يكشنبه ۳ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۶ - Dec 24, 2006
فروش خانه هاي اعياني با اسناد جعلي
گروه حوادث - جاعلان فرصت طلب كه خانه هاي متروكه شمال تهران را با اسناد جعلي به فروش مي رساندند دستگير شدند، متهمان كه قبل از فروش خانه ها،  آن ها را به صورت غيرقانوني تصرف مي كردند پس از اجير كردن يك خانواده شهرستاني وانمود مي كردند آنها مستاجر يا سرايدار خانه هستند.
مدتي پيش پيرمرد 70 ساله اي به شعبه اول بازپرسي در دادسراي شميران رفت و از افرادي كه به زور خانه اش را تصرف كرده بودند شكايت كرد. اين مرد به بازپرس روح الله رييسي گفت: حدود يك سال پيش براي ديدن پسران و نوه هايم كه در آمريكا زندگي مي كنند به اين كشور رفتم و از وكيلم خواستم در اين مدت هفته اي يك بار به خانه ام در شمال تهران سر بزند.
وي ادامه داد: اما يك روز كه وكيلم به در خانه ام رفته بود با خانواده اي مواجه شد كه به آنجا نقل مكان كرده بودند و وقتي از آنها پرسيده بود با اجازه چه كسي وارد خانه شده اند آنها مدعي شدند كه اين خانه را از مالك آن اجاره كرده اند، آنها حتي اجاره نامه اي در دست داشتند كه نشان مي داد خانه را به مبلغ 30 ميليون تومان رهن كرده اند ، اما در اين اجاره نامه نام فرد ديگري به غير از من به عنوان مالك ثبت شده بود.
پس از اظهارات پيرمرد به دستور بازپرس شعبه اول دادسراي شميران كارآگاهان پليس وارد عمل شدند و در تحقيقات تخصصي دريافتند افرادي كه در خانه سكونت دارند از اعضاي يك باند بزرگ جعل اسناد هستند .
اين تحقيقات نشان مي داد اعضاي اين باند پس از شناسايي خانه هاي ويلايي متروكه در شمال تهران با اجير كردن خانواده هاي نيازمند، آنان را به اين خانه ها انتقال داده و وانمود مي كردند اين خانواده ها مدتهاست كه در آنجا مستاجر هستند و به اين ترتيب اعضاي باند اقدام به فريب خريداران مي كردند. اعضاي باند در حالي كه تمامي اسناد خانه را از قبل جعل كرده بودند، خانه هاي متروكه را در ازاي دريافت مبالغ هنگفتي به خريداران مي فروختند و پس از دريافت پول خانه را تخليه كرده و متواري مي شدند. با به دست آمدن اين اطلاعات بازپرس رييسي دستور احضار ساكنان خانه را صادر كرد اما وقتي ماموران به در خانه متعلق به پيرمرد رفتند كسي در را به روي آنها نگشود، بنابراين با حضور بازپرس پرونده در محل، دستور ورود به خانه صادر شد و ماموران پس از ورود به خانه ويلايي تمامي كساني را كه در آنجا سكونت داشتند، دستگير و به اداره پليس انتقال دادند. متهمان در بازجويي هاي پليسي به تصرف خانه ويلايي با اجير كردن يك خانواده نيازمند و جعل سند اعتراف كردند و به دستور بازپرس رييسي براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار پليس قرار گرفتند.

نقشه مرد تعميركار براي سرقت خودرو
007533.jpg
مردان جوان هنگامي كه راننده زن و دخترش در انتظار رسيدن شاگرد صافكار بودند به آنها حمله ور شده و خودروي آنها را ربودند
گروه حوادث- تصادف خودرو پژو۲۰۶ يك زن جوان با كاميوني در شرق پايتخت، آغاز ماجراي حمله به اين زن و دخترش و ربودن خودروي آنها بود.
زن شاكي روز گذشته با حضور در دفتر قاضي جعفري معاون دادسراي جنايي در توضيح حادثه اي كه بعد از ظهر جمعه برايش رخ داده بود گفت: اواخر آذرماه گذشته لحظاتي پس از آنكه خودروي پژو  ۲۰۶ من با كاميوني در چهارراه تهرانپارس تصادف كرد، مردي ميانسالي كه در صحنه تصادف حضور داشت ، كارتي را به من داد كه روي آن آدرس يك صافكاري درجنوب تهران نوشته شده بود.
اين مرد در ادامه مدعي شد كه او صاحب تعميرگاهي است كه آدرس آن را به من داده است و مي تواند با قيمتي بسيار ارزان خودرو ام را تعمير كند.
با گذشت دو هفته پس از آ نكه موضوع را با همسرم درميان گذاشتم ، با مرد صافكار تماس گرفتم و پس از معرفي خود از او خواست زماني را براي مراجعه به تعميرگاهش مشخص كند .
مرد صافكار از من خواست عصر جمعه براي بررسي خودروي خود به تعميرگاهش بروم و من نيز بدون اطلاع از حادثه شومي كه در كمينم بود همراه دختر نوجوانم راهي صافكاري شدم ، اما در حاليكه جستجويم براي يافتن آدرس صافكاري بي نتيجه مانده بود، بنزين خودروام تمام شد و به ناچار بار ديگر با مرد صافكار تماس گرفتم.
اين مرد از من خواست آدرس محلي كه در آنجا توقف كرده ام را به او بدهم تا يكي از كارگرانش را دنبالم بفرستد، من نيز كه به وي اطمينان كرده بودم آدرس را دادم، اما در حالي كه منتظر آمدن شاگرد صافكار بودم يك خودروي عبوري مقداري بنزين به من داد تا خودروام را روشن كنم.
زن جوان افزود : چند دقيقه بعد خودرو پژو يشمي رنگي كه دو جوان سرنشين آن بودند كنار خودروام توقف كرد، يكي از سرنشينان خودرو با معرفي خود به عنوان مامور پليس از من خواست كارت و مدارك خودروام را به او نشان دهم، اما هنگامي كه از او كارت شناسايي اش را خواستم او با قمه اي كه در دست داشت به سوي دخترم حمله ور شد و قصد داشت او را به زور سوار خودرواش كند.
در حاليكه شوكه شده بودم براي دفاع از دخترم از خودرو پياده شدم و به سمت مرد جوان رفتم و با او درگير شدم كه در همين زمان همدست مرد جوان با استفاده از فرصتي كه بوجود آمده بود پشت فرمان خودروام نشسته و از صحنه گريخت .
زن در ادامه گفت: در حالي كه من و راننده پژو درگير شده بوديم، رانندگان خودرو هاي عبوري متوجه درگيري ما شده و با پليس تماس گرفتند، كه با حضور ماموران ، راننده جوان دستگير شد. روز گذشته پس از اظهارات زن جوان ، جوان مهاجم از سوي قاضي جعفري تحت بازجويي قرار گرفت كه وي در اين بازجويي ها ادعا كرد طراح نقشه سرقت مرد صافكار بوده است.
با اعترافات اين جوان معاون دادسراي جنايي تهران ، گفت: مرد جوان در حال حاضر همدست خود را كه با ربودن خودروي اين زن فرار كرده ، معرفي كرده است ، اما از آنجايي كه احتمال داردهدف اصلي آنها ربودن زن و دخترش بوده است و قبلا نيز چنين جرمي را مرتكب شده باشند دستور بررسي هاي تخصصي در اين باره صادر شده است.

پايان اسارت 18 روزه
در افغانستان
ايسنا : آدم ربايان افغاني كه براي دريافت طلب 600 ميليون توماني خود سه مرد ايراني را ربوده بودند تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.
۲۴ آبان امسال مردي به پاسگاه انتظامي شهرستان در ميان سيستان و بلوچستان رفت و ماموران را در جريان ربوده شدن دو برادر و پسر عموي خود قرار داد. اين مرد به ماموران گفت: يك روز پيش قرار بود دو برادر و پسر عمويم دو مسافر ناشناس را از شهر اسديه به زابل ببرند ولي ساعاتي پس از رفتن آنها فردي كه لهجه افغاني داشت با خانه ما تماس گرفت و پس از آنكه از ربودن برادران و پسر عمويم خبر داد، با تهديد گفت: بايد براي آزادي افراد ربوده شده 200 ميليون بپردازيم و گرنه او و همدستانش آنان را خواهند كشت. 18 روز بعد در حالي كه پيگيري پرونده از سوي پليس ادامه داشت، خانواده افراد ربوده شده با ماموران تماس گرفتند و آنها را در جريان آزادي گروگان ها قراردادند.
با آزادي گروگانها ، هنگامي كه آنها به ايران آمدند ،در بازجويي هاي پليسي گفتند: روز حادثه قرار بود دو برادر افغاني به نامهاي كاشان و سراج را به صورت دربستي به زابل ببريم ولي در بين راه يكي از آنان به بهانه اينكه مي خواهد بسته اي را به يكي از دوستانش برساند از ما خواست تغيير مسير بدهيم.
دقايقي بعد در حالي كه وارد يك جاده فرعي شده بوديم يك دستگاه تويوتاي قرمز رنگ مقابل ما توقف كرد و 11 سرنشين افغاني آن ، پس از گرفتن پول ها و مداركمان، چشمان ما را بسته و ما را با تهديد همراه خود بردند. پس از گذشت چند ساعت وقتي گروگان گيران چشمان ما را باز كردند خود را در غاري تاريك ديديم و وقتي علت اين كار را از آنان پرسيديم جواب دادند كه براي دريافت طلب 600 ميليون توماني خود از يكي از همشهريان ما دست به اين كار زده اند. گروگانگير ها 18 روز ما را در غار زنداني كردند و وقتي ديدند خانواده ما پولي براي پرداختن به آنها ندارند تصميم گرفتند ما را آزاد كنند. با اظهارات گروگان ها، بررسي هاي پليسي براي شناسايي و دستگيري ربايندگان افغان آغاز شد.

دستگيري زورگيران 17 ميليون توماني
007527.jpg
007530.jpg
گروه حوادث دو جوان زورگير كه دو ماه و نيم قبل، با حمله به مردي در ميدان بهمن كيف پول او را كه 17 ميليون تومان چك مسافرتي داشت ربودند،در رديابي هاي پليسي به دام افتادند.بعد از ظهر دوم مهرماه گذشته، مردي با مراجعه به پليس اعلام كرد دو جوان موتور سوار لحظاتي قبل در ميدان بهمن به او حمله كرده و كيف پول او را كه 17 ميليون تومان چك مسافرتي داشت به سرقت برده اند.
با ارجاع پرونده به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران،هنگامي كه ماموران اقدام به چهره نگاري از متهمان كردند، مشخص شد دو جوان موتور سوار به نامهاي عادل و امير از سارقان سابقه دار هستند كه سال گذشته نيز به اتهام سرقت دستگير و روانه زندان شده اند. سرهنگ سلطاني، معاون پليس آگاهي تهران بزرگ روز گذشته با اعلام خبر دستگيري دو متهم با شناسايي مخفيگاه آنها در افسريه گفت : متهمان در جريان بازجويي هاي پليسي به سرقت 17 ميليوني اعتراف كردند و به اين ترتيب تحقيقات پليس در خصوص ديگر سرقت هاي احتمالي از سوي دو متهم ادامه دارد.

سرقت 100 تني رانندگان كاميون
گروه حوادث- 10راننده كاميون به اتهام سرقت 100تن ميلگرد بازداشت شدند.
چندي پيش ماموران اطلاعات پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران از طريق گزارشات مردمي از فعاليت يك باند سرقت ميلگرد كه اعضاي آن تعدادي از رانندگان كاميون بودند اطلاع پيدا كردند.
گزارشها حاكي از آن بود كه رانندگان كاميون پس از بارگيري محموله هاي ميلگرد از بنادر جنوب كشور به مقصد تهران، قبل از تحويل بار، هر دفعه 4تن ازبار امانتي خودرا در گاراژهاي جنوب شهر تخليه كرده و ميلگردهاي مسروقه رابا استفاده ازبارنامه جعلي به فروش مي رسانند. سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت:با اين گزارشها، كارآگاهان پايگاه 7 آگاهي پس از تعقيب و مراقبت شبانه در اطراف گاراژهايي كه رانندگان نيمه هاي شب به آنجا مراجعه مي كردند متوجه شدند چند راننده هر شب پس از تخليه قسمتي ازبار ميلگرد از گاراژ خارج شده و به محل تحويل بار مي روند كارآگاهان با اخذ دستورقضايي رانندگان متخلف را شناسايي كرده وطي چندعمليات 10نفر از آنها را دستگيركردند. متهمان دستگير شده در جريان بازجويي ها به سرقت بيش از 100 تن ميلگرد با اين شيوه و فروش آنها با بارنامه جعلي اعتراف كردند.

دردسرهاي دندان مصنوعي
ايسكانيوز: افتادن دندان مصنوعي به داخل كاسه توالت باعث گير كردن دست مرد 47 ساله شد، دست اين مرد زماني رها شد كه ماموران آتش نشاني به كمك او آمدند.
عصر جمعه، گير كردن دست مردي در كاسه توالت، گروه امداد پايگاه 9 آتش نشاني تهران را به خانه او كشاند و ماموران پس از مدتي توانستند با استفاده از ابزارهاي لازم دست اين مرد را از داخل كاسه توالت خارج كنند . پس از آزاد كردن دست اين مرد، هنگامي كه از وي درباره دليل فرو بردن دستش در كاسه توالت سئوال شد، مرد ميانسال گفت چون دندان مصنوعي برادرم در آنجا افتاده بود ، براي درآوردنش دستم را به داخل آن بردم اما آنجا گير كرد و نتوانستم آن را خارج كنم.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |