دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۵ - Dec 11, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
بسيار دعا كن كه دعا، قضا را دفع مي كند.
كنزالعمال، ج 2 ، ص 63، ح 3120
امروز با حافظ
گفت برخيز كه آن خسرو شيرين آمد
سحرم دولت بيدار به بالين آمد
تا ببيني كه نگارت به چه آيين آمد
قدحي دركش و سرخوش به تماشا بخرام
آب و هوا
005652.jpg

عكس روز
005658.jpg
عكس: رويترز
يك گروه از بدل كاران سرشناس سينماي جهان ديروز در چين برنامه اجرا كردند.

در شهر چه خبر
آموزش هاي شهروندي
براي كودكان
مجموعه عروسكي با موضوع آموزش هاي شهروندي براي كودكان، 26 آذر كليد مي خورد. اين مجموعه عروسكي توسط مركز آموزش سازمان فرهنگي هنري شهر تهران و با اجرا و كارگرداني فردوس حاجيان توليد مي شود. طباطبايي رئيس اين مركز با اعلام اين خبر گفت:اين مجموعه 20 قسمتي بر مبناي اهداف يونيسف و براساس نياز كودكان به آموزش هاي شهروندي است. همچنين اين براي نخستين بار در ايران است كه مجموعه اي موزيكال و داستاني در ارتباط با آموزش هاي شهروندي براي كودكان ساخته مي شود. اين مجموعه ساعت 11 صبح روز 26 آذر در استوديوي فرهنگ تهران كليد مي خورد.

همايش نقش دين
در بهداشت روان
دومين همايش سراسري نقش دين در بهداشت روان، اول تا سوم ارديبهشت ماه سال 1386 با مشاركت دانشگاه علوم پزشكي ايران و نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در اين داشگاه وانستيتو روانپزشكي تهران برگزار مي شود. صاحب نظران و محققان مي توانند مقالات خود را تا روز 20 دي به دبيرخانه اين همايش واقع در خيابان ستارخان، خيابان نيايش، نبش خيابان منصوري، مركز تحقيقات بهداشت روان ارسال كنند.

بازگشت اينترنت
پس از يك هفته كندي شبكه اينترنت كه به دليل قطعي در مسير جاسك- فجيره رخ داده بود با ترميم اين مسير سرعت اينترنت به حال عادي بازگشت. مسئولان معتقدند ظرفيت شبكه به نسبت زمان پيش از قطعي، بالاتر رفته و كاربران مي توانند از اين امكان تازه استفاده كنند. طي يك هفته گذشته كافي نت ها از شرايط كندي شبكه كمال استفاده را برده و از بازار پررونقي برخوردار بودند.

كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه شبكه كابل در مراكز مخابرات الغدير، شهيد عاطف، شهيد سعادتمند، استقلال، امامت، شهيد خوشقدم و مالك اشتر آغاز شد. با اجراي اين عمليات در مركز مخابرات الغدير، ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره ژهاي 3368 تا 3373 و 3300 تا 3303 در محدوده خيابان شهيد محلاتي، تكيه اكبر آبادي، خيابان آيت الله سعيدي و ارجمندي راد به مدت 48 ساعت با اختلال همراه است. ارتباط تلفني مشتركين مركز شهيد عاطف با پيش شماره ژهاي 7739، 7770، 7771، 7786، 7787 و 7788 در محدوده گلبرگ حد فاصل تيرانداز تا خيابان 117، 136 تا گلبرگ، در مركز مخابرات شهيد سعادتمند با پيش شماره ژهاي 4420 تا 4428 در بلوار شهيد گلاب، شهيد عمادي، گلسرخ و اتوبان شهيد محمد علي جناح، در مركز مخابرات استقلال 600 شماره با پيش شماره ژهاي 2201 تا 2205و در محدوده خيابان مقدس اردبيلي، خيابان ژهاي الله ورديان، عروضي، شهيد ملكي، بهمن شمالي، قائم و شيرين تا 48 ساعت با اختلال همراه است. همچنين، در مركز مخابرات امامت با پيش شماره ژهاي 7740 تا 7743و 7746 تا 7748و 77980 تا 77985 در محدوده خيابان دماوند، مسيل منوچهري، خاقاني، اتوبان هجرت، بهار، سنائي، بلال حبشي و مسيل جاجرود، در مركز مخابرات شهيد خوشقدم با پيش شماره ژهاي 5582 تا 5586 در محدوده خيابان بخشنده، حكيم، ارسطو و خيابان رازي و در مركز مخابرات مالك اشتر با پيش شماره ژهاي 6683 تا 6689و 6635 تا 6637 در محدوده خيابان آذربايجان، طوس، خوش و كارون نيز حداكثر تا 48 ساعت با اختلال همراه است.

پيروز كلانتري
ميهمان خانه فيلم نور
دهمين نشست خانه فيلم نور با نمايش و تحليل سه فيلم مستند و كوتاه چيزي براي چشمهايم، روناك و سازنه فيلم هايي از هوشنگ ميرزايي ، فردا ساعت 17 در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) برگزار مي شود. در اين مراسم كارشناس برنامه پيروز كلانتري- منتقد- و هوشنگ ميرزايي، كارگردان پس از نمايش فيلم به نقد و بررسي آثار مي پردازند. گفتني است ويژه برنامه خانه فيلم نور با عنوان آيين آينه با هدف نمايش و تحليل فيلم هاي داستاني و مستند كارگردانان داخلي و بين المللي دي ماه جاري در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) برپا مي گردد.

بازار
005589.jpg
كالابرگ قند و شكر

كالابرگ شماره 917 شهري مرحله دوازدهم براي توزيع سهميه قند و شكر به ازاي هر نفر هزار و 200 گرم و به قيمت هزار و 536 ريال اعلام شد. با اعلام اين كالابرگ كه تا 15 اسفندماه سال جاري اعتبار دارد به همراه واردات يك ميليون و 200 هزار تني شكر، كفه قيمت ها در بازار به نفع مصرف كنندگان پايين رفت. با اين وجود دست اندركاران بازار تنها نقطه ضعف روزهاي اخير بازار شكر را متضرر شدن چغندركاران مي دانند. زيرا با كاهش كنترل نشده نرخ قند و شكر در روزهاي آينده امكان خريداري نشدن محصولات كشاورزان وجود دارد. اين موضوع كاهش سطح كشت چغندر و بالارفتن نرخ آن را تا سال آينده در پي خواهد داشت. در حال حاضر متوسط نرخ شكر در سطح شهر به ازاي هر كيلو 727 تومان است و اين ميزان براي هر كيلو قند به 869 تومان مي رسد. اين نرخ ها در سطح ميادين ميوه و تره بار حدود 100 تومان ارزان تر است. از بازار مولوي نيز خبر مي رسد سرماي هوا رونق خاصي به بازار چاي داده با اين وجود قيمت ها طي هفته گذشته هنوز تغيير چنداني نداشته اند.

سكه، طلا و ارز
005592.jpg

فرهنگسرا
تغذيه و كنترل وزن
امور بانون فرهنگسراي بهمن با هدف آشناسازي شهروندان با رژيم غذايي صحيح و اصولي، اقدام به برگزاري كارگاه آموزشي با عنوان تعذيه و كنترل وزن كرده است. در اين كارگاه تأثيرات مواد غذايي و روش هاي كنترل وزن مناسب توسط كارشناسان مجرب مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد. اين برنامه امروز از ساعت 9 تا 11 در تالار فرهنگ فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود.شركت عموم بانوان در اين برنامه- آزاد و رايگان است. علاقه مندان مي توانند براي شركت در اين كارگاه آموزشي به نشاني: ميدان راه آهن- ميدان بهمن- فرهنگسراي بهمن مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 55311653 تماس بگيرند.

حرفه اي ها در تحريريه
نوجوانان و جوانان علاقمند به حرفه خبرنگاري با عضويت در كانون خبرنگاران نسل قلم، نخستين گام هاي ورود به دنياي خبر و رسانه را برمي دارند. عضويت در اين كانون رايگان بوده و علاقه مندان به روزنامه نگاري زيرنظر كارشناسان و فعالان اين حرفه كاربردي ترين مباحث رسانه اي را مي آموزند. آشنايي با مباني و مفاهيم اوليه علوم ارتباطات و روزنامه نگاري، اصول و فنون خبرنويسي در مطبوعات، دعوت از روزنامه نگاران حرفه اي براي بيان تجربيات خود در عرصه فعاليت رسانه اي، حضور در تحريريه روزنامه ها براي آشنايي نزديك با كار خبرنگاران، ازجمله بخش هاي آموزشي كاربردي كانون خبرنگاران نسل قلم براي اعضاست. دوره هاي كارگاهي كانون، ويژه دختران است و علاقه مندان به عضويت در كانون مي توانند به نشاني: شهرزيبا شهران بلوار شهران نرسيده به فلكه دوم فرهنگسراي تفكر- مراجعه كنند و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 44319303 تماس بگيرند.

پيشگيري از رفتارهاي پرخطر
كارگاه آموزشي آشنايي با راه هاي پيشگيري از رفتارهاي پرخطر در فرهنگسراي دختران برگزار مي شود. اين كارگاه به منظور بالابردن سطح آگاهي جوانان و خانواده ها بر مبناي آموزش هاي شهروندي درخصوص HIV برگزار مي شود. كارگاه آموزش خانواده براي گروه سني 15 تا 30 سال سه شنبه 21 آذرماه داير است. علاقه مندان براي شركت در اين كارگاه مي توانند از ساعت 9 تا 11 به سالن شماره 2 فرهنگسراي دختران واقع در بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسراي دختران مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 44081028 تماس بگيرند.

سينما
005661.jpg
گيس بريده
كارگردان: جمشيد حيدري
بازيگران: محمدرضا شريفي نيا، گلشيفته فراهاني، سارا خوئيني ها، فهيمه راستكار، صدرالدين حجازي و شهره لرستاني
سينماهاي نمايش دهنده: عصر جديد،۱ فردوسي، شاهد، جي،۱ ايران،۱ تهران۲
خلاصه داستان: داستان فيلم حكايت زندگي دختري است كه در برابر انتظار هاي نامعقول پدر عصيان مي كند.

تلويزيون
005595.jpg

آلودگي هواي تهران
005655.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
استخر
فوت و فن شنا را بلد نبودم، ولي در گرماي ظهر تابستان هوس كردم خود را به آب بزنم. آب استخر قد مي داد. خود را در استخر انداختم و رفتم كف استخر و هر چقدر تلاش كردم بالا بيايم، ثمري نداشت. قل قل آب خوردم، دست و پا زدم، كمك طلبيدم و به همين سادگي غرق شدم. همسرم كه از غيبت طولاني من نگران شده بود، به طرف استخر آمد و با جنازه من روبرو شد.
- خدايا 4 بچه من بي نان آور شدند.
او به سينه خود مي كوفت، من فرياد مي كشيدم. چشم او و نگاه من به جنازه غوطه ور در آب بود و در اندوهي مشترك هر دو مي گريستيم.
عبدالحميد حسين نيا

گشتي در دنياي خبرها
داوري ناعادلانه در دوحه
كوآلالامپور: قضاوت ناعادلانه داوران در رقابتهاي بدنسازي بازيهاي آسيايي دوحه قطر اعتراض شديد شركت كنندگان را در بر داشته است. ديروز پس از اين كه سازلي عبدالصمد قهرمان رقابتهاي بدنسازي آماتوري جهان به مدال نقره وزن 65 كيلوگرم دست يافت، مربي وي به شدت از عملكرد داوران اين مسابقات انتقاد كرد. وي گفت: من در طول 15 سال فعاليت در اين رشته ورزشي تا اين حد قضاوت داوران را مغرضانه و ناعادلانه نديده بودم. حتي رقيب اماراتي سازلي باور نمي كرد كه به عنوان فرد پيروز اين مسابقه اعلام شده است. همچنين مقامات ورزش مالزي به طور رسمي مسئولان برگزار كننده رقابتهاي بدنسازي بازيهاي آسيايي دوحه را متهم به زد و بند با تيم امارات كردند. البته اين پايان ماجرا نبود چون در وزن 75 كيلوگرم داوران در شرايطي ورزشكار سنگاپوري را به عنوان فرد پيروز معرفي كردند كه وي در مقايسه با ساير شركت كنندگان، فاقد عضلات برجسته بود.
عاقبت ورود به دودكش
دنور: يك مرد در آمريكا كه كليدهاي منزلش را داخل خانه جا گذاشته بود تصميم گرفت از راه دودكش وارد اين مكان مسكوني شود. وي كه ساعت 3 بامداد از ميهماني به خانه بازمي گشت هنگامي كه به منزل رسيد و دست داخل جيب هايش كرد متوجه شد كه كليدها را جا گذاشته است. او براي اين كه شب را در خيابان سپري نكند تصميم گرفت از دودكش وارد شود اما ناگهان در دودكش گير افتاد. به هر حال با داد و فرياد وي، همسايه ها از خواب بيدار شدند و پليس و آتش نشاني را خبر كردند. پس از اين كه مأموران آتش نشاني وي را از داخل دودكش بيرون آوردند پليس به بازجويي از وي پرداخت چون احتمال مي رفت كه وي سارق باشد اما بعداً مشخص شد كه صاحب همان خانه است.
مدير خوش قول
نيويورك: يك مدير مدرسه در آمريكا براي اين كه دانش آموزان خود را تشويق به كتاب خواندن كند جايزه اي عجيب براي آنان در نظر گرفت. وي چندي پيش به 700 دانش آموز اين مكان آموزشي قول داد در صورتي كه آنها تا پايان سال تحصيلي در مجموع 10 هزار جلد كتاب بخوانند، وي حاضر است موهاي سرش را بتراشد و همچنين يك شب را بالاي پشت بام مدرسه سپري كند. با توجه به اين كه دانش آموزان زودتر از موعد مقرر 10 هزار جلد كتاب را خواندند، وي ابتدا سرش را تراشيد و در يك شب سرد زمستاني بالاي پشت بام داخل يك كيسه خواب خوابيد. البته شدت سرماي هوا به حدي بود كه صبح روز بعد اين مدير مبتلا به سرماخوردگي شد.
آبروداري مرد خانواده
لندن: چندي پيش يك مرد 40 ساله در انگليس كه راننده يك مدرسه بود از محل كار خود اخراج شد اما چون نمي خواست همسر و فرزندانش را ناراحت كند اين موضوع را به آنها اطلاع نداد و هر روز صبح در ساعت مقرر از خانه خارج مي شد و ساعت 6 بعدازظهر به خانه بازمي گشت. وي هر روز به مدت يك ماه اين كار را تكرار كرد اما به دليل اين كه پس اندازش تمام شد تصميم گرفت براي تأمين مخارج زندگي سرقت كند. وي در حالي كه صورتش را پوشانده بود وارد يك ميوه  فروشي شد و با تهديد صندوقدار مبلغ 110 پوند به سرقت برد. اما در حين فرار از محل ارتكاب سرقت، صندوقدار شماره پلاك خودرو وي را يادداشت و پليس چند ساعت بعد اين مرد را دستگير كرد.
دستگيري جوان باج گير
منچستر: يك جوان كه به مصرف مشروبات الكلي اعتياد داشت و اقساط وام وي به تعويق افتاده بود تصميم گرفت از يك فروشگاه معتبر مواد غذايي، باج بگيرد. به همين دليل وي يك بسته چيپس با مارك اين فروشگاه را خريداري و سپس تمام محتويات اين بسته را آغشته به مواد سمي كرد. اقدام بعدي اين جوان ارسال اين پاكت چيپس همراه با يك نامه براي مدير فروشگاه بود. در اين نامه نوشته شده بود: در صورتي كه 5 هزار پوند در اختيارم قرار ندهيد تمام چيپس هاي فروشگاه شما را آغشته به مواد سمي خواهم كرد و پاكت هاي آلوده را جايگزين چيپس هاي سالم مي كنم. مدير فروشگاه نيز بلافاصله پس از دريافت نامه موضوع را به پليس اطلاع داد و قرار شد كه مبلغ مورد نظر باج گير در اختيارش قرار داده شود. اما هنگامي كه اين جوان به محل قرار مراجعه كرد و پاكت حاوي پول را برداشت، مأموران وي را دستگير كردند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |