پنجشنبه ۲۱ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۰ - Jan 11, 2007
سارق جوان با دسته آتاري از طلافروشي ها سرقت مي كرد
009843.jpg
گروه حوادث- پسرجواني كه با نشان دادن دسته دستگاه آتاري به صاحبان طلافروشي آنها را تهديد مي كرد در صورتي كه طلاها را در اختيار او قرار ندهند ، مغازه آنها را منفجر مي كند در دومين سرقت خود به دام افتاد.
رسيدگي به پرونده سرقت هاي اين مرد جوان هنگامي آ غاز شد كه ظهردوم ديماه، صاحب يك طلافروشي در پاساژ آزادي كرج با مركز پليس تماس گرفت و از دستگيري مرد جواني به نام امير كه قصد سرقت از مغازه اش را داشت خبر داد.
با حضور ماموران در طلافروشي و دستگيري امير، هنگامي كه مرد طلافروش تحت بازجويي قرار گرفت گفت: لحظاتي قبل اين مرد جوان با ظاهري آراسته وارد مغازه طلافروشي ام شد و با انتخاب چند قطعه طلا به ارزش 700 هزار تومان ، از من خواست آنها را برايش فاكتور كنم،با تصور اينكه او قصد خريد طلاها را دارد طلاها را داخل جعبه هايش گذاشتم، اما در حاليكه منتظر بودم وي پول را به من تحويل دهد، او دستانش را داخل جيبش برد و جسم عجيبي را كه مدعي بود يك بمب است از داخل كاپشنش  بيرون آورد و مدعي شد اگر طلاها را در اختيارش قرار ندهم بمب را منفجر خواهد كرد.
من كه حرف هاي اين مرد را باور كرده بودم، قصد دادن طلاها به او را داشتم، اما در همان موقع شاگردم كه متوجه شده بود جسم عجيب يك دسته آتاري معمولي است به او حمله ور شد، هنگامي كه مرد جوان قصد فرار داشت، با كمك همسايه ها مانع فرار او شديم.
سرهنگ حجت الله مفاخري رئيس پليس آگاهي كرج روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: امير كه داراي سابقه زندان به خاطر حمل مواد مخدر در تبريز است ، در بازجويي ها با قبول اقدام به سرقت از طلافروشي گفت: 25 روز قبل، با همين شيوه دست به سرقت ديگري در خيابان قزوين زدم و توانستم 670 هزارتومان طلا به سرقت ببرم ولي به خاطر هزينه هاي اعتياد مجبور شدم بار ديگر دست به سرقت بزنم كه اين بار دستگير شدم.

دختر متهم به قتل: مي خواستم از خودم دفاع كنم
009846.jpg
گروه حوادث- حاضران درگيري مرگبار اختر آباد كرج كه در جريان آن دختر 17 ساله اي ،پسر جواني را با 2 ضربه چاقو به قتل رسانده بود، صبح ديروز در سومين جلسه محاكمه دختر جوان، اعتراف كردند قصد داشته اند با انتقال اين دختر و خواهرزاده اش به باغي آنها را مورد آزار و اذيت قرار دهند كه وي با چاقو به آنها حمله ور شده است
بنا به اين گزارش ، اين دختر جوان به نام نازنين متهم است كه نهم اسفند ماه 83 ، پس از آن كه به همراه خواهر زاده اش سوار بر ترك موتور دو جوان آشنا به اخترآباد كرج رفته است، مرد جواني را با ضربات چاقو از پاي درآورده است .
نازنين در جلسات بازجويي در دادسراي جنايي كرج با اعتراف به جنايت مدعي شد جوان مقتول و چند جوان هم محله ايش، قصد داشته اند با تهديد، وي و برادر زاده اش را به باغي در آن نزديكي كشانده و مورد آزار قرار دهند كه وي با انگيزه دفاع از خود با چاقو به مقتول ضربه زده است.
با اين اعترافات، پرونده دختر جوان براي صدور راي نهايي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد اما در حاليكه نخستين دادگاه براي متهم حكم قصاص صادر كرده بود اين حكم از سوي قضات ديوانعالي كشور نقض شد و پرونده به شعبه 74 فرستاده شد و وي بار ديگر در آنجا محاكمه شد. روز گذشته در دومين جلسه محاكمه اين متهم ، ? قاض شعبه 74 دادگاه كيفري استان با احضار مطلعان حادثه به بررسي دوباره اين پرونده دست زدند.
در اين جلسه، پس از بيان كيفرخواست از سوي قاضي رضوانفر به عنوان نماينده دادستان و درخواست مجازات قانوني ،يكي از مطلعين درباره روز حادثه گفت: من و يكي از دوستانم به نام سلمان سوار بر موتور در حال رفتن به پمپ بنزيني بوديم كه نازنين و خواهر زاده اش را ترك موتور دو مرد جوان ديديم، با ديدن اين صحنه،من پياده شدم تا با آنها صحبت كنم كه در همين هنگام يوسف( مقتول) هم از راه رسيد،ما به دو جوان همراه دختران گفتيم كه آنها را به ما بدهند كه در اين هنگام نازنين و خواهر زاده اش سر همين موضوع با ما درگير شدند ، من فرار كردم اما يوسف با نازنين درگير شد و در اين هنگام دختر جوان با چاقويي كه از كيفش بيرون آورده بود به او ضربه زد.
در ادامه سلمان نيز با تاييد گفته هاي محمود گفت:. اصل درگيري زماني به اوج خود رسيد كه يوسف كاپشن نازنين را از پشت سر گرفت و باعث شد روسري اش بيفتد.
پس از اظهارات اين دو جوان و دو مطلع ديگر، نازنين در جايگاه قرار گرفته ودر آخرين دفاع گفت: آن روز با برادر زاده ام سميه براي خريد رفته بوديم كه حميد و روزبه را ديديم. سوار موتور آنها شديم و به طرف اخترآباد رفتيم وقتي به آنجا رسيديم چون حميد مي خواست سيگار بكشد در آنجا توقف كرديم، اما ناگهان سه جوان به طرف ما آمده و مي خواستند به زور ما را به يك باغ بكشند كه براي دفاع از ناموس خودم و خواهر زاده ام، يكي از آنها را با چاقو زدم.
نازنين در پاسخ به سئوال قاضي كوه كمره اي مبني بر اينكه عكس العمل دوستانتان- حميد و روزبه- چه بود گفت: آنها فقط نگاه مي كردند و وقتي درگيري بالا گرفت سوار موتورشان شده و فرار كردند. در ادامه وكيل نازنين با طرح دلايلي مبني بر موقعيت زماني حادثه، تعداد مهاجمان، تعرض فيزيكي كه شامل آدم ربايي و تجاوز به عنف است قتل را شبه عمد خواند و مدعي شد نازنين در دفاع از خود دست به جنايت زده است. با اخذ آخرين دفاع، قضات دادگاه حكم اين پرونده را صادر خواهند كرد.

رد پاي زوج جوان در قتل دختر نوجوان
گروه حوادث- با پيدا شدن آثاري از موهاي يك زن و مرد جوان در لابلاي ناخن هاي مقتول 14 ساله جنايت خيابان نواب، رديابي گسترده پليسي براي دستگير اين 2 متهم آغاز شد.
ساعت هفده اولين روزآذرماه، كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران از قتل دختر 14 ساله اي به نام سوسن درخانه اي در خيابان سيناي منطقه نواب مطلع شدند، درحالي كه بعد از قتل دختر جوان با ضربات چاقو، يك سرويس طلا ازمنزل آنها ربوده شده بود،بررسي هاي پليسي درباره اين جنايت آغاز شد.
بازپرس محمد حسين شاملو رييس شعبه اول دادسراي جنايي پايتخت روزگذشته درتوضيح آخرين نتايج بررسي ها درباره اين پرونده گفت : بررسي دقيق صحنه جنايت اين فرضيه را قوت بخشيده است كه عاملان اين جنايت يك زن ومرد غريبه بوده اند كه با طرح نقشه اي به مقابل خانه آمده اند و پس از آنكه زن با فشردن زنگ،سوسن را كه در خانه تنها بود به مقابل در كشانده است ، وارد خانه شده و شرايط را براي ورود همدستش كه احتمالا يك مرد بوده هموار كرده است كه اين مرد نيز پس از ورود به خانه به دختر جوان حمله ور شده و دختر بيگناه را به قتل رسانده است .
بازپرس شاملو درادامه گفت:بنا بر بررسي هاي صورت گرفته احتمالا مقتول قبل از مرگ با عاملان جنايت درگير شده كه آثاري از موهاي متهمان درميان انگشتان وي به جا مانده است .
بازپرس جنايي افزود: درمراحل بعدي تحقيقات برروي اين پرونده ،پليس از رفت و آمدهاي مشكوك زني ناشناس در زمان بررسي هاي قضايي مطلع شده كه چهره نگاري از اين زن انجام شده و در حال حاضر وي به عنوان يكي ازمظنونين اصلي اين جنايت دردناك تحت تعقيب قرار دارد.
بازپرس شاملو در ادامه گفت : تحقيقات برروي اين پرونده به يك متهم زنداني نيز رسيده است كه امكان طراحي نقشه اين جنايت توسط وي نيز وجود دارد .

صداي انفجار مرموز
در جبال بارز كرمان
گروه حوادث - در حالي كه ساكنان چندين شهر در كرمان و استان هاي همجوار، از شنيده شدن صداي انفجار مهيب و رويت نور شديدي در سلسله جبال بارز كرمان خبر داده بودند، بررسي  ها تا آخرين ساعات شب گذشته براي مشخص شدن هويت اين شيء بي نتيجه ماند.
به گفته اهالي جوپار استان كرمان، چند دقيقه بعد از شنيدن صداي انفجار در ساعت شش و نيم صبح، دود سفيدي در آسمان جبال بارز ديده  شده بود. در آ خرين ساعات روز گذشته معاون سياسي امنيتي استاندار كرمان در توضيح اقدامات صورت گرفته براي مشخص شدن دليل انفجار گفت: با وجود گذشت ساعت ها از شنيده شدن صداي مهيب انفجار در سلسله جبال بارز، گروه هاي جست وجو تا كنون هيچ اثري از عامل صدا به دست نياورده اند.
ابوالقاسم نصراللهي گفت: گزارش ها حاكي  از آن است كه صداي انفجار در مناطق بافت، جيرفت و بردسير شنيده شده، اما با وجود جست وجوي هوايي و اعزام هليكوپتر از ساعات اوليه گزارش اين موضوع، نتيجه اي به دست نيامده و هنوز تيمهاي عملياتي در تپه هاي منطقه در حال جست وجو هستند. اما در حالي كه گزارش هاي رسيده حاكي از آن بود كه در مناطقي از استان اصفهان و يزد نيز صداي انفجار شنيده شده، معاون سياسي امنيتي استان اين موضوع را تأييد نكرد.
معاون سياسي امنيتي استانداري كرمان با بيان اينكه اين انفجار در محل مسكوني رخ نداده است و هيچ گونه تلفاتي نيز اعلام نشده است، گفت: كارشناسان مي گويند، در سال 1353 نيز چنين اتفاقي در استان كرمان رخ داده است و بعدها معلوم شده است كه علت حادثه شهاب سنگ بوده است..
معاون سياسي امنيتي استانداري كرمان گفت: طبق آخرين اطلاعات به دست آمده به رغم شايعات موجود درباره سقوط هواپيما، تمامي هواپيماهايي كه امروز بر فراز استان كرمان در حال پرواز بوده اند سالم هستند و احتمال اينكه انفجار مذكور در اثر سقوط يك هواپيما يا بالگرد صورت گرفته باشد وجود ندارد.
بنابراين گزارش در حاليكه تا بعد از ظهر ديروز، خبرنگاران تلاش گسترده اي را براي پاسخگويي به سئوالات موجود درباره منشاء اين انفجار آغاز كرده بودند اما هيچيك از مسئولان پليس و استانداري اطلاعي در اين باره در اختيار مطبوعات قرار ندادند و تنها معاون سياسي و امنيتي استانداري اعلام كرد در صورت بدست آمدن اطلاعات، در اولين فرصت موضوع در اختيار مطبوعات قرار مي گيرد.

آخرين لبخند مسافر مرگ
009849.jpg
گروه حوادث- حكم اعدام مرد جنايتكاري كه راننده دو خودروي مسافركش را با انگيزه سرقت خودروشان دراطراف اصفهان به قتل رسانده است، سحرگاه امروز به اجرا درمي آيد.
سيد حميدرضا طباطبائي دادستان عمومي و انقلاب اصفهان روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: اين مردجنايتكار به نام عليرضا- ك در نخستين جنايت خود درهفدهم تيرماه 1380 ،با كرايه يك خودروي مسافركش به مقصد روستاي هوره در شرق اصفهان ، در بين راه در منطقه اي خلوت مرد راننده به نام رجبعلي كمالي را به قصد سرقت خودرواش به قتل رساند. وي همچنين درجنايت دوم خود در هشتم آذر ماه 80 ،از ميدان طوقچي اصفهان يك پيكان سواري را كرايه كرد و از راننده آن به نام نياز علي رئيسي خواست تا او را به زفره ببرد، اما اين راننده دومين قرباني مرد جنايتكاربود. جوان قاتل بعد از 3 ماه دستگير و از سوي قاضي شعبه 106 عمومي جزايي به 2 بار قصاص نفس در ملاء عام محكوم شد و با تاييد حكم در شعبه 39 ديوانعالي كشور و استيذان آن، حكم اعدام وي صبح امروز به اجرا درخواهد آمد.

درخواست دادستان براي اعدام مادر جنايتكار
009840.jpg
گروه حوادث- دادستان تهران براي يك زن خياباني كه نوزاد 5 روزه خود را به طرز دلخراشي در يك مركز بهزيستي در شمال تهران به قتل رسانده بود درخواست قصاص كرد.
اواسط تابستان خبر قتل دلخراش نوزاد پسر 5روزه دريكي ازمراكز نگهداري زنان ويژه بهزيستي به اطلاع بازپرس حسين اصغرزاده رسيد. درهمان مراحل اوليه تحقيق مادر اين نوزاد به عنوان قاتل فرزندش دستگيرشده وبه قتل نوزادش اعتراف كرد. اين زن كه داراي سوابق كيفري مختلف سرقت،ولگردي و مسائل منكراتي است، درخصوص انگيزه قتل فرزندش به كارآگاهان جنايي گفت: نوزادم را به اين خاطر كشتم تا دستگير شوم و با اعدام كردنم ، به زندگي نكبت بارم پايان داده شود. شهرياري نماينده دادستان دردادسراي جنايي تهران روزگذشته درخصوص اين پرونده گفت:اين زن درهيچ كدام ازمراحل بازجويي پدر واقعي كودك را معرفي نكرده و به اين ترتيب دادستان تهران به عنوان مدعي العموم براي او درخواست قصاص كرده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |