شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۳ - Nov 4, 2006
فوتبال ليگ برتر
پرسپوليس آسان بر استقلال غلبه كرد
كليد طلايي پرسپوليس و تاكتيك هاي دنيزلي
عكس: مجتبي جانبخش
گروه ورزشي پرسپوليس فاتح ديدار شصت ويكم سنتي فوتبال باشگاه هاي برتر ايران شد. در اين بازي كه ديروز در ورزشگاه آزادي انجام شد، پرسپوليس تدابير منطقي تري داشت و مزد كار گروهي بهتر را پس از سه سال اين بار با دنيزلي سرمربي اهل تركيه اي خود گرفت. روند بازي هاي گذشته دو تيم در اين فصل نيز چنين گواهي مي داد كه پرسپوليس شرايطي بهتر از رقيب قديمي خود دارد. پس از يك نيمه تقريبا متعادل پرسپوليس در نيمه دوم برتر از حريف خود ظاهر شد و تعويض هاي حساب شده تري داشت. ورود مهرداد اولادي به جاي معدنچي زننده گل اول پرسپوليس با گل برتري اين تيم توأم شد.
005745.jpg
پرسپوليس 2 استقلال يك
گل ها: مهرزاد معدنچي (22) و مهرداد اولادي (71) براي پرسپوليس و اميرحسين صادقي (16) براي استقلال
داور: آلفونسو پرز به همراه خسوس كالوو و ويكتوريا دياز (هر سه از اسپانيا)
اخطار: عليرضا منصوريان، محمود فكري و اميرحسين صادقي (استقلال) و ابوالفضل حاجي زاده و روبرت ساها (پرسپوليس)
تماشاگر: بيش از نود هزار نفر
گروه ورزشي- بازي بزرگ را پرسپوليس برد؛ بايد مي برد و اين پيروزي كاملاً قابل پيش بيني بود. تماشاگران و هواداران استقلال هم بهانه اي براي اين شكست نخواهند داشت، چون منصوريان و نوازي بازيكنان محبوب استقلال از ابتدا در تركيب اصلي قرار داشتند. هيأت مديره و مديرعامل و بقيه مديران هم نبايد گله مند باشند. سرپرست تيم، مشاور تيم، دكتر تيم و تمام عوامل خاص و عام استقلال به كمك تيم آمده بودند تا استقلال اين بازي را از پرسپوليس ببرد. اما ما مي توانيم از مسئولان استقلال چند سؤال داشته باشيم؛ چرا انصاريان يك مدافع كاركشته، بازي كرده، عادت دار به بازي در پست دفاع را به نوك حمله فرستاده بوديد؟ مسئولان استقلال انصاريان را در ابتداي فصل با چه نيت و هدفي و براي كدام پست خريده بودند؟ زماني كه يك تيم يك مدافع را در يك بازي بزرگ به خط حمله مي برد، به شعور جمعي كادر فني، به بازيكنان خط حمله آن تيم، به تماشاگران و به نظم و سازمان تيمي توهين كرده است. چرا؟ براي كدام تاكتيك و استفاده از كدام خصلت و توانايي، انصاريان در خط حمله قرار گرفت؟ اگر انصاريان مهاجم خوبي بود كه در دفاع بازي نمي كرد. اين نوع تغييرات و تاكتيك هاي من درآوردي تنها در فوتبال و تيمي پيدا مي شود كه سازمان و سازماندهي حساب شده اي ندارد. انصاريان در خط حمله استقلال چه كار كرد، كدام ضربه سر، كدام شوت، كدام دريبل، كدام فرار، كدام همكاري، كدام پاس و كدام حركت بدون توپ؟ استقلال باخت چون خوب فكر نكرد. برنامه صحيح نداشت. استقلال باخت چون چند مربي و چند مدير فني و سرپرست برايش تراشيدند. مطمئن باشيد اگر در استقلال مرفاوي تصميم مي گرفت، نه منصوريان بازي مي كرد و نه نوازي و انصاريان نيز در نوك حمله قرار نمي گرفت.
پرسپوليس از ضعف پراكندگي قدرت در استقلال بهترين سود را برد. دنيزلي يك نيمه با استقلال مدارا كرد، در نيمه دوم برنامه اصلي خود را پياده كرد. اگرچه استقلال در دقيقه 16 روي جاگيري و خروج غلط كريمي با ضربه سر صادقي صاحب گل شد، اما تزلزل تيمي در سه خط اصلي و حتي درون دروازه حكايت از آن داشت كه اين نتيجه چندان دوام نخواهد داشت. در دقيقه 22 روي نمايش كودكانه رحمتي كه انگار بازي را يك شوخي به حساب آورده است، به گل مساوي رسيد. در نيمه دوم اين پرسپوليس بود كه نبض بازي و توپ را در اختيار گرفت و با انتقال صحيح توپ از خط دفاع به خط مياني و حمله، به بازي خود شكل بهتري داد و جلوه تاكتيكي را بيشتر نشان داد. اگر ستاره هاي پرسپوليس (معدنچي- نيك بخت) در اندازه هاي خود بودند، پرسپوليس به گل هاي بيشتري دست مي يافت. زماني  كه خط دفاعي استقلال از هم گسست و سازمان تيمي اش به هم  ريخت، دنيزلي اولادي را به ميدان فرستاد تا تير خلاص را رها كند. بنابراين، پرسپوليس به  دليل برنامه ريزي صحيح، مربي تواناتر و تاكتيك بهتر بر حريف ديرينه خود پيروز شد.
درباره اين بازي روزهاي آينده بيشتر خواهيم نوشت. اما يادمان باشد كه كريم باقري كليد طلايي دنيزلي و مرد اول اين ميدان بود.

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* ملوان يك فجر سپاسي صفر
گل: سعيد يوسف زاده (47)
* ابومسلم خراسان 3 پاس 2
گل ها: عرفان الروم (27 و 48) و مرتضي برگي (59) براي ابومسلم و محمد نصرتي (21) و عباس آقايي (68) براي پاس
* سپاهان 2 پيكان تهران يك
گل ها: جلال اكبري (36) و عماد رضا (42) براي سپاهان و مهدي نوري (52) براي پيكان
* برق شيراز يك سايپا 2
گل ها: علي دايي (40 و 54) براي سايپا و ماركوسي (24) براي برق
* راه آهن يك مس كرمان 2
گل ها: هادي اصغري (20) براي راه آهن و حسين خاني (35) از نقطه پنالتي و صابر قرباني (70) براي مس
* استقلال اهواز يك ذوب آهن يك
گل ها: رضا طاهري (20) براي استقلال و رجب زاده (19) براي ذوب آهن
* پرسپوليس۲ استقلال يك
گل ها: مهرزاد معدنچي(22) و مهرداد اولادي(71) براي پرسپوليس و اميرحسين صادقي(16) براي استقلال
* صباباتري صفر فولاد صفر

هيأت سرپرستي ورزش ايران در بازيهاي دوحه
گروه ورزشي- نصرالله سجادي سرپرست كاروان ورزشي ايران در دوحه در اولين جلسه هماهنگي اعضاي تيم سرپرستي ضمن اعلام نفرات اين تيم، مسئوليت هاي هر فرد را مشخص كرد .محمد عزيزي معاون سرپرست كاروان و مسئول ارتباط با كميته برگزاري بازي ها و مركز خدمات كميته هاي ملي المپيك در دهكده بازيها.اصغر رحيمي معاون سرپرست كاروان و مسئول امور بليت ، پاسپورت ،پذيرش و انتقال فرودگاهي.دكتر فرهاد مرادي مسئول درمانگاه ،كنترل دوپينگ و تغذيه. محمد رضا دهخدا مسئول ترانسپورت تيمها به اماكن مسابقاتي و تمريني و عليرضا رضايي مسئول دفتر سرپرستي ، امور اسكان وساختمان. محمد رضا ملامحمد مسئول امور فرهنگي - هنري اردو و ارتباط با رسانه هاي جمعي. فتح الله مسيبي مسئول برنامه مسابقات ??رشته ورزشي و جلسات فني هر رشته. سعيدافتخاري مسئول برنامه تمرينات ??رشته لانچ باكس وارتباط با بخش خدمات دهكده. عاطفه اسلاميان مسئول پذيرش، ID كارت و رابط با تيمهاي ورزشي بانوان . گفتني است، تيم سرپرستي از اول آذر ماه در دهكده بازي ها مستقر مي شود تا با آماده سازي مكان استقرار تيمها و انجام هماهنگي هاي لازم شرايط حضور تيم هاي ايراني را فراهم كنند.

تيم  ملي  بدمينتون  ايران  به  سريلانكا مي رود
ايرنا: سرمربي  تيم  ملي  بدمينتون  ايران  گفت : اين  تيم  جهت  حضور در اردوي  آمادگي  مشترك  و شركت  در مسابقات  بين المللي ، به  سريلانكا مي رود.
محمود انصاري افزود: اين اردو با هدف  كسب  آمادگي  بيشتر جهت  حضور در رقابت هاي  بين المللي  سات  لايت  از 15 تا 19 آبان ماه  امسال  برپا مي شود.به  گفته  وي ، غلامرضا باقري  از زنجان  و علي  شاه حسيني  از تهران  به عنوان  ورزشكار در اردوي  سريلانكا حاضر خواهند شد.وي ، خاطرنشان  كرد: ورزشكاران  اعزامي  از ايران  در مسابقات  سريلانكا كه  از۲۰ تا 23 آبان  و رقابت هاي  هندوستان  از 25 تا 29 همين  ماه  برگزار مي شود، شركت  خواهند كرد.

برنامه امروز فوتبال پيشكسوتان
* بانك ملي بنياد شهيد در رده سني 40 ساله ها ساعت 13
* ياران ياران دهداري در رده سني 40 ساله ها ساعت 14
* شعاع- شاهين در رده سني 55 ساله ها ساعت 15
* استقلال- تهرانجوان در رده سني 55 ساله  ها ساعت 16
* شهرري- هنرمندان در رده سني 40 ساله  ها ساعت 17

فدراسيون وزنه برداري به بهرام افشار زاده رسيد
005739.jpg
گروه ورزشي- سرانجام بعد از 12 سال كار و تلاش، علي مرادي از فدراسيون وزنه برداري رفت و بهرام افشا زاده چهره اي كه سوابق طولاني تري در ورزش ايران دارد ، به جانشيني او برگزيده شد. البته افشارزاده هم مثل بقيه رؤساي فدراسيون هاي ورزشي بايستي با هماهنگي مركز توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي حداكثر ظرف مدت 6 ماه نسبت به برگزاري مجمع عمومي و انجام انتخابات رسمي اقدام نمايد.در حال حاضر وزنه برداري ايران روزهاي حساس و پرتنشي را پشت سر مي گذارد كه پرداخت جريمه 400 هزار دلاري به فدراسيون جهاني اين رشته براي رفع محروميت مهم ترين آنهاست. ظاهراً اولين اقدام افشارزاده هم در اين زمينه است. وي گفته است: بزودي براي كاهش جريمه و محروميت و ديدار با تاماش آيان رئيس (IWF) به بوداپست مي روم. افشارزاده در حال حاضر يكي از اعضاي كميته آمار شوراي المپيك آسيا است و مي داند كه چگونه مي تواند آيان را راضي به انجام اين كار كند.رئيس جديد وزنه برداري ايران همچنين گفته است كه بعد از انجام اين كار قصد دارم در گفت وگو با پيشكسوتان اين رشته  نظرات آن ها را جمع آوري و در راستاي بسط و گسترش اين رشته ورزشي در كشور از آنها استفاده نمايم. قرار است، بعدازظهر امروز با انجام مراسمي در محل فدراسيون وزنه برداري، بهرام افشارزاده رسماً كار خود را در اين فدراسيون آغاز كند.

فوتبال جوانان آسيا هند
ايران شايسته حذف شدن نبود
گروه ورزشي تيم فوتبال جوانان ايران با وجود غلبه بر تيم ژاپن از صعود به دور دوم مسابقات قهرماني آسيا در هند بازماند. تيم ايران كه سرنوشت صعودش هم به ديدار با ژاپن و هم به بازي تاجيكستان و كره شمالي گره خورده بود، اسير گل دقيقه 2+90 كره شمالي شد.درپايان بازي هاي اين گروه هر سه تيم ژاپن، كره شمالي و ايران 6 امتيازي شدند، اما تبعات شكست سنگين پنج بر صفر مقابل كره شمالي دامن تيم جوانان ايران را گرفت و اين تيم به رغم شايستگي، چوب لغزش هاي بازي با كره را خورد.ژاپن با وجود اين شكست همراه با كره شمالي جواز صعود گرفت و برق شادي از پيروزي در مقابل يكي از مدعيان قهرماني بر چشمان جوانان شايسته ايران خشك و به حسرت تبديل شد.

ايران، ميزبان بسكتبال باشگاه هاي آسيا شد
گروه ورزشي كنفدراسيون بسكتبال آسيا با پذيرش ميزباني ايران، تهران را به عنوان ميزبان مرحله نهايي رقابت هاي باشگاه هاي آسيا در سال 2007 معرفي كرد.
در نشست كميته اجرايي كنفدراسيون بسكتبال آسيا كه در شهر كولالامپور مالزي برگزار شد، نصرت الله جعفريان به عنوان نماينده ايران شركت كرده بود. اين كنفدراسيون همچنين در اين نشست ژاپن و كره جنوبي را به عنوان ميزبانان مسابقات جام ملت هاي آسيا در قسمت مردان و زنان تعيين كرد.

خبرهاي فوتبال جهان
نيوكاسل، تاتنهام و آژاكس پيروز شدند

گروه ورزشي- در مرحله گروهي رقابت هاي فوتبال جام اتحاديه اروپا در مهم ترين بازي ها نيوكاسل با يك گل از سد پالرمو ايتاليا گذشت و تيم هاي آژاكس آمستردام و تاتنهام هم با برتري بازيهاي خود را پشت سرگذاشتند. اوسا  سونا با وجود استفاده از جواد نكونام در فرانسه مقابل لانس تن  به شكست 3 بر يك دارد. ليورنو كه رحمان رضايي از ايران را به خدمت گرفته است در مصاف با پارتيزان بلگراد به تساوي يك بر يك رسيد.در ساير بازيها ديدار سلتاويگو و اينتراخت فرانكفورت يك بر يك شد و بلبكرن انگليسي با سه گل توانست بر بازل سوئيس غلبه كند.
مجازات در انتظار چلسي و بارسلون
005748.jpg
رئيس اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) از مجازات چلسي و بارسلون خبر داد. يوهانسون پس از تساوي 2 بر 2 دو تيم در نيوكمپ عنوان داشت: حوادث و تنش هاي به وجود آمده مورد بررسي دقيق قرار مي گيرد.وي افزود: ناظرين اين بازي گزارش هاي خود را به طور مبسوط در اختيار يوفا قرار داده اند. يوهانسون سوئدي با انتقاد از آبراموويچ مالك روسي ميلياردر باشگاه چلسي گفت: او با جذب ستارگان فوتبال جهان تأثير نامطلوبي بر روي ليگ برتر انگليس و جام باشگاههاي اروپا گذاشته است.
پلاتيني: بوفون شايسته دريافت توپ طلا
005742.jpg
ميشل پلاتيني ستاره بزرگ سابق فوتبال فرانسه و جهان در اظهارنظري پيرامون انتخاب برترين بازيكن اروپا بوفون دروازه بان تيم ملي ايتاليا را شايسته دريافت توپ طلايي اعلام كرد.پلاتيني كه خود سه بار عنوان بهترين بازيكن اروپا را به دست آورده است گفت: من ترجيح مي دهم جايزه بهترين بازيكن سال اروپا به يك بازيكن ايتاليايي (فاتح جام جهاني) يعني بوفون اهدا  شود. در جمع نامزدهاي دريافت توپ طلا ، نام هم تيمي هاي بوفون مثل كارناوارو و آندره پيرلو و همچنين وين روني، ميشائيل بالاك، رونالدينهو، زين الدين زيدان و تيه  ري هانري ديده مي شود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |