چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۹ - Nov 22, 2006
جلسه اقتباسي ادبي براي فيلمنامه در خانه داستان برگزار شد
رفاقت ادبيات و سينما در وقت اضافه
عكس: مهدي بيات
002577.jpg
گروه ادب و هنر عصر روز دوشنبه خانه داستان  ميزبان هنرمندان سينما و نويسندگاني بود كه براي بررسي ارتباط ادبيات و سينما گردهم آمده بودند.
اين نشست كه با سردي اوليه آغاز شد، دقايق پاياني با آب شدن يخ شركت كنندگان چنان به داغي گراييد كه كسي حاضر نبود جلسه به پايان برسد تا مجبور به خروج از ساختمان شيك خانه داستان در اقدسيه شود.شركت كنندگان كه با دعوت محمدرضا بايرامي (مدير خانه داستان) به جلسه آمده بودند، از چهره هاي نام آشناي دو حوزه ادبيات و سينما بودند. آنان ابتدا به سخنان نسبتا مفصل مصطفي جمشيدي گوش دادند كه مديريت بخش اقتباس ادبي براي ساخت فيلم هاي سينمايي بنياد فارابي را عهده دار است.جمشيدي كه نويسنده اي نوگرا و فرم گرا است، در سخنانش ضمن دعوت از سينماگران براي استفاده از رمانها و داستانهاي كوتاه در ساخت فيلم هايشان آمار مفصلي از چنين فيلم هايي در تاريخ هفتاد و چند ساله سينماي ايران ارايه كرد.آمارها آنقدر طولاني شد كه بر حوصله شركت كنندگان اثر گذاشت. انتظار مي رفت مصطفي جمشيدي به عنوان يك داستان نويس متوجه اين اطناب و ظرفيت مخاطب و حوصله جمع و جلسه مي شد.او ضمناً گزارشي از جلسات بنياد فارابي براي تصويب كتابهايي براي تبديل شدن به فيلم ارايه كرد كه اسامي آثاري از جمال زاده، بزرگ علوي، جلال آل احمد و مصطفي مستور در اين ميان شنيده شد.
جمشيدي توضيح داد كه فارابي حق خريد و تبديل كتاب هاي مصوب را به فيلمنامه پرداخت مي كند.همچنين هوشنگ مرادي كرماني سخنران ديگر جلسه بود كه از روند تبديل آثارش به فيلم حرف زد و از تعاملي كه با كارگردان دارد.او گفت: نويسنده بايد به كارگردان و سناريست اعتماد كند، چرا كه آنها هم مي خواهند اثري خوب توليد كنند.مرادي كرماني تاكيد كرد: من هرگز در حوزه كار كارگردانان فيلم هايم دخالت نمي كنم و سعي مي كنم آنها هم بتوانند وظيفه تصويري شان را در قبال كتاب اعمال كنند، وگرنه كتاب را كه نقطه به نقطه نمي توان به تصوير تبديل كرد.
علي اكبر قاضي نظام يكي ديگر از سخنرانان جلسه بود كه در سخناني كوتاه به اهميت اعتماد بين نويسنده و كارگردان و فيلمنامه نويس اشاره كرد و گفت: اگر بين عوامل اقتباس ادبي براي فيلمنامه اعتماد به وجود آيد، اتفاقي خواهد افتاد كه همه ما منتظرش هستيم و به خاطر آن اين جا دور هم جمع شده ايم.
چيستا يثربي و محمد متوسلاني از كارگردانان تئاتر و سينما نيز نظرات خود را درباره ارتباط ميان ادبيات و سينما و اختلاف مديوم اين دو هنر توضيح دادند. در حالي كه از طرف محمدرضا بايرامي جلسه پايان يافته اعلام شده بود، با اصرار برخي حاضران و البته خود بايرامي، ايرج طهماسب به پشت تريبون رفت تا سخن از اين ارتباط (سينما و ادبيات) بگويد.جلسه اي كه با ركود و بي حوصلگي حضار در انتظار زنگ پايان بود، با جمله اي به كوبندگي ادبيات رو به موت است از طرف طهماسب، جان گرفت و احيا شد.
سخنان موافق و مخالف البته اغلب مخالف ايرج طهماسب چنان شور و التهابي به وجود آورد كه طهماسب را پس از پايان سخنانش و شنيدن نظر مخالفان، دوباره واداشت پشت تريبون برود و بابت سوءتفاهم پيش آمده عذرخواهي كند و توضيح دهد كه:  منظور من انزواي كنوني ادبيات بود و اين كه بايد براي مشكل ركود و بي توجهي به كتاب و ادبيات فكري كرد. جلسه با سخنان حضار و درخواست تكراري چنين جلساتي، به پايان رسيد و بايرامي قول داد كه اين نشست ها تكرار شود.گفتني است در پايان جلسه، اغلب از طهماسب تشكر مي كردند كه يخ جلسه را شكست.اكبر خليلي، دكتر عباس پژمان و راضيه تجار و حسن جوهرچي از ديگر شركت كنندگان جلسه عصر دوشنبه بودند.

سينماي سوئد در جشنواره فيلم شهر
گروه ادب و هنر- فيلم سينمايي زوزو ساخته يوسف فارس در بخش بيروت- مقاومت دومين جشنواره بين المللي فيلم شهر به نمايش درمي آيد.
به گزارش ستاد خبري جشنواره؛ اين فيلم زندگي پسري نوجوان و خانواده او را روايت مي كند كه طي جنگ هاي داخلي لبنان در سالهاي 1980 تصميم مي گيرند به كشور سوئد مهاجرت كنند. كمي پيش از سفر، خانواده زوزو بر اثر انفجار بمبي كشته مي شوند به همين دليل او مجبور مي شود سفر به سوئد را به تنهايي انجام دهد. محيط سرد و رفتار همكلاسي هاي زوزو در ابتدا او را از اين سرزمين كه از همه لحاظ نسبت به وطن خودش تفاوت دارد، زده مي كند. اوحالا در جايي زندگي مي كند كه امنيت هست، اما محبت نيست؛ چيزي كه بيش از هر چيز به آن نيازمند است. زوزو با هزينه 39 ميليون كرون توليد شده و از جهات گوناگوني از گران قيمت ترين محصولات سينماي سوئد به شمار مي رود. اين فيلم نماينده سينماي سوئد جهت حضور در رقابت اسكار نيز بوده است.فيلم زوزو محصول سال 2005 است.

معرفي برگزيدگان كتاب سال شعر جوان
گروه ادب و هنر- مراسم اولين دوره  انتخاب كتاب سال شعر جوان دوشنبه در خانه  هنرمندان ايران برگزار شد. در اين برنامه، فيلمي از چگونگي انتخاب كتاب ها و جلسه هاي داوري داوران درباره  آثار به نمايش درآمد. در ادامه محمدرضا عبدالملكيان، به ارايه  گزارشي از چگونگي برگزاري اين دوره از انتخاب كتاب سال شعر جوان پرداخت.بر اساس اين گزارش مجموعه هاي شعر نقل هاي كوچك رنگي راضيه بهرامي، زيبايي ام را پشت در مي گذارم  آيدا عميدي و گريه هاي امپراطور فاضل نظري به ترتيب به عنوان اول تا سوم معرفي شدند. همچنين به تمام زبان هاي دنيا خواب مي بينم شبنم آذر، مرده ها حرفه اي علي محمد مؤدب و رنگ هاي رفته  دنيا گروس عبدالملكيان نيز جز مجموعه هاي تقديرشده اعلام شدند.

صفار هرندي: ازسال گذشته تا كنون
رشد 300درصدي داشتيم
002580.jpg
گروه ادب و هنر- اجلاس دوروزه دبيران شوراي فرهنگ عمومي استان هاي كشور، صبح ديروز در سالن اجتماعات كانون پروش فكري كودكان و نوجوانان آغاز به كاركرد.
در اين اجلاس، محمدحسين صفارهرندي - رئيس شوراي فرهنگ عمومي كشور- گفت: عصاره آنچه به عنوان فرهنگ به ما سپرده شده و ما را موظف به انجامش كرده اند، همان چيزي است كه از آن به عنوان فرهنگ عمومي ياد مي كنيم.وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: درحقيقت همه رشته هاي گوناگون فرهنگي، بهانه اي براي رشد فرهنگ عمومي است. فرهنگ خاص براي نيل به يك مقصود و هدف بزرگ تر، عمدتا شكل ابزار دارد . هدف هم همان ارتقاي فرهنگ عمومي است. از آنجا كه ماهيت انقلاب و اساس نظام بر فرهنگ استوار شده، شايد بتوان گفت مزيت نسبي ما در ارتباط با خارج، عمدتا فرهنگي است و بايد به اين مقوله توجه داشته باشيم. بعد از مطالعه گزارش هاي تهيه شده در استان ها به اين نتيجه رسيدم كه ما از يك وضعيت محدود به يك نتيجه مطلوب رسيده ايم. شايد از سال گذشته تا به امروز، رشد 300درصدي فرهنگي داشته ايم و اين علامت هدف گذاري جدي است. شوراي فرهنگ عمومي در مركز(تهران ) قمر شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و آنچه در شوراي فرهنگ عمومي مي گذرد، به نوعي بدون واسطه به شوراي عالي انقلاب فرهنگي مرتبط مي شود و روشن است كه مصوبات آن لازم الاجراست. استان ها نبايد بر خلاف آنچه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب كرده موضع بگيرند و دبيران كل شوراي فرهنگ عمومي  در استان ها بايد به دستورات شوراي فرهنگ عمومي  مركز عمل كنند.
محمدحسين صفارهرندي يادآورشد: شوراهاي فرهنگ عمومي  در هر استان موضوعاتي دارند كه مختص به همان استان است و سرمايه گذاري شوراي فرهنگ عمومي  در استان ها بايد روي همين موضوعات استاني مختص به خودشان باشد. در شوراهاي فرهنگ عمومي  بايد روي اين موضوع پژوهش كنند كه ما در گذشته - از نظر فرهنگي - چه بوده ايم و هم اكنون چه بر سر ما آمده است و آيا احيانا شرايط ارتقاء و رشد فراهم شده است؟
رئيس شوراي فرهنگ عمومي  كل كشور، همچنين گفت: وضعيت گذشته ما به نسبت امروز مطلوب تر بود و براي نيل به شرايط دست نخورده گذشته، ما نيازمند پژوهش فرهنگي هستيم و تحقيقات عملي ما بايد ما را به نقطه اي حواله دهد كه در آن شرايط، غباري بر فرهنگ حقيقي اين مردم ننشسته بوده.
امروز در پايان دومين روز از نشست دوروزه دبيران شوراي فرهنگ عمومي  استان ها، بيانيه، اهداف، سياست ها و وظايف شوراي فرهنگ عمومي  منتشر خواهد شد.

جشنواره نانت با 4 فيلم ايراني آغاز شد
ايسنا: بيست وهشتمين دوره جشنواره فيلم سه قاره نانت ديروز 21نوامبر(30آبان/فردا) در كشور فرانسه آغاز به كار كرد. در اين فستيوال كه تا هفته  آينده ادامه دارد، فيلم هاي چهارشنبه سوري(اصغر فرهادي)،  چند كيلو خرما براي مراسم تدفين(سامان سالور)، مستند صحنه هاي خارجي(عليرضا رسولي نژاد) و زير درختان زيتون(عباس كيارستمي) در بخش خارج از مسابقه در بخش ويژه پدران و پسران به نمايش درمي آيند. طبق اعلام پايگاه اطلاع رساني جشنواره فيلم  سه قاره نانت، اين رويداد سينمايي امسال با نمايش فيلم چيني زندگي خاموش (جياژانگ - كه) برنده شير طلايي ونيز افتتاح مي شود و در بخش مسابقه رسمي خود 34فيلم داستاني و مستند را به نمايش مي گذارد. 25فيلم منتخب نانت، تاكنون در فرانسه به نمايش عمومي درنيامده اند و جايزه جدي نگاه نو از امسال به اين فستيوال افزوده شده است. در بخش يك چشم انداز كامل فستيوال سه قاره تمام فيلم هاي ساتيا جيت راي (فيلمساز فقيد هندي) به نمايش درمي آيد.
هفت فيلم مستند در بخش رقابتي اين فستيوال روي پرده مي رود و سال ما در فيلم ها ، سومين برنامه بخش مسابقه رسمي جشنواره است كه 15فيلم را به نمايش مي گذارد.
فستيوال سه قاره نانت بر سينماي كشورهايي چون تايلند، كره و شيلي، فوكوس ويژه اي خواهد داشت. از جمله فيلم هاي مطرح حاضر در اين فستيوال مي توان به فيلم هاي همه شما به عشق نياز داريد و شيطان؛ او هرگز مرا تنها نمي گذارد اشاره كرد.
حمايت از فيلمسازان جنوب و نمايش آثار براي نوجوانان دانش آموز و دبيرستاني از جمله فعاليت هاي جنبي جشنواره سه قاره در شهر نانت فرانسه محسوب مي شود.

نمايش هنر ايران در انگلستان
مهر: نمايشگاهي از آثار خوشنويسي، تذهيب و مينياتور دو هنرمند برجسته ايراني به همت رايزني فرهنگي سفارت ايران در لندن و مشاركت فرهنگسراي نياوران از دوم تا يازدهم آذرماه در شهرهاي لندن و منچستر برگزار مي شود. روابط عمومي رايزني فرهنگي سفارت ايران در لندن اعلام كرد با توجه به استقبال هنرشناسان غربي از آثار هنري منبعث از فرهنگ اصيل ايراني و با هدف آشنايي بيشتر مراكز فرهنگي انگلستان با اين آثار، نمايشگاهي از آثار نصراله افجه اي استاد خوشنويسي و نقاشيخط و سيدعليرضا سعادتمند تذهيب كار و مينياتوريست جوان در اين كشور برگزار مي شود.
در اين نمايشگاه كه تا شنبه 11 آذر داير خواهد بود، بيش از 30 تابلوي نفيس افجه اي و سعادتمند به نمايش درمي آيد. آثار افجه اي قبلا در فرانسه، انگلستان، اندونزي، آمريكا، عربستان، ايتاليا، دبي و سوئيس به تماشا گذاشته شده و علاقمندان بريتانيايي شاهد كارهاي اين اساتيد در خوشنويسي اشعار خيام بوده اند. نمايشگاه از دوم تا چهارم آذرماه نيز در انستيتو اسلامي منچستر برپا خواهد بود.

در دومين روز جشنواره فيلم كوتاه
مروري بر آثار مدرسه  ملي فيلم لودز لهستان
ايسنا: در دومين روز از برنامه هاي نمايش فيلم جشنواره فيلم كوتاه تهران كه امروز در سينماهاي فلسطين و قيام برگزار مي شود، مرور بر فيلم هاي مدرسه ملي فيلم و تلويزيون و تئاتر لودز لهستان و موسسه آندره وايدا از جمله برنامه هايي ويژه روز دوم است.
نمايش فيلمهاي اين برنامه از ساعت  ۱۷ تا  ۳۰‎/۱۸ در سينما فلسطين برپا مي شود. تعدادي از فيلم هاي كوتاهي كه در دومين روز جشنواره فيلم كوتاه تهران در بخش هاي نگاه ملي (سينما قيام)، مسابقه بين الملل، مسابقه آسيا پاسفيك، مسابقه جوان، چشم انداز سرزمين زيباي ما و پيامبر اعظم (ص) به روي پرده مي روند، پيش تر در فستيوالهاي بين المللي حضور داشته اند. از جمله اين آثار مي توان به پويانمايي صفر درجه (اميد خوش نظر)، مستند زندگي (محمد فلاورجاني)، مستند قانا (محمدرضا عباس پور)، پيرمرد و خط (پناه برخدا رضايي)، چيزي شبيه چشمهايم ( هوشنگ ميرزايي)، مالا (كورش فرزانگان)، و محدوده دايره (شهرام مكري) اشاره كرد.

نمايش فيلم هاي جشنواره كيش درتهران
گروه ادب و هنر- جلسات نمايش فيلم هاي بخش مسابقه و نشست هاي تخصصي هفتمين جشنواره بين المللي مستند كيش همزمان با كيش در تهران نيز برگزار مي شود.
دكتر علي طهماسبي، دكتر محمود گل محمدي، نادر حقيقت و مهرداد اسكويي، نشست هاي تخصصي جشنواره مستند كيش را در تهران برعهده دارند. جلسات با همكاري اعضاي دفتر انجمن سينماي جوان در ايام برگزاري جشنواره مستند كيش با موضوعات يكسان با عناوين نشست هاي تخصصي اين جشنواره در فرهنگسراي هنر (ارسباران) برگزار مي شود.
۴۰ فيلم شركت كننده در بخش مسابقه سينماي ايران هفتمين جشنواره بين الملل سينماي مستند كيش نيز در ايام برگزاري اين جشنواره هر روز در دو سانس، ساعت 10 و 14 در فرهنگسراي هنر نمايش داده مي شود.-
هفتمين جشنواره كيش روز دوشنبه 13 آذر در ساعت 10 صبح با حضور جمعي از مستندسازان و هنرمندان در تالار حافظ دانشگاه كيش افتتاح مي شود و مراسم افتتاحيه اين جشنواره روز پنج شنبه 16 آذر ماه در ساعت 18 در فضاي باز اسكله تفريحي جزيره كيش خليج هميشه نيلگون فارس برگزار مي شود.

اخبار كوتاه
بر ديوار نگارخانه ها
گالري ضرابي: نمايشگاه نقاشي مرجان زهره وند‎/ از 17تا۲۲آذر‎/ پاسداران، بوستان،۲ شهيد عراقي، گلزارغربي، پلاك 61 / تلفن: 22309054.
نگارخانه شيرين و فرهاد: نمايشگاه خوشنويسي سيدجلال رضوي‎/ تا پنجم آذر‎/ كوي نصر(گيشا)، بين خيابان 34 و 36، پلاك۱۷۵/تلفن: 6-88280415.
گالري هفت ثمر: نمايشگاه زيورآلات شهرام ابراهيمي‎/ 3 تا 8 آذر‎/ خيابان مطهري، كوه نور، كوي پنجم، پلاك 25 / تلفن: 88731403.
مستند قانا در بلاروس: فيلم مستند قانا به كارگرداني محمدرضا عباسيان كه نمايشي از مظلوميت مردم لبنان و فلسطين است در جشنواره فيلم مينسك به نمايش در مي آيد. در اين فستيوال كه از 18 لغايت 25 نوامبر (4 آذرماه) در كشور بلاروس برپاست، همچنين فيلم ماه جبين روح الله حجازي نيز به نمايش درمي آيد. جشنواره فيلم مينسك، امسال در پايتخت بلاروس برپايي سيزدهمين دوره اش را پشت سر مي گذارد.
سخنراني حميد مولانا: نشست فرهنگ واژه شناسي (فرهنگ، مفاهيم و قدرت) با سخنراني پرفسور حميد مولانا برگزار مي شود. اين نشست دومين نشست پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه با سخنراني استاد دانشگاه امريكن در واشنگتن ساعت 14 تا 16 روز چهارشنبه اول آذرماه برگزار خواهد شد.
فيلم هاي سوئيسي در ژاپن: دو فيلم از آثار دانيل اشميد فيلمساز فقيد سوئيسي در جشنواره فيلمكس ژاپن به نمايش درمي آيد. اين رويداد سينمايي يكي از معتبرترين فستيوال هاي فيلم در آسيا به شمار مي رود و هر سال در همين ايام در شهر توكيو برگزار مي شود. بخش جنبي جشنواره فيلم توكيو علاوه بر نمايش آثاري از دانيل اشميد مروري بر 17 فيلم از كيهاچي اوكاموتو فيلمساز صاحب سبك ژاپني خواهد داشت.
بررسي سينماي برتولوچي: پير پائولو كالزا- دكتر تاريخ و نقد سينما، طراح دكور و روزنامه نگار ايتاليايي- روز چهارشنبه 8 آذر در تالار انديشه سينماي برناردو برتولوچي را در حضور سينماگران و منتقدان ايراني نقد و بررسي كند.علاقه مندان براي شركت در اين نشست مي توانند ساعت۱۵ روز چهارشنبه 8آذر به تالار انديشه حوزه هنري واقع در تقاطع خيابان هاي حافظ و سميه مراجعه كنند.
انتشار عكس هاي برجي: مجموعه عكس هاي جنگ رضا برجي مستندساز و عكاس منتشر مي شود. اين كتاب شامل 250 قطعه عكس از كشورهاي دنياست كه در مجموع 13 جنگ را در بر مي گيرد. اين كتاب توسط فرهنگسراي پايداري منتشر مي شود. اين فيلمساز و عكاس مشغول ساخت فيلم بلند مردان مقاومت درباره جنگ 33 روزه لبنان است و قصد دارد آن را در جشنواره فيلم فجر به نمايش در آورد.
002574.jpg
برگزيده جشنواره كوزوو: نمايش مناسك آييني تاديب و تربيت در توليد كارخانه اي قاتلان بچه خوار از ايران برگزيده جشنواره  فيلم و تئاتر كوزوو شد. اين نمايش نوشته و كار محسن رنجبر پيش از اين براي اولين بار در نهمين جشنواره تئاتر دانشگاهي ايران اجرا شد و جايزه بهترين كارگرداني را دريافت كرد. نمايش مناسك آييني تاديب و تربيت درباره كودكي و گذشته سه قاتل است كه در نوع خود كاري تجربي محسوب مي شود كه قصد تجربه شكل هاي جديد اجرايي و ارائه حرف هاي خاصي را دارد و طي اتودهاي گروهي شكل گرفته است.
نمايشگاه هنر اسلامي: نمايشگاه زيباترين هنرهاي اسلامي با نمايش آثاري از شيخ عثمان طه- خوشنويس قرآن كريم- در عربستان برپا شد. موسسه چاپ قرآن كريم عربستان، نمايشگاهي با موضوع برترين حرفه ها و صنايع دستي جهان اسلام راه اندازي كرده است. به گفته  عبدالعزيز ناجي الحربي- مدير كنترل كيفيت چاپ موسسه چاپ و نشر قرآن كريم عربستان- ميانگين توليدات موسسه تا پايان سال۱۴۲۶ هجري- قمري بالغ بر 220 ميليون نسخه از همه نوع مصحف است و توليد ساليانه اين موسسه 10 ميليون نسخه فراتر مي رود.
گردهمايي ايثارگران: نخستين گردهمايي مسئولان هماهنگي امور ايثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي روز يكشنبه 12 آذرماه برگزار مي شود.در اين گردهمايي يك روزه كه مسئولان هماهنگي امور ايثارگران استان ها و سازمان هاي تابعه وزارتخانه حضور خواهند يافت، وظايف سازماني و برنامه هاي آتي دفاتر ايثارگران تبيين و تشريح خواهد شد.
تكنوازي توحيدي: عماد توحيدي- نوازنده، آهنگساز و مؤلف- در دومين تور اروپايي خود در 4 كشور اروپايي اسكاتلند، ايتاليا، اسپانيا و يونان به اجراي تكنوازي دف خواهد پرداخت. او همچنين در ژانويه امسال در لايپتيك و نورنبرگ مهمانEaste music Festival خواهد بود.عماد توحيدي هم اكنون مشغول به پايان رساندن اثر خود به نام قلندروار است.
بزرگداشت سلمان هراتي:مراسم نكوداشت آموزگار شعر انقلاب سلمان هراتي با حضور قيصر امين پور، سيدضياءالدين شفيعي و ميراحمد ميراحسان برگزار خواهد شد. اين مراسم در دومين محفل دانشجويي ادبيات پايداري ساعت 15 امروز در تالار كمال دانشكده  ادبيات و علوم انساني دانشگاه تهران برپا مي شود.

هنرايراني
مشهد- رقابت 260 گروه سرود
۲۶۰گروه سرود از 27 استان كشور در ششمين جشنواره سراسري سرود ضامن آهو در مشهد به رقابت خواهند پرداخت. مرحله غيرحضوري جشنواره با نظارت داوران استاني و كشوري در سه قسمت شعر، موسيقي و همخواني به بررسي آثار ارسالي آغاز شده است كه پس ازاتمام داوري آثار، 17 گروه به مرحله حضوري راه خواهند يافت.اين جشنواره در ذيل چهارمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) كه متشكل از 28 جشنواره و همايش است، برگزار خواهد شد.
يزد- راه اندازي شبكه قرآني
در حاشيه راه اندازي شبكه قرآني استان يزد محمدرضا شايق در اين خصوص اظهار كرد: در شبكه قرآني استان يزد برنامه ها به صورت كاملاً سنجيده،  دقيق در راستاي اهداف اسلامي براي علاقه مندان به تصوير كشيده مي شود.وي افزود: قرآن و اثرات آن در پيرو اهل -بيت(ع) و در كنار اين ائمه اطهار(ع) در قالب ابزاري چون راهنمايي در دين است و قرآن بدون اهل بيت(ع)، قرآن بدون راهنماست.
گلستان- كتاب عكس دفاع مقدس
به دنبال تشكيل كانون عكس حوزه هنري و انجمن عكاسان دفاع مقدس استان گلستان، كتاب عكس دفاع مقدس استان منتشر مي شود.محمدرضا خاكپور، رييس حوزه هنري گلستان با اعلام اين خبر گفت:  قاب تصوير قابليت بالايي در انتقال مفاهيم و مضامين والاي ارزشي داشته و با توجه به درخشش عكاسان گلستاني در جشنواره هاي مختلف، شايسته است فعاليت اين هنرمندان انسجام بيشتري پيدا كند.به گفته وي اين كتاب با همكاري بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس منتشر خواهد شد.
جزيره كيش- نمايشگاه از خزر تا خليج فارس
نمايشگاه عكس از خزر تا خليج فارس با چهل عكس از بهرام عابديني در حاشيه هفتمين جشنواره بين المللي مستند كيش برگزار مي شود.بافت قديمي شهرهاي ايران، آثار تاريخي و منظره هاي ايران در مناطق بين درياي خزر و خليج فارس سوژه  هاي اصلي نمايشگاه عكس از خزر تا خليج فارس هستند.كشتي يوناني، بافت قديمي كيش و ساختار جغرافيايي اين جزيره و همچنين تصاويري از شيراز، تخت جمشيد، بناهاي تاريخي، تهران، آذربايجان و تصاويري از طبس و كويرهاي ايران از ديگر موضوعات عكس هاي بهرام عابديني است.
كاشان- همايش ادبي هنري
همايش نقش كاشان در مكتب ادبي- هنري اصفهان (دوره صفويه) در شهر كاشان برگزار مي شود.
در اين نشست علمي يك روزه، دكتر شهرام پازوكي، احمد خاتمي، محمدحسن حائري، سيدمحمد راستگو، فائزه جنيدي، حسين حيدري، مهندس سيف الله امينيان، اميرحسين چيت سازان و فرشيد پوريا نيز به ارائه مقالات پژوهشي خود پرداختند.

ادب و هنر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |