چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۹ - Nov 22, 2006
چند روز قبل از اجراي حكم رخ داد
اعتراف به دومين جنايت
در سايه چوبه دار
002700.jpg
گروه حوادث- زنداني محكوم به اعدام، وقتي كه سايه مرگ را بالاي سرش ديد، لب به اعتراف تكاندهنده   اي گشود و راز قتل يك دختر دانشجو را فاش كرد.
كابوسهاي شبانه مرد جنايتكار
دو سال از حضور مرد جوان به نام صادق در زندان مي گذشت كه نامه اي از سوي اجراي احكام دادسراي كرج به دست وي رسيد. مرد بعد از باز كردن نامه دريافت كه كمتر از يكماه به اجراي حكم اعدامش نمانده است. در تمام آن لحظات كه صادق در حال انتقال از بند محكومان عادي به طرف بند محكومان به اعدام بود، تمام دوران زندگي اش تا هنگامي كه در جلسه دادگاه به اتهام قتل پسر جوان به اعدام محكوم شده بود مثل يك فيلم از جلوي چشمانش گذشت، اما راز جنايت فاش نشده اش ، حتي بيش از قتلي كه مرتكب شده بود آزارش مي داد. راز وحشتناك قتل دختر جوان در گردنه كوهين مثل بختك به زندگيش چسبيده بود و هرشب كابوسش او را رها نمي كرد، با خودش فكركرد كه حالا كه به آخر خط رسيده است وقتش است كه اين راز را فاش كند، هنوز آفتاب طلوع نكرده بود كه صادق نگهبان زندان را صدا زد و به او گفت مي خواهد با بازپرس جنايي كرج صبحت كند.
پايان خط يك جنايت
ساعاتي بعد متهم در مقابل قاضي زارع نشسته بود و گره كور جنايتي را گشود، او به بازپرس گفت: پائيز سال 79 به همراه همسر صيغه اي ام از قزوين به طرف گيلان حركت كرديم، در طول مسير در حالي كه به شدت دچار مشكل مالي بودم ،مقابل يك دكه روزنامه فروشي ايستاديم و من براي خريد سيگار از خودرو پياده شدم. كنار دكه دختر جواني كه به نظر مي رسيد مقدار زيادي پول به همراه داشت توجهم را جلب كرد. در يك لحظه تصميم به سرقت پولهاي او گرفتم، وقتي ماجرا را به همسرصيغه اي ام گفتم ، قرار شد همسرم به سراغ اين دختر برود و من هم به عنوان مسافر كش مقابل آنها توقف كنم و بعد از سوار كردن دختر در فرصتي مناسب پول هاي او را سرقت كنيم.
وي ادامه داد: بعد از آنكه با اين نقشه دختر را سوار خودرو كرديم وي به همراه همسر صيغه  اي ام در صندلي عقب نشستند و بعد از چند لحظه گفتگو دريافتيم او مبلغ 7 ميليون تومان تراول چك به همراه دارد. بعد از گذراندن گردنه كوهين بود كه داخل يك جاده خاكي رفتم و با تهديد چاقو، همسرم پول  ها را از دختر دانشجو گرفت و سپس او را با همدستي همسر صيغه اي ام به قتل رسانده و جسدش را در كوهستان رها كرديم اما بعد از چند ساعت دوباره بازگشتيم و او را به آتش كشيديم. بازپرس پرونده با شنيدن اين اظهارات ، دستور داد تا تيمي از كارآگاهان دايره ويژه قتل كرج به سرپرستي سروان عليزاده و ستوان ترابي به بررسي اين ماجرا بپردازند.
كارآگاهان با اين اعترافات به محلي كه مرد ادعا مي كرد در آنجا مرتكب جنايت شده رفتند و هنگامي كه آثاري از استخوانهاي يك جسد را كشف كردند، دريافتند كه احتمالا اظهارات اين مرد درست بوده است. مرد متهم در بازجويي  ها در باره اينكه چرا پس از 6 سال لب به اعتراف گشوده است گفت: بعد از اينكه مطمئن شدم اعدام خواهم شد ، خواستم تا خانواده دختر قرباني بعد از اين همه سال از نگراني خارج شوند. بازپرس شعبه 17 دادسراي كرج با صدور قرار بازداشت قانوني دستور داد پرونده اين ماجرا براي رسيدگي و شناسايي دختر جوان كه تاكنون هيچ سرنخي از خانواده اش در دست نيست به دادسراي قزوين ارجاع شود.

حبس ابد براي فرشته مرگ آلمان
002697.jpg
گروه حوادث- پرستاري كه متهم است 28 بيمار خود را در بيمارستاني در جنوب آلمان به قتل رسانده است دوشنبه گذشته از سوي قضات دادگاه به حبس ابد محكوم شد .
به گزارش رويترز، استفان لتر پرستار قاتلي كه به وي لقب فرشته مرگ آلمان داده شده است، پس از آنكه به 27 مورد قتل عمدي و يك مورد قتل از روي ترحم متهم شد،به عنوان مخوف ترين قاتل سريالي آلمان بعد از جنگ جهاني دوم معرفي شد.
بر طبق شواهدي كه در طي 9 ماه جلسات محاكمه وي ارايه شد، لتر 28 ساله قربانيان خود را بوسيله تزريق چند داروي مرگبار به قتل مي رسانده است .او در نخستين جلسه محاكمه خود در ماه فوريه پذيرفت كه 28 بيمار را به قتل رسانده است اما مدعي شد كه نمي تواند به ياد بياورد كه آنها را چگونه به قتل رسانده است.
وكيل لتر، يورگن فيشر در جلسات محاكمه تلاش كرد تا ثابت كند كه موكلش از روي ترحم و براي آنكه بيماراني را كه درد مي كشيدند راحت كند دست به اين جنايتها زده است.
قاضي هاري رچنر نيز با بيان اينكه اين درست است كه متهم مدعي شده است محرك اصلي او براي اين جنايتها،كاهش رنج و درد بيماران بوده است اما او حق اين كار را نداشته است.
جنايتهاي اين مرد كه اكثرا در بيمارستان سونفتوفن در جنوب غربي مونيخ رخ داده است از فوريه 2003 و يك ماه پس از آنكه اين مرد به عنوان پرستار در اين بيمارستان شروع به كار كرد آغاز شد. قربانيان بين 40 تا 94 سال سن داشتند كه در ميان آنها دو زن مبتلا به بيماريهاي صعب العلاج وجود داشتند ، اما تعداد زيادي از آنها بر خلاف گفته هاي اين پرستار دچار بيماريهاي حاد نبوده اند و تنها چند ساعت در بيمارستان تحت مراقبت بوده اند.
ماجراي اين قتلها هنگامي فاش شد كه مسئولان بيمارستان با پليس تماس گرفته و اعلام كردند كه مقدار زيادي داروهاي مسكن قوي از بيمارستان ناپديد شده است، در تحقيقات مشخص شد كه مرد پرستار آنها را به سرقت برده است و از همانجا بود كه با پيگيري موضوع ماجراي قتلهاي سريالي فاش شد.

عامل اسيدپاشي مرگبار:
تنها مي خواستم يك انتقام كوچك بگيرم
002694.jpg
گروه حوادث- جوان كينه جويي كه براي انتقام گيري از همسر صيغه اي مادرش، وي را با پاشيدن اسيد به قتل رسانده بود صبح ديروز در جلسه محاكمه اش مدعي شد تنها قصد داشته است يك انتقام كوچك از وي بگيرد.
رسيدگي به ماجراي اين جنايت هنگامي در دستور كار پليس تهران قرار گرفت كه صبح 29 ارديبهشت 84، خانواده مردي به نام كريم با مراجعه به دادسراي عمومي و انقلاب تهران با طرح شكايتي مدعي شدند پسر جواني به نام عباس فرزند آنها را در حالي كه در خواب بوده است با پاشيدن اسيد به شدت مجروح كرده است. با اين گزارش ، تحقيق از همسر صيغه اي متهم كه مادر عباس بود آغاز شد ، وي در بازجويي ها به كارآگاهان گفت : زمان حادثه من و كريم در خواب بوديم كه ناگهان با صداي فرياد همسرم كه داد مي زد سوختم، از خواب پريدم. همسرم با عجله به طرف حمام رفت و از شدت سوزش و درد بي حال بر زمين افتاد. اين زن به كارآگاهان گفت كه احتمال مي دهد فرزندش (عباس) مرتكب اين جنايت شده باشد.
در بازجويي از مرد مجروح كه بر روي تخت بيمارستان در وضعيت حادي قرار داشت وي مدعي شد كه فرزند همسر صيغه ايش بارها او را به خاطر صيغه كردن مادرش به مرگ تهديد كرده بود ، دستگيري اين جوان در دستور كار پليس قرار گرفت. با گذشت 57 روز از حادثه در حالي كه پليس در رديابي  هاي خود براي دستگيري عباس، مخفيگاه او را در قم رديابي كرده بود ، كريم در اثر سوختگي شديد بر روي تخت بيمارستان جان باخت.
با مرگ مرد مجروح، پرونده به اتهام قتل به بازپرس ويژه قتل سپرده شد و با سرنخهايي كه از اين مرد وجود داشت وي در يك عمليات غافلگيرانه در محاصره پليس قرار گرفت. عباس پس از دستگيري با اعتراف به اسيدپاشي، انگيزه خود از اين جنايت را انتقامجويي بيان كرد. وي مدعي شد: چند سال قبل ، مقتول كه از دوستان خانوادگي مان بود شروع به رفت و آمد به خانه مان كرد، تا اينكه پدرم مدتي بعد مرد.پس از مرگ پدرم او هر روز به خانه ما مي آمد تا اينكه مادرم را به صيغه خود درآورد. من از اين اتفاقات ناراحت بودم و از اين مرد كينه به دل گرفته بودم. چندين بار او را تهديد به مرگ كردم تا اينكه يك هفته قبل از جنايت مقداري اسيد تهيه كردم و آن را به روي او ريختم.با اين اعترافات ، پرونده اين جنايت وحشتناك براي رسيدگي به شعبه 71 دادگاه كيفري استان ارسال شد و قضات دادگاه ديروز به بررسي اين جنايت پرداختند
مي خواستم يك انتقام كوچك بگيرم
در جلسه محاكمه اين جوان كه صبح ديروز درشعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي عزيز محمدي و با حضور چهار مستشار دادگاه ( سليماني ، رحيمي، افتخاري ، عبداللهي) برگزار شد، پس از درخواست قصاص از سوي مادر قرباني ، متهم جوان در جايگاه دفاع قرار گرفت و در حالي كه اتهام اسيد پاشي را قبول داشت گفت: 6 سال بود كه به كريم گفته  بودم پايش را از زندگي ما بيرون بكشد. من به اين خاطر دست به اين كار زدم كه مي خواستم از او يك انتقام كوچك بگيرم و او را بترسانم، اما قصد كشتن او را نداشتم. حالا هم درخواست مي كنم زودتر مرا قصاص كنيد تا راحت شوم. بر پايه اين گزارش با اخذ آخرين دفاع 5قاضي دادگاه وارد شور شدند تا حكم اين پرونده را صادر كنند.

پليس درتعقيب سه باند سارقان مسلح
گروه حوادث - كارآگاهان پليس تهران جستجوي خود براي دستگيري سه باند سارقان مسلح خودرو را آغاز كردند
روز گذشته رضا جعفري معاونت دادسراي جنايي تهران ضمن اعلام خبر سرقت يك خودرو پرشيا گفت :20 آبان، ماموران پليس پايتخت از وقوع سرقت مسلحانه خودرو پرشيايي كه سارقان ، راننده آن را مورد اصابت چاقو قرار داده بودند مطلع شدند.
مالك خودرو كه به دليل جراحت در بيمارستان بستري است در مورد چگونگي وقوع اين حادثه در بازجويي ها مدعي شد كه پس از آنكه دو مرد و يك زن را به عنوان مسافر در مسير تهران كرج به طور دربستي سوار خودروام كردم بعد از طي مسيري در يك منطقه خلوت خارج از شهر ، ناگهان مسافران با تهديد اسلحه از من خواستند تا خودروام را متوقف كنم و زماني كه با مقاومت من مواجه شدند با ضربه چاقو به ناحيه كتف مرا مجروح كرده و بعد از اينكه مرا از خودرو بيرون انداختند سوار بر خودروام متواري شدند، با توضيحات اين مرد ، پليس بررسي هاي خود را براي دستگيري سارقان آغاز كردند معاونت دادسراي جنايي در ادامه اين خبر گفت: ساعت 23و۳۰دقيقه روز دوشنبه نيز پليس از سرقت مشابهي در منطقه سعادت آباد گزارش داد.
در همين حال محمد تورنگ رئيس اطلاع رساني پليس تهران بزرگ نيز از حمله مسلحانه دو مرد و دو زن به راننده يك خودرو پرايد در 48ساعت گذشته خبر داد. تورنگ گفت :اين سارقان سوار بر خودرو تويوتا در منطقه اي درغرب پايتخت سوژه مورد نظر خود را كه يك خودرو مسافركش پرايد بود انتخاب كرده و دو نفر از آنان با كرايه دربستي خودرو سوار آن شده و همراهان آنان سوار بر خودرو تويوتا به دنبال آنان روانه شده و در نهايت در يك منطقه خلوت با شيئي شبيه اسلحه او را تهديد كردند كه هر چه وجه نقد همراه دارد به آنان بدهد، مالك خودرو از ترس جان خود 27هزارتومان پولي را كه حاصل چند روز كارش بود به سارقان داد و آنان بعد از ترك خودرو پرايد، سوار اتومبيل همدستانشان شده و فرار كردند.تورنگ از شهرونداني كه در تهران با خودرو شخصي خود مسافركشي مي كنند خواست براي تامين امنيت خود و اموالشان در سوار كردن افراد به عنوان مسافر دقت بيشتري به عمل آورند.

هلاكت 95 شرور در عمليات پليس
002703.jpg
گروه حوادث - با اجراي رزمايش اقتدار۲ كه از 22 آبانماه به مدت 5 روز در مناطق مرزي كشور برگزار شد 95 نفر از اشرار منطقه به هلاكت رسيدند.
جانشين فرماندهي قرارگاه رسول اكرم (ص) در نشست مطبوعاتي با بيان اين خبر گفت: طي اجراي اين رزمايش، بيش از 20 هزار كيلومتر مربع از منطقه عمومي جنوب كرمان پاكسازي و بيش از 1200 كيلوگرم مواد مخدر از اشرار كشف و 34 دستگاه خودرو و بيش از يكصد قبضه سلاح كلت كمري از آنان ضبط شد.
سردار رضايي با بيان اين كه اين قرارگاه با تحت پوشش قرار دادن چهار استان، پنج ماموريت اصلي را دنبال مي كند، افزود: طي سالهاي اخير، تعداد زيادي افغاني به سمت كشور ما روانه شده و در استان هاي مرزي كشور مستقر شدند، به طوري كه در بررسي ها مشخص شده است در حال حاضر بيش از 500 هزار تبعه بيگانه از جمله افغاني ها در استان سيستان و بلوچستان حضور دارند كه اين، خود دليل بسياري از ناامني هاي موجود در منطقه است. وي با بيان اين كه كاروان هاي حمل مواد مخدر كه بعضا بالاي 5 تن مواد مخدر حمل مي كردند، به طور معمول حداقل از سوي 10 دستگاه خودرو اسكورت مي شدند، اظهار كرد: اين كاروان ها بيش از 30 تا 40 تفنگچي دارند كه اقدامات حفاظتي آنان را انجام دهند، از اين رو با اقدامات گسترده نيروي انتظامي، سازماندهي، سركردگان اين كاروان ها به هم خورده و در حال حاضر اقدامات كنترلي كاروان هاي شتري و موتوري هم به نوعي در حال پيگيري است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |