يكشنبه ۳ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۶ - Dec 24, 2006
بيستمين دوره فوتبال جام حذفي
روز حادثه براي بزرگان فوتبال كشور
007518.jpg
گروه ورزشي- در فوتبال ايران نزديك ترين راه براي رسيدن به رقابت هاي آسيايي، حضور در جام حذفي است. اين بازي ها به واسطه داشتن يك سهميه در ليگ قهرمانان آسيا از اهميت ويژه اي برخوردار است. اولين دوره بازي هاي جام حذفي در سال 1355 برگزار شد و از زمان آغاز آن تاكنون بين سال هاي 56 تا 64 برگزار نشد و در سال هاي 68، 71 و 76 نيز در برگزاري آن وقفه ايجاد شد.
در بين تيم هاي حاضر در اين جام، استقلال ركورددار حضور در فينال اين بازي ها با 7 حضوراست كه 4 قهرماني براي اين تيم به همراه داشت و در سه دوره نيز استقلال به  مقام نايب قهرماني رسيد.
بعد از استقلال تيم هاي ملوان و پرسپوليس هركدام با 3 عنوان قهرماني و سپاهان با 2 مقام قهرماني در رديف هاي بعدي قرار دارند. تيم هاي شاهين اهواز، سايپا، بهمن، برق شيراز، فجر شهيد سپاسي، صباباتري و ذوب آهن نيز يك بار در اين جام به مقام قهرماني رسيدند. بيستمين دوره رقابت هاي فوتبال جام حذفي با حضور تيم هاي ليگ برتري از روز جمعه هفته گذشته آغاز شد و در اين مرحله به جز تيم راه آهن، ساير تيم هاي بزرگ موفق شدند مقابل رقباي خود به پيروزي برسند.
در اين بازي ها صباباتري دو بر يك از سد كوثر گذشت، فولاد در ضربات پنالتي هفت بر دو مقابل سپاهان نوين به پيروزي رسيد. پيكان نيز در ضربات پنالتي برابر نيرومحركه قزوين به برتري چهار بر دو دست يافت.
مس در يك بازي پرگل در كرمان برابر پتروشيمي به پيروزي پنج بر صفر رسيد. برق تهران نيز در ضربات پنالتي راه آهن را مغلوب كرد. تيم سرخپوشان تهران نيز با يك گل از سد شيرين فراز كرمانشاه عبور كرد. در ادامه اين بازي ها امروز سايپا صدرنشين ليگ برتر مقابل ذوب آهن اردبيل قرار مي گيرد. سايپا در اين فصل با هدف قهرماني در هر دو جام ليگ برتر و حذفي قصد دارد تا توانايي هاي خودش را بروز دهد. علي دايي در اين بازي مقابل همشهري هاي خود به ميدان مي رود. در اصفهان سپاهان قهرمان فصل پيش با نوژن مازندران ديدار مي كند. نوژن مازندران تيم شگفتي ساز فصل پيش بود و تا مرحله نيمه نهايي دوره قبل پيش رفت. البته بايد ديد آنها در اصفهان توانايي مقابله با سپاهان و هواداران آنها را دارند يا در همين دور از جام حذفي كنار مي روند.در يكي از بازي هاي جذاب و ديدني ابومسلم در مشهد ميزبان صنعت نفت آبادان است. آباداني ها به واسطه حكم ديوان عدالت اداري كه حضور آنها را در ليگ برتر مسجل كرد از بازي هاي ليگ دسته اول كنار كشيدند و مدتهاست از شرايط مسابقه دور هستند، در حالي  كه ابومسلم يكي از بهترين تيم هاي شهرستاني ليگ برتر تاكنون است.
در شيراز تيم فوتبال استقلال ميهمان بسيج فارس است. استقلال در دوره قبل بازي ها را نيمه كاره رها كرد و انصراف داد كه اين موضوع باعث بروز واكنش هاي متفاوتي شد. اين تيم حالا كه به سازمان تربيت بدني واگذار شد بايد هدفمندتر و با استقلال فكري كامل به  راه خود در فوتبال ايران ادامه دهد.
استقلال در شيراز با تمام قوا به ميدان مي رود تا از همين بازي شرايط حضور در رقابت هاي آسيايي را بهتر درك كند.
در نوشهر شموشك به مصاف پاس مي رود. پاس بعد از دو باخت متوالي در ليگ برتر مقابل پيكان و صباباتري در ابتداي حضور همايون شاهرخي در شرايط خوبي به سر نمي برد. در اهواز استقلال اين شهر ميزبان صنايع اراك است و داماش ايرانيان نيز با ذوب آهن ديدار مي كند.در ادامه اين بازي ها فردا در تهران پرسپوليس نايب قهرمان فصل پيش جام حذفي به مصاف كاوه مي رود. رقابت هاي جام حذفي به صورت تك بازي برگزار مي شود كه تيم ميزبان نيز به صورت قرعه مشخص مي شود. فدراسيون فوتبال بايد به گونه اي اين جام را برنامه ريزي كند كه همزمان با ليگ برتر به پايان برسد تا مثل فصل قبل دچار مشكلات گوناگون نشود.
برنامه امروز جام حذفي
سايپا ذوب آهن اردبيل
سپاهان نوژن مازندران
ابومسلم صنعت نفت آبادان
داماش ايرانيان ذوب آهن
استقلال اهواز صنايع اراك
شموشك نوشهر پاس تهران
مقاومت بسيج فارس استقلال
تغيير ساعت بازي پرسپوليس
ساعت ديدار دو تيم فوتبال پرسپوليس و شهر صنعتي كاوه تغيير كرد. به گزارش سايت فدراسيون فوتبال بازي اين دو تيم كه روز دوشنبه (فردا) در ورزشگاه آزادي انجام خواهد شد به ساعت 15 تغيير يافت. اين بازي از مرحله يك شانزدهم نهايي است و قضاوت آن برعهده عليرضا فغاني به كمك مجيد صيدگر و فريدون سلامي خواهد بود.

ايران در تورنمنت چهار جانبه امارات
گروه ورزشي- برنامه جديد تورنمنت چهار جانبه امارات كه در آن چهار تيم ايران، امارات، هامبورگ و اشتوتگارت حضور دارند اعلام شد.
به گزارش خبرنگار همشهري تيم  ملي فوتبال ايران در اولين بازي در روز 18 ديماه به مصاف هامبورگ مي رود سپس روز 20 ديماه با اشتوتگارت ديدار خواهد كرد.
اين بازي ها در ورزشگاه المكتوم دبي برگزار خواهد شد كه در آن امارات در بازي نخست به مصاف اشتوتگارت مي رود و سپس با هامبورگ ديدار خواهد داشت.

مربي خارجي براي نوجوانان
مربي ايراني براي جوانان و بزرگسالان واليبال
گروه ورزشي فدراسيون واليبال به دنبال ناكامي در بازيهاي آسيايي دوحه قطر و با جمع بندي آراي كارشناسان به اين نتيجه رسيد كه هدايت تيم هاي ملي بزرگسالان و جوانان را به مربيان ايراني بسپارد. اين نتيجه گيري بنا به گفته داورزني از ارزيابي عملكرد مربيان خارجي كه در طول 15 سال گذشته به استخدام واليبال ايران درآمده اند حاصل شد. رئيس فدراسيون واليبال ضعف تكنيكي ملي پوشان ايران در۲ رده جوانان و بزرگسالان را دليل اصلي اين تصميم گيري خواند و عنوان داشت هيچكدام از مربيان خارجي از ماتسوموتوي ژاپني گرفته تا پارك كي ون و كياچ نتوانسته اند بازيكني را پرورش دهند.

پيكان سايپا در فينال جام حذفي
فينال جام حذفي واليبال استان تهران امروز با ديدار دو تيم پيكان و سايپا در سالن شهداي هفتم تير دنبال مي شود. اين دو تيم مدعي قهرماني در مرحله نيمه پاياني به ترتيب تيم هاي اتكا و برق را شكست داده بودند. اين بازي ساعت 30/18 انجام مي شود.
اونيكا به كشورش بازمي گردد
ايرنا: دبير فدراسيون بسكتبال گفت: با خاتمه مدت قرارداد اونيكا سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران مربي جديدي را به خدمت خواهيم گرفت.نصرت الله جعفريان گفت: قرارداد سرمربي نيجريه اي تيم ملي بسكتبال ايران با پايان گرفتن رقابتهاي بسكتبال بازيهاي آسيايي دوحه قطر ، خاتمه يافته است و او به كشورش بازخواهدگشت.وي گفت: فدراسيون بسكتبال در تلاش است كه با يك مربي ديگر كه از دانش روز اين رشته برخوردار باشد ، وارد مذاكره شود تا تيمي قدرتمند را براي شركت در رقابتهاي بسكتبال جام ملت هاي آسيا كه مرداد ماه سال آينده در ژاپن برگزار مي شود، آماده نمايد.جعفريان همچنين خاطرنشان ساخت كه دومين نشست هيات رئيسه كنفدراسيون بسكتبال غرب آسيا روز پانزدهم دي ماه در سوريه برگزار مي شود.

شهرداري كرمان صدرنشين ليگ برتر هندبال
گروه ورزشي با انجام چهار بازي از هفته هفتم ليگ برتر هندبال ايران تيم شهرداري كرمان با شكست همتاي تبريزي خود به صدر جدول رفت.به گزارش خبرنگار ما صدرنشيني نماينده كرمان در شرايطي حاصل شد كه تيم فولاد مباركه سپاهان به دليل سفر به كويت ديدارش با تيم سپاهان نوين به تأخير افتاد و فردا انجام خواهد شد. شهرداري كرمان در مصاف با شهرداري تبريز به برتري 35 بر 22 رسيد. در ساير بازي ها هپكو اراك با نتيجه 29 بر 25 آهن بافق را شكست داد. كابل خودروي سبزوار در خانه اش مقابل نفت تهران با حساب 28 بر 26 مغلوب شد و مس كرمان هم با نتيجه 28 بر 25 از سد دانشگاه آزاد اسلامي گذشت.

مسابقات جام جهاني و جايزه بزرگ شمشيربازي
در جزيره كيش
ايرنا: مسابقات  جام  جهاني  شمشيربازي  در اسلحه  اپه  و رقابتهاي  جايزه  بــزرگ  در اسلحه  سابر در روز 22 تا 24 دي  ماه  جاري  در جزيره  كيش  برگزار مي شود.براي  شركت  در اين  پيكارها تاكنون  تيم هاي  استراليا، بلاروس ، روسيه ، آلمان ، چين ، ايتاليا، فرانسه ، روماني ، ونزوئلا، كويت  و فنلاند اعلام  آمادگي كرده اند.تيم هاي  شمشيربازي  استراليا و كويت  تنها در رقابت هاي  جام  جهاني  شركت مي كنند و ديگر تيم ها در هر دو رويداد حضور مي يابند.

كشتي گيران آمريكايي به ايران مي آيند
گروه ورزشي- رقابت هاي بين المللي كشتي جام تختي قرار است اواخر ماه جاري در شهرستان بندرعباس برگزار شود. به گزارش خبر نگار همشهري آمريكايي ها كه همواره از مشتريان پروپاقرص شركت در جام تختي در ايران هستند اين بار نيز رسما با اعلام اسامي 14 كشتي گير و 6 مربي و همراه و سرپرست آمادگي خود را براي حضور در اين مسابقه ها اعلام كرده اند.لي فو لهارت، محمد لاوال و مايكل زاديك از جمله معروف ترين كشتي گيران آمريكايي  هستند كه قرار است براي حضور در جام تختي به ايران سفر كنند. تري براندزو ملوين داگلاس هم مربيان تيم آمريكا در اين پيكارها هستند.

كشتي گيران آمريكايي به ايران مي آيند
گروه ورزشي- رقابت هاي بين المللي كشتي جام تختي قرار است اواخر ماه جاري در شهرستان بندرعباس برگزار شود. به گزارش خبر نگار همشهري آمريكايي ها كه همواره از مشتريان پروپاقرص شركت در جام تختي در ايران هستند اين بار نيز رسما با اعلام اسامي 14 كشتي گير و 6 مربي و همراه و سرپرست آمادگي خود را براي حضور در اين مسابقه ها اعلام كرده اند.لي فو لهارت، محمد لاوال و مايكل زاديك از جمله معروف ترين كشتي گيران آمريكايي  هستند كه قرار است براي حضور در جام تختي به ايران سفر كنند. تري براندزو ملوين داگلاس هم مربيان تيم آمريكا در اين پيكارها هستند.

فوتبال جام پيشكسوتان (جام يونس شكوري)
گروه ورزشي- بيست و پنجمين روز رقابت هاي فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري روز گذشته برگزار شد و طي آن تيم بانك صادرات با پيروزي دو بر صفر مقابل كيان در رده سني 45 سال به فينال اين بازيها راه يافت، اما 55 ساله هاي كيان نيز با پيروزي پرگل مقابل سپه صدرنشين گروه شد و به مرحله نيمه نهايي صعود كرد. نتايج ساير بازيهاي روز گذشته به شرح ذيل است:
ياران 5 آرارات 3 (50 سال)
هنرمندان 1 علوم انتظامي 5 (50 سال)
استقلال 2 شاهين 3 (55 سال)
كيان 5 بانك سپه يك (55 سال)

نتايج مسابقات هفته ششم واليبال قهرماني بانوان كشور
گروه ورزشي درحالي كه فدراسيون واليبال در تلاش است تا زمينه هاي حضور بانوان واليباليست ايران را در بازي هاي بين المللي تا پايان امسال فراهم كند بانوان باشگاه هاي واليبال ايران با تلاش بيشتر هفته ششم مسابقات واليبال قهرماني ليگ برتر را تحت عنوان گرامي داشت پيامبر اعظم (ص) برگزار  كردند.به گزارش روابط عمومي فدراسيون واليبال در ديدارهاي اين هفته اين نتايج به دست آمد: ذوب آهن اصفهان 3 - شمال غرب تهران صفر ، گنبد صفر-برق تهران 3، فولاد مباركه 3 هيات قزوين صفر، هما تهران 3 هيات گيلان صفر، دانشگاه آزاد اسلامي 3 مرصاد شيراز صفر.

گزارش رؤساي فدراسيون هاي ورزشي اعزامي به دوحه
گروه ورزشي روساي فدراسيون هاي ورزشي رشته هاي اعزامي به پانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي دوحه عملكرد تيمهاي متبوع خود را در گردهمايي يك روزه تشريح مي كنند. به گزارش خبرنگار ما اين نشست تحت عنوان بررسي عملكرد فدراسيون ها و تعيين اهداف براي بازيهاي آسيايي 2010 گوانگ جو روز سه شنبه هفته جاري در محل آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود.

خبرهاي فوتبال جهان
غيبت شش هفته اي تورام
007524.jpg
گروه ورزشي به گزارش سايت باشگاه بارسلونا پس از ديداربارسلون مقابل آتلتيكو مادريد در لاليگا در روز پنجشنبه گذشته، مشخص شد كه ليليان تورام مدافع فرانسوي بارسلونا با كشيدگي عضله ساق پا مواجه شده و احتمالا پنج تا شش هفته قادر به همراهي تيمش نخواهد بود.تورام كه پس از سقوط يوونتوس به سري B از اين تيم راهي بارسلونا شده بود در فصل جاري از 16 بازي تيمش فقط در 8 بازي حضور داشته است و در ليگ قهرمانان اروپا نيز فقط در نيمي از ديدارها بارسلونا را همراهي كرده است.

لاولپه در ولز سارسفيلد
007521.jpg
تنها چند روز پس از استعفا از بوكا جونيورز، ريكاردو لاولپه تيم جديدي پيدا كرد. اين مربي 54 ساله كه در جام جهاني 2006 آلمان سرمربي تيم ملي فوتبال مكزيك بود پس از جدايي از بوكا به ولزسارسفيلد قهرمان سابق باشگاههاي جهان پيوست. قرار است ميگوئل آنجل روسو نيز كه از سارسفيلد جدا شده جانشين لاولپه در بوكا جونيورز شود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |