پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۸ - Dec 14, 2006
روز خوب ورزشكاران ايراني در بازي هاي آسيايي
درخشش طلا هاي كشتي ايران  در دوحه
006135.jpg
گروه ورزشي شروع پيكارهاي كشتي آزاد بازي هاي آسيايي دوحه با يك پيروزي دلنشين براي كشتي ايران همراه بود. تيمور ازتيگيف كشتي گير پرآوازه اي كه روس ها براي تقويت تيم قزاقستان او را از مسكو به آلماتي فرستاده بودند در همان دور اول اين بازي ها با تحمل شكستي سخت برابر كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد ايران عليرضا حيدري ضربه سنگيني را به تيم خود وارد كرد و عليرغم همه پيش بيني ها بار ديگر دلاور مرد كشتي ما هنر و قدرت بي پايان خود را به نمايش گذاشت.
در جدال حيدري و ازتيگيف زماني كه حريف در تايم اول روي اجراي پيش  انداز و بار انداز حيدري 3 نمره از دست داد. تعادل رواني خود را از دست داد و ناجوانمردانه ضرباتي را به چشم و صورت قهرمان ما وارد ساخت كه متأسفانه داوران به سادگي از كنار آن عبور كردند. حيدري در تايم دوم هم با يك زير يك خم كم نقص بار ديگر حريف قزاق را در خاك قرار داد و در نهايت هم طي دو تايم كشتي را از حريف سرشناس خود (1-4) برد.
حيدري در كشتي دوم نيز به راحتي برابر حريف هندي اش پيروز شد و در مرحله نيمه نهايي نيز يوان وانگ از چين را ضربه فني كرد و به فينال رسيد.
كاپيتان كشتي ايران كه در دو دوره گذشته بازي هاي آسيايي 1998 بانكوك و 2002 بوسان هم در اوزان 85 و 96 كيلوگرم صاحب مدال طلا شده بود ديروز نيز در فينال وزن 96 كيلوگرم با پيروزي مقابل اولگ كالاگوف از ازبكستان سومين مدال طلاي خود از اين بازي ها را به دست آورد تا در كنار 6 مدال جهاني خود در اين زمينه هم ركورددار باشد.
قهرمان جهان در آسيا حريفي نداشت
مراد محمدي چهره طلايي كشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني 2006 چين در بازي هاي آسيايي دوحه نيز شروعي پرتوان داشت. اين كشتي گير مازني در دور اول اين پيكارها به راحتي سعيد غبيسي از امارات را (0-7) از پيش روي برداشت و در دومين گام برابر يونگ چول ري از كره شمالي ايستاد. محمدي پيش از اين 3 بار با اين حريف پرقدرت خود روبرو شده بود كه دو شكست و يك پيروزي را مقابل وي به دست آورده بود.
در ديدار چهارم محمدي بسيار فكورانه برابر اين حريف خود مبارزه كرد و عليرغم آنكه در تايم اول به دليل اشتباه داوران نتيجه را واگذار كرد، اما در دو تايم بعدي اجازه هيچ عكس العملي به اين حريف نداد و در نهايت هم با حساب (1-3) دستش مقابل يونگ چول ري بالا رفت.
فنگ گائو چيني حريف محمدي در ديدار نيمه پاياني بود كه او هم چاره اي جز قبول شكست (1-3) نداشت و به اين ترتيب تيم ايران دومين نماينده خود در 3 وزن اول را در فينال ديد. محمدي در كشتي پاياني وزن 60 كيلوگرم به ديدار جائه ميونگ سونگ از كره جنوبي رفت و با قدرت بر اين حريف هم پيروز شد و اولين مدال طلاي كشتي آزاد را به دست آورد.
طلاي آسيا برگردن بذري
علي اصغر بذري دارنده مدال نقره جهان ديگر كشتي گير تيم ايران بود كه ديروز در وزن 74 كيلوگرم به ميدان آمد و با انجام 3 كشتي كم نقص به فينال مبارزه هاي اين وزن رسيد.
بذري ديروز ابتدا مياگمار از مغولستان را مغلوب كرد. سپس اوباتا از ژاپن را مغلوب كرد و در مرحله نيمه نهايي با تي گي يف نفر سوم جهان از ازبكستان جدال كرد. بذري در ديدار با تي گي يف روسي الاصل در وقت اول با زيرگيري و خاك صاحب امتياز شد و در وقت دوم هم توانست با زير دوخم نشسته و خاك و سپس به پل بردن حريف جمعاً 3 امتياز به دست آورد. او اين كشتي را (0-4) به سود خود تمام كردو در فينال اين وزن با بي يونگ كوانگ جو از كره جنوبي ديدار كرد و طي يك كشتي زيبا بر اين حريف نيز پيروز و مدال طلا را به گردن آويخت. پيكارهاي كشتي آزاد بازي هاي آسيايي دوحه امشب در حالي به پايان مي رسد كه تيم ايران امروز 4 كشتي گير ديگر خود را روانه ميدان مي كند. تقي داداشي، مسعود مصطفي جوكار، رضا يزداني و فردين معصومي 4 كشتي گير تيم ايران هستند كه امروز در اوزان 55، 66، 84 و 120 كيلوگرم با حريفان آسيايي خود نبرد مي كنند.

درخشش قايقرانان ايران
006132.jpg
006141.jpg
علي شاكري دوحه: ديروز قايقرانان ايران خوش درخشيدند. در 500 متر كانو شاهو ناصري در 500 متر كاياك يك نفره احمد خوارزمي، در 500 متر كاياك 2نفره محسن ميلادي و ياسر هدايتي و در 500 متر كاياك 2 نفره بانوان الهه خوارزمي و سونيا نوري زاد توانستند راهي فينال بازي ها شوند. ديدارهاي فينال قايقرانان امروز انجام مي شود.
ورزش هاي گروهي براي برنز مي جنگند
در ورزش هاي گروهي با شكست فوتبال، واترپلو و هندبال در مرحله نيمه نهايي كه براي كسب برنز مي جنگند فقط بسكتبال مانده است كه در عين بدشانسي ساعت 22 چهارشنبه شب دوباره به ديدار قطر رفت. قطري ها با بخت و اقبالي بلند در آخرين ثانيه ها روي اشتباه تيم چين تايپه بازي را مساوي كرده و در وقت 5 دقيقه اضافه دوم از شكست رهايي يافتند.واليبال هم كه در كنار دو تيم ژاپن و قزاقستان به عنوان سه تيم از 5 تيم آسيايي حاضر در مسابقات قهرماني جهان از راهيابي به مرحله بالاتر بازماند. واليبال در مقابل كره جنوبي به اشتباهات خود باخت تا برتري حريف. واليبال نياز به يك ارزيابي اساسي دارد. ايران شب گذشته با بحرين روبه رو شد و با تيمي دگرگون شده توانست پيروز شود. ايران براي مقام پنجمي امروز به مصاف ژاپن مي رود كه ديروز قزاقستان را در سه ست پياپي مغلوب كرد. عربستان كه با شكست دادن ژاپن خبرساز شده بود، چين را هم به دردسر انداخت و در يك بازي دشوار پنج گيمه چيني ها توانستند بازي را ببرند.چين با برتري 15 بر 13 در ست پنجم خود را در فينال ديد. چيني ها در واليبال ساحلي هم مدال هاي طلا را به خود اختصاص دادند و تيم زنان اين كشور نيز قهرمان بازي ها شد.
حريفان امروز هندبال و واترپلو
واترپلو كه بزرگترين افتخارش مدال طلاي بازي هاي آسيايي 1974 تهران است، امروز ساعت 30/17 به وقت تهران در استخر مجموعه ورزشي السد برابر قزاقستان تيم مدافع عنوان قهرماني قرار مي گيرد. تيم ايران پس از مغلوب شدن مقابل چين و قزاقستان با شكست برابر ژاپن دوباره به قزاقها رسيدند. ديدار قبلي دو تيم 10 بر 10 مساوي شده بود.
هندبال ايران براي دومين بار است كه در آستانه كسب مدال برنز قرار گرفته است. حريف امروز تيم هندبال ايران كره جنوبي است كه پس از مصدوميت چند بازيكن دو لژيونر بوندس ليگايي خود را به دوحه فراخوانده است. بازي ايران و كره جنوبي ساعت 30/16 به وقت تهران در سالن الغرافه انجام خواهد شد.
راه نيافتن شمشيربازان سابر به مرحله نيمه نهايي
شمشيربازان ايران در اسلحه سابر با وجود برتري 45 بر 28 مقابل فيليپين در پيكاري نزديك برابر چين 45 بر 39 متوقف شد و از راهيابي به نيمه نهايي بازماند.تيم شمشيربازي ايران استحقاق رفتن به روي سكو را داشت ولي رقابت با چين مدعي اول كسب طلا اين تيم را از دستيابي به عنوان محروم ساخت.
مراسم اختتاميه بازي هاي آسيايي فردا شب برگزار مي شود
ايرنا: مسئولان برگزاري پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي اعلام كردند، مراسم اختتاميه اين بازي ها بر پايه افسانه هاي كشور قطر برگزار خواهد شد.
ديود اتكينز مدير هنري بازي هاي دوحه با اشاره به اينكه مراسم افتتاحيه بازي ها يكي از تماشايي ترين مراسم افتتاحيه يك رويداد ورزشي بود، گفت: مراسم فردا شب كوتاهتر از آن اما به همان اندازه به يادماندني خواهد بود.
مراسم افتتاحيه بازي هاي دوحه سه ساعت طول كشيد اما مراسم اختتاميه يك ساعت كمتر برگزار خواهد شد.

اخبار بازي هاي 2006 دوحه
كوتاه ازمدالهاي ورزش ايران در دوحه
گروه ورزشي- كاروان ورزشي ايران در بازيهاي آسيايي بوسان سال 2002 با مجموع 36 مدال در رده دهم ايستاد .به نظر مي رسد اين دوره ورزشكاران ما به مدالهاي بيشتر و مقام بالاتري دست پيدا كردندو همچنين با توجه به كسب دو مدال برنز توسط بانوان و شركت ورزشكاران زن ايران به شكل فعال و جدي در دوره هاي ديگر امكان كسب مدال توسط بانوان بيشتر باشد.
در سال 2002 كاروان ورزشي ايران با كسب 8 مدال طلا، 14 نقره و 14 برنز در رده دهم ايستاد. مدالهاي طلاي ما در تكواندو (يك مدال)، ووشو (يك مدال)، كشتي آزاد (يك مدال)، كاراته (دو مدال)، فوتبال (يك مدال)، جودو يك مدال و وزنه برداري (يك مدال) بود.
فينال فوتبال و بسكتبال در روز اختتاميه
گروه ورزشي - امروز بازيهاي آسيايي دوحه در نوزده رشته برگزار و نتايج نهايي آن اعلام خواهد شد. تنها فينال دو رشته بسكتبال و فوتبال در روز جمعه (اختتاميه) برگزار خواهد شد. امروز در رشته هاي ذيل بازيها انجام مي شود:
شيرجه، واترپلو، تيروكمان، شطرنج، بسكتبال (نيمه نهايي)، دوچرخه (پيست) ، سواركاري (استقامت)، شمشيربازي، فوتبال (رده بندي) هندبال، هاكي، قايقراني (بادباني)، كبدي، سافت بال، اسكواش، تنيس، واليبال، ووشو و كشتي  آزاد.

اميدهاي ايران با مدال برنز هم خوش خواهند بود
006138.jpg
گروه ورزشي - تيم فوتبال اميد ايران امروز براي كسب مقام سوم به ديدار تيم اميد كره جنوبي مي رود. از همان روز نخست و بازي با مالديو به راحتي قابل پيش بيني بود كه اين تيم پتانسيل قهرماني در اين دوره را ندارد. تيم اميد بدون تعارف گسسته و بدون برنامه بود. چيزي نياموخته بود، نظم تيمي نداشت و وظايف براي بازيكنان به تفكيك گفته نشده بود. باور كنيد سيموئز فوتبال را به اندازه مربي يك كشور نمي شناسد چه كسي نتايج كار سيموئز را در تيم هاي گذشته بررسي مي كند؟ فوتبال ما در بدترين شرايط مي توانست قطر را شكست دهد. از هم گسيختگي تيمي و ياغيگري بازيكنان و عدم تسلط مربي روي تيم نشانه هايي بود تا حدس بزنيم اين تيم قادرنيست از مقام قهرماني دوره گذشته دفاع كند.امروز هم بازي سختي در مقابل كره جنوبي داريم، نمي دانم چگونه مي خواهيم بر آنها پيروز شويم. كره به سختي به بزرگسالان عراق باخت! كسب مدال برنز براي تيم فوتبال ما هم يك موفقيت است، اما رسيدن به آن آسان نيست. قطر با عراق براي قهرماني مي جنگند. يكي ميزبان است با بازيكنان خارجي تابعيت يافته و يكي درحال جنگ و ياران جا زده. هيچكس فعلا به دنبال اين نيست كه درباره بازيكنان عراق تحقيق كامل كند و با استناد به مدارك بگويد آنها چند بازيكن بالاي 23 سال دارند. به هر جهت اين بازي براي قطر سخت خواهد بود، اما اگر عراقي ها طلا بگيرند جريان تازه اي در ورزش عراق شكل مي گيرد.

روز خوب ورزشكاران ايراني در دوحه
گروه ورزشي- ديروز روز خوبي براي كاروان ورزشي ايران در بازي هاي آسيايي دوحه بود. با درخشش كشتي گيران آزادكار كشورمان و راهيابي قايقرانان و كاراته كاهاي اعزامي ايران به ديدارهاي پاياني، پيش بيني مي شود كه امروز نيز روز ويژه اي براي ورزشكاران ما باشد. امروز همچنين 4 كشتي گير آزادكار ما با حضور در ميدان مبارزه سعي در گسترده تر كردن دامنه افتخارات اين ورزش  ملي دارند. گزارش كامل بازي هاي دوحه را در صفحه 21 بخوانيد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |