دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۵ - Dec 11, 2006
رهبر معظم انقلاب:
ملت و دولت فلسطين قطعاً پيروزند
005598.jpg
گروه سياسي- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار آقاي اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين و هيأت همراه با اشاره به تلاش 60 ساله براي فراموش شدن مسئله فلسطين و حذف نام اين سرزمين اسلامي و محقق نشدن اين تلاشها، آن را از نشانه هاي الهي دانستند و تصريح كردند: با مبارزه و ايستادگي، بازگشت سرزمين فلسطين با همه بخشهاي خود به فلسطيني ها و تشكيل حكومت فلسطيني در اين سرزمين امكان پذير است و اين، قطعاً تحقق خواهد يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري شرايط بسيار سخت مسلمانان فلسطيني در دهه هاي نخست اشغال و نبود هيچگونه حمايتي ازجانب كشورهاي عربي و تلاش جدي براي هضم ملت فلسطين در ديگر ملتها افزودند:
بقيه از صفحه اول
با وجود همه اين تلاشها، امروز پس از گذشت 60 سال، انگيزه و هويت فلسطيني در ميان مردم فلسطين از تمام زمانها بيشتر است ضمن آنكه دولتي فلسطيني برسركار آمده كه داراي مطالبه و موضعي فعال و پيشرفت روزافزون است.ايشان با اشاره به وعده نصرت الهي تصريح كردند: ملت فلسطين هر روز رو به جلو حركت كرده است و يقين دارم كه روزي اين سرزمين به دست فلسطينيان اداره خواهد شد.رهبر انقلاب اسلامي علت اصلي پيشرفت ملت فلسطين و دستاوردهاي بزرگ آنان را با وجود همه حوادث و فشارها، ايستادگي و مبارزه دانستند و خاطرنشان كردند: دولت فلسطين با توجه به اصولي كه اعلام كرده است و بر آنها پافشاري مي كند مورد حمايت كامل جمهوري اسلامي ايران است.
حضرت آيت الله خامنه اي ايستادگي ملت فلسطين را در تاريخ اسلام مثال زدني خواندند و تأكيد كردند: ملت و دولت فلسطين با چنين روحيه و تفكري قطعاً پيروزند و هيچ ترديدي در اين خصوص وجود ندارد.
در اين ديدار كه پرويز داوودي معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت، اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با حضرت آيت الله خامنه اي، جمهوري اسلامي ايران را حامي واقعي مردم فلسطين و آرمان آزادي قدس دانست و با اشاره به نقش امام خميني (ره) در زنده كردن آرمان فلسطين در جهان اسلام به ويژه با اعلام روز جهاني قدس، خطاب به رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كرد: جنابعالي نيز ادامه دهنده همان مسير امام خميني(ره) هستيد زيرا همواره از مردم فلسطين حمايت كرده ايد و اميدوارم در آينده نزديك در مسجدالاقصي با يكديگر ديدار كنيم.
متن كامل اين خبررا در همشهري آنلاين بخوانيد.

ارزيابي گرايش مردم در انتخابات
شهروندان، شوراها را
مردمي و غيرسياسي مي خواهند
گروه سياسي هرچند عده اي تلاش مي كنند تا رقابت در شوراهاي شهر و روستا را به ميداني سياسي براي زد و بند و يا پلي براي رسيدن به گامهاي بعدي تبديل كنند،  اما نظرسنجي ها نشان مي دهد كه مردم عليرغم اين تلاشها بر انتخاب شوراي شهري غير سياسي با كاركردي اجتماعي و خدمتگزار تاكيد دارند.
اختصاص 7 اصل از اصول قانون اساسي به نحوه انتخاب،  حدود و ثغور اختيارات شوراها نشان از اهميت اين شوراها در سرنوشت مديريت شهر و مسائل جاري و روزمره مردم دارد. البته كاركرد كاملاً اجتماعي و خدمت رسان شوراها مشهود، قابل دسترس و تعريف است، هرچند عده اي تلاش مي كنند آن را به كانوني براي جدال بر سر منافع سياسي تبديل كنند. سؤال اينجاست كه متضرر اصلي اين تلاشهاي ناهمگون با وظايف و كاركرد شوراها چه كسي به جز مردم و در نهايت نظام اسلامي هستند. نمونه اي از تلاش به منظور سياسي كردن شوراها، تجربه دور اول اين مجموعه در شهر تهران است. همزمان با دولت اصلاحات و با حضور افرادي از جريانات سياسي دوم خرداد شوراي اول شهر تهران با رنگ و بويي سياسي شكل گرفت. اين سياست بازي اعضاي شوراي شهر اول تهران موجب شد تا منافع فردي و جناحي بر منافع شهري و ملي حاكم شود و در نتيحه كارآمدي اين شورا از اساس زير سؤال قرار بگيرد. بديهي است اين كشمكش ها سواي ايجاد دلسردي در ميان عامه مردم نسبت به جريان خدمت رساني و خيرخواهي كه بايد در عملكرد شوراها به وضوح ديده شود،  باعث كاهش مشاركت نسبي مردم خواهد شد، آنچه كه تجربه انتخابات شوراي شهر دوم و ميزان مشاركت مردم در آن متأثر از فعاليت شوراي اول آشكارا ديده شد. اين تجربه در شوراي دوم به درستي به كار بسته شد. اعضاي دومين شوراي شهر تهران با كنارگذاردن هرگونه فعاليت سياسي،  رويكرد شورا را با جهت گيري عملياتي خود تغيير داد. تلاش بر اين قرار گرفت كه انسجام شورا حفظ و مسئوليت پذيري اعضا در قبال ميثاق وظايفشان افزايش يابد. با اين نگاه بود كه كارآيي و كارآمدي اين شورا اثبات شد و مردم به عنوان شاهداني صادق با اندك مقايسه اي بين دو شوراي تهران، نگاه متفاوت شوراي دوم را پذيرفتند.
امروز در آستانه سومين دوره انتخابات شوراي شهر تهران، بازهم برخي جريانات سياسي در تلاشند تا مرتكب همان اشتباهي شوند كه دوره اول را آسيب پذير و ناكارآمد ساخت. ايجاد فضاي رقابتي كاذب بر اساس جريانات و سلايق سياسي آفت مورد اشاره است. هرچند تجارب گذشته نشان داده كه مردم هوشياري خود را در عرصه هاي مختلف نشان داده و خواهان حضور عناصري همرنگ با وظايف نهادهاي منتخب شان هستند و بالتبع دعواهاي سياسي، آنان را از عرصه مشاركت دور مي كند.  لكن برخي بدون توجه به خاستگاه مردم، سعي مي كنند تا انتخابات شوراها را با معادلات و تعاملات سياسي رقم بزنند. علاوه بر اين تأكيد رهبر معظم انقلاب بر توجه به تقويت روحيه خدمت رساني در شوراها و پرهيز از ايجاد شائبه هاي سياسي نظير دخالت اركان دولتي به عنوان نهادي سياسي ،  ضرورت انكار ناپذير حذف بازي و رقابت سياسي را دوچندان مي كند.
سايه سياست كم شود
رضا طلايي نيك نماينده جبهه اصول گرايي و كارآمدي گفت: بايد سايه جريان هاي سياسي را از سر شوراي شهر كم كنيم. وي با اشاره به كاركرد شوراها تأكيد كرد : بايد شوراهاي اسلامي شهر و روستا در زمينه هاي اجتماعي و مديريتي كارايي بالايي داشته باشند. طلايي نيك عملكرد شوراي اول شهر را نامناسب ارزيابي كرد و گفت: غلظت سايه انداختن اهداف سياسي نتوانست مديريت كارآمد را بر شهر مسلط كند و اما شوراي دوم شهر را در مسير اصلي خود قرار داد،ولي در ميانه راه، آنان نيز با دو قطبي شدن، مانع از اجراي برنامه هاي مديريت شهري شدند و چالش دروني در آن به وجود آمد.
دولت و كمرنگي نقش مردم
جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي هم در بيانيه اي تصريح كرد: حضور دولت در رقابتهاي انتخاباتي آن هم با بار سنگين اجرايي، آن را از خدمت به ملت باز داشته و نتيجه اي جز كمرنگ نمودن نقش مردم و ضربه زدن به مردم سالاري ديني را در برنخواهد داشت. در ادامه اين بيانيه با اشاره به اينكه كلان شهر تهران مشكلات عديده و پيچيده اي دارد كه حل آن بر خلاف نگاه سياسي برخي به آن نگاه معطوف به مسائل و راهكارهاي اجتماعي را مي طلبد ،افزود: يكي از آفاتي كه در شوراي اول تهران به شدت مشهود بود و خوشبختانه در شوراي شهر دوم اين روند جهت عكس به خود گرفت اين بود كه بعضي از منتخبين شوراها به جاي پرداخت به امور شهري، شوراها را همچون يك كلوپ قدرت ديده و به بازيگري افراطي سياسي در اين شورا روي آوردند كه مصداق كامل چنين حركتي در شوراي شهر اول تهران رخ داد.

چمران:  مردم تصميم گيرنده نهايي هستند
عكس:جوادگلزار
005607.jpg
گروه سياسي- مهدي چمران در پاسخ به پرسشي درباره نتايج انتخابات شوراها گفت: بايد منتظر بود، زيرا مردم تصميم گيرنده نهايي هستند.
به گزارش خبرنگار همشهري اعضاي ائتلاف بزرگ اصول گرايان روز گذشته در يك نشست مطبوعاتي به تشريح اهداف، برنامه هاي اين ائتلاف براي شوراي شهر تهران پرداخته و به پرسشهاي خبرنگاران پاسخ دادند.دراين نشست كه مهدي چمران سخنگويي آن را برعهده داشت ،  در ابتدا توضيحاتي پيرامون ائتلاف بزرگ اصولگرايان ارائه كرد و سپس به اغلب پرسشهاي خبرنگاران پاسخ داد.چمران لازم ديد در ابتدا موضع اين ائتلاف را در مورد دولت اعلام كند. وي گفت: حمايت از دولت وظيفه شرعي ،ملي و ميهني ماست. ما بايد قاطعانه از دولت حمايت كنيم. نيازي به گفتن هم نيست كه ما از حاميان نزديك دولت بوده و هستيم و اگر چند تن از نزديكان دولت اسم فردي را در فهرستشان بگذارند يا نگذارند براي ما فرقي ندارد. وي همچنين تأكيد كرد كه دسته بنديهايي كه مطرح مي شود و هركدام از ليستها را به شخصي منتسب مي كنند نوعي شيطنت است و نبايد به آن بها داد.
رئيس شوراي شهر تهران افزود: بحث تخريب در قاموس ما جايي ندارد. وي در ادامه با اشاره به مباحث مطرح درباره انتخاب شهردار گفت: ما معتقديم انتخاب شهردار بر عهده شوراي شهر آينده است و اگر شعار ها و مطالبي در اين زمينه داده مي شود ربطي به اين ائتلاف ندارد. نامزد ائتلاف بزرگ اصول گرايان همچنين با بيان اين كه سعي داريم از دادن وعده هاي به جا و بي جا خودداري كنيم گفت: نمي خواهيم وعده هايي بدهيم كه قابل تحقق نباشد، ما به امور شهري آگاهيم و مي دانيم براي حل مسائل شهري بايد برنامه ريزي كرد نه اين كه وعده  انتخاباتي داد كه قابل تحقق نباشد. چمران همچنين با بيان اين كه در تبليغات نيز سعي كرد ه اند از افراط و تفريط بپرهيزند گفت: فكر مي كنيم نيازي نيست در ارتباط با تبليغات زياده روي كنيم. در حال حاضر دوستان رسانه اي ما در مطبوعات و خبرگزاري ها براي پرشورشدن انتخابات و معرفي گروه هاي مختلف تلاش هاي زيادي انجام مي دهند. وي يك بار ديگر تاكيد كرد كه هنوز نسبت به رسيدن اصول گرايان به وحدت نااميد نيستند و گفت: هنوز اين بنده حقير تلاش مي كنم بتوانيم به يك ائتلاف صددرصدي برسيم، اين خواست ماست و پيگير آن بودن را وظيفه و تكليف خود مي دانيم. عضو شوراي معتمدين اصولگرا در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه گفته مي شود ستاد ائتلاف بزرگ اصول گرايان در واقع حاميان قاليباف در شورا ها هستند، اظهار داشت: ما هيچ گونه ارتباطي با آقاي قاليباف نداريم، در ضمن هيچ گونه تباين و تضادي هم با دولت نداريم.
چمران با بيان اين كه ما هنوز به دنبال ايجاد ائتلاف صددرصدي هستيم و از اين امر نااميد نشده ايم، در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه براي رسيدن اصولگرايان به وحدت به چه ميزان حاضر هستيد ازخودگذشتگي نشان دهيد؟ گفت: اگر بدانم اصول گرايان به ائتلاف خواهند رسيد حاضرم از حضور در انتخابات شوراي شهر انصراف بدهم. من، آقاي شيباني، طلايي و ديگر دوستان اعلام مي كنيم كه اگر اصولگرايان به وحدت برسند و نياز باشد ما انصراف بدهيم، انصراف خواهيم داد؛ چرا كه وحدت اصولگرايان را بسيار مهم مي دانيم. به غير از چمران ، عباس شيباني، رسول خادم، مرتضي طلايي، حسن بيادي، حبيب كاشاني، حمزه شكيب، محمود خسروي وفا، ناصحي، منظرخير حبيب اللهي، معصومه آباد، محسن سويزي، بهمن اديب زاده، محسن وفامهر و امير علي اميري ديگر نامزدهاي فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرايان نيز در اين كنفرانس خبري حضور داشتند.

 تا انتخابات
فارس: براساس آخرين نظرسنجي انجام شده در سراسر كشور 1/26 درصد مردم به اصولگرايان و 6/16 درصد به اصلاح طلبان تمايل دارند. براساس اين نظرسنجي كه در 30 استان كشور انجام شده است، همچنين 6/19 درصد مردم در پاسخ به اين پرسش كه فكر مي كنيد مردم بين اصولگرايان و اصلاح طلبان بيشتر تمايل به انتخاب كدام جريان دارند ، گزينه 50 درصد اصولگرايان و 50 درصد اصلاح طلبان را انتخاب كرده اند.
مهر: جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اعلام كرد فهرست مورد نظر اين جمعيت براي انتخابات شورا ها همان فهرستي است كه شوراي معتمدين اصولگرايان و با عنوان ائتلاف بزرگ اصولگرايان منتشر ساخت. جمعيت ايثارگران تأكيد كرده است : اين فهرست حاصل حدود هشت ماه تلاش و بررسي است و متشكل از افرادي توانمند و كارآمد و متخصص است. بر اين اساس جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در سومين دوره  انتخابات شوراها در تهران اين افراد را افرادي شايسته و كارآمد براي حل مشكلات تهران مي داند: مهدي چمران، عباس شيباني، رسول خادم، مرتضي طلايي، منظر خير حبيب اللهي، حمزه شكيب، حسن بيادي، حبيب كاشاني، محسن سويزي، محمود خسروي وفا، عبدالمقيم ناصحي، معصومه آباد، بهمن اديب زاده، محسن وفامهر و اميرعلي اميري.
ايرانيوز: سيدكمال سجادي، سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري در رابطه با استفاده برخي ستادهاي انتخاباتي از نام دولت در تبليغات خود گفت: اين اعمال برخلاف سخنان مقام معظم رهبري است و اصولگراياني كه از نام و اسم دولت استفاده مي كنند، بايد پاسخگو باشند.
فارس: مسعود زريبافان دبير هيأت دولت، به منظور شركت در انتخابات شوراهاي شهر و روستا در تهران، از سمت دبيري هيأت دولت استعفا داد. وي براي شركت در انتخابات شوراهاي شهر تهران ثبت نام كرده بود. استعفاي ديرهنگام زريبافان در حالي است كه وي به مدت 5/1 سال برخلاف قانون، 2 پست عضويت در شوراي شهر تهران و دبيري هيأت دولت را بر عهده داشته و همچنين چند هفته از زمان قانوني براي استعفا از پست هاي دولتي به منظور نامزد شدن در انتخابات شوراها گذشته است.
مهر: حسن بيادي با بيان اينكه اگر اصولگرايان در انتخابات پيش رو به يك فهرست واحد مي رسيدند، خوب بود، گفت: حالا كه اين موضوع امكان پذير نيست، كاري نمي توانيم انجام دهيم، ما بزرگتر از چمران كه نداريم. اين نامزد ائتلاف بزرگ اصولگرايان ادامه داد: شايد جريانهاي مختلف سياسي تمايل داشته باشند به صورت مستقل در انتخابات شوراها شركت كنند لذا اين امر منع قانوني ندارد.
ايسنا: آيت الله مهدي هادوي تهراني گفت: مردم بايد آثار عملي فعاليت هاي خبرگان را ببينند و خبرگان ملت در امر نظارت بر عملكرد رهبري، هر نقطه مثبتي ديد بايد به دفاع منطقي و علمي بپردازد و هر جا ايرادي ديد بايد راه حل هاي فقهي، علمي و قابل اجرا به رهبري عرضه كند و نوعي ابزار حمايتي و مشورتي براي رهبري باشند. استاد حوزه علميه قم با اشاره به اعتقاد اكثريت قريب به اتفاق فقهاي شيعه و هم چنين اعتقاد حضرت امام (ره) به ضرورت تشكيل حكومتي بر مبناي اصل ولايت فقيه در عصر غيبت امام معصوم، اظهار داشت: در اين نگاه، فقيه عادل، مدير، مدبر، شجاع و داراي كفايت و بصيرت سياسي از ناحيه خدا ولايت دارد و اين ولايت در عصر غيبت به عنوان يك اصل پذيرفته شده بايد مورد توجه امت اسلامي قرار گيرد.
باشگاه خبرنگاران جوان: دبيركل سابق جبهه مشاركت ايران اسلامي با اشاره به چگونگي شكل ژگيري ائتلاف اصلاح ژطلبان، گفت: ممكن است ما پيروز انتخابات نشويم و نتوانيم رأي مردم را به دست بياوريم ولي اگر پيروزي هم ميسر نشد، دليل بر اين نيست كه ما در انتخاب مسيرمان اشتباه كرده ژايم، جز اين راهي كه مي ژرويم، راه ديگري براي ادامه راه اصلاحات وجود ندارد. محمدرضا خاتمي، شنبه شب در جمع هواداران اصلاح ژطلب اصفهان، كانديداها و اعضاي شوراي راهبري ائتلاف ياران باران در خانه كارگر با بيان اين مطلب افزود: اگر در اين راه پيروزي براي ليست ائتلاف هم به دست نيايد، پيروز واقعي هستيم براي اينكه راه خود را پيدا كرده ژايم و در اين مسير پيش مي ژرويم.

يادداشت
شوراي هم افزا
دكتر الياس نادران
در آستانه دور سوم انتخابات شوراها تلاش هاي جديدي آغاز شده است. جريان دوم خرداد براي رسيدن به قدرت، استراتژي جديدي را با نمايش يك انسجام دروني دنبال مي كند. انسجام و وحدتي كه نه استراتژيك بلكه تاكتيكي و بر مبناي بازپس گيري قدرت درحال شكل گيري است و اين اقدام جريان اصلاحات تلاش براي پله ترقي قراردادن شوراها و تصدي مناصب ديگر است، همان آفتي كه تجربه شوراي شهر اول را تلخ كرد.
در واقع جريان دوم خرداد كمتر توجهي به مديريت شهري براساس خدمت رساني و پاسخگويي به مردم دارد؛ آنچه كه در مصاحبه ها و حرف و سخن هاي اين روزهاي دوستان كاملا مشهود است. سئوال ديگري كه امروز بايد جريان اصلاحات و نامزدهاي شوراها اين جريان پاسخگوي آن باشند؛ نسبت اين فهرست با افراطي هاي جبهه دوم خرداد است كه با راديكاليزه كردن حركت اصلاحات خسارت هاي جبران ناپذيري به كشور وارد كردند.
از سوي ديگر در ميان اصولگرايان كه تجربه شيرين خدمت رساني و كاركرد غيرسياسي اعضاي شوراي دوم شهر تهران را در كام مردم نشانده اند، فرآيندي كه به حق قابل دفاع است براي دستيابي به فهرست واحد انجام شد. مجموعه نيروهاي تاثيرگذار در جريان اصولگرا پس از جلسات مكرر و تعيين معيارهاي مشخص تلاش كردند تا چتر خود را بر همه نيروهاي اصولگرا بگسترند. اما خطراتي نظير سياسي و يا ناكارآمدشدن شوراها كه در جبهه دوم خرداد گريبانگير شوراي شهر اول شد، امروز جريان اصولگرا را تهديد مي كند. متأسفانه زياده خواهي بعضي مانع از آن شد تا ائتلاف اصولگرايان به طور كامل شكل بگيرد، افراط جمعي كه امروز حتي مهدي چمران و عباس شيباني را اصولگرا نمي داند.
نبايد از ياد برد كه شوراي شهر محلي براي هم افزايي خدمت رساني به مردم است، از اين رو نبايد ميدان تاخت و تاز سياسي قرار گيرد. تداوم خدمتگزاري صادقانه، رفع ضعف هاي ساختاري در شورا و پيگيري مأموريت ها و اقدامات بنيادي اثربخشي كه در شوراي شهر دوم تهران دنبال شد از مهمترين مواردي است كه بايد مورد توجه نامزدهاي شوراها و البته مردم قرار گيرد. در شرايط پيش آمده و با وجود خوشبيني ايجاد شده در پي اقدامات موثر شوراي دوم ممكن است مشاركت در حد متوقع نباشد. البته اگر جريانات طبيعي پيش مي رفت و مداخلات كمتر مي شد وضع بهتر بود. با اين وجود همه موظفند تا با تبيين جايگاه حقيقي شوراها به افزايش مشاركت آگاهانه مردم كمك كنند، هم انتخاب كنندگان و انتخاب شوندگان. *نماينده مردم تهران

سخنگوي وزارت خارجه:
مذاكره با آمريكا در دستوركار ايران نيست
005601.jpg
گروه سياسي سيد محمد علي حسيني سخنگوي وزارت امورخارجه تصريح كرد: درحال  حاضر مذاكرات دوجانبه ميان ايران و آمريكا مطرح نيست و اظهارات مطرح  شده در اين خصوص تنها اظهارنظر برخي مقامات آمريكايي بوده است.
حسيني روز گذشته در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي درباره گزارش بيكر و همچنين اظهارات رئيس جمهور كشورمان مبني بر اينكه ايران آمادگي دارد به آمريكا كمك كند، اظهار داشت: درخصوص گزارش بيكر اجازه دهيد ما گمانه زني و پيش داوري نكنيم چراكه هنوز مسئولاني كه بايد در اين خصوص تصميم گيري كنند فرصت بررسي همه جانبه موضوع را نداشته اند. بايد منتظر موضع رسمي آمريكا نسبت به خروج از عراق بود و آنگاه، ما مواضع خود را اعلام كرده و جزئيات بيشتر را شرح مي دهيم.
از ديگر موضوعات و محورهاي مطرح  شده در سخنان روز گذشته سخنگوي وزارت خارجه مي توان به تكرار سخنان اخير مسئولان سياست خارجي كشور درخصوص تجديدنظر در همكاري با آژانس انرژي اتمي اشاره كرد.
به گزارش ايسنا حسيني درمورد پيش نويس جديد قطعنامه تحريم ايران كه قرار است امروز در نشست غيررسمي 1+5 در نيويورك بررسي شود گفت: اگر قطعنامه اي صادر و تحريم هايي عليه ايران اعمال شود ما هم در مواضع خود و در سطح همكاري هايمان با آژانس تجديدنظر مي كنيم و تصميمات آينده را بر مبناي تصميمات 1+5 تنظيم خواهيم كرد.وي افزود: متني كه به عنوان پيش نويس جديد تنظيم شده است بيشتر به سياست هاي مداخله جويانه آمريكا شباهت دارد. در اين ميان متأسفانه سه كشور اروپايي هم مسير بدي را انتخاب كرده اند و ما اميدواريم كه در اين مسير تجديدنظر كرده و به راه مذاكره و گفت وگو بازگردند.
حسيني درخصوص اظهارات سنيوره مبني بر اينكه اسرائيل مي خواهد از مزارع شبعا خارج شود ولي ايران مانع آن است گفت: ما وضعيت سنيوره را درك مي كنيم او تحت فشار است و لذا مواضع اش را در اين شرايط مبنا قرار نمي دهيم.وي افزود: هرگز در امور داخلي لبنان دخالت نكرده و نمي كنيم و همواره در جلسات خصوصي و اظهارات رسمي و علني خود اعلام كرده ايم كه ملت بزرگ لبنان از ظرفيت و توانمندي كافي براي اتخاذ بهترين تصميمات براي حال و آينده كشورشان برخوردارند.

نخست وزير فلسطين تهران را ترك كرد
005604.jpg
گروه سياسي- اسماعيل هنيه، نخست وزير فلسطين پس از ديداري۳روزه و ملاقات با رهبر معظم انقلاب، رئيس جمهوري، معاون اول رئيس جمهوري، رئيس مجلس شوراي اسلامي، وزير خارجه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و برگزاري نشست مشترك خبري پرويز داودي روز گذشته تهران راترك كرد.
به گزارش مهر پرويز داودي معاون اول رئيس جمهوري پيش از ظهر ديروز در نشست خبري خود با اسماعيل هنيه نخست وزير دولت خودگردان فلسطين مسأله فلسطين را يكي از حساس ترين مسائل امروز دنياي اسلام ذكر كرد و گفت: حمايت مردم ايران از ملت فلسطين يك سابقه چندين دهه دارد و اين به واسطه ظلم هاي بسيار زيادي بود كه بر ملت فلسطين گذشته است.
معاون اول رئيس جمهوري با تأكيد بر حمايت هاي دولت و ملت ايران از دولت حماس و مردم فلسطين گفت: قطعاً تا زماني كه سنت ها و درس هاي قرآن در مقاومت مردم و دولت فلسطين برقرار باشد و بر اصول حق طلبانه خود استمرار داشته باشند مردم و دولت ايران حمايت همه جانبه خود را از ملت فلسطين انجام خواهد داد.
بر اساس اين گزارش، در ادامه اين نشست خبري اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين با تشكر از مهمان نوازي و استقبال گرم و اسلامي دولت و ملت ايران از هيأت فلسطيني گفت: اين امر نشانه تعهد ايران نسبت به ملت فلسطين است.
نخست وزير فلسطين تصريح كرد: ديروز توصيه اي از سوي كميته اجرايي سازمان آزادي بخش فلسطين صادر شده و ما اين توصيه را سرآغازي براي ايجاد آشفتگي بين فلسطيني ها مي دانيم و آن را به عنوان امري خلاف مشروعيت فلسطين به شمار مي آوريم و خواهان اين هستيم كه بر گزينه مردم فلسطين پافشاري شود و خواهان اين نيستيم كه طرفها بخواهند در كار مردم فلسطين كارشكني كرده و بر رنج مردم فلسطين بيفزايند.
هنيه با تأكيد بر اينكه ما نسبت به حفظ يكپارچگي ملت فلسطين اصرار داريم گفت: ما با هر سلطه گري و استبداد سياسي مخالف هستيم و از بدو تصدي دولت حماس احساس مي كنيم كساني ناجوانمردانه از پشت به ما خنجر مي زنند.

رئيس ستاد هفتم تير
در بيمارستان بستري شد
مهر: حجت الاسلام اسماعيل فردوسي پور شهيد زنده واقعه هفتم تير و رئيس ستاد هفتم تير در بيمارستان مهراد بستري شد. اسماعيل فردوسي پور از ياران دوران تبعيد حضرت امام خميني (ره)، شهيد زنده حادثه هفتم تير و رئيس ستاد هفتم تير و همچنين عضو مجلس خبرگان رهبري از حوزه مشهد مقدس به علت عارضه پزشكي كه سال هاست از آن واقعه با خود همراه دارد، در بخش ICU بيمارستان مهراد بستري شد.

نخست وزير رژيم صهيونيستي راهي آلمان و ايتاليا مي شود
سفرهاي المرت براي اعمال فشار به ايران
ايسنا: يك مقام بلندپايه رژيم صهيونيستي از سفر المرت به آلمان و ايتاليا جهت تحريك اين كشور ها عليه حماس و ايران خبر داد.
به نوشته روزنامه الخليج - چاپ امارات - يك مقام بلندپايه اسرائيلي كه خواست نامش فاش نشود، تأكيد كرد كه ايهود المرت نخست وزير اين رژيم قصد دارد در روزهاي آينده عازم آلمان شود و مذاكراتي را با مسئولان برلين و رم عليه دولت حماس و ايران برگزار كند.وي افزود: المرت در اين ديدار همچنين از رهبران آلمان و ايتاليا مي خواهد تا از نفوذ خود عليه طرح خوزه لوئيز رودريگز زاپاترو نخست وزير اسپانيا مبني بر توقف هرچه سريعتر جنگ بين اسرائيل و فلسطين، مبادله اسرا و برگزاري كنفرانس بين المللي صلح استفاده كنند.

براي انجام مذاكرات با ايران
آمريكا بايد هزينه پرداخت كند
ايسنا: وزير خارجه عراق در واكنش به گزارش بيكر درخصوص عراق تأكيد كرد: آمريكا براي انجام مذاكرات با ايران و سوريه بايد هزينه پرداخت كند.هوشيار زيباري، با اشاره به گزارش كميته بيكر درخصوص عراق تأكيد كرد: چنانچه آمريكا خواهان مذاكره با سوريه و ايران است بايد مقدمات عقب نشيني را فراهم كند؛ زيرا توقع انجام خدمات مجاني صحيح نيست و بايد براي هر كاري هزينه اي پرداخت كرد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |