پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۸ - Dec 14, 2006
معاون امور حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال اعلام كرد
۴۳ميليون نفر واجدين شرايط شركت در انتخابات
006087.jpg
گروه اجتماعي - از آنجا كه تمام ايرانيان داخل كشور مجاز به شركت در انتخابات خبرگان رهبري هستند، براساس برآوردها تعداد واجدين شركت در اين انتخابات 46ميليون و 539هزار و 42نفراست اما از آنجا كه انتخابات شوراي شهر در بعضي شهرك ژها و روستاها كه جمعيت آنها كمتر از حد نصاب است، برگزار نمي ژشود بنابراين تعداد واجدين شركت در اين انتخابات حدود 43ميليون نفر برآورد شده است.
به گزارش همشهري سعيد عبودي -معاون امور حقوقي و سجلي سازمان ثبت  ژاحوال كشور- ضمن اعلام اين مطلب گفت: به منظور توجيه و راهنمايي اعضاي صندوق ژهاي اخذ راي نسبت به شناسايي شناسنامه ژهاي معتبر، دستورالعملي از سوي ثبت ژ احوال تهيه و در اختيار ستاد انتخابات كشور قرار گرفته است.
وي همچنين افزود: تعداد افرادي كه امسال براي بار اول راي مي دهند و در واقع راي اولي هستند 2ميليون و 400هزار نفر برآورد شده است كه از اين افراد چنانچه شناسنامه شان عكس دار هم نباشد راي اخذ خواهد شد.
عبودي گفت: دستورالعملي براي شناسايي شناسنامه ژهاي معتبر و فاقد اعتبار تهيه و در اختيار ستاد انتخابات قرار گرفته تا با ابلاغ آن به اعضاي صندوق ژهاي اخذ راي، امكان سوءاستفاده با شناسنامه ژهاي فاقد اعتبار رفع شود. وي افزود: در انتخابات گذشته، دستورالعمل ژهايي از سوي ثبت  ژاحوال براي شناسايي شناسنامه ژها تدوين مي ژشد اما دستورالعمل انتخابات آتي، از جامعيت و دقت بيشتري برخوردار است.
معاون امور حقوقي و سجلي سازمان ثبت  ژاحوال كشور، خاطرنشان كرد: ابلاغي حاوي مشخصات شناسنامه ژهاي جمهوري اسلامي ايران است و مواردي مانند مهر و مندرجات شناسنامه، بايد در تشخيص اعتبار شناسنامه ژها مورد توجه قرار گيرد.
وي در خصوص امكان سوءاستفاده از شناسنامه فوت ژشدگان يادآور شد: براي شركت در انتخابات، شناسنامه بايد حتماً در اختيار شخص راي دهنده باشد و مسئولان شعب اخذ راي با تطبيق مشخصات مندرج در شناسنامه و فرد شركت كننده، به راي ژگيري اقدام كنند.
معاون امور حقوقي و سجلي سازمان ثبت ژاحوال كشور، با اشاره به اين ژكه ارائه شناسنامه عكس ژدار براي شركت در انتخابات الزامي نيست، افزود: در حال حاضر بيش از 96درصد واجدين شركت در انتخابات، قطعاً شناسنامه عكس ژدار دارند. وي گفت: كليه متولدين 24آذرماه سال۱۳۷۰ و قبل از آن واجد شرايط شركت در انتخابات هستند كه بايد با دردست داشتن اصل شناسنامه به صندوق ژهاي اخذ راي مراجعه كنند.
عبودي افزود: به منظور رفع موانع احتمالي ناشي از نداشتن شناسنامه براي شركت در انتخابات، ثبت احوال تمامي امكانات خود را به كار گرفته تا با سرعت بيشتري براي افراد، شناسنامه صادر كرده و اقدامات سجلي افراد را انجام دهد.

ارسال يك ميليون كارت سوخت هوشمند به منازل
گروه اجتماعي- رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: تاكنون بيش از يك ميليون كارت سوخت هوشمند به منازل مالكان خودروها ارسال شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار محمد رويانيان رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا كه براي رسيدگي به مشكلات مردم در حوزه راهنمايي و رانندگي به دفتر نظارت همگاني رفته بود، در جمع خبرنگاران افزود: حدود 2ميليون موتورسيكلت نيز در طرح تسجيل، ثبت نام و اطلاعات موتورسيكلت خود را ثبت كردند.وي با اشاره به اين كه اطلاعات حدود 3ميليون موتورسيكلت ديگر در طرح تسجيل ثبت نشده است، تصريح كرد: به زودي طي يك فراخوان از مالكان اين موتورسيكلت ها خواسته خواهد شد تا نسبت به ارائه اطلاعات موتورسيكلت خود براي صدور كارت هوشمند سوخت اقدام كنند. رويانيان همچنين از رسيدگي به 750هزار شكايت و اعتراض مردم در هيات هاي رسيدگي راهنمايي و رانندگي خبر داد و گفت: 95درصد مردم از نحوه رسيدگي به شكايت خود راضي بودند و فقط 5درصد به مراكز شوراي حل اختلاف معرفي شدند.

تنها۳ درصد از تختهاي بيمارستاني
به بخش مراقبت هاي ويژه اختصاص دارد
006090.jpg
گروه اجتماعي طبق استاندارد بايد 10 درصد تختهاي بيمارستاني به بخش مراقبتهاي ويژه اختصاص يابد اما در ايران اين رقم كمتر از 3 درصد است لذا توسعه و ساماندهي اين بخش با توجه به نيازهاي موجود از اهم برنامه هاي مسئولين بهداشتي و درماني كشور است.
به گزارش همشهري، عليرضا زالي رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به كمبود تخت هاي ويژه در كشور و تاكيد بر يك اقدام جهادي در جهت توسعه اين تختها گفت: در حال حاضر معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با همكاري دانشگاه هاي علوم پزشكي مستقر در تهران اين اقدام را در دستور كار خود قرار داده و در نظر دارد تا بخش هاي مراقبتهاي ويژه را افزايش داده و ساماندهي كند. بر اساس اين گزارش، با وجود بلا استفاده ماندن بيش از 50 هزار تخت بيمارستاني در كشور با كمبود حدود 10 هزار تخت ويژه بيمارستاني مواجهيم. تختهاي مسموميت، سوختگي، بيماران رواني، ICUو CCUو نيز تختهاي ويژه نوزادان از كمبودهاي شديد در اين زمينه است، به طوري كه در بيشتر اوقات براي پذيرش بيماران تصادفي يا قلبي حتي در تهران، بيماران و همراهان آنهارا با بحران مواجه مي كند كه اين مسئله در شهرستانها و مناطق محروم دوچندان  است.دبير انجمن بيهوشي و مراقبتهاي ويژه ايران در اين خصوص گفت: از آنجا كه هر عمل جراحي در اتاق عمل نياز به يكي از روشهاي بيهوشي و هر بيهوشي نياز به تجهيزات استاندارد جهت تضمين سلامت بيماران دارد تهيه موارد مختلف تجهيزاتي در اتاق هاي عمل و واحد هاي پس از بيهوشي و بخش هاي مرتبط چون آي    سي يو ضروري است.
به گفته وي: هم اينك حداقل يك هزار تخت

ICU كم داريم و بايد وضعيت بيمارستانهاي خود و تخت هاي بخش مراقبتهاي ويژه را از واحدهاي موجود به رقم 10 درصد برسانيم چون آمار بيماري هاي قلبي عروقي كه نياز مبرم به وجود اين تختها دارند در كشورمان بسيار بالاست. لذا بايد طبق استانداردها در همه بيمارستانها خصوصا در بيمارستان هاي ارجاعي بخش هاي مراقبت هاي ويژه توسعه يابد.اين گزارش مي افزايد: كامران باقري لنكراني، وزير بهداشت و درمان خبر از تجهيز بخش هاي مراقبت هاي ويژه بيمارستانها در سال جاري داد و افزود: امسال 1700 دستگاه تنفسي مصنوعي بزرگسالان و 500 دستگاه تنفس مصنوعي نوزادان خريداري مي شود كه در خريد اين دستگاهها تلاش شده صرفا وارد كننده نباشيم به همين دليل قطعات اين دستگاه ها وارد كشور و در داخل مونتاژ مي شود و برنامه ريزي به نحوي است كه به تدريج در سال هاي آينده تكنولوژي ساخت اين دستگاه ها به طور كامل به داخل كشور انتقال يابد.

توزيع كمك هاي دارويي در مناطق صعب العبور
گروه اجتماعي- ساكنان مناطق دور افتاده و صعب العبور استان لرستان كمك هاي غذايي و بهداشتي رايگان دريافت كردند .
مسئول ستاد اطلاع رساني اردوهاي بسيج سازندگي ضمن اعلام اين مطلب به نقل از فرخ مختارزاده مديريت بهداشت و محيط سازمان بسيج سازندگي به همشهري، اعزام تيم هاي پزشكي به مناطق دور افتاده را تجربه موفقي دانست و گفت: در اردوهاي چهار روزه اي كه با هماهنگي بسيج سازندگي و همكاري سازمان امداد و نجات هلال احمر، بسيج جامعه پزشكي استان لرستان، دانشگاه علوم پزشكي لرستان و شبكه بهداشت و درمان اليگودرز انجام شد، علاوه بر ارائه خدمات بهداشتي و درماني هفت هزار نفر از اهالي توسط پزشكان عمومي، دارويار و ماما بسيج جامعه پزشكي، مشكلات تغذيه اي و بهداشتي اهالي نيز مورد بررسي قرار گرفت .

نگراني ايران از افزايش كشت موادمخدر در افغانستان
گروه اجتماعي- ايران به عنوان كشوري كه بيشترين ميزان كشفيات مواد مخدر در سراسر دنيا را دارد، در اجلاس پليس هاي مبارزه با مواد مخدر آسيا و اقيانوسيه شركت و مراتب نگراني خود را از افزايش كشت مواد مخدر در افغانستان اعلام كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سي امين اجلاس پليس هاي مبارزه با مواد مخدر آسيا و اقيانوسيه در بانكوك پايتخت تايلند، بيست وسوم الي بيست و ششم آبان ماه، برگزار شد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص دستور كار اين اجلاس گفت: بررسي روند منطقه اي قاچاق مواد مخدر و اقدامات پيشگيرانه، شناسايي و انهدام لابراتوارهاي مخفي مواد مخدر و مبارزه با توليد و قاچاق هروئين در دستور كار اين اجلاس قرار گرفت.وي همچنين خاطرنشان كرد: برنامه ريزي استراتژيك براي مقابله با جرائم سازمان يافته فراملي، كنترل مواد مخدر آمفتامين ها و مواد مخدر از طريق دريا از ديگر موضوعات مطرح شده در اين اجلاس سه روزه بود.
حسين آبادي افزود: هيات ايراني گزارشي از ابراز نگراني از افزايش كشت مواد مخدر در افغانستان، خطراتي كه كشورهاي منطقه و جهان را تهديد مي كند، حضور كشورهاي عضو ناتو در افغانستان و عدم حساسيت آنها در مبارزه با مواد مخدر به رهبري آمريكا را ارائه دادند.
وي با اشاره به اينكه اقدامات جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر در اين اجلاس ارائه شد، خاطرنشان كرد: انسداد فيزيكي مرزهاي شرقي، تشكيل قرارگاه عملياتي،يادآوري تقديم شهداي جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر و اقدامات پيشگيرانه از جمله اقدامات ارائه شده بود.
حسين آبادي موضوع مهم ديگري كه در اين اجلاس مطرح شد را بحث تغيير الگوي مصرف در كشورهاي آسياي شرقي دانست و تصريح كرد: افزايش مصرف موادمخدر صنعتي يكي از تهديدهاي جامعه جهاني است.

هاشمي رفسنجاني:اگر تشديد مجازات مواد مخدر نبود، وضعيت بدتر مي شد
گروه اجتماعي - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به  قوانين شديد در مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: اگرچه نتيجه مطلوب در اين خصوص به دست نيامده، ولي با توجه به برنامه هاي مافياي مواد مخدر و وضعيت جغرافيايي ايران در مجاورت كانون اين مواد، اگر تشديد مجازات نبود، وضعيت بدتر از الان مي شد.
به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام آيت الله هاشمي رفسنجاني، در ديدار اعضاي ستاد سياستگذاري و برنامه ريزي كاهش استفاده از مجازات زندان، با اشاره به ميزان بالاي تعداد زنداني در كشور، افزود: در يك جامعه اسلامي بايد اصل بر فرهنگ سازي براي كاهش جرم باشد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به استفاده از احكام بسياري كه منجر به افزايش تعداد زندانيان مي شود، گفت: چرا بايد براي ناتواني يك انسان براي دادن ضمانت ساده، از زندان استفاده كرد، درحالي كه مي توان در برخي موارد اجراي حكم را به تاخير انداخت؟ وي زندان را در كاهش جرم و جنايت به مثابه يك مسكن براي دردهاي اجتماعي دانست و با تاكيد بر لزوم برنامه ريزي براي پيشگيري، گفت: هدف از زندان كردن، صيانت از مصالح عمومي و منافع مردم و جامعه است ولي تجربه نشان مي دهد استفاده حداكثري از زندان موجب ضرر بوده و نتيجه مطلوبي در پي  ندارد.

با مردم
بدرفتاري با خريداران
از بازرسان و مسئولان فروشگاههاي زنجيره اي سپه تقاضا مي شود نسبت به وضعيت فروشگاه سپه ميدان تجريش رسيدگي نمايند. برخورد بعضي از كاركنان با خريداران مناسب نيست.
بهلولي- تهران
اين كمبود و آن مازاد!
در حالي كه آموزش و پرورش به علت بودن معلم مازاد در تهران با انتقال معلمان از شهرستانها به تهران موافقت نمي  كند، كلاس  چهارم ابتدايي در يكي از مدارس منطقه 3 بيش از سه ماه معلم نداشت و سرانجام نيز برخلاف استانداردهاي تعيين شده دو كلاس را ادغام كردند. اين كمبود با آن مازاد جور در نمي آيد!
قاسمي- تهران
حقوق اجتماعي ما
بسياري از ما از ميزان كارايي، سوابق و روحيات كانديداهاي شوراي اسلامي شهر تهران آگاهي داريم. پيشنهاد مي كنم مجدانه در انتخابات شركت كنيم و به كانديداهاي مورد نظر خودمان راي بدهيم، اين از حقوق اجتماعي ماست و حق هم همواره گرفتني است.
جلال ميرسليمي- تهران
مراقبت از كوهستان
روز جهاني كوهستان در كشور ما كه بخش هاي وسيعي از مناطق پرجمعيت و آباد آن كوهستاني است بايد با اهميت بيشتري برگزار شود و اين روز فرصتي است تا خساراتي كه آگاهانه يا ناخودآگاه توسط عوامل گوناگون به اين منابع حياتي وارد مي شود،  شناسايي شود. راهسازي هاي بي ضابطه و ساخت و سازهاي بي رويه كه در مناطقي مثل لواسانات، اوشان و فشم و كوه هاي شمال تهران رخ مي دهد، منجر به تخريب وسيع و رانش كوه و فرسايش سريع خاك در اين مناطق شده است.
ابوالفضل صميمي- شهرري
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
مسئله حمل بيماران
پيش تر اكيپ ها و ماموران اورژانس تهران، كار جابه جايي برانكارد بيماران را تا پاي آمبولانس انجام مي دادند، چون نيازمند دقت فني و مراقبت ويژه است، اما اخيراً و در مواردي،  اين كار را بر عهده اهل خانه مي گذارند. اگر اورژانس كمبود نيرو دارد بايد از راه هاي ممكن تامين شود و چنين نارسايي هايي مشاهده نشود.
الف. ايوبي- تهران
نيازهاي دوره كهولت
در بسياري از كشورها به ويژه فرانسه براي افراد 60 سال به بالا، تسهيلات زيادي برقرار مي شود. بسياري از بازنشستگان ما در همين دوره سني قرار دارند، حداقل حقوق آنها آنقدر بايد باشد كه كفاف هزينه هاي زندگي شان را بدهد.
ح. سليمي- تهران
تقاضاي كاركنان قراردادي
اميدوارم در سازمان حسابرسي، نسبت به وضعيت كارمنداني كه به صورت قراردادي- ساعتي كار مي كنند، توجه بيشتري مبذول گردد.
حميد سعيدي- تهران
موانع مهم ازدواج
ازدواج سنت واجب و پسنديده اي است كه از بسياري بزهكاري ها و انحرافات در نسل جوان پيشگيري مي كند، اما مشكلات مالي و مسكن 2 مانع مهم بر سر راه ازدواج جوانان است كه بايد با تدبيرهاي لازم برطرف شود.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
تجديدنظر شود
مستمري بگير پدرم هستم و دو فرزندم را نيز سرپرستي مي كنم و از طرف كميته امداد امام خميني(ره) نيز كمك هايي در حق ما انجام مي شود. اخيراً كميته امداد اعلام كرده كه اگر مستمري خانواده هاي چهار نفره 80هزار تومان باشد، كمك امداد قطع خواهد شد. در حالي كه كمك هاي امداد، به خصوص پشتيباني فرزندان در حال تحصيلم مغتنم است و اميدوارم در اين خصوص تجديدنظر شود.
كبري قزلباش- تهران
يادآوري
از مسئولان محترم آموزش و پرورش تقاضا مي شود نسبت به پرداخت معوقه هاي بازنشستگان، به ويژه 12درصد تغيير ضريب از سال۱۳۸۲ و پاداش بازنشستگي آنها اقدام كنند.
سكينه اميري- تهران
كمك به بيماران مبتلا به آب سياه چشم
بيماران مبتلا به بيماري چشمي گلوكوم (آب سياه) براي تامين داروهاي مورد نيازشان متحمل هزينه هاي سنگيني مي شوند كه براي افراد كم درآمد طاقت فرساست، پيشنهاد مي كنم براي مبتلايان به اين بيماري كارت هوشمند صادر شود تا حداقل كمك هزينه اي براي تامين داروي مورد نياز شامل حال آنها بشود.
اطهري- تهران
تخلف آشكار موتورسيكلت سواران
كراراً ديده مي شود در خيابان آفريقا به ويژه حد فاصل تقاطع مدرس تا پل ميرداماد بعضي از موتورسيكلت  سواران در جهت خلاف و با سرعت در حركت مي باشند كه خطر تصادف و حتي برخورد با عابران پياده را تشديد مي كند. بايد با اين تخلفات علني برخورد قانوني شود.
وفا كريمي- تهران
اقدام قضايي و كار فرهنگي
اقدام 3 جوان كه به تازگي از زندان آزاد شده بودند،  در ربودن مسلحانه دختران كه در صفحات حوادث انعكاس يافته، موجب تاسف و تأمل است و برخورد قاطع قضايي و همچنين انجام كار فرهنگي گسترده و توجه به مشكلات و نيازهاي نسل جوان را هشدار مي دهد.
باباخاني- تهران
تعطيلي سه ماهه سرويس هاي بهداشتي
از 3 ماه پيش سرويس هاي بهداشتي ترمينال جنوب به علت تعمير تعطيل مي باشد، مشكلاتي كه براي انبوه مراجعان به اين پايانه به علت نبود سرويس هاي بهداشتي پيش آمده است، يك مسئله حاد و درخور تأمل مي باشد. در اين قبيل مواقع بايد سرعت عمل بيشتري صورت گيرد تا مشكلات را تشديد نكند.
عباس عليان- تهران

پاسخ مسئولان
تعرفه مصوب رعايت مي شود
احتراما در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه محترم در تاريخ 22/6/85 با عنوان: ويزيت دكتر متخصص درمانگاه الغدير براساس گزارش معاونت درمان دانشگاه به استحضار مي رساند: با توجه به بازديدهاي انجام شده توسط كارشناسان مربوطه، دريافت حق ويزيت براساس تعرفه مصوب خصوصي صورتجلسه كميته پنج نفره بوده و تعرفه مصوب رعايت مي شود.
روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي
اقدامات لازم انجام خواهد شد
احتراماً، در پاسخ به مطلب منتشر شده با عنوان زمانبندي اين طرح اعلام گردد در صفحه 6 مورخ 30/8/85 به اطلاع مي رساند:
زيرگذر مورد نظر خواننده گرامي در تقاطع ايرانپارس و آسيا بخشي از پروژه عظيم بزرگراه آسيا به طول 7 كيلومتر مي باشد كه شامل قطعات و بخش هاي مختلف است. لذا با توجه به استعلام و بررسي هاي به عمل آمده از مسئولين پروژه، برنامه ريزي در خصوص نصب و راه اندازي تابلوي روزشمار مجزا براي هر بخش، صورت پذيرفته و به زودي اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.
روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري تهران
ايجاد خط اتوبوسراني جديد مقدورنيست
با توجه به مطلب مندرج در ستون با مردم روزنامه همشهري شماره 4132 مورخ 25/8/85 در خصوص ايجاد خط اتوبوسراني به اطلاع مي رساند:طي بررسي هاي به عمل آمده و با توجه به بار ترافيكي اتوبان همت و نبود جايگاه مناسب جهت توقف اتوبوس ها در ميدان هفت تير، امكان ايجاد خط اتوبوسراني از ايستگاه متروي چيتگر به ميدان هفت تير مقدور نيست.
روابط عمومي شهرداري منطقه 22 تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |