چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۳ - Dec 20, 2006
شليك مرگبار به سوي 2 مأمور پليس
006993.jpg
006996.jpg
006999.jpg
007002.jpg
006990.jpg
گروه حوادث- مردان مسلح كه با هدف قرار دادن دو مامور كلانتري يوسف آباد در بزرگراه كردستان باعث به شهادت رسيدن يكي از آنان شده اند تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.
ساعت سيزده ديروز ، دو مامور گشت كلانتري 125 يوسف آباد در بزرگراه كردستان به سرنشينان يك دستگاه موتور سيكلت مظنون شده و به آنها دستور ايست دادند.
در حالي كه پس از توقف موتورسيكلت، ماموران در حال بازرسي بدني از دو جوان موتور سوار بودند ، خودروي دوو سي يلو سفيد رنگي در چند متري آنها توقف كرد و در همين هنگام مردان ناشناس از داخل خودرو به سوي ماموران پليس آتش گشوده و آنها را مجروح كردند.
با مجروح شدن ماموران ، دو موتور سوار، خود را به خودروي دوو رسانده و پس از سوار شدن به آن همراه ديگر همدستانشان پا به فرار گذاشتند، اما يكي از ماموران كه گلوله ها به پايش اصابت كرده بود توانست ماجرا را به مركز فوريت هاي پليسي 110 گزارش كند و به اين ترتيب يك تيم ويژه پليسي به كمك ماموران مجروح شتافت.
چون حال ماموران وخيم گزارش شده بود، ماموران امداد با بالگرد در خيابان 66 غربي بزرگراه كردستان فرود آمده و پس از انتقال مجروحان به داخل بالگرد، آنها به بيمارستان انتقال يافتند ولي متاسفانه يك نفر از ماموران به نام عيسي مراد - ح با بي نتيجه ماندن تلاش امدادگران به شهادت رسيد و افسر وظيفه ديگر به نام فرشيد با انتقال به بخش اورژانس تحت مراقبت ويژه قرار گرفت. سرهنگ مهدي احمدي رييس اطلاع رساني نيروي انتظامي تهران روز گذشته با بيان اين خبر گفت: در حالي كه هم اكنون اقدامات پزشكي براي نجات جان مامور مجروح ادامه دارد، موتور سيكلت به جا مانده از متهمان به پاركينگ پليس انتقال يافته و تيم هاي ويژه عملياتي تحقيقات گسترده اي را براي شناسايي مردان مسلح ناشناس آغاز كرده اند.

۳ عضو خانواده عروس قرباني داماد انتقامجو شدند
كروكي صحنه جنايت
006984.jpg
گروه حوادث- با وقوع جنايتي خانوادگي در جنوب شرق پايتخت كه در جريان آن عروس جواني به همراه مادر و پدرش قرباني خشم داماد خانواده شده اند، ماموران پليس جنايي تهران جستجوي گسترده اي را براي دستگيري داماد انتقامجو آغازكرده اند .
ساعت 18 بيست و ششم آذر ، هنگامي كه دختر دانش آموزي به خانه خود در پلاك 43 كوچه زارع پور خيابان شهيد محلاتي بازگشت، فجيع ترين صحنه زندگي اش را در جلوي چشمانش ديد. در حالي كه بوي گاز تمام فضا را پركرده بود جسد آزاده خواهر 21ساله اش در مقابل در ورودي بر زمين افتاده بود و در فاصله اي اندك ازجسد او ،اجساد مادر و پدرش كه در حال استراحت از سوي قاتل غافلگير شده و با ضربات چاقو به قتل رسيده بودند ديده مي شد. لحظاتي بعد صداي فريادهاي دلخراش دختر جوان ، همسايه ها را به قتلگاه سياه كشاند.
با اعلام اين گزارش، ساعت 23 شب دوشنبه، كارآگاهان اداره 10 آگاهي به همراه بازپرس شاملو رئيس شعبه يكم دادسراي جنايي به محل جنايت رفتند. بازپرس شاملو روز گذشته با بيان خبر اين جنايت خانوادگي گفت :با تحقيقات صورت گرفته از صحنه حادثه مشخص شد قاتل احتمالا داماد جوان خانواده به نام مهدي است كه 48 ساعت قبل در تماسي با خانواده همسرش آنها را تهديد به انتقامجويي مرگبار كرده است.
به گفته وي ،از دو سال قبل به دنبال اختلاف خانوادگي، همسر مهدي به حالت قهر به خانه پدري اش آمده بود كه برسر اين موضوع اختلاف شديدي ايجاد شده بود. بازپرس شاملو در ادامه گفت: بررسي صحنه جنايت نشان مي دهد قاتل بعد از كشتن قرباني هاي خود با بازكردن شير گاز قصد به آتش كشيدن خانه را داشته كه موفق به اجراي نقشه خود نشده است و تنها براي ردگم كردن مقداري طلاجات را از قتلگاه ربوده و متواري شده است.
بازپرس جنايي پايتخت افزود: مهدي كه به دليل تهديدات قبلي و آثار كشف شده در صحنه اصلي ترين مظنون اين جنايت خانوادگي محسوب مي شود ، ساعت 5 بعدازظهر براي اجراي نقشه شوم خود به محل جنايت رفته است و پس از آنكه آزاده - اولين قرباني جنايت- با شنيدن صداي زنگ، در حياط را گشوده است وي را با ضربات چاقو به قتل رسانده و سپس پدر زن و مادر زن خود را كه در حال استراحت بودند به قتل رسانده است.
بررسي كارآگاهان اداره 10 آگاهي نشانگر اين است كه قاتل درزمان فرار تلفن همراه آزاده را نيز با خود برده است.
برپايه اين گزارش ، آزاده و مهدي در حالي كه خانواده دختر جوان با ازدواج آنها مخالف بوده اند 3 سال و نيم پيش ازدواج كرده و به شهرستان اراك كه محل زندگي خانواده مهدي بود رفته اند اما بعد از چند ماه دختر جوان با حالت قهر به خانه پدري اش بازگشته است و از آن هنگام اختلافات شديد خانوادگي ايجاد شده كه در نهايت به وقوع اين جنايت سياه انجاميده است .
كارآگاهان جنايي پايتخت جستجو براي شناسايي مخفيگاه مهدي را ساعتي بعد از كشف اجساد آغازكرده اند.

مرگ 2 دانشجو در واژگون شدن اتوبوس مسافربري
006987.jpg
ايسنا: واژگون شدن اتوبوس مسافربري در محور تفرش- ساوه باعث مرگ دو دانشجو و مجروح شدن 7 مسافر ديگر شد.
اين حادثه روز دوشنبه و در حالي رخ داد كه يك دستگاه اتوبوس مسافربري با 40 سرنشين از شهرستان تفرش به مقصد ساوه در حركت بود.
كولاك شديد و بارش برف كه از روز شنبه نقاط مختلف استان همدان را در بر گرفته بود باعث يخ زدگي سطح جاده و همين مساله باعث شد تا راننده اتوبوس كنترل آن را از دست داده و اتوبوس واژگون شود.
روز گذشته سرهنگ  هاشمي، سرپرست پليس راه كشور با بيان اين خبر گفت: تا 15 فروردين ماه مأموران پليس راه بر اساس دستور صادره از تردد خودروهاي فاقد زنجير چرخ و لاستيك يخ شكن در محورهاي كوهستاني جلوگيري مي كنند و رانندگان پيش از سفر مي توانند ضمن تماس با تلفن 88255555 و يا 110 از وضعيت راهها مطلع شوند.

دختر فراري، سركرده باند زورگيري خودرو بود
007005.jpg
گروه حوادث- 8 پسر جوان كه با تشكيل يك باند اقدام به سرقت خودرو مي كردند، در بازجويي ها اعتراف كردند سركرده باند يك دختر فراري به نام شقايق است كه با سوار شدن به خودروهاي مسافركش ، اقدام به سرقت خودرو مي كرده است.
شامگاه هجدهم آذر ماه مرد ميانسالي با پليس 110تماس گرفت و به ماموران گفت: چند پسر جوان كه سوار بر يك پرايد سفيد رنگ هستند ، از ساعتها قبل به دليل نامشخصي در شهرك ينگي امام هشتگرد در حال ويراژ دادن هستند.
با اعلام اين گزارش به ماموران كلانتري 11 هشتگرد، دو واحد گشتي براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند و هنگامي كه با استعلام شماره خودرو مشخص شد خودروي پرايد اواسط آذرماه در منطقه چندار با تهديد راننده اش به سرقت رفته است ،ماموران به راننده خودرو دستور ايست دادند، اما با فرار خودرو، لاستيك هاي پرايد را هدف گلوله قرار دادند و پس از پنچر كردن خودرو ، دو سرنشين آن را دستگير كردند. در جريان بازجويي از اين دو جوان به نامهاي رسول و محمد آنها از فعاليت يك باند سرقت به عنف كه اعضاي آن پسران جوان بودند پرده برداشته و ساير اعضاي باند را لو دادند. با اعترافات آنها در يك عمليات مشترك از سوي ماموران آگاهي ساوجبلاغ و كلانتري 11 هشتگرد ، اعضاي ديگر باند در مخفي گاههاي خود در شهرك ينگي امام و محمد آباد كرج به دام افتادند.
سرهنگ بابانژاد- فرمانده انتظامي ساوجبلاغ- روز گذشته با اعلام خبر دستگيري اعضاي اين باند كه بين 18 تا 23 سال سن دارند گفت: سارقان جوان در اظهاراتشان مدعي شدند از دو ماه قبل به سركردگي يك دختر فراري به نام شقايق دست به سرقت خودرو مي زده اند و شگرد آنها به اين صورت بوده است كه دختر جوان در مسيرهاي خروجي شهر كرج به عنوان مسافر سوار خودروهاي عبوري شده و پس از كشاندن رانندگان به مسيرهاي خلوت با تهديد چاقو اقدام به سرقت مدارك، وجوه نقد وسايل همراه آنان كرده و با پياده كردن راننده ،خودرو وي را سرقت مي كرده است. فرمانده انتظامي ساوجبلاغ در ادامه افزود : با انجام رد زني هاي پليسي شقايق و يكي ديگر از اعضاي باند دستگير شده اند كه بازجويي ها از آنها ادامه دارد.

تكرار سناريوي زيرتيغ
در دادگاه كيفري
گروه حوادث- كارگر يك كارخانه يخچال سازي كه به دنبال عصبانيت همكارش را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در جريان محاكمه اش در شعبه 71 دادگاه كيفري استان اين حادثه را تنها يك اتفاق دانست و مدعي شد قصدكشتن همكارش را نداشته است.
بامداد 3 مهر 84 وقوع يك درگيري مرگبار بين 2 كارگر كارخانه يخچال سازي به اطلاع پليس رسيد، با حضور ماموران در صحنه حادثه آنها با جنازه يكي از كارگران به نام عليرضا روبه رو شدند كه در اثر برخورد چوب به سرش از پا درآمده بود. در اين ميان يكي از كارگران كه همكار قرباني بود به عنوان متهم به قتل بازداشت شده و در بازجويي ها به قتل همكار قديمي اش اعتراف كرد. با صدور كيفرخواست از سوي دادسراي امور جنايي تهران متهم اين پرونده صبح ديروز با حضور شاهدان حادثه به دفاع از خود پرداخت و گفت: من و علي رضا سال ها با هم كار مي كرديم و هيچ مشكلي نداشتيم، روز پيش از جنايت در نوبت دريافت غذا ايستاده بودم كه دستم ناخواسته به صورت او خورد و سر همين موضوع درگير شديم. صبح روز بعد زماني كه سرگرم پوشيدن لباس كارم بودم، عليرضا يك جعبه آهني به سمتم پرت كردكه من هم با چوب به او ضربه زدم. با پايان دفاع متهم، قاضي عزيز محمدي و چهار مستشار شعبه 71 دادگاه كيفري تهران وارد شور شدند تا با توجه به مدرك هاي موجود به انشاي راي بپردازند.

حكم اعدام 6 پرستار
و پزشك خارجي در ليبي
خبرگزاري فارس: يك دادگاه در ليبي 5 پرستار بلغاري و يك پزشك فلسطيني را به دليل آلوده كردن عمدي 400 كودك ليبيايي به ويروس ايدز به مرگ محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، محمدحويسه، قاضي دادگاهي در طرابلس حكم اعدام اين 6 نفر را اعلام كرد، اما متهمان حق فرجام خواهي دارند. متهمان كه حدود هفت سال را در زندان به سر برده اند، پيش تر نيز يك بار ديگر به مرگ محكوم شده بودند، اما دادگاه به دليل اعتراض هاي بين المللي به غيرمنصفانه بودن روند دادرسي، بار ديگر به پرونده رسيدگي كرد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |