چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۳ - Dec 20, 2006
فوتبال جام ملت هاي آسيا قرعه كشي شد
همگروهي ايران باچين ، ازبكستان و مالزي
006972.jpg
گروه ورزشي- جام ملت هاي آسيا از قديمي ترين، منظم ترين و مهمترين مسابقات فوتبال در سطح قاره آسيا است.
۵۰ سال پيش به ابتكار و طراحي تونكو عبدالرحمان نخست وزير ورزش دوست مالزي، كنفدراسيون فوتبال آسيا موافقت خود را با برگزاري اين مسابقات به شيوه جام جهاني هر 4 سال يك بار اعلام نمود و اجراي آن در سال 1956 تحقق يافت. عبدالرحمان به خاطر آن كه مسائل جغرافيايي و مشكلات اقتصادي و همچنين تداخل مسابقات گوناگون مانع و وقفه اي در راه برگزاري جام ملت هاي آسيا به وجود نياورد پيشنهاد داد تا اين مسابقات در حدفاصل دو جام جهاني برگزار شود و به صورت منطقه اي انجام پذيرد تا از جنبه زماني و هم مالي صرفه جويي به عمل آيد.اگرچه در اولين دوره اين بازي ها تنها 4 تيم اعلام آمادگي كردند اما به مرور تعداد داوطلبان آن افزايش يافت تا جايي كه حدنصاب تيم هاي شركت كننده به چند برابر ميزان دوره اول رسيد.جام ملت هاي آسيا از بدو شروع تاكنون بدون وقفه و به طور منظم انجام پذيرفته است و به دليل آن كه قدمتي بيش از جام ملت هاي اروپا دارد مورد توجه ساير كشورهاي جهان نيز قرار گرفته است، ضمن اين كه حضور تيم هاي پرخرج و پرسروصدا نظير ژاپن، عربستان و كره موجب گرديده تا اين رقابت ها در پوشش خبري رسانه هاي جهان قرار گيرد و امتياز پخش تصويري آن در بعضي از كشورهاي اروپايي به فروش برسد.جام ملت هاي آسيا به دلايل متعدد اهميتي فزون تر از فوتبال بازي هاي آسيايي دارد چراكه در بازي هاي آسيايي، ساير رشته هاي ورزشي تا حدي فوتبال را تحت  تاثير قرار مي دهند و از طرفي بعضي از تيم هاي قدرتمند در آن مسابقات دست به جوانگرايي و آينده سازي مي زنند در حالي كه در جام ملت هاي آسيا تيم ها با تمام قوا حضور مي يابند.
اين رويداد با عظمت سال آينده براي اولين بار به طور مشترك در چهار كشور اندونزي، مالزي، تايلند و ويتنام انجام خواهد شد.روز گذشته مراسم قرعه كشي اين بازي ها در هتل 5 ستاره كانونشن سنتر كوالالامپور طي مراسم ويژه اي برگزار شد.كميته برگزاركننده اين مراسم با تصويب شرايط سيدبندي بر اساس آخرين رنكينگ فيفا در اكتبر 2006 تيم هاي سرگروه را اعلام كرد. ايران، استراليا، ژاپن و كره جنوبي چهار تيم سرگروه در اين قرعه كشي بودند.
بر مبناي شرايط قرعه كشي به غير از اين 4 تيم، چهار كشور ميزبان نيز هركدام در يك گروه قرار گرفتند.
با شرايط جديد تيم هاي قدرتمند در چهار گروه تقسيم شدند و در اين دور بر مبناي بازي هاي قبلي جام ملت هاي آسيا قرعه كشي انجام نشد تا تيم هاي مطرح در يك گروه قرار نگيرند. يكي ديگر از دلايل مهم اين سيدبندي اين بود كه تيم هاي حاضر در جام جهاني كه عبارت بودند از ايران، ژاپن، كره جنوبي، استراليا و عربستان در يك گروه با هم روبه رو نشوند.بنابراين چهار تيم سرگروه (ايران، ژاپن، استراليا و كره جنوبي) در گلدان 4 قطر، ازبكستان، عربستان سعودي و عمان در گلدان 3 و در گلدان 2 نيز چين، عراق، امارات و بحرين قرار گرفته بودند.چهاردهمين دوره رقابت هاي جام ملت هاي آسيا با حضور 16 تيم از روز 16 تير تا 7 مردادماه سال آينده در 4 كشور آغاز مي شود. در پايان مرحله مقدماتي نيز از هر گروه دو تيم به مرحله يك چهارم نهايي راه خواهند يافت.
در حال  حاضر تيم هاي ايران و ژاپن با سه عنوان قهرماني و كره جنوبي با 2 عنوان قهرماني از جمله پرافتخارترين تيم هاي جام ملت هاي آسيا هستند.
تيم هاي حاضر در چهار گروه
در مراسم قرعه كشي مسابقات جام ملت هاي آسيا كه قهرمانان بزرگ قاره چون خداد عزيزي، كيم جوسونگ، ناكاتا، خلفان ابراهيم خلفان و... حضور داشتند ابتدا چهار تيم ميزبان در گروههاي چهارگانه تقسيم شدند.
سپس براساس قرعه كشي طبق سيد  بندي به شكل زير،گروه ها با قرعه مشخص شدند.
گروه اول: تايلند، عراق، عمان و استراليا
گروه دوم: ويتنام، امارات، قطر، ژاپن
گروه سوم: مالزي، چين، ازبكستان و ايران
گروه چهارم: اندونزي، بحرين، عربستان و كره جنوبي

فوتبال قهرماني بانوان ايران در هفته پاياني دي
گروه ورزشي - در هفته پاياني دي ماه امسال، مسابقات فوتبال قهرماني باشگاهي بانوان ايران در دو دسته اول و دوم به صورت متمركز برگزار خواهد شد.به گزارش خبرنگار ما نايب رئيس امور ورزش بانوان فدراسيون فوتبال در اين باره گفته است محل برگزاري اين رقابت ها به زودي اعلام مي شود و در اين رقابت ها در دسته يك تيم هاي پيكان تهران، فارس، دانشگاه آزاد، چي توز خراسان، بال گستر آسمان مازندران و خوزستان حضور خواهند داشت. همچنين تيم هاي ون كردستان، كرمانشاه، بوشهر، اصفهان، ملوان بندرانزلي و آراز اروميه در دسته دو به رقابت خواهند پرداخت. اين بازي ها از 24 دي ماه تا اول بهمن ماه به طول خواهد انجاميد.

رئيس سازمان تربيت بدني در كنفرانس خبري:
ايران با۵۰۰ ورزشكاردر بازي هاي آسيايي چين
گروه ورزشي رئيس سازمان تربيت بدني از روزي كه از بازي هاي آسيايي دوحه قطر بازگشت در گفت وگوهاي كوتاه با رسانه هاي خبري بخشي از ارزيابي هاي خود را پيرامون نتايج ورزشكاران ايران ارايه داد، اما نشست خبري ديروز مطبوعاتي و راديو و تلويزيوني علي آبادي كه در محل سازمان تربيت بدني برپا شد يك تفاوت عمده داشت و آن اينكه اين گفت وگو در محيطي گسترده تر و با سئوالاتي متنوع اين امكان را فراهم ساخت تا نتايج حضور قهرمانان ورزش ما و علمكرد سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك بيشتر روشن شود.ماحصل آنچه طي سه ساعت در اين نشست گذشت از نظرتان مي گذرد. علي آبادي افزايش ورزشكاران در يك كاروان 243 نفره، حضور 27 ورزشكارزن و كسب بيشترين مدال طلا در بيشترين رشته ها را ازجمله شاخص هاي خاص كاروان اعزامي در تاريخ جمهوري اسلامي ايران خواند. وي افزود: روي موفقيت 180 نفر حساب باز كرده بوديم و 50 نفر ديگر را در رشته هاي پايه و پر مدال براي آشنايي بيشتر با چنين رويداد بزرگي به دوحه برديم كه خوشبختانه در هر دو زمينه به نتايج خوبي رسيديم.


پيش بيني 52 مدال
وي با اعلام اينكه پيش بيني 52 مدال را كرده بوديم اظهارداشت: با بروز مشكل براي وزنه برداري 4 مدال را ازدست داديم و 48 مدال حاصله بيشترين مدالي است كه كاروان ورزشي ايران در بيرون از خانه به دست آورده است. شاخصه مهم كسب اين تعداد مدال در 16 رشته ورزشي بود، ضمن آنكه در رشته هاي پرمدالي چون قايقراني، شنا، ژيمناستيك، دووميداني به اين واقعيت رسيديم كه قابليت مقابله با حريفان را داريم.

برنامه ريزي براي كوانگ جو
006978.jpg
بررسي فني ما در دوحه نشان داد كه ظرفيت ورزش ما مي تواند بالاتر از آنچه باشد كه در ميدان پانزدهم به دست آمد. با كاري كارشناسي به اين حقيقت رسيديم كه در 8 رشته ورزشي كشتي، وزنه برداري، جودو، ووشو، كاراته، تكواندو، بوكس و دوچرخه سواري در كوانگ جوي چين در بدترين حالت مي توانيم روي 15 طلا و در بهترين حالت روي 25 مدال طلا حساب باز كنيم.علي آبادي در ادامه صحبت هايش يادآور شد نمي خواهيم با پديده ها به جنگ ساير كشورها برويم، پديده ها پس از مدتي خاصيت خود را از دست مي دهند بلكه مي خواهيم با برنامه محوري به سمت موفقيت حركت كنيم. احسان حدادي ها پديده هستند تا حاصل برنامه محوري، داشتن چند ورزشكار همطراز در هر رشته مبين حركت با برنامه است.

كارواني 500 نفره براي كوانگ جو
براي بازي هاي آسيايي سال 2010 كوانگ جو به دنبال اعزام كاروان 500 نفره هستيم كه 150 تن از اين گروه را بانوان ورزشكار تشكيل خواهند داد.رييس سازمان تربيت بدني پيرامون ثبات مديريت در فدراسيون هاي ورزشي گفت: با اطمينان مي گويم هيچيك از مديران مجموعه ورزش متزلزل نيستند، تفكر جمعي در سازمان تربيت بدني برقرار است و من هرگز بدون كار كارشناسي حكم به عزل مديري نمي دهم.

مشكلي با فيفا نداريم
وي درباره مشكل فوتبال گفت: دوستان ما در فيفا عاقل تر از خودي ها هستند. ما مشكلي با فيفا نداريم، مشكل ما از درون است كه با گزارش هاي مغرضانه همه چيز را وارونه جلو مي دهند.ديدگاه فيفا اين نيست كه انتصاب بكنيد يا نكنيد، آنها مي گويند كه بايد اساسنامه داشته باشيد و آن را عملياتي بكنيد.به عنوان نمونه تغيير ساعت بازي استقلال و فولاد خوزستان را كه با نظر درست اميدوار رضايي كه هم نماينده مجلس است و هم رييس هيات مديره باشگاه استقلال را به عنوان دخالت پارلمان ايران به فيفا منتقل كردند و اينكه پارلمان ايران هر وقت دلش بخواهد ساعت و تاريخ بازي ها را عوض مي كند، درحالي كه هيچكدام اين ها واقعيت نداشت.

خط بطلاني بر شايعات پيرامون كشتي
گروه ورزشي- منصور برزگر مدير تيم ملي كشتي آزاد با اظهارات صريح و شفاف خود خط بطلاني بر شايعات منتشره در رابطه با اختلافات موجود در كشتي كشيد و گفت: مگر كشتي چند تا مهديزاده دارد كه برخي ها با مطرح ساختن مسائل پيش پا افتاده مي خواهند شأن ايشان را زير سؤال ببرند. بنده به عنوان مدير تيم هاي ملي به صراحت مي گويم، من و كادر فني زيرمجموعه مهديزاده هستيم و ايشان سمت استادي را بر گردن همه ما دارند.
چنين به نظر مي رسد كه با توجه به گفته هاي ديروز برزگر آن هايي كه بدون توجه به اصول و حفظ مصالح و منافع ملي بعد از پايان بازي هاي آسيايي دوحه سعي در رويا رو قرار دادن دو مهره ارزشمند كشتي (منصور مهديزاده- منصور برزگر) در مقابل هم را داشتند، خوشبختانه تيرشان به سنگ خورده و نتوانسته اند به اهداف مغرضانه خود برسند. راستي چه دليلي دارد زماني كه ورزش ملي و پهلواني ما با مديريت كنوني خود و همراهي مرداني چون مهديزاده و برزگر چرخ هايش روان تر  از هميشه در گردش است، عده اي به جاي آن كه همراه و همراز آن باشند اين ورزش را به حاشيه مي كشانند! يادمان نرود كه ارائه نقدهاي منصفانه در جهت بهبود خير و صلاح كشتي تا ايجاد اختلاف در ميان اهالي اين ورزش فاصله بسياري دارد كه رعايت نكردن آن به سود هيچ كس نيست.

پراگ ميزبان بهترين وزنه برداران جوان دنيا
گروه ورزشي: طبق اعلام روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري قرار است خردادماه سال آينده رقابت هاي وزنه برداري جوانان جهان در شهر پراگ در جمهوري چك برگزار شود. به همين منظور در دي ماه سال جاري در رده هاي سني جوانان 17 و 18 سال و 19 و 20 سال مسابقاتي در دو شهر اصفهان و اهواز برگزار مي شود تا كادر فني تيم ملي جوانان و كميته فني فدراسيون وزنه برداري نفرات و چهره هاي برتر را براي حضور در اردوي تيم ملي انتخاب كنند. برگزاري اين مسابقات در فاصله روزهاي سوم تا نهم دي ماه آينده خواهد بود.

خبرهاي فوتبال جهان
كاناوارو مرد سال فوتبال جهان شد
006975.jpg
گروه ورزشي- قهرماني در جام جهاني افتخار ديگري نصيب فابيو كاناوارو كاپيتان تيم ملي ايتاليا كرد. مدافع 33 ساله رئال مادريد جلوتر از زين الدين زيدان و رونالدينيو مرد سال فوتبال 2006 لقب گرفت.
به گزارش روزنامه دي ولت در مراسمي براي انتخاب برترين بازيكن سال كه توسط مربيان و كاپيتانهاي تيمهاي ملي فوتبال در دنيا انجام شد، كاناوارو با كسب 498 امتياز بهترين فوتباليست سال جهان شد. زين الدين زيدان فرانسوي 454 و رونالدينيو 380 امتياز به دست آوردند. كاناوارو در اين خصوص گفت: اين افتخار بزرگي است و نتيجه زحمات يك فصل مي باشد. افتخار مي كنم كه به عنوان يك مدافع جلوتر از زيدان و رونالدينيو قرار گرفته ام. كسب اين افتخار براي يك مدافع بسيار دشوارتر است اما من خوش شانس بودم كه تيمم قهرمان جهان شد. اين مقام پاسخي بود به كساني كه همواره از من انتقاد مي كردند.


شوچنكو فوتباليست سال اوكراين
006981.jpg
آندره شوچنكو مهاجم اوكرايني چلسي به عنوان فوتباليست سال كشورش انتخاب شد.در اين انتخابات كه توسط روزنامه نگاران ورزشي، اكراين انجام شد پس از وي آناتولي تيموشچوك از شاختاردونتسك در مكان دوم و سرگئي ربروف از كيف در مكان سوم قرار گرفتند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |