پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۸ - Dec 14, 2006
رهبر معظم انقلاب:
مردم، اشخاص صالح و كارآمد را
انتخاب كنند
مردم با عزم راسخ و انگيزه كامل
وارد صحنه انتخابات شوند

مجلس خبرگان بايد از انسانهاي امين
عاقل و مورد اعتماد مردم تشكيل شود

اشخاصي را به شوراها بفرستيد
كه در صدد خدمت به مردم باشند

نوبت مردم است كه كار انتخابات را
با حضور و اراده خود به كمال برسانند
006123.jpg
006126.jpg
گروه سياسي - حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم، انتخابات روز جمعه مجلس خبرگان و شوراهاي اسلامي را بسيار مهم خواندند و تأكيد كردند: انشاءالله مردم با عزم راسخ، انگيزه كامل، و به قصد عبادت و قربت الي الله، وارد ميدان انتخابات مي شوند و با انتخاب اشخاص صالح ، متدين ، صادق ، امين ، كارآمد و دلبسته به اهداف و آرمانهاي ديني مردم، سرافرازي ملت متحد ايران را در يك آزمايش انقلابي و مردمي نوين ديگر، به جهانيان اثبات مي كنند.
ايشان مسئله انتخابات را از دو جنبه حائز اهميت دانستند و افزودند: حضور هر ملتي در عرصه انتخابات و صحنه انتخاب، نشانه زنده بودن و خودآگاهي آن ملت است و مردم ايران نيز با استفاده از فرصتي كه انتخابات متعدد در كشور ايجاد كرده است، همواره رأي و عزم خود را به كرسي نشانده اند كه اين پديده مهم و مبارك، نشانه زنده بودن و آگاهي اين ملت است.
حضرت آيت الله خامنه اي تحقق نظر و آرمان اكثريت را دومين جنبه اهميت انتخابات خواندند و خاطرنشان كردند: انتخابات محل بروز و تحقق خواست اكثريت است و در انتخابات روز جمعه نيز اين مهم، محقق خواهد شد.
ايشان در تبيين اهميت دو انتخابات 24 آذر، انتخابات مجلس خبرگان را از مهمترين انتخابات كشور ارزيابي كردند و افزودند: مجلس خبرگان بايد از انسانهاي امين ، عاقل، صالح، خيرخواه و مورد اعتماد مردم تشكيل شود و هميشه آماده باشد تا در لحظه نياز، كار بزرگ خود يعني انتخاب رهبر را به خوبي انجام دهد، بنابراين براي اين مجلس مهم، بايد بالاترين سطح انتخاب صورت گيرد.
رهبر انقلاب اسلامي مردم را به شناسايي و انتخاب نامزدهاي شايسته براي مجلس خبرگان توصيه كردند و افزودند: اگر شناخت از نامزدها وجود نداشت مي توان از راهنمايي افراد مؤمن و مطمئن كه معرفي آنها براي انسان حجت شرعي باشد استفاده كرد به شرط اينكه اين اشخاص فقط براي اداي وظيفه، كانديداهاي مورد اطمينان را معرفي كنند و به دنبال مسائل دنيوي، سياسي و يا جنجال و هياهو نباشند.
ايشان همچنين با اشاره به اهميت انتخابات شوراهاي اسلامي، بر ضرورت تدين، امانتداري و صداقت اعضاي شوراها تأكيد و به مردم توصيه كردند: اشخاصي را به شوراها بفرستيد كه علاوه بر برخورداري از اين سه ويژگي اصلي، كارآمد، فعال و درصدد خدمت به مردم باشند كه در اين صورت بسياري از مشكلات شهري و زندگي روزمره مردم حل خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاش هميشگي دشمنان ملت ايران براي دلسرد كردن مردم از حضور در پاي صندوقهاي رأي افزودند: كساني كه ادعاي طرفداري از مردمسالاري و دمكراسي دارند درصددند در سايه كاهش حضور مردم ايران در انتخابات، نهادهاي متكي بر مردمسالاري ديني را تضعيف و از اين طريق جمهوري اسلامي ايران را متهم كنند اما ملت با شناخت اغراض دشمنان اسلام و ايران، آنان را مثل هميشه ناكام مي گذارد.ايشان حضور آگاهانه مردم را در انتخابات روز جمعه، تجلي دوباره رشد و هوشياري و آمادگي ملت ايران در افكار عمومي جهانيان برشمردند و تأكيد كردند: به ياري پروردگار روز جمعه زن و مرد و پير و جوان و همه قشرهاي ملت، با حضور پرشور و مصمم در انتخابات، صندوقهاي رأي را پر مي كنند و فصل تازه و نويني در مديريت اين بخشها به وجود خواهد آمد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اقدامات و تمهيدات بسيار خوب مسئولان و دست اندركاران براي برگزاري هرچه بهتر و با شكوه تر انتخابات 24 آذر افزودند: اكنون نوبت مردم است كه كار انتخابات را با حضور و اراده خود به كمال برسانند تا خداوند نيز به بركت عزم و اراده و نيت صادقانه ملت، بركات بيشتري را در انتخابات خبرگان و شوراهاي اسلامي شامل حال كشور و ملت كند.ايشان حضور ملت ايران را در صحنه هاي اداره كشور، پديده اي بسيار برجسته و ممتاز برشمردند و خاطرنشان كردند: حضور درخشان ملت در همه انتخابات 27 سال گذشته همواره نشان دهنده اعتقاد عميق ملت و نظام به دخالت مردم در سرنوشت كشور بوده است اما بركات، آثار ، عمق و گستره حضور ملت ايران در اداره كشور تنها به انتخابات محدود نمي شود و روند پيشرفت روزافزون كشور و ارتقاي موقعيت جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان از جمله آثار اين حضور تعيين كننده است.
حضرت آيت الله خامنه اي، پافشاري ملت ايران را بر حق برخورداري از انرژي هسته اي، تجلي خواست ملي و نمونه اي از حضور آگاهانه مردم در صحنه دانستند و تأكيد كردند: در مسئله انرژي هسته اي، قدرتهاي بين المللي اصرار داشتند كه ايران نبايد به اين فناوري پيشرفته دست يابد اما ملت ايران يكپارچه بر دارابودن اين حق پافشاري كرد و در نتيجه خود را به مرحله بسيار پيشرفته اي رساند كه البته اين پايان كار نيست و ملت ايران در اين زمينه به پيشرفتهاي بيشتري نيز دست خواهد يافت.
رهبر انقلاب اسلامي، بي تفاوت نبودن آحاد مردم به مسائل اساسي كشور، حساسيت عمومي به روند پيشرفت ايران، تأكيد مردم بر پايبندي مسئولان به ارزشهاي اسلامي و انقلابي و نيز حساسيت و دغدغه مردم درباره مسائل جهاني و منطقه اي از جمله عراق، لبنان و فلسطين را نشانه هاي حضور مردم در صحنه و زنده بودن ملت دانستند و خاطرنشان كردند: امروز مردم صاحب و تصميم گير اصلي كشور هستند و اين امر آينده ايران را تضمين مي كند. حضرت آيت الله خامنه اي با تجليل از وحدت ملي ايرانيان افزودند: آحاد مردم بخصوص جوانان و به ويژه قشر تحصيلكرده، فرداي روشن ايران را با فكر و اراده و اقدام خود مي سازند كه شرط موفقيت در اين راه تقويت اراده و عزم و اتحاد ملي است.

گام آخر براي آفرينش شكوه
شرايط لازم براي رأي دادن در انتخابات فردا، اعلام شد
گروه سياسي - ستاد انتخابات كشور در اطلاعيه اي ، خطاب به مردم، مجريان و ناظرين و نامزدهاي انتخابات نكات مهمي را در خصوص انتخابات فردا به ويژه شرايط راي دهندگان ياد آور شد.
ستاد انتخابات كشور در اين اطلاعيه آورده است : بر اساس قانون انتخابات راي گيري فقط با ارايه شناسنامه صورت مي گيرد و به غير از شناسنامه جمهوري اسلامي ايران هيچ مدرك و سند ديگري براي راي دادن قابل قبول نيست. بر اساس اين اطلاعيه اخذ راي روز جمعه 24 آذر ماه از ساعت 9 صبح آغاز و حداقل به مدت 10 ساعت ادامه خواهد يافت. در صورت لزوم اين زمان قابل تمديد مي باشد. اين اطلاعيه همچنين مي افزايد : حداقل سن راي دهندگان در روز اخذ راي بايد 15 سال تمام باشد به عبارتي متولدين 24 آذر هزار و سيصد و هفتاد (24/9/1370) و قبل از آن مي توانند در انتخابات شركت نموده و راي بدهند. ستاد انتخابات كشور در ادامه اين اطلاعيه آورده است : در روستاها و شهرهايي كه جمعيت آنها كمتر از يكصد هزار نفر است راي دهندگان مي بايست حداقل يك سال در محل حوزه انتخابيه سكونت داشته باشند.
نظارت كانديداها بر شمارش
علي اصغر كارانديش مدير كل انتخابات وزارت كشور در گفتگو با ايسنا تصريح كرد: مطابق قانون نمايندگان كانديداها مي توانند بر فرايند شمارش آراء انتخابات 24 آذر نظارت كنند. وي درباره نظارت احزاب بر شمارش آراء نيز گفت :از آنجاكه قانون پيش بيني  در اين زمينه ندارد احزاب نمي توانند بر شمارش آراء انتخاباتي نظارت داشته باشند.
پايان مهلت تبليغات
ستاد انتخابات كشور با صدور اطلاعيه اي پايان مهلت قانوني تبليغات انتخابات شوراي شهر را 24 ديشب و دو انتخابات ميان دوره اي  مجلس شوراي اسلامي و خبرگان را ساعت 9 صبح امروز اعلام كرد.
۷۵ هزار بازرس
مصطفي ابطحي مدير كل امور شوراهاي وزارت كشور و عضو هيات مركزي بازرسي انتخابات كشور با اعلام اينكه در كل كشور 75 هزار نفر كار بازرسي انتخابات آينده را برعهده دارند ، تصريح كرد: بازرسان انتخابات بايد تخلفات انتخاباتي كانديداها را بدون توجه به علايق و وابستگي هاي جناحي و سياسي گزارش كنند.
۲۲۰ هزار ناظر
سيدعلي علوي معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان با بيان اين كه تاكنون برخي تخلفات انتخاباتي مشاهده شده كه با تذكر حل شده است گفت: براي هر صندوق روستايي دو ناظر و براي هر صندوق شهري سه ناظر در نظر گرفته شده است كه در مجموع حدود 220 هزار و اندي ناظر براي انتخابات پيش بيني شده است.
گناه استفاده از اموال دولتي
محمد نيازي رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: :انتظار بنده به عنوان يك خدمتگزار كوچك از نامزدها اين است كه در تبليغات خود تقواي الهي را رعايت كرده، درصدد معرفي و اثبات خود باشند و با پرهيز از نفي ،تخريب ديگران ، تهمت و افترا از دادن وعده هاي غيرعملي به مردم خودداري كنند. نيازي استفاده از اموال دولتي در تبليغات انتخاباتي را گناه و جرم دانست و از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف مراتب را با شماره تلفن ??? به مركز ارتباطات مردمي سازمان بازرسي گزارش نمايند.
موج smsهاي تبليغاتي
در آخرين روز از تبليغات انتخابات شوراها در تهران ، موج پيام هاي كوتاه تلفني (sms)راهي تلفن هاي همراه تهراني ها شده است. گروه ها و كانديداهاي مختلف انتخاباتي در اين پيام ها ضمن دعوت ازمردم براي حضور گسترده در انتخابات، خواهان قرار گرفتن نام كانديداي متبوع خود در صدر فهرست انتخابي مردم در پاي صندوق هاي راي شده اند.
تخريب نكنيد
هيات مركزي نظارت بر انتخابات سومين دوره شوراهاي اسلامي كشور، سه شنبه شب با صدور اطلاعيه اي از كليه نامزدها خواست در جريان تبليغات انتخاباتي، از تخريب چهره هاي رقيب و ساير نامزدها، بطوري كه شائبه تبليغات سلبي را بر اذهان متبادر مي سازد ، پرهيز كنند. هيات مركزي نظارت بر انتخابات سومين دوره شوراهاي اسلامي كشور، به نامزدها و ستادهاي تبليغاتي آنان توصيه كرده كه در انجام تبليغات انتخاباتي، به برنامه ها و اثبات توانايي خود در امر شوراها بپردازند.

حدادعادل: اخلاق انتخاباتي بهبود يافته است
گروه سياسي رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح ديروز از ستاد هيأت مركزي نظارت بر انتخابات سومين دوره شوراهاي اسلامي كه فعاليت هاي خود را در ساختمان سابق مجلس متمركز كرده اند، بازديد كرد.
حداد عادل بهبود اخلاق انتخاباتي در اين دوره را نشانه رشد و پيشرفت دانست و ادامه داد: تخريب در اين دوره تقريبا وجود ندارد و رد صلاحيت ها نيز مشكلي براي انتخابات ايجاد نكرده است. رئيس مجلس رد صلاحيت ها را در اين دوره منطقي و قانوني دانست و ضمن سپاسگزاري از هيأت هاي نظارت و اجرايي، با بيان اين كه اين دو هيأت تاكنون كار خود را خوب انجام داده اند اظهار اميدواري كرد كه هيأت هاي نظارت و اجرايي در مرحله نهايي روز جمعه كه حساس ترين مرحله انتخابات است اين گام را خوب بردارند. وي اين انتخابات را باعث افتخار و عزت ملت دانست و با بيان اين كه در اين عزت و افتخار مجلس و دولت نيز شريكند، در پاسخ به پرسشي مبني بر لزوم ايجاد دبيرخانه دائمي براي دوره هاي بعدي انتخابات از سوي مجلس، گفت: امروز در اين باره با يكي از اعضاي هيأت نظارت مركزي صحبت كردم و قرار شد آنها بررسي كنند و اگر احساس مي كنند كه بايد تشكيلاتي ولو مختصر در مجلس براي حفظ سلايق و پيگيري امر ايجاد شود به ما پيشنهاد كنند. به گزارش ايسنا، رئيس مجلس ادامه داد: امروز شما از هر كس بپرسيد نتيجه انتخابات چه خواهد شد، اگر به دل خود مراجعه كند و حرف تبليغاتي نزند بايد بگويد كه نتيجه انتخابات قابل پيش بيني نيست.

دعوت نهادها و ارگانهاي مختلف از مردم
ملت ايران شايستگان را انتخاب كنند
006243.jpg
گروه سياسي- نهادها، تشكل ها و ارگان هاي مختلف، در اطلاعيه هاي جداگانه، ملت ايران را به شركت در انتخابات چهارمين دوره مجلس خبرگان و سومين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا و ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي دعوت كردند.
۲ انتخاب تاثيرگذار
جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز تهران در اطلاعيه اي، تصريح كرد با علم به هوش سرشار و آگاهي عميق ملت عزيز، مشفقانه اعلام مي دارد كه همگام با آحاد مردم در روز رأي گيري به پاي صندوقهاي رأي آمده و آراي خود را به صندوقها خواهد ريخت. در اطلاعيه جامعتين كه براي همشهري هم نمابر شده،  آمده است: اين 2 انتخابات هم از حيث حساسيت و تاثيرگذاري داخلي و هم از جهت قوت بخشي به ادامه حركت پرصلابت ملت ايران در مواجهه با استكبار جهاني و زياده خواهان بين المللي از ويژگي و اهميت خاصي برخوردار است.
انتخاب حافظان اسلام
آيات عظام فاضل لنكراني، نوري همداني، مكارم شيرازي و مجتبي تهراني با اشاره به اهميت حضور مردم در انتخابات به ويژه انتخابات مجلس خبرگان رهبري، مردم را به حضور گسترده در پاي صندوق هاي رأي دعوت كردند.مراجع تقليد از مردم خواستند كساني را انتخاب كنند كه حافظ اسلام و حقوق آنان است.
دعوت حوزه هاي علميه
حوزه هاي علميه و تشكل هاي فعال در حوزه هاي علميه نيز از مردم براي شركت در انتخابات دعوت كردند. به گزارش مركز خبر حوزه، در آستانه برگزاري انتخابات مجلس خبرگان رهبري، شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان، حوزه علميه فارس و مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم از جمله نهادهايي هستند كه هريك با صدور بيانيه هاي جداگانه از مردم براي شركت در انتخابات دعوت كردند.
دعوت شوراي نگهبان
شوراي نگهبان در بيانيه اي با تأكيد بر اعمال نظارت دقيق بر روند برگزاري انتخابات و صيانت كامل از آراي مردم، اقشار مختلف مردم را به حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات روز جمعه 24 آذر دعوت كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي نگهبان،  در اين بيانيه آمده است: شوراي نگهبان با رعايت اصل بي طرفي، تاكنون آنچه را كه طبق قانون بر عهده داشته، انجام داده و آماده است با نظارت دقيق بر انتخابات 24 آذر از تك تك آراي مردم حفاظت كند.
كروبي: صرف نظر نكنيد
دبيركل حزب اعتماد ملي با تاكيد بر اين كه آن چه سرنوشت را تغيير مي دهد، تنها حضور در صحنه و رأي دادن است، گفت: اگر گله و اعتراض داريم و از كاستي ها ناراحتيم، راهش قهر كردن از صحنه  انتخابات، نيست.
به گزارش ايسنا، مهدي كروبي، دبيركل حزب اعتماد ملي كه سه شنبه  شب در همايش اين حزب سخن مي گفت، با بيان اين كه طرز تفكر ديگري معتقد است رأي و انتخابات، جدي است، اما تنها ما هستيم كه به مردم ديكته مي كنيم به چه كسي رأي دهند و به چه كسي رأي ندهند، گفت: اين تفكر متاسفانه در بخشي از گروه هاي سياسي وجود دارد و برخي از جريان هاي سياسي، صرفاً تلاش مي كنند تنها آن چه آنها مي خواهند اتفاق بيفتد.
شفافيت در تصميم گيري ملت
ستاد كل نيروهاي مسلح،  سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، سازمان ملي جوانان، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، بنياد شهيد و امور ايثارگران و دادستاني كل كشور هم با صدور اطلاعيه هاي جداگانه اي مردم را به حضور پر شور و شعور در انتخابات فراخواندند. در اين اطلاعيه ها كه برخي از آنها به همشهري نمابر شده، آمده است: اميد است در اين دوره نيز كارگزاران و نمايندگان شايسته به نيابت از ملت و با پشتوانه اعتماد عمومي رداي خدمتگزاري به تن كنند و جهت اعتلاي مادي و معنوي و تحقق آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي و تحصيل اهداف ترسيم شده در افق چشم انداز 20 ساله، آن سان كه زيبنده اين ملت شريف و شايسته و مجاهد و مؤمن است انجام وظيفه كنند. ملت ايران شايستگان را انتخاب مي كنند.

احمد توكلي:
اگر در انتخابات شركت نكنيم
حق اعتراض نداريم
گروه سياسي احمد توكلي با اشاره به اينكه اگر در انتخابات مشاركت نداشته باشيم، حق اعتراض نداريم تصريح كرد:
به اين دليل از شما خواهش مي كنم كه در انتخابات مشاركت كنيد، اين كه به هر كس كه دلتان مي خواهد مي توانيد راي بدهيد، حرف درستي است ولي اين دل به خواهي بايد عقلاني باشد و دل به خواهي سليقه اي نباشد.
به كسي كه عقلتان هدايت مي كند راي بدهيد، ممكن است از كسي خوشتان نيايد، سليقه تان را جلب نكند، ولي عقيده تان را جلب كند و تشخيص دهيد كه فرد عاقل و فهميده اي است پس به او راي دهيد.
به گزارش ايسنا وي، كه در دانشگاه شهيد چمران اهواز سخن مي گفت: درباره حوادث پيش آمده در جريان حضور احمدي نژاد - رئيس جمهور - در دانشگاه اميركبير، توضيح داد: من از اين اتفاق زياد تعجب نمي كنم، ممكن است كه تاسف بخورم ولي تعجب نمي كنم به دليل اين كه در محيطهاي دانشگاهي آنقدر آزادي فضا وجود دارد كه امكان بروز اين جور حوادث وجود داشته باشد.

لاريجاني: پيش نويس قطعنامه شوراي امنيت
مورد قبول ايران نيست
فارس: دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: پيش نويس اخير قطعنامه سازمان ملل مورد قبول ما نيست، چرا كه در اين قطعنامه ايران در استفاده از انرژي هسته اي محدود شده است.
علي لاريجاني كه به مازندران سفر كرده در جمع خبرنگاران افزود: ايران تاكنون از تسليحات هسته اي استفاده نكرده كه بخواهد نگران باشد.
دبير شوراي امنيت ملي كشورمان به مذاكرات ايران با كشورهاي اروپايي اشاره كرد و اظهار داشت: اروپايي ها در ايجاد روابط با مشكل روبرو هستند، چرا كه كشورمان در روابط با كشورهاي اروپايي مشكلي ندارد.

... تا انتخابات
همشهري: انتشار برخي فهرست هاي انتخاباتي با اسامي مشابه، باعث بروز سردرگمي در ميان راي دهندگان تهراني شده است. منابع خبري از انجام تلاش هايي سازماندهي شده و رفتارهاي نامتعارف انتخاباتي خبر مي دهند كه طي آن گروه هايي بدون هماهنگي سعي مي نمايند با ارايه فهرست مشابه يك ائتلاف مشهور، اين فهرست را مخدوش كنند.
ايسنا:سخنگوي آبادگران ايران اسلامي تاكيد كرد : ائتلاف بزرگ اصولگرايان همان ائتلاف آبادگران است و ما در اين ائتلاف ادامه دهنده  راه آبادگران خواهيم بود. وي همچنين گفت: پيش بيني ما اين است كه مشاركت مردم در انتخابات شوراي شهر بيش از 50 درصد باشد.
ايسنا:محمدرضا باهنر رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي هم با اشاره به فهرست حاميان دولت، با بيان اين كه كساني كه حاميان دولت را به خود محدود مي كنند به دولت ظلم كرده اند، خاطرنشان كرد: ما معتقديم كه مجموعه اصولگراهاي مخالف دولت وجود ندارند و همگي طرفدار دولت و رئيس جمهوري هستند.
ايسنا:غلامحسين اميري رييس ستاد انتخاباتي جبهه  پيروان خط امام و رهبري با بيان اين كه پيش بيني مي كنم، مشاركت مردم در انتخابات آتي بالاي 60 درصد باشد گفت: وقتي به ليستي راي داده شود، كارآمدي شورا افزايش پيدا مي كند و كار هاي تشكيلاتي ايجاب مي كند كه مردم در انتخابات شورا ها به صورت ليستي راي دهند.
ايسنا: يكي از كانديداهاي ائتلاف اصلاح طلبان درباره  آخرين برنامه هاي اين ائتلاف گفت: ما بر اساس تجربيات اعضاي اين تيم تاكنون ستادهايي را تشكيل داده و نشست هايي را برگزار كرده ايم و از همه  ظرفيت هاي مان استفاده مي كنيم. احمد مسجد جامعي درباره  تعامل اين تيم در صورت پيروزي با دولت، گفت: شورا ماهيتا تشكيلات سياسي نيست و طبعا آن چه ما در آينده پيگيري خواهيم كرد، مشي مشاركتي است و اين مشي مشاركتي مربوط به گروه هايي است كه مردم نهاد هستند. شوراها در اداره ي بهتر امور شهري نظارت كرده و سياستگذاري مي كنند. اگر اين چارچوب را بپذيريم خود به خود اين شورا مي تواند از ظرفيت هاي قانوني در اختيار خود در تعامل با دستگاه هاي مختلف هم در حوزه  قانونگذاري و هم در حوزه  اجرا استفاده كند. هر جريان سياسي كه قدرت را در اختيار بگيرد، در چارچوب قواعد و قوانين عرف در مناسبات، ضرورت دارد كه اين نوع تعامل را داشته باشد. اگر تيم ما راي بياورند طبعا به اين امر عمل مي كنند.
مهر: بر اساس نتايج نظر سنجي سايت تبيان، نامزدهاي ائتلاف بزرگ اصولگرايان با چهره هايي چون چمران، رسول خادم، شيباني و مرتضي طلايي در صدر قرار دارند. آخرين نتايج و وضعيت آمار راي گيري در نظرسنجي بزرگ اينترنتي مؤسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان در خصوص انتخابات شوراهاي اسلامي شهر تهران به شرح زير است : مهدي چمران (53.46%)، رسول خادم (45.15%)، مرتضي طلائي (38.35%)، عباس شيباني (37.69%) هادي ساعي (35.58%)، معصومه ابتكار (29.38%)، پروين احمدي نژاد (25.17%)، محمد علي نجفي (20.17%)، احمد مسجد جامعي (18.96%)، خسرو دانشجو (16.98%)، محمود خسروي وفا (16.26%)، الهه راستگو (15.95%)، اميررضا آشتياني واعظي (15.65%)، مهرداد بذرپاش (15.59%)، عبدالمقيم ناصحي (14.81%). و در ادامه به ترتيب آرا نفرات زير قرار دارند : اعظم نوري، امير علي اميري، منظر خير حبيب اللهي، نسرين سلطانخواه، مسعود زريبافان، حبيب كاشاني، بهمن اديب زاده، معصومه آباد، حسن بيادي، محسن وفامهر، مهنوش معتمد آذر، حمزه شكيب، سيد حميد سجادي، محسن سويزي، حسن زياري، شهاب طباطبايي، قاسم تقي زاده خامسي، عباس مسجدي، مسيح مشهدي تفرشي، كريمي، علي نوذرپور، محمود عباس زاده، سيد كامل تقوي نژاد، پيروز حناچي، سيد رستم سيد آقا خان، مجتبي اعلايي، افشين حبيب زاده، ميرزا ابوطالبي و اسماعيل دوستي.
فارس: بعد از ظهر چهارشنبه در يك همايش انتخابي بيش از۳ هزار و 500 ناظر ائتلاف بزرگ اصولگرايان از مناطق 22گانه شهرداري در مهديه تهران گرد هم آمدند. اين تعداد از ناظرين طي چندين مرحله با جزوات نحوه نظارت بر صندوق هاي راي آشنا شدند.
ايسنا: مسعود زريبافان گفت: استعفايم از سمت دبيري دولت، به هيچ عنوان مهر تاييدي بر غيرقانوني بودن نامزديم در انتخابات شوراها نيست و با وجود صراحت قانون، ترجيح داده ام تا با كناره گيري از سمت خود، فرصت بهانه جويي را از شبهه  افكنان و مخالفان دولت، سلب كنم. اما سخنگوي شوراي مركزي هيأت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي تصريح كرد: نظر شوراي مركزي هيأت نظارت آن است كه تداوم حضور زريبافان در انتخابات مي تواند منجر به مخدوش شدن انتخابات  شود. حشمت الله فلاحت پيشه افزود: ما نظر خود را به هيأت اجرايي اعلام كرده ايم و آنها موظفند كه عمل كنند و اگر عمل كردند انتخابات مخدوش نمي شود؛ ولي چون تا اين لحظه اين كار را انجام نداده اند مي تواند به يكي از دلايل احتمالي مخدوش شدن انتخابات تبديل شود.

يك حرف و چند نظر
شمارش آرا در مراكز رايانه اي انجام مي شود
گروه سياسي - علي اصغر كار انديش مديركل انتخابات وزارت كشور اعلام كرد: صندوقهاي انتخابات شوراي شهر تهران در شعب اخذ راي باز و تعداد برگه هاي آن شمارش مي شود، سپس براي شمارش آرا به مراكز رايانه اي منتقل مي گردد .
وي در خصوص تغيير نحوه شمارش آراي انتخابات شورا ها در تهران به مهر توضيح داد : در اين دوره از انتخابات شوراها در تهران با توافق هيات هاي نظارت و اجرايي تهران مقرر شده است آرا در شعب اخذ راي شمارش نشود، بلكه صندوق ها در شعب بعد از شمارش تعداد برگه ها و مشخص شدن برگه هاي باطله و سفيد، بار ديگر مهر و موم شود و براي شمارش آرا به 50 سايت رايانه اي منتقل گردد .
وجيه الله آقاتقي فرماندار تهران نيز با تاييد اين خبر افزود: شمارش آراي انتخابات خبرگان و ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي به صورت دستي است.
رشيد جلالي، عضو هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها هم با بيان اين كه اين هيات در نحوه شمارش آرا شبهه دارد گفت كه براي رفع اين شبهه هيات نظارت بر انتخابات ساعت 18 ديروز از سايت هاي رايانه اي مورد نظر فرمانداري تهران كه قرار است آرا در آن شمارش شود بازديد كرد .
حشمت الله فلاحت پيشه سخنگوي هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها، همچنين علي اكبر اشعري از اعضاي هيات اجرايي انتخابات تهران هم از شيوه جديد شمارش آرا و تصميم فرمانداري تهران در اين خصوص اظهار بي اطلاعي كرده اند .
در عين حال كه سخنگوي هيات نظارت از اين موضوع اظهار بي اطلاعي مي كند ، پرويز سروري عضو هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراها موضوع شمارش رايانه اي آرا را تاييد كرد .گفتني است؛ بر اساس قانون انتخابات، بلافاصله پس از پايان كار راي گيري، آراء بايد در محل شعبه اخذ راي با حضور اعضاي هيات اجرايي ، اعضاي هيات نظارت و نمايندگان نامزد ها شمارش شود.

بررسي پيش نويس قطعنامه تحريم ايران به تعويق افتاد
006129.jpg
گروه سياسي – مذاكرات غيررسمي كشورهاي 1+5 درمورد پيش نويس قطعنامه شوراي امنيت بر ضد برنامه هسته اي ايران كه از روز دوشنبه آغاز شده بود به علت مشاجره ديپلمات هاي روسي و آمريكايي بر سر موضوع بلاروس به تعويق افتاد.
به گزارش رويترز در جلسه غيرعلني شوراي امنيت درمورد مسائل لبنان و ساحل عاج، ويليام برنسيك يكي از ديپلمات هاي آمريكايي ضمن مطرح ساختن موضوع اعتصاب غذاي يك سياستمدار زنداني مخالف دولت بلاروس و انتقاد نسبت به عدم آزادي بيان در اين كشور موجبات نارضايتي ويتالي چوركين نماينده روسيه در سازمان ملل را فراهم آورد. به گفته ديپلمات هاي روسي، چوركين پس از آن كه اعلام كرد منتظر دريافت دستورالعمل خود درمورد موضوع بلاروس خواهد ماند، جلسه شوراي امنيت را ترك نمود، چراكه وي احساس كرد مذاكرات درباره ايران پس از اين كه موضوع بلاروس در شوراي امنيت سازمان ملل مطرح شد، سازنده نخواهد بود، هرچند ديپلمات هاي درگير در بررسي پيش نويس انتظار دارند جلسات آينده 1+5 درمورد ايران براي به نتيجه رسيدن تا پيش از آغاز سال نو ميلادي مجددا برنامه ريزي شود.
حمايت مركل و اولمرت از تحريم ايران
پس از معوق شدن نشست هاي 1+5 براي بررسي پيش نويس كشورهاي اروپايي، روز گذشته آنجلا مركل صدراعظم آلمان بر ضرورت اعمال تحريم ها عليه برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد. به گزارش مهر، وي كه در كنفرانس خبري مشترك با ايهود اولمرت نخست وزير رژيم صهيونيستي سخن مي گفت، در عين حال مخالفت خود را با در نظر گرفتن گزينه نظامي بر ضد ايران به سبب صلح آميز بودن برنامه هسته اي آن اعلام كرد. مركل اين مخالفت را در واكنش به ادعاي اولمرت مبني بر اين كه گزينه نظامي عليه ايران به هيچ وجه منتفي نيست، ابراز كرد. نخست وزير رژيم صهيونيستي در اين ديدار ابراز اميدواري كرد كه ظرف چند روز آينده قطعنامه شوراي امنيت براي تحريم ايران صادر شود.
سخنان مركل و اولمرت در شرايطي مطرح مي شود كه بنا بر گزارش مهر، روز گذشته سفير آلمان در سازمان ملل با اشاره به پيش نويس قطعنامه ضدايراني كشورهاي اروپايي گفت: در اين پيش نويس تنبيهي براي ايران در نظر گرفته نشده، بلكه اين كشور بايد برنامه هسته اي خود را متوقف كند و البته در اين مسير فضاي گفت وگو با ايران همچنان باز است.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |