دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۵ - Dec 11, 2006
اغفال زن جوان به بهانه صدور شناسنامه جديد
005628.jpg
گروه حوادث- زني كه قصد داشت براي فريب خواستگار جديدش، هويت شوهر سابقش را از شناسنامه اش پاك كند خود قرباني فريب سه جوان بي رحم شد.
پنجشنبه گذشته زن 27 ساله اي به آگاهي ورامين رفت و با شكايت از 3 جوان كه وي را مورد آ زار قرار داده بودند گفت:اوايل آذرماه با گذشت ماهها از جدايي از همسر اولم، قصد ازدواج مجدد داشتم ،اما براي آنكه خواستگار جديدم از ازدواج قبلي مطلع نشود، براي پاك كردن مشخصات همسر سابقم از شناسنامه به اداره ثبت احوال ورامين رفتم . اما در آنجا فهميدم اين كار غير قانوني است ، در حال خروج از اداره ثبت جواني به نام وحيد در مقابلم قرار گرفت .
مرد جوان كه متوجه مشكلم شده بود، مدعي شد پدرش در يكي از ادارات ثبت سمت بسيار بالايي دارد و او مي تواند با دريافت 70 هزار تومان شناسنامه جديدي برايم صادر كند، من كه فكر مي كردم شانس به من رو آورده است، حرفهاي او را پذيرفته و دو قطعه عكس و فتوكپي شناسنامه ام را به او تحويل دادم.
۱۰ روز قبل در حاليكه دو قطعه عكس و فتوكپي شناسنامه  ام را در ميدان راه آهن به وحيد تحويل داده بودم، او با من تماس گرفته و از من خواست براي گرفتن شناسنامه  ام به نزديكي كارخانه قند بروم .
وقتي به آنجا رسيدم مرد جوان با يك دستگاه وانت در آنجا در انتظارم بود، وقتي شناسنامه را از او خواستم مدعي شد شناسنامه نزد پدرش است و از من خواست براي دريافت شناسنامه، همراه او به منزلشان در آن نزديكي بروم و پس از امضاي برگه ها، شناسنامه را تحويل بگيرم.
من در ابتدا امتناع كردم ولي وقتي او گفت اگر به او اطمينان نكنم شناسنامه ام را تحويل نمي دهد سوار وانت شدم، پس از طي مسير كوتاهي، ناگهان وحيد ترمز شديدي كرد و بلافاصله مرد ديگري با زور سوار وانت نيسان شد ،يك نفر ديگر نيز عقب خودرو پريد، آنها با تهديد سر مرا كه وحشت  كرده بودم به زير صندلي برده و بعد از كشاندنم به زمين هاي كشاورزي نزديك خورين ورامين با تهديد چاقو مرا مورد آزار قرار داده و سپس در جاده ورامين رها كردند. اين زن در ادامه گفت: در ابتدا قصد داشتم به خاطر آ برويم شكايت نكنم، اما وقتي ديدم كه ممكن است زنان ديگري نيز به اين شيوه در دام سه جوان بي رحم بيفتند، با گذشت 10 روز از اين حادثه وحشتناك اقدام به شكايت كردم.
با اين شكايت ،به دستور سرهنگ احمد قاسم خاني فرمانده پليس ورامين، تيم ويژه اي از كارآگاهان مسئوليت يافتند سه جوان فريبكار را شناسايي و دستگير كنند، در حاليكه بررسي ها براي يافتن سه جوان كه سابقه اي در پليس نداشتند آغاز شده بود، بعد از چندين شبانه روز كنترل نامحسوس، ماموران به سه جوان كه در كنار شعله هاي آتش در زمين هاي كشاورزي حلقه زده بودند مشكوك شده و با دستگيري آنها و مواجهه حضوري با زن شاكي، وحيد و دو همدست او به نامهاي مصطفي و وحيد شناسايي شدند.

اعتراف سارقان به سرقت 30 خودرو
005637.jpg
005640.jpg
005643.jpg
گروه حوادث- اعضاي باند حرفه اي سرقت خودرو كه با استفاده از شاه كليد، خودروها را در پايتخت ربوده و بعد از سند نمره كردن در شهرستان ها به فروش مي رساندند با تلاش كارآگاهان اداره 2آگاهي تهران بازداشت شدند.
اوايل امسال، پرونده هاي متعددي درباره سرقت خودروهاي پيكان، پيكان وانت، پرايد، پژو RD و نيسان به اداره مبارزه با سرقت خودرو آگاهي ارسال شد كه بررسي هاي اوليه نشان مي داد سارقان، خودروهاي فاقد تجهيزات ايمني را بعد از شناسايي كردن در فرصتي مناسب به سرقت مي بردند. كارآگاهان با انجام تحقيقات تخصصي برروي شيوه سرقت ها متوجه شدند با اعضاي يك باند حرفه اي سارقان خودرو مواجه هستند كه سرعت بسيار عجيبي در سرقت  خودرو دارند. به اين ترتيب با بررسي شيوه سرقت سارقان سابقه دار و جمع بندي اطلاعات به دست آمده، دستگيري 5 سارق سابقه دار كه به اين شيوه سرقت مي كردند در دستور كار قرار گرفت، كه با حكم قضايي سارقان در تهران، شهريار و سنندج دستگير شدند.
روز گذشته سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران با بيان اين مطلب گفت: سارقان پس از دستگيري در بازجويي هاي پليسي با اعتراف به 30 فقره سرقت خودرو با شاه كليد مدعي شدند با جابه جا كردن سند و پلاك خودروهاي تصادفي و از رده خارج با اسناد خودروهاي مسروقه (سند نمره كردن)، خودروهاي سرقتي را در شهرستان هاي گرگان، قزوين، لنگرود، آبيك، كرج، ابهر و هشتگرد به فروش رسانده اند كه با دستگيري سه مالخر 20 دستگاه خودرو مسروقه كشف و ضبط شد.

ضارب پليس
در دادسراي جنايي
005631.jpg
گروه حوادث- با صدور قرار بازداشت براي سارقي كه با حمله به مامور پليس كلانتري تجريش او را مجروح كرده بود، تحقيقات پليسي درباره جرايم احتمالي اين سارق جوان آغاز شد.
اين مرد جوان به نام مسعود متهم است بامداد سه شنبه 14 آذرماه، در حاليكه كه قصد سرقت خودرو در خيابان ولي عصر را داشت مورد ظن پليس قرار گرفت، اما هنگاميكه مامور كلانتري تجريش قصد تحقيق از وي را داشت، با ضربه چاقو به افسر پليس حمله كرده و او را مجروح كرده بود.
مامور پليس در حاليكه به شدت مجروح شده بود دست از تعقيب مرد جوان برنداشت و با شليك دو گلوله به پاي سارق، مانع فرار وي شد ولي خود نيز بر اثر شدت جراحات بيهوش شد.
صبح ديروز وقتي متهم در مقابل توكلي، بازپرس شعبه پنجم دادسراي جنايي تهران قرار گرفت، اتهامات خود مبني بر حمله به مامور پليس و طراحي نقشه سرقت خودرو را قبول كرد و به اين ترتيب با صدور قرار بازداشت براي انجام تحقيقات پليسي در اختيار اداره آگاهي تهران قرار گرفت.

خبرهاي كوتاه
۴ ميليارد تومان گردش مالي فروش CDمنتسب به  بازيگر
ايسنا: فرمانده  نيروي انتظامي با بيان اين كه عده اي سود جو در حمام ها، استخرها، اطاق هاي پرو و اطاق هتل ها اقدام به فيلم برداري از زنان و دختران مي كنند، گفت: تا كنون گردش مالي سي دي منتسب به يك بازيگر، چهار ميليارد تومان بوده است.
سردار احمدي مقدم كه در دانشگاه اصفهان سخن مي گفت با اشاره به تلاش بعضي افراد براي تبرئه كردن افراد مرتبط با اين سي دي گفت: به هر حال خلافي انجام گرفته، فيلمبرداري شده و در حافظه كامپيوتر موجود بوده است. بعد هم اين كامپيوتر به تعميرگاه برده شده كه در آن جا اين فيلم دزدي شده است.  سپس اين سي دي همانند يك وبا در جامعه پخش شد و مثل بمبي تركيد، غافل از اين كه چنين اتفاقاتي روزانه در كشور به وقوع مي پيوندد.
چهره نگاري از ربايندگان جوان خارجي
گروه حوادث- جواني كه مدعي است دو سال درزير زمين خانه اي متروكه درجنوب تهران در اسارت دو مرد عرب زبان بوده است، با حضور در اداره۱۱آگاهي پايتخت به چهره نگاري متهمان فراري پرونده پرداخت. اين مرد جوان كه مدعي است دو سال قبل هنگامي كه براي معالجه بيماري انحناي كمر به ايران آمده است در مسير آبادان به تهران از سوي دو مرد فريب خورده و توسط آنها براي اخاذي از مادر وي كه در رياض زندگي مي كند در زير زمين خانه اي متروكه در جنوب تهران در اسارت بوده است،روزگذشته با حضور دراداره يازدهم آگاهي تهران عمليات چهره نگاري دومتهم ناشناس پرونده را انجام داد تا با ترسيم چهره تقريبي آنان مسير مناسبي دراختيار افسر پرونده براي دستگيري اين دوآدم ربا قرارگيرد.
خبرگزاري ملي مالزي در جستجوي زن و شوهر ايراني
فارس: خبرگزاري ملي مالزي برناما در جستجوي يك زوج ايراني است كه گفته مي شود هفته گذشته مالزي را به مقصد ايران ترك كرده اند. يك راننده تاكسي كه هفته گذشته يك زوج ايراني را به فرودگاه كوالالامپور رسانده بود پس از بازگشت از فرودگاه متوجه مي شود كه دوربين اين زوج ايراني درون خودروي وي جا مانده است. پس از اين كه تلاش هاي اين راننده 26 ساله براي يافتن مالك دوربين بي نتيجه ماند وي با مراجعه به خبرگزاري ملي مالزي برناما- از اين خبرگزاري درخواست كمك كرد.
برناما نيز با قراردادن خبر پيدا شدن يك دستگاه دوربين ديجيتال بر روي سايت خبري خود مشخصات دوربين را درج مي نمايد و به صاحب آن اطمينان مي دهد كه دوربين در صحت و سلامت در اتاق نگهباني هتل كورس نگهداري مي شود. گويا زوج ايراني، مالزي را شب يكشنبه به مقصد تهران ترك كرده اند.
راننده تاكسي كه تلاش زيادي را صرف پيدا كردن مالك دوربين نموده است مي گويد: من نمي خواهم آنها فكر كنند كه مالزيايي ها مردمان درستكاري نيستند و هر زمان كه آنها برگردند من به آنها كمك خواهم كرد تا گمشده خود را پيدا كنند.

دزد ناشي به فاميل زد
005625.jpg
گروه حوادث- پسر جواني كه براي سرقت 30 ميليون توماني از يكي از اقوام خود، كليد خانه آنها را تكثير كرده بود، در حالي از سوي پليس شناسايي شد كه فكر مي كرد هيچ ردي بر جاي نگذاشته است.
شامگاه 25 آبان ، مرد ميانسالي با مركز پليس كرج تماس گرفت و از سرقت ميليوني طلاجات از خانه اش در هنگامي كه در مسافرت بوده است خبر داد. با آغاز تحقيقات كارآگاهان مبارزه با سرقت كرج در بررسي منزل مرد مالباخته متوجه شدند سارقان آشنايي كاملي با موقعيت خانه داشته  و با اطلاع از مسافرت صاحبخانه و خانواده اش دست به سرقت زده اند.، هنگاميكه در بررسي هاي اوليه مشخص شد فرزند يكي از دوستان خانواده به نام مصطفي به خانه آنها رفت و آمد زيادي داشته بازجويي فني و پليسي از وي در دستور كار پليس قرار گرفت.
اين پسر جوان به رغم انكارهاي اوليه، سرانجام در بازجويي هاي پليسي به ارتكاب سرقت با همدستي دو نفر از دوستانش اعتراف كرده و در توضيح ماجرا گفت: مدتي قبل وقتي فهميدم بستگانمان قصد مسافرت دارند در فرصتي مناسب به خانه آنها رفته و با دزديدن كليد خانه و تكثير آن، نقشه سرقت را با دوستانم طراحي كردم و هنگاميكه آنها به مسافرت رفتند با ورود به خانه، طلا و جواهرات را سرقت كرديم .
سرهنگ مفاخري جانشين اداره آگاهي كرج روز گذشته با اعلام خبر دستگيري اين جوان و دو همدستش گفت: ماموران پليس در بازرسي خانه مصطفي 12 ميليون تومان از طلاجات را در كانال كولر كشف كردند،كارآگاهان پليس همچنين با توجه به اعترافات متهمان بقيه طلاها را كه بالغ بر 18 ميليون تومان ارزش داشته و به دو طلا فروشي فروخته شده بود را كشف كردند. تحقيق از سه جوان سارق در اداره مبارزه با سرقت ادامه دارد.

خانه قديمي، قتلگاه دو زن تنها
محل جنايت
005634.jpg
گروه حوادث- سارق بي رحم با ورود به خانه سه زن تنها درجنوب تهران، دو نفر از آنها را به قتل رسانده و با سرقت طلاجاتشان فرار كرد.
عصر روزشنبه اهالي كوچه شايان خيابان رودكي تهران با صداي ضجه هاي نوه پيرزن نابينايي كه در كوچه آنها زندگي مي كرد از ماجراي تلخي اطلاع پيدا كردند، مادر بزرگ 67 ساله نوه جوان به نام خديجه و مستاجر 55ساله او به نام سوفيا به طرز وحشتناكي با ضربات چاقو به قتل رسيده بودند.
با شروع تحقيقات از سوي كارآگاهان اداره 10آگاهي تهران و ولي الله حسيني بازپرس ويژه قتل پايتخت ،در نخستين بررسي ها از صحنه جنايت مشخص شد عامل جنايت كه بدون استفاده از زور وارد قتلگاه شده است ، بعد از جنايت با سرقت طلاجات قربانيان متواري شده است.
بر پايه اين گزارش در خانه قديمي زن ديگري نيز به تنهايي زندگي مي كرد كه در زمان جنايت درمحل كارش حضور داشته است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |