شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۳ - Nov 4, 2006
بازتاب رزمايش موشكي ايران
005736.jpg
گروه سياسي- دومين رزمايش پيامبر اعظم(ص) كه از پنج شنبه گذشته آغاز شده با واكنش هاي متفاوتي در سرتاسر دنيا روبرو شد. رسانه هاي منطقه اي و عرب زبان با تاكيد مجدد بر پيام دوستي ايران خطاب به كشورهاي منطقه گفتند كه هدف اين مانور، دشمنان ملت ايران و رژيم هاي مداخله گر فرا منطقه اي است.
برخي از محافل خارجي در تحليل هاي خود اين رزمايش را به رزمايش اخير آمريكا در منطقه خليج فارس، دشمني اسرائيل با كشورهاي عرب و اسلامي و تلاش كشورهاي اروپايي براي تصويب قطعنامه عليه برنامه صلح آميز هسته اي ايران ارتباط دادند.
رزمايش مزبور با حضور شخصيت ها نيز همراه بود و مهر گزارش داد: آيت الله  العظمي نوري همداني از مراجع تقليد نيز در نخستين مرحله از رزمايش كه در نزديكي قم برگزار شد، شركت كرده است.
به گزارش ايرنا، اهم ارزيابي رسانه ها و منابع سياسي منطقه اي و غربي از رزمايش سپاه اسلام به شرح زير است:
شبكه خبري الجزيره قطر با اشاره به رزمايش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ايران در اين باره به كشورهاي خليج فارس اطمينان داده و آنان را كشورهاي دوست و همسايه خوانده و تاكيد كرده است كه هدف اين مانورها صرفا دشمنان ايران و منطقه است.
اين شبكه به نقل از برخي كارشناسان ابراز عقيده كرد كه اعلام اين موضوع دليلي واضح و آشكار است كه تهران عملاً تصميم خود را درباره چگونگي مديريت مسايل مورد اختلاف خود با آمريكا به ويژه مسايل مربوط به پرونده هسته اي گرفته است. اين شبكه افزود: تنش در مقابل تنش و رزمايش بزرگتر در مقابل رزمايش، از بيابان هاي شهر مذهبي قم با پرتاب چندين موشك بالستيك و مجهز به كلاهك هاي خوشه اي آغاز شده است و اين رزمايش تا آب هاي خليج فارس و درياي عمان با شركت نيروهاي زميني، هوايي و دريايي گسترش دارد. الجزيره گفت: اين پيام هشداري به قدرت هاي خارجي و پيامي است كه مضموني بيش از اين دارد.
شبكه تلويزيوني العربيه
شبكه العربيه نيز پنجشنبه گذشته تاكيد كرد، رزمايش پيامبر اعظم نشان مي دهد، ايران براي امنيت منطقه و كشورهاي آن اهميت قائل است. العربيه نيز معتقد است پيام اين رزمايش براي كشورهاي منطقه دوستي و برادري است و برد موشك هاي ايراني استفاده شده در رزمايش نيز نشان مي دهد رژيم هايي از آن سوي آب ها در امنيت منطقه اخلال مي كنند.
اظهارات رايس
اما، وزير امور خارجه آمريكا كه اين روزها تلاش دارد به برنامه هاي ناموفق خود عليه برنامه هسته اي ايران جامه عمل بپوشد، از موضع تهديد با موضوع برخورد كرد. كاندوليزا رايس گفت كه آزمايش هاي موشكي ايران تلاشي براي به نمايش گذاشتن قدرت خود براي جهانيان است. وي در مصاحبه با يك ايستگاه راديويي افزود: كه ايران مي داند كه محيط امنيتي در منطقه بگونه اي است كه اگر قرار باشد آنها واقعاً كاري كنند ، بهاي آن را خواهند پرداخت.
وزارت خارجه آمريكا
در همين حال، وزارت خارجه آمريكا در موضعي متفاوت با اظهارات رايس سعي كرد، رزمايش ايران را كم اهميت جلوه دهد. خبرگزاري فرانسه از واشنگتن گزارش داد كه آمريكا تهران را به دليل قدرت نمايي در نخستين آزمايش موشك هاي دور برد خود (شهاب-3) سرزنش كرد. شان مك كورمك ، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در تلاش براي كم اهميت جلوه دادن تاثيرات رزمايش پيامبر اعظم، گفت من هيچ چيز خاصي در مورد اهميت اين تمرين ها نمي بينم.
واكنش رژيم صهيونيستي
رژيم صهيونيستي بر خلاف موضع حامي اصلي خود يعني دولت آمريكا در واكنش به رزمايش پيامبر اعظم،۲ سياست هميشگي خود را بيان كرد و مدعي شد ايران يك خطر براي دنياست. بنيامين بن اليزر، وزير زيربنايي اسرائيل گفته است ايران خط مستقيمي را به تبعيت از كره شمالي دنبال مي كند.

راديو بي بي سي
راديو بي بي سي به قدرت بازدارندگي ايران اشاره كرد و گفت: نيروهاي نظامي ايران از روز پنجشنبه، قابليت هاي پدافندي و ظرفيت هاي تهاجمي خود را در عملياتي به نام رزمايش پيامبر اعظم 2 به نمايش گذاشتند.بي بي سي در گزارش خود تلاش كرد برگزاري اين رزمايش را به رزمايش دريايي اخير آمريكاربط دهد.

واكنش كارشناسان صهيونيست
كارشناسان رژيم صهيونيستي مي گويند كه سيستم دفاع ضدهوايي اسرائيل توان مقابله يكجا با تعداد زيادي از موشك هاي شهاب 3 ايران را ندارد.به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ريانوستي، كارشناسان اسرائيلي همچنين مي گويند مانوري كه در ايران جريان دارد؛ براي اولين بار در اين وسعت، توان موشكي ايران را به نمايش مي گذارند.اين تحليلگران نظامي بر اين باورند كه موشك شهاب-3 با كلاهك خوشه اي در آينده مي تواند سكويي براي پرتاب كلاهك هاي خود به مسافت بيش از 2 هزار كيلومتر تبديل شود.

مخالفت چين و روسيه با قطعنامه
پيشنهادي سه كشور اروپايي
005730.jpg
005733.jpg
محمدجواد لاريجاني: غرب شهامت و توان مذاكره با ايران را ندارد
مهر: محمدجواد لاريجاني سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران گفت: ايران پرونده اي ندارد و كشاندن آن به شوراي امنيت غيرقانوني بوده و پيش نويس آن مفتضح است.رئيس پژوهشكده دانش هاي بنيادي در جمع نمازگزاران تهراني در محل دانشگاه تهران، افزود: در يكي از مواد اين پيش نويس براي اين كه جمهوري اسلامي  ايران نتواند به توانمندي بيشتر در زمينه هسته اي برسد، بايد دانشجويان ايراني فيزيك و رياضي نخوانند، حماقت از اين بالاتر نيست.
لاريجاني گفت: توانمندي امروز كشور ما صدقه هيچ كشوري نيست، بلكه محصول زحمت ملت ايران است.وي در عين حال افزود: سياست ما سياست آشوب و جنگ نيست. چهار دور مذاكره معقول و محتوادار با نماينده اروپا انجام شد و توافقات بسيار مهمي  به دست آمد، اما آنها زير اين توافقات زدند و معلوم نيست با چه كسي بايد مذاكره كرد.
گروه سياسي سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه درحالي روز گذشته به اجلاس بروكسل پا گذاشت كه پيش از شروع جلسه تصريح كرد روسيه از تحريم شديد عليه ايران حمايت نمي كند و با آن مخالف است. آسوشيتدپرس در ادامه گزارش داد چين و روسيه در موضع مشترك اعلام كردند با هرگونه تحريم شديد ايران در شوراي امنيت سازمان ملل مخالفت مي كنند. سرگئي لاوروف همچنين به اينترفكس گفت: ما از اقداماتي كه به جداسازي ايران از جامعه بين المللي شود، حمايت نمي كنيم آن هم درحالي كه ايران حاضر به گفت وگو و مذاكره است.
وانگ گوانگيا سفير چين در شوراي امنيت سازمان ملل نيز گفت: در شرايط فعلي هنوز اختلاف نظر جدي درباره نوع تحريم ايران وجود دارد. نماينده چين با تحريم هاي سنگين عليه ايران مانند آنهايي كه عليه كره شمالي اعمال شد، مخالف است. وي در ادامه خبر داد وضع ايران و كره شمالي متفاوت است چرا كه كره شمالي بمب اتمي آزمايش كرده و متعهد به ان پي تي هم نيست اما ايراني ها عضو ان پي تي و در همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي جدي هستند.
سه كشور اروپايي انگليس، فرانسه و آلمان پيش نويس قطعنامه اي را به اعضاي دائم شوراي امنيت داده اند كه موافقت چين و روسيه به عنوان اعضاي دائم و صاحب حق وتو را كسب نكرده است. روز گذشته اتحاديه اروپا روسيه را به بروكسل فراخواند تا رايزني هايي براي رسيدن به اجماع به دست آورد.تلاش در غرب براي وادار كردن روسيه به تحريم هاي سنگين عليه ايران درحالي جريان دارد كه بان كي مون، وزير خارجه كره جنوبي كه از دهم دي ماه سال جاري دبيركلي سازمان ملل متحد را در دست مي گيرد نيز در جريان سفر اخير خود به روسيه خواهان توقف فعاليت هاي هسته اي ايران شده است. كي مون چهارشنبه گذشته به اينترفكس گفت ايران براي دادن اطمينان بايد از غني سازي اورانيوم دست  بردارد. مقامات رسمي كشور به اظهارات بان كي مون واكنش نشان ندادند. وزير دفاع روسيه نيز از قرارداد 700 ميليون دلاري كشورش با ايران در ارتباط با موشك هاي دفاعي حمايت كرده و افزايش قابليت دفاعي را حق ايران دانسته است. شديدترين مواضع از سوي كاندوليزا رايس، وزير خارجه آمريكا گرفته شده كه طي ادعاهايي به ايران اخطار داده به عواقب كارهاي خود بيانديشد. رايس به خبرگزاري بلومبرگ گفت: ايران با راه اندازي چرخه دوم غني سازي و آزمايش موشك هاي بالستيك از عواقب كار خود مطلع است و آمريكا با اقدام قاطع به اين رفتارها پاسخ مي دهد.
ويتالي چوركين، سفير روسيه در شوراي امنيت پس از اظهارات رايس گفت: بوشهر به هر صورت از فهرست تحريم ها خارج است چراكه فعاليتي كاملاً صلح آميز است و هيچ ارتباطي به ابهامات موجود در پرونده هسته اي ايران ندارد. قرارداد توليد سوخت آن نيز بين روسيه و ايران بسته شده است.

سفر مقام معظم رهبري به سمنان
ايرنا:استاندار و نماينده  ولي  فقيه  در استان  سمنان  در آستانه  سفر مقام  معظم رهبري  به  اين  استان  بيانيه اي  صادر كردند.
در بخشي  از اين  بيانيه  كه روز گذشته صادر شد، آمده است : خدا را سپاس  كه  جلوه اي  از عيدي  يك  ماه  ميزباني اش  را براي  مردم عزيز و ولايت  مدار خطه  پهناور در استان  سمنان  ديدار يار قرار داد و با مژده اي  روح  افزا، انتظار ديرين  ما را به  وصال  عزيزي  از سلاله  پاكان ، پرچمدارحكومت  علوي ، سيدي  جليلي  القدر قرين  ساخت .دراين  بيانيه  خطاب  به  مردم  سمنان  اضافه  شده است : خرسنديم  به  اطلاع برسانيم  ولي امر مسلمين  جهان ، رهبر فرزانه  و معظم  انقلاب  اسلامي حضرت  آيت الله  خامنه اي  بر ما و شما منت  نهاده  و به  سرزمين  مشاهير، علما، فضلا، انديشمندان ، ايثارگران  و فرهيختگان  تشريف  فرما مي گردند و با رفتار علي گونه  خود جان  دوباره اي  به  استان مان  خواهند بخشيد.اين  بيانيه  ادامه  داد: مردم  خداجوي  استان  سمنان ، اكنون  وقت ، وقت بيعتي  زيبا و ماندگار، فرصتي  ديگر كه  ولايت مداري  و دينداري  خود را با حضوري  حماسي  در استقبال  از آن عالم  رباني  به  رخ  جهانيان  بكشيم .نماينده  ولي  فقيه  و استاندار سمنان  دراين  بيانيه  افزودند: به  يقين  فردفرد مردم  شريف  استان ، زن  و مرد، جوان  و نوجوان  كه  همواره  پشتيبان  ولايت مطلقه  فقيه  بوده اند با حضوري  گسترده  در استقبال  و پذيرايي  از مهمان گرانقدرشان ، ضمن  بهره گيري  از منويات  و انفاس  قدسي  آن فرزانه  عظيم الشأن  در روز چهارشنبه  هفدهم  آبان  از ميدان  امام  به  سمت  خيابان  مطهري  و ورزشگاه تختي  خاك  قدومش  را توتياي  چشم  نموده  و حماسه اي  ديگر در تاريخ  جاودانه  استان  ثبت  خواهند نمود.برنامه ريزي  براي  سفررهبر معظم انقلاب به  استان  سمنان  از مدتها قبل  انجام  شده  و 19 كميته  براي  استقبال  هرچه  باشكوهتر از ايشان  در اين  استان  فعال  است .

رزمايش سپاه ابتكاري درخور
دكتر حسين علايي

بعد از برگزاري رزمايش دريايي آمريكا در خليج فارس (كه با همكاري برخي از كشورها، مانند انگليس، فرانسه، ايتاليا و استراليا در دوشنبه گذشته برگزار شد)، اجراي رزمايش تخصصي سپاه انعكاس وسيعي در رسانه هاي بين المللي و در محافل سياسي يافت. علت اين توجه را مي توان به شرح زير خلاصه نمود:
۱ - معمولاً آمريكا با اجراي رزمايش هاي نظامي در نقاط مختلف جهان، قصد دارد تا اراده طرف مقابل خود را قبل از آغاز هرگونه درگيري و تهاجم، به شكست
بقيه از صفحه۲
كشانده و تصميم گيري مسئولان كشورهاي مختلف را تحت تاثير تهديد نظامي خود قرار دهد. در رزمايش اخيري كه آمريكا به منظور شبيه سازي بازرسي كشتي هايي كه مواد تسليحاتي و يا امكاناتي كه در ساخت تجهيزات هسته اي مؤثر هستند، با خود حمل مي كنند، انجام داده است.آمريكا انتظار داشت كه تحت تاثير برگزاري اين رزمايش، ايران در مواضع هسته اي خود نرمش نشان دهد و تهديد آمريكا را جدي تلقي نمايد. اما برگزاري رزمايش فعلي سپاه علامت اراده قوي جمهوري اسلامي در پاسخ به تهديد احتمالي آمريكاست.
-2اين رزمايش اولين رزمايش كاملاً تخصصي سپاه پاسداران است كه در آن انواع موشك هاي برد بلند بالستيكي و ضدسطحي ساخت ايران مورد آزمايش قرار مي گيرد. تاكتيك استفاده از اين موشك ها با انواع پرتاپ كننده هاي مختلف مي تواند ابتكار عمل جديدي را در دفاع از كشور به نمايش بگذارد؛ ابتكاري كه تنها اختصاص به ايران داشته و تهديدكنندگان جمهوري اسلامي ايران از كم و كيف آن اطلاع دقيقي ندارند.
۳ - تجهيزات و مهماتي كه در اين رزمايش به كار مي روند در شرايط تحريم كامل تسليحاتي آمريكا و اروپا عليه ايران به مرحله طراحي و ساخت رسيده است و آمريكايي ها مي دانند كه گسترش صنعت دفاعي ايران زير تحريم تسليحاتي همه جانبه آنان بوده است. از اين جهت اين توانمندي هاي موشكي و هوايي و تجهيزات مناسب براي يك جنگ نامتقارن در برابر تهديدي فرامنطقه اي به يك منبع پايان ناپذير كه در درون ملت ايران جاي گرفته است متكي و وابسته است.
۴ - انواع موشك هاي ضد سطحي كه در رزمايش سپاه مورد آزمايش قرار گرفته است قابليت ضربه زدن به تمام هدف هاي مورد نظر در سطح خليج فارس را در خود دارند. بنابراين آمريكا اين موضوع را درك مي كند كه وقوع هر نوع درگيري با ايران به مفهوم ناامن شدن خليج فارس و جريان انتقال انرژي از اين منطقه به دنياي صنعتي خواهد بود و تمام ناوگان پنجم آمريكا در خليج فارس و كليه ناوها و ناوشكن ها و مراكز فرماندهي آنها، در شرايط تهديد در دسترس و در برد سلاح هاي به كار رفته در اين رزمايش قرار دارند.
-7 جمهوري اسلامي اعلام كرده است كه رزمايش سپاه عليه هيچ كشوري به خصوص كشورهاي همسايه و مسلمان منطقه نيست و توانمندي نظامي ايران به عنوان قدرت مسلمانان در سراسر جهان و قدرت كشورهاي خاورميانه تلقي خواهد شد. لذا هيچ يك از كشورهاي منطقه اين رزمايش را عليه خودشان ارزيابي نكرده اند و بسياري از كشورهاي حاشيه خليج فارس علي رغم فشار آمريكا براي حضور سمبليك در رزمايش دريايي ايالات متحده در خليج فارس از شركت در آن خودداري نموده و علاقه مندي خود را به عدم گسترش تشنج در منطقه خليج فارس عملاً نشان داده اند و هيچ يك از كشورهاي پيرامون خليج فارس، در عمل ريسك همكاري با شيطان بزرگ عليه ايران را نپذيرفتند.
با توجه به مطالب فوق به نظر مي رسد كه رزمايش سپاه در شرايط مناسبي و در پاسخ به تهديد و تشنج آفريني آمريكا در خليج فارس برگزار گرديده است و مي تواند نقش مهمي در بازدارندگي و در مأيوس كردن دشمن براي آغاز يك درگيري نظامي ديگر در خاورميانه داشته باشد.

پيشنهادات جديد نمايندگان درباره انگشت نگاري
از اتباع آمريكايي
گروه سياسي - مجلس شوراي اسلامي در جلسه فردا صلاحيت و برنامه هاي محمد عباسي براي تصدي سمت وزير تعاون را بررسي مي كند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري محمد عباسي نماينده مردم گرگان در مجلس شوراي اسلامي هفته گذشته از سوي محمود احمدي نژاد رييس جمهوري به عنوان گزينه پيشنهادي براي تصدي پست وزير تعاون به مجلس معرفي شد.
انگشت نگاري از آمريكاييها
در جلسات اين هفته مجلس همچنين گزارش شور دوم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در خصوص لايحه اصلاح موادي از قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب ????و اصلاحات بعدي آن مورد بررسي قرار مي گيرد.
حميد رضا حاجي بابايي عضو هيات رئيسه مجلس گفت همچنين طرح لزوم بازرسي وانگشت نگاري از اتباع آمريكايي در مبادي ورودي كشور در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار دارد. يك فوريت اين طرح در جلسه يازدهم مهر ماه سال جاري به تصويب مجلس رسيده بود. طبق پيشنهاد جديدي كه نمايندگان ارائه كرده اند مواردي كه دولت تشخيص دهد از اين قانون مستثني مي شوند .
گذشته ملت
غلامعلي حدادعادل روزپنجشنبه در مراسم سالگرد شهادت شهيدان طيب و حاج اسماعيل حاج رضايي در حرم حضرت عبدالعظيم حسني كه ايرنا خبر آن را منتشر كرد ، يافتن راه آينده انقلاب را در گرو شناخت تاريخ گذشته و شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي دانست.
وي گفت: سرنوشت كنوني كشور با انقلاب اسلامي پيوند خورده است و نسل جوان بايد از تاريخ انقلاب مطلع شوند و آناني را كه در راه پيروزي اين انقلاب بزرگ مبارزه كردند، بشناسند.رئيس مجلس شوراي اسلامي، ۱۵ خرداد را نقطه آغاز انقلاب اسلامي دانست و برشناساندن شهداي اين روز به ملت ايرن تاكيد كرد.

فن آوري پيشرفته در راه است
ايرنا : سردار سرتيپ مصطفي محمدنجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: آخرين تجهيزات و فناوري هاي نوين، پيچيده و بسيار پيشرفته وزارت دفاع در حوزه هاي دريايي، هوايي، موشكي، الكترونيك، اپتيك، زرهي و مهمات هوشمند در دومين رزمايش پيامبر اعظم(ص) مورد بهره برداري قرار مي گيرد.وي در آستانه سيزدهم آبان سالروز تشكيل سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع، در جريان بازديد از صنايع موشكي وزارت دفاع افزود: اين تجهيزات به دست متخصصان اقتدار آفرين وزارت دفاع طراحي و ساخته شده اند.وي در ادامه از حضور كارشناسان و متخصصان زبده صنايع دفاعي در رزمايش پيامبر اعظم خبر داد و اظهار داشت: اين متخصصان از نزديك و در صحنه عملياتي بر نحوه عملكرد، كارايي و كارآمدي تجهيزات ساخت وزارت دفاع نظارت مي كنند.

...تا انتخابات
* ديروز ستاد انتخابات كشور با صدور اطلاعيه اي زمان و مقررات تبليغات نامزدهاي عضويت در شوراهاي اسلامي را اعلام كرد. ضرغامي هم اظهار داشت كه نطق نامزدهاي خبرگان از تلويزيون پخش مي شود.
در بخشي از اطلاعيه ستاد انتخابات كه پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور آن را منتشر كرده آمده است: تبليغات انتخاباتي نامزدها با انتشار اسامي آنان توسط فرمانداري ها و بخشداري هاي ذيربط از تاريخ 16آذر آغاز و به مدت 7 روز تا 22 آذرماه ادامه خواهد داشت.
اطلاعيه وزارت كشور اموري نظير نوشتن و يا اظهار مطالب خلاف واقع، اعلام نظر شخصيت ها در تأييد نامزدها با ذكر عنوان و مسئوليت آنان، استفاده از صدا و سيما و نيز خطابه نماز جمعه و يا هر وسيله ديگري كه جنبه رسمي و دولتي دارد ، تبليغ عليه نامزدها و هرگونه هتك حرمت و حيثيت آنان در تبليغات انتخاباتي را ممنوع دانسته و مرتكبين تحت پيگرد قانوني قرار مي گيرند.
* محمد نبي حبيبي دبيركل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به مقالاتي كه از سوي فاطمه رجبي همسر سخنگوي دولت منتشر مي شود، اين موضع گيري ها را غير قابل قبول خواند و گفت: متاسفانه از سوي برخي اطرافيان و دوستداران تندروي دكتر احمدي نژاد كه توفيق تفكر خود را در تخريب ديگران مي بينند، شاهد اينگونه موضع گيريهاي تخريبي هستيم كه رئيس جمهوري بايد به اين افراد تذكرات جدي دهد.
*حسن غفوري فرد رييس ستاد انتخاباتي جبهه  پيروان خط امام و رهبري گفت: شوراي معتمدين اصولگرا با شوراي بزرگان اصولگرا از نظر تركيب فرق دارد؛ ولي همگي در حال رايزني و تلاش جهت رسيدن اصولگرايان به يك ليست واحدهستند و بايد گفت علاوه بر اين دو شورا، شوراهاي ديگر نيز جهت وحدت اصولگرايان ايجاد شده اند و اين همه در راستاي احساس مسئوليتي است كه گروه هاي اصولگرا دارا مي باشند.

ديدگاه
پارادايم تسخير و انفعال آمريكا
* دكتر رضا سيف اللهي
اشتباهات استراتژيك آمريكا نسبت به انقلاب اسلامي و پيروزي آن در به رسميت نشناختن نظام جمهوري اسلامي ايران و مقابله با آن حتي پس از رفراندوم مردمي و 98 درصد رأي به جمهوري اسلامي، راه دادن طاغوت مخلوع به آمريكا، مسدود كردن دارايي هاي ايران در ايالات متحده و جلوگيري از ارسال تسليحات خريداري شده آمريكايي به ايران بروز كرد.
موارد فوق، از يك سو و ملاقات برخي از مقامات دولت موقت انقلاب با برژينسكي از سوي ديگر كاشف از اين بود كه: آمريكا با يك انقلاب مردمي و عميق در ايران هنوز به رويه سابق خود مبني بر دشمني با مردم و دوستي با شاه ادامه مي دهد، منافع ملت ايران را ناديده مي گيرد و حاضر به تمكين و احترام در مقابل آن نيست و با ايجاد ارتباط با مقامات دولت موقت درصدد پر كردن خلأهاي ارتباطي استراتژيك به وجود آمده بين رژيم ساقط شده و ايالات متحده آمريكا است.
جهت گيري هاي فوق و نگرش جريان توطئه در كارخانجات كشور، دانشگاه ها، قوميت ها و... كه از سوي گروهك ها در كشور هر روز با سرعت زياد شعله ور مي شد دانشجويان مسلمان پيرو خط امام را در 13 آبان ماه 58 برآن رهنمون كرد تا با تكيه بر آموزه هايي كه از مكتب سياسي و ايدئولوژيك پيشواي خود داشتند و با درك و تجزيه و تحليل درست از شرايط زمان براي ريشه يابي فتنه ها و توطئه ها دست به حركتي بزنند كه به دليل آثار و عواقبش از سوي معمار انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران انقلاب دوم نام گرفت.
به يقين هيچ جنبش دانشجويي در دنيا سراغ نداريم كه با اتكاء به شرايط زمان و مكان پرچمدار حركت عميق و ضداستكباري موثري باشد كه موجب حمايت همه اقشار مردمش از يكسو و موجب رضايت خاطر عميق رهبر بيداردلي باشد كه با همه صلابت و اعتقاد آن  را ستود.
۲۷ سال است خيال پردازي هاي آمريكا نسبت به ايران اسلامي استمرار دارد. و هرچند در اين مدت آمريكا بيكار نبود و با همه توطئه هاي نظامي و اقتصادي و تحريم به مقابله آمد و شكست خورد و امروز نيز با محاصره خيالي ايران از طريق افغانستان و عراق و مانورهاي مشترك با كشورهاي منطقه در فكر ايجاد خاورميانه اي است كه در آن ايران و ساير ملت ها تابع ناظم يكجانبه گرايي به نام آمريكا باشند، ولي همين اشتباهات استراتژيك در شناخت واقعيت هاي فلسطين، لبنان، افغانستان، عراق و در نهايت ايران موجب قرار گرفتن اين كشور در گرداب عظيم و عميق شده است كه نه تنها سير حركت هاي منطقه را عليه اهداف آمريكا شتابان كرده، بلكه با اهداف اعلام شده آمريكايي ها مبارزه با تروريسم مقابله با سلاح هاي كشتار جمعي فاصله هاي نجومي پيدا كرده است و بايد منطقاً در انتظار روزي باشيم كه اين بار مشتي را كه ملت سلحشور ايران در 13 آبان 58 به آمريكا زدند، توسط ملت هاي منطقه با خيزش همگاني شان زده شود.
* از دانشجويان پيرو خط امام در سيزده آبان 1358

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |