پنجشنبه ۲۱ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۰ - Jan 11, 2007
اعضاي شوراي شهر تهران بر همبستگي و تفاهم تأكيد كردند
چشم انداز شوراي سوم از نگاه منتخبان مردم
009894.jpg
گروه شهري - منتخبان سومين دوره شوراي اسلامي شهر تهران بر همبستگي و تفاهم هرچه بيشتر براي پيشبرد برنامه هاي شهري و بهبود اداره پايتخت تأكيد كردند.
مهدي چمران رئيس فعلي و منتخب سومين دوره شوراي شهرتهران،  با اشاره به نشست اخير منتخبان اين دوره شوراي شهر گفت:  در اين جلسه، گزارش مختصري از عملكرد شوراي دوم به منتخبان  دوره سوم ارائه شد و برنامه ريزي علمي و حضور ثمر بخش درميان مردم كه همواره جزو اصول كاري  شوراي دوم بوده، مورد تأكيد قرار گرفت.
مهدي چمران افزود: اعضاي شوراي شهر همچون اعضاي يك خانواده هستند و همواره بر تفاهم و همبستگي تأكيد دارند.
وي با بيان اينكه بحث آماده سازي منتخبان دوره سوم شورا از مباحث مطرح شده در نشست روز سه شنبه بود،  با اشاره به صحبت ها و نظرات اعضاي دوره سوم شوراي شهر گفت:   اعضاي جديد شورا،  خواهان بررسي برنامه هاي گذشته شورا بودند.
بقيه از صفحه اول
چمران با تاكيد بر اين نكته كه ديدار منتخبان دوره سوم شوراي اسلامي شهر تهران به طور منظم برگزار خواهد شد گفت : تداوم اين ديدارها باعث مي شود اعضاي جديد شورا در جريان امور قرارگيرند و بنابراين از آنان درخواست شد تا در صورت تمايل در جلسات شورا و كميسيون ها به ويژه در جلسات مربوط به بودجه سال آينده شهرداري تهران حاضر شوند.
از سوي ديگر محمدعلي نجفي منتخب سومين دوره شوراي شهر خاطرنشان كرد: من فضا را مثبت ارزيابي مي كنم و با توجه به تجربه و تخصص منتخبان شوراي سوم قادر خواهيم بود با تعامل سازنده و مثبت، بخشي از مسايل و مشكلات شهر را حل كنيم.
نجفي همچنين خاطرنشان كرد كه اگر اساس كارشورا، خدمت به مردم و معياراداره امور، بحث هاي كارشناسي و تخصصي باشد فكر نمي كنم هيچ اختلاف نظر جدي يا تشنجي به وجود آيد.
مرتضي طلايي منتخب سومين دوره شوراي شهر نيز نشست روز سه شنبه را مثبت ارزيابي كرد و گفت: در اين جلسه مباحث خوبي از جمله در ارتباط با طرح جامع و بودجه شهرداري مطرح شد و مورد توجه قرار گرفت.
وي ابراز اميدواري كرد اين گونه جلسات به طور مرتب ادامه يابد و بازديدهاي دوره اي از شهرداري هاي مناطق نيز به منظور آشنايي هرچه بيشتر با مسايل شهري و برقراري ارتباط نزديك برگزار شود.طلايي تركيب شوراي سوم را نيز با وجود سلايق گوناگون مثبت ارزيابي و خاطرنشان كرد: از آنجا كه همه منتخبان شوراي شهر اهداف مشترك دارند و مهمترين دغدغه آنان ، زندگي مردم و بهبود وضعيت شهروندان و مشكلات جامعه است از اين رو علاقه مندند كه به حل مشكلات شهري مانند ترافيك و محيط زيست بپردازند و لازمه اين امر ثبات در مديريت شهري است .
خسرو دانشجو عضو فعلي شوراي شهر و منتخب شوراي سوم نيز با اشاره به مباحث مطرح شده در اين نشست گفت : در اين جلسه، تك تك اعضا ي شوراي سوم بر حفظ وحدت و انسجام دروني شورا تاكيد داشتند و خاطرنشان كردند كه شوراي شهر عرصه اي خدماتي است و با عرصه هاي سياسي تفاوت اساسي دارد و اعضا بايد به عملكرد اجتماعي و خدماتي شورا اهتمام داشته باشند.
دانشجو براي شوراي سوم، آينده اي روشن را پيش بيني كرد و گفت: بنده براي شوراي سوم آينده اي روشن را پيش بيني مي كنم و معتقدم با توجه ويژه اي كه اعضاي شوراي سوم به اصل وحدت و انسجام دروني شورا داشتند و در نشست روز سه شنبه برآن تاكيد كردند، به نظر مي رسد انسجام شورا حفظ خواهد شد.علي رضا دبير نيز نشست اخير منتخبان سومين دوره شوراي شهر را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: اينكه براي نخستين بار اعضاي شوراي سوم دور هم نشستند و نقطه نظرات خود را بيان كردند، اقدام خوبي بود.
دبير با بيان اينكه مردم از درگيري خسته شده اند گفت: قبل از انتخابات هرچه بوده تمام شده است و منتخبان شورا بايد با همدلي به ساماندهي امور پايتخت بپردازند. وي شوراي سوم را شورايي با تجربه دانست و گفت در اين شورا هفت نفر از شوراي دوم و برخوردار از تجربه چهارساله و 8 نفر نيز عضو جديد هستند كه برخي از آنان سابقه وزارت و معاونت رئيس جمهوري يا كارهاي اجرايي و تجارب و موفقيت هاي ورزشي بين المللي دارند.
دبير گفت: هدف از حضور در شوراي شهر خدمت كردن به مردم است و برگزيدگان سومين دوره شوراي شهر نيز بر اين امر متفق القولند و شوراي شهر سوم به عنوان يك شوراي برخوردار از دانش و تجربه مفيد با همدلي و انسجام كامل براي ساماندهي امور شهري تلاش خواهد كرد.
گفتني است سومين دوره شوراهاي شهر و روستا، نهم ارديبهشت ماه سال آينده فعاليت خود را در سراسر كشور آغاز خواهد كرد.

اختصاص 5 ميليارد تومان
براي تكميل بزرگراه
يادگار امام
گروه شهري - معاون امور مناطق شهرداري تهران از اختصاص 5 ميليارد تومان از سوي معاونت مالي و اداري شهرداري تهران به پروژه يادگار امام خبر داد و گفت: با تخصيص اين اعتبار اميدواريم تا شب عيد بتوانيم امكان عبور خودروها را از اين بزرگراه كه در منطقه 2 قرار گرفته است فراهم كنيم.
فرهاد يعقوبي در جلسه شوراي معاونين در منطقه 2 شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: نگاه شهرداران مناطق و نواحي بايد برمبناي محله گرايي و با مشاركت شوراياري ها در شناسايي نيازهاي محلات و تدوين برنامه هاي اولويت دار محلات در سال آينده باشد.
وي اضافه كرد: مردم بايد توسعه را در سطح محله خود در طول سال كاملا احساس كنند و موضوعاتي همچون رفت و روب، فضاي سبز، زيباسازي و به طوركلي هرچه كه به حوزه خدمات شهري مربوط مي شود و در مقابل چشمان مردم قرار دارد بايد ارتقاي سطح كيفيت خدمات دهي مطلوب با جديت مدنظر شهرداران مناطق و نواحي قرار داشته باشد.
يعقوبي همچنين از بررسي طرح ساختار نواحي در معاونت هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري تهران خبر داد و گفت: با آماده شدن طرح ساختار نواحي، حيطه اختيارات و تمام اختياراتي كه شهرداران مناطق مي توانند به شهرداران نواحي واگذار كنند مشخص خواهد شد.
معاون امور مناطق شهرداري تهران با اشاره به ضرورت توجه ويژه به دو سامانه 137 و 1888 از سوي شهرداري هاي مناطق و نواحي تصريح كرد: سامانه 137 انعكاس دهنده مطالبات و نيازهاي شهروندان تهراني در حوزه شهري است و 1888 نيز به عنوان سيستم نظارتي شهروندان تهراني بر مديريت شهري عمل مي كند.

مدير طرح كاهش آلودگي هواي تهران:
دولت امسال متحمل 8 ميليارد دلار خسارت آلودگي هوا شد
009876.jpg
فارس: مدير طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران گفت: طبق آمار بانك جهاني دولت ايران در سال 2006 متحمل پرداخت 8 ميليارد دلار خسارت بابت آلودگي هوا شد.
فتح الله امي  ديروز در مراسم اعلام برنامه هاي هفته هواي پاك افزود: بانك جهاني اعلام كرده است كه خسارت آلودگي هوا در كشور ايران در سال 2004 رقم 8/7 ميليارد دلار و در سال 2001 نيز 1/7 ميليارد دلار بوده است.
وي با بيان اينكه 89 درصد آلودگي هواي تهران ناشي از تردد خودروهاست، افزود: بيشترين بار خسارت آلودگي هوا كه در كل كشور در حال بالارفتن است، بر دوش دولتشهردار تهران در جمع استادان و طلاب حوزه علميه مروي:
رويكرد محله محوري، با فرهنگ ما
سازگاري دارد

ترافيك در خيابان گلبرگ و محدوده اطراف آن نفس تازه مي كند
بزرگراه امام علي ع حدفاصل فرجام تا آغاز،
دهه فجر به بهره برداري مي رسد
009873.jpg
گروه شهري - مسير دو و نيم كيلومتري بزرگراه امام علي (ع) از پل فرجام تا پل آغاز در ايام دهه فجر آماده بهره برداري خواهد شد.
افتتاح مسير دو و نيم كيلومتري بزرگراه امام علي از پل فرجام تا پل آغاز علاوه براينكه زمينه ترميم حدود 25 هزارمتر مساحت بافت هاي فرسوده در مناطق 4و 8 و مسيل باختر را فراهم نموده است، سبب تسهيل و رواني ترافيك در محور بزرگراه رسالت ، خيابان گلبرگ، خيابان مسيل باختر ، خيابان فرجام و راه اندازي كامل ارتباطات مربوط به طول تقريبي 12 كيلومتر (رمپ و لوپ) خواهدشد.همچنين پل آغاز به طول 200 متر به عنوان ايجادكننده شريان ارتباطي بين صياد و خيابان 46 متري نارمك روان كننده عبور و مرور در مسير غرب به شرق و تسهيل كننده ترافيك تقاطع گلستان و خيابان مسيل باختر است.با افتتاح اين مسير دو ونيم كيلومتري سرعت عبور و مرور دست كم 5 كيلومتر اضافه شده و متعاقب آن ماهيانه يك ميليارد تومان صرفه جويي در مصرف سوخت و وقت مردم به وجود خواهد آمد.
هم اكنون انجام عمليات عمراني مسير پل فرجام تا آغاز در محدوده ميدان رسالت انسداد ترافيكي را موجب شده كه ازجمله آن مشكلات ترافيكي است كه در گلوگاههاي باريك گلبرگ و خيابان كم عرض مينو، تردد شهروندان را با مشكل مواجه ساخته است. اين در حالي است كه با احداث يك لوپ در شمال شرق تقاطع رسالت- امام علي بار ترافيكي مورد اشاره به راحتي به سمت غرب شهر هدايت خواهد شد.
بنا براين گزارش، بزرگراه امام علي واقع در شرق تهران يكي از طولاني ترين بزرگراه هاي شمالي جنوبي تهران است كه از منطقه يك شروع و به طول تقريبي 22 كيلومتر پس از عبور از مناطق 4، 7، 8 ، 15 و۲۰ به بزرگراه آزادگان متصل مي شود.
اين بزرگراه از 20 تقاطع غير هم سطح در بزرگراه هاي صدر، همت، رسالت ، آغاز، آهنگ، بعثت و غيره تشكيل شده و در انتها با اتصال به كمربندي جنوب تهران تكميل رينگ اصلي كلان شهر تهران را موجب خواهد شد كه علاوه بر كاهش ترافيك،تاثيرات زيست محيطي به سزايي نيز به دنبال خواهدداشت.
بر اساس اين گزارش، به زودي بخش ديگري از پروژه ساماندهي سه راه نعمت آباد مسير شمال به جنوب يافت آباد به سمت اتوبان قم با هزينه اي معادل 6 ميليارد تومان آماده بهره برداري خواهد شد.
متعاقب اين افتتاح، كليه كساني كه قصد حركت از يافت آباد به سمت قم رادارند مي توانند به راحتي بدون مواجهه با چراغ قرمز وبا سرعت 110 كيلومتر به سمت قم حركت كنند.
اين گزارش مي افزايد : سه راه نعمت آباد ميدان جهاد يكي از مهمترين توزيع كننده هاي ترافيك در جنوب تهران است . اين ميدان توزيع كننده ترافيك ورودي به پايتخت در دو محور شرق و غرب است.
با احداث بزرگراه شهيد كاظمي ارتباط بين ميدان جهاد و سه راه نعمت آباد تامين و متعاقب آن ميدان جهاد از حالت سه راه به چهارراه بدون چراغ قرمز تبديل مي شود و بدين ترتيب ترافيك شمال و جنوب تهران از طريق نواب و جوانه به سه راه نعمت آباد و در مسير بزرگراه شهيد كاظمي با تقاطعات غيرهم سطح به اتوبان قم متصل مي شود.
با احداث بزرگراه شهيد كاظمي حد فاصل سه راه نعمت آباد و ميدان جهاد ارتباطات بين بزرگراهي داخل شهري ازجمله نواب ، يادگار امام، آيت الله سعيدي با رينگ بزرگراهي خارج شهر محقق خواهد شد.

فروش كيسه هاي زباله به شهروندان غيرقانوني است
شهرداري منطقه يك اعلام كرد مراجعه افراد سودجو به منازل شهروندان و فروش كيسه هاي زباله غيرقانوني است.
در اطلاعيه روابط عمومي شهرداري منطقه يك آمده است تعدادي از افراد سودجو و فرصت طلب با مراجعه به منازل شهروندان تحت عنوان مأمور شهرداري مبادرت به فروش اجباري كيسه هاي نامرغوب زباله به قيمت بالا و يا قول نصب سطل زباله مي دهند كه اين امر هيچ گونه ارتباطي با سازمان هاي وابسته به شهرداري نداشته و اقدام آنان غيرقانوني است.
بر همين اساس به شهروندان توصيه شده است كه در صورت مشاهده اين افراد، ضمن خودداري از خريد، مراتب را با شماره تلفن هاي 22723252 يا 137 اطلاع دهند.

شهردار تهران در جمع استادان و طلاب حوزه علميه مروي:
رويكرد محله محوري، با فرهنگ ما
سازگاري دارد
سما: شهردار تهران گفت: امروز ما نيازمند كارآمدي نظام هستيم و بايد در اين راه تلاش كنيم زيرا اگر نظام كارآمد نباشد طبيعتا مشروعيت و مقبوليت خود را از دست خواهد داد.
محمدباقر قاليباف كه در جمع اساتيد و طلاب حوزه علميه مروي و مدارس تابعه سخن مي گفت، افزود: استقلال ما در گرو مولدبودن ماست و اگر مولد نباشيم و فقط شعار بدهيم استقلال نداريم واين توليد علم، ثروت، معرفت و منزلت است كه يك كشور را مولد مي كند.
به گفته وي در توسعه شهري رويكرد محله محوري اساس كار قرار گرفته است زيرا محله محوري رويكردي است كه با مباني ديني و فرهنگ ما سازگاري دارد.
قاليباف افزود: مشاركت معني دار مردم، توجه به روحيه جهادي و علمي و توجه به خرد جمعي از ديگر رويكردهاي ماست.
قاليباف رسيدگي به مدارس آموزش و پرورش و مدارس ديني و حوزوي را از برنامه هاي شهرداري در آينده دانست و گفت: ما در مسايل فرهنگي واقعا نيازمنديم به طوري كه در بحث كتاب و كتاب خواني ضعيف عمل مي كنيم و تيراژ كتاب و روزنامه ها قابل قبول نيست.وي افزود: در اين رابطه اقدامات خوبي انجام گرفته كه يكي از آنها توزيع كتاب در روزهاي پنجشنبه ضميمه روزنامه همشهري است و اقدام ديگر قراردادن كتاب در اتوبوس هاي شركت واحد است.
اين درحاليست كه ما اين فرصت را در مترو هم داريم كه از آن بايد به نحو احسن استفاده كنيم.

نگاه
009870.jpg
ثنا حسين پور

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |