دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۵ - Dec 11, 2006
فوتبال ليگ برتر پايين جدول بدون تغيير ماند
سايپا، استقلال و پرسپوليس در مثلث صدر
005619.jpg
گروه ورزشي پيروزي استقلال تهران و سايپا در مقابل۲ تيم خوش تركيب و آماده استقلال اهواز و ذوب آهن باعث شد تا در صدر جدول حركت موازي تيم هاي صدرنشين ادامه پيدا كند. اگرچه سايپا در تهران به مصاف ذوب آهن رفت و با دو گل خليلي و يزداني و بدون حضور دايي پيروز شد، اما استقلال تهران در اهواز و بدون صادقي، اكبرپور، انصاريان و ياورزاده توانست طي يك بازي سريع و پرشتاب و با تك گل يوسفي كه بهترين بازيكن زمين بود، بر استقلال اهواز پيروز شود تا پرسپوليس بتواند يك پله بالاتر بيايد و در رده سوم قرار گيرد.
استقلال خيلي حساب شده درمقابل استقلال اهواز بازي كرد و ميانه ميدان را طي نود دقيقه از دست نداد. هاشمي زاده، كاظمي، يوسفي، طالب نسب و بائو، كنترل بازي را در دست داشتند و در نهايت محسن يوسفي در دقيقه 33 با ضربه اي از پشت محوطه جريمه، تك گل استقلال را به ثمر رساند تا استقلال با تفاضل گل كمتر در تعقيب سايپا باقي بماند. حالا رقابت در صدر جدول بين سايپا، استقلال و پرسپوليس ديدني خواهد بود.
پرسپوليس بدون چند بازيكن اصلي خود و طي يك بازي سخت  و پربرخورد توانست با تك گل مهرزاد معدنچي سه امتياز جانانه از صبا باتري بگيرد. اين سه امتياز پرسپوليس را نيز در كورس قهرماني قرار داد. دنيزلي با چنگ و دندان از اين يك گل دفاع كرد تا هفته آينده و با بازگشت بازيكنان آسيب ديده و سفر كرده، بتواند با تيم اصلي خود به ميدان برود.
سايپاي صدرنشين درمقابل تيم خوش تركيب ذوب آهن به پيروزي رسيد تا به صدرنشيني خود در ليگ ادامه دهد. گل روحيه بخش خليلي سايپا را پيش انداخت. راه آهن با ملوان بدون گل مساوي كرد تا همچنان در قعر جدول باقي بماند.
ابومسلم در مشهد به يك پيروزي حساس رسيد و سپاهان در مقابل مس كرمان تن به مساوي يك بر يك داد. شيرازيها نيز در يك نبرد برابر به تساوي يك بر يك رسيدند و پيكان در يك بازي زيبا وبا دوندگي بسيار موفق شد پاس را
دو بر يك شكست دهد. همايون شاهرخي در اولين حضورش بعد از مجيد جلالي تن به اين شكست داد.
پنج تيم پايين جدول از جاي خود تكان نخوردند، اما پيكان با پيروزي
درمقابل پاس دوپله بالاتر قرار گرفت.
سايپا با تكيه بر نيروي گروهي خود و رهبري علي دايي از روي نيمكت به امتياز 27 رسيد تا نگران پيروزي حريفان نزديك به خود نباشد. سايپا و استقلال تهران سايه به سايه يكديگر پيش مي روند و پرسپوليس، استقلال اهواز و سپاهان در تعقيب اين دو تيم به دنبال فرصتي مي گردند تا بتوانند در مثلث بالاي جدول قرار گيرند.

چيني ها نيمي از مدال ها را گرفته اند
ايران كره جنوبي، تكرار فينال بازي هاي واليبال بوسان
علي شاكري دوحه: ديروز بازي هاي آسيايي روز نهم خود را پشت سر گذاشت. چيني ها همچنان براي كسب طلاهاي بيشتر سيري  ناپذير نشان مي دهند.
از نزديك به 260 مدال طلاي توزيع شده بيش از نيمي از آن به ورزشكاران چيني تعلق گرفته  است. ژاپن و كره جنوبي هم ديگر جلودار چين نيستند، شك نكنيد كه در بازي هاي المپيك 2008 پكن آنها همه قدرت هاي بزرگ ورزش جهان را براي نخستين بار غافلگير خواهند كرد. ديروز در ادامه مسابقات
005610.jpg
كشتي فرنگي از چهار وزن دوم در اوزان 55 و 120 كيلوگرم ايران دو تن را به فينال فرستاد. جاسم اميري جانشين حميد سوريان با كشتي هاي خوب خود همه را به تحسين واداشت. او پس از دو دور پيروزي مقابل گوانگ سوچا از كره شمالي خود را به فينال رساند. حريف او در فينال هوفنگ جيائو از چين است. در 120 كيلوگرم شربياني پس از يك دور استراحت و يك كشتي تمريني با حريف فلسطيني در دور سوم با بارانداز از سد ابراهيم اف قرقيز گذشت تا در فينال با حريفي از كره جنوبي كيم كوانگ سيوك مبارزه كند. حميد ريحاني در حالي كه استحقاق رفتن به ديدار نهايي را داشت، چوب بي تفاوتي خود را در مقابل رقيب كره اي خورد كه حتي در وقت اول روي چهار بار انداز او تسليم محض بود. ريحاني در نهايت در وقت سوم در يك كشتي كم افت و خيز بازنده شد تا شانس خود را براي مدال برنز بيازمايد.
در دوچرخه سواري، مهدي سهرابي در 4 كيلومتر تعقيبي انفرادي در مصاف با حريف كره اي با اختلاف دو ثانيه از دستيابي به مدال برنز محروم ماند.
در قايقراني ديروز در پيكارهاي كاياك 1000 (2 نفره و 1 نفره) شركت كنندگان كشورمان (عباس صيادي، رضا رئيسي و ياسر هدايتي) به نيمه نهايي رفتند.
005613.jpg
مهم ترين بازي  امروز
تيم ملي واليبال ايران ديروز نخستين تمرين خود را در محل سالن اصلي (الريان) به مدت يك ساعت انجام داد. تمامي بازيكنان ايران به جز پيمان اكبري كاپيتان تيم ايران كه از ناحيه كمر احساس درد مي كند، سرحال و قبراق بودند. ميلوراد كياچ سرمربي صرب تيم ايران گفت: بازيكنانم تمامي نقاط قوت و ضعف كره را با آناليز صورت گرفته روي اين تيم مي شناسند، ديگر مي ماند همت آنان كه چگونه ظاهر شوند. برخورد ايران و كره جنوبي (فيناليست هاي بازي هاي 2002 بوسان) يكي از مهم ترين بازيهاي مرحله يك چهارم نهايي است. اين بازي ساعت 30/14 به وقت تهران انجام مي شود. به جز بازي ايران كره جنوبي، تيم هاي چين با قزاقستان، ژاپن با عربستان و قطر با بحرين بازي مي كنند. تيم هاي برنده راهي مرحله نيمه نهايي خواهند شد. در ميان نمايندگان آسيا در مسابقات قهرماني جهان در ژاپن،  تنها ايران و چين دو تغيير داشتند، اما ژاپن، كره جنوبي و قزاقستان بدون تغيير به دوحه آمده اند. سرمربيگري قطر با خوآن دياز سرمربي سرشناس كوبايي است.

فوتبال پيشكسوتان امروز در شيرودي
گروه ورزشي مرحله دوم رقابت هاي فوتبال جام يونس شكوري امروز در مجموعه ورزشي شهيد شيرودي طبق برنامه زير برگزار مي شود:
ساعت 13 ياران بانك ملت، 40 سال
ساعت 14 هنرمندان ياران، 50 سال
ساعت 15 شاهين بانك سپه، 55 سال
ساعت 16 آرارات علوم انتظامي، 50 سال
ساعت 17 راه  آهن هنرمندان، 40 سال

تابلوي نتايج ليگ برتر
* سايپا 2- ذوب آهن يك
گلها: محسن خليلي (60) و داريوش يزداني (90) براي سايپا
رجب زاده(73) براي ذوب آهن
* پرسپوليس يك صبا باتري صفر
گل: مهرزاد معدنچي (51)
* پيكان 2- پاس يك
گلها: علي كريمي (14) براي پاس و محمدرضا طهماسبي (63) و ايمان حيدري(88) براي پيكان
* راه آهن صفر- ملوان صفر
* ابومسلم يك- فولاد صفر
گل:سعيد خاني (26 ) براي ابومسلم
* سپاهان يك مس كرمان يك
گل ها: صابر ميرقرباني(5) براي مس و هادي عقيلي براي سپاهان (65- پنالتي)
* برق يك- فجر سپاسي يك
گل ها: محمد مطوري (51) براي برق و هاشم بيگ زاده (67) براي فجر.
* استقلال تهران يك- استقلال اهواز صفر
گل: محسن يوسفي(33)

اخبار بازي هاي 2006 دوحه
هندبال يك قدم تا فينال
005616.jpg
گروه ورزشي- تيم ملي هندبال ايران ساعت 30/20 امشب به وقت تهران در مرحله نيمه پاياني با كويت ديدار مي كند. هندبال تنها يك قدم تا فينال فاصله دارد. كسب يك مدال از اين بازيها مي تواند بهترين دست آورد اين رشته در سه دوره اعزام به بازي هاي آسيايي محسوب شود. هندبال ايران با تركيب جوان شده خود روزهاي بهتري را
نويد مي دهد.

ووشوكاران در ميدان
در خاتمه رقابت هاي جودو وتكواندو، امروز نوبت ووشوكاران است تا طي 4 روز در دو رشته سانشو و تا لو بخت خود را براي كسب مدال بيازمايند. علي فتحي، جليل عطايي، عليرضا صحرانشين، ساعد سياه مشتعي و خسرو مينو در سانشو و غفار اماني و فرشاد عربي در تالو هستند. به اين تيم هم مي توان اميدوار بود. در شمشيربازي در حالي كه پيمان فخري و مجتبي عابديني در سابر انفرادي حذف شدند، امروز علي يعقوبيان و محمد رضايي در اپه انفرادي با حريفان خود به رقابت برمي خيزند. در سپك تاكرا با حذف تيم راگو تيم ايران شانس خود را در مسابقات دبل آزمايش مي كند. حريف اول تيم ايران، ويتنام است. در دوچرخه سواري امروز تيم 5 نفره ايران متشكل از عليرضا حقي، قادر ميزباني، حسين ناطقي، مهدي سهرابي و امير زرگري در 4 كيلومتر تعقيبي تيمي حضور پيدا مي كند.

احسان حدادي سومين طلاي كاروان ايران را به دست آورد
005622.jpg
گروه ورزشي كاروان ورزشي ايران در بازي هاي آسيايي دوحه روز گذشته به سومين مدال طلاي خود در رشته دو و ميداني دست يافت.
احسان حدادي پرتابگر ديسك كشورمان روز گذشته موفق شد با پرتاب
۶۳ متر و 79 سانتي متر مدال با ارزش اين رشته را از آن خود كند.
مدال طلاي حدادي دومين طلاي تاريخ دو و ميداني در تاريخ بازي هاي آسيايي به حساب مي آيد. پيش از او در سال 1974 در بازي هاي آسيايي تهران تيمور غياثي در رشته پرش ارتفاع صاحب مدال طلا شده بود. حدادي كار خود را با پرتاب 60 متر و 16 سانتي متر آغاز كرد و در دومين پرتاب به ركورد 59 متر و 98 سانتي متر رسيد، او در پرتاب سوم 56 متر و 83 سانتي متر ديسك را پرتاب كرد و در چهارمين پرتاب به ركورد 60 متر و 32 سانتي متر رسيد. حدادي در پنجمين پرتاب به ركورد 63 متر و 79 سانتي متر دست يافت تا به مدال طلاي اين رشته دست يابد. عباس صميمي ديگر ورزشكار كشورمان در اين رشته با 59 متر و 69 سانتي متر به مقام چهارم رسيد.
در اين رقابت، رشيد الدوساري از قطر و سلطان مبارك از عربستان در مكان هاي دوم و سوم قرار گرفتند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |