چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۳ - Dec 20, 2006
خطاب به سه كشور اروپايي
احمدي نژاد: غربي ها كاري نكنند
آنها را دشمن تلقي كنيم
گروه سياسي- رئيس جمهوري تأكيد كرد : سه كشور اروپايي كه مخالف دستيابي ايران به انرژي هسته اي هستند بدانند، اگر آن ها بخواهند با تهديد و فشار جلوي پيشرفت ايران را بگيرند، ملت ايران اين رفتار آن ها را دشمني و خصومت با خود تلقي كرده و متقابلاً رفتار خود را با آن ها تغيير خواهد داد.
محمود احمدي نژاد طي سخناني در بيست و سومين سفر استاني هيأت دولت در جمع مردم كرمانشاه كه ايسنا خبر آن را منتشر كرد ، اظهار داشت: چندي پيش شاهد بوديم كه يكي از مقامات رژيم جعلي صهيونيستي اعلام كرد كه اين رژيم داراي بمب هسته اي است و كشورهاي منطقه را مورد تهديد قرار داد. ولي متأسفانه ديديم كه مجامع جهاني در برابر اين سخنان سكوت كرده و هيچ موضعي نگرفتند.
وي به مانع تراشي هاي دشمنان در راه پيشرفت ايران اشاره كرد و اظهار داشت: من در اين جا خطاب به دشمنان ايران مي گويم اگر تا امروز ترديدكوچكي نسبت به خصومت شما به ملت ايران وجود داشت و برخي در اطراف دنيا فكر مي كردند كه شما نگران توسعه  سلاح هاي هسته اي هستيد و در اين ارتباط دغدغه داريد، امروز ديگر بر دشمني شما با ملت ايران ترديدي نيست.
احمدي نژاد گفت: دشمنان ملت ايران ما را تهديد به تحريم مي كنند و مي گويند ما شما را تحريم كرده و تجهيزات موشك هاي دوربرد و تجهيزات هسته اي نمي دهيم. من مي خواهم از همين جا از زبان مردم كرمانشاه بگويم كه جوانان ايراني با دست خالي توانستند چرخه  سوخت هسته اي را به دست آورند، مطمئن باشيد كه آن ها مي توانند بدون كمك شما ديگر قله ها را نيز فتح كنند.
رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به اشغال عراق توسط آمريكا و كشورهاي اروپايي به بهانه مبارزه با تروريسم اشاره كرد و افزود: از ابتدا معلوم بود كه آن ها دروغ مي گويند و امروز دروغ شان  آشكار شده است. آن ها به عراق آمده اند تا بر نفت عراق، ملت عراق تسلط داشته، پايگاه در منطقه ايجاد كنند تا بتوانند بر اين منطقه  مهم تسلط پيدا كرده از رژيم صهيونيستي حمايت كنند.
وي افزود : ما به اشغالگران عراق مي گوييم كه اگر با اراده و تصميم خود عراق را ترك نكنيد، دست قدرتمند ملت عراق، گوش شما را خواهد گرفت و با ذلت شما را بيرون خواهد انداخت.
احمدي نژاد در ادامه به مسأله  بيكاري اشاره كرد و گفت: ما بايد همه در جهت ايجاد اشتغال و رفع بيكاري تلاش كنيم. اگر در اين سرزمين مسئولي، وزيري، نماينده اي يا سياستمداري به جاي خدمت شبانه روزي و تلاش براي ايجاد اشتغال، به باندبازي و حزب بازي بپردازد مطمئناً يك خيانت نابخشودني به جوانان اين ملت كرده است.
افتخارات پاوه
رئيس جمهوري در ادامه  سفر به استان كرمانشاه در جمع مردم پاوه حضور پيدا كرد و با آنان در مورد مسائل مختلف از جمله افتخار و عزتي كه مردم پاوه در طول هشت سال جنگ تحميلي از خود نشان دادند سخن گفت.
محمود احمدي نژاد كه در اين مراسم لباس كردي به تن داشت، با بيان اين كه مردم پاوه به عنوان نمايندگان ملت ايران هوشمندانه و عزتمندانه در برابر دشمنان ايستادند، اظهار داشت: مردم پاوه مانند پيامبر اسلام و انبياء در سخت ترين شرايط براي حفظ عزت خود تلاش كردند.
رئيس جمهوري با بيان اين كه دشمنان و زورگويان بي شرمانه در برابر اعلام رسمي و علني حكومت اشغالگر و نامشروع رژيم صهيونيستي مبني بر داشتن بمب اتم سكوت كرده و لبخند رضايت مي زنند، گفت: ما در راه دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي قدمهايي را برداشته ايم و فقط يك گام مانده است كه ان شاءالله آن گام آخر را نيز با ايستادگي، وحدت، عزت و افتخار برخواهيم داشت و در دهه  فجر جشن هسته اي برگزار خواهيم كرد و پيشرفتهاي جديد علمي جوانان كشورمان نيز در دهه  فجر معرفي خواهد شد.

مجلس با محدودشدن اختيارات شوراها
مخالفت كرد
گروه سياسي- نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با پيشنهاد انتصاب شهرداران شهرهاي بيش از 500 هزار نفر جمعيت توسط وزير كشور مخالفت كردند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري نمايندگان مجلس در نشست ديروز خود به ادامه بررسي جزئيات لايحه اصلاح موادي از قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات بعدي آن پرداختند.
براين اساس 49 نفر از نمايندگان پيشنهاد داده بودند كه انتصاب شهرداران شهرهاي بالاي 500 هزار نفر و مراكز استان ها به پيشنهاد استاندار با حكم وزير كشور و ساير شهرها به پيشنهاد فرماندار و با حكم استاندار، انتصاب دهياران با پيشنهاد بخشدار و با حكم فرماندار باشد.
همچنين پيشنهاد شده بود كه شهردار و دهيار نمي تواند همزمان عضو هيچ يك از شوراهاي اسلامي باشد كه اين پيشنهاد به تصويب نرسيد.
همچنين براساس پيشنهاد ديگري دولت موظف بود بلافاصله پس از رسميت يافتن شوراها نسبت به معرفي شهردار واجد شرايط اقدام كند و شوراي اسلامي ظرف 10 روز بايد جلسه رأي اعتماد را برگزار كند كه اين پيشنهاد نيز رأي مثبت نياورد. رضا طلايي نيك نماينده بهار و كبودرآهنگ نيز پيشنهاد ديگري را نسبت به اين ماده ارائه كرد.
طلايي نيك در توضيح اين پيشنهاد گفت: نمايندگان مجلس در دو رأي گيري تصويب كردند كه شهردار همچنان توسط شوراهاي اسلامي انتخاب شوند.
وي افزود: اين پيشنهاد براي شهرداري هايي است كه روابط ناسالم در آن حاكم است و شوراي شهر نيز به دلايلي همچون رودربايستي نمي تواند تقاضاي استيضاح كند.
نمايندگان مجلس به اين پيشنهاد طلايي نيك نيز رأي منفي دادند.
ادامه بررسي لايحه اصلاح موادي از قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخابات شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات بعدي آن به جلسه آتي مجلس موكول شد.

آيت الله هاشمي شاهرودي:
تحقيق وتفحص از قوه قضائيه مسير خود را
طي مي كند
ايسنا: رئيس قوه قضائيه اظهار داشت: تحقيق و تفحص از قوه قضائيه مشكلي ندارد و مسير خود را طي مي كند.
آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضائيه كه عصر ديروز به همراه حداد عادل در جلسه كميسيون حقوقي و قضايي مجلس حضور يافته بود، در جمع خبرنگاران گفت: اين جلسه، جلسه خوبي بود و در خصوص تعامل و همكاري بيشتر ميان مجلس مخصوصاً كميسيون حقوقي و قضايي با قوه قضائيه مباحثي مطرح شد.
وي با بيان اينكه طرح ها و لوايحي در مجلس مطرح است كه به ساختار قوه قضائيه و سيستم و نظام قضايي مربوط مي شود، ادامه داد: برخي طرح ها تصويب شده و برخي در دست بررسي است و برخي مربوط به سال جاري است و اين بحث هاي تخصصي در كميسيون مطرح شده و تصميمات خوبي اتخاذ شده است.
رئيس قوه قضائيه درباره انتقاد برخي نمايندگان نسبت به طرح ها و لوايح قوه قضائيه گفت: اين نظر شخصي اشخاص است و اين مسايل تخصصي است. به عنوان مثال قانون شورا هاي حل اختلاف مطرح است كه قضات ابتدا اشكالاتي وارد كردند ما نيز جواب داديم و در برنامه دوم وارد كرديم و به شوراي نگهبان ارسال شد كه تأييد شد و قطعاً اگر مغاير بود شوراي نگهبان جلوي آن را مي گرفت  چون اين شورا مسئول تشخيص مخالفت يا عدم مخالفت با قانون اساسي است.

كارشناسان و صاحب نظران مطرح كردند
رأي قاطع مردم در انتخابات به گفتمان اصولگرايي
گروه سياسي - مهمترين پيام مردم در انتخابات 24 آذر خدمت صادقانه بود؛  پيامي كه اكثريت مردم آن را در گفتمان اصولگرايان ديدند و اين چنين شد كه اكثريت شوراهاي اسلامي شهر و روستا در دست نامزدهاي اين جبهه قرار گرفت. هرچند شايد بزرگترين درس انتخابات روز جمعه براي اصولگرايان اين بود كه اگر وحدت مي داشتند، نتيجه انتخابات بسيار بهتر از وضعيت فعلي مي شد.
عليرضا زاكاني عضو شوراي معتمدين اصولگرايان با اشاره به حمايت قاطع اصولگرايان از دولت تاكيد كرد : رأي مردم به هر يك از اصولگراها رأي به گفتماني بود كه شوراي دوم، مجلس هفتم و دولت نهم مولود اين گفتمان بودند. لذا اگر ديروز اختلافي براي رقابت بود امروز وحدت تنها سرمايه  ماست كه دستمايه خدمت بيشتر به مردم خواهد بود.
زاكاني از مسئولان ستاد ائتلاف بزرگ اصولگريان در گفتگو با فارس افزود: پيروز اصلي ميدان انتخابات مردم بودند. مردم با شناخت درست شرايط جهاني، منطقه اي و داخلي ،با حضور گسترده پاي صندوق  هاي رأي فصل نويني را در نظام اسلامي آغاز كردند و تأييد مجددي نسبت به جهت گيري هاي اساسي نظام داشتند.
زاكاني يادآور شد: ما اميدواريم جريان اصولگرا متشكل از آحاد و گروه هاي مختلف در آينده بتواند با انسجام افزونتر از گذشته در مسير خدمت به مردم گام بردارد.
شكست خودشيفتگي
محمد خوش چهره نماينده تهران در مجلس، انتخابات شوراي شهر تهران را شكست خودشيفتگي دولت دانست. خوش چهره در حاشيه جلسه علني روز گذشته مجلس در جمع خبرنگاران با بيان اينكه انتخابات شوراي شهر تهران نشانگر شكست خودشيفتگي دولت و برآورد غلط دولت است، اظهار كرد: ظاهراً دولت از توصيه مقام معظم رهبري مبني بر عدم حضور دولت در انتخابات استفاده نكرد؛ در حالي كه اين امر مي توانست كمك حكيمانه باشد. عضو فراكسيون اكثريت مجلس با بيان اينكه اميدواريم دولت رفتار خود را تصحيح كرده باشد، اظهار داشت: اميدواريم دولت به توصيه هاي مقام معظم رهبري عمل كند؛ چرا كه مردم در اين انتخابات نشان دادند كه به حرف توجه ندارند، بلكه براساس شعور دسته جمعي تصميم گيري مي كنند.
گفتمان غالب كشور
غلامرضا مصباحي مقدم عضو فراكسيون اكثريت مجلس هم گفت: گفتمان اصولگرايي، گفتماني غالب در كشور است. مصباحي مقدم در حاشيه جلسه سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با بيان اينكه در اكثر شهرهاي بزرگ ليست اصولگرايان مورد اعتماد مردم قرار گرفت، گفت: مردم در اين انتخابات به ليست هايي كه موجب تفرقه و تشتت در جمع اصولگرايان مي شد، اعتنايي نكردند.
اصولگراها پيشتازند
محمدرضا باهنر، نائب رئيس مجلس نيز گفت: اكثريت شوراهاي اسلامي شهر و روستا در دست اصولگراهاست. باهنر در حاشيه جلسه روز گذشته مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه برخي رسانه ها و گروه هايي كه در انتخابات نتوانستند راي لازم را كسب كنند، با ايجاد هياهو و جنجال آفريني سعي مي كنند صحت انتخابات را زير سؤال ببرند، با بيان اين كه متاسفانه اين حرفها، حرفهاي تكراري زمان انتخابات است،گفت: از اين فرصت هاي طلايي كه ملت بوجود مي آورند نبايد استفاده بد كرد.
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي با پاسخ منفي به اين سؤال كه آيا شكست ستاد انتخاباتي حاميان دولت در اين انتخابات به معني رويگرداني مردم از سياست هاي رئيس جمهور بوده،گفت: اين كه عده اي انحصاراً خود را حامي دولت بدانند،يك ظلم در حق رئيس جمهور است؛ چرا كه همه اصولگرايان حامي و پشتوان دولت هستند.
اعتماد به اصولگراها
محمد نبي حبيبي دبيركل حزب مؤتلفه در پايان نشست دبيران اين حزب، با اشاره به حضور حماسي مردم در پاي صندوق هاي راي با توجه به انتخابات شوراها گفت: پيروزي نسبي اصولگرايان در انتخابات شوراها نشان اعتماد مردمي به جريان اصولگرايي است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي:
جريانات سياسي، پيروزي مردم را تلخ نكنند
007035.jpg
گروه سياسي رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اين پيروزي بزرگ متعلق به همه مردم و يك پيروزي فراجناحي است. بايد مراقب بود كه برخي جريانهاي سياسي اين پيروزي را با تشكيك هايي كه نزد مراجع ذيصلاح قابل طرح است، تلخ نكنند. غلامعلي حدادعادل در نشست علني روز سه شنبه مجلس با تبريك حضور پرشور مردم در انتخابات به مقام معظم رهبري و مردم ايران از برخي جريانهاي سياسي در كشور خواست كه روشهاي گذشته مانند واكنشهاي منفي نسبت به انتخابات را فراموش كنند. وي از منتخبان ملت در اين انتخابات خواست تا بار سنگين امانتي را كه ملت بر دوش آنها نهاد، به مقصد برسانند. رئيس مجلس شوراي اسلامي از منتخبان مردم در شوراهاي اسلامي خواست كه به وظيفه اصلي خود يعني رسيدگي به امور شهر و روستا طبق قانون اهتمام داشته باشند و نيروي خود را صرف ستيزه جويي و اتلاف وقت نكنند.
مشكلي نداشتيم
معاون پارلماني وزارت كشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اين كه نمايندگان دو طيف اكثريت و اقليت مجلس به وزارت كشور آمده و از ستاد انتخابات بازديد كردند و در جريان امور قرار گرفتند، گفت: عليرغم برخي جو سازيها ، خوشبختانه كوچكترين مشكلي در روند اجراي انتخابات نداشتيم. به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري ، محمدحسن موسي پور در پاسخ به اين كه آيا وزارت كشور به گروه ها و جريان هاي مختلفي كه درخواست بازشماري آراء را داشته و نسبت به ترتيب شمارش آراء اعتراض داشتند، ترتيب اثر مي دهد، گفت: قطعا هر نوع تخلفي گزارش شود، ما طبق قانون موظفيم آن را بررسي كنيم. معاون پارلماني وزارت كشور در خصوص تجربه تجميع انتخابات گفت: تجميع انتخابات كار خوبي است، زيرا افزايش فعاليت سياسي و شور انتخاباتي فوايد زيادي دارد. وي درباره تاخير در اعلام نتايج انتخابات اين دوره تاكيد كرد: معتقديم اين بار بر خلاف گذشته با وجود سه انتخابات و حضور پرشور مردم ، نتايج بسيار زودتر اعلام شده است.
هيچ صندوقي گم نشد
جانشين وزير كشور هم در واكنش به برخي اظهارات مبني بر تمايل نداشتن وزارت كشور به قرائت آرايي كه به اصلاح طلبان اختصاص دارد، تأكيد كرد: بي ترديد حتي يك صندوق و رأي هم گم نمي شود. محمد باقر ذوالقدر در پاسخ به اظهاراتي كه برخي كانديداها نسبت به سلامت شمارش آراي انتخابات شوراي شهر تهران مطرح مي كنند اظهار داشت: متأسفانه عده اي به دليل تماميت خواهي زماني كه نتوانند به موفقيت دست پيدا كنند ، اصل كار را زير سوال مي برند.
انتخابات سالم شوراها
رئيس هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران نيز تاكيد كرد : مسير انتخابات شوراها كاملا سالم و بدون هر گونه ترديد و شائبه طي شد و مجريان و ناظران همكاري بسيار خوبي با يكديگر داشته اند. سيد علي رياض كه در پايان جلسه علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي با خبرنگاران گفتگو مي كرد، اظهار داشت: هيات نظارت كليه امور مربوط به شمارش در سايت ها را به دقت زير نظر دارد و آراي
شمرده شده به وسيله رايانه را چك ليست مي كند و نتيجه آن با موافقت اين هيات اعلام مي شود.
اين نماينده كه مسئوليت نظارت بر انتخابات تهران را عهده دار است ، درباره زمان اعلام قطعي نتيجه آراي شوراي شهر تهران ، گفت: انتخابات تهران از نظر مشاركت ، تعداد نامزدها و تعداد صندوق هاي اخذ راي بسيار گسترده است كه بررسي آن نيازمند زمان است كه با همه توان پيگيري مي شود، ولي اميد است كار شمارش آرا حداكثر تا امروز پايان يابد.
انتقاد فراكسيون اقليت مجلس
فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به غلامعلي حداد عادل از روند برگزاري انتخابات و اعلام نتايج و شمارش آراء انتقاد كرد. در نامه فراكسيون اقليت مجلس به حداد عادل آمده است : نظارت بر صحت و سلامت روند انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و پاسداري از آراي ملت و شمارش صحيح آنها از وظايف اساسي و مهم هيات هاي نظارت است. براين اساس انتظار بايسته افكار عمومي و مردم اهتمام جدي و اساسي مجلس شوراي اسلامي به اين مهم بوده است.
درخواست براي بازشماري
اما اسدالله بادامچيان نامزد انتخابات مياندوره ا ي مجلس از تهران در نامه اي به فرماندار تهران خواستار بازشماري آراي انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي در تهران شد. به گزارش فارس در متن اين نامه آمده است: با توجه به نزديك بودن آراي اعلام شده  اينجانب و خانم سهيلا جلودارزاده در انتخابات مياندوره ا ي تهران و گزارش هايي كه مغاير با اين اعلام از ستادهاي انتخاباتي اينجانب رسيده است، لطفاً دستور فرماييد ضمن رسيدگي به اين موضوع به نحو مقتضي بازشماري مجدد آرا به عمل آيد. در همين حال نصرت الله لطفي مدير كل نظارت و امور استان هاي شوراي نگهبان گفت: در صورتي كه تجميع آراي انتخابات مياندوره اي مجلس تهران با آمار شوراي نگهبان همخواني داشت كه اميدواريم داشته باشد بلافاصله تاييد مي كنيم كه آمار نهايي منتشر شود وگرنه در صورت وجود اشتباهاتي كه اميدواريم نباشد وارد بررسي آرا مي شويم.

نتايج شمارش 950 هزار رأي مردم تهران
در انتخابات شوراها
007065.jpg
فارس: نتايج شمارش آراي 2340 صندوق رأي در انتخابات شوراي شهر تهران مشخص شد. يك منبع آگاه نتايج شمارش 950 هزار رأي از 2340 صندوق راي در انتخابات شوراي شهر تهران را به اين شرح اعلام كرد:

بر اساس نتيجه آراء شمارش شده، جبهه اصولگرايي بيش از 73 درصد آراي مردم تهران را تاكنون در اختيار دارد. با شمارش صندوق هاي بيشتري از مناطق جنوب و شرق تهران، روند افزايش درصد آراء جبهه اصولگرايي محسوس است.

آمار قطعي آراء منتخبان مجلس هفتم در تهران منتشر شد
گروه سياسي - ستاد انتخابات كشور در اطلاعيه اي، نتايج قطعي انتخابات مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تهران، ري ، شميرانات و اسلامشهر را به اين شرح اعلام كرد: از مجموع 3696 صندوق اخذ راي و از ميان 037/ ۱۱۱/ ۲ راي شمارش شده، حسن غفوري فرد با كسب 801/ ۴۵۲ راي ، سهيلا جلودارزاده با كسب 618/ ۳۰۷ راي ، اسدالله بادامچيان با كسب 861/ ۲۹۴ راي و سيدعلي اكبر موسوي حسيني با كسب 058/ ۱۲۴ راي حائز اكثريت آراء شدند. به اين ترتيب حسن غفوري فرد و سهيلا جلودارزاده به مجلس هفتم راه يافتند.

متكي: سازمان هاي بين المللي در برابر اسرائيل سكوت را بشكنند
فارس: وزير خارجه خواستار شكسته شدن سكوت معني دار سازمان ها و مجامع بين المللي در خصوص اعتراف رژيم صهيونيستي به داشتن سلاح هسته اي شد.
منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان در تماس هاي تلفني جداگانه با عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب و اكمل الدين احسان اوغلو دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي با اشاره به اعتراف اخير رژيم صهيونيستي مبني بر برخورداري از سلاح هاي هسته اي تأكيد كرد: سكوت معني دار سازمان ها و مجامع بين المللي در اين خصوص بايد شكسته شود و بر اساس وظايف قانوني و مسئوليت جهاني خود تصميمات لازم را اتخاذ كنند. متكي با اشاره به تاثيرات منفي زرادخانه هاي هسته اي اسرائيل بر امنيت منطقه، بر لزوم رايزني كشورهاي عربي و اسلامي  براي مقابله با اين مسئله تأكيد كرد.

يادداشت
تجربه موفق تجميع انتخابات
حسن سبحاني نيا
انتخابات اخير پس از حضور همه گروه ها و جريانات سياسي، با مشاركت بسيار خوب مردم مواجه شد به نحوي كه مشاركت بالاي 60 درصد را مي توان غيرقابل پيش بيني دانست.
نكته با اهميت اولين تجربه جمهوري اسلامي در برگزاري همزمان در انتخابات بود كه بحث هاي زيادي درباره موفق بودن يا نبودن اين امر در ميان تحليل گران و كارشناسان قبل از برگزاري انتخابات مطرح بود، ولي به هر حال انتخابات 24 آذر نشان داد كه تجميع، تجربه موفقي  بوده و اين تجربه مي تواند در دو انتخابات ديگر در آينده نيز تكرار شود.
در حال حاضر نيز بحث تجميع در انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي در دستور كار كميسيون امنيت ملي و سياسي خارجي مجلس قرار دارد و درنهايت برنامه ريزي در كشور بايد به سمت و سويي برود كه فاصله انتخابات را به دو سال يك انتخابات كاهش دهد.
مسأله ديگر كه در اين انتخابات مي توان دريافت اين است كه مردم جريان فكري حاكم را علي رغم برخي ضعف ها و حرف ها و حديث ها دوباره تاييد كردند و موفقيت اصولگرايان در هر دو انتخابات شوراها و خبرگان دال بر همين امر است. برخي جريانات در جامعه چنين القاء مي كردند كه در صورتي كه مشاركت مردمي بالا باشد و مردم در انتخابات حاضر شوند، آنها برنده انتخابات خواهند بود اما در حالي كه در 24 آذر مشاركت در حد عالي بود و مردم باز هم اصولگرايان را برگزينند و اين شبهه را منتفي كردند. البته اين انتخاب مردم، مسئوليت جريان اصولگرا را سنگين مي كند و اين جريان بايد با پرهيز از جنجال هاي سياسي به سمت كار و تلاش برود و اگر خواهان اقبال مردم در انتخابات بعدي نيز هست بايد بداند كه تفرق و اختلاف  نظر و سهم  خواهي هاي بي جا موجب رويگرداني مردم از آنها خواهد شد و اين امر مهمترين تهديدي است كه اصولگرايان را تهديد مي كند. براساس تعريف مقام معظم رهبري، دايره اصولگرايي ضيق نيست و وسيع است، پس خودمان اين دايره را تنگ نكنيم.
* عضو كميسيون امنيت ملي مجلس

خانه ملت
داوطلبان نمايندگي مجلس بايد ليسانس داشته باشند
گروه سياسي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ديروز به دو فوريتي راي دادند كه در صورت تصويب نهايي حداقل مدرك تحصيلي براي حضور در انتخابات مجلس شوراي اسلامي ليسانس يا معادل آن خواهد بود.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري مجلس سه شنبه با دو فوريت اصلاح بند (4) ماده (28) قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي با 140 راي موافق، 23 راي مخالف و 10 راي ممتنع از مجموع 196 نماينده حاضر راي مثبت دادند.
محمد تقي كاوياني نماينده نهاوند به عنوان يكي از طراحان دو فوريت اصلاح بند (4) ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: لزوم ارتقاي كارآمدي مجلس شوراي اسلامي با افزايش توانمندي تخصصي و تجربي نمايندگان مردم و پيچيده شدن ابعاد قانون گذاري و نظارت بر امور كشور و لزوم ايجاد تناسب منطقي بين سطح حداقل سواد قانونگذاري با موضوعات قانونگذاري و نظارت و بالا رفتن سطح تحصيلات عمومي جامعه و رشد جهشي در سطوح علمي و تخصصي، مي طلبد كه نمايندگان مردم داراي مدارك تحصيلي بالايي باشند.
پس از اظهارات مخالفان و موافقان اين طرح، مجلس وارد راي گيري شد كه نمايندگان به دو فوريت اين طرح راي مثبت دادند.
تقدير از كاروان ورزشي
نامه 163 نماينده مجلس به رئيس  جمهور درخصوص قدرداني از كاروان ورزشي ايران اعزامي به بازيهاي آسيايي دوحه قطر، در پايان جلسه علني ديروز مجلس قرائت شد.
تذكر ? نماينده
۶ نماينده مجلس شوراي اسلامي به علت لغو كارت شناسايي خانواده شهدا توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران، به رئيس جمهوري تذكر دادند. ميرتاج الديني نماينده  تبريز، عسكري نماينده  مشهد، عبادي نماينده  بيرجند، تمدن نماينده  شهركرد، يحيي زاده نماينده  تفت و ميبد و شايق نماينده  تبريز در تذكري به رئيس جمهور، رسيدگي به علت لغو كارت شناسايي خانواده  شهدا توسط سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران و عدم جايگزيني با كارت جديد پس از گذشت 8 ماه را خواستار شدند.
جلوگيري از گراني
۴ نماينده مجلس در تذكري كتبي خطاب به وزير بازرگاني خواستار جلوگيري از گراني حبوبات، لبنيات، مرغ و تخم مرغ و ساير اقلام مورد نياز مردم شدند.
يحيي زاده نماينده تفت و ميبد، حسيني دولت آبادي نماينده برخوار و ميمه، ميرتاج الديني و شايق نمايندگان تبريز در تذكري به وزير بازرگاني از وي خواستند تا در كنترل قيمت ها سرعت ببخشد و از گراني ويرانگر حبوبات، لبنيات، ميوه و تره بار، تخم مرغ، مرغ، برنج و ساير اقلام مورد نياز جلوگيري كند.
الياسي نماينده ورزقان و فهيمي نماينده پارس آباد و بيله سوار هم در تذكر به وزراي بازرگاني و امور اقتصادي و دارايي از آنها خواستند تا علل پولي، اقتصادي و مديريتي شيوع گراني هاي اخير و آثار بسيار منفي آن در زندگي طبقات كم درآمد را پيگيري كنند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |