چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۹ - Nov 22, 2006
طرح ملي غني سازي آرد دركشور اجرا مي شود
002619.jpg
گروه اجتماعي ملي شدن غني سازي آرد با توجه به شيوع بالاي كمبود آهن و كم خوني در مناطق مختلف كشور، روزانه 2 تا 3 ريال به ازاي هر نفر قيمت نان را افزايش مي دهد كه سالانه مبلغ 730 ريال مي شود، در حاليكه يك فرد كم خون هزينه هاي بسيار بالاتري را با بيماري اش به خانواده و جامعه وارد مي كند كه با جايگزيني غني سازي مواد غذايي به جاي مكمل ياري، ضمن تامين آهن مورد نياز افراد جامعه، صرفه جويي اقتصادي نيز به دنبال خواهد داشت.
به گزارش همشهري، دومين نشست مشورتي برنامه ملي غني سازي مواد غذايي با تاكيد بر "غني سازي آرد" توسط دانشگاه علوم پزشكي ايران و دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت برگزار شد. صفوي، مدير كل دفتر بهبود تغذيه در وزارت بهداشت در خصوص طرح ملي غني سازي آرد گفت: غني سازي يعني افزودن يك يا چند ماده مغذي به مواد غذايي به منظور جبران كمبود آنها در جامعه. وي افزود: غني سازي روش جديدي براي پيشگيري از كمبود مواد مغذي نيست و بيش از 100سال است كه از اين روش استفاده مي شود و كشورهايي مثل آمريكا و انگليس 60 سال است كه اين طرح را اجرا مي كنند، ضمن اينكه ريزمغذي هاي ديگر مثل آهن، كلسيم و ويتامين هاي گروه B را نيز به آهن افزوده اند.
بر اساس نتايج بررسي مصرف مواد غذايي كه در سال 1379 تا 1381 توسط انستيتو تحقيقات تغذيه انجام شده، متوسط مصرف روزانه نان براي هر نفر در حدود 320 گرم است. بنابراين نان يك حامل مناسب براي غني سازي با آهن و ساير ريزمغذي ها در كشور محسوب مي شود.
اما از علل مهم غني سازي آرد با آهن و اسيد فوليك آن است كه توليد آرد غني شده به صورت متمركز انجام مي شود، تكنولوژي غني سازي آرد آسان و كم هزينه بوده، درصد بالايي از مردم آن را به طور مرتب مصرف مي كنند و جالب تر اينكه پس از غني سازي هيچ تغييري در طعم، رنگ و مزه نان ايجاد نمي شود به علاوه، با توجه به متوسط مصرف نان در كشور، آهن و اسيد فوليكي كه به آرد اضافه مي شود، خطر اضافه مصرف و احتمال مسموميت ناشي از دريافت زياد اين دو ماده مغذي را به همراه ندارد.
طي بررسي هاي كشوري 10 درصد از زنان باردار و 14 درصد از كودكان 15 تا 25 ماهه دچار كم خوني بارز هستند كه تمامي شاخص هاي خوني شان نيز از اين حقيقت حكايت مي كند.
وزارت بهداشت در گزارشي تغييرات رفتاري مثل خستگي و بي تفاوتي، افزايش ابتلا به بيماريها، افزايش غيبت از مدرسه، افزايش شيوع و شدت كم خوني فقر آهن در دوران بارداري و به دنبال آن افزايش مرگ و مير مادران و افزايش و تولد نوزادان كم وزن و نارس را از ديگر عوارض فقر آهن اعلام كرد. بنا بر اين گزارش، مصرف قرص آهن و غني سازي مواد غذايي در پيشگيري از كمبود آهن و كم خوني ناشي از آن موثر است.

تشكيل مجتمع ويژه رسيدگي به جرايم امنيتي و قاچاق
گروه اجتماعي - با هدف ارتقاي سطح امنيت و در راستاي دستور رئيس قوه قضائيه در خصوص برخورد ويژه با اشرار و مجرمين خطرناك در شرق و جنوب كشور، مجتمع ويژه رسيدگي به جرايم امنيتي و قاچاق در شهر بندرعباس آغاز به كار مي كند.
محسن يكتن خدايي با اعلام اين مطلب در جلسه مشترك با روساي مركز مبارزه با قاچاق كالا و ارز فرماندهي انتظامي هرمزگان و گمركات استان تصريح كرد: در پي تأكيدات صورت گرفته در جلسه 14 آبان ماه با مشاور رئيس قوه قضائيه در شهر مشهد، استان هرمزگان پس از سيستان و بلوچستان دومين استاني است كه اين مجتمع ويژه را ايجاد مي كند.رئيس كل دادگستري هرمزگان گفت: در اين مجتمع همه مراحل دادرسي اعم از دادسرا و دادگاه مستقر خواهد بود تا فرآيند صدور حكم سريعتر و دقيق تر انجام شده و امكان نظارت و اتخاذ وحدت رويه نيز آسان تر شود.يكتن خدايي همكاري دستگاههاي اجرايي، انتظامي، امنيتي در استان يا دادگستري به منظور مبارزه با جرايم امنيتي و قاچاق را بسيار خوب توصيف كرد و افزود: اگر اين همدلي و هماهنگي وجود نداشت اشرار و مجرمين خطرناك، هرمزگان را با توجه به موقعيت خاص جغرافيايي و تركيب متنوع قومي عرصه تاراج خود مي كردند.
وي آمار بالاي كشفيات مواد مخدر، اسلحه غيرمجاز، كالاي قاچاق و سوخت قاچاق در استان را دستاوردي مهم توصيف كرد و در عين حال از مسئولين ذيربط در استانهاي مجاور خواست با پيگيري دقيق موارد جرم در همان استان از ورود متهمان به هرمزگان كه مرز آبي و مقصد فرار براي آنهاست جلو گيري كنند.يكتن خدايي در خصوص صلاحيت اين مجتمع نيز گفت: اين مجتمع قضايي علاوه بر رسيدگي به كليه جرايم ضد امنيت و آسايش عمومي، موارد ويژه، جرايم سنگين و باندي، قاچاق كالا و ارز و قاچاق مواد مخدر در بندرعباس به جرايم مهم ساير نقاط استان نيز رسيدگي مي كند.وي خاطرنشان كرد: قضات مجرب و ويژه اي براي اين مجتمع در نظر گرفته شده است تا كار رسيدگي با سرعت صورت پذيرد.

۹۹درصد بازنشستگان مشاغل سخت و زيان آور
را مردان تشكيل مي  دهند
گروه اجتماعي- بيش از 99 درصد از بازنشستگان مشاغل سخت و زيان آور را مردان تشكيل مي دهند.
سياوش قراگزلو- سرپرست دفتر آمار و محاسبات اقتصادي و اجتماعي سازمان تامين اجتماعي- با اعلام اين خبر گفت: متوسط سابقه اصلي مردان در مشاغل سخت و زيان آور، بيش از زنان است اما سابقه ارفاقي زنان بيشتر از مردان است .
وي ميانگين سابقه ارفاقي را براي زنان 3/9سال و براي مردان، 7/8سال عنوان كرد.سرپرست دفتر آمار و محاسبات اقتصادي سازمان تامين اجتماعي، فراواني سني را براي بازنشستگان مشاغل سخت و زيان آور، 45 تا۴۹سال اعلام كرده و افزود: بيش از 32 درصد بازنشستگان در اين مشاغل مربوط به گروه سني 45تا۴۹سال است كه حدود يك سوم از كل بازنشستگان را شامل مي شود .
قراگوزلو آمار بازنشستگان مشاغل سخت و زيان آور را 93هزار و 413نفر تا پايان سال گذشته اعلام كرده و افزود: قانون بازنشستگي مشاغل سخت و زيان آور، از سال۱۳۸۱ در سازمان تامين اجتماعي به اجرا درآمده و تا پايان اسفندماه سال گذشته، بيش از 93هزار نفر با اين قانون بازنشسته شده اند .وي افزود: بازنشستگان مشاغل سخت و زيان آور حدود 15 درصد از كل بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي را تشكيل مي دهند كه اين گروه، پس از بازنشستگان عادي، بيشترين فراواني را به خود اختصاص مي دهند .

جوانان هندي شادترين و ژاپني ها
غمگين ترين مردم جهان هستند
گروه اجتماعي - تحقيقات بين المللي نشان مي دهد كه جوانان كشورهاي در حال توسعه حداقل دو برابر جوانان كشورهاي توسعه يافته نسبت به زندگي  خود احساس رضايت و خرسندي مي كنند؛ به گونه اي كه جوانان هندي شادترين و جوانان ژاپني غمگين ترين هاي جهان هستند.
به گزارش ايسنا براساس تحقيقات جهاني انجام شده بر روي بيش از۵۴۰۰ جوان در 14 كشور مختلف، تنها 43 درصد از افراد 16 تا 34 سال نسبت به زندگي خود اظهار شادماني و خرسندي كردند.مركز تحقيقات بين المللي MTV نت و رك اعلام كرد كه اين ارقام نشان مي دهد در كشورهاي توسعه يافته اي مانند انگليس و آمريكا كمتر از۳۰ درصد از جوانان احساس خوشبختي مي كنند؛ اين در حاليست كه تنها 8 درصد جوانان ژاپني از زندگي خود رضايت دارند. لازم به ذكر است كه اين تحقيق بر روي 14 كشور آرژانتين، برزيل، چين، دانمارك، فرانسه، آلمان، هند، اندونزي، ژاپن، مكزيك، آفريقاي جنوبي، سوئد، آمريكا و انگليس انجام شده است.

سفير ايران در امارات متحده عربي:
ناآگاهي از قوانين امارات بزرگترين
مشكل اتباع ايراني است
گروه اجتماعي - حضور پررنگ ايرانيان در امارات عربي متحده از دوره صفويه و اوايل دوره قاجاريه آغاز شده است. برآوردها نشان مي دهد بين 300 تا 400 هزار ايراني در اين كشور زندگي مي كنند.
چنين حجم عظيمي از تردد ايرانيان در امارات، مسائل كنسولي خاص خود را به همراه دارد و در اين رابطه سفارت جمهوري اسلامي ايران در ابوظبي و سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در دبي وقت زيادي را صرف رسيدگي به امور اتباع خود مي  كنند.
براساس آمارهاي موجود، سفارت جمهوري اسلامي ايران در صدر فهرست حمايت از اتباع كشور خود در امارات عربي متحده قرار دارد و برخي از نمايندگي هاي اروپايي در رتبه هاي بعدي قرار گرفته اند. به گفته سفير ايران در امارات، هم اكنون حدود 400 ايراني در شهرهاي مختلف اين كشور زنداني هستند كه به دليل تردد زياد اتباع ايراني، اين تعداد ثابت نبوده و در نوسان است. با اين حال 70 درصد بازداشت شدگان به جرم استفاده، حمل و يا خريد و فروش مواد مخدر و روانگردان در زندان هستند و 30 درصد مابقي نيز طيف مختلفي از جرايم را در برمي گيرد كه مسائل مالي از اهم آن است.
اخيراً به درخواست محمدعلي هادي- سفير ايران در امارات- تعدادي از زندانيان ايراني آزاد شده اند.وي در اين خصوص مي گويد: شماري از شهروندان ايراني صرفاً  به دليل همراه داشتن برخي از داروها در زندان هستند؛ داروهايي كه فروش آنها در ايران حتي بدون تجويز پزشك مجاز است. داروهاي روانگردان و حاوي تركيبات آرام بخش همچون داروهاي كدئين دار، ديازپام، اگزازپام، ادولت كولد و استامينوفن كدئين دار و برخي داروهاي ديگر كه استفاده و فروش آنها در ايران با تجويز يا بدون تجويز پزشك آزاد است اما در قوانين امارات، اين داروها در رده مواد مخدر و روانگردان قرار دارند و دارندگان آن به مجازات هاي سنگيني محكوم مي شوند.
وي معتقد است: اكثر ايرانياني كه در اين كشور محكوم مي شوند اطلاعي از قوانين اين كشور ندارند و به خاطر ارتكاب اعمالي كه در ايران غيرقانوني نيست، مجازات مي شوند.سفير ايران در خصوص نحوه آزاد سازي 250 ايراني از زندان هاي امارات گفت: معمولاً  درخواست عفو و فرمان عفو توسط بالاترين مقام قضايي و رئيس كشور صورت مي گيرد و اين رويه معمول كشورها است. با اين حال سفارت با پيگيري هاي مستمري كه انجام داد و با تبيين مشكلات خانوادگي زندانيان و مشكلات شخصي، بيماري و همچنين عدم تناسب جرم و مجازات، درخواست هاي عفو را به حكام امارت هاي ذيربط ارائه مي دهد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا خبر داد
اجراي طرح بسيج ملي تعويض پلا ك خودروها
002616.jpg
گروه اجتماعي- رئيس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: تعويض پلاك خودروها نيازمند اجراي طرح بسيج ملي در اين زمينه است.
سردار محمد رويانيان رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، افزود: بر اساس طرح بسيج ملي تعويض پلاك خودروها فرايند اجراي مراحل مختلف اين تعويض از طريق شركت پست صورت مي گيرد و رئيس جمهور نيز با اجراي آن موافقت كرده است.
رويانيان با اشاره به سه نوع پلاك خودرو شامل پلاك ملي ايران ، ليزري و قديمي در ايران اعلام كرد: از ابتداي شماره گذاري خودروها در ايران تاكنون هشت ميليون و 500 هزار زوج پلاك خودرو به مالكان واگذار شده و اين آمار به غير از هفت ميليون شماره پلاك موتورسيكلت هاست.
وي تصريح كرد: از آغاز اين طرح تاكنون سه ميليون و 221 هزار پلاك ملي "ايران" به دارندگان خودرو واگذار شده است.

با مردم
براي حفظ حقوق عابران پياده
@ ساماندهي پياده روهاي تهران كه خبر آن براي چندمين بار در رسانه ها منتشر مي شود كار بايسته اي است كه شهرداري تهران بايد با دقت و قاطعيت آن را به انجام برساند. تجاوز به حريم عابر پياده در ساخت و سازهاي 15 سال اخير به ويژه در مناطق شمال تهران، وضع اسف انگيزي پيدا كرده است. در ساخت و سازهاي جديد نيز فارغ از قيمت زمين و به خاطر حقوق مردم، شهرداري تهران بايد فضاي مناسب پياده روي را حفظ كند و اجازه ساخت و ساز ندهد.
جمال انوشي راد- تهران
كمبود ورزش و وضعيت جسماني دختران
وضعيت جسماني زنان و دختران جامعه بسيار نامناسب است. علت اين موضوع كم توجهي و چه بسا بي توجهي اوليا و مربيان است، در نتيجه زنان در جامعه ما دچار افسردگي و فرسودگي زودرس مي شوند. كمبود امكانات ورزشي و اساساً توجه به وضعيت جسماني دختران دانش آموز كه محدود به ساعات زنگ ورزش شده است، يكي از دلايل اصلي بي توجهي به وضعيت جسماني  اين قشر است. متاسفانه بعضي از خانواده ها كه متوجه اين مسأله نيستند حتي فرزندان خود را با ارايه معافيت پزشكي از همين ساعت اندك ورزش هم محروم مي كنند!
ورجاني- تهران
حفاري در آسفالت جديد!
در خيابان آزادي خيابان دامپزشكي، اندك زماني بعد از نوسازي، ماموران سازمان آب خيابان را براي نصب لوله هاي آب كندند. هماهنگي سازمان ها با شهرداري تهران براي حفاري ها، از اين قبيل زيان ها جلوگيري مي كند.
زينعلي- تهران
فروش زيرزميني شير يارانه اي
نرسيده به حكيميه شهرك شهيد بهشتي ساعت 5/8 صبح اعلام مي كنند شير يارانه اي تمام شده است و بعد همان شير يارانه اي به قيمت آزاد فروخته مي شود. اين تخلف نياز به رسيدگي دارد.
اميري- تهران
اين كار مجاز است؟
در بين برخي از پزشكان جراحي كه در بيمارستان هاي دولتي كار مي كنند يا طرف قرارداد بيمه اند رسم شده كه ابتدا در مطب هزينه جراحي را از بيمار مي گيرند و بعد از عمل در بيمارستان هم از بيمه حق الزحمه دريافت مي كنند. آيا اين كار مجاز است؟
زهرا آشتاب- بندرعباس
تراكم واحدهاي تجاري در سعادت آباد
با افزايش مراكز تجاري به ويژه از بلوار دريا تا ميدان كاج در منطقه سعادت آباد در چند سال اخير كه موجب ايجاد ترافيك سنگين و سلب آسايش مردم محل شده است، اخيراً نيز ساخت يك مركز تجاري به نام دريا آغاز شده كه تكميل آن شرايط موجود را بدتر خواهد كرد. از شهرداري منطقه خواستاريم با توجه به كمبود مراكز فرهنگي و ورزشي در اين منطقه براي ايجاد اين گونه مراكز مورد نياز مردم نيز سرمايه گذاري شود.
حسن پور- تهران
نمرات خام به جاي تراز شده
@ در دانشگاه پيام نور نمرات خام دروس جبراني دانشجويان تراز نمي شود و تنها نمرات خام اين دروس وارد كارنامه مي گردد كه با سنجش علمي مغايرت دارد.
علي جوادي نسب- تهران
نشاني مراكز را اعلام كنيد
طبق ضوابط تعويض خودروهاي فرسوده، پرداخت نقدي يك ميليون و 165 هزار تومان به متقاضيان داوطلب نيز پيش بيني شده است و قرار بود تا مراكزي براي اين كار معرفي شود. اميدواريم نشاني اين مراكز هرچه زودتر در اختيار متقاضيان قرار گيرد.
طوقاني- تهران
اعمال ضدانساني
@ براي منتشركنندگان تصاوير و فيلم هاي متعلق به حريم خصوصي مردم و خانواده ها، بايد مجازات سنگين و متناسب با اين اعمال ضدانساني در نظر گرفته شود تا از تكرار جرم جلوگيري به عمل آيد.
پورنورمحمدي- نظرآباد
كار فرهنگي و تسهيلات
مجازات درخور عاملان كودك ربايي نقش مهمي در كاهش اين گونه جرايم دارد، اما انجام كار فرهنگي، تامين كار براي بيكاران و بهبود شرايط اقتصادي براي تسهيل در ازدواج جوانان، كاري اساسي تر است كه بايد در سرلوحه فعاليت هاي دولت قرار گيرد.
خشنوديان- تهران
كسر حقوق بازنشستگي
بازنشسته يكي از ارگان ها هستم. مدتي است به عناوين مختلف از حقوق بازنشستگي ما كم مي كنند. اخيراً نيز مبلغ جديدي به عنوان صندوق قرض الحسنه از حقوق ما كم شده است. با توجه به مبلغ بازنشستگي كه دريافت مي كنم كسر كردن چنين وجوهي مشكلات معيشتي ام را بيش از پيش با مشكل مواجه ساخته است و مهمتر اين كه بدون اطلاع ما اين مبالغ كسر مي شود.
حسني- تهران
رواج پاساژهاي تجاري در اصفهان
اصفهان كه روزگاري به داشتن باغ هاي بزرگ شهره بود اندك اندك زيرپوشش پاساژهاي تجاري مي رود. شايسته است شهرداري اصفهان تعادل ميان فضاهاي شهري را با در نظر گرفتن فضاهاي سبز، فرهنگي و ورزشي متعادل كند و اجازه ندهد، بساز و بفروش در اين مورد دخل و تصرف كنند.
معتمدي نيا- اصفهان
تعويض تيرهاي چوبي چراغ برق
با وجود تبديل تيرهاي چوبي برق به تير سيماني، در شهرك وردآورد منطقه 21 تهران خيابان شهيد كماني اين شهرك، هنوز تيرهاي چوبي برپاست كه بعضي از آنها به مرور زمان كج شده و به علت فصل سرما و بارش، احتمال سقوط آنها زياد است، به همين دليل اين تيرها بايد تعويض شود.
شعباني- تهران
درخواست تسهيلات براي دانش آموزان رشته تجربي
@ از مسئولان دانشگاه آزاد درخواست دارد تسهيلاتي را كه براي دانش آموزان فني حرفه اي و كار و دانش براي ورود به اين دانشگاه در نظر گرفته اند براي دانش آموزان رشته هاي تجربي و پيش دانشگاهي نيز منظور شود.
مقصود- تهران
با مردم: به آگاهي اين خواننده محترم مي رسانيم كه طبق وعده مسئولان دانشگاه آزاد، قرار است آزمون كارشناسي ارشد طبق ضوابطي براي متقاضيان ورود به اين دانشگاه حذف شود.
كمبود شعبه بانك ملي
از اول خيابان ملاصدرا تا خيابان شيخ بهايي شعبه بانك ملي وجود ندارد. در حالي كه اكثر بانك هاي دولتي و خصوصي در اين محل شعبه دارند. از مسئولان بانك ملي تقاضا دارد براي رفاه حال مردم و شركت ها در اين محل نيز شعبه اي داير كنند.
رحيمي- تهران
مطالبات بازنشستگان و...
به نوعي با عدم افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي كه علت آن را كمبود بودجه اعلام كرده بودند، كنار آمديم، اما برخي اظهارات مسئولان تامين اجتماعي از اين قبيل كه براي بيمه شدگان تسهيلاتي ايجاد مي كنيم تا بدون نوبت به پزشك مراجعه كنند، همسنگ با مطالبات بحق بيمه شدگان نيست و شأن اعلام از تريبون هاي عمومي را ندارد.
رضايي- تهران

تقدير و پيشنهاد
ضمن تشكر و تقدير از نيروهاي امنيتي و پليس نسبت به دستگيري عاملان گروگان گيري دانش آموزان مي خواستم سؤال كنم، چرا اين عمليات زمان زيادي طول كشيد.
و ديگر اين كه از دستگاه قضايي استدعا دارد كه اين موضوع به صورت پرونده ويژه مورد رسيدگي قرار داده و عوامل پرونده را به اشد مجازات محكوم كند.
باقري- تهران

اهميت كيفيت در كارهاي عمراني
از شهرداري تهران تقاضا دارد در طرح ها و كارهاي عمراني شهر ضمن توجه به سرعت، به كيفيت هم بهاي لازم داده شود و در اين خصوص بهتر است كارنامه اي براي پيمانكاران در نظر گرفته شود و پيمانكاران فعال و انجام دهندگان كار با كيفيت به جامعه معرفي شوند.
نظري- تهران

در انتظار انتقال سند مالكيت
در سال 74 از طريق شركت كالا و خدمات شهر، عضو مجتمع مسكوني شبنم واقع در سه  راه مبارك آباد پاسداران شدم. اكنون با گذشت يازده سال زمان ساخت و تحويل مسكن، تقاضا داريم نسبت به انتقال اسناد مالكيت به متقاضيان اقدام شود.
خوش اقبال- تهران

طبق دفترچه گارانتي
با توجه به اعتبار گارانتي، براي تعويض رادياتور خودروي خود به يكي از نمايندگي هاي ايران خودرو مراجعه كردم و با تاييد كارشناسان مربوطه قرار شد اين كار انجام گيرد، اما پس از يك ماه به علت نبود قطعه، رادياتور مورد نظر را دريافت نكرده ام. آيا شركت ها نبايد به مفاد دفترچه گارانتي پايبند باشند؟
اسماعيل دوست- تهران

پاسخ مسئولان
امكان افزايش واگن وجود ندارد
احتراماً بازگشت به مطلب مندرج در صفحه 6 ستون با مردم مورخ 6/8/85 با عنوان تقاضاي افزايش واگن اختصاصي براي خانم ها ، به اطلاع مي رساند: در حال حاضر دو واگن ابتدايي و انتهايي هر قطار تنها مختص بانوان محترمه مي باشد. ضمناً خانم ها مي توانند از ديگر واگن ها نيز استفاده نمايند و فعلاً امكان افزايش واگن اختصاصي براي خانم ها وجود ندارد.
از بليت هاي اعتباري استفاده كنند
احتراماً بازگشت به مطلب مندرج در صفحه 6 ستون با مردم مورخ 6/8/85 با عنوان كمبود پول خرد ، به اطلاع مي رساند: حق با اين مسافر گرامي است. شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) معتقد است كه مشكل كمبود پول خرد در گيشه هاي فروش بليت ايستگاه هاي متروي تهران كاملاً جدي است و اين شركت همچنان، با ياري گرفتن از كميته امداد و بانك مركزي سعي در برطرف كردن مشكل دارد. لذا بهتر است مسافراني كه زياد (حتي به صورت نامنظم) از مترو استفاده مي كنند، از بليت هاي اعتباري مبلغ دار و مدت دار مترو كه با هر بودجه اي قابل تهيه هستند و هزينه هاي سفر مسافران را نيز به شدت كاهش مي دهند، استفاده نمايند.
شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)
پاكسازي مي شود
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون با مردم با مضمون ديواركشي در خيابان دركه و.... به آگاهي مي رساند عمليات ساختماني ديوار احداثي كاملاً با رعايت حريم عابر پياده در دست احداث و مرمت مي باشد و بدون احتساب حريم فضاي سبز پيش بيني شده محدوده اي با عرض استاندارد شهري براي عبور عابران پياده در نظر گرفته شده است. ضمناً عمليات بازسازي هنوز به اتمام نرسيده و مصالح ساختماني مربوطه پس از پايان كار جمع آوري و پاكسازي خواهد شد.
روابط عمومي دانشگاه شهيد بهشتي
تحت مسئوليت اين شركت نيست
بازگشت به درج مطلبي در آن روزنامه در مورخ دوشنبه 8/8/85، در شماره 4119 در صفحه 5 در ستون با مردم و عنوان كمبود آب آشاميدني لازم مي داند به استحضار برساند منطقه ياد شده (خاور شهر) خارج از محدوده زير پوشش آب و فاضلاب شهر تهران است و در نتيجه مسئوليتي در مورد آبرساني به اين منطقه متوجه اين شركت نيست.
فرهاد منصور بقايي - مدير روابط عمومي و آموزش همگاني

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |