چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۳ - Dec 20, 2006
به دليل پايين بودن مصرف سرانه شير و بالابودن مصرف نوشابه
قد ايرانيان 4سانتي متر كوتاه تر شده  است
006939.jpg
گروه اجتماعي الگوي غلط تغذيه ايرانيان، فقر حركتي، عدم وجود محرك هاي رشدي، كمبود فضاهاي ورزشي در محيط هاي آموزشي و گراني مواد غذايي باعث شده است كه قد ايرانيان در سال هاي اخير 4/3 سانتي متر كوتاه تر شود.
به گزارش همشهري، از هر هفت كودك يكي با كوتاهي قد متوسط يا شديد وارد مدرسه مي شود و ممكن است تا آينده نيز ادامه داشته باشد. سوء تغذيه مزمن در مدت طولاني، تغذيه ناكافي در دوران جنيني، عقب ماندگي رشد جنين، نارس بودن نوزاد، تغذيه ناكافي در دوران نوزادي مي تواند از جمله علل كوتاهي قد باشد.
۱۵ درصد از كودكان ايراني تا آغاز يك سالگي كمتر از آنچه كه سن آنها ايجاب مي كند قد مي كشند اين رقم در پايان سال دوم زندگي به 18 درصد مي رسد و پس از اين سن تا پنج سالگي كوتاهي قد در همين حد تداوم مي يابد و بر اساس شاخص قد براي سن، 11درصد كودكان زير پنج سال در مناطق شهري كشور و 8/21 درصد در مناطق روستايي كشور مبتلا به كوتاهي قد متوسط و شديد هستند. نتايج بررسي هاي وزارت بهداشت بر اساس شاخص وزن براي سن نشان مي دهد در مناطق شهري كشور۶‎/۹ درصد و در مناطق روستايي كشور 7 درصد از كودكان زير 5 سال مبتلا به كم وزني متوسط و شديد هستند.
نتايج اين تحقيقات نشان مي دهد كه تغذيه در رشد قد موثرتر از وراثت است، همانگونه كه كشور هلند با مصرف سرانه 480 ليتر در سال بلندترين مردم دنيا شناخته شده اند و ژاپني ها با تغيير الگوي غذايي قد خود را افزايش دادند.
در حالي كه در كشور ما مصرف بي رويه نوشابه، چيپس، پفك و كاكائو باعث كاهش 4 سانتي متري قد نسل جديد شده است. مصرف سرانه شير در كشور ما 80 تا 85 ليتر است كه قرار است با برنامه ريزي هاي آموزشي و افزايش توليدات به 160 ليتر برسد.
سرانه مصرف شير در كشورهاي اسكانديناوي 500ليتر، در كشورهاي اروپايي 350 ليتر براي هر نفر در سال است. اين ميزان مصرف در كشور ما 80 ليتر است كه درست در مقابل مصرف شير، آمارها ايران را چهارمين كشور مصرف كننده نوشابه در جهان اعلام مي كند كه اين مي تواند يكي از مهم ترين دلايل كوتاهي قد كودكان نسل حاضر نسبت به كودكان نسل گذشته باشد.
در سن نوجواني تمايل به استقلال در نوجوان افزايش مي يابد و مصرف غذا در خارج از منزل بيشتر مي شود. تاثير فرهنگ خانواده بر نحوه غذا خوردن نوجوان كمتر شده و بيشتر تحت تاثير تبليغات و افراد همسن و سالش قرار مي گيرد. مثلا بيشتر دختران نوجوان در اثر تبليغات متعدد، براي رسيدن به اندامي لاغر و باريك شروع به كم خوراكي مي كنند كه زيانبارترين آثار را بر رشد آنها مي گذارد. اين درحالي است كه اكثر آنها از نظر وزني مناسب هستند و فقط خيال مي كنند كه اضافه وزن دارند. از اين رو خانواده ها بايد به شدت مراقب نحوه تغذيه نوجوانانشان باشند.

محدوديت قانوني در بازرسي از كارگاه هاي غيرقانوني
بازرسي 8 هزار كارگاه زيرزميني در تهران
گروه اجتماعي- سازمان تامين اجتماعي برا ي بازرسي از كارگاه هاي غيرقانوني، محدوديت قانوني دارد.
به گزارش روابط عمومي تأمين اجتماعي تهران بزرگ محسن شاكري با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اين كه سازمان تامين اجتماعي در بازرسي از كارگاه هاي زيرزميني با محدوديت روبه روست، چنانچه گزارشي از قصور كارفرما در بيمه نمودن كارگران اين كارگاه ها ارائه شود، تامين اجتماعي نمي تواند بيمه آنها را برقرار كند.
مدير كل تأمين اجتماعي تهران بزرگ با اشاره به اين كه در 6ماهه نخست سال جاري 8هزارو 558 كارگاه ناشناخته و كشفي توسط سازمان تامين اجتماعي تهران بزرگ مورد بازرسي قرار گرفته اند افزود: طي 6ماهه نخست سال جاري از 139هزار و۱۰۰ كارگاه هاي فعال، بازرسي شده كه از اين تعداد بيش از 105هزار بازرسي از كارگاه هاي داراي كارگر، بيش از 8هزار و 558 بازرسي از كارگاه هاي ناشناخته و كشفي و 26هزار بازرسي از كارگاه هاي نيمه فعال به عمل آمده است.
شاكري با تاكيد بر اين كه سازمان تامين اجتماعي اجازه بازرسي از كارگاه هايي را كه در مكان هاي مسكوني ندارند گفت: با توجه به اين كه اكثر كارگاه هاي زيرزميني بدون مجوز در اماكن مسكوني هستند، چنانچه گزارشي از قصور كارفرما در بيمه نمودن كارگران شاغل در اين كارگاه ها دريافت شود، سازمان تامين اجتماعي نمي تواند بيمه آنها را برقرار كند.
وي در ادامه به مشكلات پيش رو براي بازرسي از كارگاه ها اشاره كرد و عمده مشكلات را عدم همكاري لازم كارفرمايان با بازرسان، ارسال نكردن ليست اسامي كارگران به طور منظم و ارسال ليست دستمزدها بر خلاف واقع و نيز عدم آگاهي كارفرمايان از حقوق خود و بيمه شده برشمرد.

تسهيل شرايط بيمه اختياري تامين اجتماعي
گروه اجتماعي- به منظور ايجاد تسهيلات بيشتر درباره كساني كه قصد دارند بيمه قبلي خود را نزد سازمان تأمين اجتماعي به طور اختياري تحت عنوان بيمه اختياري ادامه دهند اين سازمان مقررات جديدي را اعلام كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان تأمين اجتماعي مردان و زناني كه سن آنان به ترتيب از 45 و 40 سال بيشتر نباشد با دارا بودن حداقل 360 روز سابقه پرداخت حق بيمه مي توانند از اين مزيت بهره مند شوند. همچنين مردان و زناني كه سن آنان بيش از سنين مذكور است مي بايست معادل مازاد سني علاوه بر 360 روز داراي سابقه پرداخت حق بيمه مي توانند از اين مزيت بهره مند شوند. همچنين مردان و زناني كه سن آنان بيش از سنين مذكور است مي بايست معادل مازاد سني علاوه بر 360 روز داراي سابقه پرداخت حق بيمه نيز باشند و در نهايت كساني كه حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بيمه دارند در هر سني مي توانند بيمه اختياري شوند. بنا بر اين گزارش، از اين پس كليه كساني كه قبلاً به نحوي قرارداد بيمه اختياري تنظيم نموده يا مي نمايند در صورت قطع پرداخت حق بيمه بعد از انعقاد قرارداد اوليه تا سه مرتبه ديگر قرارداد آنان بدون در نظر گرفتن شرط سني در صورت تمايل تمديد مي شود. همچنين بيمه شدگان اختياري با پرداخت 26 درصد مبناي پرداخت حق بيمه مي توانند از تعهدات بازنشستگي، ازكارافتادگي، فوت و درمان سازمان در صورت احراز شرايط كلي مقرر درقانون استفاده كنند. بر اساس اين مصوبه بيمه شدگان اختياري مي توانند حق بيمه مربوطه را به صورت ماهانه پرداخت نمايند و فرصت پرداخت حق بيمه هر ماه آخرين روز دو ماه بعد خواهد بود و مبناي پرداخت حق بيمه بيمه شدگان اختياري بر اساس ميانگين آخرين 360 روز پرداخت حق بيمه قبلي آنان تعيين مي گردد؛ مشروط بر اين كه از حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي كار كمتر نباشد. مبناي پرداخت حق بيمه بيمه شدگان اختياري در هر سال به ميزان درصدي كه به سطوح دستمزدي شاغلين افزايش داده مي شود ترميم مي شود. مقررات ياد شده در خصوص كليه متقاضياني كه از اول آبان ماه سال جاري متقاضي بيمه اختياري شده يا مي شوند قابل اجرا خواهد بود

انتقال زندانيان استان تهران به زندان فشافويه
گروه اجتماعي - معاون دادستان تهران در امور زندان ها خبر از انتقال زندان ها به خارج از شهرها داد و گفت: با توجه به اينكه ساخت زندان فشافويه رو به پايان است، بنا است زندانيان استان تهران به زودي به اين زندان منتقل شوند.
به گزارش همشهري، محمود سالاركيا گفت: وزارت مسكن و شهرسازي موظف شده تا در راستاي انتقال زندان ها از داخل شهرها، مكان هايي را در خارج از شهر براي ساخت زندان در اختيار سازمان زندان ها قرار دهد كه تا كنون موفق به ساخت زندان فشافويه در خارج شهر تهران شده ايم.
وي افزود: كار ساخت زندان فشافويه رو به پايان است و بنا شده به زودي زندانيان اوين و زندان هايي كه داراي جمعيت كيفري بالايي هستند به اين مكان منتقل شوند.سالاركيا تصريح كرد: خروج زندان ها از داخل شهرها الزام قانوني است كه بايد به زودي اجرايي شود و سازمان زندان ها نيز ناظر بر اين امر خواهد بود.معاون دادستان تهران در امور زندان ها خاطر نشان كرد: انتقال زندان ها به خارج از شهرها بايد پيش از اين عملياتي مي شد اما به دلايل عدم تعيين مكان هايي مشخص در خارج از شهرها، اين كار تا امروز عملياتي نشده اما اميدواريم تا پايان سال اين امر در تهران اجرايي شود

طراحي پلاك ويژه خودروي معلولان
ايسنا: مديرعامل انجمن حمايت از حقوق معلولان از طراحي پلاك ويژه خودرو معلولان خبر داد.
علي محمودنژاد افزود: پيشنهاد طراحي پلاك ويژه خودروي معلولان به فرماندهي نيروي انتظامي ارائه و با استقبال روبه رو شد. وي افزود: بر اساس اين پيشنهاد، مقرر شده است در پلاك شخصي خودروي معلولان حروف HP و آرم صندلي چرخدار درج شود. مديرعامل انجمن حمايت از حقوق معلولان خاطرنشان كرد: بر اين اساس مسئولان راهنمايي و رانندگي به راحتي خودروي معلولان را شناسايي كرده و ساير رانندگان نيز متوجه شرايط راننده خودروي روبه روي خود مي شوند.

پليس گردشگري تشكيل مي شود
گروه اجتماعي- فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي كشور گفت: با موافقت ستاد كل نيروهاي مسلح، پليس گردشگري تشكيل مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار روحي، فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي كشور با اعلام اين خبر گفت: بيش از 20 هزار نفر وظيفه امنيت گردشگران را بر عهده مي گيرند.فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي كشور ادامه داد: اين امر نياز به موافقت ستاد كل نيروهاي مسلح دارد.
او گفت: با اجراي اين طرح كه در صورت تاييد تا پايان سال جاري عملياتي خواهد شد، وظيفه امنيت گردشگران، استقرار و اياب و ذهاب و ساير مسايل انتظامي مربوط به آنها بر عهده اين پليس قرار خواهد گرفت.سردار روحي، خاطرنشان كرد: پليس گردشگري در زير مجموعه معاونت انتظامي يگان حفاظت ميراث فرهنگي كشور فعاليت خواهد كرد و به صورت تخصصي تر با سازمان هاي مرتبط تعامل خواهد داشت.
فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي كشور، با مثبت ارزيابي كردن روند كار اين يگان تاكيد كرد: بايد از همه ظرفيت هاي موجود استفاده كنيم. روز به روز به تجهيزات مورد نياز دست يافته و در حفظ ميراث فرهنگي در شان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران انجام وظيفه كنيم.
فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران اظهار داشت: براساس بررسي هاي انجام شده در مركز فرماندهي كنترل يگان حفاظت، نيمه نخست امسال تخريب آثار فرهنگي 58 و حفاري هاي غيرمجاز 59 درصد نسبت به نيمه دوم سال گذشته كاهش داشته است.گفتني است، يگان حفاظت از ميراث فرهنگي، يگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري، يگان حفاظت از صدا و سيما، فرماندهي پليس راه آهن، فرماندهي پليس فرودگاه و ... به عنوان زير مجموعه فرماندهي پليس پيشگيري نيروي انتظامي فعاليت مي كنند.

مجمع ملي جوانان، جزء ساختار سازمان ملي جوانان شد
گروه اجتماعي - مديركل روابط عمومي سازمان ملي جوانان، گفت: مجمع ملي جوانان بر اساس تصويب سازمان مديريت و برنامه ژريزي جزء ساختار ملي جوانان قرار گرفت.
حجت الاسلام مهدوي، با بيان اين مطلب، افزود: براساس تصويب سازمان مديريت، دفتري براي دبيرخانه مجمع ملي جوانان در معاونت فرهنگي اجتماعي سازمان ملي جوانان در نظر گرفته شد.
وي تصريح ژكرد: سازمان ملي جوانان معتقد است؛ بسياري از مسائل كلان جوانان فقط در مجمع ملي جوانان پيگيري و قابل بحث است. مهدوي افزود: سازمان ملي جوانان همچنين مشكلات فضا و مكان مجمع ملي جوانان را حل كرده است. وي، خاطرنشان ژكرد: در حال حاضر منتظر هستيم تا دبيرخانه مجمع ملي جوانان دبير منتخب خود را معرفي كند تا همكاري لازم را انجام دهيم.
مديركل روابط عمومي سازمان ملي جوانان، خاطرنشان ژكرد: مجمع ملي جوانان تشكل غيردولتي است و سازمان ملي جوانان موظف به حمايت مادي و حقوقي از دبيرخانه اين مجمع است.
وي تصريح ژكرد: مجمع ملي جوانان، هنوز دبير منتخب خود را معرفي نكرده است و اين كوتاهي از سوي خود مجمع بوده است. مهدوي افزود: همچنين دوره هيات رئيسه مجمع ملي جوانان در مرداد ماه تمام شده و هنوز انتخابات انجام نشده است.

۳۲۰ كارگاه در افغانستان هروئين
توليد مي كنند
گروه اجتماعي - دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: شرايط توليد مواد مخدر در افغانستان بسيار نگران كننده است.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر فداحسين مالكي ضمن اعلام اين مطلب افزود: آمارهاي رسمي از فعاليت بيش از??? لابراتوار تبديل ترياك به هروئين در افغانستان حكايت مي كند.
وي بيان كرد: اين درحالي است كه بر اساس گزارشهاي دريافتي لابراتوارهاي دستي خارج از آمار نيز در حال فعاليت هستند.
وي اظهار داشت: به طور قطع بي تفاوتي كشورهاي بيگانه و عمل نكردن آنها به تعهدها چنين مشكلاتي را به وجود آورده است. مشاور رئيس جمهور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور سفر ماريا كاستا معاون دبير كل سازمان ملل متحد به سيستان و بلوچستان و ديدن نقاط مرزي را مهم ارزيابي كرد.
مالكي افزود: كاستا پس از اين سفر در نخستين حركت در سازمان ملل بيانيه اي به نفع جمهوري اسلامي ايران صادر و با سفير كشورمان ديدار كرد.
وي ادامه داد: خوشبختانه تمامي تعهدها و توافقات في مابين ميان ايران و سازمان ملل مورد توجه قرار گرفته است. وي حضور سفراي كشورهاي اروپايي در نقاط مرزي سيستان و بلوچستان را نيز مكمل سفر ماريا كاستا دانست. آنتونيو ماريا كاستا معاون دبير كل سازمان ملل و مدير اجرايي مبارزه با مواد مخدر اين سازمان و همچنين نمايندگان و سفرا ?? كشور جهان حدود دو ماه قبل به استان سيستان و بلوچستان سفر كرده بودند.

دادستان كل كشور خواستار شد
توجه بيشتر مسئولان به امر كاهش تصادفات
گروه اجتماعي- دادستان كل كشور با اظهار تاسف از آمار فزاينده تصادفات جاده اي و رتبه بالاي كشور در زمينه تلفات و خسارات بخش حمل و نقل زميني خواستار توجه بيش از پيش مسئولان در جهت انجام اقدامات پيشگيرانه مقتضي شد.
به گزارش همشهري، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي دادستان كل كشور در جمع پرسنل حفاظت فرودگاه مهرآباد با اشاره به آمار فزاينده سوانح و خسارات بخش حمل و نقل، خواستار رعايت ضوابط و استانداردهاي بخش حمل و نقل به منظور پيشگيري از سوانح و كاهش خسارت ها و لطمات ناشي از اين بخش شد. وي با اشاره به سوانح هوايي يك سال اخير اين ضايعات را غير قابل جبران و فاقد هر گونه توجيه دانست و گفت: اميدواريم مسئولان ذيربط در عرصه خدمات حمل و نقل هوايي اصول و استانداردهاي حمل و نقل هوايي و ياتا را بيشتر رعايت كنند و با انضباط و دقت مقتضي مراقبت هاي لازم را جهت پيشگيري از تكرار حوادث دلخراش مشابه آنتونوف و C-130 و فالكن انجام دهند چرا كه يك غفلت جزئي خطر آفرين بوده و كشور و ملت را با خسارت مواجه ساخته و وجهه خدمات هوايي كشور را لكه دار خواهد نمود.

با مردم
تغيير ساعت كار بانك ها
ايجاد تعادل منطقي در آغاز ساعت كار بانك ها به نفع مردم و كاركنان اين موسسات مهم اقتصادي است كه اميدواريم هر چه زودتر تحقق يابد.
كاظمي تهران
زيان هاي نقدينگي غيرقابل كنترل
تا زماني كه دارندگان نقدينگي هاي عمده در جامعه ما آن را در عرصه هاي تجاري و دلالي به كار مي برند، بايد شاهد ناگهاني گراني كالاها و مسكن و رشد نرخ تورم در كشور باشيم. دولت بايد هر چه سريع تر با همكاري نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي، قوانيني را وضع نموده و به اجرا بگذارد كه نقدينگي جامعه به بخش هاي مولد و از جمله صنايع هدايت شود تا ضمن ايجاد رونق و رفاه، شاهد بيكاري روزافزون در بخش توليدات صنعتي نباشيم.
عارف ميهن دوست همدان
مشكل جديد براي خريداران
خريداران واحدهاي مسكوني در مجتمع اركيده كه پرونده آن معرف خاص و عام است، پس از گذشت 7 سال كه از رسيدگي به اين پرونده در مراجع قضايي سپري مي شود ملزم شده اند عوارض مازاد تراكم را به جاي دست اندركاران ساخت و ساز اين مجتمع بپردازند كه عادلانه نيست و نياز به رسيدگي دارد.
جمعي از خريداران مجتمع اركيده شهرري
جوانان را آگاه كنيد
@ با توجه به گسترش مصرف مواد مخدر جديد با تركيبات خطرناك شيميايي در ميان جوانان، پيشنهاد مي كنيم در قالب يك كار فرهنگي، صدا و سيما بخش هاي بيشتري را در قالب ميزگرد، سريال و ساير برنامه ها براي آگاهي خانواده ها و جوانان اختصاص بدهد.
ن. پوستچي تهران
ادامه تخلف
شايد ده ها نفر تاكنون در اين ستون تقاضا كرده اند كه دستگاه هاي ذيربط جلوي چسباندن اعلانات تبليغاتي چسب دار روي در خانه ها را بگيرند، اما هنوز پاسخ قطعي در اين زمينه دريافت نشده و تخلف ادامه دارد.
مجيد صادري تهران
تشكر مي كنيم
با تشكر از ستون با مردم روزنامه همشهري كه مشكلات ساكنان مجتمع مسكوني پرديس را در خصوص كمبود برق منعكس كرده بود، به اطلاع مي رساند كه با مساعدت برق منطقه اي دماوند، ساكنان اين مجتمع از نعمت برق ، برخوردار شدند كه جاي قدرداني دارد.
ساكنان مجتمع پرديس
توزيع نامنظم شير يارانه اي
ساعات پخش شير يارانه اي در منطقه پنج بخصوص در شهران بسيار نامنظم است، من به عنوان يك توزيع كننده قادر به پاسخگويي به سؤالات به حق مردم كه ساعت ها در صف مي ايستند نيستم، از مسئولان مربوطه خواهشمندم براي ايجاد نظم در توزيع به هنگام شير در اين منطقه اقدام كنند.
خالدي تهران
علت گراني سيب زميني
افزايش ناگهاني قيمت سيب زميني ارتباطي به توليدكنندگان اين محصول ندارد، متأسفانه عده اي از سه هفته پيش در صدد خريد كلان و انبار كردن سيب زميني در دماوند برآمدند و اين قبيل فعاليت هاي احتكاري باعث گراني محصولات غذايي مي شود. بايد نظارت و كنترل وجود داشته باشد تا افراد محتكر كه فقط سودهاي كلان را دنبال مي كنند، موفق به احتكار كالاهاي اساسي نشوند.
حميدرضا خرسندنيا دماوند
معدل و كنكور
@ اعلام تأثير 15 درصدي معدل ديپلم در كنكور سراسري در مقايسه با نظرات رسمي پيشين كه گفته مي شود معدل ديپلم فقط تأثير مثبت در كنكور دارد، مغاير است تصميمات بايد به گونه اي باشد كه براي داوطلبان كنكور ايجاد مشكل نكند.
جمعي از اولياي دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي لاهيجان
گراني داروي ام.اس
حذف يارانه داروي مخصوص بيماران مبتلا به ام.اس با نام آوانكس بهاي اين دارو را از 42 هزار تومان به 163 هزار تومان افزايش داده است كه آن هم با ارايه دفترچه بيمه قابل دريافت مي باشد. مبتلايان به اين بيماري توقع حمايت و توجه بيشتري از دولت محترم دارند، چون با قيمت فعلي بيماران كم درآمد هرگز قادر به تهيه داروي مورد نياز خود نخواهند بود.
ر.م سلطاني تهران
ساختمان لوكس و پياده رو متروك!
@ اين همه در مورد معضل رفت وآمد عابران پياده در تهران، مطلب و پيام در همشهري درج مي شود، اما بعضي از سازندگان بناها به اين بخش از حقوق عابر پياده توجهي ندارند. به عنوان مثال در خيابان هاشمي، منشعب از خيابان خاقاني (در شرق تهران)، يك ساختمان تازه ساخت كه سنگ هاي گرانقيمتي هم براي نما به كار برده، پياده رو را به حال خود رها كرده است و عابران نمي توانند از اين معبر عبور كنند!
اباصلت خراساني زاده- تهران
جاي تقدير دارد
@ ساعت 10 بامداد روز يكشنبه 26 آذرماه از شبكه سوم سيماي جمهوري اسلامي، شاهد پخش برنامه موسيقي جالبي از برنامه هاي اصيل و سالم موسيقي ايراني بودم كه جاي قدرداني دارد. يادآوري مي كنم كه اين بهترين راه براي جلوگيري از موج فزاينده امواج گوشخراش موزيك هاي بي ريشه در ايران است كه مصداق بارز تهاجم فرهنگي است.
حيدرعلي گرانمايه- قزوين
پيشنهاد به شركت خودروسازي
شركت سازنده خودرو پژو۴۰۵ در تازه ترين اظهارنظر، از پرفروش بودن اين نوع خودرو سخن به ميان آورده است. اي كاش در قبال اين همه حادثه ناگوار و منجر به مرگ كه بر اثر نقص فني اين خودرو به بار آمده، اعلام مي شد كه چه تمهيداتي براي جمع آوري سريع خودروهاي معيوب و جبران خسارات مالي و روحي آسيب ديدگان به عمل آمده است. با چنين اقداماتي روابط محكم و صميمانه اي ميان يك شركت خودروسازي و قاطبه مصرف كنندگان پديد مي آيد ولاغير.
منصور كولجي تبار- تهران

قدرداني از مردم
در روزهاي اخير و به مناسبت سالگرد انتشار روزنامه همشهري عده زيادي از خوانندگان محترم روزنامه همشهري از طريق پيام هاي تلفني، نامه ، اي ميل و مراجعات حضوري و اهدا گل، آغاز پانزدهمين سال انتشار همشهري را تبريك گفتند. با تشكر از حسن توجه و الطاف بيكران اين عزيزان اذعان مي داريم كه پايداري و تداوم انتشار موفقيت آميز و توسعه  روزافزون همشهري در اين چهارده سال مرهون همين حمايت، توجه و انتقادات خوانندگان گرامي همشهري بوده است و از درگاه ايزد متعال خواستاريم كه در تأمين خواست هاي متعالي خوانندگان ارجمند روزنامه توفيق يابيم.

پاسخ مسئولان
راه اندازي خط جديد ضروري نيست
احتراماً، بازگشت به مطلب مندرج در ستون با مردم آن روزنامه به مورخه 30/8/85 در خصوص راه اندازي خط اتوبوسراني خاني آبادنو به پاسگاه نعمت آباد به اطلاع مي رساند: شركت واحد اتوبوسراني تهران به دليل وجود خط پايانه شهيد سروري ميدان بهمن در خيابان شهيد لطيفي و امكان دسترسي اهالي محترم خاني آباد به اين اتوبوس ها و همچنين وجود خطوط ميني بوسراني در مسير فوق راه اندازي خط جديد در اين مسير را لازم نمي داند.
روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
مشكل برطرف شد
ضمن تشكر از درج مشكلات شهروندان و در پاسخ به مطلب درج شده مورخ 4/9/85 (ستون با مردم) در خصوص خطر سقوط چراغ در بلوار مرزداران ابتداي خيابان ناهيد در آن روزنامه وزين باستحضار مي رساند: مشكل محدوده فوق در تاريخ 4/9/85 مرتفع گرديد و در حال حاضر در آدرس مذكور هيچگونه مشكلي وجود ندارد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمالغرب تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |