ازدحام مسافران وحشت زده براي خروج از واگن هاي آسيب ديده ، بر شمار مجروحان افزود. برخي شاهدان گفتند :لوكوموتيوران قطار در حال حركت با وجود مشاهده چراغ قرمز همچنان به حركت خود ادامه داده بود
بلافاصله پس از اين برخورد، دود و آتش ايستگاه مترو را در بر گرفت و مسافران وحشت زده به زحمت، خود را از قطار خارج كردند. يك مقام رسمي به خبرنگار آسوشيتدپرس گفت : حدود 110 نفر مجروح اين حادثه به بيمارستان منتقل شده اند كه حال 5 تن از آنها وخيم گزارش مي شود. مقامات رسمي گفتند تنها قرباني اين حادثه، يك زن 30 ساله ايتاليايي بوده است. در حالي كه لوكوموتيوران قطار در حال حركت در بيمارستان مورد بازجويي قرار گرفته و گفته است كه هيچ چيزي را به خاطر نمي آورد، تحقيقات گسترده اي در خصوص اين حادثه آغاز شده است.

قتل فجيع دختر جوان در شمال پايتخت
گروه حوادث- با كشف جسد يك دختر نوجوان كه به طرز دلخراشي به قتل رسيده بود پليس جنايي تهران بزرگ تلاش خود براي شناسايي عاملان ارتكاب اين جنايت فجيع را آغاز كردند.
ساعت 8 و 30 دقيقه روز گذشته ماموران كلانتري 163 ولنجك خبر جنايت دردناكي را به بازپرس ولي الله حسيني اطلاع دادند. كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ و بازپرس هفتم دادسراي امور جنايي تهران براي بررسي صحنه جنايت با طي كردن جاده خاكي در حوالي شهرك مخابرات به كيسه مشكي رنگ رسيدند كه جسد دختري حدودا 15 ساله درحالي كه عامل يا عاملان جنايت بعد از كشتن وي او را مثله كرده بودند در داخل كيسه قرار داشت. هيچ سند و مدركي كه نشانگر هويت قرباني باشد وجود نداشت. بنابراين گزارش جسد دختر جوان بعد از بررسي پليس به پزشكي قانوني انتقال يافته و تحقيقات پليس جنايي براي شناسايي هويت وي و يافتن سرنخي از عامل يا عاملان اين جنايت دردناك زيرنظر بازپرس حسيني آغاز شده است.

سه جنايت جديد در پرونده جنايتكاران افغاني
004062.jpg
روز گذشته بازپرس حسين اصغرزاده رئيس شعبه دوم دادسراي جنايي تهران در خصوص آخرين اقدامات كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ بر روي پرونده باند جنايتكار افغاني به همشهري گفت: رسول متهمي كه درمراحلي از بازجويي به 16 فقره قتل توسط سه برادر افغاني ويك افغاني ديگر به نام احمد اعتراف كرده بود خود در مسير تحقيقات تكميلي به ارتكاب سه فقره قتل زنان خياباني اعتراف كرده است ولي حاضر نيست محل اختفاي اجساد را نشان دهد.
بر پايه اين گزارش ،با كشف جسدزني در داخل چاهي در فرمانيه تهران پليس جنايي پايتخت تحقيقات خود را براي شناسايي عامل اين جنايت آغاز كرد،سرنخهاي پليسي به دستگيري سه برادر افغان ختم شد.ولي اين سه برادر در برابر تمام روشهاي پليسي سكوت كرده ومنكر قتل زن خياباني شدند، اما با دستگيري يك مرد افغاني ديگر به نام رسول پرونده وارد مرحله جديدي شد.علي رغم سكوت سه برادر افغاني اين متهم جديد به 16 فقره قتل از سوي سه متهم ديگر ويك مقني افغان به نام احمد اعتراف كرد. با اين اعتراف بازجويي پليسي به طور دقيق تر ادامه يافت تا اينكه يكي از سه برادر به نام عزيز ضمن اعتراف به قتل زني كه جسدش در چاه پيدا شده بود به ارتكاب دو فقره قتل زنان خياباني ديگر نيز اعتراف كرد.درادامه، بررسي ها وتحقيقات تخصصي پليسي راز سه جنايت ديگر را از سوي رسول نيز فاش كرد.
بازپرس اصغرزاده در ادامه گفت: با اعتراف رسول به ارتكاب قتل سه زن خياباني تاكنون تعداد قربانيان اين باند جنايتكار به شش فقره رسيده است كه احتمالا همگي از زنان خياباني پايتخت بوده اند. تحقيقات پليس جنايي از اين متهمان ادامه خواهد يافت.

دستگيري سارق پررو در حال سرقت از خودرو پليس
سارق تحت تعقيب زماني كه براي سرقت لاستيك خودروي پارك شده در يكي از خيابان هاي تهران مشغول جك زدن زير آن بود نمي دانست در داخل خودرو ماموران پليس در حال استراحت هستند.
به گزارش همشهري، اوايل هفته گذشته تيم گشت شبانه پايگاه دوم پليس آگاهي تهران براي گشت زني در سطح شهر از پايگاه خارج شد. دو مامور جوان سوار بر خودروي پليس گشت زني در منطقه ماموريتي خود را آغاز كردند و ساعاتي بعد تصميم گرفتند در محل خلوتي پارك كنند. خودروي پليس وارد يكي از كوچه هاي خلوت شهر شد و پس از توقف در محلي مناسب دو مامور جوان درها را قفل كردند. حدود نيم ساعت از اين ماجرا گذشته بود كه با تكان هاي شديد خودرو ماموران متوجه حادثه اي مرموز شدند. آنان بلافاصله از خودرو خارج شدند و در همين هنگام مردي را ديدند كه با جك زدن زير خودروي پليس در حال سرقت لاستيك آن است.
سارق جوان وقتي متوجه حضور دو مرد ناشناس در بالاي سر خود شد پا به فرار گذاشت و ماموران به تعقيب او پرداختند. آنها موفق شدند سارق جوان را قبل از سوار شدن به خودروي پژو پرشيا كه در آن نزديكي پارك شده بود دستگير و به پايگاه دوم آگاهي تهران منتقل كنند. سارق جوان كه پرويز نام دارد وقتي تحت بازجويي هاي پليس قرار گرفت ادعا كرد براي سرگرمي و علاقه به هيجان دست به اين سرقت زده و تا كنون هيچ سابقه مجرميت ندارد. اما استفاده او از خودروي پژو پرشيا براي سرقت، اين فرضيه را پيش روي پليس قرار داد كه وي سارقي سابقه دار است و براي آنكه كسي به او مظنون نشود از اين خودرو استفاده مي كرده است.
بنابراين كارآگاهان براي پي بردن به سوابق پرويز به انگشت نگاري از او دست زدند و در بررسي سوابق وي دريافتند كه پرويز از مدتها پيش تحت تعقيب ماموران پايگاه يكم آگاهي قرار داشته و پرونده اي در زمينه سرقت لوازم خودرو در شعبه هشتم دادسراي شميران دارد.
به گفته علي رضا روستا طسوجي بازپرس شعبه هشتم دادسراي شميران پرويز چندماه پيش با يكي از همدستان خود در حال سرقت لوازم داخل خودرو بود كه پليس متوجه او شد و از همان زمان وي تحت تعقيب قرار گرفت. بازپرس شعبه هشتم دادسراي شميران با بيان اين خبر گفت: هم اكنون تحقيقات پليسي از پرويز ادامه دارد و با توجه به اينكه او از دو خودروي مدل بالابراي سرقت ها استفاده مي كرده است احتمال مي رود كه وي دست به سرقت هاي متعددي در سطح شهر زده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |