دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۵ - Dec 11, 2006
به  منظور برخورداري از درمان فراهم مي شود
شرايط امن براي معتادان پرخطر
گروه اجتماعي- براي آن كه معتادان پرخطر به اردوگاهها فرستاده نشوند اين افراد بايد براي دريافت كارت شناسايي به مراكز درماني مراجعه كنند.
سعيد صفاتيان مديركل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام اين مطلب در گفت وگو با همشهري گفت: كليه مسئولين درگير در بحث درمان مواد مخدر به دنبال ايجاد شرايط امن براي اين گروه از معتادان هستند تا بدين وسيله در پروسه درماني قرار بگيرند.
مديركل درمان و بازتواني ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آلودگي هاي مواد مخدر، افزايش ناخالصي، مصرف بيش از حد و انتقال بيماريهاي عفوني از جمله مهمترين علل فوت معتادان بوده است.
وي با اعلام اين كه به زودي شناسنامه يا كارت هويت براي معتادان صادر مي شود، اظهار كرد: بر اين اساس مشخص مي شود كه معتادان از چه زماني و به چه علت به سيستم درماني مراجعه كرده اند.
صفاتيان تاكيد كرد: تقاضاي ما از معتادان اين است كه براي دريافت شناسنامه به مراكز درماني مراجعه كنند} چرا كه در صورت نداشتن اين شناسنامه ها، در مرحله دوم طرح ساماندهي معتادان با مشكل روبه رو خواهد شد.
وي افزود: با توجه به اين كه اجراي بحث اردوگاهها به زودي تحقق پيدا مي كند از كليه اين افراد مي خواهيم كه به يكي از مراكز گذري،مثلثي و يا متادون درماني كه وابسته به وزارت بهداشت يا بهزيستي هستند مراجعه كنند.
مديركل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ليست برخي از مراكز را به شرح ذيل اعلام كرد:
مركز گذري يافت آباد- تهران، يافت آباد ميدان الغدير، موسسه روان پويا- كرج، خيابان بهشتي كوچه بيمارستان امام خميني، انجمن پرسپوليس- تهران، خيابان شوش ، انجمن شوش- تهران، ميدان ابوذر، خيابان مطهري، انجمن مبارزه با بيماريهاي رفتاري- تهران، خيابان دماوند، خيابان ايران مهر.
واحدهاي دولتي درمان نگهدارنده
بيمارستان ضياييان- تهران خيابان ابوذر، فلاح، مركز ملي مطالعات اعتياد- تهران خيابان كارگر جنوبي ، مركز لقمان- تهران بيمارستان لقمان، همچنين مراكز استاني ترك اعتياد در سراسر كشور آماده ارائه كارت شناسايي و درمان معتادان پرخطر هستند.

مكانيزاسيون خدمات ثبتي منجر به افزايش توان مديريت بحران مي شود
گروه اجتماعي - رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت : مكانيزه شدن خدمات ثبتي هزينه هاي ناشي از بلاياي طبيعي را كاهش مي دهد و توان مديريت بحران دولت را افزايش مي دهد.
حسينعلي اميري ضمن اعلام اين مطلب در گفت وگو با همشهري با اشاره زلزله خيز بودن ايران و ضرورت مكانيزاسيون ثبت اسناد و املاك و خدمات مرتبط با اين حوزه افزود: پس از وقوع هر بليه طبيعي همچون زلزله، سيل و... مالكيت افراد بر املاك و اراضي در معرض خطر قرار مي گيرد، به گونه اي كه گاه عوارض فيزيكي محدوده ملك از بين مي رود . در اين شرايط وجود يك سيستم مكانيزه كه بتواند اطلاعات جامعي در خصوص املاك از قبيل حدود اربعه، مساحت، نام و مشخصات مالك يا مالكين و پايه اطلاعات مربوط به يك ملك را در اختيار مسئولان قرار دهد، بسياري از هزينه هاي پس از بحران را كاهش مي دهد و اطلاعاتي چون گاز،آب، برق، كدپستي ، منطقه شهرداري و ...كه اين اطلاعات نيز به مديريت بحران كمك بسزايي خواهد كرد.معاون قوه قضاييه تاكيد كرد: تحقق و تثبيت چنين نظامي  نياز به تأمين اعتبارات لازم دارد كه بر اساس برآوردهاي اوليه اين اعتبار حدود 4 ميليارد دلار تخمين زده شده است.وي ادامه داد:  در صورتي كه اين نظام پيش از اين محقق شده و خدمات ثبتي مكانيزه مي شد ، آسيب ديدگان زلزله بم و حوادث مشابه براي تملك مجدد املاك تحت اختيارشان كمتر دچار مشكل مي شدند.

ضرورت تدوين طرح جامع و ملي بهبود سلامت زنان
سلامت جسماني زنان 18 تا 26 ساله ايراني،
برابر زنان 50ساله فرانسوي است
005556.jpg
گروه اجتماعي- بر اساس تحقيقات انجام شده در كشور، وضعيت جسماني زنان 18 تا 26 ساله ايراني برابر با زنان 50 ساله فرانسوي برآورد شده است، لذا تدوين طرح جامع و ملي بهبود سلامت زنان ضروري است.
به گزارش همشهري، سلامت هر كشور با توجه به وضعيت جسمي و روحي جمعيت آن سنجيده مي شود كه متاسفانه سوء تغذيه، كم خوني و فقرآهن در بين دختران جوان ايراني در چند سال اخير بسيار شايع است.
تحقيقات مركز امور مشاركت زنان نشان مي دهد با آنكه آمارها حاكي از طول عمر بيشتر زنان نسبت به مردان است، ولي كيفيت زندگي آنان به گونه اي جدي با مشكل همراه است در حدي كه زنان به نسبت بيش از مردان دچار عوارض حاد، شرايط مزمن و معلوليت هاي طولاني مدت و كوتاه مدت مي شوند، چنانچه اين مشكلات و مشكلاتي اعم از سوء تغذيه، كار طاقت فرسا، زايمان هاي مكرر و ديگر مسائل فرهنگي و اجتماعي موثر بر سلامت آنها ناديده انگاشته شود، سلامت خانواده آنان در كنار سلامت خودشان آسيب خواهد ديد، لذا برنامه ريزي و انجام اقدامات عملي در جهت تامين و ارتقاي سلامت زنان با رويكردي جنسيتي و ايجاد فرصت هاي برابر آنها، راهكار منطقي براي حل معضلات بهداشتي سلامتي زنان است.
محققان به اين نتيجه رسيده اند كه سلامت زنان در ايران از وضعيت مطلوبي برخوردار نيست و كمبودهاي بدني، آسيب هاي فيزيولوژيكي، عارضه هاي پس از بارداري و زايمان از عواملي هستند كه سلامت آنان را به مخاطره مي اندازد كه حدود 30 درصد از زنان 15 تا 49  ساله دچار كم خوني هستند و اين رقم در بعضي استان ها به بيش از اين مقدار هم مي رسد. علاوه بر اين كمبود يد در زنان ايراني 2برابر مردان اعلام شده كه به اينها كمبود آهن، روي و ويتامين ها هم اضافه مي شوند.
طبق آمار اعلام شده، سرانه فضاي ورزشي دختران در مدارس 17 سانتي متر بوده در حالي كه رقم استاندارد آن 250سانتي متر است. لذا اعلام اينكه قابليت جسماني زنان 18 تا 26 ساله ايراني، برابر با قابليت جسماني زنانه 50ساله فرانسوي است، خيلي هم عجيب به نظر نمي رسد.

زمان اعطاي معافيت به ايثارگران و امدادجويان اعلام شد
گروه اجتماعي - رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا، زمان و شرايط اعطاي معافيت به مشمولان ايثارگر و امدادجو را اعلام كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار بهمن كارگر، رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: در اجراي مقررات اعطاي معافيت از سوي مقام معظم رهبري به ايثارگران و امداد جويان، كساني كه تا تاريخ 15/5/85 درخواست معافيت خود را از طريق پست ارسال نموده اند رسيدگي به نوع درخواست ها به اتمام رسيده و كارت معافيت از طريق پست به آدرس مشمول ارسال شده است.كارگر در خصوص معافيت افرادي كه درخواست خود را از تاريخ 15/5/85 ارسال كرده اند، اظهار داشت: درخواست اين افراد نيز رسيدگي و نهايي شده است.

ويزيت بيمه شدگان ناتوان حركتي در خانه
گروه اجتماعي- بيمه شدگان اصلي سازمان تامين اجتماعي كه توانايي راه رفتن نداشته باشند توسط تيم پزشكي مجهز در خانه مسكوني شان ويزيت مي شوند.
بهنام پرهيزگار، مديركل درمان سازمان تامين اجتماعي استان تهران، در گفت وگو با همشهري با اعلام اين خبر گفت: اين طرح به شكل آزمايشي در سه مركز تهران انجام مي شود و در صورت موفقيت پس از اين مناطق بيشتري را تحت پوشش قرار مي دهد. پرهيزگار با اشاره به هزينه طرح يادشده افزود: هزينه ويزيت هر بيمار بين 12هزار تا 12هزار و پانصد تومان است كه تماماً بر عهده سازمان تامين اجتماعي است. به گفته وي براي ويزيت هريك از بيمه شدگان اصلي سازمان تامين اجتماعي كه به تشخيص پزشك معالج ناتوان از مراجعه به مراكز درماني باشد يك آمبولانس مجهز به همراه پزشك معالج و پرستار به محل سكونت بيمار اعزام مي شوند.
مديركل درمان سازمان تامين اجتماعي استان تهران اضافه كرد: تيم اعزامي دارو و وسايل مورد نياز براي انجام نمونه گيري آزمايشات پزشكي را همراه مي برند و در صورت تشخيص پزشك نسبت به انجام آزمايش اقدام خواهند كرد. داروهاي مورد نياز نيز پس از تعيين از سوي پزشك در اختيار بيماران قرار مي گيرد كه هزينه اين بخش نيز بر عهده سازمان تامين اجتماعي خواهد بود.
ويزيت بيماران در محل زندگي تنها در سه مركز پلي كلينيك 1 واقع در پيكانشهر، پلي كلينيك شهيد حيدر در خيابان نوفل لوشاتو و پلي كلينيك قرچك ورامين اجرا مي شود.در حال حاضر 300 نفر از بيمه شدگان از اين طرح استفاده مي كنند كه به گفته پرهيزگار اين افراد بنا به تشخيص پزشك معالجشان ناتوان از حركت تشخيص داده شده اند.پرهيزگار تاكيد كرد تنها كساني مي توانند با مراجعه به مراكز فوق از اين امتياز برخوردار شوند كه تا پيش از اين براي انجام كارهاي درماني خود به اين مراكز مراجعه كرده اند و در اين مراكز پرونده مستمر پزشكي دارند.
وي درباره چگونگي توسعه اين طرح گفت: نتايج اجراي آزمايشي اين طرح براي بررسي در اختيار مسئولان سازمان قرار گرفته است كه پس از طرح در هيات مديره سازمان نسبت به چگونگي توسعه آن در كشور تصميم گيري خواهد كرد.
005559.jpg
امدادرساني به حادثه ديدگان جاده ها با بالگردهاي پليس
گروه اجتماعي- فرمانده هواپيمايي ناجا با اعلام اينكه اجراي طرح ماموريت امداد و نجات از آبان ماه امسال در هوا ناجا و با مشاركت كادر پزشكي اورژانس، آغاز شد، تصريح كرد: در اين طرح ظرف كمتر از يك دقيقه، بالگرد امداد براي عزيمت به محل حادثه، آماده پرواز مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار خلبان حسين خانلري فرمانده هواپيمايي ناجا گفت: براساس تدبير فرمانده نيروي انتظامي و ابلاغيه ستاد كل نيروهاي مسلح، كليه پروازهاي مربوط به خدمات رساني به مردم، اعم از اورژانس به خصوص در شهر تهران به هوا ناجا محول شد.
فرمانده هوا ناجا، با اشاره به اينكه كادر پزشكي اورژانس تهران متشكل از پزشكاني مجرب در كنار كادر پروازي در فرودگاه قلعه مرغي مستقر هستند، خاطرنشان كرد: بعد از به صدا درآمدن آژير امداد رساني، بلافاصله اين دو تيم همزمان توسط بالگرد به محل حادثه اعزام مي شوند.به گفته خانلري، حداكثر ظرف كمتر از يك دقيقه بالگرد امداد براي عزيمت به محل حادثه آماده پرواز مي شود، اين درحالي است كه تنها در شرايط عادي، آماده سازي پروازها جهت هماهنگ سازي با برج مراقبت، رادار و...، حدود 10 دقيقه طول مي كشد.خانلري نوع تصادف را يكي از اولويت ها جهت اعزام تيم امدادي به محل حادثه دانست و در اين خصوص اظهار داشت: اگر تصادف به حدي باشد كه منجر به ترافيك و مسدود شدن جاده شود، يا مجروح داشته باشد، بالگردهاي ما خود را به محل حادثه مي رسانند.

بامردم
انتظار طولاني براي سونوگرافي
پس از آن كه با قرار گرفتن در نوبت۲ ماهه توانستم از واحد سونوگرافي بيمارستان مهر وقت بگيرم، هنگام مراجعه 6 ساعت طول كشيد تا نوبت به همسر بيمارم برسد. به نظر مي رسد، تامين امكانات و ساز و كارهاي مناسب درماني در نقاط مختلف و بازنگري كلي در سيستم بيمار- درمان كشور ما ضروري باشد.
يك پزشك از تهران
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
حريم رودخانه نيز ملي اعلام شود
با تشكر از رييس محترم جمهوري كشورمان به خاطر طرح ملي شدن سواحل درياي خزر، اميدوارم كه حريم رودخانه هاي كن، كرج، جاجرود و فشم نيز براي استفاده عموم مردم و پايان بخشيدن به ساخت و سازهاي زيانبار و آلوده كننده رودخانه ها و سدها، ملي اعلام گردد.
محمدرحيم فرزين - تهران
به بازنشستگان تامين اجتماعي هم پرداخت شود
به عنوان تسهيلات زندگي، اعلام شده است كه به بازنشستگان كشور از 500 هزار تومان تا يك ميليون تومان وام پرداخت مي شود. اميدوارم، اين وام شامل بازنشستگان تامين  اجتماعي نيز بشود تا گرهي از مشكلات آنها گشوده گردد.
علي نصري - تهران
برنامه ها را به زبان ساده اعلام كنيد
تا هنوز وقت باقي است از كانديداهاي محترم عضويت در شوراهاي اسلامي شهر تقاضا دارم، برنامه ها و اهدافشان را به زبان ساده و واضح- نه كلي گويي- اعلام كنند تا براي همگان درخور فهم و درك باشد.
پرويز عبداللهي - تهران
مشكل معلولان ذهني
در قائم شهر مازندران براي معلولان ذهني (دختر)، مدرسه شبانه روزي وجود ندارد. اميدوارم قائم شهر نيز همانند شهرهاي آمل و بابل از چنين امكاني برخوردار شود.
عباس توكلي شهميرزادي - قائم شهر
تاخير در پرداخت حقوق كنتورخوان ها
كاركنان شركتي و پيمانكاري كنتورخوان كه براي شركت  گاز فعاليت مي كنند، دو ماه و نيم است حقوق دريافت نكرده اند. اين قبيل نارسايي ها آن هم در مشاغل حساس كه بايد عاملان آن از فراغت فكري برخوردار باشند، موجب سرخوردگي نيروهاي جوان مي شود؛ در حالي كه حل چنين معضلي به آساني مقدور مي باشد و تاكنون به تعويق افتاده است.
گروهي از كنتورخوان ها از تهران
با مردم: اسامي  پيام دهندگان در همشهري محفوظ است.
رفتار نادرست
گويا شهر ما خانه  ما براي عده اي از همشهريان ما در تهران شعري بيش نيست، چون متاسفانه اغلب شاهد هستيم كه در بزرگراه نيايش- ورودي سعادت آباد، عده اي از ساكنان اين محدوده، كيسه هاي زباله را از بالا به سطح بزرگراه  رها مي كنند كه گاهي باعث پارگي كيسه ها و بخش شدن زباله در بزرگراه مي شود. اين رفتار به هر دليل برخلاف اخلاق و منش جامعه ماست.
احمديان - تهران
تشكر از شركت گاز
با همكاري صميمانه مسئولان گازرساني منطقه 4 تهران، گازرساني بخش غربي بزرگراه شهيد همت- ابتداي جاده كن بالا- پس از سال ها انتظار در دست انجام است كه جاي قدرداني دارد.
جمعي از ساكنان محل
با مردم: اسامي پيام دهندگان در همشهري محفوظ است.
خطر بخاري گازي بدون دودكش
به صورت جدي به مردم توصيه كنيد كه از استفاده از بخاري هاي گازي بدون دودكش پرهيز كنند، زيرا اين قبيل بخاري ها، اكسيژن اتاق را تمام مي كنند و موجب مسموميت شديد و حتي مرگ ساكنان خانه مي شوند. در طول دو هفته اخير، بسياري از مراجعان به من كه يك پزشك هستم، از مسموميت هاي ناشي از گاز بوده است و يك خانواده 3 نفري را كه در آستانه مرگ قرار داشتند به زحمت نجات داديم.
افتخارزاده - تهران
خاموشي صداي مشاور!
صداي مشاور سازمان بهزيستي كه براي كمك به مردم و راهنمايي و مشاوره مراجعان ايجاد شده بود، مدت هاست كه ديگر پاسخگوي مراجعان نمي باشد در حالي كه مردم به اين قبيل شبكه هاي ارتباطي رايگان نياز مبرم دارند.
ع - محمدي - تهران
خودروهاي معيوب جمع آوري شوند
در ظرف تنها دو هفته در جريان 3 حادثه وقوع آتش سوزي در خودرو پژو۴۰۵ در جاده هاي خراسان و كردستان، شماري از هموطنان ما جان خود را از دست داده اند و آتش گرفتن و بسته شدن درهاي خودرو، در اين حوادث از سوي كارشناسان تاييد شده است. براي پايان دادن به اين زنجيره حوادث دلخراش و مرگ آفرين، ضرورت دارد شركت سازنده، سريعاً نسبت به جمع آوري خودروهاي معيوب با در نظرگرفتن حقوق صاحبان آنها اقدام نمايد و تنها پس از اطمينان از رفع عيب و ايمني، خودرو را به چرخه حمل و نقل باز گرداند. همچنين، ديه قربانيان اين حوادث بايد طبق ضوابط قضايي و حقوقي معين و به بازماندگان آنها پرداخت شود.
يك وكيل دادگستري از تهران
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است. همچنين 9 مورد پيام تلفني در همين مورد، از خوانندگان همشهري دريافت داشته ايم.
آزمون و مصاحبه انجام نشد
قرار بود مركز آمار ايران و سازمان برنامه و بودجه، آمارگيراني را كه در طول برنامه سرشماري عمومي همكاري داشتند براساس آزمون و مصاحبه، براي مرحله استخراج آمارها جذب كند، اما اين آزمون و مصاحبه هنوز انجام نشده است.
فاطمه معيني - تهران
تقاضاي يك خانواده از دانشگاه آزاد
۴ دانشجو (2 خواهر و 2برادر) هستيم كه در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در استان ها و خارج از تهران سرگرم تحصيل هستيم. از رياست محترم دانشگاه آزاد تقاضا داريم، حداقل با انتقال يكي از ما چهار نفر به واحدهاي مستقر در شهر تهران موافقت نمايد تا با توجه به پدر از كار افتاده، خانواده ما دچار مشكل و بحران نشود و هزينه كمتري بر دوش خانواده باشد.
سميه قضوي - تهران
كاستي هاي يك شهرك
شهرك گلها واقع در منطقه ملارد شهريار - خيابان خوشنام از آسفالت، آب آشاميدني سالم، واحدهاي آموزشي و گاز شهري بي بهره است و با وجود لوله گذاري، از هر واحد مسكوني (هر مشترك) 5/1 ميليون تومان براي برقراري انشعاب گاز طلب مي شود كه از عهده بسياري از ساكنان شهرك خارج است. از وزارت تعاون و ساير دستگاه هاي ذيربط خواستار رسيدگي به اين مسئله مي باشيم.
جمعي از ساكنان شهرك گلها
با مردم: اسامي پيام دهندگان در همشهري محفوظ است.
يك دست انداز و ده ها مشكل!
وجود يك دست انداز روي پل ستارخان، بارها باعث وقوع تصادف رانندگي و ترافيك سنگين در اين محور شده است. با برطرف ساختن اين مشكل، مي توان از حوادث رانندگي بيشتر در آينده جلوگيري كرد.
ستايش - تهران
در انتظار اجراي طرح
براي احداث راست گرد بزرگراه امام علي(ع) به خيابان رسالت، ديوار شرقي شهرك رسالت تخريب شده، و وضعيت بلوك هاي ششم و هفتم شهرك نامشخص مي باشد. بهتر است وضعيت نهايي اين طرح هر چه سريع تر مشخص گردد، چون نبود ديوار، مشكلات زيادي براي بلوك هاي 6 و 7 شهرك به وجود آورده است.
حسيني - تهران
وضعيت مبهم دانشجويان رشته موسيقي
نتيجه امتحانات عملي و فرهنگي رشته موسيقي دانشگاه هاي سراسري و دانشگاه آزاد اسلامي هنوز اعلام نشده و در حالي كه دفترچه هاي آزمون سراسري۱۳۸۶ توزيع مي شود، پذيرفته شدگان رشته موسيقي دانشگاه ها در سال 1385 همچنان بلاتكليف مانده اند.
دانشجوي رشته موسيقي
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
نتيجه مسابقه اعلام نشد
همچنان منتظريم تا نتيجه مسابقه فرهنگي نور هدايت كه اعلان آن در تير ماه 1385 در مطبوعات درج شده بود، اعلام شود و برندگان سفر حج و جوايز گوناگون اين مسابقه معرفي گردند.
مرضيه شيرازي - تهران
طولاني شدن پرداخت چك
يكي از مشكلات مهم دارندگان تاكسي هاي فرسوده، طول كشيدن صدور چك براي پرداخت وجه به آنهاست. در حال حاضر با محاسبه 7 الي 10 روز كه صرف صدور چك توسط بانك مي شود تا پرداخت چك نهايي توسط شركت ايران خودرو، كه دست كم سي و چند روز طول مي كشد، دارندگان اين قبيل خودروها دچار خسارت مي شوند، براي كوتاه شدن اين راه بايد چاره انديشي شود.
اميري - تهران
سه ويلا در حال ساخت است
با وجود اعلام ساخت و ساز در ارتفاعات بالاي سوهانك، به عنوان ساكن اين محل شاهد هستم كه سه ويلا توسط اشخاص حقيقي در اين محل در حال ساخت مي باشد و بازرسان محترم شهرداري مي توانند از نزديك اين مورد را بررسي كنند.
يدالله صداقت پيشه - تهران
قبض هاي تلفن نمي رسد
دير رسيدن يا نرسيدن قبض هاي تلفن به ويژه تلفن همراه از مشكلات مشتركين تلفن به خصوص تلفن همراه است، وقتي با مخابرات تماس مي گيريم يادآور مي شوند كه با پست قرارداد داريم، پست بايد فيش ها را برساند. با پست تماس مي گيريم، پاسخگو نيستند. اين قبيل امور بايد با هماهنگي دو زيرمجموعه وزارت فناوري و ارتباطات هماهنگ شود تا مشكل آن گريبانگير مشتركين نگردد.
سهرابي - تهران
كمبود برنامه هاي شاد در سيما
بخشي از علل روي آوري مردم به ماهواره، كمبود برنامه هاي شاد و سرگرم كننده در تلويزيون است، سواي يك مجموعه طنز كه اكنون شب ها از شبكه 3 سيما پخش مي شود، اغلب سريال ها، استرس زا و غمگينانه مي باشد. مردم نياز به شادي هم دارند و نبايد از آنها دريغ شود.
ليلا احمدي - تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |