يكشنبه ۳ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۶ - Dec 24, 2006
تعيين تعرفه هاي خدمات پزشكي
بخش غيردولتي تا پايان سال
007494.jpg
گروه اجتماعي - رئيس سازمان نظام پزشكي اعلام كرد: جهت تعيين تعرفه هاي خدمات پزشكي بخش غيردولتي در سال 1386 از 2 ماه قبل كار كارشناسي دقيقي آغاز شده است. شهاب الدين صدر با اعلام اينكه از كليه شهرستان هاي سراسر كشور اطلاعات لازم در مورد قيمت تمام شده خدمات پزشكي در بخش غيردولتي و هزينه هاي سر بار براي بخش غيردولتي در حال گردآوري است، افزود: اميدواريم كه با بررسي هاي دقيقي كه انجام مي شود تا پايان سال جاري سقف تعرفه هاي بخش غيردولتي را با رعايت موازين قانوني اعلام نماييم.
روساي انجمن هاي پزشكي كشور نيز در نشست خود از دولت خواستند نسبت به اصلاح و افزايش سرانه درمان سال 85 و تعيين سرانه درمان مناسب در بودجه سال 1386 اقدام كنند زيرا تعيين غير كارشناسي سرانه درمان در سال جاري منشأ مشكلات بسيار در نظام سلامت كشور شده است.
حسن هويدا ، معاون رفاهي سازمان نظام پزشكي نيز به ايسنا گفت : با توجه به تورم 11 درصدي سال 85 سرانه درمان در سال آينده بايد به حدود 8 هزار تومان برسد تا پاسخگوي نيازهاي بهداشت و درمان مردم باشد.
وي افزود: 3900 تومان پولي كه در سال 85 براي سرانه درمان در نظر گرفته شد جوابگوي نيازهاي بهداشت و درمان مردم جامعه ما نبوده و اين ميزان در حالي تعيين شد كه نظام پزشكي و شوراي عالي بيمه 7 هزار تومان را براي سرانه در نظر گرفته بودند. وي در ادامه افزود: با توجه به تورم يازده درصدي اين ميزان در سال 86 بايد به 8300 تومان برسد و در واقع برنامه ريزان و بودجه نويسان بايد به اين رقم كه مورد تأييد جامعه پزشكي، سازمان هاي بيمه گر، وزارت بهداشت و وزارت رفاه است توجه داشته باشند.
هويدا، پرداخت اكثر هزينه هاي درماني را در شرايط فعلي بر دوش مردم دانست و گفت: بر خلاف برنامه توسعه چهارم كه قرار بود مردم 30درصد هزينه هاي درماني را بپردازند در شرايط فعلي 50 درصد هزينه هاي درماني بر دوش مردم است كه اين موضوع نيز به پايين بودن سرانه درمان بر مي گردد. وي در ادامه بيان كرد:  متأسفانه اين برداشت در جامعه ما و نمايندگان ما وجود دارد كه با بالا بودن سرانه درمان فقط سودبري جامعه پزشكي افزايش مي يابد، در حالي كه اين روند بيشترين ضربه را به مردم ما وارد مي كند و هم كيفيت خدمات را كاهش مي دهد و هم باعث كاهش كارايي ارائه دهندگان خدمات مي شود. دكتر هويدا در پايان اظهار اميدواري كرد كه در سال 86 نمايندگان و بودجه ريزان با توجه به تورم، منفعت همگاني و با ديدگاه درست و منطقي در رابطه با اين امر خطير تصميم گيري كنند.اين در حالي است كه مشاور وزير بهداشت گفت: افراد فقير و كم درآمد حدود 10برابر افراد با درآمد بالا براي سلامتشان هزينه  مي كنند كه براي حل اين معضل دولت و مجلس مشغول تهيه طرح هايي براي اصلاح سيستم بيمه اي كشور هستند.
محسن فروردين جهرمي در گفت و گو با فارس،  افزود: در نظام سلامت كشور با چالش هاي بزرگي مواجه هستيم كه مشكلات ساختاري در وزارت بهداشت، ناهماهنگي بين متوليان مختلف بخش سلامت، تأمين منابع مالي لازم و ضعف در مديريت مهمترين آنهاست. وي ادامه داد: متاسفانه متوليان بخش سلامت متعدد هستند و ناهماهنگي بين آنها به صورت كاملاً مشهود به اين سيستم ضربه مي زند، وزارت بهداشت، سازمان تأمين اجتماعي، كميته امداد، بيمه هاي متعدد دولتي و غير دولتي، هر كدام بخش هايي از سيستم سلامت را حمايت مي كنند ولي اين حمايت ها پراكنده و نامتوازن هستند.
وي گفت: مسأله ديگر اين است كه تأمين مالي سيستم سلامت بر اساس سرانه درمان هر فرد است اما سهمي را كه هر فرد در اين سيستم از جيب خود مي پردازد براي همه يك رقم ثابت است و ربطي به ميزان توان و درآمد او ندارد به همين علت در يك خانواده با درآمد پايين كه معمولاً جمعيت بيشتري هم دارد اين سهم به حدود 15 درصد كل هزينه ها مي رسد، اما در يك خانواده با درآمد بالا كه معمولاً جمعيت كمتري دارد سهم هزينه هاي سلامت حدود۵‎/۱ درصد كل هزينه هاست يعني يك خانواده فقير حدود 10 برابر يك خانواده پولدار براي سلامت هزينه مي كند.

۹۵۰۰ فرزند تحت سرپرستي بهزيستي
نزد خانواده ها زندگي مي كنند
گروه اجتماعي- كودكاني كه با حكم امين موقت نزد خانواده ها نگهداري مي شوند تحت نظارت قرار دارند.
حميدرضا الوندي، معاون دفتر امور شبه خانواده سازمان بهزيستي، در اين باره گفت: 9500 فرزند تحت سرپرستي بهزيستي با حكم امين موقت نزد خانواده ها زندگي مي كنند و بر وضعيت تمامي اين كودكان توسط روان شناسان نظارت مي شود.
وي افزود: مددكاران موظفند هر ماه گزارش كاملي از وضعيت اين فرزندان به سازمان بهزيستي ارائه دهند. با توجه به اين كه حكم سرپرستي خانواده هاي جايگزين موقت است بر اساس گزارشهاي ارائه شده توسط مددكاران سازمان بهزيستي نسبت به ادامه حكم امين موقت براي اين خانواده ها اقدام خواهد شد و چنانچه در گزارشهاي مددكاري دليلي بر اثبات عدم صلاحيت خانواده  هاي جايگزين موجود باشد از ادامه سرپرستي محروم خواهند شد.بر اساس گفته هاي معاون دفتر امور شبه خانواده سازمان بهزيستي كشور امسال براي اولين بار در اجراي نظارت بر خانواده هاي جايگزين از كارشناسان بخش خصوصي به كار گرفته شده اند.
الوندي درباره نظارت توسط بخش خصوصي گفت: در اجراي اين طرح كه نظارت اوليه نام گرفته است از كلينيك هاي مددكاري اجتماعي و خانه هاي كودك و نوجوان هيات امنايي كه در زمينه نگهداري از كودكان فاقد سرپرست مؤثر سابقه دارند استفاده شده است. وي با اشاره به اين كه در سال جاري 15درصد فعاليت هاي سازمان بهزيستي در اين زمينه به بخش خصوصي واگذار شده است تاكيد كرد: اين مراكز موظفند در هر ماه يك گزارش كامل از وضعيت كودك درون خانواده تهيه كرده و براي تهيه اين گزارشها به محل زندگي كودك مراجعه كرده و سازمان بهزيستي را از شرايط نگهداري كودك مطلع كنند. هزينه اين گزارشها را سازمان بهزيستي مي پردازد و در صورتي كه كودك يا اعضاي خانواده جايگزين نياز به جلسات مشاوره داشته باشند مددكاران براي ارائه خدمات مشاوره نيز بر اساس تعرفه سازمان بهزيستي مبلغي دريافت خواهند كرد؛ ضمناً اگر مددكاران زمينه اشتغال يا ازدواج اين فرزندان را فراهم كنند از 5 تا 100 هزار تومان پاداش سازمان بهزيستي برخوردار خواهند شد.

۹۰ درصد هزينه هاي بيماران مبتلا به MS رايگان مي شود
ايسنا: رئيس بنياد امور بيماري هاي خاص با اشاره به پيشنهاد ارائه شده به دولت مبني بر قرار گرفتن MS و سرطان در گروه بيماري هاي خاص گفت: با توافق با بيمه خدمات درماني بيماران مبتلا به MS تك نفره بيمه مي شوند و 90 درصد از هزينه هاي آنها رايگان مي شود اما خاص شدن بيماري سرطان هنوز در حال بررسي است.
فاطمه  هاشمي  در خصوص تدابير انديشيده شده در زمينه قرار گرفتن بيماران ديابتي، سرطاني و MS در گروه بيماران خاص گفت: بنياد امور بيماري هاي خاص خود معتقد است كه محدوده بيماري هاي خاص گسترده تر از بيماري هاي تالاسمي، هموفيلي و كليوي است؛ از اين رو قرار دادن بيماري هاي MS و سرطان در گروه بيماري هاي خاص به دولت پيشنهاد داده شده و بررسي هاي لازم در اين زمينه در حال انجام است.
مديران پا به سن گذاشته جايگاه ها را به جوانان تحويل دهند
گروه اجتماعي - رئيس سازمان ملي جوانان در ديدار با جوانان استان هرمزگان گفت: مديران پا به سن گذاشته كشور، بايد به جوانان فرصت درخشش بدهند و با اعتماد به آنها در يك فرآيند مديريت شده، جايگاه ها را به آنها تحويل دهند و به عنوان حامي و مشاور در كنار آنها قرار گيرند.
حجت الاسلام حاج علي اكبري با بيان اين كه هركس در خدمت به ملت ايران كوتاهي كند مبتلا به حسرتي بي پايان خواهد شد، در جمع شوراي عالي برنامه ريزي استان هرمزگان خاطرنشان كرد: جواني جامعه به عنوان مهم ترين فرصت در اختيار نظام و كشور است كه شرط بهره مندي از اين نعمت بزرگ، قدرداني عملي است و مصداق اصلي آن هماهنگ كردن ساختار مديريتي و اداري كشور با اين بافت جمعيتي است.
به گزارش همشهري دبير شوراي عالي جوانان با تاكيد برلزوم اصلاح سيستم اداري كشور و خروج آن از پيچيدگي هاي بي دليل بروكراتيك و معطلي هاي نااميد كننده، ادامه داد: جوانان نبايد كار و اشتغال را صرفا پشت ميزنشيني و كار ديواني بدانند؛ بلكه بايد با تجهيز خود به مهارت هاي گوناگون فني و حرفه اي، زمينه فعاليت را در عرصه هاي متنوع مورد نياز جامعه فراهم كنند.   حاج علي اكبري در ادامه ضمن اعلام آغاز به كار ستاد ساماندهي امور جوانان در استان گفت: رسيدگي به نيازهاي جوانان، در رأس امور و اولويت هاي دولت نهم قرار دارد

بايد با قاچاق دارو برخورد شود
گروه اجتماعي - رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر ضرورت برخورد با قاچاق دارو گفت: صيانت از سلامت جان مردم بايد به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش شبكه خبري قسط آيت الله هاشمي شاهرودي در ديدار با وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و اعضاي كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: علاوه بر برخورد قاطع قضايي و اداري با قاچاق دارو، بايد بر ساخت و توليد داروهاي داخلي نظارت كامل و دقيقي انجام شود تا داروهاي ساخت داخل با كيفيت مناسب و استاندارد به دست مردم برسد و از سلامت جامعه صيانت كند.
آيت الله هاشمي شاهرودي با تأكيد بر پيگيري دقيق و برخورد مناسب با جرايم پزشكي افزود: بيشترين اثر در مجازات جرايم پزشكي به جاي مجازات زندان محروميت از حقوق اجتماعي و در واقع اعمال اشد مجازات اجتماعي است، مثلاً به جاي زنداني كردن يك داروخانه دار كه داروي قاچاق مي فروشد مي توان مجوز داروخانه وي را لغو كرد.
رئيس قوه قضائيه معرفي متخلفان بخش دارو، بهداشت و درمان به جامعه را يكي از راههاي مقابله و كاهش جرايم در اين بخش توصيف و اعلام كرد: قوه قضائيه آماده است تا كميته اي مشترك با مجلس و وزارت بهداشت براي پيگيري موارد مربوط به بخش بهداشت و درمان تشكيل شود.
آيت الله هاشمي شاهرودي همچنين خواستار استفاده از ظرفيت هاي تأمين اجتماعي، بيمه و بهداشت و درمان و توسعه آن بين بخشهاي مختلف و دهك هاي پايين جامعه شد و افزود: يكي از اين ظرفيت ها ساماندهي نيكوكاران و افراد خيّر براي كمك به بخش بهداشت و درمان و فرهنگ سازي در اين زمينه است كه بايد ضمن شناسايي پزشكاني كه در اين زمينه حاضر به همكاري هستند از توان آنها براي طبقات محروم جامعه استفاده شود.

افزايش مرخصي زايمان مادران
مهر: رئيس جمهور در نامه اي به رئيس مجلس لايحه اصلاح يكي از مواد قانون ترويج تغذيه با شير مادر و حمايت از مادران در دوران شيردهي را تقديم مجلس شوراي اسلامي كرد.
دبير خانه شوراي اطلاع رساني دولت اعلام كرد، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در نامه اي به حداد عادل رئيس مجلس لايحه
اصلاح ماده 3 قانون ترويج تغذيه با شير مادر و حمايت از مادران در دوران شيردهي را كه در جلسه دوازدهم آذر ماه به تصويب هيأت وزيران رسيده است براي طي تشريفات قانوني تقديم مجلس شوراي اسلامي كرد.
بر اساس ماده واحده اين لايحه مرخصي زايمان تا سه فرزند براي مادران شاغل در بخش هاي دولتي و غيردولتي كه فرزند خود را شير مي دهند از چهار ماه به شش ماه افزايش مي يابد.
همچنين مادران شيرده بعد از شروع به كار مجدد در صورت ادامه شيردهي مي توانند حداكثر تا 24 ماهگي كودك روزانه يك ساعت از مرخصي بدون كسر از مرخصي استحقاقي شان استفاده كنند اين زمان در قانون مصوب 1374 حداكثر تا 20 ماهگي كودك در نظر گرفته شده بود.
طبق مقدمه توجيهي اين لايحه كه با امضاي رئيس جمهور و وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي تقديم مجلس گرديده است، تائيد مثبت تغذيه كودكان با شيرمادر، اثبات نيازهاي رواني كودكان به مادر بخصوص در سالهاي اوليه زندگي ، وجود تفاوت هاي فاحش در بهداشت رواني كودكاني كه از شير مادر و حضور وي بهره مند مي شوند با كودكاني كه از اين موهبت الهي محروم مي مانند، و نيز تأثيري كه استفاده از شير مادر در جلوگيري از ابتلاي كودكان به بيماري هاي عفوني و آسم و آلرژي دارد، از جمله دلايل تقديم لايحه مذكور بوده است.

سازمان بهزيستي متكديان را جمع آوري مي كند
باشگاه خبرنگاران جوان: سازمان بهزيستي اكنون بدون هيچ گونه بودجه و اعتبار متكديان را جمع آوري و ساماندهي مي كند.
غلامرضا رضايي فر معاون امور آسيب هاي اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با بيان اين مطلب افزود: وظيفه جمع آوري متكديان بر عهده شهرداري است و سازمان بهزيستي تنها جامعه هدف خود را تحويل مي گيرد.
وي افزود: بيشتر متكديان كه جمع آوري مي شوند مجرم هستند كه به نيروي انتظامي و مراجع قضايي تحويل داده مي شوند.
معاون امور آسيب هاي اجتماعي سازمان بهزيستي با اشاره به كمي بودجه و اعتبارات سازمان بهزيستي براي جمع آوري و سامان دهي متكديان تصريح كرد: سازمان مديريت و برنامه ريزي هيچ بودجه و اعتباري را براي جمع آوري و ساماندهي متكديان به سازمان بهزيستي پرداخت نكرده است كه اين سازمان از بودجه و اعتبار داخلي خود هزينه مي كند.

راه اندازي شوراهاي حل اختلاف بيمه تا پايان سال
ايرنا : وزير دادگستري گفت: راهكارهاي تشكيل شوراهاي حل اختلاف ويژه صنعت بيمه هم اكنون در حال تدوين است و تا پايان سال جاري نخستين شعبه آن راه اندازي خواهد شد.
جمال كريمي راد روز شنبه در همايش چگونگي تشكيل شوراهاي حل اختلاف ويژه صنعت بيمه ، اظهار داشت: اين شوراها در بدو فعاليت به طور عمده پرونده هاي تصادفات را رسيدگي مي كنند اما به تدريج پرونده هاي ديگر هم در آن قابل حل و فصل خواهد بود.
وي افزود: معمولاً رياست شوراهاي حل اختلاف را قوه قضاييه معرفي مي كند، اما در اين شوراها كه دعاوي بيمه اي را رسيدگي مي كنند، رئيس شورا مي تواند از سوي بيمه معرفي شود و قوه قضاييه حكم او را صادر كند. وزير دادگستري گفت: شوراهاي حل اختلاف ويژه صنعت بيمه ابتدا در مركز استان ها تشكيل مي شود و سپس به سراسر كشور توسعه مي يابد تا جايي كه هر منطقه، يك شورا داشته باشد.

با مردم
بود و نبود يك داروي مهم
@ براي درمان مادرم كه مبتلا به سرطان مي باشد و در ادامه شيمي درماني نياز به آمپول هركبتين داريم كه بهاي هر عدد آن دو ميليون و چهارصد و پنجاه هزار تومان مي باشد. با مراجعه به وزارت بهداشت و درمان، نامه اي مبني بر تخفيف 70 درصدي بهاي دارو بابت يارانه دريافت كرده ايم اما پس از گذشت 45 روز، تداركات دارويي هلال احمر اعلام داشته كه اين دارو وارد مملكت نشده است. در حالي كه اين دارو با بهاي فوق كه خريد آن از عهده اكثريت مردم ايران خارج است در داروخانه شبانه روزي 13 آبان به بهاي آزاد عرضه مي شود.
سعيد ناظمي تهران
در انتظار احداث ميدان
در بلوار سردار جنگل چهارراه ايرانپارس، شهرك المهدي، خيابان فرهنگيان براي احداث ميدان جديد، كنده شده است اما سه ماه است كه خيابان به همين حال رها شده و بارش برف و باران رفت و آمد خودروها را در اين خيابان مشكل كرده است.
س درگاهي تهران
براي ارائه خدمات بهتر
در شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در كنار راه اندازي اتوبوس هاي ريالي يا در واقع نوعي خصوصي سازي، بايد اتوبوس هاي بليتي كه مورد استفاده اكثر مردم كم درآمد مي باشد همچنان فعال بوده و نياز اين قشر را تامين نمايند.و مهمتر از اين، اعمال تدبيرهاي كارشناسي براي بهينه سازي خدمات است كه مي تواند به نيازهاي جامعه پاسخ بهتري بدهد.
گشتاسب باغبانباشي تهران
براي جوانان شغل ايجاد كنيم
يكي از علل روي آوري جوانان به اعتياد، مسئله بيكاري است، بايد با فعال نمودن كارخانه ها به طوري كه فارغ از مشكلات كنوني بتوانند با تمام ظرفيت كار كنند، براي اين نسل شغل ايجاد نمود. همچنين براي فارغ التحصيلان دانشگاهها هم بايد امكان اشتغال مناسب و حتي حداقلي فراهم گردد تا از مشكلات كنوني كاسته شود.
كاوياني پور شيراز
فرهنگ مترو سواري
بي ترديد مترو برترين شبكه حمل و نقل شهري در شهرهاي بزرگ از جمله در تهران است، اما مشكلاتي از قبيل عدم پاسخگويي شبكه هاي فعلي به تقاضاهاي روزافزون جامعه و همچنين فقدان فرهنگ متروسواري بروز كرده است. اگر با همكاري صدا و سيما و ديگر رسانه ها فرهنگ متروسواري در كشور ما رواج پيدا كند، حداقل امكانات كنوني هم، به نحو بهتري بهره برداري خواهد شد.
بهمن صادقي تهران
حل اساسي معضل حمل و نقل شهري
يكي از پيامدهاي اجراي طرح ترافيك تفاوت  بهاي مناطق مسكوني در داخل و خارج محدوده اين طرح مي باشد. پيشنهاد مي كنم مشكلات حمل و نقل شهري تهران به طريق ممكن حل شود تا نيازي به اجراي اين قبيل طرح ها نباشد.
ممتاز طاهرآبادي شهرري
نيازهاي شهر ما
خيابان ها و كوچه هاي شهر جديد مارليك نياز به آسفالت دارد كه اميدواريم مورد توجه شهرداري اين شهر قرار بگيرد.
ز اسماعيلي شهر جديد مارليك
ميدان استخر و مشكل عابران پياده
@ اين روزها رفت و آمد عابران پياده از ميدان استخر تهرانپارس در مسير شمالي- جنوبي بسيار دشوار شده است. اينكه يك طرح عمراني در اين ميدان در دست اجراست، براي ساكنان محل قابل درك مي باشد، اما ظاهراً پيمانكار فراموش كرده است كه عابران پياده هم بايد از اين ميدان عبور كنند و در هر شرايطي بايد يك گذرگاه موقت براي رفت و آمد عابران ايجاد شود.
ولي ترابي (پدر 4 دانش آموز)- تهران
خودرو سواري بزرگ و ترافيك تهران
توليد خودروهاي بزرگ سواري با وضعيت ترافيك تهران، سازگاري ندارد بخصوص كه اغلب اين خودروها متعلق به افرادي است كه به صورت تك سرنشين رفت و آمد مي كنند. حتي هدف هاي سودآور در صنعت خودروسازي بايد با مصالح ملي هماهنگ باشد.
مجيد خداپرست- كرج
مضامين را قوي تر انتخاب كنيد
@ به دست اندركاران سريال معروف طنز كه اين شب ها از سيما پخش مي شود يادآوري مي كنم كه تنها نقش آفريني بازيگران معروف اين قبيل سريال ها براي عرضه يك برنامه جذاب كافي نيست. با توجه به شعور و درك تماشاچي بايد مضامين طنز قوي هم وجود داشته باشد.
مرضيه احمدي ها- زنجان
چرا نوشابه به جاي شير؟!
سوء تغذيه و كاهش قد جمعيت ايران كه توسط كارشناسان اعلام شده و علت آن نيز مصرف نوشابه هاي گازدار و تنقلاب به جاي شير و مواد غذايي اصيل مي باشد به مسئولان دست اندركار هشدار مي دهد كه برنامه توليد و عرضه شير فراوان و ارزان را بهبود بخشند و از راه هاي ممكن از جمله محدود كردن تبليغات مصرف نوشابه هاي گازدار و پفك و... مانع گرايش جمعيت جوان ايران به اين كارها شوند.
فاطمه. ز- كارشناس تغذيه از تهران
كنترل قاچاق اسلحه
تيراندازي عناصر خلافكار به سوي دو تن از افراد پليس نيروي انتظامي كه متأسفانه منجر به شهادت يكي از آنها شده است، ضرورت كنترل هر چه بيشتر ورود و قاچاق اسلحه را مطرح مي سازد. اين مسأله در مرزهاي غربي كشورمان نياز به توجه و كنترل دقيق تري دارد.
ميرابوطالب احمد خاني- رشت
گراني ميوه در شب چله
دخالت وسيع دلالان در معاملات ميوه و تره بار قيمت اين اقلام را در ايام منتهي به شب چله بسيار افزايش داد. بايد ترتيبي اتخاذ شود كه از مبادي توليد تا ميادين ميوه و تره بار حتي المقدور، دخالت شبكه هاي دلالي و عوامل احتكار حذف گردد.
مقداد صادقپور- تهران
نرخ تعميرات
بسياري از تعميركاران از جمله تعميركنندگان وسايل و ادوات الكتريكي نرخ مشخصي براي تعميرات ارائه نمي دهند در حالي كه هزينه تعمير بايد در هر كارگاهي مشخص باشد تا از اجحاف هاي احتمالي جلوگيري كند.
محسن محمدي
گم شدن اصل نامه
پدر دو شهيد هستم، پس از تقديم نامه به رئيس جمهوري كشورمان ايشان دستور رسيدگي داد و از طريق معاونت اجرايي رياست جمهوري به اداره ذيربط ابلاغ كردند كه مشكل من برطرف شود. اما پس از دو ماه نه تنها مشكل برطرف نشده بلكه ظاهراً به بنده اطلاع داده اند كه اصل نامه گم شده است.
علي قارداشي- داراب
با مردم: تلفن تماس پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
رسيدگي به وضعيت غايبين
از اداره وظيفه عمومي تقاضا دارم در مورد غائبين سال 1380 وظيفه عمومي هم اقدام شود تا وضعيت مشخصي پيدا نمايند.
حسن كاظمي- تهران
معابر عمومي و پاركينگ  خصوصي
تبديل معابر عمومي به پاركينگ خصوصي از مشكلاتي است كه بايد براي برطرف ساختن آن چاره انديشي گردد.
كامبيز رستگار- تهران
اجاره بهاي قانونمند
اگر اجاره بهاي مسكن در تهران قانونمند شود و تحت ضوابط خاصي درآيد اين همه فشار متوجه مستأجران بخصوص اقشار كم درآمد نمي شود.
مونا رستمي- تهران

پاسخ مسئولان
روشنايي تأمين شده است
احتراماً  در پاسخ به مطلب مندرج در ستون با مردم روزنامه همشهري مورخ 25/9/85 مبني بر تاريكي انتهاي خيابان جشنواره، به آگاهي ساكنين محترم انتهاي خيابان جشنواره مي رساند: روشنايي معابر آن محل از طريق چراغهاي 250 وات بخار جيوه به نحو مطلوب تأمين شده است. لذا چنانچه محل خاصي مورد نظر است مراتب به واحد ارتباطات مردمي به شماره تلفن 88842363 اعلام گردد، تا پيگيري لازم به عمل آيد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمال شرق تهران
افزايش طبق مصوبه بود
با توجه به درج مطلب (بيمه  خويش فرما) در ستون با مردم همشهري روز پنجشنبه مورخ 16/9/1385، شماره 4152،  به آگاهي مي رساند: نظر به اين كه مبلغ سرانه صندوق هاي اين سازمان با نظر شوراي عالي بيمه كشور پس از تصوب هيأت محترم وزيران قابل اجرا خواهد بود، لذا مبلغ سرانه صندوق خويش فرما از حدود 000/520 ريال در سال 84 ، به 000/850 ريال در سال 85 افزايش پيدا نموده كه اين امر به علت افزايش نرخ ارائه خدمات در مراكز درماني بوده است. ضمناً  لازم به ذكر است در صورتي كه افراد، متقاضي دريافت دفاتر سه ساله خويش فرما باشند، مشمول افزايش سرانه سال 85 نمي شوند.
اداره كل روابط عمومي سازمان بيمه خدمات درماني

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |